Σελίδα 1 από 9 123456 ... ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 126

Θέμα: άρθρο στο CycleWorld:KNOW HOW-TO COUNTERSTEER CORRECTLY

  1. #1

    άρθρο στο CycleWorld:KNOW HOW-TO COUNTERSTEER CORRECTLY

    http://www.cycleworld.com/2013/10/25...eer-correctly/
    καλά τα λέει ο κυριούλης όμως δε συμφωνώ με αυτό:
    Combine countersteering with a quick weight shift to the inside footpeg, and voilà—your bike responds instantly and goes where you want.
    δύναμη(ή βάρος) βάζουμε στο ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ μαρσπιέ έτσι ώστε να μπορέσουμε να εφαρμόσουμε το counter steering με πολύ μεγαλύτερη ευκολία και δύναμη αφού το χρησιμοποιούμε σαν ένα (από πολλά) pivot point το οποίο μάλιστα είναι κοντά στο κέντρο βάρους της μοτό και την αναστατώνει λιγότερο κι όχι στο ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ όπως λέει στο άρθρο.
    NdGT: "A great challenge of life: Knowing enough to think you're doing it right, but not enough to know you're doing it wrong"Το'χω πάθει και στις Σέρρες
    riding coach του πληκτρολογίου

  2. #2
    Αντάρτικο... Το avatar του/της Allst@rf
    Εγγραφή
    09/02/2009
    Μηνύματα
    3.307
    Αυτό το " βάζω δύναμη ή βάρος στο εξωτερικό μαρσπιε " ποτέ δε το κατάλαβα τόσο καιρό που οδηγουσα άσφαλτο και πίστα...

    Ύστερα από ένα χρόνο και εκατό ώρες στο χώμα όμως, το καταλαβα...

    Το ζήτημα όμως είναι ότι σε ένα ασφαλτινο μηχανακι ,το βάρος μας πρέπει να μην αντιτίθεται την δύναμικη της μηχανης όταν αυτή στρίβει... τουτέστιν δεν συνεχιζουμε μα είμαστε όρθιοι εφόσον η μότο έχει πλαγιασει....
    Μεταφερουμε το βάρος μας στη πλευρα που έχει πλαγιασει η μότο... ή τουλάχιστον το βάρος του κεφαλιού μας....

    Αφού εμείς πρέπει να μεταφερουμε βάρος στο εσωτερικό, με ποιο τρόπο πιεζουμε ή μεταφερουμε και άλλο βάρος στον εξωτερικό μαρσπιε;

    Δεν είναι λίγο περίεργο;

  3. #3
    Το κέντρο βάρους μηχανής-αναβάτη βρίσκεται προς το εσωτερικό της στροφής πάντα. Γιαυτό κάνεις και το countersteering βασικά, για να το φέρεις προς τα εκεί που θες να στρίψεις.
    Είναι σαν να έχεις συνεπιβάτη και να γέρνει αντίθετα αυτό που λες.

    Το βάρος στο εξωτερικό μαρσπιέ δεν το λέγανε τάχα για την πρόσφυση του τροχού;

  4. #4
    Αντάρτικο... Το avatar του/της Allst@rf
    Εγγραφή
    09/02/2009
    Μηνύματα
    3.307
    Καμία αντιρηση ....

    Το ερώτημα μου είναι πως μεταφερεις βάρος στο εξωτερικό αφού στην ουσία έχεις σκυψει προς το εσωτερικό;

    κατά τα αλλά νομίζω ότι το countersteer και η μεταφορά βάρους είναι διαφορετικά πραγματα και όχι ευθέως ανάλογα...
    Πάει να πει ότι, μπορώ να εφαρμοσω countersteer μένοντας  κλαρινο πανω στο μηχανακι...

  5. #5
    Allstarf στον gixxerman αναφερόμουν, με σένα συμφωνώ. Είχα πολύ ώρα ανοιχτή την καρτέλα χωρίς να πατήσω αποστολή.

    Το ερώτημά σου και γω το έχω.

    Για το τελευταίο που λες, το countersteering προκαλεί μετατόπιση του κέντρου βάρους στο εσωτερικό της στροφής έτσι κι αλλιώς σκύψουμε δεν σκύψουμε εμείς. Αλλά και χωρίς να κρατάμε τιμόνι μπορούμε να προκαλέσουμε countersteering απλά μεταφέροντας το δικό μας βάρος.

  6. #6
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Allst@rf Προβολή μηνύματος
    Αυτό το " βάζω δύναμη ή βάρος στο εξωτερικό μαρσπιε " ποτέ δε το κατάλαβα τόσο καιρό που οδηγουσα άσφαλτο και πίστα...

    Ύστερα από ένα χρόνο και εκατό ώρες στο χώμα όμως, το καταλαβα...

    Το ζήτημα όμως είναι ότι σε ένα ασφαλτινο μηχανακι ,το βάρος μας πρέπει να μην αντιτίθεται την δύναμικη της μηχανης όταν αυτή στρίβει... τουτέστιν δεν συνεχιζουμε μα είμαστε όρθιοι εφόσον η μότο έχει πλαγιασει....
    Μεταφερουμε το βάρος μας στη πλευρα που έχει πλαγιασει η μότο... ή τουλάχιστον το βάρος του κεφαλιού μας....

    Αφού εμείς πρέπει να μεταφερουμε βάρος στο εσωτερικό, με ποιο τρόπο πιεζουμε ή μεταφερουμε και άλλο βάρος στον εξωτερικό μαρσπιε;

    Δεν είναι λίγο περίεργο;
    δεν αντιτίθεται..επανέρχομαι σε λίγο αναλυτικότερος..
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Joyrider Προβολή μηνύματος
    Το κέντρο βάρους μηχανής-αναβάτη βρίσκεται προς το εσωτερικό της στροφής πάντα. Γιαυτό κάνεις και το countersteering βασικά, για να το φέρεις προς τα εκεί που θες να στρίψεις.
    Είναι σαν να έχεις συνεπιβάτη και να γέρνει αντίθετα αυτό που λες.

    Το βάρος στο εξωτερικό μαρσπιέ δεν το λέγανε τάχα για την πρόσφυση του τροχού;
    στο χώμα κυρίως..αλλά το χώμα είναι άλλη ιστορία..εγώ μιλάω για την είσοδο στη στροφή..*αντιθέτως στην έξοδο βάζουμε βάρος/δύναμη στο εσωτερικό μαρσπιέ για να "σηκώσουμε" τη μηχανή και πάλι με counter steering..γι'αυτό κι αν παρατηρήσεις στους αγώνες,στις εξόδους των στροφών όταν ο μπροστινός τροχός είναι για λίγο στον αέρα το τιμόνι είναι στραμένο προς το εσωτερικό της στροφής ενώ το μηχανάκι το "σηκώνει" ο αναβάτης προς την έξοδο/ευθεία..όμοίως επανέρχομαι αναλυτικότερος

    *δες ποστ #9
    Τελευταία τροποποίηση από RaGe_Raptor; 31/10/2013 στις 05:27.
    NdGT: "A great challenge of life: Knowing enough to think you're doing it right, but not enough to know you're doing it wrong"Το'χω πάθει και στις Σέρρες
    riding coach του πληκτρολογίου

  7. #7
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Joyrider Προβολή μηνύματος
    Allstarf στον gixxerman αναφερόμουν, με σένα συμφωνώ. Είχα πολύ ώρα ανοιχτή την καρτέλα χωρίς να πατήσω αποστολή.

    Το ερώτημά σου και γω το έχω.

    Για το τελευταίο που λες, το countersteering προκαλεί μετατόπιση του κέντρου βάρους στο εσωτερικό της στροφής έτσι κι αλλιώς σκύψουμε δεν σκύψουμε εμείς. Αλλά και χωρίς να κρατάμε τιμόνι μπορούμε να προκαλέσουμε countersteering απλά μεταφέροντας το δικό μας βάρος.
    με τίποτα όμως...τελείως αναληθές
    NdGT: "A great challenge of life: Knowing enough to think you're doing it right, but not enough to know you're doing it wrong"Το'χω πάθει και στις Σέρρες
    riding coach του πληκτρολογίου

  8. #8
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από gixxerman Προβολή μηνύματος
    με τίποτα όμως...τελείως αναληθές
    Δοκίμασε σε μια κατηφορίτσα και δες ότι γίνεται. Δεν είναι όσο άμεσο είναι με το τιμόνι φυσικά.

  9. #9
    • counter steering:η ενέργεια του να στρίβεις το τιμόνι προς την αντίθετη κατεύθυνση της στροφής
    • αποτέλεσμα: η μηχανή γέρνει προς το εσωτερικό της.
    • σε δεξιές στροφές στρίβεις αριστερά και αντιστόφως σε αριστερές στρίβεις δεξιά.
    • όσο πιο γρήγορα/με περισσότερη δύναμη γίνει το counter steering τόσο λιγότερη κλίση χρειάζεται να πάρει η μηχανή για δεδομένη ταχύτητα σε δεδομένη στροφή.


    από τα παραπάνω καταλαβαίνουμε ότι είναι πολύ σημαντικό να βάλουμε όσο το δυνατόν περισσότερη δύναμη στο τιμόνι.για να εφαρμόσεις αυτή τη δύναμη στο τιμόνι όμως πρέπει κάπου να στηριχτείς/βάλεις δύναμη/ρίξεις βάρος/όπως θες πέστο.τα σημεία λοιπόν που στηρίζεσαι (τα λεγόμενα pivot points) είναι:
    1. σέλα(βάση και πίσω μέρος της)
    2. τεπόζιτο(οι εσοχές υπάρχουν για να κλειδώνει το πόδι μας πάνω του όταν ο κ@λος μας είναι εκτός σέλας προς το εσωτερικό της στροφής κι ουχί για να δείχνει όμορφο στην καφετέρια.πολλοί μάλιστα για να αυξήσουν την τριβή τοποθετούν αυτοκόλλητα επιθέματα τύπου stomp-grip.ναι ,ούτε αυτά είναι για ομορφιά)
    3. μαρσπιέ και βάση αυτών.μπορείς και στο"φτεράκι" να ασκήσεις δύναμη με τη μπότα σου.

    τα δύο πρώτα είναι που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι είται εκούσια είται ακούσια.το τρίτο όμως είναι πιο αποτελεσματικό για τον απλούστατο λόγο του ότι μπορείς να βάλεις πολύ περισσότερη δύναμη με τα πόδια (άρα μαρσπιέ)παρά μόνο με προσαγωγούς (άρα τεπόζιτο)και μηριαίους μύες(άρα σέλα).επίσης όταν χρησιμοποιείς τον κ@λο σου (δλδ σέλα) ή τους προσαγωγούς/γόνατά σου (δλδ τεπόζιτο) για να εφαρμόσεις δύναμη στο τιμόνι (για να κάνεις δλδ counter steering) πιέζεις σημεία πάνω στη μηχανή τα οποία βρίσκονται πολύ πάνω από το κέντρο βάρους της κι αυτό την αποσταθεροποιεί στιγμιαία.αν όμως χρησιμοποιήσεις κυρίως τα πόδια σου (δλδ μαρσπιέ) τότε το προαναφερθέν σημείο μεταφέρεται πάρα πολύ κοντύτερα στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας κι έτσι δίνει την αίσθηση πολύ μεγαλύτερης σταθερότητας παρ'όλο που έχουμε βάλει περισσότερη δύναμη.
    τώρα σκεφτείτε, για να στρίψετε το τιμόνι δεξιά(άρα σε αριστερή στροφή) με ποιό γόνατο πιέζουμε το τεπόζιτο?είναι το δεξί,έτσι δεν είναι?κι εξηγούμαι,με το δεξί χέρι τραβάμε το τιμόνι και με το αριστερό το σπρώχνουμε άρα ο κορμός μας τείνει να στρέψει προς τα αριστερά άρα πιέζουμε το τεπόζιτο με το δεξί γόνατο.άρα αν στην ίδια στροφή εφαρμόσουμε δύναμη και στα μαρσπιέ σε ποιό απο τα δύο θα το κάνουμε?μα φυσικά στο δεξί το οποίο στη στροφή την οποία συζητάμε (αριστερή) είναι το ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ.
    Ανακεφαλαιώνοντας , στην είσοδο της στροφής για να "ρίξουμε" τη μοτοσυκλέτα προς το εσωτερικό της, πιέζουμε (μεταξύ άλλων και) στο εξωτερικό μαρσπιέ και αντιθέτως στην *έξοδο όταν θέλουμε να τη "σηκώσουμε" πιέζουμε (και πάλι μεταξύ άλλων και) στο εσωτερικό.

    *εδιτ:παρανόησις/λάθος διατύπωση.το βάρος στο εσωτερικό μαρσπιέ είναι στην ουσία σημείο στήριξης το οποίο σε συνδυασμό με το γκρίπ του εξωτερικού ποδιού στο τεπόζιτο μας βοηθά να επανέλθουμε στη σέλα (αφού είμαστε εκτός αυτής κατά τη διάρκεια της στροφής) στην έξοδο της στροφής χωρίς να χρειάζεται να "πιαστούμε" από το τιμόνι δίνοντας έτσι περιθώριο να το χρησιμοποιήσουμε κατά το δοκούν για να κατευθύνουμε τη μοτοσυκλέτα με ακρίβεια και αφήνοντας φυσικά την ανάρτηση να δουλέψει ελεύθερα.
    Τελευταία τροποποίηση από RaGe_Raptor; 31/10/2013 στις 05:42.
    NdGT: "A great challenge of life: Knowing enough to think you're doing it right, but not enough to know you're doing it wrong"Το'χω πάθει και στις Σέρρες
    riding coach του πληκτρολογίου

  10. #10
    Γράψε Κόλλιας Το avatar του/της Antonisss
    Εγγραφή
    03/07/2010
    Μηνύματα
    1.079
    Δύναμη στο εξωτερικό μαρσπιέ βάζουμε στην έξοδο της στροφής για να αποτρέψουμε το "σπάσιμο" της πρόσφυσης του πίσω τροχού ενώ έχουμε πάρει το γκάζι δυνατά

  11. #11
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Antonisss Προβολή μηνύματος
    Δύναμη στο εξωτερικό μαρσπιέ βάζουμε στην έξοδο της στροφής για να αποτρέψουμε το "σπάσιμο" της πρόσφυσης του πίσω τροχού ενώ έχουμε πάρει το γκάζι δυνατά
    η τακτική αυτή είναι βοηθητική και προέρχεται από τους χωμάτινους...*για να σηκώσεις όμως δυνατά και αποτελεσματικά πρέπει αρχικά να έχεις βάλει δύναμη στο εσωτερικό μαρσπιέ...

    *δες ποστ #9
    Τελευταία τροποποίηση από RaGe_Raptor; 31/10/2013 στις 05:29.
    NdGT: "A great challenge of life: Knowing enough to think you're doing it right, but not enough to know you're doing it wrong"Το'χω πάθει και στις Σέρρες
    riding coach του πληκτρολογίου

  12. #12
    όσο πιο γρήγορα/με περισσότερη δύναμη γίνει το counter steering τόσο λιγότερη κλίση χρειάζεται να πάρει η μηχανή για δεδομένη ταχύτητα σε δεδομένη στροφή.
    Το πόση κλίση χρειάζεται η μηχανή εξαρτάται από την στροφή και από την ταχύτητά μας. Το πόσο γρήγορα κάνεις countersteering δεν αλλάζει το πόσο χρειάζεται να πλαγιάσεις. Αλλάζει το πόσο γρήγορα θα φτάσεις στην επιθυμητή κλίση.
    για να εφαρμόσεις δύναμη στο τιμόνι (για να κάνεις δλδ counter steering) πιέζεις σημεία πάνω στη μηχανή τα οποία βρίσκονται πολύ πάνω από το κέντρο βάρους της κι αυτό την αποσταθεροποιεί στιγμιαία.αν όμως χρησιμοποιήσεις κυρίως τα πόδια σου (δλδ μαρσπιέ) τότε το προαναφερθέν σημείο μεταφέρεται πάρα πολύ κοντύτερα στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας κι έτσι δίνει την αίσθηση πολύ μεγαλύτερης σταθερότητας παρ'όλο που έχουμε βάλει περισσότερη δύναμη
    Ρε συ αν ΔΕΝ αποσταθεροποιήσεις την μηχανή ΔΕΝ θα στρίψει. Αυτό είναι το νόημα του countersteering, η στιγμιαία και άμεση αποσταθεροποίηση. Και αυτό που σου φαίνεται ότι με τα μαρσπιέ έχεις μεγαλύτερη σταθερότητα οφείλεται στο ότι έχεις μικρότερη επίδραση στην ισορροπία της μηχανής απ' ότι αν την ταρακουνήσεις από το τιμόνι. Γιαυτό χρειάζεται όπως λες να βάλεις και μεγαλύτερη δύναμη στα μαρσπιέ απότι στο τιμόνι για να στρίψεις (πετύχεις το ίδιο countersteering), κάτι που είναι κοντά στο κέντρο βάρους έχει μικρότερη επίδραση στην διατάραξη της ισορροπίας. Αν δεν σπάσουμε την ισορροπία θα φύγουμε ευθεία...

  13. #13
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της fkol k4
    Εγγραφή
    23/10/2011
    Μηνύματα
    766
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Joyrider Προβολή μηνύματος
    Δοκίμασε σε μια κατηφορίτσα και δες ότι γίνεται. Δεν είναι όσο άμεσο είναι με το τιμόνι φυσικά.
    Δεν γίνεται.
    http://www.youtube.com/watch?v=HOGQ-HePrT8
    Αυτό που μπορείς να πηγαίνεις χωρίς χέρια στρίβοντας το μηχανάκι με τη μέση είναι άλλο πράγμα.
    Πρόσεχε τι εύχεσαι, γιατί κάποτε μπορεί και να συμβεί!

  14. #14
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από gixxerman Προβολή μηνύματος
    ...
    Για όλα τα παραπάνω είσαι πολύ σίγουρος? Θέλω να πω η θεωρία αυτή είναι κάπου γραμμένη ή μήπως είναι αυτά που νιώθεις εσύ πάνω στην μοτο?

    Ειδικά για την τρίτη τελεία διατηρώ κάποιες επιφυλάξεις...

    ΝΟΜΙΖΩ πως το "όσο πιο γρήγορα/με περισσότερη δύναμη" αφορά τον χρόνο που θα είναι λιγότερος για να πάρεις την επιθυμητή κλίση και όχι πως η κλίση που χρειάζεται να πάρεις θα είναι μικρότερη...

    Επίσης για το εξωτερικό/εσωτερικό μαρσπιε και την πίεση αυτών, νομίζω πως πιο εύκολα θα γλιστρήσεις στην έξοδο εάν πιέζεις το εσωτερικό μιας και η δύναμη που ασκείς είναι κάθετη προς την μοτο αλλά όχι και προς το οδόστρωμα...στο περίπου αυτά τα τελευταία, ελπίζω να καταλαβαινόμαστε!

  15. #15
    Σωστα τα λεει ο αγγλος..

    Μεταφορα βαρους κ πιεση στον εσωτερικο μασπιε ταυτοχρονα με το γυροσκοπικο στην εισοδο της στροφης.

    Εξωτερικο μασπιε πιεζουμε μετα το apex ενω ειμαστε σε επιταχυνομενο γκαζι για αυξηση προσφυσης του πισω τροχου.

Σελίδα 1 από 9 123456 ... ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. How to make the Olympic Games even more interesting in 2008
    από GST στο forum Ανέκδοτα & χιούμορ
    Απαντήσεις: 22
    Τελευταίο μήνυμα: 18/02/2006, 00:58
  2. How to recognize a loser...
    από McGyver στο forum Ανέκδοτα & χιούμορ
    Απαντήσεις: 6
    Τελευταίο μήνυμα: 07/10/2005, 02:31
  3. How to tell if you're driving too fast!
    από Alx 84 στο forum Ανέκδοτα & χιούμορ
    Απαντήσεις: 1
    Τελευταίο μήνυμα: 29/09/2005, 11:21
  4. FAQ's and How To's
    από gcrook στο forum Suzuki V2's
    Απαντήσεις: 1
    Τελευταίο μήνυμα: 26/05/2005, 00:33
  5. How To Fry Eggs In Dubai
    από kalgeorge στο forum Ανέκδοτα & χιούμορ
    Απαντήσεις: 3
    Τελευταίο μήνυμα: 08/10/2004, 03:10

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF