Σελίδα 1 από 7 123456 ... ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 103

Θέμα: Πότε περνάς με κόκκινο;

  1. #1

    Πότε περνάς με κόκκινο;

    ΠΟΤΕ!

    Ένα θέμα που θα ήθελα να συζητήσουμε είναι το εξής:
    Είμαι χρόνια μοτοσυκλετιστής (30 χρόνια) με διάφορους τύπους μοτοσυκλετών, έχω 2-3 ατυχήματα όπως είναι φυσικό...

    Το να περνάς με κόκκινο, είτε μοτοσυκλετιστής είτε οδηγός αυτοκινήτου πιστεύω δεν είναι τόσο απλό όσο μπορεί να φαίνεται.
    Είναι 2 η ώρα τα ξημερώματα, είσαι σε μια επαρχιακή διασταύρωση που δεν περνά ψυχή, έχεις σταματήσει στο κόκκινο φανάρι, έχεις τέλεια ορατότητα αριστερά - δεξιά και λες... Δεν περνάω; δεν έχει αστυνομία, δεν περνάει κανείς, βλέπω χιλιόμετρα μακριά, είναι και βράδυ που θα φαινόταν αν ερχόταν κανείς πιο εύκολα... Τι είμαι... βλάκας να περιμένω;

    Και λέω τώρα εγώ:
    Όχι βέβαια... γιατί δεν είναι θέμα αυτής της στιγμής που φαίνονται όλα καλά... είναι θέμα των χιλιάδων τέτοιων στιγμών που θα μας συμβούν ως μοτοσυκλετιστές (η γενικώς οδηγούς), όπου σε μιά απ αυτές θα πάρουμε την λάθος απόφαση... σε μία τέτοια στιγμή θα αγνοήσουμε κάτι, η προσοχή μας θα είναι κάπου αλλού ή θα μας εμποδίσει κάτι την ορατότητα ή θα υπολογίσουμε λάθος την ταχύτητα του άλλου...

    Ο εγκέφαλος μας έχει να επεξεργαστεί εκατομμύρια παραμέτρους κάθε δευτερόλεπτο, και αυτό που κάνει είναι να αγνοεί κάποια πράγματα που θεωρεί ότι μπορούν να αγνοηθούν (χωρίς να το καταλάβουμε σεινηδητά) για να μπορέσει να επεξεργαστεί τα βασικά.
    Αυτά που αγνοεί είναι αυτά που έχουν συμβεί πολλές φορές και έτσι τα θεωρεί ως δεδομένα. Πχ θεωρεί δεδομένο ότι όταν βλέπει πράσινο φανάρι, το φανάρι κάθετα στο σταυροδρόμι είναι πάντα κόκκινο... αυτό γιατί είναι πάντα έτσι, έχει χαρτογραφηθεί η συμπεριφορά αυτή και έχει γίνει "πλύση εγγεφάλου" σε όλους λόγω του ότι συμβαίνει κατά πχ 99.999% από τις φορές που έχει συναντήσει πράσινο φανάρι.

    Αυτός είναι ουσιαστικά και ο τρόπος που μαθαίνει πράγματα... όσο πιο πολλές φορές ακούει η βλέπει κάτι, μια συμπεριφορά, το μαθαίνει καλύτερα, και φτιάχνει shortcuts - γρήγορους οδούς σκέψης για να αποφύγει την υπερβολική επεξεργασία του τεράστιου όγκου δεδομένων που δέχεται.

    Άρα... τι συμβαίνει όταν περνάμε με κόκκινο;
    Δημιουργούμε εξαιρέσεις στον κανόνα.
    Οι εξαιρέσεις αυτές γίνονται πιο δυνατές όσο πιο πολλές φορές γίνονται...
    Και όσο πιο πολλές εξαιρέσεις δημιουργούμε, τόσο πιο πολλά δεδομένα πρέπει να επεξεργάζεται ο εγκέφαλός μας όταν φτάνουμε σε μιά κατάσταση που θέλει επεξεργασία.
    Και έτσι χαλάμε τους δυνατούς κανόνες που έχουμε φτιάξει μέσω της επανάληψης γεγονότων.
    Δηλαδή, αποδυναμώνουμε τον βασικό κανόνα που λέει ότι με κόκκινο δεν περνάμε, με αποτέλεσμα, κάθε φορά που βλέπουμε φανάρι κόκκινο, να σκεφτόμαστε ότι "θα μπορούσα να το περάσω αν δεν περνάει κανείς, αν έχω καλή ορατότητα, αν οι άλλοι που έρχονται κάθετα είναι μακρυά, αν τρέχουν με την ταχύτητα που πιστεύω ότι τρέχουν κλπ κλπ"

    Στο τέλος τι συμβαίνει; ότι κάποιες φορές που θα μας διαφύγει κάτι απ όλες αυτές τις λεπτομέρειες, μπορεί να πάρουμε την λάθος απόφαση και να περάσουμε, με τραγικά αποτελέσματα κυρίως στους άλλους, γιατί αυτοί δεν έχουν καμία προειδοποίηση, καμία υποψία, αλλά και έχουν το πέρασμα με πράσινο ως πολύ πολύ δυνατότερο κανόνα στο μυαλό τους από το να περάσεις με κόκκινο!

    Για εμένα, είναι πασιφανές ότι να περάσεις με κόκκινο σε οποιαδήποτε περίπτωση δημιουργεί μελλοντικούς κινδύνους τόσο μεγάλους που είναι τόσο σοβαρό όσο να θέλει πολύ μεγάλα πρόστιμα, και ειδικά εφόσον ο παραβάτης αποδεδειγμένα το κάνει συχνά...
    Αλλά πριν φτάσουμε σε αυτό, πιστεύω ότι χρειάζεται μια πολύ πιο σοβαρή εκπαίδευση στο συγκεκριμένο θέμα (το ίδιο ισχύει βέβαια και στην υπερβολική ταχύτητα), με επιστημονικές εξηγήσεις αντί απλώς μια σύσταση τύπου: "απαγορεύεται να περνάμε με κόκκινο" ή "το να περάσεις με κόκκινο έχει μεγάλο πρόστιμο"

    Κάνω λάθος;

    Ευχαριστώ,
    Μάνος Φιλίππου

  2. #2
    Solomostrongos Το avatar του/της byron
    Εγγραφή
    20/10/2005
    Μηνύματα
    13.723
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από motostop.gr Προβολή μηνύματος
    Κάνω λάθος;

    Ευχαριστώ,
    Μάνος Φιλίππου
    Μάλλον είναι (και) θέμα λογικής επεξεργασίας, παρά απενοχοποίησης του εγκεφάλου στις ανώδυνες εξαιρέσεις. Ναι, συνήθως και για ποσοστό 99% δεν περνάμε κόκκινο. Το 1% που αφήνω, αφορά περιπτώσεις που μπορεί να εξαιρεθούν, όπως το να περιμένεις σε ένα πεζοφάναρο την νύχτα ή στη μέση του πουθενά έχοντας ορατότητα και αφού ελέγξεις εννοείται. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει (πολύ πιο συχνά) και με την τήρηση της ταχύτητας.

    Αν πάμε σε κουβέντα περί της πιστής τήρησης του ΚΟΚ, ξεφεύγει η κουβέντα όμως.
    SRX6 & Tuono Rulezzz
    Επί αμφιβολίας άνοιξε τέρμα το γκάζι. Μπορεί να μη δώσει λύση στο πρόβλημα αλλά θα δώσει τέλος στην αγωνία..

  3. #3
    Eυλογημένο μέλος Το avatar του/της Billymuse
    Εγγραφή
    24/11/2011
    Μηνύματα
    3.962
    Οπως το λεει ο Βύρωνας, όποιος δεν έχει περάσει κόκκινο υπο τέτοιες συνθήκες η λεει ψέματα η είναι ..΄πολυ προβλεπέ...
    RACING Because football,basketball & golf require ONE BALL
    Viva Italia 2015 Σικελία 2016

  4. #4
    όταν θα περάσεις ένα "ιδανικών συνθηκών" κόκκινο, βάζεις τον εγκέφαλο σου σε μία διαδικασία "υπό προυποθέσεις περνάμε το κόκκινο" που κάθε φορά που τα καταφέρνεις, ασυνείδητα, ρίχνεις τα στάνταρ των "ιδανικών συνθηκών"...

    οπότε, όχι, ποτέ δεν περνάω κόκκινο
    πουτσ@@@@@@@@@

  5. #5
    Χορχόδειλας Το avatar του/της BLiTzER
    Εγγραφή
    21/01/2008
    Μηνύματα
    9.462
    Η μόνη περίπτωση να περάσω με κόκκινο είναι όταν είναι πολύ βαθύ πορτοκαλοκόκκινο και έχω αρκετή ταχύτητα. Κατά τ'άλλα, ούτε όταν είμαι μόνος, σε άδειο δρόμο, 4 η ώρα το πρωί.
    Life begins at 45°.

  6. #6
    M.A.E.Θ.Ρ.Α.Τ. Το avatar του/της sniper
    Εγγραφή
    11/11/2002
    Μηνύματα
    15.787
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από BLiTzER Προβολή μηνύματος
    Η μόνη περίπτωση να περάσω με κόκκινο είναι όταν είναι πολύ βαθύ πορτοκαλοκόκκινο και έχω αρκετή ταχύτητα. Κατά τ'άλλα, ούτε όταν είμαι μόνος, σε άδειο δρόμο, 4 η ώρα το πρωί.

    Υποθέτω, το βάζεις πάνω στο πεζοδρόμιο και περιμενεις ν' αναψει πράσινο... Σε καμια Βουλιαγμένης ας πούμε που απο φώτα έχει λιγότερα κι από τη Μόρντορ...
    Αλίμονο σ’ αυτούς που δεν ξέρουν ότι δεν ξέρουν αυτά που δεν ξέρουν.

  7. #7
    Ογκόλιθος Το avatar του/της Sapadak
    Super Moderator
    Εγγραφή
    13/07/2005
    Μηνύματα
    4.029
    Να δω κάποιον να περιμένει εδω στις 23.00 το βράδυ

    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	300px-SecretBallot1.jpg 
Προβολές:	540 
Μέγεθος:	15,3 KB 
ID:	345467

    ή εδώ

    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	Screenshot_2.jpg 
Προβολές:	541 
Μέγεθος:	75,6 KB 
ID:	345469

    ή εδώ

    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	Screenshot_3.jpg 
Προβολές:	542 
Μέγεθος:	61,4 KB 
ID:	345470

  8. #8
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από sniper Προβολή μηνύματος
    Υποθέτω, το βάζεις πάνω στο πεζοδρόμιο και περιμενεις ν' αναψει πράσινο... Σε καμια Βουλιαγμένης ας πούμε που απο φώτα έχει λιγότερα κι από τη Μόρντορ...
    Είναι και θέμα τεχνολογίας... που αν δεν είναι καλή, δημιουργεί θέματα... πχ σε φανάρια που χαλάνε συχνά, σε φανάρια που έχουν αισθητήρες που δεν δουλεύουν σωστά... στην Ελλάδα ίσως το έχουμε αυτό το πρόβλημα πιο συχνά από άλλες χώρες, που ίσως εξηγεί και το μεγάλο ποσοστό ατυχημάτων.

  9. #9
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της Panos76
    Εγγραφή
    10/05/2011
    Μηνύματα
    3.228
    Εγώ παίδες την κάνω σε κανα-δυο φαναράκια συγκεκριμένα αλλά πραγματικά δε νοιώθω επ ουδενί ότι κάνω αυτό που λέει ο Ρόσπυ πιο πάνω

    ασυνείδητα, ρίχνεις τα στάνταρ των "ιδανικών συνθηκών"

  10. #10
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Sapadak Προβολή μηνύματος
    Να δω κάποιον να περιμένει εδω στις 23.00 το βράδυ

    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	300px-SecretBallot1.jpg 
Προβολές:	540 
Μέγεθος:	15,3 KB 
ID:	345467

    ή εδώ

    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	Screenshot_2.jpg 
Προβολές:	541 
Μέγεθος:	75,6 KB 
ID:	345469

    ή εδώ

    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	Screenshot_3.jpg 
Προβολές:	542 
Μέγεθος:	61,4 KB 
ID:	345470


    πουτσ@@@@@@@@@

  11. #11
    M.A.E.Θ.Ρ.Α.Τ. Το avatar του/της sniper
    Εγγραφή
    11/11/2002
    Μηνύματα
    15.787
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από motostop.gr Προβολή μηνύματος
    Είναι και θέμα τεχνολογίας... που αν δεν είναι καλή, δημιουργεί θέματα... πχ σε φανάρια που χαλάνε συχνά, σε φανάρια που έχουν αισθητήρες που δεν δουλεύουν σωστά... στην Ελλάδα ίσως το έχουμε αυτό το πρόβλημα πιο συχνά από άλλες χώρες, που ίσως εξηγεί και το μεγάλο ποσοστό ατυχημάτων.
    Φανάρια με αισθητήρες; Ελλάδα; Τρολλάρεις, ναι;
    Αλίμονο σ’ αυτούς που δεν ξέρουν ότι δεν ξέρουν αυτά που δεν ξέρουν.

  12. #12
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    27/12/2008
    Μηνύματα
    1.004
    Καλά τα λέει ο κ.Φιλίππου. Καλά τα λένε και τα παιδιά απο πάνω ωστόσο. Κι επειδή στην καθημερινότητα που ζούμε οι κανόνες πολλές φορές τείνουν να είναι ενδεικτικοί προτιμώ αυτόν που σφάζει το κόκκινο με πλήρη γνώση και νηφαλιότητα,απο τον παππού, μεθυσμένο, μιλάω στο κινητό ή ότι άλλο θέλετε που απλά "δεν το είδε"
    Αυτή η κατηγορία είναι που θα σε κάνει να σκεφθείς απο που μου ήρθε περνώντας με φουλ πράσινο μια χαλαρή διασταύρωση αργά τη νύχτα, όντας σίγουρος ότι έχεις προταιρεότητα...
    Το θέμα με τα πρόστιμα είναι αστείο. Για κάποιον τα 700 είναι μισθός μήνα, για άλλον αμοιβή ωρών.Φανταστείτε να ίσχυε κάτι ως εξής
    1/10 του ετήσιου εισοδήματος σου (το οποίο φυσικά θα πρέπει να δηλώνετε και να μην υπάρχουν μαύρα και αφορολογητα εσοδ.....ΩΧ ΞΥΠΝΗΣΑ!)

  13. #13
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από sniper Προβολή μηνύματος
    Φανάρια με αισθητήρες; Ελλάδα; Τρολλάρεις, ναι;
    Στην Ρόδο έχουμε καμιά 20ρια...

  14. #14
    M.A.E.Θ.Ρ.Α.Τ. Το avatar του/της sniper
    Εγγραφή
    11/11/2002
    Μηνύματα
    15.787
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από motostop.gr Προβολή μηνύματος
    Στην Ρόδο έχουμε καμιά 20ρια...
    Δεν έχω έρθει ακόμα στη Ρόδο (αν και θα έπρεπε λογω του κάστρου) αλλά στην υπόλοιπη Ελλάδα, δεν εχω δει...

    Ούτε καν στο κέντρο των Αθηνων...

    Και όχι, δεν φταίνε τα φανάρια για τα ατυχήματα. Φταίνε πάντα οι οδηγοί.
    Ουτε οι ελιές... Ούτε οι γκρεμοί. Πάντα εκεί ήταν.
    Αλίμονο σ’ αυτούς που δεν ξέρουν ότι δεν ξέρουν αυτά που δεν ξέρουν.

  15. #15
    Χορχόδειλας Το avatar του/της BLiTzER
    Εγγραφή
    21/01/2008
    Μηνύματα
    9.462
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από sniper Προβολή μηνύματος
    Υποθέτω, το βάζεις πάνω στο πεζοδρόμιο και περιμενεις ν' αναψει πράσινο... Σε καμια Βουλιαγμένης ας πούμε που απο φώτα έχει λιγότερα κι από τη Μόρντορ...
    Το ανεβάζω πάνω σε πεζοδρόμια, αλλά για άλλους λόγους

    Εντάξει, σε τέτοιες περιπτώσεις, πάντα δεξιά και πάντα τον νου μου.
    Life begins at 45°.

Σελίδα 1 από 7 123456 ... ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. Απαντήσεις: 15
    Τελευταίο μήνυμα: 24/08/2008, 16:45
  2. Νταλίκα με Κόκκινο
    από Draculas-GR στο forum Ιστορίες του δρόμου
    Απαντήσεις: 14
    Τελευταίο μήνυμα: 02/06/2007, 20:42
  3. Αν περασει με κοκκινο...
    από warlord στο forum Off topic
    Απαντήσεις: 27
    Τελευταίο μήνυμα: 12/01/2007, 10:52
  4. Αμα θες περνα με κοκκινο........
    από hornet στο forum Ανέκδοτα & χιούμορ
    Απαντήσεις: 7
    Τελευταίο μήνυμα: 06/10/2004, 13:12
  5. Απαντήσεις: 97
    Τελευταίο μήνυμα: 22/05/2004, 12:03

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF