PDA

View Full Version : carbon ή ΑΙΜ???



peter86
25/10/2010, 23:15
Καλησπέρα σε όλους
Τι ξλερω το θέμα έχει χιλιο ειπωθεί αλλο πoυθενά δ βρήκα ξεκάθαρη απάντηση....
Βρίσκομαι ένα βήμα πρίν την αγορά καινούργιου κράνος και το ερώτημα μου είναι το εξής:να προτιμήσω carbon ή AIM(shoei) ή το αντίστοιχο της arai υλικό κατασκευής???Ποιο είναι καλύτερο για την ασφάλεια μου???δεν με νοάζει αν το Α κράνος έχει λιγότερο θόρυβο ή καλυτερα γραφικά, με νοιάζει μόνο η ασφάλεια που προσφερουν αυτά τα 2 υλικά.
Τα κράνη από τα οποία θα επιλεξω είναι τα carbon uvex onyx, marushin rs2,, lazer carbon, hjc hq1 και τέλος xr1000 kai arai viper gt.
Ευχαριστώ προκαταβολικά

dimdoc
25/10/2010, 23:24
Οχι σκετο καρμπον για κρανος. Το υλικο εχει μεγαλη αντοχη, αλλα μολις ξεπεραστει το οριο του, καταρρεει. Το εξηγει πολυ καλα η Αραι στο σαιτ της, τουλαχιστον τη τελευταια (παλια) φορα που το ειδα.

el_hymador
25/10/2010, 23:49
Αρχικά δημιουργήθηκε από dimdoc
Οχι σκετο καρμπον για κρανος. Το υλικο εχει μεγαλη αντοχη, αλλα μολις ξεπεραστει το οριο του, καταρρεει. Το εξηγει πολυ καλα η Αραι στο σαιτ της, τουλαχιστον τη τελευταια (παλια) φορα που το ειδα.

...μεχρι που εβγαλε και η Arai carbon και μαλον αλλαξε γνωμη...

dimdoc
26/10/2010, 00:17
Για βαλε κανα λινκ να δουμε καρμπον αραι να γουσταρουμε

mikros boudas
26/10/2010, 00:35
δλδ με ποσα χλμ σκοπευεις να τρεξεις ετσι ωστε,σε ενδεχομενη συγκρουση,το carbon να μην σε καλυπτει:confused: :confused: :confused:
τα αγωνιστικα κρανη f1 ειναι ανθρακονημα:beer:
http://www.visordown.com/product-news/a-carbon-fibre-arai-rx-7-rc-suits-you/13713.html

tifoso4ever
26/10/2010, 00:45
Αρχικά δημιουργήθηκε από dimdoc
Οχι σκετο καρμπον για κρανος. Το υλικο εχει μεγαλη αντοχη, αλλα μολις ξεπεραστει το οριο του, καταρρεει. Το εξηγει πολυ καλα η Αραι στο σαιτ της, τουλαχιστον τη τελευταια (παλια) φορα που το ειδα.

Για εξηγησε το μας καλυτερα γιατι εγω δε βρηκα πουθενα να το ανεφερει κανεις αυτο που λες...:confused:

dimdoc
26/10/2010, 01:05
Στο λινκ που παρεθεσες υπαρχουν οι απαντησεις στην ουσια, το καρμπον κρανος που just released απο την Αραι κοστιζει 2200 λιρες Αγγλιας...
Expensive? Perhaps, but the Arai RX-7 RC is based on the technology used for the GP-6 RC Formula 1 specification car-racing helmet; it consists of an extremely stiff and light carbon fibre outer shell, reinforced with Arai’s Peripherally Belted construction.

The carbon fibre used is extremely special; for the RX-7 RC Arai development engineers searched for a superior carbon fibre quality and finally found it in the aircraft industry, where the carbon fibre material (as used by Boeing) offered the qualities and properties they were looking for.



Read more: http://www.visordown.com/product-news/a-carbon-fibre-arai-rx-7-rc-suits-you/13713.html#ixzz13PiiDGw6

Μεχρι στιγμης δεν ειχε βγαλει και το εξηγουσε γιατι στο παλιο σαιτ, και τωρα που εβγαλε κανει 2500 ευρω. Οχι 500 η 1000. Και μαλιστα ειναι και reinforced with Arai’s Peripherally Belted construction, οχι σκετο καρμπον.

Το συνηθισμενο καρμπον ειναι ενα πολυ ακαμπτο υλικο απο μονο του.

Εχω δει πολλα ακριβα κρανη χτυπημενα απο γερες πτωσεις στις πιστες, αλλα μονο ενα ειδα σπασμενο και ηταν καρμπον των 400 ευρω, και μαλιστα συνθηκες ατυχηματος περιεργες, αλλα ταχυτητα χαμηλη.
Εν πασει περιπτωσει στα κρανη δε μετρα μονο η αντοχη, αλλα και το ποσα g επιτρεπουν να φτασουν στο κρανιο του αναβατη, ενα ακαμπτο και υπερβολικα σκληρο κρανος αντεχει μεν αυτο, αλλα δεν αντεχει ο εγκεφαλος τα g
Περισσοτερα και πολυ αναλυτικα εδω

http://www.motorcyclistonline.com/gearbox/motorcycle_helmet_review/index.html

Το καρμπον της Αραι ρων 2,5 χιλιαδων ευρω θα ειναι σιγουρα ενα κορυφαιο κρανος, αλλα με 500 ευρω θα προτιμουσα ενα composite fiber και οχι ενα σκετο καρμπον. Και μαλιστα προδιαγραφων ECE και οχι Snell.

loz
26/10/2010, 18:20
xr-1000 ή viper gt για να εχεις το κεφαλι σου ήσυχο :beer:

Buenaventura
26/10/2010, 18:54
Αρχικά δημιουργήθηκε από dimdoc


Περισσοτερα και πολυ αναλυτικα εδω

http://www.motorcyclistonline.com/gearbox/motorcycle_helmet_review/index.html



dimdoc,το link που δινεις ειναι απο το 2005.....

Τα πραγματα εχουν αλλαξει απο τοτε...(αληθεια ποσα carbon κρανη μοτο υπηρχαν το 2005?)
Εχω δει σπασμενο καρμπον κρανος.Ηταν της Bell ειχε 2 κρακ στο πισω μεροσς του κεφαλιου,και ειχε κανει και κρακ δεξια και αριστερα στο σαγωνι +γδαρσιματα και γρατσουνιες παντου (παρολα αυτα,το κρανος δεν ειχε σκορπισει,ηταν σε ενα κομματι).Οπως μου ειπαν ηταν απο στουκι με πολλα χιλιομετρα σε αυτοκινητο.Το παλικαρι που το φοραγε δεν επαθε γρατσουνια...Και οταν πηγε ξανα για κρανος πηρε ακριβως το ιδιο.

:beer:

dimdoc
26/10/2010, 19:28
Αρχικά δημιουργήθηκε από Buenaventura
dimdoc,το link που δινεις ειναι απο το 2005.....

Τα πραγματα εχουν αλλαξει απο τοτε...(αληθεια ποσα carbon κρανη μοτο υπηρχαν το 2005?)
Εχω δει σπασμενο καρμπον κρανος.Ηταν της Bell ειχε 2 κρακ στο πισω μεροσς του κεφαλιου,και ειχε κανει και κρακ δεξια και αριστερα στο σαγωνι +γδαρσιματα και γρατσουνιες παντου (παρολα αυτα,το κρανος δεν ειχε σκορπισει,ηταν σε ενα κομματι).Οπως μου ειπαν ηταν απο στουκι με πολλα χιλιομετρα σε αυτοκινητο.Το παλικαρι που το φοραγε δεν επαθε γρατσουνια...Και οταν πηγε ξανα για κρανος πηρε ακριβως το ιδιο.

:beer:
Οντως το λινκ ειναι καπως παλιο...αλλα...
Aυτο που ειδες δεν σε προβληματισε? Αν η συγκρουση ηταν λιγο ισχυροτερη, το επομενο που θα σπαζε ηταν το κεφαλι του φιλου σου. Ετσι εγινε στον δικο μου φιλο. Το καρμπον κρανος εσπασε και μετα εσπασε το κεφαλι του. Ηταν ενα καρμπον VE***. Αντιθετα δεν εχω δει ποτε καλο κρανος "συμβατικων" υλικων σπασμενο. Λακουβιασμενο ελαφρα ναι, αλλα οχι σπασμενο.
Ισως η τεχνολογια να βγαλει στο μελλον κρανη των 400 και 500 ευρω καρμπον εξαιρετικα καλα. Προς το παρον υπαρχει μια αξιοπιστη λυση (δεν την ηξερα προσωπικα, το κρανος βγηκε λεει το λινκ Σεπτ 2010) η οποια και κανει 2,5 χιλιαδες ευρω. Μεχρι τοτε δε βλεπω γιατι να μην παει καποιος σε σιγουρες και δοκιμασμενες λυσεις.

peter86
26/10/2010, 22:35
Δηλαδη ρε παίδες οι απόψεις σας από ότι καταλαβαίνω κλείνουν προς τα υλικά της arai/ shoei, και όχι προς καθαρό carbon....

byron
26/10/2010, 23:42
Αρχικά δημιουργήθηκε από Buenaventura
dimdoc,το link που δινεις ειναι απο το 2005.....


Που το λέει αυτό ρε παιδιά? 1/10/10 γράφει το link :look:

el_hymador
27/10/2010, 00:24
Αρχικά δημιουργήθηκε από peter86
Δηλαδη ρε παίδες οι απόψεις σας από ότι καταλαβαίνω κλείνουν προς τα υλικά της arai/ shoei, και όχι προς καθαρό carbon....


Τα υλίκα της Arai / Shoei αποκτουν ενα +25% στη τιμη με το που κολησουν τα αυτοκολλητα των εταιρειων πανω...αλλα πραγματα ειναι αυτα που πληρωνεις και οχι μεγαλυτερη ασφαλεια. Η ασφαλεια αλλωστε δεν ειναι απολυτα "μετρησιμη" και αυτο που επικυρωνεται απο τις προδιαγραφες ασφαλειας ειναι η αντοχη των κρανων οταν αυτα υποκεινται σε συγκεκριμενες διαδικασιες που αναπαραγονται εραστηριακα. Αν ενα κρανος των 250 ευρω και ενα κρανος των 1200 ευρω πληρουν τις ιδιες προδιαγραφες ασφαλειας, χοντρικα σημαινει οτι εισαι καλυμμενος το ιδιο και απο τα δυο. Απο εκει και επειτα, η "υποσχεση" του οτι ενα κρανος ειναι ασφαλεστερο απο ενα αλλο, δεν μπορει να επιβεβαιωθει και παραμενει "υποσχεση". Το τι συμβαινει σε πραγματικες συνθηκες δεν μπορει να το ορισει κανεις, με την εννοια του οτι δεν γινεται να προβλεφθει το πως και ποσες φορες θα χτυπησει το κρανος σε περιπτωση ατυχηματος. Πριν κανα χρονο περιπου ειχε γινει πολυ μεγαλος ντορος με τα test που εκανε ο οργανισμος SHARP, οπου αρκετα πανακριβα κρανη αποδειχθηκαν βαση των δοκιμασιων πολυ κατωτερα των προσδοκιων και ξεπεραστηκαν απο κρανη στο 1/4 της τιμης τους. Υπηρξαν σοβαροτατες ενστασεις βεβαια και πολυ αμφισβητησαν την εγκυροτητα των test αυτων, ισχυριοζομενοι οτι γινονται με λαθος τροπο. Ο οργανισμος SHARP εδινε μεγαλη βαρυτητα στις καταπονησεις που δεχεται ενα κρανος στα πλαϊνα του μερη, αφου βαση της εξετασης που ειχε γινει σε κρανη μοτοσικλετιστων που ενεπλακησαν σε ατυχηματα, αυτα τα σημεια εμφανιζαν τα περισσοτερα σημαδια και φθορες απο την προσκρουση. Οκ ας δεχθουμε λοιπον οτι ειναι λαθος...ποιος μου εγγυαται οτι σε περιπτωση - κουφια να ειναι η ωρα- ατυχηματος θα σκασω απαραιτητα με το μπροστινο μερος του κρανους σε σταθερο αντικειμενο; Γιατι να μην σκασω με το πλαϊνο; Οποτε η γνωμη μου ειναι να παρεις ενα κρανος που να σε βολευει στο κεφαλι σου και φυσικα να συμμορφωνεται με τις προδιαγραφες ασφαλειας. Τα υπολοιπα, υλικα κατασκευης, γραφικα με δρακους, αεροδυναμικη συμπεριφορα στα 250+ κτλ-κτλ ειναι λιγο παπατζιλικια...και σημαντικο ειναι αυτο που εγραψα στην αρχη...25% στη τιμη μονο και μονο για μια επιγραφη....

υ.γ. by the way, εχω carbon κρανος, Uvex Helix RS750. :wave2:

peter86
27/10/2010, 00:37
Αρχικά δημιουργήθηκε από el_hymador
Τα υλίκα της Arai / Shoei αποκτουν ενα +25% στη τιμη με το που κολησουν τα αυτοκολλητα των εταιρειων πανω...αλλα πραγματα ειναι αυτα που πληρωνεις και οχι μεγαλυτερη ασφαλεια. Η ασφαλεια αλλωστε δεν ειναι απολυτα "μετρησιμη" και αυτο που επικυρωνεται απο τις προδιαγραφες ασφαλειας ειναι η αντοχη των κρανων οταν αυτα υποκεινται σε συγκεκριμενες διαδικασιες που αναπαραγονται εραστηριακα. Αν ενα κρανος των 250 ευρω και ενα κρανος των 1200 ευρω πληρουν τις ιδιες προδιαγραφες ασφαλειας, χοντρικα σημαινει οτι εισαι καλυμμενος το ιδιο και απο τα δυο. Απο εκει και επειτα, η "υποσχεση" του οτι ενα κρανος ειναι ασφαλεστερο απο ενα αλλο, δεν μπορει να επιβεβαιωθει και παραμενει "υποσχεση". Το τι συμβαινει σε πραγματικες συνθηκες δεν μπορει να το ορισει κανεις, με την εννοια του οτι δεν γινεται να προβλεφθει το πως και ποσες φορες θα χτυπησει το κρανος σε περιπτωση ατυχηματος. Πριν κανα χρονο περιπου ειχε γινει πολυ μεγαλος ντορος με τα test που εκανε ο οργανισμος SHARP, οπου αρκετα πανακριβα κρανη αποδειχθηκαν βαση των δοκιμασιων πολυ κατωτερα των προσδοκιων και ξεπεραστηκαν απο κρανη στο 1/4 της τιμης τους. Υπηρξαν σοβαροτατες ενστασεις βεβαια και πολυ αμφισβητησαν την εγκυροτητα των test αυτων, ισχυριοζομενοι οτι γινονται με λαθος τροπο. Ο οργανισμος SHARP εδινε μεγαλη βαρυτητα στις καταπονησεις που δεχεται ενα κρανος στα πλαϊνα του μερη, αφου βαση της εξετασης που ειχε γινει σε κρανη μοτοσικλετιστων που ενεπλακησαν σε ατυχηματα, αυτα τα σημεια εμφανιζαν τα περισσοτερα σημαδια και φθορες απο την προσκρουση. Οκ ας δεχθουμε λοιπον οτι ειναι λαθος...ποιος μου εγγυαται οτι σε περιπτωση - κουφια να ειναι η ωρα- ατυχηματος θα σκασω απαραιτητα με το μπροστινο μερος του κρανους σε σταθερο αντικειμενο; Γιατι να μην σκασω με το πλαϊνο; Οποτε η γνωμη μου ειναι να παρεις ενα κρανος που να σε βολευει στο κεφαλι σου και φυσικα να συμμορφωνεται με τις προδιαγραφες ασφαλειας. Τα υπολοιπα, υλικα κατασκευης, γραφικα με δρακους, αεροδυναμικη συμπεριφορα στα 250+ κτλ-κτλ ειναι λιγο παπατζιλικια...και σημαντικο ειναι αυτο που εγραψα στην αρχη...25% στη τιμη μονο και μονο για μια επιγραφη....

υ.γ. by the way, εχω carbon κρανος, Uvex Helix RS750. :wave2:

Αυτή είναι απάντηση πάντως!!!!

dimdoc
27/10/2010, 00:51
Μια χαρα τα λες. Οντως ενα ατυχημα μπορει να εχει παραμετρους αμετρητες και επομενως η αντοχη ενος κρανους σε πραγματικες συνθηκες ειναι δυσκολο να αποδειχθει.
Ομως εξισου "δυσκολη" ειναι η εικονα ενος κρανους σπασμενου. Και αυτη την εικονα την εχω μονο απο καρμπον κρανη ως τωρα.

mikros boudas
27/10/2010, 01:12
+πως τα πιο ακριβα κρανη εχουν καλυτερο φινιρισμα/βαψιμο,καλυτερα υλικα στο εσωτερικο,καλυτερη αεροδυναμικη,λιγοτερο θορυβο και καλυτερο εξαερισμο.
μπορει σε ασφαλεια σε μια συγκρουση να εισαι το ιδιο καλλυμενος,αλλα για τα παραπανω πληρωνεις μαρκα:beer:

Buenaventura
27/10/2010, 11:55
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Που το λέει αυτό ρε παιδιά? 1/10/10 γράφει το link :look:


"Motorcycle Helmet Performance: Blowing the Lid Off
Searching for the truth behind motorcycle helmet design, helmet standards and actual head protection
From the June, 2005 issue of Motorcyclist
Photography by Jim Brown
Hatz Ld Xl

How good is your helmet? Will it actually protect your brain in your next crash?

These seem like easy questions, ones......"

Odin#9681
29/10/2010, 14:17
εχω το hq1

είναι πανάλαφρο(η διαφορά αυτή είναι παραπάνω από αισθητή),η τιμή του είναι πολύ καλή, κάθεται καλά στο κεφάλι μου( τα hjc έχουν περίεργη φόρμα), ικανοποιητικό αερισμό.

απ την άλλη, είναι θορυβώδες και η ζελατίνα στο συγκεκριμένο δεν εφαρμόζει τέλεια με αποτέλεσμα να μπάζει από κάποιο σημείο.

δεν το επέλεξα (μόνο) γι αυτό, αλλά προσωπικά εμπιστεύομαι τα SHARP περισσότερο από οποιονδήποτε κατασκευαστή. Απλούστατα, ελέγχονται από κρατικό φορέα μιας χώρας-ναό του motosport.

div400
29/10/2010, 14:49
Αρχικά δημιουργήθηκε από peter86
Καλησπέρα σε όλους
Τι ξλερω το θέμα έχει χιλιο ειπωθεί αλλο πoυθενά δ βρήκα ξεκάθαρη απάντηση....
Βρίσκομαι ένα βήμα πρίν την αγορά καινούργιου κράνος και το ερώτημα μου είναι το εξής:να προτιμήσω carbon ή AIM(shoei) ή το αντίστοιχο της arai υλικό κατασκευής???Ποιο είναι καλύτερο για την ασφάλεια μου???δεν με νοάζει αν το Α κράνος έχει λιγότερο θόρυβο ή καλυτερα γραφικά, με νοιάζει μόνο η ασφάλεια που προσφερουν αυτά τα 2 υλικά.
Τα κράνη από τα οποία θα επιλεξω είναι τα carbon uvex onyx, marushin rs2,, lazer carbon, hjc hq1 και τέλος xr1000 kai arai viper gt.
Ευχαριστώ προκαταβολικά

από την στιγμή που τα κράνος θα καλυπτει τις προδιαγραφές ασφαλείας να αγοράσεις εκέινο που θα σου κάτσει πιο σωστά στο καφάλι σου.
η φιλολογία για τα υλικά είναι τόσο ανεπτυγμένη που μάλλον σε μπερδεύει παρα βοηθάει.... εάν το ΑΙΜ ή το carbon ή όποιο άλλο εξωτικό υλικο σε κάνει να αισθάνεσαι περισσότερο ασφαλείς από το άλλο, πάρε εκείνο το κράνος (εφόσων εφαρμόζει σωστά στο κεφάλι σου)...:wave2:

peter86
30/10/2010, 00:47
Ευχαριστώ πολύ όλους σας για τις απαντήσεις σας!!!!

7gibernau
30/10/2010, 01:15
Αρχικά δημιουργήθηκε από Odin#9681
εχω το hq1

είναι πανάλαφρο(η διαφορά αυτή είναι παραπάνω από αισθητή),η τιμή του είναι πολύ καλή, κάθεται καλά στο κεφάλι μου( τα hjc έχουν περίεργη φόρμα), ικανοποιητικό αερισμό.

απ την άλλη, είναι θορυβώδες και η ζελατίνα στο συγκεκριμένο δεν εφαρμόζει τέλεια με αποτέλεσμα να μπάζει από κάποιο σημείο.

δεν το επέλεξα (μόνο) γι αυτό, αλλά προσωπικά εμπιστεύομαι τα SHARP περισσότερο από οποιονδήποτε κατασκευαστή. Απλούστατα, ελέγχονται από κρατικό φορέα μιας χώρας-ναό του motosport.
αλλαξα 4 τετοια και τελικα πηρα αραι βαιπερ τζιτι!
τα αλλαξα γι'αυτ το λογο που λες,για τον αερα που περνει απο πανω.ειχα βρει την πατεντα αλλα τα πηγα πισω γιατι ειχα σπαστει,μου αρεσε πααααρα πολυ σαν κρανος,εφαρμογη,ορατοττητα,φοβερη..αλλα εμπαζε ασχημα και με χτυπουσε ακριβος στη μυτη και με αυτο το γαμιστερο επιρυνιο απο μεσα...αλλα,εχω κανει δυο φορες επεμβαση στις ρινικες κογχες και δεν το εψυνα για τριτη...
λοιπον...βρες σπαγκο,απο αυτους που πεταμε αετους..και βαλε μεσα απο το λαστιχακι που ερχετε με επαφη με τη ζελατινα!!!ενα χιλιοστο να βγει πρως τα εξω θα εισαι κομπλε!!η αν μπαζει ακομα πιο πολυ βαλε ακομα λιγο...εγω εκανα το τεστ,αν μπαζει δηλαδη,με ενα χαρτονομισμα..

Odin#9681
30/10/2010, 07:19
δε θαταν πιο πρακτικό να βάλεις λίγη σιλικονίτσα?
εισαι σίγουρος ότι παίρνει από πάνω? στο δικό μου μάλλον από κάτω παίρνει ρε γμτ..

7gibernau
30/10/2010, 11:28
Αρχικά δημιουργήθηκε από Odin#9681
δε θαταν πιο πρακτικό να βάλεις λίγη σιλικονίτσα?
εισαι σίγουρος ότι παίρνει από πάνω? στο δικό μου μάλλον από κάτω παίρνει ρε γμτ..
τοτε οταν το ειχα κανει το κρανος δεν ηταν "ολο" δικο μου,απλα ειχε πεσει μονο η προκαταβολη και γι αυτο δεν εβαλα σιλικονη...
100% σιγουρος οτι περνει απο πανω
και τα 4 απο πανω επερναν..κανε το τεστ με το χαρτονομισμα!!
απο κατω περνουν ολα τα κρανη αερα!!
κανε και αλλο ενα τεστ.οταν οδηγεις βαλε την παλαμη σου στην καροτιδα σου και "ταπωσε"το κατω μερος,θα δεις οτι κοβει αερα μες στο κρανος αλλα απο πανω μπαινει κανονικοτατα!

wendigo
06/11/2010, 18:36
Αρχικά δημιουργήθηκε από Odin#9681
δε θαταν πιο πρακτικό να βάλεις λίγη σιλικονίτσα?
εισαι σίγουρος ότι παίρνει από πάνω? στο δικό μου μάλλον από κάτω παίρνει ρε γμτ..


Εχω το κράνος αυτό εδώ και 18 μήνες και δεν μπάζει καθόλου απο πάνω, μόνο απο κάτω απο το σαγόνι - και απο εκεί λιγότερο απο άλλα που έχω- αλλά αυτό συμβαίνει σε όλα τα κράνη, επίσης έχει σημασία και η στάση σου κατά την οδήγηση........
Ενας φίλος που έχει κι αυτός το ίδιο έχει ακριβώς την ίδια άποψη, το άσχημο του κράνους αυτού πάντως είναι ότι χωρίς λόγο ξεβάφουν οι αεραγωγοί:yuck:

idomeneas
06/11/2010, 19:07
το ARAI πάντως κάνει πολύ θόρυβο-βούισμα...
χωρίς ωτοασπίδες είναι επικύνδυνο...
καλύτερα shoei και ας είναι κατώτερο ποιοτικά...

dimdoc
06/11/2010, 19:20
Ολα τα αγωνιστικα-σπορ κρανη εχουν πολλους αεραγωγους για εξαερισμο και κανουν θορυβο.
Αν επιλεξεις τα πιο 'πολιτικα" μοντελα της γκαμας των 2 μεγαλων εταιριων, που ειναι και φθηνοτερα, θα ειναι πιο αθορυβα. Τωρα απο που και ως που τα shoei ειναι κατωτερα απο τα Αραι, μαλλον κατι περισσοτερο θα ξερεις.