View Full Version : Βελτίωση Κινητήρα 4Τ
gdevelek
09/09/2005, 13:57
OK, carry on...
Αρχικά δημιουργήθηκε από free rider
ζντοινγκκκκκ
:lol: :lol:
τωρα δεν μιλάω.....
:rotflmao: :rotflmao:
Thank's God !!!
Υ.Γ.
Ρε μ@λ@κα ψηλέ, βγάλε αυτό το έκτρωμα από το avatar (ή τουλάχιστον βάλτου βελέντζα στην σέλα, να έρθουμε στα ίσια μας....)
:lol: :beer: :lol:
free rider
09/09/2005, 14:31
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
Thank's God !!!
Υ.Γ.
Ρε μ@λ@κα ψηλέ, βγάλε αυτό το έκτρωμα από το avatar (ή τουλάχιστον βάλτου βελέντζα στην σέλα, να έρθουμε στα ίσια μας....)
:lol: :beer: :lol:
ΚΑΛΑ ΔΕΝ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩΩΩΩΩΩ
ας με τσιμπήσει κάποιος....
οχι εκείιιιιιιιιιιιιιι
ο κ. ολντ μαν...αποφάσησε να μας μιλήσει.....
α!!!!
είπα και εγω ..........
τωρα που διάβασα τι έγραψε ησύχασα.....
οχι τίποτ άλλο ...
φαντάσου να έπρεπε να του απαντήσω κι όλας.....
μπρρρρρρρρ
:lol: :lol: :lol:
gdevelek
09/09/2005, 14:41
Έλα, έλα, τελείωνε με τις λαδιέρες, γιατί σε λίγο θα πιάσεις τις ξυδιέρες...
:rotflmao:
:mad: :D :mad:
Λοιπόν, το παρόν thread παραμένει ως έχει μέχρι και την Κυριακή !!!
Την Δευτέρα το πρωϊ, τά ΣΒΗΝΩ όλα και αρχίζουν οι ερωτήσεις, για το τι μάθατε !!!
Μόνο εάν η πλειονότητα των απαντήσεων κριθεί ότι βρίσκεται σε ικανοποιητικά επίπεδα, θα ξεκινήσουμε να πλανίζουμε καπάκια, να κατεβάζουμε κεφαλές, να προσθαφαιρούμε φλάντζες και να γαργαλεύουμε θυρίδες !!!
.
.
.
.
.
.
.
.
(Ο Ταλαιπωρημένος OldMan μίλησε..... Ούνγκ !!!)
free rider
09/09/2005, 14:53
ωχχχχχχ
οχι οχι μη τα σβήσεις....
και μετά τι θα διαβάζω οταν ...μπαίνω μοτο.γρ???
τον αφρο και τις εξυπνάδες του....
ελα ρε αστεία τα λέμε εδω...
σε εχω συμπαθήσει πολύ καλέ
κ. Δ_Α_Σ_Κ_Α_Λ_Ε......
:rotflmao: :rotflmao:
κι ας μας έχετε στη λυπητερή εσείς...
κακίες δεν κρατάμε...
gdevelek
09/09/2005, 15:03
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
:mad: :D :mad:
Λοιπόν, το παρόν thread παραμένει ως έχει μέχρι και την Κυριακή !!!
Την Δευτέρα το πρωϊ, τά ΣΒΗΝΩ όλα και αρχίζουν οι ερωτήσεις, για το τι μάθατε !!!
Μαύρο Σαββατοκύριακο θα κάνουμε, ακόμα δεν ανοίξαν τα σχολεία...
:( :( :(
Αρχικά δημιουργήθηκε από free rider
..κι ας μας έχετε στη λυπητερή εσείς...
κακίες δεν κρατάμε...
Μωρή Λουλού, ποιος το παίζει μόνιμα παρεξηγημένος (και κρίμα... και στεναχωρήθηκα... και δεν το περίμενα....)
Εγώ σΕ είπα ότι πάλι θα σ'αγαπάω !!! (Το "γιατί" δεν ξέρω....)
:wave2: :beer: :wave2:
:sad: :sad: :sad:
Από ότι διαπίστωσα (από τον αριθμό των επισκέψεων) ΔΕΝ μελετήσατε το ΣΚ !!!:lol: :lol: :lol:
Never mind, εγώ θα συνεχίσω, και ας εμφανιστεί κάποιος να αρχίσει τα : "Τι είναι διορθωμένη συμπίεση" κ.λ.π. ... :D :mad: :D
Το λεπόν ρε μαστόρια, έχουμε και λέμε:
Στις τροποποιήσεις των κινητήρων, ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ να ξέρουμε τις διαμορφωμένες τιμές της συμπίεσης για να κρίνουμε:look: ανάλογα τα προβλήματα που πιθανόν να δημιουργηθούν ....
Μεταβολές των τιμών συμπίεσης έχουμε στις παρακάτω (κύριες) περιπτώσεις:
1. Πλάνισμα καπακιού ή μπλοκ κυλίνδρων....
2. Αύξηση κυβισμού από μεγαλύτερα έμβολα ή στρόφαλο μεγαλύτερης διαδρομής....
3. Κόψιμο θυρίδας εξαγωγής (οι βρωμοδίχρονοι)...
4. Χρησιμοποίηση εμβόλων με μεγαλύτερο "πομπέ"....
Για να απλοποιηθούν ΑΡΚΕΤΑ τα πράγματα, θα δώσουμε μερικούς πρακτικά υπολογισμένους τύπους (που μπορούν να ακολουθηθούν με ικανοποιητική προσέγγιση και ασφάλεια..) !!!
Όγκος Κυλίνδρου (VK) : Αν ξέρουμε τον κυβισμό του κινητήρα, τότε ο όγκος του καθενός κυλίνδρου είναι ίσος με τον κυβισμό διαιρεμένο με τον αριθμό (Ν) των κυλίνδρων.
Vκ = V / Ν (3)
Αν δεν ξέρουμε τον κυβισμό αλλά μόνο διάμετρο εμβόλων (D) και διαδρομή στροφάλου (L), τότε ο όγκος κυλίνδρου είναι:
Vκ = π Χ D2(τετράγωνο) Χ L / 4 (4)
"Διορθωμένος" όγκος κυλίνδρου (Vκδ) : Ξαναλέμε ότι στους δίχρονους κινητήρες η ποσότητα του μίγματος που συμπιέζεται είναι αυτή που παραμένει στον κύλινδρο μετά το "φράξιμο" της θυρίδας εξαγωγής. Ο όγκος αυτός θα είναι ίσος με τον όγκο κυλίνδρου ( από θυρίδα εξαγωγής μέχρι ΑΝΣ) συν τον όγκο του θαλάμου καύσης.
Αν η ολική διαδρομή του εμβόλου είναι L και το ύψος της θυρίδας εξαγωγής (πάνω χείλος) είναι h, τότε η διαδρομή που κάνει το έμβολο στην διάρκεια της πραγματικής συμπίεσης είναι L-h και ο διορθωμένος όγκος μίγματος του κυλίνδρου είναι:
Vκδ = π Χ D2(τετρ.) Χ (L-h) / 4 (5)
οπότε και η "Διορθωμένη" σχέση συμπίεσης (ΣΣδ) είναι :
ΣΣδ = Vκδ / Vθκ + 1 (6).
Αν ξέρουμε την "θεωρητική" σχέση συμπίεσης, την διαδρομή του εμβόλου και το ύψος της θυρίδας εξαγωγής , βρίσκουμε την διορθωμένη συμπίεση από :
ΣΣδ = 1 + (ΣΣ-1) Χ (1 - h/L) (7)
Αντίστροφα (και για εγκυκλοπαιδικούς σκοπούς ...) μπορούμε να βρούμε την θεωρητική συμπίεση από την διορθωμένη :
ΣΣ = 1 + (ΣΣδ-1) Χ L/L-h (8)
Δεν χαλαρώνουμε......!!! :lol: :wave2: :lol:
Και ελέγξτε και την ορθότητα των τύπων, γιατί λάθη είμαστε....
gdevelek
12/09/2005, 14:19
O όγκος κυλίνδρου είναι διορθωμένος, αλλά εσύ είσαι αδιόρθωτος!
Τι στο Μπέο είναι το "πομπέ"???
:confused:
Έχω, έχω ....
Όγκος θαλάμου καύσης (Vθκ) : Αν ξέρουμε τον όγκο του κυλίνδρου (Vκ) και την θεωρητική συμπίεση (ΣΣ), βρίσκουμε τον όγκο του θαλάμου καύσης :
Vθκ = Vκ / (ΣΣ - 1) (9)
Αν ξέρουμε την διορθωμένη συμπίεση (και την διαδρομή εμβόλου και ύψος θυρίδας), ο όγκος του θαλάμο καύσης είναι :
Vθκ = [πD2/4 X (L-h)] / (ΣΣδ - 1) (10)
Αύξηση κυβισμού : Αν το μοτέρ μας, όγκου V, είχε έμβολα διαμέτρου D1 και βάλαμε έμβολα διαμέτρου D2, τότε ο νέος κυβισμός μας (V') είναι :
V' = V X (D2/D1)2(τετράγωνο) (11)
Αν, τόσο τα καινούρια έμβολα, όσο και τα παλιά, είναι επίπεδα στην κορυφή τους και έχους το ίδιο ύψος πάνω από τον πείρο, τότε αν η "παλιά" συμπίεση ήταν ΣΣ1, η καινούρια είναι :
ΣΣ2 = D2/D1 X (ΣΣ1 - 1) + 1 (12)
Ο παραπάνω τύπος ισχύει και για διορθωμένες συμπιέσεις δίχρονων, παρόλο που θα υπάρχει μια μικρή σχετική απόκλιση εξαιτίας του ότι τα δίχρονα έμβολα έχουν ένα ελαφρύ "πομπέ" που διαφέρει από έμβολο σε έμβολο.
Αν όμως τα έμβολα δεν είναι ισοϋψή, αλλά διαφέρουν κατά "χ", τότε η σχέση συμπίεσης (ΣΣ3) είναι :
ΣΣ3 = (ΣΣ1 - 1)/[D12/D22 (+)(-) {(Σ1 - 1) Χ χ/L}] + 1 (13)
όπου: D12 και D22 είναι τα τετράγωνα των D1 και D2 αντίστοιχα, χ είναι η διαφορά υψών μεταξύ των εμβόλων (από πείρο μέχρι κορώνα) και L η διαδρομή. Το πρόσημο του παρονομαστή είναι (+) όταν τα νέα έμβολα είναι χαμηλότερα και (-) όταν είναι ψηλότερα.
Προφανέστατα, ο τύπος αυτός ΔΕΝ ισχύει για τους "βρωμοδίχρονους", γιατί αν τα νέα έμβολα δεν έχουν το ίδιο ύψος με τα παλιά, οι θυρίδες θα ανοίγουν και θα κλείνουν νωρίτερα ή αργότερα, πράγμα που θα απαιτήσει τροποποιήσεις .... (και ΠΟΛΥ ξύλο αν καταπιαστούμε επί του παρόντος...) :lol: :lol:
Αρχικά δημιουργήθηκε από gdevelek
Τι στο Μπέο είναι το "πομπέ"???
:confused:
:look: :uplate: :look:
Ω θεοί του Αβυσσαλέου Βάθους (και Άγνοιας...) !!!!
:lol: :rotflmao: :lol:
Τα έμβολα (πιστόνια) στο πάνω μέρος τους είναι (ήταν κάποτε....) ίσια (πλακέ...) !!! (οι "τσέπες" για να μην κοπανάνε οι βαλβίδες δεν πιάνονται).
Σε κάποιοες (αρκετές) περιπτώσεις (και ανάλογα με το σχήμα του θαλάμου καύσης) η κεφαλή των εμβόλων ΔΕΝ είναι ίσια, αλλά παρουσιάζει μια "καμπούρα" (θετική ή αρνητική..).
ΠΟΛΥ γενικά, η "καμπούρα" είναι θετική (προς τα πάνω) για λόγους αυξημένης συμπίεσης (με συγκεκριμένη διαδρομή εμβόλου) και αρνητική (προς τα κάτω) για λόγους σχεδιασμού θαλάμου καύσης (η "κούρμπα" του εμβόλου αποτελεί ενεργό μέρος του θαλάμου καύσης) !!!
:wave2: :beer: :lol:
Και επειδή μέχρι τώρα σε μηχανουργείο(*) ΔΕΝ πήγαμε, άϊντε να ξεκινάμε σιγά -σιγά :
"Κατέβασμα" καπακιού ή κυλίνδρου :
Αν το μοτέρ μας είναι τετράχρονο με συμπίεση ΣΣ1, τότε η συμπίεση που θα προκύψει από το "πλάνισμα" του καπακιού (ή του κυλίνδρου), θα είναι :
ΣΣ2 = [ L(Σ1 - 1) / L - a(ΣΣ1 - 1) ] + 1 (14)
όπου L (σε mm) η διαδρομή του στροφάλου και a ένας συντελεστής με τις εξής τιμές:
a = χ, όπου χ τα mm που κατέβηκε το καπάκι, αν ο θάλαμος κάυσης έχει κυκλικό "στόμιο" και
a = 2χ/π αν ο θάλαμος κάυσης έχει "τετράγωνο" στόμιο (π.χ. TSCC, Pentroofs και λοιποί τετραβάλβιδοι....).
Η παραπάνω σχέση μπορεί να ισχύσει και για δίχρονους με "διορθωμένες" τιμές συμπιέσεων, αν αντικαταστήσουμε το L με την διαφορά L-h, όπου h το ύψος της θυρίδας εξαγωγής....
(*) Όποιες intellectual ονομασίες και να προσδώσουμε στις βελτιώσεις που κάνουμε, περί ΜΗΧΑΝΟΥΡΓΕΙΟΥ πρόκειται....:lol: :lol: :lol:
Time out, να φάμε και τίποτις....
:wave2: :beer: :wave2:
gdevelek
12/09/2005, 15:35
Πόσο ντρέπομαι που δεν ήξερα τι είναι το πομπέ...
Μιλάμε δια-πομπεύτηκα κανονικά...
:blush:
(τώρα πώς εξήγησες τι είναι το πομπέ, χωρίς να έχεις τη λέξη "πομπέ"' μέσα στην εξήγηση, μόνο εσύ ξέρεις!)
Παλαίουρα να φάς αλλά να ΜΗΝ πιείς, κι εδώ είμαστε να σε πειράζουμε.
stefanos
12/09/2005, 15:43
Θα πρότεινα να αρχίζαμε απο τον υπερκυβισμό.
Πλάνισμα τώρα..............ημίμετρα, κοριτσίστικα πράγματα.:p
υ.γ πέιρος? πύρος? μπύρος?
Και χωρίς πλάκα τώρα να θυμίσω οτι υπάρχουν θαυμάσιοι κατάλογοι απο εταιρείες που φτιάχνουν πιστόνια και ελατήρια για το μηχανάκι σας που πολύ βολικά τα πουλάνε συνήθως καταστήματα που κάνουν ρεκτιφιέ και πλανίσματα οπότε μην μάθεται απ έξω τους τύπους, απλώς καταλάβεται προκειμένου να επιλέξεται.
Επείσης αν σκάσεται μύτη σε μαγαζί που πουλάει σχετικά είδη ή υπηρεσίες με κανα τετρασέλιδο υπολογισμούς να ξέρεται θα γίνεται ο περίγελος παντών των συνεργειάδων. :rotflmao:
:wave2: :wave2: :wave2:
Πατέρα Στέφανε, μιλάμε για μετατροπές που θα κάνει κάποιος ΜΟΝΟΣ του !!! (αν είναι να πηγαίνουμε στον Δράκο για ρεκτιφιέ και να γυρίζουμε με καινούριο μηχανάκι - και άδεια τσέπη, άστα να πάνε στο διάολο ...):lol: :lol: :lol:
Αν, από την άλλη γονατίσουμε σε χαλάκι και κάνουμε μετάνοιες ή τεμενάδες επειδή "αυτοί ξέρουν...." και "ποιοι είμαστε εμείς που θα εκφέρουμε άποψη....", ας σβήσουμε το όλον thread να μην στραβωνόμαστε άδικα ούτε εμείς που γράφουμε, ούτε αυτοί που διαβάζουν.....!!!
Όσο για την υποδοχή από αντίστοιχο κατάστημα αν πας με τετρασέλιδο υπολογισμό, είναι σίγουρο ότι ΔΕΝ θα γελάσουν, αλλά μάλλον θα στεναχωρηθούν επειδή ΔΕΝ θα έχει μπει άλλος ένας "ροφός"(*) στο μαγαζί. (Το πιθανότερο είναι να σου πουν ότι δεν αναλαμβάνουν τίποτε γιατί δεν μπορούν να εγγυηθούν την αποτελεσματικότητα των προτεινόμενων μετατροπών και δεν "διακινδυνεύουν" την καλή τους φήμη !!!)
(*) "Ροφός" : προσφιλής έκφραση συνεργειατζήδων - μετατροπάδων για πελάτη υψηλής οικονομικής επιφάνειας και χαμηλής γνώσης του αντικειμένου.
:lol: :beer: :lol:
Anyway και για να μην αφήσουμε τον κόσμο με λυμένα μοτέρ:lol: , συνεχίζουμε....
Μείωση ή αύξηση πάχους φλάντζας κεφαλής :
Ο προηγούμενος τύπος (14), μπορεί να χρησιμοποιηθεί με την εξής τιμή του a: a = χ1 - χ2 , όπου χ1 το πάχος της φλάντζας που υπήρχε και χ2 το πάχος της νέας φλάντζας.
( ή a = χ1 αν η φλάντζα "καταργήθηκε" χωρίς να αντικατασταθεί ).
Αν βγάλουμε την φλάντζα χωρίς να την αντικαταστήσουμε με μια παχύτερη, τότε το a αποκτάει αρνητικό πρόσημο (και χρησιμοποιείται με το πρόσημο αυτό).
Υποθέτουμε ότι από την συμπίεση ΣΣ1 θέλουμε να πάμε στην συμπίεση ΣΣ2 και δεν ξέρουμε το πάχος χ που πρέπει να πλανίσουμε το καπάκι (για να αυξήσουμε την συμπίεση) ή το πάχος φλάντζας που πρέπει να προσθέσουμε (για να μειώσουμε την συμπίεση)...
Αν ο κινητήρας μας είναι 4Τ με κυκλική βάση θαλάμου καύσης ή 2Τ στον οποίο μετράμε θεωρητικές συμπιέσεις, έχουμε :
χ = L [(1 / ΣΣ1 - 1) - (1 / ΣΣ2 - 1)] (15)
όπου L η διαδρομή του εμβόλου.
Αν ο κινητήρας είναι με τετραβάλβιδη κεφαλή "τετράγωνης" βάσης, τότε (προσεγγιστικά) έχουμε :
χ = 2L/π [(1 / ΣΣ1 - 1) - (1 / ΣΣ2 - 1)] (16)
Αν ο κινητήρας είναι 2Τ και μετράμε διορθωμένες συμπιέσεις, έχουμε :
χ = (L - h) [(1 / ΣΣ1 - 1) - (1 / ΣΣ2 - 1)] (17)
Στα παραπάνω, η θετική τιμή του χ μας δίνει το πάχος υλικού που πρέπει να αφαιρέσουμε (πλάνισμα) ενώ η αρνητική μας δίνει το πάχος του υλικού που πρέπει να προσθέσουμε (προσθήκη φλαντζών).
ΔΕν έχει έτοιμο καφέ, γμτ....???
stefanos
13/09/2005, 13:01
Μόνος του.
Μεγάλη κουβέντα (τεράστια).Πάσο λοιπόν.
Αρχικά δημιουργήθηκε από stefanos
Μόνος του.
Μεγάλη κουβέντα (τεράστια).Πάσο λοιπόν.
:sad: :sad: :sad:
Ρε Στέφανε, ειλικρινά δεν σε καταλαβαίνω ....
Θεωρείται ΤΟΣΟ δύσκολο για κάποιον που έχει κάποιες στοιχειώδεις γνώσεις να "σκαλίσει" το μοτέρ του ???
Αν προσέξει και λίγο, ΔΕΝ θα του βγάλει τα μάτια (πολύ....) !!! :lol:
:wave2: :beer: :wave2:
Παρά την ΔΙΠΛΗ στεναχώρια (με αποπήρε ο Πατέρας Στέφανος και δεν έχει και ΚΑΘΟΛΟΥ καφέ), το μόνο που μου μένει είναι να
.
.
.
.
.
συνεχίσω ακάθεκτος !!!
Μείωση ή αύξηση πάχους φλάντζας κεφαλής :
Για τετράχρονους κινητήρες ή δίχρονους με θεωρητική σχέση συμπίεσης, ισχύει ο παραπάνω τύπος, με τιμές του a παρόμοιες με αυτές που ισχύουν για την φλάντζα κεφαλής.
Αν όμως θέλουμε να ασχοληθούμε με δίχρονους με διορθωμένη σχέση συμπίεσης τότε, αν η διορθωμένη σχέση συμπίεσης "πριν" είναι ΣΣδ1 και "μετά" γίνεται ΣΣδ2, έχουμε :
ΣΣδ2 = ΣΣδ1 / 1 (+)(-) [χ/(L-h)] (ΣΣδ1 - 1) (18)
όπου L η διαδρομή του εμβόλου, h το ύψος της θυρίδας και χ το πάχος της φλάντζας που προστίθεται ή αφαιρείται. (Το πρόσημο στον παρονομαστή είναι (+) αν προσθέσουμε φλάντζα και (-) αν αφαιρέσουμε).
Είναι γνωστό ότι οι τεμπέληδες "βρωμοδίχρονοι" προσθέτουν φλάντζες στο κάτω μέρος του κυλίνδρου για να "ανεβάσουν" στροφές και τελική ταχύτητα, χωρίς να χρειαστεί "λιμάρισμα θυρίδων !!!
Είναι γνωστό επίσης, ότι έτσι χάνουν ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ σε ροπή (αλλά το κρύβουν επιμελώς...) :lol:
'Κόψιμο" πάνω μέρους θυρίδας εξαγωγής :
Όταν "λιμάρουμε" το πάνω μέρος της θυρίδας εξαγωγής, βοηθάμε τον κινητήρα να ανεβάσει στροφές, χάνοντας όμως σε ροπή !!:sad:
εξαιτίας - κυρίως - της μειωμένης πλέον συμπίεσης (αλλά και προβλημάτων "συντονισμού" από την μεριά της εξάτμισης).
Και αφού μυαλό δεν βάζουμε και επιμένουμε να "γαργαλεύουμε" τις θυρίδες μας (τουλάχιστον της θυρίδες μεταφοράς αφήστε τες ήσυχες - προς το παρόν....), άϊντε να δούμε πόσο ρίξαμε την συμπίεση (για να ξέρουμε και πόσο την "έφαγε" η ροπή μας - ΤΙ ??? Δεν έχετε τύπο που υπολογίζει την μεταβολή της ροπής σε σχέση με την μεταβολή της συμπίεσης ??? Just a minute, fellows....):lol:
Αν "σηκώσουμε" την θυρίδα κατά χ, η θεωρητική συμπίεση δεν θα μεταβληθεί (αφού δεν λαμβάνει υπόψη της το ύψος της θυρίδας), αλλά η διορθωμένη συμπίεση (ΣΣδ1) θα γίνει ΣΣδ2, ως κάτωθι :
ΣΣδ2 = 1 + (ΣΣδ1 - 1)(1 - χ/L) (19)
που L η διαδρομή του εμβόλου.
Κάτι δεν μου βγαίνει στον @#$#@τύπο της μεταβολής της ροπής (και συγκεκριμένα οι μονάδες...), οπότε επιφυλάσομαι για αργότερα...
:wave2: :beer: :wave2:
stefanos
13/09/2005, 13:38
Κοίτα κανένας δεν γεννιέται γνωρίζοντας.
Και ναι είναι πολύ εύκολο.
Αλλά, στην πορεία έχω χάσει ρουλεμάν μπιέλας σε στροφαλοθάλαμους δίχρονων, έχω βάλει ανάποδα ελατήρια σε πιστόνια, έχω ξυρίσει λάθος πιστόνια, έχω και εγώ δεν θυμάμαι τι.
Τα απλά δεν τα αναφέρω κάν.Και να μην σου πώ πόσα εργαλεία, πόσα βιβλία, πόσες ώρες, άπο πολλά χρόνια (σπούδασα και άσχετα πράγματα).
Μικρόβιο είναι βέβαια χόμπυ ας πούμε αλλά δεν μπορείς να πείς οτι είναι απλά.
Απειρη συζήτηση.
:p :p :p :p :p
:wave2:
:beer: :beer: :beer:
mia aporia..
αν φαμε το καπακι (0.5mm π.χ.) δεν υπαρχει κινδυνος να χαλασουμε την ροη?
Ογκομέτρηση θαλάμου καύσης :
Σε αρκετές περιπτώσεις χρειάζεται να ξέρουμε τον όγκο του θαλάμου καύσης, για να καθορίσουμε την συμπίεση μετά από μια μετατροπή.
Επειδή είναι αρκετά δύσκολο να υπολογιστεί (γεωμετρικά), το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι η ογκομέτρηση....
(Μην τρομάζετε !!!)
Η όλη διαδικασία γίνεται με συναρμολογημένη την κεφαλή στον κινητήρα και είναι ΑΠΛΗ :
Φέρνουμε το πιστόνι στο ΑΝΣ (της συμπίεσης και όχι του overlap)(και επειδή ο φίλτατος gdlevek παραμονεύει:lol:, προλαμβάνω: Στο ΑΝΣ στο οποίο είναι κλειστές και οι 2 βαλβίδες (ή όλες όσες έχει η κεφαλή, τέλος πάντων...) και χύνουμε με ένα ογκομετρικο σωλήνα λάδι (μηχανής και όχι σαλάτας!!!) από την τρύπα του μπουζί μέχρι να φτάσει στις 2-3 πρώτες σπείρες (μην ακούσω αηδίες του τύπου: "Πρέπει κανονικά να αφαιρεθεί ο όγκος της ακίδας του μπουζί ...."):lol:
Ο όγκος του λαδιού που χώρεσε το μοτέρ μας, είναι ο όγκος του θαλάμου καύσης.
(Η μέθοδος με την σύριγγα ΔΕΝ συνίσταται, σαν λιγότερο ακριβής).
Για τους τύπους που θα αφαιρούσαν το όγκο της ακίδας του μπουζί, συστήνω ανεπιφύλακτα την χρήση "προχωίδας".
(Διαθέτει διαβαθμίσεις σε δέκατα του cc και "συχνάζει" σε εξοπλισμούς Χημείων).
Και επειδή μάλλον βαρεθήκατε τους τύπους και το μπλα-μπλα, θα ακολουθήσουν 2 παραδείγματα (όχι, δεν θα εξεταστήτε...), για να καταλάβουμε ότι ΔΕΝ είναι δυσκολο να υπολογίσουμε κάτι (αρκεί να ξέρουμε τι θέλουμε...)!!!
Με αφορμή τα παραπάνω posts του Πατέρα Στέφανου, θα ήθελα να τονίσω την χρησιμότητα των υπολογισμών στην αποφυγή¨"σφαξίματος" ενός κινητήρα....
Ο υπογράφων (και κάποιοι γνωστοί του) έχει "σφάξει" μερικούς κινητήρες στο (πολύ μακρινό, ευτυχώς) παρελθόν, ακριβώς γιατί ακολουθούσε την ...παραδοσιακή τακτική της μετατροπής "με το μάτι" (το αλλήθωρο!!!) και με όλα τα γνωστά επακόλουθα (υπερθερμάνσεις, τρύπια πιστόνια κ.λ.π.).
Κάθε φορά ήξερε (μετά το "σπάσιμο") ότι το μόνο που έφταιγε ήταν η βαρεμάρα του να ψάξει τα πράγματα με χαρτί και μολύβι (υπολογιστές ΔΕΝ υπήρχαν τότε..).
Για να μην λέμε μ@λακίες, η μόνη "αστοχία" που ΔΕΝ δικαιολογείται σε μια μετατροπή, είναι το τρύπιο πιστόνι, εξαιτίας λανθασμένης εκτίμησης (στο περίπου, ρε καρντάση...) της σχέσης συμπίεσης.
(Ειδικά σε σχέση με την ποιότητα της Ελληνικής βενζίνης !!!)
:beer: :beer: :beer:
Αρχικά δημιουργήθηκε από sonic22
...αν φαμε το καπακι (0.5mm π.χ.) δεν υπαρχει κινδυνος να χαλασουμε την ροη?
Την ροή των σκέψεών μας, εννοείς ???
free rider
13/09/2005, 14:37
κύλιε κύλιε...
να πω???
επειδή ξεκίνησα να διαβάσω το μάθημα και με έπιασε πονοκέφαλος..
στα μπομπέ μπιστόνια υπάρχει το θέμα της διαμόρφωσης της επιφάνειας του μΠίστονιού για να μην Βρίσκουν οι β(λ)α(μενο)λ βίδες...
γίνεται με απλή ματιά και βλασκ εντ ντέκερ...
ρωτήστε και τον διπλανό μου το σαχλαμαρίτη που αντέγραφε στο διαγώνισμα...
νομιζα οτι ηχατε ολοκληρωσει την θεματικη ενοτητα αγαπητε...
οχι ενοω οτι επιδει εχει μια καμπιλοτητα η κεφαλη (δλδ μεταβλητη διατομη οσο παμε προς τα πανω) αν καταβασουμε πολυ την κεφαλη θα εχουμε σκαλοπατι στην συναρμογη με τον λυλινδρο...
το ειχα εγω στο DAX μιας και η κεφαλη ηταν απο 72cc και ο κυλινδρος στα 55mm...
τεσπα ολοκληρωστε και ανοιξουμε αλλο ποστ...
:sad: :sad: :sad:
Αρχικά δημιουργήθηκε από sonic22
..οχι ενοω οτι επιδει εχει μια καμπιλοτητα η κεφαλη (δλδ μεταβλητη διατομη οσο παμε προς τα πανω) αν καταβασουμε πολυ την κεφαλη θα εχουμε σκαλοπατι στην συναρμογη με τον λυλινδρο...
το ειχα εγω στο DAX μιας και η κεφαλη ηταν απο 72cc και ο κυλινδρος στα 55mm...
:mad: :D :mad:
Ρε Sonic, κάθε φορά που σου απαντάω, διαπιστώνω το μέγεθος της μ@λακίας που κάνω !!!
Τι δουλειά έχει η ροή (όποια και να εννοείς...) με το "πρόβλημα" της προσαρμογής των 2 κομματιών ???
Και στην ελάχιστη περίπτωση που σχετιζόταν αυτά τα δύο, ΤΙ ακριβώς θα "χαλάσει" στην ροή ???
Θα τρακάρει το καύσιμο στο "σκαλοπάτι" που λές ???
Δεν ξέρω τι εντύπωση έχεις για την κυλινδροκεφαλή, αλλά το κατέβασμά της (σύμφωνα με την λογική σου) θα ΜΕΙΩΣΕΙ την επιφάνεια επαφής της με το κύλινδρο !!!
Τώρα, αν είχες πρόβλημα στο ταίριασμα κεφαλής από 72άρι σε 55άρι, μάλλον φταίει ότι σπουδάζεις Γαλλική Φιλολογία (και ΟΧΙ ότι μιλάμε για εντελώς διαφορετικές διαμέτρους...)
stefanos
13/09/2005, 15:14
Το σκαλοπάτι δεν έγινε απο το πλάνισμα της κεφαλής στην περίπτωση σου αλλά εμφανώς απο τον μεγάλο κύλινδρο.
Αντιμετωπίζεται πάντως σε μηχανουργείο.
Το θέμα βέβαια είναι μεγάλο κυρίως στα δίχρονα που έχουν το σκαλοπάτι αυτό σε διάφορες κλίσεις (απο τη μαμάτους) και αποτελεί μια ζώνη περιδήνησης του μίγματος καθώς το πιστόνι ανεβαίνει.
Στην περίπτωση των δίχρονων οι θάλαμοι είναι πολύ κοντά στο τέλειο, ενώ στους τετράχρονους οι βαλβίδες δημιουργούν χωροταξικά προβλήματα, που δεν αφήνουν περιθώρια κυνηγιού του τέλειου θαλάμου (ακόμα και η Honda εγκατέλειψε την ακτινική διάταξη βαλβίδων λόγω πολύπλοκότητας).
Ετσι ανησυχίες γύρω απο την ροή του μίγματος στο αντίστοιχο σκαλοπάτι δεν χρειάζεται να έχουμε.
Το τρώμε ώστε να μην ενοχλέι και αυτό είναι όλο.
ουπς με πρόλαβαν:lol:
Τώρα οι τσέπες στις βαλβίδες τις κάνεις και με νυχοκόπτη φτάνει να έχεις μετρήσει αν χρειάζονται και πόσο χρειάζονται.
Μια πλαστελίνη και λίγο υπομονή και παχύμετρο και δέσιμο ρόπιασμα κεφαλής μια στροφή με το κλειδί στο στρόφαλο, λύσιμο κεφαλής μέτρημα του πάχους της πλαστελίνης στο σημείο που την παραμόρφωσε η βαλβίδα στο ΑΝΣ και είσαι οκ αν είσαι κανα χιλ+ και τα ελατήρια των βαλβίδων σου είναι οκ.
(ρε ο Δράκος κλέφτης θα γίνει? τι μου τα θυμίζεται αυτά):rotflmao: :rotflmao:
του την έσκασα του παππού απο κάτω με Edit πάντως έχει δίκιο αν δεν αλλάξεις πιστόνια απλά λιμάρουμε.
Αρχικά δημιουργήθηκε από free rider
...γίνεται με απλή ματιά και βλασκ εντ ντέκερ...
:lol: :rotflmao: :lol:
ΡΕ ψηλέ, ΔΕΝ θα καταφέρεις να με τσατίσεις !!!
Οι απλές ματιές είναι για γκόμενες (που συνοδεύονται).
ΟΣΟ κατεβάσαμε το καπάκι, ΤΟΣΟ θα κατεβάσουμε και τις "τσέπες" του πιστονιού (με την ίδια ακριβώς διαμόρφωση με πριν).
reinmeister
13/09/2005, 15:39
μια που ειπες για κατεβασμα καπακιου κανε και μια ετσι και πες και για το squish band (ζωνη συνθλιψης ελληνιστι) και τι συμβαινει οταν μεταβαλλεται....(τι ωραια που ειναι να γραφει αλλος :beer: :wave2: )
free rider
13/09/2005, 19:39
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
:lol: :rotflmao: :lol:
ΡΕ ψηλέ, ΔΕΝ θα καταφέρεις να με τσατίσεις !!!
Οι απλές ματιές είναι για γκόμενες (που συνοδεύονται).
ΟΣΟ κατεβάσαμε το καπάκι, ΤΟΣΟ θα κατεβάσουμε και τις "τσέπες" του πιστονιού (με την ίδια ακριβώς διαμόρφωση με πριν).
εγω για οτι λέω υπάρχουν και οι σχετικές φωτο...
ρε σαραμαρίτη ..
ρίξε φώς στο σκοτάδι της αμάθειας...
:rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:
Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
μια που ειπες για κατεβασμα καπακιου κανε και μια ετσι και πες και για το squish band (ζωνη συνθλιψης ελληνιστι) και τι συμβαινει οταν μεταβαλλεται....(τι ωραια που ειναι να γραφει αλλος :beer: :wave2: )
:look: :look: :look:
Τώρα πλάκα μΕ κάνεις, ρε rein ???
Εδώ τρώω μπινελίκα γιατί λέω "πιστόνι" χωρίς να εξηγώ τι είναι !!!
:lol: :beer: :lol:
gdevelek
14/09/2005, 11:27
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
:look: :look: :look:
Εδώ τρώω μπινελίκα γιατί λέω "πιστόνι" χωρίς να εξηγώ τι είναι !!!
:lol: :beer: :lol:
Σεμνάααααα....
reinmeister
14/09/2005, 12:46
Τώρα πλάκα μΕ κάνεις, ρε rein ???
Εδώ τρώω μπινελίκα γιατί λέω "πιστόνι" χωρίς να εξηγώ τι είναι !!!
α...ολα κι ολα...το σωστο να λεγεται...δεν μπορεις να στερησεις την γνωση απο το διψασμενο κοινο...στην τελικη ευθεια θα τα παρατησεις?:p :p
(αν δεν με αρχισει στα μπινελικια θα ναι απιστευτα υπομονετικος...)
:beer: :beer:
:mad: :D :mad:
Παλιο-Ευδαιμονιστές, με τις μ@λακίες σας δεν με αφήνετε να σκεφτώ κανένα καλό παράδειγμα (όπως υποσχέθηκα) για τα παραπάνω:
Το λεπόν και έχουμε και λέμε:
Έχουμε ένα τετράχρονο δικύλινδρο μοτέρ με διάμετρο 72 mm και διαδρομή 60 mm, με επίπεδα έμβολα και συμπίεση 8,7:1. Αντί να το χαιρόμαστε, θέλουμε να του βάλουμε έμβολα 80 mm που όμως είναι 1 mm ψηλότερα (από τον πείρο και πάνω) σε σχέση με τα παλιά.
Και άντε, την κάναμε την μ@λακία (του ρεκτιφιατζή συνεπικουρούμενου)....
Να μην ξέρουμε τουλάχιστον;
1) Πόση αύξηση στον κυβισμό του μοτέρ μας έχουμε ?
2) Ποια συμπίεση θα έχουμε μετά την μετατροπή ?
3) Τι πρέπει να κάνουμε ωστε η συμπίεση να παραμείνει ίδια ? (το καλό που μας θέλω....)
Τούτων δοθέντων, έχουμε: D1=7.2 cm, L=6.0 cm, D2= 8.0 cm
1) Από τον τύπο (4), ο κυβισμός του κάθε κυλίνδρου - αφού μετατρέψουμε τις διαστάσεις σε εκατοστά (cm) για να έχουμε τον όγκο σε κυβικά εκατοστά (cm3 ή cc) - θα είναι ΠΡΙΝ την μετατροπή:
Vk = 3,14 x (7,2cm)2 x 6,0cm / 4 = 244,2 cc(cm3)
Ο ολικός όγκος του μοτέρ είναι ίσος με τον όγκο του καθενός κυλίνδρου πολλαπλασιασμένου με τον αριθμό των κυλίνδρων, όπερ:
V = 244,2cc x 2 = 488,4 cc
Μετά την μετατροπή, έχουμε αλλαγμένη μόνο την διάμετρο των εμβόλων, οπότε από τον τύπο (11) έχουμε:
V' = (8,0/7,2)2 x 488,4cc = 602,9 cc, αρα έχουμε αύξηση 114,5 cc.
2) Στον τύπο (13) έχουμε: ΣΣ1 = 8,7, D1 = 7,2 cm, D2 = 8,0 cm, x = 0,1 cm, L = 6,0 cm
Στον παρονομαστή θα βάλουμε αρνητικό πρόσημα (-), αφού τα πιστόνια είναι ψηλότερα από τα παλιά:
ΣΣ = {(8,7 - 1) / [(7,2/8,0)2 - (8,7 - 1)(0,1/6,0)} + 1 = 12,2
3) Για να ξαναφέρουμε την συμπίεση 12,2 στην αρχική 8,7, πρέπει να προσθέσουμε φλάντζες στη βάση του κυλίνδρου ( ή της κεφαλής ή και στα δύο).
Το πόσο θα "χοντρύνουμε" το σύνολο των φλαντζών, βγαίνει από τον τύπο (15) αν στην ΣΣ1 βάλουμε το 12,2 και στην ΣΣ2 το 8,7 :
χ = 6,0cm [1/(12,2 - 1) - 1/(8,7 - 1)] = 0,24 cm
Ντηλαντίς, προσθέτουμε φλάντζες συνολικού πάχους 2,4 mm και....ΕΤΟΙΜΟ το υπερκυβισμένο και (κακό πλέον!!!) μοτέρ μας, χωρίς προβλήματα αυταναφλέξεων και μειωμένης αντοχής μηχανικών μερών (λέμε τώρα......) :lol:
Έχουμε και τους βρωμοδίχρονους, γ@μωτ.....
Και για τους πολυπληθείς κατόχουν δίχρονων (Έναν στην Καστοριά ξέρω...!!!! Ο KeLeYTis δεν πιάνεται, γιατί έχει μόνιμη βλάβη από την χρήση Νίτρου):lol: ακολουθεί παράδειγμα για τα μοτέρια τους:
Έχουμε μονοκύλινδρο δίχρονο κινητήρα, διαστάσεων 54 χ 54 mm (καρατετράγωνος), με ύψος θυρίδας 24 mm και διορθωμένη σχέση συμπίεσης 6,4:1.
Θέλουμε να αυξηθεί η "ταχυστροφία" (polliticaly corect έκφραση της κανγκουριάς...) γι'αυτό θα κάνουμε τις εξής μετατροπές :
Κόψιμο πάνω μέρους της θυρίδας εξαγωγής κατά 1,5 mm και "σήκωμα" των θυρίδων μεταφοράς (τελικά δεν την γλυτώσανε...) κατά 0,5 m.
Για να μην έχουμε συνέχεια το μοτέρ μας στα "κόκκινα" (αλλοιώς θα μας περνάνε τετράχρονες πάπιες...) και να μην "σερνόμαστε" στις χαμηλομεσαίες, θα αυξήσουμε την διορθωμένη συμπίεση στο 6,8:1 (βελτίωση ροπής ονομάζεται...).
Για το "σήκωμα" των θυρίδων μεταφοράς, έχουμε 2 τρόπους : Ή να τις "κόψουμε" στο πάνω μέρος (με λίμα ή σμυρίλι), ή να προσθέσουμε φλάντζες στο κάτω μέρος του κυλίνδρου !!!
Επειδή είμαστε πλέον το αντιπροσωπευτικό παράδειγμα του Οκνηρού και Ευδαιμοδιστή, προτιμάμε το δεύτερο, αρκεί να έχουμε υπόψη ότι έτσι επηρρεάζεται και ο χρονισμός της θυρίδας εισαγωγής (ανοίγει αργότερα και κλείνει νωρίτερα...) αν δεν είμαστε ευτυχείς κάτοχοι Reed-valve ή δισκοβαλβίδας (εκείνα τα AR-1 τι απόγιναν ???), πράγμα που θα μας αναγκάσει να κόψουμε από το κάτω μέρος του "πίσω" μάγουλου του πιστονιού το ισόποσο του προστιθέμενου πάχους φλαντζών (τελικά την λίμα ΔΕΝ την γλυτώνουμε !!!):lol:
Τοιουτοτρόπως, ψηλώνει και η θυρίδα εξαγωγής.
Έτσι, αν προσθέσουμε 0,5 mm φλάντζες, θα χρειαστεί να κόψουμε την εξαγωγή μόνο κατά 1 mm (από το 1,5 mm που θέλουμε..), οπότε το "νέο" μήκος της είναι 25 mm.
Ηλίου φαεινότερον οτι η συμπίεση θα πέσει !!!
Μετά το κόψιμο της θυρίδας (και χωρίς να βάλουμε ακόμη φλάντζες...) ή συμπίεση βγαίνει από τον τύπο (19) με: ΣΣδ1 = 6,4:1, χ = 1 mm, = 54 mm
ΣΣδ2 = 1 + (6,4 - 1)(1 - 1/54) = 6,3
Την μεταβολή της συμπίεσης από την τποθέτηση φλαντζών την δίνει ο τύπος (18), όπου ΣΣδ1 θα είναι η συμπίεση που μόλις βρήκαμε (6,3:1), ενώ σαν "χ" θα πάρουμε το ολικό πάχος των φλαντζών που θα μας χρειστούν στο "σήκωμα" των θυρίδων μεταφοράς (δηλ. 0,5 mm).
'Αρα, ΣΣδ2 = 6,3 / {[1 + 0,5/(54-25)](6,3 - 1)} = 5,8
Για να πάμε τώρα στην συμπίεση 6,8:1, τσιμπάμε τον τύπο (17) όπου σαν ΣΣδ1 βάζουμε την τιμή 5,8 και σαν ΣΣδ2 την τιμή 6,8, οπότε και έχουμε:
χ = 54mm - 25mm [1/(5,8 - 1)] - [1/(6,8 - 1)] = 1,04 mm.
"Πλανίζουμε" λοιπόν το καπάκι μας κατά 1 χιλιοστό και ησυχάζουμε ΟΛΟΙ μας !!!
:wave2: :wave2: :wave2:
gdevelek
14/09/2005, 15:16
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
"Πλανίζουμε" λοιπόν το καπάκι μας κατά 1 χιλιοστό και ησυχάζουμε ΟΛΟΙ μας !!!
:wave2: :wave2: :wave2:
Το 'χεις πάρει χαμπάρι ότι οι μαθητές σε κοιτάνε με α-πλανές βλέμμα;
(Δεν χτυπάει και το κουδούνι μου μέσα...)
Καλησπέρα,
πολύ ωραίος ο ΟldΜan, άριστα! τα μαθήματα
Θα ήθελα να ρωτήσω στην περίπτωση που ανεβάσουμε τη συμπίεση
α)το κέρδος στην καμπύλη της ροπής το παίρνουμε σε όλο το φάσμα των στροφών ή κερδίζουμε μόνο στίς χαμηλές και χάνουμε στίς ψιλές στροφές?
β)είναι απαραίτητο στα καρμπυρατέρ να αλαχθούν τα ζιγκλέρ ή μπορεί να δουλεψει το μοτερ ομαλά, απλά με τη ρυθμιση σε υποπιεσόμετρο?
γ)αν παραμείνει η είδη υπάρχουσα μανίσια εξάτμιση θα υπάρχει πρόβλημα?
*Εχω το Fazer 1000 και βλέποντας στα service-manual ότι οι διαφορές με τον κινητήρα του R1 είναι μόνο στίς φλάντζες και στα καρμπυρατέρ σκέφτομαι να βάλω τίς φλαντζες του R1 που απο 11,4:1 την ανεβάζει στα 11,8:1. Αξίζει τον κόπο?
Επίσης υπάρχει η αρκετά πιο ακριβή λύση τοποθέτησης τις racing φλάντζες της YAMAHA που την ανεβάζει τη συμπίεση γύρω στα 12,5:1.
Τί προτείνετε? (Με την προυπόθεση ότι δέν θέλω να αλλάξω την εξάτμιση με άλλη πιο θορυβώδες)
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
Η όλη διαδικασία γίνεται με συναρμολογημένη την κεφαλή στον κινητήρα και είναι ΑΠΛΗ :
Φέρνουμε το πιστόνι στο ΑΝΣ (της συμπίεσης και όχι του overlap)(και επειδή ο φίλτατος gdlevek παραμονεύει:lol:, προλαμβάνω: Στο ΑΝΣ στο οποίο είναι κλειστές και οι 2 βαλβίδες (ή όλες όσες έχει η κεφαλή, τέλος πάντων...) και χύνουμε με ένα ογκομετρικο σωλήνα λάδι (μηχανής και όχι σαλάτας!!!) από την τρύπα του μπουζί μέχρι να φτάσει στις 2-3 πρώτες σπείρες (μην ακούσω αηδίες του τύπου: "Πρέπει κανονικά να αφαιρεθεί ο όγκος της ακίδας του μπουζί ...."):lol:
Ο όγκος του λαδιού που χώρεσε το μοτέρ μας, είναι ο όγκος του θαλάμου καύσης.
πολλα μοτερ δεν εχουν το μπουξι στο ανωτερο μερος του θαλαμου καυσης (σαν τα 2Τ)
αρα εκτος και αν βρουμε καποιον τροπο να περιστρεφουμε (ολοκληρο) το μοτερ θα εγκλοβισουμε αερα μεσα στον θαλαμο καυσης... αρα περιπατο το πειραμα...
εκτος και αν εντασετε και αυτο στην κατηγορια "σπουδες Γαλλικής Φιλολογίας" :D :D
ας ξοδευτουμε να αγωρασουμε ενα συμπιεσομετρο χειρος...
ή αν θελουμε ας ψαχτουμε να φτιαξουμε ενα...
καλημερες:beer:
Αρχικά δημιουργήθηκε από sakiswr
Θα ήθελα να ρωτήσω στην περίπτωση που ανεβάσουμε τη συμπίεση
α)το κέρδος στην καμπύλη της ροπής το παίρνουμε σε όλο το φάσμα των στροφών ή κερδίζουμε μόνο στίς χαμηλές και χάνουμε στίς ψιλές στροφές?
β)είναι απαραίτητο στα καρμπυρατέρ να αλαχθούν τα ζιγκλέρ ή μπορεί να δουλεψει το μοτερ ομαλά, απλά με τη ρυθμιση σε υποπιεσόμετρο?
γ)αν παραμείνει η είδη υπάρχουσα μανίσια εξάτμιση θα υπάρχει πρόβλημα?
*Εχω το Fazer 1000 και βλέποντας στα service-manual ότι οι διαφορές με τον κινητήρα του R1 είναι μόνο στίς φλάντζες και στα καρμπυρατέρ σκέφτομαι να βάλω τίς φλαντζες του R1 που απο 11,4:1 την ανεβάζει στα 11,8:1. Αξίζει τον κόπο?
Επίσης υπάρχει η αρκετά πιο ακριβή λύση τοποθέτησης τις racing φλάντζες της YAMAHA που την ανεβάζει τη συμπίεση γύρω στα 12,5:1.
Τί προτείνετε? (Με την προυπόθεση ότι δέν θέλω να αλλάξω την εξάτμιση με άλλη πιο θορυβώδες)
:wave2: :wave2: :wave2:
Σιγά σιγά και ήρεμα....
α) Το κέρδος σε ροπή από την αύξηση της συμπίεσης είναι σε ΟΛΟ το εύρος των στροφών, με έμφαση στις χαμηλομεσαίες (η "νέα"καμπύλη της ροπής είναι παντού ψηλότερα από την "παλιά" αλλά όχι παράλληλες μεταξύ τους - δεν αυξάνεται κατά το ίδιο ποσοστό σε όλες τις στροφές).
β) Καμία επέμβαση στα καρμπυρατέρ ΔΕΝ απαιτείται (αν δεν το θέλουμε...).
γ) Επίσης κανένα πρόβλημα με την υπάρχουσα εξάτμιση !!!
Αν με την αλλαγή φλαντζών πας στα 11,8:1, λογικά θα κερδίσεις καμιά 10 -12 άλογα (και ροπή, την οποία βαριέμα να υπολογίσω τωρα...).
Θα έλεγα ότι εκεί είσαι είσαι μάλλον καλά και ΜΗΝ πας στις racing φλάντζες του 12,5:1, γιατί θα θέλεις και racing βενζίνη (110 οκτάνια...)!!!
:wave2: :beer: :wave2:
stefanos
15/09/2005, 13:38
Ακριβώς επειδή η αύξηση της συμπίεσης οδηγεί σε δυσανάλογη αύξηση ροπής χαμηλά και ελάχιστη αύξηση ψηλά, με παράλληλη μείωση της υπερστροφίας του συνηθίζεται να αλλάζει και ο εκκεντροφόρος.
Ευχαριστώ ρε παιδιά,
Γιατί στο συνεργείο με είχαν βάλει σε διλλημα. Μου πρότειναν καλυτερα να ξεκινήσω πρωτα απο το jetάρισμα του καρμπυρατέρ, έπειτα αλλαγή εξάτμισης με ποιό ελευθερη γιατί λέει θα ζορίζεται η εξάτμιση και θα ζεστένεται ο κινητήρας μή μπορόντας να φύγουν ελεύθερα τα καυσαέρια με τήν παραπάνω υποδύναμη που θα παρει από τις φλάντζες.
Συνέχεια αποριών..
Η ρύθμιση με το υποπιεσόμετρο βοηθάει σέ όλο το ευρος στροφών?.
Αλλάζοντας το φίλτρο ή βάζοντας χοάνες θέλει πάλι ρύθμιση με το υποπιεσόμετρο?
Εχω πάρει ένα υδραργυρικό και αν και ζορίζομαι να φέρω την τετράδα περίπου στα ίσα της η διαφορά που βλέπω είναι μόνο στίς πολύ χαμηλές στροφές.
Υπάρχει κανένα κόλπο για να γίνει ποιο εύκολη η ρύθμιση. Εγώ ανεβάζω τίς στροφές γύρω στις 4.000(γιατί έτσι διακρίνετε καλύτερα στο όργανο), κάνω τή ρύθμιση και επειτα κατεβαζω τίς στροφές στίς 1.200
Αρχικά δημιουργήθηκε από sakiswr
Γιατί στο συνεργείο με είχαν βάλει σε διλλημα. Μου πρότειναν καλυτερα να ξεκινήσω πρωτα απο το jetάρισμα του καρμπυρατέρ, έπειτα αλλαγή εξάτμισης με ποιό ελευθερη γιατί λέει θα ζορίζεται η εξάτμιση και θα ζεστένεται ο κινητήρας μή μπορόντας να φύγουν ελεύθερα τα καυσαέρια με τήν παραπάνω υποδύναμη που θα παρει από τις φλάντζες.
:lol: :rotflmao: :lol:
Από τα καλύτερα που άκουσα τελευταία ...!!!
(Παρακαλούνται οι mods να το μεταφέρουν στα Ανέκδοτα..).
.
.
.
.
.
Φίλε Σάκη, το ρίχνουμε στην πλάκα, γιατί αν τα παίρναμε σοβαρά θα ήθελε γ@μήσι ΠΟΛΥΣ κόσμος ....
Όσο για την ρύθμιση με το υποπιεσόμετρο, υποθέτω ότι το manual της μηχανής σου λέει την διαδικασία (τρόπο, στροφές κ.λ.π.)
Η ρύθμιση βοηθάει σε όλες τις στροφές (θεωρητικά...)
Αλλάζοντας φίλτρο (πάλι θεωρητικά...) χρειάζεται νέα ρύθμιση !!
Βάζοντας χοάνες χρειάζεται οπωσδήποτε νέα ρύθμιση !!
:wave2: :beer: :wave2:
Κατ΄αρχην συγχαρητηρια και κατα δευτερον εχω μια ερωτησουλα
Εστω οτι αυξανουμε την διαμετρο του κυλινδρου, κρατωντας ολες τις λοιπες διαστασεις όμοιες.
Το πιστονι μας στο ανω νεκρο σημειο δεν φτανει μεχρι το πανω μερος του κυλινδρου αρα δεν εχουμε μια μικρη αυξηση του ογκου του θαλαμου καυσης?
Αρχικά δημιουργήθηκε από xtzanos
..Εστω οτι αυξανουμε την διαμετρο του κυλινδρου, κρατωντας ολες τις λοιπες διαστασεις όμοιες.
Το πιστονι μας στο ανω νεκρο σημειο δεν φτανει μεχρι το πανω μερος του κυλινδρου αρα δεν εχουμε μια μικρη αυξηση του ογκου του θαλαμου καυσης?
:lol: :rotflmao: :lol:
Θεωρητικά, Ναι !!!
(Αν και με την διατύπωση που έκανες, παιδεύτηκα να καταλάβω τι εννοείς....).
Πρακτικά ΟΧΙ, γιατί συνήθως δεν αλλάζουμε κυλινδροκεφαλή ( ο θάλαμος καύσης είναι στο καπάκι και όχι στον κύλινδρο), αλλά "τρώμε" το σκαλοπατάκι που δημιουργείται μεταξύ μεγαλωμένου πλέον κυλίνδρου και καπακιού !!!(εκτός αν πάμε σε 76ο ρεκτιφιέ..:lol: )
(Τώρα θα πεταχτεί ο "τρικυμία εν κρανίω" και θα αρχίσει τα περί τυρβώδους ροής, γ@μωτ.. την τύχη μου !!!)
:wave2: :wave2:
oxi ta peri rois ta ipame an kai otan ta elega egw me giouxarate...
tespa den krataw kakies egw... :p
allo omws thelw na episimanw... (oxi pou nomizes oti exw ejantlisei ta apothemata mou:D :D )
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
ο θάλαμος καύσης είναι στο καπάκι και όχι στον κύλινδρο
o thalamos kausis (opos fisika jereis) einai o xwros anamesa sta aklonita toixwmata tis kilindrokefalis kai ta kinita tou pistoniou...
ta elatiria tou pistoniou sto ANS einai arketa xiliosta katw apo to anw xilos tou kilindrou, to de pistoni einai polles fores kai afto katw apo to xilos tou kilindrou...
mikro to kako alla mias kai psaxnomaste me 10ata tou vathmou simbiesis auta ginontai simantika...
:beer: :beer: :beer:
Eπομενως κατα το ρεκτιφιε εχουμε
-αυξηση του ογκου του μιγματος που θα συμπιεστει αρα αυξηση της συμπιεσης
-αυξηση (μικρή) του θαλάμου καυσης αρα μειωση της συμπιεσης.
Να υποθεσω οτι η αυξηση του θαλάμου καυσης ειναι τοσο μικρη ωστε στην ουσια η συμπιεση θα αυξηθεί?
Αρχικά δημιουργήθηκε από xtzanos
Eπομενως κατα το ρεκτιφιε εχουμε
-αυξηση του ογκου του μιγματος που θα συμπιεστει αρα αυξηση της συμπιεσης
-αυξηση (μικρή) του θαλάμου καυσης αρα μειωση της συμπιεσης.
an to neo pistoni pou tha valoume exei idies anoxes kai xaraktiristika (dld exei apla ligo megaliteri diametro) tote tha exoume apiroelaxisti auxisi tou ogkou tou thalamou kausis...
me alla logia Vtot new -Vtot >> VΘκ new- Vθκ (>> poli megalitero)
to provlima arxizei otan megalwsoume poli tin diametro tou kilindrou or an valoume neo pompe pistoni kai auto vriskei stin kefali...
(to epatha kai auto :mad: :mad: kai telika vgike mono i korona tou pistoniou ... to ipolipo eixe ginei grezia mesa sto sasman :bigcry: :bigcry: :bigcry: kala to afisa kai egw na ginei enw to akouga oti xtipaei...:D :D )
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.