Σύνδεση

View Full Version : Πρόβλημα στις αλλαγές ταχυτήτων



Chiroto
26/09/2014, 12:37
Χαίρετε και καλό Φθινόπωρο!

Η μηχανούλα μου εμένα είναι μια f650gs του '05 χαρούμενος και ζωντανός ακόμα. Έχω παρατηρήσει ότι οι ταχύτητες είναι σκληρές κι έχω την εντύπωση ότι σκληραίνουν όλο και περισσότερο με τον καιρό. Αναφέρομαι σε γγκκρρραααακ τύπου αίσθηση στην αλλαγή.

Άλλαξα λάδια πρόσφατα και θα αλλάξω και φίλτρο αυτή την εβδομάδα (μην ρωτήσετε γιατί χώρια). Άλλαξα λάστιχα πριν ένα μήνα (το αναφέρω για την αλυσίδα). Είμαι στα 22.000 χλμ και δεν νομίζω να έχει αλλάξει δίσκος μέχρι στιγμής. Η νεκρά δεν βρίσκεται και ιδιαίτερα εύκολα. Η αλυσίδα είναι γρασαρισμένη. Από συμπλέκτη δεν ξέρω τι έλεγχο κτλ θέλει.

Γνωρίζει κάποιος αν αυτό είναι πρόβλημα και τι θα πρέπει να κοιτάξω ή απλά έτσι συμβαίνει? Δεν γνωρίζω και πάρα πολλά τεχνικά, οπότε μου λέτε αν ξέχασα να αναφέρω κάτι άλλο που θα μπορούσε να βοηθήσει στην περιγραφή.

Ευχαριστώ,
Γιώργος

SHOOTER045
26/09/2014, 12:46
Τα λάδια που άλλαξες πέρα από το ιξωδες που λογικά έβαλες ίδιο
Άλλαξες μάρκα?
Η Ντιζα σου έχει πολλά κενά?

Chiroto
26/09/2014, 13:03
Σ' ευχαριστώ για την γρήγορη απάντησή σου :)

Δεν γνωρίζω τι λάδια είχε πριν, αμφιβάλλω αν είχε τα ίδια, οι ισπανοί βάζουν ότι να'ναι..την έχω 5 μήνες τώρα την μηχανή.
Castrol 15w50 έβαλα μετά από μελέτη. Το θέμα που αναφέρω πάντως το είχε από πριν.
Κενά στο γκάζι δεν έχω καθόλου αν αυτό εννοείς με την ντίζα.

Σημείωση: οι ταχύτητες δεν κολλάνε να μπούν, απλά κάνει αυτό το γκρακ για να μπούν και φοβάμαι μήπως πρέπει να κοιτάξω κάτι για να μην διαλύσω τίποτα.
Είδα σε ένα άλλο post για άλλη μηχανή, πως είχε να κάνει με ρύθμιση του συμπλέκτη, αλλά δεν έχω ιδέα :/

Gia
26/09/2014, 13:21
Καλησπέρα
στην δική μου, μοντέλο '07, πάντα σκληρή ήταν, πάντα βαβούρα έκανε. Γλυκαίνει λίγο με φρεσκολαδωμένη αλυσίδα αλλά γρήγορα επανέρχεται στο γνωστό θόρυβο. Δεν με άγχωσε ποτέ, έχει 93000 χλμ πλέον αλλά πλήν του θορύβου άλλο θέμα δεν έβγαλε.

Μην αγχώνεσαι, λάδωνε την συχνά και μια χαρά θα είσαι..

Χαιρετώ

SHOOTER045
26/09/2014, 13:21
Κενά στην ντιζα συμπλέκτη έχεις,?
Δηλαδή πατας μανετα είναι πολύ χαλαρή και μετά σκληραίνει?

Chiroto
26/09/2014, 13:41
Κενά στην ντιζα συμπλέκτη έχεις,?
Δηλαδή πατας μανετα είναι πολύ χαλαρή και μετά σκληραίνει?

κανένα κενό, η όλη ροή και αλλαγή είναι ομαλή. σταθερά μαλακός συμπλέκτης.
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις και το ενδιαφέρον :)

Σήμερα θα περάσω από την αντιπροσωπεία και οι άνθρωποι εδώ όχι μόνο ελληνικά δε μιλάνε, στην αντιπροσωπεία έχουν μόνο έναν που μιλάει λίγα αγγλικά και δεν ξέρω πως να του τα εξηγήσω όλα αυτα (μένω ισπανία επί του παρόντος).
Αν έχει την καλοσύνη κάποιος να μου προσδιορίσει απλά τι να του πω να ελέγξει μήπως? Καλού κακού δηλαδή.
Ντίζα συμπλέκτη ή καποιο άλλο μέρος?

Σας ευχαριστώ και πάλι :)

SHOOTER045
26/09/2014, 14:12
Ο black Busa απ ότι ξέρω είναι και αυτός Ισπανία-ασχετο αλλά πού ξέρεις



Αν και με μπέρδεψες μόνο αν οδηγήσεις ένα ίδιο δεις διαφορά και μπορέσεις να εξηγήσεις το πρόβλημα σου

notakos600
26/09/2014, 14:29
Rotax κινητήρα φοράει που οι ρίζες του βρίσκονται στην παλαιολιθική εποχή, πάλι καλά να λες που μπαίνουν κι οι ταχύτητες...

Specialized
26/09/2014, 17:20
Μπόσικα ο συμπλέκτης έχει; Η αλυσίδα μήπως είναι καρατεζαρισμένη; Αυτά από ρυθμίσεις. Αν τώρα:

- Τα δισκάκια τα έχουν φτύσει --> αλλαγή
- Αν είναι έτσι από τη μάνα του --> μάθε να ζεις με αυτό

AUFGEBRACHT
26/09/2014, 20:22
Σ' ευχαριστώ για την γρήγορη απάντησή σου :)

Δεν γνωρίζω τι λάδια είχε πριν, αμφιβάλλω αν είχε τα ίδια, οι ισπανοί βάζουν ότι να'ναι..την έχω 5 μήνες τώρα την μηχανή.
Castrol 15w50 έβαλα μετά από μελέτη. Το θέμα που αναφέρω πάντως το είχε από πριν.
Κενά στο γκάζι δεν έχω καθόλου αν αυτό εννοείς με την ντίζα.

Σημείωση: οι ταχύτητες δεν κολλάνε να μπούν, απλά κάνει αυτό το γκρακ για να μπούν και φοβάμαι μήπως πρέπει να κοιτάξω κάτι για να μην διαλύσω τίποτα.
Είδα σε ένα άλλο post για άλλη μηχανή, πως είχε να κάνει με ρύθμιση του συμπλέκτη, αλλά δεν έχω ιδέα :/


Μη φοβάσει, δεν σπάει-δεν χαλάει-δεν διαλύεται, πολλά κινούμενα μέρη γαρ, εξού και το γκράκ και το γκρούκ (ιδιαίτερα από 1η σε 2α). Είναι και θέμα συνήθειας οι αλλαγές και συγχρονισμού, με τον καιρό το συνηθίζεις και η σύμπλεξη γίνεται ομαλότερη, καλή επιλογή τα Castrol τα ημισυνθετικά, μειώνει αρκετά το θόρυβο και σε σχέση με άλλα λάδια που έχω δοκιμάσει είδα διαφορά.

Pan (dvs)
26/09/2014, 20:30
Rotax κινητήρα φοράει που οι ρίζες του βρίσκονται στην παλαιολιθική εποχή, πάλι καλά να λες που μπαίνουν κι οι ταχύτητες...

Kαι εγω τον ειχα τον θορυβο.Απο μια αλλαγη και μετα σταματησε να τον κανει τοσο εντονα.Δεν ξερω τι λαδια μου εβαλε αλλα πλησιασε τα λογικα πλαισια.Σιγουρα ο ροταξ εχει τετοιο θεμα.Συνηθησε το.

daz
26/09/2014, 20:51
Τιποτα δε φταίει, απλά τα λάδια που έβαλες δεν κάνουν, όπως φαίνεται τόσο καλή δουλειά στο κιβώτιο. Και εμένα με κάποια λάδια το κιβώτιο είναι βουτυρένιο μέχρι την αλλαγή ενώ με άλλα αρχίζει να χτυπάει πολύ πριν φτάσει η ώρα να τα αλλάξω.

Ίσως κάποια άλλα να είναι χειρότερα απ' αυτά (αφού το λέει και ο aufgebracht ), ίσως με κάποια άλλα να δουλεύει καλύτερα ή ίσως και όχι. Περίμενε να το δει και κανένας άλλος με το ίδιο μοντέλο να σου πει, γιατί δεν υπάρχει λόγο να σου πούμε εντυπώσεις από λάδια σε διαφορετικά μηχανάκια απ' το δικό σου.

George_Sp
26/09/2014, 20:59
Για ένα χρόνο και κάτι που κράτησα το δικό μου F650 την καλύτερη αίσθηση και λιγότερο κοπάνημα την είχα με τα Spectro 20w50, όταν και το πρωτοπήρα. Αργότερα είπα να δοκιμάσω BelRay (μέτρια) και Castrol (πλήρης αποτυχία).
Όπου και αν ρώτησα σε γνωστά συνεργεία εδώ στην Αθήνα όλοι σαν 1ο λάδι για το F650 μου έλεγαν το Spectro.

daz
26/09/2014, 21:01
.Σιγουρα ο ροταξ εχει τετοιο θεμα.Συνηθησε το.

Σίγουρα δεν το κάνει μόνο ο ροταξ και σίγουρα δεν οφείλεται σε κάποιο πρόβλημα. (Αν μας το περιγράφει σωστά και είναι αυτό που όλοι νομίζουμε).

Το κιβώτιο πολλών μηχανών δεν συμπαθούν ορισμένους τύπους (μάρκες) λαδιών. Γι' αυτό ακούς τους vstromades να λένε ότι τα καλύτερα λάδια είναι τα μοτουλ για παράδειγμα. Γιατί προφανώς με αυτά δουλεύει καλύτερα το κιβώτιο τους. Φυσικά αυτό είναι ανεξάρτητο απ' την αποτελεσματικότητα στην λίπανση του κινητήρα την οποία για να την διαπιστώσουμε ή θα πρέπει να ανοίγουμε κινητήρα μετά από πολλά χλμ με το ίδιο λάδι και να μετράμε ανοχές (και ξανά το ίδιο για το κάθε λάδι ξεχωριστά με τον ίδιο τρόπο οδήγησης) ή θα πρέπει να έχουμε τα μηχανήματα που έχουν οι εταιρείες που κατασκευάζουν λάδια.
Κάποιο λάδι μπορεί να έχει περισσότερα αντιτριβικά πρόσθετα από κάποιο άλλο που να προσφέρει όμως καλύτερο καθαρισμό για παράδειγμα. Γι' αυτό δεν είναι καθόλου κακό μετά από 40κ χλμ πχ να αλλάζουμε τύπο λαδιού έστω και για μια δυο αλλαγές.

daz
26/09/2014, 21:07
Για ένα χρόνο και κάτι που κράτησα το δικό μου F650 την καλύτερη αίσθηση και λιγότερο κοπάνημα την είχα με τα Spectro 20w50, όταν και το πρωτοπήρα. Αργότερα είπα να δοκιμάσω BelRay (μέτρια) και Castrol (πλήρης αποτυχία).
Όπου και αν ρώτησα σε γνωστά συνεργεία εδώ στην Αθήνα όλοι σαν 1ο λάδι για το F650 μου έλεγαν το Spectro.

Και το δικό μου (χτζ) δουλεύει καλύτερα με μοτουλ ενώ με καστρόλ το κιβώτιο χτυπούσε μετά από 2-3000 χλμ. Χτυπούσε από 1 σε 2α και μερικές φορές έκανε αυτό το χαρακτηριστικό κρααακκ.. από δευτέρα σε τρίτη. Αναγκάστηκα και τα άλλαξα νωρίτερα. Με καμία άλλη μάρκα δεν είχα το πρόβλημα που είχα με τα καστρόλ.

AUFGEBRACHT
26/09/2014, 21:19
Μάλλον είμαι ο μόνος ευχαριστημένος με Castrol ημισυνθετικό σε μονοκύλινδρο... να ανησυχώ;

lykourgi
26/09/2014, 21:27
Με καμία άλλη μάρκα δεν είχα το πρόβλημα που είχα με τη Yamaha.

Daz, σε διόρθωσα λίγο. Μεταξύ μας (κάτοχος XTR), μπορούμε να λέμε την αλήθεια, έτσι; :lol:

Bob_o_mastoras
26/09/2014, 21:36
Λοιπον θα το πας στον μαστορα στο taller de BMW. Γραψε και δειξτου αυτο:

Las marchas, cuando las cambio hacen un ruido que me parece malo. He cambiado el aceite hace poco con Castrol 15w50. No conozco que llevaba de aceite antes.
Dar la una vuelta y escucha la cuando cambias las marchas. Comprueba tambien el embrague y la cadena si estan en buena condicion y tambien los discos del embrague.

Αυτο του λεει οτι κανει θορυβο οταν αλλαζεις ταχυτητες. Να το παρει μια βολτα να το ακουσει και να ελεγξει συμπλεκτη, δισκους και αλυσιδα πανω κατω.

Πως βρεθηκες Ισπανια χωρις να μιλας τη γλωσσα;;; Μαθε γρηγορα γιατι θα ζοριστεις. Κανεις δε μιλαει αγγλικα.

Bob_o_mastoras
26/09/2014, 21:39
Μάλλον είμαι ο μόνος ευχαριστημένος με Castrol ημισυνθετικό σε μονοκύλινδρο... να ανησυχώ;

Και γω ενα καιρο στο TTR μονο castrol εβαζα και ημουν ευχαριστημενος. Και μια φορα full synthetic. Παλι μια χαρα δουλευε. Οχι απολυτα ευχαριστημενος αλλα ουτως ή αλλως ενα θορυβο τον εκανε παντα στις αλλαγες. Και το ΧΤ το ιδιο και χειροτερα ισως, με οτι λαδι και να ειχα βαλει.

foogr01
26/09/2014, 21:42
Για τη ρύθμιση του συμπλέκτη δες την εικόνα. Εφόσον το κενό δεν είναι στα όρια (1-2mm) ακολουθείς την παρακάτω διαδικασία.
Βγάλε το προστατευτικό (αν υπάρχει φυσικά) και θα αποκαλυφθεί η ροδέλα που ρυθμίζει καθώς και το παξιμάδι που κρατάει την κόντρα. Χαλάρωσε το παξιμάδι και ρύθμισε ώστε το διάκενο να είναι σύμφωνα με τις προτεινόμενες τιμές. Σφίξε κόντρα, αλλά πρόσεξε οι εγκοπές (για την αφαίρεση της ντίζας) τόσο στη ροδέλα όσο και στο παξιμάδι να μην ευθυγραμμιστούν (και σου φύγει καμιά ντίζα στα καλά καθούμενα). Επανατοποθετείς το προστατευτικό και είσαι έτοιμος.
Καλό θα είναι να είναι λαδωμένες οι ντίζες σου και να το προσέχεις αυτό στα service αν δεν μπορείς να το κάνεις εσύ.

Το κιβώτιο γενικά είναι θορυβώδες. Από λάδια τα Castrol 15W-50 που έβαζα στην αρχή (μου βάζανε για την ακρίβεια επειδή τα "προτείνει" και καλά η BMW -τα 'χουνε βρει μεταξύ τους οι εταιρίες βέβαια-) δεν με άφησαν καθόλου ευχαριστημένο. Μετά τα 2000Km ναααα το γκρααααν για να μπει η ταχύτητα. Άρχισα να βάζω Torco 20W-50 και έμεινα ευχαριστημένος για το διπλάσιο διάστημα (4000Km) - μετά "φώναζαν" για αλλαγή. Τελικά κατέληξα στα IPONE 15W-50 κι όλα ΟΚ !!! Δεν δοκίμασα κάτι άλλο γιατί δεν υπήρχε λόγος. Αλλαγή κάθε 5000Km και μαζί και αλλαγή φ. λαδιού.


ΥΓ: Ο Rotax μπορεί να "γέρασε" αλλά ακόμα βάζει τα γυαλιά σε άλλους ;)

foogr01
26/09/2014, 21:42
Μάλλον είμαι ο μόνος ευχαριστημένος με Castrol ημισυνθετικό σε μονοκύλινδρο... να ανησυχώ;


Να ανησυχείς ! Καλώς όρισες ! :beer:

teogtp
26/09/2014, 22:13
Λοιπον θα το πας στον μαστορα στο taller de BMW. Γραψε και δειξτου αυτο:

Las marchas, cuando las cambio hacen un ruido que me parece malo. He cambiado el aceite hace poco con Castrol 15w50. No conozco que llevaba de aceite antes.
Dar la una vuelta y escucha la cuando cambias las marchas. Comprueba tambien el embrague y la cadena si estan en buena condicion y tambien los discos del embrague.

Αυτο του λεει οτι κανει θορυβο οταν αλλαζεις ταχυτητες. Να το παρει μια βολτα να το ακουσει και να ελεγξει συμπλεκτη, δισκους και αλυσιδα πανω κατω.

Πως βρεθηκες Ισπανια χωρις να μιλας τη γλωσσα;;; Μαθε γρηγορα γιατι θα ζοριστεις. Κανεις δε μιλαει αγγλικα.

Ετσι ειπαν και σε αυτον τον κακομοιρη και δες τι επαθε........
http://www.ovguide.com/video/my-big-fat-greek-wedding-exo-tria-arxidia-i-have-3-balls-922ca39ce10036ba0e115b52298d4fce

Bob_o_mastoras
26/09/2014, 22:31
Ετσι ειπαν και σε αυτον τον κακομοιρη και δες τι επαθε........
http://www.ovguide.com/video/my-big-fat-greek-wedding-exo-tria-arxidia-i-have-3-balls-922ca39ce10036ba0e115b52298d4fce

:lol:
Στην πραγματικοτητα λεω: εχω αυτο το παλιοσαβουρι το bmw που ακομα δεν το πηρα μου αρχισε τις κονξες. Αλλαζω ταχυτητα και θελω ωτοασπιδες. Εκανα μ@λακια που δεν πηρα Honda. Βαψ'το μπλε και πετα το μου στη θαλασσα σε παρακαλω. Gracias!
:lol::lol:

vaggeliskiki
26/09/2014, 22:38
Τα castrol 15-50 power 1 ειναι για μενα απο τα καλυτερα λαδια που θα μπορουσες να βαλεις στο bmw!O κολλητος μου εχει ιδια μηχανη με την δικια σου μοντελο 2001 κ δεκα χρονια τωρα βαζει μονο τα castrol xωρις ποτε να εχει κανενα προβλημα στις αλλαγες ταχυτητων!

daz
27/09/2014, 00:10
Daz, σε διόρθωσα λίγο. Μεταξύ μας (κάτοχος XTR), μπορούμε να λέμε την αλήθεια, έτσι; :lol:

Δε γμτ και αυτό σωστό είναι! :lol: :beer:


Τα castrol 15-50 power 1 ειναι για μενα απο τα καλυτερα λαδια που θα μπορουσες να βαλεις στο bmw! O κολλητος μου εχει ιδια μηχανη.....

Εγώ έχω κάνει 70κ χλμ με το δικό μου και δε μπορώ να πω ποια είναι τα καλύτερα λάδια για χτζ. Εσύ πως μπορείς να το λες για το μηχανάκι του κολλητού σου? :lol:

bulmont
27/09/2014, 18:26
Πως βρεθηκες Ισπανια χωρις να μιλας τη γλωσσα;;; Μαθε γρηγορα γιατι θα ζοριστεις. Κανεις δε μιλαει αγγλικα.



Kαι που να δείς τι έπαθα εγώ........

Βρέθηκα στην Σ. Αραβία χωρίς να μιλάω αραβικά..................


χαχαχαχαχαχαχαχαχχαχαχαχαχχαχαχα

vaggeliskiki
27/09/2014, 21:38
Δε γμτ και αυτό σωστό είναι! :lol: :beer:



Εγώ έχω κάνει 70κ χλμ με το δικό μου και δε μπορώ να πω ποια είναι τα καλύτερα λάδια για χτζ. Εσύ πως μπορείς να το λες για το μηχανάκι του κολλητού σου? :lol:

Αν εχεις κανει 70κ χλμ με το δικο σου μηχανακι κ δεν μπορεις ακομα να πεις ποια ειναι τα καλυτερα λαδια τοτε λυπαμαι αλλα δεν σε βλεπω να το κατεχεις κ πολυ το αθλημα(χωρις να σε προσβαλω)!:lol:

Bob_o_mastoras
27/09/2014, 21:42
Kαι που να δείς τι έπαθα εγώ........

Βρέθηκα στην Σ. Αραβία χωρίς να μιλάω αραβικά..................


χαχαχαχαχαχαχαχαχχαχαχαχαχχαχαχα

السلام عليكم :D

daz
28/09/2014, 00:22
Αν εχεις κανει 70κ χλμ με το δικο σου μηχανακι κ δεν μπορεις ακομα να πεις ποια ειναι τα καλυτερα λαδια τοτε λυπαμαι αλλα δεν σε βλεπω να το κατεχεις κ πολυ το αθλημα(χωρις να σε προσβαλω)!:lol:

Κοίτα..

Μπορεί να έχεις δίκιο ότι δεν το κατέχω το άθλημα αλλά πες μου κάτι. Πως μπορεί να κρίνει κάποιος ότι κάποια λάδια είναι καλά ενώ άλλα όχι?
Απ' τη λειτουργία του κιβωτίου? Έστω!
Το δικό μου λοιπόν χτυπάει με τα καστρολ και με όλα τα άλλα δεν χτυπάει. Ποιο είναι τώρα το καλύτερο λάδι για τον κινητήρα μου?
Απ' την κατανάλωση λαδιού? Δεν καίει ή τα καίει όλα το ίδιο.
Απ' τους μεταλλικούς θορύβους και την γενικότερη λειτουργία του κινητήρα? Όλα τα χτ έχουν "φασαριόζο" κινητήρα από καινούρια.
Απ' την δύναμη. Γενικά σέρνεται να το βάλω στο δυναμόμετρο με διαφορετικά λάδια για να δω διαφορές?
Απ' την ένδειξη θερμοκρασίας λαδιού? Πάω να αγοράσω όργανο για να ξέρω τι λάδια να βάζω γιατί το βιντιλατέρ δεν μου δίνει ακριβή δεδομένα.

Ο ρόλος του λαδιού δεν είναι μόνο η λίπανση, είναι και η ψύξη, ο καθαρισμός και η προστασία απ' τη διάβρωση κ.α
Η μισή σύνθεση όλων των λαδιών αποτελείται από πρόσθετα που το κάθε ένα κάνει διαφορετική δουλειά. Από πρόσθετα βελτίωσης δείκτη ιξώδους μέχρι αντιαφριστικά. Τα διάφορα λάδια περιέχουν σε διαφορετικό ποσοστό το κάθε πρόσθετο.

Το γεγονός ότι το μηχανάκι μου δεν συμπαθεί τα αντιτριβικά της καστρόλ (αν και νομίζω τα προσθετα προστασίας ιξώδους είναι αυτά που κάνουν το κιβώτιο να χτυπάει και όχι τα αντιτριβικά) δεν σημαίνει ότι το μοτουλ δεν του κάνει ζημιά κάπου αλλού. Αν για παράδειγμα η μοτουλ χρησιμοποιεί ένα πολύ μικρό ποσοστό σε αντιαφριστικά προκειμένου να βάλει κάτι που θα κάνει το σασμάν μου βελούδινο, η λιπαντική μεμβράνη μεταξύ πιστονιού και κυλίνδρου θα είναι μικρότερη διότι περιέχει αέρα. Οπότε δεν θα προκαλέσει φθορά στο σασμάν αλλά ίσως χρειαστεί καινούριο κύλινδρο σε λιγότερα χλμ..

Εργαστηριακές μετρήσεις έδειξαν ότι όταν ένα λάδι είναι κάπου πολύ καλό κάπου αλλού είναι λιγότερο καλό ή κακό. Που ξέρεις τώρα εσύ τι είναι αυτό που επηρεάζει περισσότερο τον "δικό σου" κινητήρα και τι όχι?
Πως μπορείς να ξέρεις εσύ ποιο μανζούνι είναι το καλύτερο αν δεν ανοίξεις κινητήρα να μετρήσεις ανοχές και φθορά για το κάθε λάδι ξεχωριστά ή αν δεν έχεις τα μέσα να κάνεις εργαστηριακές μετρήσεις? Που ξέρεις οι 10 βαθμοί λιγότεροι που βγάζει ένα λάδι σε τσίτα γκάζι πως μεταφράζονται σε φθορά και σε τι υπολείπεται για να πετύχει αυτούς τους 10 βαθμούς κελσιου λιγότερους.

Αν δεν ανοίξεις να μετρήσεις δεν ξέρεις τίποτα. Και όποιος λέει ότι γνωρίζει μάλλον ξέρει πολύ λιγότερα από μένα που ξέρω ότι δεν ξέρω.

Δε με προσβάλλεις ρε φιλος, αυτό έλειπε. :beer:

Ρίξε μια ματιά και σε αυτό.
http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=14087

Αν βαρίεσαι να το διαβάσεις ολόκληρο ρίξε μια ματιά στην τελευταία παράγραφο και στα γραφήματα πατώντας το next στις φωτό.
http://www.sportrider.com/oils-well-ends-well-part-2/?image=8

"conclusion..
With all this testing data (and expense), you'd think making a clear-cut decision as to which oil is best would be easy. In the case of engine oils, however, ...... crystal-clear conclusions aren't in the picture. You must weigh all the data we have made available; for instance, the fact that some oils may absorb acids better, but may not handle high heat as well"

Πρέπει να έχεις διαθέσιμα και να αξιολογήσεις όλα τα δεδομένα για να βγάλεις ασφαλή συμπεράσματα.

sek
28/09/2014, 03:01
Μη φοβάσει, δεν σπάει-δεν χαλάει-δεν διαλύεται, πολλά κινούμενα μέρη γαρ, εξού και το γκράκ και το γκρούκ (ιδιαίτερα από 1η σε 2α). Είναι και θέμα συνήθειας οι αλλαγές και συγχρονισμού, με τον καιρό το συνηθίζεις και η σύμπλεξη γίνεται ομαλότερη, καλή επιλογή τα Castrol τα ημισυνθετικά, μειώνει αρκετά το θόρυβο και σε σχέση με άλλα λάδια που έχω δοκιμάσει είδα διαφορά.

+1200

Όπως τα λέει ο Aufgebracht. Είναι θορυβώδες!

vaggeliskiki
28/09/2014, 23:26
Να ξερεις πως η ζωη του κινητηρα ειναι το καλο λαδι κ οσο συχνοτερα αλλαζεις το λαδι του τοσο το πιο πολυ αυξανεις την μακροζωια του!
Το αν ειναι καλο το λαδι κ ταιριαζει στο μηχανακι σου μπορεις να το καταλαβεις απο το ποσο καλα παιρνει τις ταχυτητες ο κινητηρας ξεκινοντας απο το ζεσταμα του κινητηρα μεχρι κ μετα απο ενα πολυωρο ταξιδι,αν μπαινουν οι ταχυτητες σε ολο αυτο το διαστημα καλα πιστευω κατα την γνωμη μου πως το λαδακι που εχεις βαλει ειναι καλο κ ταιριαζει με τον κινητηρα σου!
Οταν εχεις κανει 70κ χλμ πιστευω οτι εχεις καταλαβει πιο ειναι το λαδι που ταιριαζει καλυτερα στην μηχανη σου απο το ποσο γλυκα δουλευει ο κινητηρας μεχρι το πως μπαινουν οι ταχυτητες,ολα ειναι θεμα εμπειριας πανω στην συγκεκριμενη μηχανη!
Σου τα λεω ομορφα κ απλα γιατι εμεις ουτε ειμαστε επιστημονες αλλα κ ουτε εχουμε εργαστηρια να κανουμε μετρησεις!:)

taisteal
29/09/2014, 00:22
125.000 χλμ με motul 15-50,και συνεχιζει χωρις να καιει σταγονα λαδι ο παλαιολιθικος...rotax :rolleyes:

Αυτο που εχω παρατηρησει στους περισσοτερους αναβατες ανεξαρτητως μοτο ειναι οτι δεν μπορουν να βρουν το σωστο timing
στο μηχανακι τους οσο αναφορα τις ομαλες αλλαγες ταχυτητων,με αποτελεσμα να τις χτυπανε.
Η πρωτη χτυπαει παντα σχεδον σε ολα,ολες οι αλλες ταχυτητες μπαινουν χωρις να ακουγονται.

notakos600
29/09/2014, 07:54
Στο ΧΤ600Ε που παίζει ο κινητήρας του να είναι συνομήλικος με τον ROTAX με MOTUL 5100 15W50 μπορώ να πω πως οι αλλαγές ταχυτήτων είναι ανθρώπινες.
Βέβαια παραβλέπουμε το γεγονός πως, ίσως λόγω ηλικίας, τα μοτέρ αυτά να δουλεύουν καλύτερα με απλό ορυκτέλαιο 20W50, είναι μια παράμετρος που πάντα ήθελα να βάλω στην εξίσωση για να δω τι παίζει, αλλά δεν το έχω κάνει μέχρι τώρα. Κάποιος που το έχει κάνει θα μπορούσε να μας διαφωτίσει.

vaggeliskiki
29/09/2014, 23:03
125.000 χλμ με motul 15-50,και συνεχιζει χωρις να καιει σταγονα λαδι ο παλαιολιθικος...rotax :rolleyes:

Αυτο που εχω παρατηρησει στους περισσοτερους αναβατες ανεξαρτητως μοτο ειναι οτι δεν μπορουν να βρουν το σωστο timing
στο μηχανακι τους οσο αναφορα τις ομαλες αλλαγες ταχυτητων,με αποτελεσμα να τις χτυπανε.
Η πρωτη χτυπαει παντα σχεδον σε ολα,ολες οι αλλες ταχυτητες μπαινουν χωρις να ακουγονται.

Aν κ δεν ειχα ποτε στην κατοχη μου bmw ξερω ομως οπως κ οι περισσοτεροι πως στην bmw δεν ειναι χθεσινοι ξερουν πολυ καλα την συνταγη για αξιοπιστους κινητηρες κ ενα αξιο συνολο μοτοσυκλετας,πιστευω πως με ομαλη οδηγηση κ με το ιδιο λαδακι θα ξεπερασεις τις 200.000 φιλε μου taisteal!:eek:

Bob_o_mastoras
29/09/2014, 23:36
Στο ΧΤ600Ε που παίζει ο κινητήρας του να είναι συνομήλικος με τον ROTAX με MOTUL 5100 15W50 μπορώ να πω πως οι αλλαγές ταχυτήτων είναι ανθρώπινες.
Βέβαια παραβλέπουμε το γεγονός πως, ίσως λόγω ηλικίας, τα μοτέρ αυτά να δουλεύουν καλύτερα με απλό ορυκτέλαιο 20W50, είναι μια παράμετρος που πάντα ήθελα να βάλω στην εξίσωση για να δω τι παίζει, αλλά δεν το έχω κάνει μέχρι τώρα. Κάποιος που το έχει κάνει θα μπορούσε να μας διαφωτίσει.

Το ιδιο ειναι και με το ορυκτελαιο.
Οτιδηποτε και να βαλεις στο ΧΤ600 δεν παιζει να μη χτυπανε οι ταχυτητες. Με καποια λιγο με αλλα περισσοτερο. Αλλα ειναι φυσιολογικο. Ετσι δουλευει το σασμαν του. Στην αρχη με προβληματιζε μεχρι να καταλαβω οτι ολα ετσι ειναι και οτι δεν παθαινει κατι.
Και πραγματικα οσα ΧΤ ή ΤΤ και αν εχω οδηγησει με οτι λαδια ειχε το καθενα οι αλλαγες χτυπουσαν.


Μηπως η λυση ειναι motorkote??? :p:p:lol::lol:

vaggeliskiki
29/09/2014, 23:38
Στο ΧΤ600Ε που παίζει ο κινητήρας του να είναι συνομήλικος με τον ROTAX με MOTUL 5100 15W50 μπορώ να πω πως οι αλλαγές ταχυτήτων είναι ανθρώπινες.
Βέβαια παραβλέπουμε το γεγονός πως, ίσως λόγω ηλικίας, τα μοτέρ αυτά να δουλεύουν καλύτερα με απλό ορυκτέλαιο 20W50, είναι μια παράμετρος που πάντα ήθελα να βάλω στην εξίσωση για να δω τι παίζει, αλλά δεν το έχω κάνει μέχρι τώρα. Κάποιος που το έχει κάνει θα μπορούσε να μας διαφωτίσει.

Φιλε μου νοτακο χωρις να ξερω πολλα για το χτ 600 οπως εσυ κ ακομα πειραματιζομαι με το συγκεκριμενο μηχανακι πιστευω πως το 20-50 ειναι σιγουρα κατωτερο σαν λαδι απο αυτο που βαζεις απο θεμα προστασιας στον κινητηρα κ αντοχη στον χρονο κ το 20-50 ειναι ποιο χοντρο σαν λαδι με αποτελεσμα να θελει κ περισσοτερο χρονο να ζεσταθει, για το καλοκαιρι ισως ειναι καλο,για τον χειμωνα ομως πιστευω πως ειναι πολυ καλυτερο το 15-50 ειναι κ ημισυνθετικο!
Μετα απο καποιες συζητησεις που ειχα με φιλους κ με εβαλαν σε σκεψεις μου ειπαν πως ενα αεροψυκτο μονοκυλινδρο(πχ χτ 600) σε συγκριση με ενα υγροψυκτο κινητηρα (πχ gs 650) o αεροψυκτος θα επρεπε να παιρνει διαφορετικο λαδι απο τον υγροψυκτο γιατι το λαδι του καταπονειται πολυ περισσοτερο απ'οτι στον υγροψυκτο,τι λες?
Εγω οπως σου ειπα σε προηγ συζητησεις που καναμε εβαλα 15-50 castrol power 1 χωρις να ξερω τη λαδια ειχε απο τον προηγουμενο ιδιοκτητη κ το αποτελεσμα που βλεπω ειναι πως ο κινητηρας ακουγεται πιο γλυκα απο πριν κ παιρνει τις ταχυτητες πολυ μαλακα το μονο που μου κανει σπανια ειναι οταν ειναι σταματημενο δεν μου παιρνει την πρωτη(ισως ομως ειναι γιατι δεν βαζω καθολου δυναμη στο πατημα τις πρωτης?)

Eversman
30/09/2014, 08:05
Για κάποιο μικρό διάστημα, εργαζόμουν τα απογεύματα σε γνωστό αντιπρόσωπο μοτοσυκλετών μπεμπέ, στην Αμφιθέας( τώρα έκλεισε εκεί) και όλα τα καινούργια 650 (και τα DAKAR) , είχαν το ίδιο θέμα. Δέν είναι ζημιά, έτσι "σκληρά" λειτουργεί το κιβώτιο, μέχρι να δουλέψει λίγο και να κάνεις 2-3 αλλαγές λαδιών. Θα μαλακώσει λίγο, αλλά μην περιμένεις να γίνει βούτηρο.

Chiroto
01/10/2014, 10:47
Λοιπον θα το πας στον μαστορα στο taller de BMW. Γραψε και δειξτου αυτο:

Las marchas, cuando las cambio hacen un ruido que me parece malo. He cambiado el aceite hace poco con Castrol 15w50. No conozco que llevaba de aceite antes.
Dar la una vuelta y escucha la cuando cambias las marchas. Comprueba tambien el embrague y la cadena si estan en buena condicion y tambien los discos del embrague.

Αυτο του λεει οτι κανει θορυβο οταν αλλαζεις ταχυτητες. Να το παρει μια βολτα να το ακουσει και να ελεγξει συμπλεκτη, δισκους και αλυσιδα πανω κατω.

Πως βρεθηκες Ισπανια χωρις να μιλας τη γλωσσα;;; Μαθε γρηγορα γιατι θα ζοριστεις. Κανεις δε μιλαει αγγλικα.

Χαχα, κατιτίς μιλάω, οκ, αλλά σύντομα θα γυρίσω Ελλάδα (σε μερικούς μήνες) οπότε δεν σκοτίζομαι για κάτι περισσότερο. (τους καημένους τους Σκωτσέζους btw..)
Ωστόσο, οι ισπανοί της νότιας Andalucias που βρίσκομαι είναι ότι χειρότερο μπορείς να συναντήσεις. Αν δεν έχεις αμάξι bmw 40k + είσαι ένα σκουληκάκι γι αυτούς. καραγκιόζηδες άνθρωποι..

Ευχαριστώ πάρα πολύ για όλες τις διαφορετικές εμπειρίες και γνώμες! Η μηχανή είναι στον γιατρό αυτή την στιγμή και θα είναι έτοιμη σε μια βδομάδα (!!!). Αν κάνουν όλα αυτά που ζήτησα σωστά. Καμία σχέση με τους έλληνες μάστορες..

Να πω την αλήθεια μάλλον θα την πουλήσω για να πάρω άλλη στην Αθήνα (δε θα την πουλούσα ελλατωματική άλλωστε :) ), ίσως και ίδια >.<
Οι πληροφορίες που μου δώσατε δεν πάνε χαμένες!
:D
Γιώργος

daz
01/10/2014, 19:05
Να ξερεις πως η ζωη του κινητηρα ειναι το καλο λαδι κ οσο συχνοτερα αλλαζεις το λαδι του τοσο το πιο πολυ αυξανεις την μακροζωια του!
Το αν ειναι καλο το λαδι κ ταιριαζει στο μηχανακι σου μπορεις να το καταλαβεις απο το ποσο καλα παιρνει τις ταχυτητες ο κινητηρας ξεκινοντας απο το ζεσταμα του κινητηρα μεχρι κ μετα απο ενα πολυωρο ταξιδι,αν μπαινουν οι ταχυτητες σε ολο αυτο το διαστημα καλα πιστευω κατα την γνωμη μου πως το λαδακι που εχεις βαλει ειναι καλο κ ταιριαζει με τον κινητηρα σου!
Οταν εχεις κανει 70κ χλμ πιστευω οτι εχεις καταλαβει πιο ειναι το λαδι που ταιριαζει καλυτερα στην μηχανη σου απο το ποσο γλυκα δουλευει ο κινητηρας μεχρι το πως μπαινουν οι ταχυτητες,ολα ειναι θεμα εμπειριας πανω στην συγκεκριμενη μηχανη!
Σου τα λεω ομορφα κ απλα γιατι εμεις ουτε ειμαστε επιστημονες αλλα κ ουτε εχουμε εργαστηρια να κανουμε μετρησεις!:)

Διάβασε τι έγραψα φίλε μου και ρίξε μια ματιά και στα λινκ για να ξεφύγουμε απ' τη συζήτηση της καφετέριας. Αλήθεια διάβασες τι καθόταν κι έγραφε εκείνος ο παλιάνθρωπος ο oldman?

Δεν είναι μόνο το σασμάν η μηχανή σου. Ναι, είναι και αυτό ένα απ' τα δεδομένα που μας δείχνει πολλά, αλλά υπάρχουν πολλά "αλλά" που δεν έχεις βάλει στην εξίσωση.
Και αυτό το "όσο πιο γρήγορα αλλάζεις λάδια" τόσο το καλύτερο είναι τουλάχιστον λάθος.

Και οι ταξιτζήδες συζητώντας με φίλους τους στην πιάτσα, μπορούν από το να λύσουν τα οικονομικά προβλήματα της Ελλάδας μέχρι να κοουτσάρουν μια ομάδα. :lol: