View Full Version : Πόσο ζωή έχει ένα μοτέρ;
sapila racing
22/11/2014, 09:30
Τι καλυτερο περιμενες απο μια σουπια;
Μια μελανιά! :D
Kepler Fun
22/11/2014, 09:55
Από πιτσιρικάς έχω πάντα και ένα παπί για την καθημερινότητα. Μετά την πενταετία μαζεύει πάνω από 200Κ χλμ, κυκλοφορεί κανονικά και το χαρίζω σε κάνα πιτσιρικά της γειτονιάς μου στην Αθήνα η στο εξοχικό μου και αγοράζω καινούργιο.
Κανένα παπί δεν παρουσίασε πρόβλημα (Honda, Yamaha, Modenas κλπ.). Κάνω όμως τα service κανονικά σε συνεργείο εμπιστοσύνης μου και δεν το πάω τέρμα γκάζι μισή ώρα.
Όσες από τις μοτοσικλέτες μου έβγαλαν πρόβλημα σε βάθος χρόνου είχαν κινητήρα υψηλής απόδοσης και ήταν εντούρο.
SS είχα αλλά να πω την αλήθεια δεν θεωρώ ότι τόλμησα να τα ταλαιπωρήσω ιδιαίτερα.
amyroukai
22/11/2014, 09:57
Σαράντα χιλιαδες χιλιομετρα το χρόνο, με παπί; η καθηνερινοτητα τριπλοβαρδια ντελιβερι;
Kepler Fun
22/11/2014, 10:09
Σαράντα χιλιαδες χιλιομετρα το χρόνο, με παπί; η καθηνερινοτητα τριπλοβαρδια ντελιβερι;
Όταν μένεις Γλυφάδα δουλεύεις Μαρούσι και το μηχανάκι χρησιμοποιείται όταν επιστρέφεις και από άλλα μέλη της οικογένειας δεν χρειάζεται να είσαι ντελίβερι για να γράψει 100χλμ την ημέρα
Ok κατ΄ αρχήν ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Απ΄ότι έχει γραφτεί βγάζω τα έξεις συμπεράσματα.
Ο αριθμός των χιλιομέτρων δεν είναι περιοριστικός από μόνος του, μέχρι ένα όριο. Τα 150.000 τα έχουν όλα τα μοτέρ φυσιολογικά. Αυτό σημαίνει ότι αν αγοράσεις Μηχανή με 70-80k έχεις άλλα τόσα να πάρεις από το μοτέρ. Απ΄κει και πέρα είναι θέμα συντήρησης και χρήσης του προηγούμενου ιδιοκτήτη.
Αλλά επίσης καταλαβαίνω ότι όταν μιλάμε για μια μηχανή κοντά στα 100.000χλμ πιθανόν να μην είναι το μοτέρ που θα σε απασχολήσει τόσο, όσο η γενικότερη κατάσταση της μηχανής. Υπάρχουν πολλά άλλα που μπορεί να χρήζουν αλλαγής και επισκευής.
Και εκεί πια περνάμε στη στάνταρ διαδικασία ελέγχου για αγορά μεταχειρισμένου. Γενική κατάσταση, ιστορικό μοντέλου κλπ.
επίσης έβγαλα ένα ακόμα χρήσιμο συμπέρασμα...
αν αγοράσω μεταχείρο
θα το πάρω από τον Σουπιά που τα έχει κάνει όλα :lol::beer::beer:
Ok κατ΄ αρχήν ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Απ΄ότι έχει γραφτεί βγάζω τα έξεις συμπεράσματα.
Ο αριθμός των χιλιομέτρων δεν είναι περιοριστικός από μόνος του, μέχρι ένα όριο. Τα 150.000 τα έχουν όλα τα μοτέρ φυσιολογικά. Αυτό σημαίνει ότι αν αγοράσεις Μηχανή με 70-80k έχεις άλλα τόσα να πάρεις από το μοτέρ. Απ΄κει και πέρα είναι θέμα συντήρησης και χρήσης του προηγούμενου ιδιοκτήτη.
Αλλά επίσης καταλαβαίνω ότι όταν μιλάμε για μια μηχανή κοντά στα 100.000χλμ πιθανόν να μην είναι το μοτέρ που θα σε απασχολήσει τόσο, όσο η γενικότερη κατάσταση της μηχανής. Υπάρχουν πολλά άλλα που μπορεί να χρήζουν αλλαγής και επισκευής.
Και εκεί πια περνάμε στη στάνταρ διαδικασία ελέγχου για αγορά μεταχειρισμένου. Γενική κατάσταση, ιστορικό μοντέλου κλπ.
επίσης έβγαλα ένα ακόμα χρήσιμο συμπέρασμα...
αν αγοράσω μεταχείρο
θα το πάρω από τον Σουπιά που τα έχει κάνει όλα :lol::beer::beer:
Μην βιαστεις!
Περιμενε κανα 2 ποστ ακομα,να "ξανανιωσει " λιγο ακομα το μοτερ, και μετα χτυπα το.:lol:
John Britten
22/11/2014, 10:37
..............Μπορεί ένα μονοκύλινδρο μέσης απόδοσης να ξεπεράσει τα 150Κ χλμ χωρίς να χρειαστεί ελατήρια?
Μπορεί ένα τετρακύλινδρο 1000αρι να φτάσει τα 300Κ χλμ πριν ανοίξουμε κινητήρα?.................
Το δικό μου SRX (σχεδόν ίδιος κινητήρας με XT250 / ΧΤ350) έγραψε πάνω από 180.000 χλμ. χωρίς να έχει συμπτώματα που να δείχνουν πρόβλημα στα ελατήρια. Η συμπίεση ήταν καλή μέχρι που....χάλασε :p.... Πιθανολογώ όμως ότι είναι βαλβίδα.
Περίπου το 1995 (...προχθές δηλαδή :cool: ) γνώρισα έναν τύπο με GPz900 Ninja που είχε 210.000 κυρίως ταξιδιάρικα χλμ. και το μηχανάκι ήταν και ακουγόταν χαρτί. Η συντήρηση γινόταν από συνεργείο / μηχανικό φίλο του ιδιοκτήτη by-the-book.
Bob_o_mastoras με μπέρδεψες λίγο με αυτό που ειπες για την ροπή.
Δηλαδη υποθετικά με μια μηχανή η οποία έχει μέγιστη ροπή στρέψης στις 10000 στροφές εκεί θα είναι και η πιο οικονομική της λειτουργία;
σε ταξίδι αυτό συνεπαγεται με έκτη ταχύτητα 200+ χιλιόμετρα την ώρα. Εκτός αν βάλεις πέμπτη ή τετάρτη πάνω για να το πας εκει.
Για πολη δεν συζητάμε καν.
για ρίχτε μια ξήγα
στη μεγιστη ροπη δεν ειναι το οικονομικοτερο σημειο αλλα το αποδοτικοτερο
οταν χρειαστω πληρη επιταχυνση παιζω εκει γυρω
δεν χρειαζομαι ομως συνεχως πληρη επιταχυνση
οταν πηγαινω με μια μεση σταθερη ταχυτητα σε επιπεδο δρομο χρησιμοποιω ελαχιστη ροπη λογω μικρων απωλειων οποτε με λιγο γκαζι και χαμηλες στροφες πετυχαινω καλυτερη καταναλωση
επίσης έβγαλα ένα ακόμα χρήσιμο συμπέρασμα...
αν αγοράσω μεταχείρο
θα το πάρω από τον Σουπιά που τα έχει κάνει όλα :lol::beer::beer:
αν τυχει να το αγορασεις τσεκαρε τα λαδια. ναναι λαδια κι οχι μελανι :rolleyes:
stefanos
22/11/2014, 12:00
στη μεγιστη ροπη δεν ειναι το οικονομικοτερο σημειο αλλα το αποδοτικοτερο
:confused:Υπάρχει διαφορά?
η οικονομια συνδεεται με την απολυτη τιμη της καταναλωσης
η αποδοση εμπεριεχει και το παραγομενο εργο
Bob_o_mastoras
22/11/2014, 13:07
Bob_o_mastoras με μπέρδεψες λίγο με αυτό που ειπες για την ροπή.
Δηλαδη υποθετικά με μια μηχανή η οποία έχει μέγιστη ροπή στρέψης στις 10000 στροφές εκεί θα είναι και η πιο οικονομική της λειτουργία;
σε ταξίδι αυτό συνεπαγεται με έκτη ταχύτητα 200+ χιλιόμετρα την ώρα. Εκτός αν βάλεις πέμπτη ή τετάρτη πάνω για να το πας εκει.
Για πολη δεν συζητάμε καν.
για ρίχτε μια ξήγα
Δεν ειπα, αν προσεξεις, στη μεγιστη ροπη (που μπορει να ειναι σε ενα μικρο φασμα 300 στροφων πχ) αλλα στο φασμα εκεινο στροφων οπου αποδιδεται αρκετη. πχ:
327394
Eδω βλεπουμε για το xt660 πχ οτι η ροπη του μπουρδε... εεεε κινητητρα ηθελα να πω :p ξεκιναει καπου στις 2,5Κ στροφες και ουσιαστικα αρχιζει να μπαινει στην ωφελιμη περιοχη λειτουργειας μετα τις 3Κ και εως τις 5,5Κ.
Εκει πρεπει να συντηρειται το στροφομετρο για βελτιστη αποδοση-οικονομια-συντηρηση.
Ενω η μεγιστη ροπη ερχεται σε ενα μικρο φασμα μεταξυ 5Κ και 5,5Κ (στο μαμα).
Ρε σουπιά, κατεβασες 40.000 χλμ σε δυο ποστ! :lol:
Χάριν παραδείγματος είπα ότι έχω 120. :D
Δεν μπορώ να κατεβάσω χλμ, έχω μαρτυρήσει πάρα πολλές φορές πόσα έχει. :sad::sad::sad:
:lol:
....
αν αγοράσω μεταχείρο
θα το πάρω από τον Σουπιά που τα έχει κάνει όλα :lol::beer::beer:
Δε το πουλάω το ρημάδι, αλλά θα ήσουν τυχερός αν το έπαιρνες. ;)
Το δικό μου SRX (σχεδόν ίδιος κινητήρας με XT250 / ΧΤ350) έγραψε πάνω από 180.000 χλμ. χωρίς να έχει συμπτώματα που να δείχνουν πρόβλημα στα ελατήρια. Η συμπίεση ήταν καλή μέχρι που....χάλασε :p.... Πιθανολογώ όμως ότι είναι βαλβίδα.
Περίπου το 1995 (...προχθές δηλαδή :cool: ) γνώρισα έναν τύπο με GPz900 Ninja που είχε 210.000 κυρίως ταξιδιάρικα χλμ. και το μηχανάκι ήταν και ακουγόταν χαρτί. Η συντήρηση γινόταν από συνεργείο / μηχανικό φίλο του ιδιοκτήτη by-the-book.
:beer:
Δεν ειπα, αν προσεξεις, στη μεγιστη ροπη (που μπορει να ειναι σε ενα μικρο φασμα 300 στροφων πχ) αλλα στο φασμα εκεινο στροφων οπου αποδιδεται αρκετη. πχ:
327394
Eδω βλεπουμε για το xt660 πχ οτι η ροπη του μπουρδε... εεεε κινητητρα ηθελα να πω :p ....
Actually από ροπή καλά πάμε από ιπποδύναμη πάσχουμε. :lol:
(Και για να προλάβω τον drbig)
Γιατί αν και η ροπή δεν είναι ανεξάρτητη απ' την ιπποδύναμη, η τελευταία δεν είναι καθόλου ανεξάρτητη απ' τον αριθμό στροφών. Με λίγα λόγια σε αυτή την περιοχή του στροφομέτρου το xt είναι καλύτερο από ένα 690.
(Για να προλάβω όλους τους υπόλοιπους)
Είναι καλύτερο όσον αφορά τα νούμερα γιατί η αίσθηση που δέχεται ο αναβάτης είναι σε άμεση εξάρτηση με τον τρόπο που ανεβάζει στροφές και το "άπλωμα" της ροπής απ' το σασμάν.
Με λίγα λόγια
έκαστος (κινητήρας) στο είδος του
και κάθε κατεργάρης στη σέλα του. :lol:
Εκει πρεπει να συντηρειται το στροφομετρο για βελτιστη αποδοση-οικονομια-συντηρηση.
Η διάρκεια ζωής που μας ενδιαφέρει πιο πολύ εδώ είναι περισσότερο θέμα πολύ χαμηλών στροφών (στα μονοκύλινδρα) όπου το σκορτσάρισμα (χτύπημα σε πρωτεύουσα κυρίως) σπάει γρανάζια, και πολύ υψηλών χάρη στις μεγάλες ταχύτητες που αναπτύσσει το πιστόνι σε συνδιασμό με τεράστιες δυνάμεις που ασκούνται (στο σύστημα παραγωγής ροπής) όταν σταματά.
Πάντως όπως και σε όλα τα υπόλοιπα έτσι κι αυτό, μπορείς να το κρατάς στα 2/3 του στροφομέτρου (max) όλη μέρα.
Από εκεί και πέρα (και προς πληρέστερη απάντηση στον vice) τα ποσοστά ροπής για τον κάθε αριθμό στροφών ορίζουν την ευκολία με την οποία κινείται μια μηχανή και η κορυφή της ορίζει το μέγιστο όριο αντίστασης του κινητήρα στις εξωτερικές δυνάμεις (αέρας - ανηφόρα - τριβές - βάρος) Η ροπή είναι αυτή που κινεί τη μοτοσυκλέτα. Όσο πιο πολύ ροπή έχουμε στις στροφές στις οποίες κινούμαστε τόσο πιο μεγάλη ισχύ αντίστασης έχει ο κινητήρας μας και τόσο λιγότερο θα μειωθούν οι στροφές και η ταχύτητά μας σε μια ανηφόρα, αν κρατήσουμε το γκάζι σταθερό.
Με λίγα λόγια μπορείς να κρατάς τις στροφές πολύ χαμηλά στο 4κύλινδρο εν σειρά και να οδηγείς με την ίδια ταχύτητα δίπλα από ένα ίδιου βάρους v2, αλλά σε μια ανηφόρα αν και οι δύο κρατήσετε το γκάζι σταθερό το v2 θα σε περάσει.
Το ίδιο θα συνέβαινε και μεταξύ ενός xt και ενός 690 αν το 690 δεν είχε τόσο κοντό σασμάν (και το χτ δεν ήταν τόσο βαρύ.:lol:)
Με λίγα λόγια εκεί που πετυχαίνουμε τη μεγαλύτερη οικονομία προς απόδοση ειναι στην κορύφωση της ροπής όπως επεσήμανε και ο stef.
Όμως αυτά είναι ανεξάρτητα με την διάρκεια ζωής. Αν αποφεύγουμε να ζητάμε πολλά απ' τον κινητήρα μας εκεί που δεν μπορεί να μας τα δώσει και αν δεν κινούμαστε συνέχεια κοντά στα κόκκινα είμαστε μέσα στα λογικά όρια χρήσης που συζητάμε.
Από εκεί και πέρα (και προς πληρέστερη απάντηση στον vice) τα ποσοστά ροπής για τον κάθε αριθμό στροφών ορίζουν την ευκολία με την οποία κινείται μια μηχανή και η κορυφή της ορίζει το μέγιστο όριο αντίστασης του κινητήρα στις εξωτερικές δυνάμεις (αέρας - ανηφόρα - τριβές - βάρος) Η ροπή είναι αυτή που κινεί τη μοτοσυκλέτα. Όσο πιο πολύ ροπή έχουμε στις στροφές στις οποίες κινούμαστε τόσο πιο μεγάλη ισχύ αντίστασης έχει ο κινητήρας μας και τόσο λιγότερο θα μειωθούν οι στροφές και η ταχύτητά μας σε μια ανηφόρα, αν κρατήσουμε το γκάζι σταθερό.
Πολύ καλή επεξήγηση ;):beer::beer:
theofilos888
23/11/2014, 13:44
Στην αγορά ενός μεταχειρισμενου δεν μπορεις να γνωρίζεις πως το δούλευε ο προηγούμενος. Και εκεί ξεκινά η οδύσσεια του επόμενου αγοραστή. Και το μέγα ερώτημα. Πόση ζωή θα πάρεις αγοράζοντας ένα μηχανάκι με κάμποσα χλμ στο κοντέρ; Ρίσκο....
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.