View Full Version : Γραναζωμα (για να μαθαινω).
Pan (dvs)
23/12/2014, 13:03
Αλλαζουμε γραναζια στη μηχανη μας.
Για ποιο λογο,τι κερδιζουμε,τι χανουμε?
Γιατι να αλλαξω το μπροστα και οχι το πισω η το αντιθετο?
Αξιζει τον κοπο η κανουμε ζημια στη μηχανη μας?
ΥΓ Δεν με ενθουσιαζουναι οι πολυ επιστημονικες προσεγγισεις.
Αλλάζεις τις σχέσεις μετάδωσης.
Ερχεται ο Άρης (Aka σαπιλας) με το σχετικό manual
SHOOTER045
23/12/2014, 13:27
Μεγααααλη ιστορία, θυμάμαι όταν είχα αρχίσει να ασχολούμαι σοβαρά με τα χώματα, που προσπαθούσα να απλώσω τις σχέσεις σε ένα CR250 που είχα τότε.
Δοκιμές επί δοκιμών, μακραινε πολύ, έχανε νεύρο, έβραζε και πέταγε νερά,μεχρι να το φέρω στα μέτρα που ήθελα γέμισα ένα τελάρο γραναζια
Εγώ έβαλα πάντως στο hornet από 525, 520 και αλουμινένια γρανάζια μπρος πίσω και νιώθω ότι εχω μι ταχύτητα κάτω , με ιδία δόντια.
Αααα και σηκώνετε η πρώτη αν έχω καλή άσφαλτο. :) ασε το γραναζομα και κάνε κάτι τέτοιο.
Εγώ έβαλα πάντως στο hornet από 525, 520 και αλουμινένια γρανάζια μπρος πίσω και νιώθω ότι εχω μι ταχύτητα κάτω , με ιδία δόντια.
Αααα και σηκώνετε η πρώτη αν έχω καλή άσφαλτο. :) ασε το γραναζομα και κάνε κάτι τέτοιο.
Αυτό δεν είναι αλλαγή γραναζώματος αλλά έβαλες πιο λεπτό γρανάζι (και αλυσίδα) και δεν αλλάζεις τις σχέσεις αλλά την αδράνεια.
Τα υπολοιπα οφέλη που λες οτι έχεις είναι ψυχολογικά.
ΥΓ Δεν με ενθουσιαζουναι οι πολυ επιστημονικες προσεγγισεις.
Rule of thumb: +1 εμπρός = -3 πίσω
Αυξάνοντας τα δόντια εμπρός (ή μειώνοντας τα πίσω) "μακραίνεις" τη μετάδοση, οπότε:
1) χάνεις σε ρεπρίζ
2) κερδίζεις σε τελική ταχύτητα
3) γενικά μειώνεις τις στροφές συγκριτικά με την ταχύτητα που κινείσαι
Μειώνοντας τα δόντια εμπρός (ή αυξάνοντας τα πίσω) "κονταίνεις" τη μετάδοση και αντιστρέφεις τα παραπάνω.
Αλλάζεις το μπροστά γιατί:
α) είναι πιο εύκολο
β) είναι φθηνότερο
γ) με συν/πλην 1 δόντι πετυχαίνεις ό,τι με συν/πλην 3 στο πίσω
Αλλάζεις το πίσω γιατί:
i) μπορείς να παίξεις πιο "μικρομετρικά" με συν/πλην 1 ή 2 δόντια
ii) έχεις αισθητήρα ταχύτητας στο κιβώτιο και θέλεις να έχεις ακριβή ένδειξη στο κοντέρ
Για το (ii) έχω μια επιφύλαξη για το αν επηρεάζεται γενικά από την αλλαγή της σχέσης μετάδοσης, ας μιλήσουν οι εμπειρότεροι.
Εμένα σκασίλα μου, έχω ατέρμονα.
SHOOTER045
23/12/2014, 13:42
Αυτό δεν είναι αλλαγή γραναζώματος αλλά έβαλες πιο λεπτό γρανάζι (και αλυσίδα) και δεν αλλάζεις τις σχέσεις αλλά την αδράνεια.
Τα υπολοιπα οφέλη που λες οτι έχεις είναι ψυχολογικά.
Που να βάλει και κανένα αυτοκόλλητο TURBO /NOS / 16 v ......
....
Για το (ii) έχω μια επιφύλαξη για το αν επηρεάζεται γενικά από την αλλαγή της σχέσης μετάδοσης, ας μιλήσουν οι εμπειρότεροι.
Εμένα σκασίλα μου, έχω ατέρμονα.
Να μην εχεις.
Pan (dvs)
23/12/2014, 13:44
Δεν θελω να αλλαξω γραναζια,να μαθω θελω.Εκανα συγκεκριμενες ερωτησεις.
Αυτό δεν είναι αλλαγή γραναζώματος αλλά έβαλες πιο λεπτό γρανάζι (και αλυσίδα) και δεν αλλάζεις τις σχέσεις αλλά την αδράνεια.
Τα υπολοιπα οφέλη που λες οτι έχεις είναι ψυχολογικά.
Όντος μαν δεν είναι γραζομα αλλά ειχα περίπου 1 κιλο λιγότερο αναρτώμενο βάρος κατά την περιστροφή μοτέρ – τροχού - αλυσίδας. Πρέπει να εχει διάφορα. Τουλάχιστον ετσι μου φαίνεται εμένα.
lykourgi
23/12/2014, 13:59
Αλλάζεις τη σχέση τελικής μετάδοσης. Δηλ. τη "μακραίνεις" ή την "κονταίνεις".
Ουσιαστικά, το κάνουμε για να εκμεταλλευτούμε καλύτερα τον κινητήρα μας στις συνθήκες στις οποίες συνήθως οδηγούμε.
Συνήθως αλλάζουμε πίσω γρανάζι, παρόλο που είναι ακριβότερο. Το μπροστά έχει μεγαλύτερη επίδραση (περίπου, εμπρός/πίσω = 1/3), αλλά έχει και περιορισμούς. Δεν μπορείς να το μεγαλώσεις ιδιαίτερα, ούτε να το μικρύνεις κάτω από κάποιο αριθμό δοντιών.
Αξίζει, αν ξέρεις τι θέλεις να πετύχεις.
Το τι θα πετύχεις συγκεκριμένα στη δική σου μοτοσυκλέτα μπορείς να το δεις εδώ : http://www.gearingcommander.com/
Δεν θελω να αλλαξω γραναζια,να μαθω θελω.Εκανα συγκεκριμενες ερωτησεις.
Καποια κοντρίτσα στήνεις εσύ αλλα ποιείς την νήσσαν..
sapila racing
23/12/2014, 14:19
Αλλάζεις τις σχέσεις μετάδοσης.
Ερχεται ο Άρης (Aka σαπιλας) με το σχετικό manual
Καποια κοντρίτσα στήνεις εσύ αλλα ποιείς την νήσσαν..
Χαίρομαι που ηρθε κι ο Αντωνης οπότε δεν χρειάζεται:beer: να πω κατι αλλο εγω. :D
Pan(dvs) να σου απαντησω εν συντομία, γιατί δεν εχω και πολύ χρόνο τώρα.
Αλλάζεις γρανάζωμα γενικά οταν έχεις διαφορετικές απαιτήσεις απο την μοτο σου σε σχέση με το πως την παραδίδει ο κατασκευαστής.
πχ
Αν θέλεις να κανεις συνεχώς ταξίδια και να έχεις τον κινητήρα σου να γυρίζει σε λιγότερες στροφές για ιδια ταχύτητα, αλλά και για οικονομία, τότε το μακραίνεις.
Το πόσο, εξαρτάται απο την χρήση και φυσικά και απο την μοτοσυκλέτα.
Αν θέλεις να πηγαίνεις μόνο στην πίστα και να έχεις παντού γεμάτο το μοτέρ παρ όλο που είναι 600cc το κονταίνεις.
Για τις πίστες στην Ελλάδα παντα το κονταίνεις, και μαλιστα πολύ, γιατί δεν υπάρχει περίπτωση να πιάσεις τελική ετσι κι αλλιώς αφού οι ευθείες είναι μικρές.
Αν είσαι stunt freak και θελεις να σηκώνεται με τη μια και χωρίς πολύ γκάζι η αμπραγιαρισμα, βαζεις ταψί πίσω και μικρό μπροστά. Μπορεί να εχεις μετα ενα superbike με τελική 100 χλμ/ωρα αλλά δεν σε νοιάζει αυτό.
Καποια κοντρίτσα στήνεις εσύ αλλα ποιείς την νήσσαν..
Αλλάζει γρανάζια στην ψησταριά, γι αυτό δεν μιλάει....
Pan (dvs)
23/12/2014, 14:21
Καποια κοντρίτσα στήνεις εσύ αλλα ποιείς την νήσσαν..
Oχι ρε,οντως ειναι ενα θεμα που ηθελα να το ψαξω,με αφορμη παρομοιο θεμα που ξεκινησε σε ληστοφορουμ.
Δεν ειμαι ασχετος ,αλλα θελω να ακουσω καποιες αποψεις.
Δηλαδη οταν βαζω μεγαλυτερο γραναζι πισω και κερδιζω σε τελικη.Περα απο αυτο εχω αλλα ωφελη,κανω ζημια στη μηχανη?
Oχι ρε,οντως ειναι ενα θεμα που ηθελα να το ψαξω,με αφορμη παρομοιο θεμα που ξεκινησε σε ληστοφορουμ.
Δεν ειμαι ασχετος ,αλλα θελω να ακουσω καποιες αποψεις.
Δηλαδη οταν βαζω μεγαλυτερο γραναζι πισω και κερδιζω σε τελικη.Περα απο αυτο εχω αλλα ωφελη,κανω ζημια στη μηχανη?
Δαλτονιζεις επικινδύνως.......................:lol:
Οχι βρε.
Τι ζημια θα παθει το μοτερ αν δεν το κανιβαλισεις;
...
Δηλαδη οταν βαζω μεγαλυτερο γραναζι πισω και κερδιζω σε τελικη....
Ανάποδα.
Πανο, βρες ενα ποδηλατο με ταχυτητες και παιξε λιγο με αυτο.
Θα σε βοηθησει να καταλαβεις τις αλλαγες στο γραναζωμα.
Πανο, βρες ενα ποδηλατο με ταχυτητες και παιξε λιγο με αυτο.
Θα σε βοηθησει να καταλαβεις τις αλλαγες στο γραναζωμα.
Very good.
Pan (dvs)
23/12/2014, 18:10
Πανο, βρες ενα ποδηλατο με ταχυτητες και παιξε λιγο με αυτο.
Θα σε βοηθησει να καταλαβεις τις αλλαγες στο γραναζωμα.
Αυτο το καταλαβαινω και ας το γραφω αναποδα.Ζημια στον κινητηρα κανω?
Οταν μπει μικρο γραναζι μπροστα κανω ζημια στην αλυσιδα?
amyroukai
23/12/2014, 18:14
Οχι, σοβαρα τωρα. Τι ζημια νομιζεις οτι μπορεις να κανεις/να γινει;
Να μην εχεις.
Ελπιζω να εννοεις 'ατερμονα'.
menelaos46
23/12/2014, 19:52
Αυτο το καταλαβαινω και ας το γραφω αναποδα.Ζημια στον κινητηρα κανω?
Οταν μπει μικρο γραναζι μπροστα κανω ζημια στην αλυσιδα?
Αναλόγως τη μοτοσυκλέτα αν είναι δίχρονο ίσως επιβαρύνει και το μοτέρ, ειδικά ευρωπαικό.
Pan (dvs)
23/12/2014, 19:58
Οχι, σοβαρα τωρα. Τι ζημια νομιζεις οτι μπορεις να κανεις/να γινει;
Αν με ρωτας εμενα,δεν ειμαι σιγουρος.Αν ηξερα δεν θα το ανοιγα το θεμα.
lykourgi
23/12/2014, 20:16
Η ερώτηση "θα χαλάσει;" δεν έχει μία απάντηση.
Ουσιαστικά, το κάνουμε για να εκμεταλλευτούμε καλύτερα τον κινητήρα μας στις συνθήκες στις οποίες συνήθως οδηγούμε.
Αν η μετατροπή της σχέσης γίνει με γνώμονα αυτό που έγραψα παραπάνω, τότε μόνο καλό μπορείς να κάνεις.
Αν κάποιος κάνει πειράματα χωρίς να καταλαβαίνει τι κάνει και δεν μπορεί να κρίνει το αποτέλεσμα (μια μηχανή που σκορτσάρει ή πάει συνεχώς στα κόκκινα), τότε ναι μπορεί να γίνει ζημιά.
amyroukai
23/12/2014, 20:42
Ναι αλλα η ζημια γινεται απο τα κοκκινα, οχι απο το γραναζι. Με οτι γραναζι και αν κοκκινιζεις, την ιδια ζημια κανεις.
lykourgi
23/12/2014, 20:49
Σωστό.
Και αν θέλεις να το πάμε και λίγο παραπέρα, η ζημιά γίνεται από τον αδαή που πειράζει τη μηχανή χωρίς να καταλαβαίνει τι γίνεται.
Δεν φταίνε οι μηχανές, ούτε τα γρανάζια.
amyroukai
23/12/2014, 21:47
Ειχα γνωρισει εναν μπαντιτακια απο φορουμ καποτες, ειχε κοντυνει απιθανα πολυ. Ελεγε πως αφου κυκλοφορει πολη, το γραναζωμα για 6η κοφτη στα 180 ηταν οτι επρεπε... δεν ξερω αν ζει ακομα το μοτερ, παντως δεν μπηκα στον κοπο να εξηγησω το ποσο χαζο θεωρουσα το γραναζωμα του. Ισως εχεις δικιο, ο "μαστροκανιβαλος" κανει ζημια.
Είναι ακόμα ένα δύο τιπς που πρέπει να προσέξεις στην αλλαγή γραναζιών. Πχ βάζοντας πολύ μικρό μπροστά μικραίνει επικίνδυνα η γωνία που κάνουν οι "κρίκοι" της αλυσίδας με αποτέλεσμα την πρόωρη φθορά της, όπως επίσης αλλάζοντας γρανάζια αλλάζει και το μεταξόνιο της μοτο με ότι αυτό συνεπάγεται.
sapila racing
24/12/2014, 08:42
Είναι ακόμα ένα δύο τιπς που πρέπει να προσέξεις στην αλλαγή γραναζιών. Πχ βάζοντας πολύ μικρό μπροστά μικραίνει επικίνδυνα η γωνία που κάνουν οι "κρίκοι" της αλυσίδας με αποτέλεσμα την πρόωρη φθορά της, όπως επίσης αλλάζοντας γρανάζια αλλάζει και το μεταξόνιο της μοτο με ότι αυτό συνεπάγεται.
Σωστός ο vaska!
Το όριο είναι τα 13 δόντια. Παρακάτω ζορίζει το πράγμα και δεν συνιστάται.
Pan (dvs)
24/12/2014, 08:59
Είναι ακόμα ένα δύο τιπς που πρέπει να προσέξεις στην αλλαγή γραναζιών. Πχ βάζοντας πολύ μικρό μπροστά μικραίνει επικίνδυνα η γωνία που κάνουν οι "κρίκοι" της αλυσίδας με αποτέλεσμα την πρόωρη φθορά της, όπως επίσης αλλάζοντας γρανάζια αλλάζει και το μεταξόνιο της μοτο με ότι αυτό συνεπάγεται.
Σωστός ο vaska!
Το όριο είναι τα 13 δόντια. Παρακάτω ζορίζει το πράγμα και δεν συνιστάται.
Αυτο ειναι το ενα.
Το αλλο ειναι,οπως και στο ποδηλατο,οταν επιλεξουμε μικροτερο γραναζι πισω (πχ. 2α),χανουμε σε επιταχυνση αλλα κερδιζουμε σε τελικη.Οταν ομως ξεκιναμε απο σταση,με μεγαλυτερη ταχυτητα μεσα ,ζοριζομαστε περισσοτερο.
Το ιδιο δεν παθαινει και ο κινητηρας της μηχανης?
Αυτο ειναι το ενα.
Το αλλο ειναι,οπως και στο ποδηλατο,οταν επιλεξουμε μικροτερο γραναζι πισω (πχ. 2α),χανουμε σε επιταχυνση αλλα κερδιζουμε σε τελικη.Οταν ομως ξεκιναμε απο σταση,με μεγαλυτερη ταχυτητα μεσα ,ζοριζομαστε περισσοτερο.
Το ιδιο δεν παθαινει και ο κινητηρας της μηχανης?
Οχι.
Αφου δεν θα ξεκινησεις μα εκτη αλλα με πρωτη στο κιβωτιο.
sapila racing
24/12/2014, 09:15
Αυτο ειναι το ενα.
Το αλλο ειναι,οπως και στο ποδηλατο,οταν επιλεξουμε μικροτερο γραναζι πισω (πχ. 2α),χανουμε σε επιταχυνση αλλα κερδιζουμε σε τελικη.Οταν ομως ξεκιναμε απο σταση,με μεγαλυτερη ταχυτητα μεσα ,ζοριζομαστε περισσοτερο.
Το ιδιο δεν παθαινει και ο κινητηρας της μηχανης?
Ο κινητήρας δεν είναι μυς να ζοριστεί με την ίδια ενοια.
Αν έχει αρκετή ροπή απο χαμηλά, θα ξεκινήσει μια χαρά και με μακρυτερο γρανάζωμα. πχ ενα GSX1400 ξεκιναει και με 5η χωρίς γκάζι.
Αν μακρύνει το γρανάζωμα σε ενα 4κυλινδρο 250, τότε φυσικά θα υπάρχει πρόβλημα στην εκκίνηση και θα θέλει στροφάρισμα και πατιναρισμα για να ξεκινήσει, ειδικά σε ανηφόρα δικάβαλο θα εχει θέμα.
Επίσης το αν θα παρει τελική ή όχι με μακρύτερο γραναζωμα εξαρτάται και πάλι απο τα χαρακτηριστικά του κινητήρα.
Αν έχει αρκετή ροπή (άρα και ισχύ) ωστε να ανεβασει στροφές με το μακρύτερο γρανάζωμα, τότε ναι θα παρει χιλιόμετρα τελικής. Αν όμως δεν έχει, και είναι ήδη οριακά υπολογισμένο, τότε απλά δεν θα ανεβάζει οταν βαλεις την τελευταία σχέση στο κιβώτιο, και κατα συνέπεια η τελική πιθανότατα θα μειωθεί. Σε καλή κατηφόρα βέβαια θα πηγαίνει σφαίρα. :)
Pan (dvs)
24/12/2014, 09:33
Οχι.
Αφου δεν θα ξεκινησεις μα εκτη αλλα με πρωτη στο κιβωτιο.
Aφου εχω αλλαξει γραναζι,ας πουμε οτι θα ξεκινησω με κατι αναμεσα σε 1η και 2α.Δεν ειναι το ιδιο πλεον.
amyroukai
24/12/2014, 09:49
Ζοριζεις τον συμπλεκτη τοτε, πατιναροντας λιγο παραπανω μεχρι να πιασεις ταχυτητα που μπορεις ν ρολαρεις, οχι το μοτερ.
Οχι.
Αφου δεν θα ξεκινησεις μα εκτη αλλα με πρωτη στο κιβωτιο.
για την ιστορια εχω καταφερει να ξεκινησω και με εκτη. και οχι σε κατηφορα αλλα κανονικα :D
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.