PDA

View Full Version : Πόση ώρα πρέπει να ζεσταίνεις το μηχανάκι σου τον χειμώνα;



Σελίδες : 1 2 [3]

telegonos
01/01/2019, 12:30
Πάντως για τους οπαδούς της θεωρίας ''εν κινήσει ζεσταίνεται καλύτερα/γρηγορότερα'', εν κινήσει τρίβεται με τον αέρα, οπότε ο αέρας απάγει ένα μέρος θερμότητας που φτάνει στο έξω μέρος του κινητήρα. Και με 40χλμ/ω να πηγαίνεις, 40χλμ/ω αέρας χτυπάει το μοτέρ, το κάρτερ, τα καπάκια, όλα αυτά έχουν το λάδι που προσπαθούμε να ζεστάνουμε ''καλύτερα/γρηγορότερα''.

Εν στάση, η ροή του αέρα γύρω από το μοτέρ, είναι πολύ λιγότερη, ειδικά αν δεν φυσάει, είναι μόνο η φυσική άνωση του ζεστού αέρα.

Ειδικά τον χειμώνα, που είναι το θέμα εδώ, φανταστείτε τι διαφορά κάνει να είσαι κινητήρας που προσπαθεί να ζεσταθεί, και να σε λούζει κρύος αέρας με 40χλμ/ω και τι να μην κινείσαι.

aris xj
01/01/2019, 13:15
Εγώ πάντως κάνα 10λεπτο την ζεσταινω έτσι....
Νταξ..πιστολάκι οχι πάντα...μόνο όταν έχει πολύ κρυο...402527

karateo
01/01/2019, 14:23
Πάντως για τους οπαδούς της θεωρίας ''εν κινήσει ζεσταίνεται καλύτερα/γρηγορότερα'', εν κινήσει τρίβεται με τον αέρα, οπότε ο αέρας απάγει ένα μέρος θερμότητας που φτάνει στο έξω μέρος του κινητήρα. Και με 40χλμ/ω να πηγαίνεις, 40χλμ/ω αέρας χτυπάει το μοτέρ, το κάρτερ, τα καπάκια, όλα αυτά έχουν το λάδι που προσπαθούμε να ζεστάνουμε ''καλύτερα/γρηγορότερα''.

Εν στάση, η ροή του αέρα γύρω από το μοτέρ, είναι πολύ λιγότερη, ειδικά αν δεν φυσάει, είναι μόνο η φυσική άνωση του ζεστού αέρα.

Ειδικά τον χειμώνα, που είναι το θέμα εδώ, φανταστείτε τι διαφορά κάνει να είσαι κινητήρας που προσπαθεί να ζεσταθεί, και να σε λούζει κρύος αέρας με 40χλμ/ω και τι να μην κινείσαι.

Μου είχε κάνει εντύπωση σε BMW σειρά 1 αν θυμάμαι καλά που οι γρίλιες μπροστά απο τον κινητήρα ανοιγοκλειναν λογικά για γρηγορότερο ζέσταμα.
Σκέψου πόση βενζίνη καταναλώνει στο ρελαντί και πόση όταν πηγαίνεις με 40km/h.

Και εν τέλη κάνε ένα συγκριτικό σε πόση ώρα θα ζεσταθεί στο ρελαντί και σε πόση εν κινήση.

telegonos
01/01/2019, 14:34
Το έχω κάνει ήδη. Χαοτική διαφορά.

Τώρα το χειμώνα λέμε έτσι; Με τα κρύα των ημερών αυτών.

Ο κινητήρας, απέξω τα καπάκια του, ζεσταίνονται εν κινήσει, μετά από 7-8 λεπτά λειτουργίας και 10 χλμ περίπου απόσταση ημι-αστικής διαδρομής χωρίς φανάρια.

Εν στάση, με τσοκ (μοτό με καρμπυρατέρ), ζεσταίνονται σε 2-3 λεπτά, όσο να κουμπώσω μπουφάν και να βάλω κράνος γάντια, να κλειδώσω σπίτι κ.ο.κ.

karateo
01/01/2019, 14:59
Το έχω κάνει ήδη. Χαοτική διαφορά.

Τώρα το χειμώνα λέμε έτσι; Με τα κρύα των ημερών αυτών.

Ο κινητήρας, απέξω τα καπάκια του, ζεσταίνονται εν κινήσει, μετά από 7-8 λεπτά λειτουργίας και 10 χλμ περίπου απόσταση ημι-αστικής διαδρομής χωρίς φανάρια.

Εν στάση, με τσοκ (μοτό με καρμπυρατέρ), ζεσταίνονται σε 2-3 λεπτά, όσο να κουμπώσω μπουφάν και να βάλω κράνος γάντια, να κλειδώσω σπίτι κ.ο.κ.

Όχι τα καπάκια αλλά το νερό ή το λάδι.
Αν δεν έχεις ένδειξη, το κάρτερ απο κάτω που είναι μακριά απο την εστία θερμότητας

kostaskk
01/01/2019, 20:16
Συνδυασμένη χρήση και των 2 είναι το ιδανικό. 1-2 λεπτά ρελαντί, 5 λεπτά με ελάχιστο γκάζι και μικρης σχέσης ταχύτητες. Μετά αλλά 5 λεπτά με ποιο πάνω ταχύτητες και έτοιμο. Αν μείνει 10 λεπτά στο ρελαντί εκτός του ότι κάις βενζίνη άσκοπα η κυλινδροκεφαλή θα ζεσταθεί πάρα πολύ σε σχέση με τον χώρο του σασμάν,Και καλύτερα για το Κάρτερ να μην έχεις μεγάλες διαφορές θερμοκρασίας. Στην κίνηση παράγεται παραπανω θερμότητα λόγο φορτίου και περισσότερων rpm από το ρελαντί. Η κεφαλή κύλινδρος θα ανεβάζει αργά θερμοκρασία καθος ψύχεται από τον αέρα. Το σασμάν θα ανεβάσει γρηγορότερα θερμοκρασία ίδιο και το λαδι

viper1
01/01/2019, 20:24
Εγώ πάντως κάνα 10λεπτο την ζεσταινω έτσι....
Νταξ..πιστολάκι οχι πάντα...μόνο όταν έχει πολύ κρυο...402527

Να το φέρουμε εκεί ή έρχεστε και στο σπίτι?

aris xj
01/01/2019, 21:10
Να το φέρουμε εκεί ή έρχεστε και στο σπίτι?

θα ερθω να σας δειξω μια φορα και μετα μονοι σας ε?:lol::lol:

telegonos
01/01/2019, 21:59
Όχι τα καπάκια αλλά το νερό ή το λάδι.
Αν δεν έχεις ένδειξη, το κάρτερ απο κάτω που είναι μακριά απο την εστία θερμότητας

Εεεε, σκέψου, τα καπάκια και ειδικά η ελαιολεκάνη, από μέσα είναι λουσμένη με το λάδι που προσπαθεί να ζεσταθεί. Το αλουμίνιο είναι καλός αγωγός της θερμότητας, οπότε μάντεψε τι ψύχει τελικά ο αέρας που χτυπάει τα καπάκια και τα τοιχώματα.

GiorgosLa
02/01/2019, 00:06
Εγώ πάντως κάνα 10λεπτο την ζεσταινω έτσι....
Νταξ..πιστολάκι οχι πάντα...μόνο όταν έχει πολύ κρυο...402527

Εντάξει. Αφού σ αρέσει καλά κάνεις και το στεγνώνεις με πιστολάκι. Δικό σου είναι, το κάνεις και περμανάντ αν θέλεις. Αλλά πες μου σε παρακαλώ. Έτσι από περιέργεια. Τι ακριβός ζεσταίνεις σε κείνο το σημείο? Τις εξατμίσεις?

MAIK72
02/01/2019, 00:13
Εντάξει. Αφού σ αρέσει καλά κάνεις και το στεγνώνεις με πιστολάκι. Δικό σου είναι, το κάνεις και περμανάντ αν θέλεις. Αλλά πες μου σε παρακαλώ. Έτσι από περιέργεια. Τι ακριβός ζεσταίνεις σε κείνο το σημείο? Τις εξατμίσεις?

Πάτερ ἄφες αὐτοῖς οὐ γὰρ οἴδασι τί ποιοῦσι.Θέλει απο κάτω με θερμοπίστολο ,να πάρει βράση. Ασχετοι γαρ...Σε μισό λεπτάκι είσαι έτοιμος:vroum:

raccoon
02/01/2019, 12:35
"παν μέτρον άριστον"
Στην συγκεκριμένη περίπτωση, πρέπει να τονίσουμε ότι δεν πρέπει κρύο να το πίνεις το αίμα.
Προσωπικά όταν έχει κρύο, σηκώνω κουκούλα βάζω μπροστά, μετά μαζεύω κουκούλα, βγάζω λουκέτο, κλείνω μπουφάν, κράνος, γάντια, μπαγαζιερα και φεύγω χαλαρά για 2-3 χιλιόμετρα.
Γενικά αν είσαι κάπου σε αυτό τον τρόπο χρήσης ( που πιστεύω είναι κάτι νορμαλ- φυσιολογικό) εάν το αφήνεις 1λεπτο παραπάνω στο ρελαντί ή κάνεις 1 χιλιόμετρο παραπάνω στην χαλαρή πορεία, δεν έχει διαφορά ( που θα την καταλάβεις) για το μοτέρ.

raccoon
02/01/2019, 12:42
Υπάρχουν χώρες, που απαγορεύουν το ρελαντί λόγο μόλυνσης του περιβάλλοντος. Τώρα με το χειμώνα και τα θολά τζάμια σε αυτοκίνητο δεν ξέρω τι κάνουν. Έχω δει να τα ψεκάζουν με κάτι και να φεύγει ο πάγος, όπως επίσης τα εμπρός παρπριζ έχουν αντιστάσεις όπως και τα πίσω, οπότε ξεπαγωνουν πολύ γρήγορα.

7Tolis
02/01/2019, 16:19
Βγάζεις το λάδι και το ζεσταίνεις σε ένα κατσαρολακι. Βάζεις το λάδι πάλι στο μηχανάκι και βάζεις μπροστά. Έτοιμος.

RaGe_Raptor
02/01/2019, 16:25
Βγάζεις το λάδι και το ζεσταίνεις σε ένα κατσαρολακι. Βάζεις το λάδι πάλι στο μηχανάκι και βάζεις μπροστά. Έτοιμος.

Πφφφ,Ερασιτέχνης . Οι επαγγελματίες ζεσταίνουν ΚΑΙ το αντιπηκτικό/ψυκτικό υγρό . Οι experts έχουν τοποθετήσει αντιστάσεις στα καρτερ και μπριζώνουν 20 λεπτά πριν την απογείωση (φεύγεις με σουζα)

DoctoR_k6
02/01/2019, 16:36
Ερασιτεχνες...τςτςτςτς!!
Η που θα βαλετε το γκαζακι κατω απο το καρτερ ή θα το αφηνετε ρελαντι ολη νυχτα/μερα. :lol:



Με το γκαζακι παντως το εκανε ο πατερας του κουμπαρου μου τα 70s στην Μασαχουσετη. Κατι -30-40 ελεγε...

Bowleno
02/01/2019, 16:55
Πάτερ ἄφες αὐτοῖς οὐ γὰρ οἴδασι τί ποιοῦσι.Θέλει απο κάτω με θερμοπίστολο ,να πάρει βράση. Ασχετοι γαρ...Σε μισό λεπτάκι είσαι έτοιμος:vroum:


Βγάζεις το λάδι και το ζεσταίνεις σε ένα κατσαρολακι. Βάζεις το λάδι πάλι στο μηχανάκι και βάζεις μπροστά. Έτοιμος.


Πφφφ,Ερασιτέχνης . Οι επαγγελματίες ζεσταίνουν ΚΑΙ το αντιπηκτικό/ψυκτικό υγρό . Οι experts έχουν τοποθετήσει αντιστάσεις στα καρτερ και μπριζώνουν 20 λεπτά πριν την απογείωση (φεύγεις με σουζα)


Ερασιτεχνες...τςτςτςτς!!
Η που θα βαλετε το γκαζακι κατω απο το καρτερ ή θα το αφηνετε ρελαντι ολη νυχτα/μερα. :lol:



Με το γκαζακι παντως το εκανε ο πατερας του κουμπαρου μου τα 70s στην Μασαχουσετη. Κατι -30-40 ελεγε...

:cry::cry:

Ρε τι γράφετε εδώ πέρα; θα σας διαβάσει κανένας Dalton εκεί Κοζάνη μεριά που έχει τώρα κάτι μείον μούρλια, θα ανοίξει κανένα θρεντ

"ρε σεις έβαλα κάτω από τον Φρανενστάιν μου ένα μαγκάλι για να ζεσταθεί και έκανε μπουφ! τι φταίει άραγε;" :lol:

Nostradamus
02/01/2019, 22:29
Υπάρχουν χώρες, που απαγορεύουν το ρελαντί λόγο μόλυνσης του περιβάλλοντος. Τώρα με το χειμώνα και τα θολά τζάμια σε αυτοκίνητο δεν ξέρω τι κάνουν. Έχω δει να τα ψεκάζουν με κάτι και να φεύγει ο πάγος, όπως επίσης τα εμπρός παρπριζ έχουν αντιστάσεις όπως και τα πίσω, οπότε ξεπαγωνουν πολύ γρήγορα.

Είμαι τους τελευταίους μήνες στην Γερμανία. Μου "έβαλαν χέρι" ένα πρωί στο ξενοδοχείο γιατί έβαζα το αυτοκίνητο μπροστά να δουλεύει λίγο πριν φύγω (για περιβαλλοντικούς λόγους).
Στην ερώτηση βέβαια αν λένε τα ίδια στους οδηγούς που κάθονται ώρες στον δρόμο, σταματημενοι η κινούμενοι σημειωτον σε ώρες αιχμής, μου τα μασαγαν και έλεγαν κάτι μισολογα και πίπες για τα νέα οχήματα που έχουν start & stop.

Συμφωνώ με τους περισσότερους, ότι το όχημα θα ζεσταθεί με κίνηση χωρίς "φορτίο" τα πρώτα χιλιομετρα.

Coyote.V
03/01/2019, 00:51
Τώρα που έρχεται η Σοφία την κουκουλώσω πριν με μια ηλεκτρική κουβέρτα και μετά με την κουκούλα θα γίνει δουλειά το πρωί με -2-3 που λένε;

daz
03/01/2019, 02:29
"παν μέτρον άριστον"
Στην συγκεκριμένη περίπτωση, πρέπει να τονίσουμε ότι δεν πρέπει κρύο να το πίνεις το αίμα.
Προσωπικά όταν έχει κρύο, σηκώνω κουκούλα βάζω μπροστά, μετά μαζεύω κουκούλα, βγάζω λουκέτο, κλείνω μπουφάν, κράνος, γάντια, μπαγαζιερα και φεύγω χαλαρά για 2-3 χιλιόμετρα.
Γενικά αν είσαι κάπου σε αυτό τον τρόπο χρήσης ( που πιστεύω είναι κάτι νορμαλ- φυσιολογικό) εάν το αφήνεις 1λεπτο παραπάνω στο ρελαντί ή κάνεις 1 χιλιόμετρο παραπάνω στην χαλαρή πορεία, δεν έχει διαφορά ( που θα την καταλάβεις) για το μοτέρ.

Όσο δουλεύει στο ρελαντί μέχρι να ξεκινήσεις, δεν έχει καταλάβει τίποτα.
Σε 2-3 χλμ που κάνεις είναι ακόμα κρύο. Ειδικά το χειμώνα, δεν τα ακούει πουθενά.

Αν μετά το παραπάνω παύεις να πηγαίνεις χαλαρά και του πίνεις το αίμα. Του πίνεις το αίμα κρύο.

ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
03/01/2019, 02:30
:cry::cry:

Ρε τι γράφετε εδώ πέρα; θα σας διαβάσει κανένας Dalton εκεί Κοζάνη μεριά που έχει τώρα κάτι μείον μούρλια, θα ανοίξει κανένα θρεντ

"ρε σεις έβαλα κάτω από τον Φρανενστάιν μου ένα μαγκάλι για να ζεσταθεί και έκανε μπουφ! τι φταίει άραγε;" :lol:

Αστους.Τη περιμενεις.Χωριατες γενιθηκαν χωριατες θα πεθανουν....
Ο πιο σωστος τροπος για μενα παντως ειναι αυτος που κανω εγω.Παω στη μηχανη και τριβω τον κινητηρα ρυθμικα με το χερι μεχρι να ζεσταθει.Ειναι γνωστο οτι δια της τριβης παραγετε θερμοτης...Φουλ περιβαντολογικο και οικονομικο....

basilis_k6
03/01/2019, 03:03
Ο κωνωψ διυλιζεται ακομη....

MG-KTiNoS
03/01/2019, 09:04
Εγώ πήρα το ΧΤ σήμερα κι έφυγα εν ψυχρό.
30μέτρα παρακάτω έκανε τσαφ κι έσβησε και πάτησα μέσα στις λάσπες!
ΜΑΚΑΚΕΣ
:D

o_gavros
03/01/2019, 15:11
" Όποιος νύχτα περπατει, λάσπες και σκατα πατει..."
Παλιά Αραβική θυμοσοφια :p

Bowleno
03/01/2019, 16:32
Ο κωνωψ διυλιζεται ακομη....

Η του κωνωπος διύλιση είναι που κάνει τόσο αγαπητό το Moto.gr:D

ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
03/01/2019, 23:36
" Όποιος νύχτα περπατει, λάσπες και σκατα πατει..."
Παλιά Αραβική θυμοσοφια :p

Αμα ειναι να τα πατησεις τα γαμιδια θα τα πατησεις και τη μερα.Σε μια μερα πριν κανα μηνα πατησα 3 φορες:lol:

S705
04/01/2019, 01:27
Γιατί τρελαίνεστε ρε παιδιά?

Έχω μόνοκύλινδρο 11 χρόνια στα χέρια μου, έχει περάσει από όλες τις φάσεις που αναφέρονται εδώ πέρα.
Ζεσταμα 15 λεπτων
Μπρος φεύγα και σε 3χλμ άνοιγμα (όχι σκίσιμο)
Μπρος φεύγα και σε 3 χλμ σκίσιμο (όχι συχνά)
Μπρος φευγα και κανονικά για 5-6χλμ.

Ε λοιπόν δεν έχει πάθει τίποτα.
Δεν καίει λάδι, δεν βαράει, δεν σκορπάει.
Δεν έχει πολλά χλμ, 75000 χλμ, ακόμα κελαηδάει.
Τώρα άμα στα 180000 χλμ κάτι πάθει.... Θα το έχω χαρεί τόσο που δεν θα με πειράξει.


Ααα και που είστε...
Τα τελευταία χρόνια που κυκλοφορεί μόνο για βόλτες και γράφει βαριά 1300 χλμ τον χρόνο, αλλάζω λάδια κάθε 2 χρόνια.... :cry:
Σαν πυροτεχνήματα πρέπει να σπάσει αυτό το μοτέρ.:bawl:

ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
04/01/2019, 06:26
Γιατί τρελαίνεστε ρε παιδιά?

Έχω μόνοκύλινδρο 11 χρόνια στα χέρια μου, έχει περάσει από όλες τις φάσεις που αναφέρονται εδώ πέρα.
Ζεσταμα 15 λεπτων
Μπρος φεύγα και σε 3χλμ άνοιγμα (όχι σκίσιμο)
Μπρος φεύγα και σε 3 χλμ σκίσιμο (όχι συχνά)
Μπρος φευγα και κανονικά για 5-6χλμ.

Ε λοιπόν δεν έχει πάθει τίποτα.
Δεν καίει λάδι, δεν βαράει, δεν σκορπάει.
Δεν έχει πολλά χλμ, 75000 χλμ, ακόμα κελαηδάει.
Τώρα άμα στα 180000 χλμ κάτι πάθει.... Θα το έχω χαρεί τόσο που δεν θα με πειράξει.


Ααα και που είστε...
Τα τελευταία χρόνια που κυκλοφορεί μόνο για βόλτες και γράφει βαριά 1300 χλμ τον χρόνο, αλλάζω λάδια κάθε 2 χρόνια.... :cry:
Σαν πυροτεχνήματα πρέπει να σπάσει αυτό το μοτέρ.:bawl:

Ετσι οπως το θετεις.....

raccoon
04/01/2019, 17:50
Όσο δουλεύει στο ρελαντί μέχρι να ξεκινήσεις, δεν έχει καταλάβει τίποτα.
Σε 2-3 χλμ που κάνεις είναι ακόμα κρύο. Ειδικά το χειμώνα, δεν τα ακούει πουθενά.

Αν μετά το παραπάνω παύεις να πηγαίνεις χαλαρά και του πίνεις το αίμα. Του πίνεις το αίμα κρύο.

Το αίμα δεν του το πίνω γενικά. Απλά στην αρχή πάω συντηρητικά, μετά κάποια στιγμή ανοίγει και το ηλεκτρικό τσοκ που ήταν κλειστό, ( έτσι και αλλιώς όσο είναι με τραβηγμένο τσοκ, το γκάζι δεν ανοίγει) οπότε Μόλις ανοίξει, πάω νορμάλ.

macdeath_s
04/01/2019, 18:51
Έχω αλλάξει 3 ΚΤΜ, ναι από αυτά που χαλάνε. Ένα LC4 δύο LC8. To πρώτο που το ζέσταινα ακόμα και το καλοκαίρι (τραγικός) μου χε βγάλει το λάδι μέχρι που το πούλησα. Παρόλα αυτά ακόμα δουλεύει. Τα LC8 10-20 δεύτερα ζέσταμα μαξ και μετά με 3-4 χιλ. στροφές μέχρι να ανεβεί 3 μπάρες οι θερμοκρασία. Στο 1290 τώρα βλέπω και του λαδιού οπότε υπάρχει ακριβές σημείο σκισίματος :D Νομίζω το στατικό ζέσταμα πάνω από ελάχιστα δευτερόλεπτα δεν έχει νόημα κανένα.

νεοσσός
04/01/2019, 18:56
Οι 3 μπάρες σε τι θερμοκρασία αντιστοιχούν; Αν δεν ξέρεις τη θερμοκρασία, θα ήταν επαρκές να μας πεις στις πόσες μπάρες είναι η ιδανική θερμοκρασία (4, 5; ). Στο 1290 σε πόσο χρόνο φθάνει η θερμοκρασία λαδιού στη βέλτιστη με ήπια χρήση, το χειμώνα;

rainmike
05/01/2019, 00:52
Στο 675 η κανονική λειτουργία είναι 3 με 6 μπάρες σε πορεία απο 50 εως 94 βαθμούς κελσιου.(θερμοκρασία παραφλου)
Στα πολύ χοντρά κρύα ξεκινάω πάντα με μια μπάρα το αφήνω κανα 2 λεπτά μετά απο 15 περίπου χιλιόμετρα
έχει φτάσει 4 μπάρες.Στο 696 στα χοντρά κρύα φτάνω με 2 μπάρες στο γκαράζ 81 εως 110 βαθμοι.
Εννοείται πως το αφήνω να ζεσταθει αρκετά γιατί έτσι κιαλλιως έχει χειροκίνητο τσοκ και αν έιναι κρυο
δεν κρατάει ρελαντι και σβήνει.

macdeath_s
05/01/2019, 04:19
Οι 3 μπάρες σε τι θερμοκρασία αντιστοιχούν; Αν δεν ξέρεις τη θερμοκρασία, θα ήταν επαρκές να μας πεις στις πόσες μπάρες είναι η ιδανική θερμοκρασία (4, 5; ). Στο 1290 σε πόσο χρόνο φθάνει η θερμοκρασία λαδιού στη βέλτιστη με ήπια χρήση, το χειμώνα;

3 μπάρες είναι 40-60 θερμοκρασία λαδιού, θερμοκρασία ψυκτικού δεν θυμάμαι. Η ιδανική είναι στις 4, 5 παίζει να χα δει μια φορά Ελλάδα που το χα ζορίσει σε ανηφόρα με κίνηση καλοκαίρι. Γενικά όσο και να πήξω σε κίνηση και όσο ζέστη να ει τις 4 δεν τις ξεπερνά σε αντίθεση με το 990 που φτανε 5-6 σε κάθε φανάρι.

Το χειμώνα για να φτάσει το λάδι 80+ θέλει 15-20' και πάλι αναλόγως το πως οδηγάς.

DrIoannis
05/01/2019, 08:35
Αν δειτε βιντεακια τα αγωνιστικα τα ζεσταινουν με ξερογκαζιες με προοδευτικα αυξανομενες στροφες
Οχι σταθερες στροφες οχι τσοκ

Τα ανακατασκευάζουν σχεδόν σε κάθε αγώνα. Μην τα έχεις σαν παράδειγμα.


Ακολουθούμε τις οδηγίες του manual και μετά από ήρεμη αρχική οδήγηση και αφού ζεσταθούν τα μέταλλα ανοίγουμε. Είμαι στη διαδικασία να εγκατασταθεί αισθητήρας θερμοκρασίας λαδιού που θα συνδέεται με την τηλεμετρία και έτσι θα καταγράφεται θερμοκρασία αέρα, νερού και λαδιού. Προσωπικά πιστεύω ότι αφού ζεσταθεί το λάδι θα έχει ζεσταθεί και το μέταλλο. Τους επόμενους μήνες θα έχουμε και γραφήματα θερμοκρασίας νερού vs λαδιού ανάλογα τη θερμοκρασία αέρα, εκεί να δεις γέλιο :a014: .

7Tolis
05/01/2019, 08:52
Λογικά είναι η ίδια φιλοσοφία με τα αυτοκίνητα οπότε:Θερμοκρασία λαδιού εκεί που πρέπει και είσαι κομπλέ.

νεοσσός
05/01/2019, 09:52
Το χειμώνα για να φτάσει το λάδι 80+ θέλει 15-20' και πάλι αναλόγως το πως οδηγάς.
Αυτό θυμάμαι κι εγώ από το αμάξι. Σε πολύ κρύο και μποτιλιάρισμα ήθελε τουλάχιστον 20' για να φθάσει το λάδι σε καλή θερμοκρασία. Φαίνεται ότι δυστυχώς αργεί πολύ και στις μοτοσυκλέτες.



Είμαι στη διαδικασία να εγκατασταθεί αισθητήρας θερμοκρασίας λαδιού που θα συνδέεται με την τηλεμετρία και έτσι θα καταγράφει θερμοκρασία αέρα, νερού και λαδιού. Προσωπικά πιστεύω ότι αφού ζεσταθεί το λάδι θα έχει ζεσταθεί και το μέταλλο. Τους επόμενους μήνες θα έχουμε και γραφήματα θερμοκρασίας νερού vs λαδιού ανάλογα τη θερμοκρασία αέρα, εκεί να δεις γέλιο :a014: .
Δεν κατάλαβα αν το γράφεις ειρωνικά ή το εννοείς, αλλά κάτι τέτοιο θα ήταν πολύ χρήσιμο. Βέβαια πρέπει να βάλουμε στην εξίσωση και άλλες παραμέτρους, όπως την ταχύτητα κίνησης (που αυξάνει την ψύξη μέσω του αέρα), το στυλ οδήγησης και σίγουρα τον τύπο του κινητήρα και την ποσότητα λιπαντικού που παίρνει.

karateo
05/01/2019, 13:09
vw golf
εξωτερική 10 βαθμούς
φορτωμένο με 4 άτομα
στα 13 λεπτά το λάδι έπιασε 50 βαθμούς
σε ίσιο δρόμο με χαλαρή οδήγηση
3 λεπτά ήταν ρελαντί μέχρι να δεθούμε όλοι

το ΜΤ για να πιάσει 60-65 αν θυμάμαι καλά (το νερό δε δείχνει?) ήθελε 15 χιλιόμετρα στα 15 λεπτά περίπου πάλι χαλαρά

νεοσσός
05/01/2019, 14:47
το ΜΤ για να πιάσει 60-65 αν θυμάμαι καλά (το νερό δε δείχνει?) ήθελε 15 χιλιόμετρα στα 15 λεπτά περίπου πάλι χαλαρά
Το MT-07 δείχνει μόνο θερμοκρασία ψυκτικού υγρού και περιβάλλοντος. Τα 15 λεπτά για 65°C δεν υφίστανται. Με εξωτερική θερμοκρασία 4°C, μετά από τρία λεπτά ρελαντί και 5 χιλιόμετρα χαλαρής οδήγησης (συνολικός χρόνος περίπου 10 λεπτά) έχει πιάσει σίγουρα τη θερμοκρασία λειτουργίας του ψυκτικού (~80°C), αλλά είμαι σχεδόν βέβαιος ότι η θερμοκρασία λαδιού είναι ακόμα χαμηλά. Θέλεις άλλο τόσο χρόνο το χειμώνα για να ζεσταθεί το λάδι.

Νωρίτερα γράφτηκε κάτι ενδιαφέρον. Αν ο κρίσιμος παράγοντας είναι θερμική διαστολή των μετάλλων του κινητήρα, τότε θα μπορούσαν αυτά να έχουν πάρει τις σωστές διαστάσεις, πριν ακόμα το λάδι έρθει στη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας, διότι το μέταλλο είναι καλύτερος αγωγός της θερμότητας από το λάδι. Δυστυχώς δε γνωρίζω αν ισχύει.

DrIoannis
05/01/2019, 16:38
...
Δεν κατάλαβα αν το γράφεις ειρωνικά ή το εννοείς, αλλά κάτι τέτοιο θα ήταν πολύ χρήσιμο. Βέβαια πρέπει να βάλουμε στην εξίσωση και άλλες παραμέτρους, όπως την ταχύτητα κίνησης (που αυξάνει την ψύξη μέσω του αέρα), το στυλ οδήγησης και σίγουρα τον τύπο του κινητήρα και την ποσότητα λιπαντικού που παίρνει.

Καθόλου ειρωνικά. Θα έχουμε γραφήματα λάδιού vs νερού!

karateo
05/01/2019, 17:43
Το MT-07 δείχνει μόνο θερμοκρασία ψυκτικού υγρού και περιβάλλοντος. Τα 15 λεπτά για 65°C δεν υφίστανται. Με εξωτερική θερμοκρασία 4°C, μετά από τρία λεπτά ρελαντί και 5 χιλιόμετρα χαλαρής οδήγησης (συνολικός χρόνος περίπου 10 λεπτά) έχει πιάσει σίγουρα τη θερμοκρασία λειτουργίας του ψυκτικού (~80°C), αλλά είμαι σχεδόν βέβαιος ότι η θερμοκρασία λαδιού είναι ακόμα χαμηλά. Θέλεις άλλο τόσο χρόνο το χειμώνα για να ζεσταθεί το λάδι.

Όταν το ξαναπάρω θα σου βγάλω βίντεο ;)
Δεν έχω φανάρια οπότε κουμπώνω 6η και πηγαίνω. Στη χειρότερη να κατεβάσω μέχρι 4η σε κάποιο σημείο.
Υπόψιν όταν γύρισα πίσω σπίτι μετά απο 30km είχα 75 βαθμούς και το ψηλότερο ήταν 76!

νεοσσός
05/01/2019, 19:03
Υπόψιν όταν γύρισα πίσω σπίτι μετά απο 30km είχα 75 βαθμούς και το ψηλότερο ήταν 76!
Αυτό είναι σωστό. Όταν έχει κρύο έξω και είσαι με το γκάζι λίγο ανοικτό, το χειμώνα πέφτει συχνά η θερμοκρασία στους 76°C.

RaGe_Raptor
05/01/2019, 19:09
ποια η θερμοκρασία λειτουργίας ψυκτικού των μοτοσυκλετών σας?

78C το δικό μου. GSX-R1000 K6

έχω δει θερμοστάτη αυτοκινήτου 105C! αλλά ήταν με κερί (άνοιγε αν υπήρχε φορτίο στον κινητήρα)

viper1
05/01/2019, 19:12
ποια η θερμοκρασία λειτουργίας ψυκτικού των μοτοσυκλετών σας?

78C το δικό μου. GSX-R1000 K6

έχω δει θερμοστάτη αυτοκινήτου 105C! αλλά ήταν με κερί (άνοιγε αν υπήρχε φορτίο στον κινητήρα)

78 χειμώνα ή καλοκαίρι? Ταξίδι, κίνηση, νορμάλ πορεία?

RaGe_Raptor
05/01/2019, 19:16
78 χειμώνα ή καλοκαίρι? Ταξίδι, κίνηση, νορμάλ πορεία?

χειμώνα-καλοκαίρι.ταξίδι,νορμάλ πορεία,γρήγορη πορεία. κίνηση? χαχαχα,βεντιλατέρ στο 1ο φανάρι.

viper1
05/01/2019, 19:21
χειμώνα-καλοκαίρι.ταξίδι,νορμάλ πορεία,γρήγορη πορεία. κίνηση? χαχαχα,βεντιλατέρ στο 1ο φανάρι.

78 μου φαίνεται χαμηλή θερμοκρασία. Που ανοίγει η πρώτη σκάλα του βεντιλατερ?

daz
05/01/2019, 19:24
Πωωωωω πωω! Ρε είσαστε απίστευτοι λέμε! Χαλαρώστε ρε σεις! Οδηγείστε το ήρεμα χωρίς απότομα ανοίγματα του γκαζιού και δε χρειάζεται τίποτε άλλο.

RaGe_Raptor
05/01/2019, 19:25
78 μου φαίνεται χαμηλή θερμοκρασία. Που ανοίγει η πρώτη σκάλα του βεντιλατερ?

104C άλλα δεν έχω αντιληφθεί "2η σκάλα". μόλις πέσει 99C σβήνει. νομίζω πως τα μικρότερα GSX-R ,τα οποία δεν έχουν ψυγείο λαδιού,δουλεύουν +10C απ΄το δικό μου,ας επιβεβαιώσει κάποιος κάτοχος.

viper1
05/01/2019, 19:27
Πωωωωω πωω! Ρε είσαστε απίστευτοι λέμε! Χαλαρώστε ρε σεις! Οδηγείστε το ήρεμα χωρίς απότομα ανοίγματα του γκαζιού και δε χρειάζεται τίποτε άλλο.

Άλλο θέμα ανοίξαμε. Γράφουμε τώρα σε τι θερμοκρασία δουλεύει το μοτέρ αφού έχουμε εξαντλήσει πόση ώρα το ζεσταίνουμε :D

RaGe_Raptor
05/01/2019, 19:28
Άλλο θέμα ανοίξαμε. Γράφουμε τώρα σε τι θερμοκρασία δουλεύει το μοτέρ αφού έχουμε εξαντλήσει πόση ώρα το ζεσταίνουμε :D

έτσι:p

νεοσσός
05/01/2019, 19:30
Άλλο θέμα ανοίξαμε. Γράφουμε τώρα σε τι θερμοκρασία δουλεύει το μοτέρ αφού έχουμε εξαντλήσει πόση ώρα το ζεσταίνουμε :D

...για να μην το παραζεστάνουμε βρε αδερφέ. :p

raccoon
05/01/2019, 19:36
Πωωωωω πωω! Ρε είσαστε απίστευτοι λέμε! Χαλαρώστε ρε σεις! Οδηγείστε το ήρεμα χωρίς απότομα ανοίγματα του γκαζιού και δε χρειάζεται τίποτε άλλο.

Σωστό!
Αφήστε το ρελαντί μέχρι να κουμπώσεις κράνος γάντια μπουφάν μπαγαζιερα, και μετά χαλαρά για μερικά χιλιόμετρα.
Στο κάτω κάτω , άντε και ζεστάθηκε το μοτέρ, τα λάστιχα ζεστάθηκαν για να τρέξεις; ; ;
Αν η διαδρομή είναι μικρή, πήγαινε όλη την διαδρομή χαλαρά, και τι έγινε.

νεοσσός
05/01/2019, 20:10
Στο κάτω κάτω , άντε και ζεστάθηκε το μοτέρ, τα λάστιχα ζεστάθηκαν για να τρέξεις; ; ;
Να το συζητήσουμε κι αυτό. :D

raccoon
05/01/2019, 21:34
Να το συζητήσουμε κι αυτό. :D


Δεν το είπα για να ανοίξω άλλο θέμα, απλά λέω χειμώνας είναι, θα αργήσει να ζεσταθεί το νερό, το λάδι, το μέταλλο, τα λάστιχα, οι δρόμοι κρύβουν παγίδες,
Εεεεε δώσε παραπάνω χρόνο γενικά και στο σύνολο τις διαδρομής πήγαινε πιο χαλαρά.
Αν τώρα έχεις ταξίδι, πιστεύω θα έχεις χρόνο να το ανοίξεις να γουστάρεις, δεν χρειάζεται να το ανοίξεις από τα πρώτα χιλιόμετρα.

Bowleno
05/01/2019, 21:37
Τελικά, μόνο στο μότο.γρ έχουμε αναγάγει την διύλιση του κωνωπα σε επιστήμη:lol:

RaGe_Raptor
05/01/2019, 21:51
οκ,έχει "καεί" το θρεντ :bawl:
μολαταύτα , θα ήθελα ως πληροφορία την θερμοκρασία λειτουργίας ψυκτικού διαφόρων μοτοσυκλετών. ας διαχωρίσει κάποιος μοντ,αν θέλει. :D

Bowleno
05/01/2019, 22:07
Ρε σεις....το ψυκτικό υγρό κυκλοφορεί σε χωρίσματα ανάμεσα στους κυλίνδρους, ναι; άρα η όποια θερμοκρασία αναφέρεται στο πάνελ της καλή σας είναι ενδεικτικό του που βρίσκεται το μοτέρ (κρύο, μέτρια ζεστό κ.λ.π) στο δικό μου π.χ. χειμώνα-καλοκαίρι έχει ως σωστή θερμοκρασία τις 3 μπάρες (από 5 που έχει) και δεν το έχω δει ποτέ μα ποτέ να ανεβάζει πιο πάνω ακόμα και σε συνθήκες καύσωνα πλην μιας μόνο περίπτωσης που είχα κολλήσει στην κίνηση εν μέσω 42ο βαθμών και πήγε στις 4.....
Ότι είπε η σουπιά ισχύει, βάζετε μπρος, αφήνετε 20 δεύτερα να κυκλοφορήσει το λάδι (χειμώνα-καλοκαίρι....) ξεκινάτε χαλαρά μέχρι να δείξει το όργανο τις 3 μπάρες (2, 4, 5, αναλόγως παρταλιού....) τι το υπεραναλύουμε;

RaGe_Raptor
05/01/2019, 22:14
Ρε σεις....το ψυκτικό υγρό κυκλοφορεί σε χωρίσματα ανάμεσα στους κυλίνδρους, ναι; άρα η όποια θερμοκρασία αναφέρεται στο πάνελ της καλή σας είναι ενδεικτικό του που βρίσκεται το μοτέρ (κρύο, μέτρια ζεστό κ.λ.π) στο δικό μου π.χ. χειμώνα-καλοκαίρι έχει ως σωστή θερμοκρασία τις 3 μπάρες (από 5 που έχει) και δεν το έχω δει ποτέ μα ποτέ να ανεβάζει πιο πάνω ακόμα και σε συνθήκες καύσωνα πλην μιας μόνο περίπτωσης που είχα κολλήσει στην κίνηση εν μέσω 42ο βαθμών και πήγε στις 4.....
Ότι είπε η σουπιά ισχύει, βάζετε μπρος, αφήνετε 20 δεύτερα να κυκλοφορήσει το λάδι (χειμώνα-καλοκαίρι....) ξεκινάτε χαλαρά μέχρι να δείξει το όργανο τις 3 μπάρες (2, 4, 5, αναλόγως παρταλιού....) τι το υπεραναλύουμε;

ας γράψουν όσοι έχουν ένδειξη σε βαθμούς κελσίου,όχι μπάρες. δεν έχει σχέση με το θέμα,γι'αυτό και ζήτησα διαχωρισμό ;)

GiorgosLa
05/01/2019, 22:33
Δίλημμα. Άσχετα με την εξωτερική θερμοκρασία, σε όλα τα φανάρια ανάβει βεντιλατέρ. Τις προάλλες, έχει 0c και το βεντιλατέρ ανάβει κανονικά σε κάθε φανάρι και μου ζεσταίνει τα πόδια. Με πιάνει κόκκινο το φανάρι στα κτελ και περιμένω να δουλέψει ο ανεμιστήρας γιατί ξύλιασα. Τίποτα! Πιάνω το μοτέρ με το χέρι και το βρίσκω στους 73,2 βαθμούς. Ο ανεμιστήρας ανοίγει στους 73,1C αλλά τίποτα! Τι να έγινε? Αν ξαναπεράσω απ αυτό το φανάρι και δεν ανάψει τι να κάνω για να φτάσω την θερμοκρασία στους 73,3+C ? Να κρατάω το μηχανάκι μαρσαρισμένο? Να βάλω πιο ζεστό παντελόνι και να μην με νοιάζει, η να πάω από άλλο δρόμο να αποφύγω το κώλοφάναρο?

RaGe_Raptor
05/01/2019, 22:36
Δίλημμα. Άσχετα με την εξωτερική θερμοκρασία, σε όλα τα φανάρια ανάβει βεντιλατέρ. Τις προάλλες, έχει 0c και το βεντιλατέρ ανάβει κανονικά σε κάθε φανάρι και μου ζεσταίνει τα πόδια. Με πιάνει κόκκινο το φανάρι στα κτελ και περιμένω να δουλέψει ο ανεμιστήρας γιατί ξύλιασα. Τίποτα! Πιάνω το μοτέρ με το χέρι και το βρίσκω στους 73,2 βαθμούς. Ο ανεμιστήρας ανοίγει στους 73,1C αλλά τίποτα! Τι να έγινε? Αν ξαναπεράσω απ αυτό το φανάρι και δεν ανάψει τι να κάνω για να φτάσω την θερμοκρασία στους 73,3+C ? Να κρατάω το μηχανάκι μαρσαρισμένο? Να βάλω πιο ζεστό παντελόνι και να μην με νοιάζει, η να πάω από άλλο δρόμο να αποφύγω το κώλοφάναρο?

στα φανάρια κάνουμε burn out για να κρατάμε τον κινητήρα ψυχρό (κυκλοφορεί το ψυκτικό λόγω στροφών αντλίας) και το λάστιχο ζεστό. win-win:cool:

DoctoR_k6
06/01/2019, 00:09
χειμώνα-καλοκαίρι.ταξίδι,νορμάλ πορεία,γρήγορη πορεία. κίνηση? χαχαχα,βεντιλατέρ στο 1ο φανάρι.

78 πολλούς λες Τζώρτζ για χειμώνα.
Ειδικά τώρα με τα κρύα σε πορεία δεν ανεβαίνει πάνω από 75.
Εγώ βλέπω κ 68αρια.
Καλοκαίρι να το δεχθώ.

RaGe_Raptor
06/01/2019, 00:54
78 πολλούς λες Τζώρτζ για χειμώνα.
Ειδικά τώρα με τα κρύα σε πορεία δεν ανεβαίνει πάνω από 75.
Εγώ βλέπω κ 68αρια.
Καλοκαίρι να το δεχθώ.

75 σε χαλαρή πορεία,ναι. χαλαρή όμως.68 δεν έχω δει ποτέ, μάλλον φταίει που δεν βγαίνω με τα πολλά κρύα. μπρρρρ...

rainmike
06/01/2019, 02:00
75 σε χαλαρή πορεία,ναι. χαλαρή όμως.68 δεν έχω δει ποτέ, μάλλον φταίει που δεν βγαίνω με τα πολλά κρύα. μπρρρρ...
Και πολύ καλά κάνεις,είναι στιγμές που γυρίζοντας σπίτι πρωτες πρωινές ώρες τρώω τόσο κρύο που μετά αναγκαστικά τρώω και 2 μπουγάτσες,τζαμπα τα λεφτα ρε γαμώτο:rolleyes:

slzr
06/01/2019, 02:07
Εγώ πάντως το βάζω μπροστά και όταν πέσει λίγο το ρελαντί (injection δε.. κάνει ένα σκαλοπάτι) ξεκινάω χαλαρά μέχρι να δω τον δείκτη νερού πάνω απ' τη μέση..

Μετά...

Stavrakos
06/01/2019, 03:39
Μόλις μου γράψει τα πρώτα νούμερα (40c) βάζω πρώτη και έφυγα.Έχει πέσει το ρελαντί εγώ έχω βάλει τον εξοπλισμό και το μοτέρ ζεστάθηκε

viper1
06/01/2019, 09:51
Δίλημμα. Άσχετα με την εξωτερική θερμοκρασία, σε όλα τα φανάρια ανάβει βεντιλατέρ. Τις προάλλες, έχει 0c και το βεντιλατέρ ανάβει κανονικά σε κάθε φανάρι και μου ζεσταίνει τα πόδια. Με πιάνει κόκκινο το φανάρι στα κτελ και περιμένω να δουλέψει ο ανεμιστήρας γιατί ξύλιασα. Τίποτα! Πιάνω το μοτέρ με το χέρι και το βρίσκω στους 73,2 βαθμούς. Ο ανεμιστήρας ανοίγει στους 73,1C αλλά τίποτα! Τι να έγινε? Αν ξαναπεράσω απ αυτό το φανάρι και δεν ανάψει τι να κάνω για να φτάσω την θερμοκρασία στους 73,3+C ? Να κρατάω το μηχανάκι μαρσαρισμένο? Να βάλω πιο ζεστό παντελόνι και να μην με νοιάζει, η να πάω από άλλο δρόμο να αποφύγω το κώλοφάναρο?

Να περνάς απο άλλο φανάρι

Bowleno
06/01/2019, 10:16
75 σε χαλαρή πορεία,ναι. χαλαρή όμως.68 δεν έχω δει ποτέ, μάλλον φταίει που δεν βγαίνω με τα πολλά κρύα. μπρρρρ...


Και πολύ καλά κάνεις,είναι στιγμές που γυρίζοντας σπίτι πρωτες πρωινές ώρες τρώω τόσο κρύο που μετά αναγκαστικά τρώω και 2 μπουγάτσες,τζαμπα τα λεφτα ρε γαμώτο:rolleyes:

Αφήστε που γελάνε κάποιες με τις "μπάμιες" και τα "γαριδάκια".... :lol:

o_gavros
06/01/2019, 10:20
@ΓιωργοΛα
Ζακέτα :p

@αρπί & Σια (λιαρο)
Θα θελα ένα εικοσαρικο από ότι πίνετε :p

Από αύριο θα πέσει η σχετική κοπτοραπτικη.

RaGe_Raptor
06/01/2019, 10:43
@ΓιωργοΛα
Ζακέτα :p

@αρπί & Σια (λιαρο)
Θα θελα ένα εικοσαρικο από ότι πίνετε :p

Από αύριο θα πέσει η σχετική κοπτοραπτικη.

δις ιζ μοτοτζιάρ ,ρε. πληροφορία άφθονη επί παντός επιστητού,αδιαλείπτως εμπλουτιζόμενη :vroum:

TONYBANDIT
06/01/2019, 11:13
Καταρχην τα μηχανακια χωριζονται σε 2 κατηγοριες .Αυτα μετα το 2004 και τα αλλα πριν.
Το 2004 μπηκαν λογω euro2 οι πρωτοι καταλυτες χωρις λ και μετα λογω euro3 με λ.
Αυτα με λ ειδικα ανεβαζουν λογω καταλυτη τοσο γρηγορα θερμοκρασια που μεσα στην πολη το βεντιλατερ δε σβηνει σχεδον ποτε.

Οσοι εχουν οδηγησει R1 2004 και μετα στην κινηση θα με καταλαβουν.
Αυτες τις μοτο δεν τις ζεσταινουμε ΚΑΘΟΛΟΥ,γιατι το πλουσιο μιγμα που στελνει ο ψεκασμος μπορει να καταστρεψει τον καταλυτη.

Βαζουμε λοιπον μπροστα και ο ψεκασμος αναλαμβανει τα υπολοιπα.

Το ετος 2004 αφορα κυριως ιαπωνικα η bmw εχει καταλυτες απο τις αρχες του 90 αν δεν κανω λαθος.

DrIoannis
24/01/2019, 20:52
As promised

Διαδρομή 5 λεπτών και 3χλμ εντός πόλης με 1 φανάρι κλπ. Εξωτερική θερμοκρασία 17 βαθμοί.

Μπλε νεράκι
Κόκκινο λαδάκι

Πραγματικά πάνω από 5 λεπτά οδήγησης δεν θες για να ζεσταθεί το λαδάκι και να φτάσει 80 βαθμούς

Δεν μπορείτε να πείτε...με επιστημονικό τρόπο.

Αν θέλετε και πίεση λαδιού και αυτό προσεχώς:lol:

Grafton 505
24/01/2019, 21:11
As promised

Διαδρομή 5 λεπτών και 3χλμ εντός πόλης με 1 φανάρι κλπ. Εξωτερική θερμοκρασία 17 βαθμοί.

Μπλε νεράκι
Κόκκινο λαδάκι

Πραγματικά πάνω από 5 λεπτά οδήγησης δεν θες για να ζεσταθεί το λαδάκι και να φτάσει 80 βαθμούς

Δεν μπορείτε να πείτε...με επιστημονικό τρόπο.

Αν θέλετε και πίεση λαδιού και αυτό προσεχώς:lol:

Παγκόσμιοι ρε, όχι αστεία ! :lol:
:beer:

sapila racing
25/01/2019, 10:49
As promised

Διαδρομή 5 λεπτών και 3χλμ εντός πόλης με 1 φανάρι κλπ. Εξωτερική θερμοκρασία 17 βαθμοί.

Μπλε νεράκι
Κόκκινο λαδάκι

Πραγματικά πάνω από 5 λεπτά οδήγησης δεν θες για να ζεσταθεί το λαδάκι και να φτάσει 80 βαθμούς

Δεν μπορείτε να πείτε...με επιστημονικό τρόπο.

Αν θέλετε και πίεση λαδιού και αυτό προσεχώς:lol:

Εντυπωσιακό.
Θα ηταν ενδιαφέρον να δούμε διάγραμμα που να ξεκιναει από χαμηλότερες θερμοκρασίες, αλλά στην Κρήτη είσαι οπότε καλό κι αυτό!

Nostradamus
25/01/2019, 10:54
Πραγματικα δεν περιμενα να δω κατι τετοιο..

karateo
25/01/2019, 11:38
Δε περίμενα ότι η θερμοκρασία λαδιού/νερού είναι σχεδόν η ίδια!
Σε ευχαριστούμε :)

Στο αυτοκίνητο πάντως δεν είναι η ίδια αφού το νερό φτάνει τους 90 και το λάδι δεν έχει φτάσει καν στους 50 στο golf VI.

RaGe_Raptor
25/01/2019, 11:58
Μια ερώτηση: γιατι οι χαμηλότερες τιμές ειναι 28+ βαθμοί ενώ η θερμοκρασία περιβάλλοντος 17; Εχεις την μηχανή σε κλιματιζόμενο χώρο;

DrIoannis
25/01/2019, 15:34
Μια ερώτηση: γιατι οι χαμηλότερες τιμές ειναι 28+ βαθμοί ενώ η θερμοκρασία περιβάλλοντος 17; Εχεις την μηχανή σε κλιματιζόμενο χώρο;

Σωστή παρατήρηση. Είχε μπει μπροστά το πρωί και ήταν αποθηκευμένη σε κλειστό χώρο.
Η διαδρομή ήταν 5 λεπτά και πιθανόν αν ήταν περισσότερη ώρα η θερμοκρασία λαδιού να περνούσε του νερού. Έβαλα το διάγραμμα για να σας δείξω σε πόσο λίγη ώρα ζεσταίνεται το λαδάκι μας.

Για τις χαμηλότερες θερμοκρασίες (8-10) πρέπει να μην βρέχει για να βγάλω τη μηχανή. Μπορεί πολύ πρωί κανένα Σ/Κ με κρύο.Λυπάμαι κάτω από το 0 δεν διαθέτουμε εδώ:D. Αυτή η μέτρηση έγινε σε νορμαλ ρυθμούς. Έχω και μέτρηση που το ανοίξαμε λιγουλάκι και το λάδι έφτασε 100+ και το νερό πολύ χαμηλότερα (70-75) αλλά δεν αντιπροσωπεύει την καθημερινότητα. Μέσα στην πόλη η ψύξη λόγω αέρα είναι σαφέστατα μειωμένη. Επίσης μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα SuperSport μηχανάκι το οποίο λόγω της απόδοσης έχει και αυξημένη θερμοκρασία λειτουργίας ειδικά μέσα στην πόλη.

daz
25/01/2019, 18:43
Όσοι το έχουν παρατηρήσει, η μηχανή ζεσταίνεται πολύ γρήγορα το καλοκαίρι και πολύ πιο αργά το χειμώνα με χαμηλές θερμοκρασίες. Επίσης κάποιες μηχανές όπως τα σουπερ σπορ ζεσταίνονται πιο γρήγορα από κάποια άλλα. Τώρα σούπερ σπορ που έχει ήδη μπει μπροστά σε κλειστό χώρο, και κάνει τα πρώτα του χλμ σε σχετικά ζεστό περιβάλλον, δεν είναι και η καλύτερη απάντηση στην ερώτηση "πόση ώρα ζεσταίνεις τη μηχανή σου το χειμώνα". Σίγουρα όμως είναι μια καλή ένδειξη οτι 5 λεπτά δεν θα κάνουν απολύτως τίποτα σε ένα μονοκυλινδρο, ένα χειμωνιάτικο πρωινό. Εδώ στην Κρήτη που είμαι τώρα δεν έχουμε και κανένα φοβερό χειμώνα ούτε ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες. Στα 8 χλμ που χρειάζομαι μέχρι τη δουλειά, η μηχανή σβήνει κρύα όταν φτάνω.

Τα αμάξια δεν έχουν καμία τρομερή διαφορά με τις μηχανές. Και τα δυο, κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν! Οι μηχανές φυσικά έχουν πιο αποδοτικό κινητήρα που σίγουρα ζεσταίνεται πιο γρήγορα αλλά αν τα συγκρίνουμε με το μέσο όρο των μηχανών που κυκλοφορούν στο δρόμο, οι διαφορές δεν είναι και τόσο μεγάλες.

DrIoannis
26/01/2019, 19:49
Ορίστε και άλλο ένα "επιστημονικό" διάγραμμα:D

Αυτό είναι με μεγαλύτερες ταχύτητες. Όπου 0 η ταχύτητα = φανάρι(εκεί βράζει). Το λάδι όπως είναι απόλυτα φυσιολογικό έχει πιο μικρά σκαμπανεβάσματα στο ζέσταμα κρύωμα. Επαληθεύεται ότι το λάδι σε μεγαλύτερες αποστάσεις έχει μεγαλύτερη θερμοκρασία από του νερού. Δείτε και τη μέση θερμοκρασία του κάθε "καναλιού". Επίσης ξέχασα να αναφέρω όσοι δεν γνωρίζουν το BMW S1000RR έχει και ξεχωριστό ψυγείο λαδιού κάτω από του νερού.

RaGe_Raptor
26/01/2019, 19:59
Ορίστε και άλλο ένα "επιστημονικό" διάγραμμα:D

Αυτό είναι με μεγαλύτερες ταχύτητες. Όπου 0 η ταχύτητα = φανάρι(εκεί βράζει). Το λάδι όπως είναι απόλυτα φυσιολογικό έχει πιο μικρά σκαμπανεβάσματα στο ζέσταμα κρύωμα. Επαληθεύεται ότι το λάδι σε μεγαλύτερες αποστάσεις έχει μεγαλύτερη θερμοκρασία από του νερού. Δείτε και τη μέση θερμοκρασία του κάθε "καναλιού". Επίσης ξέχασα να αναφέρω όσοι δεν γνωρίζουν το BMW S1000RR έχει και ξεχωριστό ψυγείο λαδιού κάτω από του νερού.

όλα τα σοβαρά μηχανάκια έχουν...:D

εννοείται πως το λάδι έχει μεγαλύτερη θερμοκρασία. στα άλλα, "μη σοβαρά" μηχανάκια :D ,το ψυκτικό μέσο περνάει και από εναλλάκτη θερμότητας ψυκτικού/λαδιού για να το ψύξει λιγουλάκι.

Pew
27/01/2019, 04:16
Το πρασινο γραφημα για θερμοκρασια αερα εισαγωγης, ειναι παραπλανητικο! Μεχρι να προσεξω καλυτερα το υπομνημα....

viper1
27/01/2019, 10:21
Όσοι το έχουν παρατηρήσει, η μηχανή ζεσταίνεται πολύ γρήγορα το καλοκαίρι και πολύ πιο αργά το χειμώνα με χαμηλές θερμοκρασίες. Επίσης κάποιες μηχανές όπως τα σουπερ σπορ ζεσταίνονται πιο γρήγορα από κάποια άλλα. Τώρα σούπερ σπορ που έχει ήδη μπει μπροστά σε κλειστό χώρο, και κάνει τα πρώτα του χλμ σε σχετικά ζεστό περιβάλλον, δεν είναι και η καλύτερη απάντηση στην ερώτηση "πόση ώρα ζεσταίνεις τη μηχανή σου το χειμώνα". Σίγουρα όμως είναι μια καλή ένδειξη οτι 5 λεπτά δεν θα κάνουν απολύτως τίποτα σε ένα μονοκυλινδρο, ένα χειμωνιάτικο πρωινό. Εδώ στην Κρήτη που είμαι τώρα δεν έχουμε και κανένα φοβερό χειμώνα ούτε ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες. Στα 8 χλμ που χρειάζομαι μέχρι τη δουλειά, η μηχανή σβήνει κρύα όταν φτάνω.

Τα αμάξια δεν έχουν καμία τρομερή διαφορά με τις μηχανές. Και τα δυο, κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν! Οι μηχανές φυσικά έχουν πιο αποδοτικό κινητήρα που σίγουρα ζεσταίνεται πιο γρήγορα αλλά αν τα συγκρίνουμε με το μέσο όρο των μηχανών που κυκλοφορούν στο δρόμο, οι διαφορές δεν είναι και τόσο μεγάλες.

Άλλες θερμοκρασίες έχουν τα μέταλλα το καλοκαίρι και άλλες τον χειμώνα. Οπότε είναι φυσιολογικό να ανεβάζουν ποιο εύκολα θερμοκρασίες τα υγρα το καλοκαίρι. Η ανάγκη για προθερμανση είναι περισσότερο για τον χειμώνα ιδίως τα αεροελαιοψυκτα

daz
27/01/2019, 11:58
Άλλες θερμοκρασίες έχουν τα μέταλλα το καλοκαίρι και άλλες τον χειμώνα. Οπότε είναι φυσιολογικό να ανεβάζουν ποιο εύκολα θερμοκρασίες τα υγρα το καλοκαίρι. Η ανάγκη για προθερμανση είναι περισσότερο για τον χειμώνα ιδίως τα αεροελαιοψυκτα

O καιρός μας κάνει η ζωή ευκολότερη..
Η ανάγκη για προθέρμανση είναι ίδια και στα δυο. Το θέμα είναι πως πρέπει να γίνεται αυτή! :p

viper1
27/01/2019, 12:07
O καιρός μας κάνει η ζωή ευκολότερη..
Η ανάγκη για προθέρμανση είναι ίδια και στα δυο. Το θέμα είναι πως πρέπει να γίνεται αυτή! :p

Ναι έλα το θρεντ είναι πόση ώρα χρειάζεται να ζεσταίνουμε τον κινητήρα. Οπότε τον χειμώνα περισσότερη ώρα....

daz
29/01/2019, 14:30
Ναι έλα το θρεντ είναι πόση ώρα χρειάζεται να ζεσταίνουμε τον κινητήρα. Οπότε τον χειμώνα περισσότερη ώρα....

Δεν κατάλαβα γιατί το είπες αρχικά κάνοντας παράθεση το μνμ μου, ούτε γιατί μου το λες πάλι. Είπα κάτι διαφορετικό?


Όσοι το έχουν παρατηρήσει, η μηχανή ζεσταίνεται πολύ γρήγορα το καλοκαίρι και πολύ πιο αργά το χειμώνα με χαμηλές θερμοκρασίες.

viper1
29/01/2019, 14:39
Δεν κατάλαβα γιατί το είπες αρχικά κάνοντας παράθεση το μνμ μου, ούτε γιατί μου το λες πάλι. Είπα κάτι διαφορετικό?

Τίποτα διαφορετικό. Πλεονασμός να γεμίζουμε σελίδες :D

OldMan
01/02/2019, 12:11
Τίποτα διαφορετικό. Πλεονασμός να γεμίζουμε σελίδες :D

Α να, μπραβο ρε κοριτσια...!!!
(ειδικα τις Παρασκευες που κωλοβαραμε..)

viper1
01/02/2019, 12:20
Α να, μπραβο ρε κοριτσια...!!!
(ειδικα τις Παρασκευες που κωλοβαραμε..)

Ε ναι. Παρασκευές είναι ημιαργια

DrIoannis
09/02/2019, 08:06
Μιας και το ψάχνω λιγουλάκι τώρα τελευταία για τη θερμοκρασία λαδιού να προσθέσω ότι η Amsoil μετά από αίτημά μου, απάντησε, ποιες θερμοκρασίες το συνθετικό λάδι της (10-40) παρέχει τη μέγιστη προστασία. Σε βαθμούς 90-110C παρέχει τη μέγιστη προστασία αλλά "it will cope until 130C". Υποθέτω κάπου εκεί παίζουν όλα τα σύγχρονα συνθετικά των εταιριών.


(Σαββάτο σήμερα:lol:)