PDA

View Full Version : MotoGP Pre-Season και γενικά αγωνιστικά νέα 2017



Σελίδες : 1 2 3 4 5 [6] 7

GIOTIS750
17/03/2017, 11:17
Για να ριξουμε λιγο τους τονους. Παντα με κανει και γελαω το συγκεκριμενο. :D

https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=jsWv7K_V2Ss&app=desktop

:lol::beer::beer:

mario27
17/03/2017, 17:54
Τεστ για μοτο2 και μοτο3 στο Κατάρ και έβρεχε.
BTW νομίζω ότι από φέτος ισχύει ότι σε περίπτωση βροχής οι αγώνες και τα σεσσιον θα γίνονται κανονικά. :confused: :uplate:

Σε κάτι διαφορετικό,
στις συνεντεύξεις τύπου επιλέγουν 6 αναβατες . Το βαθρο του προηγούμενου αγωνα ,εναν τοπικό οδηγο ή από την ίδια χώρα και δύο ακόμα.
https://twitter.com/ErnestRiveras/status/842724528706994176
Για το Κατάρ είναι οι μάρκεθ, ροσσι , λορενθο, βινιαλες, ιανονε, κρατσλοου.
Προσωπική άποψη, με την έλευση ενός καινούριου εργοστασίου, θα έπρεπε να έχεις έναν από κάθε εργοστάσιο + έναν ακόμα.
Ένας εκ των ροσσι και βινιαλες θα έπρεπε να ήταν εκτός.
Δεκαοχτω αγώνες είναι, όλοι οι αναβατες θα βγούνε. Μάρκεθ, ροσσι , λορενθο , κρατσλοου (από αυτούς τους 6 ) είναι χρονια εκει, τις ίδιες μλκιες λένε, λίγο πολύ ξέρουμε τι θα πούνε. Ειδικα οι Λορενθο, μάρκεθ, ροσσι είναι και στις 18 συνεντεύξεις! Τα εργοστάσια τις ντουκατι ,γιαμαχα ,χοντα είναι χρονια εκει. Να διαβάσουμε, να μάθουμε και τίποτα καινούριο ρε αδερφέ. :rolleyes:

7Tolis
17/03/2017, 18:43
Ε κάτσε να στα πω εγώ τι θα λένε.
"κάναμε πρόοδο, δοκιμάσαμε κάποια νέα πράματα και είμαστε σε καλό δρόμο. Αισθάνομαι έτοιμος και θα δώσω τον καλύτερο μου εαυτό"

(σήμα thumbs up ή win) χαμόγελο colgate, τακτοποίηση καπέλου τζόκεϋ.

GIOTIS750
17/03/2017, 18:59
379807
379808
http://www.bradleysmith38.com/photos/view/qatar-official-test-2017-gallery

ptc:beer:

Giorgio_Rp:beer:

GIOTIS750
17/03/2017, 20:28
379815

379818

GIOTIS750
17/03/2017, 20:44
:a016::a016::a016:
379819

http://www.jonasfolger.com/en/


379820


379821

GIOTIS750
17/03/2017, 20:51
379822

slzr
18/03/2017, 01:02
Ε λοιπόν.. αυτά τα παληκαράκια της ΚΤΜ τα συμπαθώ! Και μακάρι να πάνε καλά φέτος.... :beer:

ratamahatta
18/03/2017, 07:17
Κάθε αρχή και δύσκολη, σιγά σιγά θα βελτιωθεί μέσα στον χρόνο η ΚΤΜ

Vstrommer71
18/03/2017, 14:13
Και μην ξεχναμε οτι η ΚΤΜ ακολουθει τον δικο της δρομο,με trellis frame και WP αναρτησεις.Μπορεις να το πεις ειτε ξεροκεφαλια ειτε εξω απο την πεπατημενη.
Το σιγουρο ειναι οτι θελουν οι τρελλοαυστριακοι να κερδισουν με τα δικα τους μεσα.Ο χρονος θα δειξει.Και το ενδιαφερον για τον πρωτο αγωνα κορυφωνεται
Μεχρι ωρας ο Μαβερικ δειχνει πολυ δυνατος αλλα αλλο δοκιμες κι αλλο αγωνας.Οποτε αναμενουμε με μεγαλο ενδιαφερον.
Τουλαχιστον θα γλυτωσουμε απο τις μ@αλακιες του τυπου survivor στην Τιβι.Με το videopass θα περασουμε καλη τηλεοπτικη χρονια:beer:

GIOTIS750
18/03/2017, 15:17
Qatar Moto2/3 test: Friday times and results
17.03.2017
|
Testing has been postponed due to heavy rain

Qatar Moto3 test Friday session one - conditions dry

1 DANILO, Jules MARINELLI RIVACOLD SNIPERS 2:18.849 2 / 2
2 DALLA PORTA, Lorenzo ASPAR MAHINDRA Moto3 2:19.268 0.419 0.419 10 / 10
3 ARBOLINO, Tony SIC58 SQUADRA CORSE 2:19.458 0.609 0.190 7 / 7
4 BENDSNEYDER, Bo RED BULL KTM AJO 2:19.599 0.750 0.141 3 / 3
5 ANTONELLI, Niccolo RED BULL KTM AJO 2:19.965 1.116 0.366 3 / 3
6 OETTL, Philipp SUDMETAL SCHEDL GP RACING 2:22.287 3.438 2.322 3 / 3
7 PULKKINEN, Patrik PEUGEOT MC SAXOPRINT 2:22.579 3.730 0.292 8 / 8
8 ARENAS, Albert ASPAR MAHINDRA Moto3 2:23.329 4.480 0.750 2 / 2
9 SUZUKI, Tatsuki SIC58 SQUADRA CORSE 2:26.212 7.363 2.883 2 / 2
10 TOBA, Kaito HONDA TEAM ASIA 2:26.274 7.425 0.062 3 / 3
11 ATIRATPHUVAPAT, Nakarin HONDA TEAM ASIA 2:27.705 8.856 1.431 3 / 4
12 FENATI, Romano MARINELLI RIVACOLD SNIPERS
13 GUEVARA, Juanfran RBA BOE RACING TEAM
14 SASAKI, Ayumu SIC RACING TEAM
15 NORRODIN, Adam SIC RACING TEAM


379874
http://www.bikesportnews.com/news/news-detail/qatar-moto2-3-test-friday-times-and-results

sapila racing
22/03/2017, 12:57
Tα αλιεν δεν ειναι 4 πλέον, αυξήθηκαν στα 5.
Ισως αυτό ήθελες να πείς κι εσυ.

Το moto.gr είναι και παλι μπροστά.

https://motomatters.com/analysis/2017/03/21/2017_motogp_preview_part_1_the_five.html

devil's animal
22/03/2017, 13:22
Το moto.gr είναι και παλι μπροστά.

https://motomatters.com/analysis/2017/03/21/2017_motogp_preview_part_1_the_five.html


:beer::beer:

SHOOTER045
23/03/2017, 07:38
http://www.gazzetta.gr/in-motion/article/1062231/protathlima-motogp-2017-xekinise

Συνέντευξη τύπου
Και σε λιγες ώρες το pre season,γίνεται on season

slzr
23/03/2017, 21:13
MiniBikers - 8x00 - 2017 PreSeason (https://www.youtube.com/watch?v=RMYk3ng2LJ4)

16 Bit Lolitas
25/03/2017, 14:42
θα βάλω μια vodka και θα γουστάρω δοκιμαστικά.
το γιατρό τον είχανε ξεγράψει το 2011 και παραλίγο να πάρει πρωτάθλημα....ένταξει δε θα είναι γρήγορος μέχρι τα πενήντα του.
εμείς κρίνουμε εκ του αποτελέσματος.
αύριο μπορεί να βγει πρώτος,μπορεί και αρκετά κάτω (αποκλείεται :D)
κανεις δε ξέρει

cityfly
25/03/2017, 14:58
New provisional schedule for qualifying practice
Due to unusual weather conditions, a new provisional schedule was announced for qualifying in Qatar
Tags 2017
The schedule for Saturday 25th March should be as follows, with an additional Free Practice session at 18.00 LT for the MotoGP™ class:

17:00-17:10 Track Inspection
18:00-18:20 MotoGP Extra Free Practice
18:55-19:40 Moto2 QP
19:55-20:25 MotoGP FP4
20:35-20:50 MotoGP Q1
21:00-21:15 MotoGP Q2
21:30-22.10 Moto3 QP

Δημοσιεύτηκε πριν πέντε λεπτά

Δεν είμαι βέβαιος αν είναι ώρες Ελλάδος νομίζω όχι δείτε το λινκ μπας κι έχει κάνα κόλπο κι αλλάζει αυτόματα

http://www.motogp.com/en/news/2017/03/25/new-provisional-schedule-for-qualifying-practice/221954

Hayate
25/03/2017, 15:45
1 ώρα πίσω είμαστε απο Qatar οπότε 17:00 δική μας λογικάαα πρέπει να ξεκινήσει το Extra Practice αν δεν έχει κ άλλη αναβολή

mario27
28/03/2017, 12:58
Εδώ ένα μίνι ντοκιμαντέρ

http://www.ktm.com/ktmgoesmotogp

SHOOTER045
28/03/2017, 13:52
Εδώ ένα μίνι ντοκιμαντέρ

http://www.ktm.com/ktmgoesmotogp

Είχα την εντύπωση οτι στην moto2,είχαν δικο τους αυτούσιο μηχανάκι όπως στην moto 3/gp

mario27
28/03/2017, 14:35
Δεν γίνεται να τρέξεις δικό σου , αυτούσιο μηχανάκι στην μοτο2 . Πόσες φορές πρέπει να ειπωθεί?!?!


380426

ptc
31/03/2017, 14:05
Σαν σημερα ,πριν 21 χρονια, ενα 16χρονο αγορι απο την Ιταλια τερματιζε 6ος στο ντεπουτο του στα 125 κυβικα του παγκοσμιου πρωταθληματος.

380565

SHOOTER045
31/03/2017, 14:29
Σαν σημερα ,πριν 21 χρονια, ενα 16χρονο αγορι απο την Ιταλια τερματιζε 6ος στο ντεπουτο του στα 125 κυβικα του παγκοσμιου πρωταθληματος.

380565

380566

GIOTIS750
31/03/2017, 16:39
Σαν σημερα ,πριν 21 χρονια, ενα 16χρονο αγορι απο την Ιταλια τερματιζε 6ος στο ντεπουτο του στα 125 κυβικα του παγκοσμιου πρωταθληματος.

380565

380570

SHOOTER045:beer:

SHOOTER045
31/03/2017, 17:17
Δεν γίνεται να τρέξεις δικό σου , αυτούσιο μηχανάκι στην μοτο2 . Πόσες φορές πρέπει να ειπωθεί?!?!


380426

Κάνε μου μήνυση

SHOOTER045
31/03/2017, 22:06
Hitting the apex
Παιζει τώρα στο OTE CINEMA 2

amyroukai
04/04/2017, 13:54
Ευχαριστήστε τον Μάριο27 για το ξεκλείδωμα.

Γελοιότητες σαν την τελευταία του σούτερ θα φεύγουν άκλαφτες. Τσόντα έχει μπόλικη στο ίντερνετ, εκτονωθείτε αλλού.

mario27
04/04/2017, 15:45
Pol Espargaro and Bradley Smith finished just outside of the top 15 on their KTM debuts in the Qatar MotoGP.

So what's needed for the RC16 to score its first MotoGP points?

"Basically learning how to use the power in the right way; get the biggest amount of power on the ground and go forward rather than wheelying, spinning and pumping," explained Smith.

A significant part of getting the power to the ground is engine character and KTM is currently unique in using an even-firing 'screamer' design, rather than the unequal 'big bang' firing system.


"There is a reason why everyone is going to a 'big bang' theory type of engine and a reason why people are going heavier on crankshafts, flywheels and stuff like that and it is certainly not to slow down the motorcycle," Smith said. "MotoGP at the moment seems to be about who can use the most power and go forward, rather than use power and spin. That's something we are continuing to play with in our team."

KTM's engine designer recently revealed he could have a big bang powerplant ready in three months , if the decision was made

Will KTM go that way?

"I don't know what their plan is and I expect to have a new engine configuration at some point this year, but exactly which direction I'm not sure; it's up to the engineers to decide," Smith said. "I think a bike needs to be less aggressive in terms of acceleration and electronics and those types of things, but where they come from I'm not 100% sure.

"With the next four races we will stick with what we have and try to refine that as best as possible and I think we will have some new parts for the Jerez test."

'Everything changes every lap'

Partly as a result of the engine character, both Smith and Espargaro have found that the RC16 needs to be ridden aggressively, in stark contrast to their previous Yamaha machinery.

"It is a little bit harder to come back [to being aggressive] but it is my natural instinct to ride like that," Smith said. "So it is not as difficult, even after four years when you are trying to change your style [for the Yamaha]. I'm not as aggressive as Pol, but the lap-times seem to be the same or not much faster.

"The biggest thing for me is rear brake: you need to use it a lot on this bike compared to the Yamaha. Through the rights and lefts and all the way through the corners to help the bike turn and that's the biggest difference."

Espargaro, who was 4.2s from Tito Rabat and a world championship point in Qatar, stated:

"I feel much more [at home on the KTM]. It is much easier to ride than the Yamaha but the only problem is that we are slow! This bike is quite different: if you push you get the lap-time. It is not like the Yamaha where you have to ride smoother to lower the lap-time. The philosophy is black-and-white.

"The chassis is for sure different because you cannot turn as fast as the Yamaha and the engine is - wow – so different. It looks like this one is working better at high RPM while the Yamaha is at low RPM, so they can take profit more of the grip in the beginning of the corner because they stress the tyre less.

"We still need to work but this is the beginning. The bike still doesn't have the personality: we are building it. We are improving it and we know what it will be.

"The engine means that it is more physically demanding to ride than the Yamaha but it means the rider can make the extra difference... the Yamaha looked like you needed to ride it into rails. I don't know if that will change with Maverick but when I was in Tech 3 it was like this; there was just one line and you had to follow it. With this bike there is more freedom and you can ride where you want.

"We are spinning a lot and I am sure we are not putting enough pressure on the rear, so we can use the soft tyre for longer. I know Yamaha and other factories are struggling with the soft to go the whole race. For us we need it even softer to be perfect: so we are not pushing the tyre enough.

"To hold the same line every lap is nearly impossible. Physically it is tiring and psychologically you need to adapt, much more than the Yamaha where everything was the same from the first to the last lap.

"On this bike everything changes every lap: it is like a fight and you need to fight until the end."

Smith and Espargaro will be back in action for KTM at this weekend's round in Argentina, the first event the RC16 has faced without a prior test.


http://www.crash.net/motogp/news/243323/1/smith-ponders-big-bang-theory-espargaro-fighting.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter&utm_campaign=rss

sniper
04/04/2017, 15:47
....
"On this bike everything changes every lap: it is like a fight and you need to fight until the end."
....

:ufo:

SHOOTER045
04/04/2017, 19:44
Διαφορές μότο 2016/2017

https://youtu.be/uLSfqPWicX0

mario27
06/04/2017, 11:31
Γύρνα πίσω και ξανά φτιάξε μας το rcv γιατί ο μάρκεθ έχει πατωσει στο κομμάτι της εξέλιξης :p


He then makes a startling revelation about the riders' market: “We came close with Honda  - he lets slip - but it largely depended on Maverick's decision and Suzuki too of course”. The Italian goes on: “The reason I came close to a deal with Honda is that, in reality, they remember the work I did during those years we were together – he commented -  even if I'm no longer the 21-year old to bet on for the future, they know what I can bring”.


http://www.gpone.com/en/2017/04/06/motogp/dovizioso-i-came-close-to-moving-to-honda-in-2016.html

ptc
06/04/2017, 18:17
https://www.instagram.com/p/BSge698jzE4/

:rolleyes:

ΟΚΤΑΝΙΟ
06/04/2017, 18:45
https://www.instagram.com/p/BSge698jzE4/

:rolleyes:


Αργησε.... ιππαρχουν ηδη εμοτικονς με ξερατά στο ιντερνετ

mario27
08/04/2017, 12:35
https://youtu.be/YTdJjkc1ERs

RaGe_Raptor
13/04/2017, 21:32
http://fb.me/8aNejEkH3

Hamilton θέλει ,λέει, motogp. Οκ, τι πιθανότητες έχει να είναι στα 10 sec ,ξερω γω . Μην πω παραπάνω..

16 Bit Lolitas
18/04/2017, 10:58
Aκόμα και AN μπορέσει στην ευθεία να το πάει τέρμα,υπολογίζω φρενάρισμα,είσοδος στροφής,έξοδος τουλάχιστον δυο δευτερόλεπτα για να μη πω πολύ παραπάνω...πολλαπλασιασμός επί της κάθε στροφής και βγαίνει ένα μπακαλίστικο αποτέλεσμα.
για μισό λεπτό το κόβω :lol:
έτσι εύκολα είναι να μάθεις να βγάζεις γόνατο στα καλά καθούμενα ? :lol:

Πάντως ο Rossi με τη Ferrari πριν καμια δέκα χρονια ήτανε κάπου στα δυο δευτερόλεπτα από τη κορυφή....απίστευτος

Θυμάμαι είχε οδηγήσει ο Σούμι :( ενα Ducati MOTOGP

TROOPER
18/04/2017, 11:42
Ταμ τι ρι ρι ταμ τιριρι ταμ!!!!

http://www.motorbikefans.com/ducati-consider-lorenzo-resignation-spaniards-advance/?utm_source=FB&utm_medium=Facebook-MotorbikeFans&utm_campaign=SNAP%2Bfrom%2BMotorbikes+Fan

Sapadak
18/04/2017, 11:45
Ταμ τι ρι ρι ταμ τιριρι ταμ!!!!

http://http://www.motorbikefans.com/ducati-consider-lorenzo-resignation-spaniards-advance/?utm_source=FB&utm_medium=Facebook-MotorbikeFans&utm_campaign=SNAP%2Bfrom%2BMotorbikes+Fans

Και το σωστό link (http://www.motorbikefans.com/ducati-consider-lorenzo-resignation-spaniards-advance/?utm_source=FB&utm_medium=Facebook-MotorbikeFans&utm_campaign=SNAP%2Bfrom%2BMotorbikes+Fan)
:p

BLiTzER
18/04/2017, 11:46
Τι είναι αυτό; Το protothema της Ισπανίας; :p

TROOPER
18/04/2017, 11:49
Και το σωστό link (http://www.motorbikefans.com/ducati-consider-lorenzo-resignation-spaniards-advance/?utm_source=FB&utm_medium=Facebook-MotorbikeFans&utm_campaign=SNAP%2Bfrom%2BMotorbikes+Fan)
:p

Θενξ Λευ!

7Tolis
18/04/2017, 11:50
Για φαντάσου. Μεγαλύτερη ξεφτίλα δε παίζει να υπάρχει στον χώρο αυτό.

Sapadak
18/04/2017, 12:14
Για φαντάσου. Μεγαλύτερη ξεφτίλα δε παίζει να υπάρχει στον χώρο αυτό.

Το αποκλείω να τον σταματήσουν, τόσο σύντομα.

Δε πιστεύω οτι περίμεναν κάτι περισσότερο, τόσο σύντομα.

Εναν αγώνα, τον πρώτο, έτρεξε και βγήκε 11ος, και στον άλλον dnf.


Οτι ο δρόμος δε θα ήταν ρόδινος, το ξέραμε όλοι μας, και σίγουρα και αυτός, αλλά υπομονή!

sapila racing
18/04/2017, 12:22
Το αποκλείω να τον σταματήσουν, τόσο σύντομα.

Δε πιστεύω οτι περίμεναν κάτι περισσότερο, τόσο σύντομα.

Εναν αγώνα, τον πρώτο, έτρεξε και βγήκε 11ος, και στον άλλον dnf.


Οτι ο δρόμος δε θα ήταν ρόδινος, το ξέραμε όλοι μας, και σίγουρα και αυτός, αλλά υπομονή!

Συμφωνώ, αλλά απο την στιγμή που πέταξε κατω το μηχανάκι μ αυτόν τον τρόπο δεν θα καλοπεράσει. Ολοι οι Ιταλοί θα του την έχουν στημένη.

FotisFz1
18/04/2017, 13:51
πολυ τραβηγμενο εως απιθανο σεναριο
δεν ξερω τι παιζει με τα συμβολαια που υπογραφουν αλλα δεν νομιζω να τους συμφερει να τον διωξουν
Απλα αν ειχε μερικους ντουκαταιους να τον γουσταρουν επειδη οδηγαει το μηχανακι τους
καταφερε να τους χασει και αυτους

7Tolis
18/04/2017, 14:02
Έχει γίνει ποτέ αυτό στο παρελθόν;Να σπάσει συμβόλαιο το εργοστάσιο;

SHOOTER045
18/04/2017, 18:08
Νομιζω με τον spies είχε γίνει κάτι

Antonisss
18/04/2017, 22:15
Νομιζω με τον spies είχε γίνει κάτι

Ναι αλλά είχε θέμα με τον ώμο του σοβαρό για το οποίο μάλιστα αποσύρθηκε τελικά

SHOOTER045
19/04/2017, 09:16
Πάντως αν γίνει κάτι τέτοιο τον βλέπω paddock girl στον mm

16 Bit Lolitas
19/04/2017, 11:03
HORRIBLE REACTION of Jorge Lorenzo after the crash in Argentina 2017

https://www.youtube.com/watch?v=DcBPS6SIiYM


Valentino Rossi laugh's about Lorenzo's move to Ducati .MOTO Gp

https://www.youtube.com/watch?v=9pORg6jb7BY

thunder ace
19/04/2017, 12:37
Καλα εκανε στο τριμπουρδελο και μαγκια του.
Στον επομενο αγωνα θα βγει εννατος να βουλωσει τα στοματα.

thunder ace
19/04/2017, 12:38
Εγω παντως τον γουσταρω(και δεν τρολαρω)

Ζεύκας
19/04/2017, 12:59
Πας καλα ρε μαν; Επεσε για λόγο άσχετο με την λειτουργία της μηχανής και ξεσπασε τα νευρα πανω της και λες το ντουκατι τριμπουρδελο;

Επειδη ο λορενθο ειναι μαλακας φταιει το ντουκατι; Ρε τι αλλο θα διαβασω εδω μεσα

BLiTzER
19/04/2017, 13:19
Ναι, αλλά θα βγει ένατος και θα βουλώσει στόματα.

:lol:

thunder ace
19/04/2017, 13:28
Πας καλα ρε μαν; Επεσε για λόγο άσχετο με την λειτουργία της μηχανής και ξεσπασε τα νευρα πανω της και λες το ντουκατι τριμπουρδελο;

Επειδη ο λορενθο ειναι μαλακας φταιει το ντουκατι; Ρε τι αλλο θα διαβασω εδω μεσα

Δλδ ποτε γαμησαν τα ΝΤΟΥΚΑΤΙΑ στο moto gp ρε σκανια;
Και μη μου πεις επι Στονερ,γιατι ο Στονερ ηταν γαμηκουλας και οχι το τριμπ......ουπς το Ντουκατι ηθελα να πω.
Και ξαναλεω:μακαρι να τους ξεβρακωσει ο Χοχε..............αλλα ειναι κομματι δυσκολο.

TROOPER
19/04/2017, 13:59
...
Στον επομενο αγωνα θα βγει εννατος να βουλωσει τα στοματα.

:bawl:

sapila racing
19/04/2017, 14:02
Δλδ ποτε γαμησαν τα ΝΤΟΥΚΑΤΙΑ στο moto gp ρε σκανια;
Και μη μου πεις επι Στονερ,γιατι ο Στονερ ηταν γαμηκουλας και οχι το τριμπ......ουπς το Ντουκατι ηθελα να πω.
Και ξαναλεω:μακαρι να τους ξεβρακωσει ο Χοχε..............αλλα ειναι κομματι δυσκολο.

Πάντως πέρσι στην Αργεντινή θα ήταν 1-2 τα Ducati αν δεν ήταν τόσο γκαου ο Iannone.
Στην Αυστρία πέρσι κέρδισε ο Iannone με τον Dovi 2ο.

Antonisss
19/04/2017, 21:49
Πάντως πέρσι στην Αργεντινή θα ήταν 1-2 τα Ducati αν δεν ήταν τόσο γκαου ο Iannone. Στην Αυστρία πέρσι κέρδισε ο Iannone με τον Dovi 2ο.

2-3 θα τερματίζανε, τον Μάρκεζ ξέχασες

sapila racing
20/04/2017, 09:42
2-3 θα τερματίζανε, τον Μάρκεζ ξέχασες

Σωστός, μου διέφυγε! :beer:

7Tolis
20/04/2017, 12:53
Όταν δεν έχουν περάσει τη γραμμή τερματισμού οι όποιες εικασίες είναι άτοπες.

Ούτε το 1-2 ούτε τίποτα.

nik69
12/05/2017, 09:31
Οι δήμαρχοι στην ισπανία μάλλον έχουν παράξενα γούστα http://motograndprix.gr/content.aspx?id=25832

BLiTzER
12/05/2017, 09:43
Καλά τα λένε. Αυτό που συμβαίνει είναι άκρως σεξιστικό. Πού οδεύει η κοινωνία μας;!

cityfly
12/05/2017, 10:58
Οι δήμαρχοι στην ισπανία μάλλον έχουν παράξενα γούστα http://motograndprix.gr/content.aspx?id=25832

καλά μιλάμε το χουν κάψει εντελώς.
Τα paddock girls λέει "αντικειμενοποιούν τις γυναίκες" κι αυτό λέει είναι πρόβλημα οπότε βρήκανε τη λύση: θα βάλουν paddock boys για να ... αντικειμενοποιήσουν τους άντρες μάλλον
οπότε η λύση τους είναι αν κατάλαβα καλά εκδίκηση;

sniper
12/05/2017, 11:01
καλά μιλάμε το χουν κάψει εντελώς.
Τα paddock girls λέει "αντικειμενοποιούν τις γυναίκες" κι αυτό λέει είναι πρόβλημα οπότε βρήκανε τη λύση: θα βάλουν paddock boys για να ... αντικειμενοποιήσουν τους άντρες μάλλον
οπότε η λύση τους είναι αν κατάλαβα καλά εκδίκηση;


Δεν ξέρω, ακόμα όμως δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το συζητάμε.

SHOOTER045
12/05/2017, 12:01
Αν τα κορίτσια της monster χάσουν την δουλεια τούς, τις προσλαμβανω άνετα

mario27
24/05/2017, 14:01
Live timing από catalunya


http://livetiming.alkamelsystems.com/circuitcat/

H.A.Balafoutre
24/05/2017, 20:26
Τελικά τι έγινε με τις δοκιμές....???

GIOTIS750
24/05/2017, 21:31
Τελικά τι έγινε με τις δοκιμές....???
Morning lap times (left) - Afternoon lap times (right).

382761

http://www.crash.net/motogp/results/249797/1/barcelona-motogp-test-times-wednesday.html


H.A.Balafoutre:):beer:

mario27
25/05/2017, 00:35
Τελικά τι έγινε με τις δοκιμές....???

Σαν τι να γίνει πέραν των χρόνων? Private test ειναι.
Γιαμαχα τεστ στο λεμαν, ντουκατι τεστ στο μουτζελο , ντουκατι χοντα στην καταλωνυα. ;
Οι Τρεις αυτες πιστες στη σειρά στο καλενταρι. Κατάλαβες που το πάω?

H.A.Balafoutre
25/05/2017, 13:21
Σαν τι να γίνει πέραν των χρόνων? Private test ειναι.
Γιαμαχα τεστ στο λεμαν, ντουκατι τεστ στο μουτζελο , ντουκατι χοντα στην καταλωνυα. ;
Οι Τρεις αυτες πιστες στη σειρά στο καλενταρι. Κατάλαβες που το πάω?

Οκ. Απλά φαίνεται πως κάτι γίνεται με τον Λορένθο...και μακάρι να δούμε μάχες σε στεγνούς αγώνες. Αυτό ήθελα, ενδιαφέροντα αποτελέσματα όπως και να έχει.

GIOTIS750
25/05/2017, 14:26
382812

http://www.motogp.com/en/news/2017/05/25/ducati-find-positive-solutions-at-barcelona-test/229515





http://www.crash.net/motogp/news/249818/1/dovizioso-we-still-cant-fight-for-the-victory.html?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=rss

devil's animal
26/05/2017, 13:36
http://www.crash.net/motogp/news/248633/1/motogp-switching-to-stiffer-front-tyre-from-mugello.html


αλλαζουν το λαστιχο μετα απο ψηφοφορια 20 αναβατων και γυρνανε σ'αυτο του 2016...
σαφεστατα θα αντιμετωπισουν προβλημα αυτοι που περυσι ειχαν προβληματα και δεν μπορουσαν να ζεστανουν π.χ. pedrosa...και αυτοι που εχουν περισσοτερη ταχυτητα στην καρδια της στροφης π.χ. lorenzo...
ευνοουνται αυτοι που πιεζουν στα φρενα και δεν ειχαν προβληματα περυσι...π.χ. marquez, rossi...

sapila racing
26/05/2017, 13:53
http://www.crash.net/motogp/news/248633/1/motogp-switching-to-stiffer-front-tyre-from-mugello.html


αλλαζουν το λαστιχο μετα απο ψηφοφορια 20 αναβατων και γυρνανε σ'αυτο του 2016...
σαφεστατα θα αντιμετωπισουν προβλημα αυτοι που περυσι ειχαν προβληματα και δεν μπορουσαν να ζεστανουν π.χ. pedrosa...και αυτοι που εχουν περισσοτερη ταχυτητα στην καρδια της στροφης π.χ. lorenzo...
ευνοουνται αυτοι που πιεζουν στα φρενα και δεν ειχαν προβληματα περυσι...π.χ. marquez, rossi...

O pedrosa είχε θέμα να ζεστάνει το πίσω όχι το εμπρός κι αυτό μετα την αλλαγή που εγινε στο πίσω απο Αργεντινή και μετα. Το πίσω φέτος έχει αλλάξει αρκετά και το ζεσταίνει και ο Pedrosa.
Μαλιστα κι αυτός ψήφισε να πανε στο εμπρός λάστιχο με κωδικό #70 .
Μόνο ο Lorenzo δεν το θέλει.

SHOOTER045
26/05/2017, 18:57
382858

devil's animal
26/05/2017, 19:02
O pedrosa είχε θέμα να ζεστάνει το πίσω όχι το εμπρός κι αυτό μετα την αλλαγή που εγινε στο πίσω απο Αργεντινή και μετα. Το πίσω φέτος έχει αλλάξει αρκετά και το ζεσταίνει και ο Pedrosa.
Μαλιστα κι αυτός ψήφισε να πανε στο εμπρός λάστιχο με κωδικό #70 .
Μόνο ο Lorenzo δεν το θέλει.



για τον lorenzo δεν με νοιαζει...
ο pedrosa ομως θελω να παει καλα γιατι και μπορει, και το αξιζει...
φτανει πια με τις ατυχιες, τους τραυματισμους, τα κομενα καλωδια σενσορα και τις μπλοκαρισμενες κουβερτες...:priest::priest::priest:

RaGe_Raptor
26/05/2017, 19:36
για τον lorenzo δεν με νοιαζει...
ο pedrosa ομως θελω να παει καλα γιατι και μπορει, και το αξιζει...
φτανει πια με τις ατυχιες, τους τραυματισμους, τα κομενα καλωδια σενσορα και τις μπλοκαρισμενες κουβερτες...:priest::priest::priest:

πραγματικά το αξίζει ο κοντός!
βλέποντας μάλιστα το "Hitting the apex" πριν κανα δυο χρόνια,μου άλλαξε την άποψή μου για τον Ισπανό.

DrEvil
26/05/2017, 22:29
για τον lorenzo δεν με νοιαζει...
ο pedrosa ομως θελω να παει καλα γιατι και μπορει, και το αξιζει...
φτανει πια με τις ατυχιες, τους τραυματισμους, τα κομενα καλωδια σενσορα και τις μπλοκαρισμενες κουβερτες...:priest::priest::priest:

Αν συνεχισει να μην φοβαται την προσπεραση (και με τον Κρατσα απεδειξε οτι ξεπερασε την φοβια)...

mario27
27/05/2017, 08:22
Τρέχει από 2-4 χρόνων, 17 χρόνια σε παγκόσμια πρωταθλήματα, 16 συνεχομενα χρόνια με τουλάχιστον μια νίκη στη season σε παγκόσμιο πρωταθλημα , ο μοναδικός, χωρίς να είναι απολύτως σίγουρος, που έχει καταφέρει κάτι τέτοιο και με τρία παγκόσμια πρωταθλήματα και φοβάται να προσπεράσει? Να προσπεράσει?

amyroukai
27/05/2017, 10:08
Τρέχει από 2-4 χρόνων, 17 χρόνια σε παγκόσμια πρωταθλήματα, 16 συνεχομενα χρόνια με τουλάχιστον μια νίκη στη season σε παγκόσμιο πρωταθλημα , ο μοναδικός, χωρίς να είναι απολύτως σίγουρος, που έχει καταφέρει κάτι τέτοιο και με τρία παγκόσμια πρωταθλήματα και φοβάται να προσπεράσει? Να προσπεράσει?

ο χαρακτηρισμός "ματάκιας" που τον ακολουθεί πολλά χρόνια, δεν βγήκε τυχαία. σαν οδηγός είναι συμπαθέστατος πάντως.

devil's animal
27/05/2017, 10:23
εχουμε εκατονταδες φορες οτι δεν εχει να κανει με την προσπεραση αυτη καθεαυτη, οσο με την ελαχιστοποιηση του ρισκου οταν γινεται...
και αυτο ειναι λογω του φοβου της τουμπας, που μπορει να τον παει πολυ πισω αγωνιστικα...

καποιοι παιρνουν μεγαλυτερο ρισκο οταν προσπερνανε...καποιοι λιγοτερο...δεν ειναι ολοι το ιδιο...
ο marquez π.χ. δεν τον νοιαζει και να "τζατζαριστει"..παλια του τεχνη κοσκινο απο τις μικροτερες κατηγοριες...
ο lorenzo δεν θελει επαφες γιατι φοβαται περισσοτερο...ο pedrosa ακομα περισσοτερο...

το ξερω, δεν πανε εκει να πλεξουν, αλλα οταν του εχουν συμβει τοσα πολλα σε επιπεδο πτωσεων και τραυματισμων και εχουν κριθει πρωταθληματα που θα μπορουσε να "χτυπησει" αν δεν ειχαν γινει αυτα, αρχιζει και τα σκεφτεται αλλιως τα πραγματα την συγκεκριμενη στιγμη της προσπερασης...


στο περιστατικο με τον crutchlow νομιζω οτι δεν ηθελε να γινει αυτο ο pedrosa...φανταζομαι οτι πιστεψε οτι εκανε λαθος ο αγγλος και ανοιξε την γραμμη του και μπηκε απο την εσωτερικη...και οταν ο αλλος εκλεισε...τσουγκρισαν με ευτυχως αναιμακτα αποτελεσματα...

οταν γυρνας π.χ. 0,3 ή 0,5 τον γυρο δεν ειναι ευκολο να κανεις κινηση αν δεν παρεις ρισκα...αλλοι και 0,1 να γυρνανε πιο γρηγορα μπαινουν γιουργια και κανουν block pass, κοβουν γραμμες, κλπ....

sapila racing
27/05/2017, 10:47
Φέτος που τα λάστιχα δουλεύουν και γι αυτόν, πράγμα που δεν ίσχυε περσι, ο Pedrosa θα πάει πολύ καλύτερα παρ όλο που το Honda δεν είναι στα καλύτερά του.
Ηδη έκανε super εμφάνιση στην Ισπανία και δεν ηταν καν έκπληξη.
Οτι και να λένε μερικοί, είναι ενας απο τους 5 (σίγουρους πλέον και πάμε για 6ο με τον Zarco) άλιεν.

Οσο για τον Zarco, έχει δείξει οτι είναι αλλού σε σχέση με το πως οδηγεί Motogp στον 1ο του χρόνο στην κατηγορία.
Πιστεύω οτι θα γίνει ο 6ος αλιεν.

mario27
28/05/2017, 17:49
Δλδ τόσα χρόνια δεν είναι η αίσθηση που παίρνουν απο την μοτοσυκλέτα για να πιάσουν, για αυτα τα έξτρα 1,2,3 δεκατα που λείπουν από τον πεντροσα από το 2014 και μετά είναι το ότι δεν παίρνει ρισκα?! Και όχι μόνο από από πεντροσα , από ολα τα χοντα πλην μάρκεθ που δεν του λείπει η αίσθηση γιατί είναι φτιαγμενο και ραμμενο για αυτο το χοντα?Δλδ έτσι φρενάριζαν όπως ο μάρκεθ εν έτη 2017, το χοντα ο πεντροσα ή ο στονερ από το 2012 και πριν? Ή πήγαινε μόνο το ενα χοντα, το άλλο hrc δεν πήγαινε, όπως δεν πήγαιναν Bradl, bautista κλπ
Εντελώς τυχαία έβγαιναν τότε και δεν ξέρανε ποιο είναι το πρόβλημα στην μοτοσυκλέτα, αλλά θα κινηθούμε στην εξέλιξη του κινητήρα. Και έβγαινε τότε ο Stoner ,ως test rider και έλεγε όχι, θέλει δουλειά το πλαίσιο και πρέπει να πάρουμε διαφορετικό δρόμο, να εστιασουμε εκεί. Μετά ήρθαν οι διαφωνίες με τον μάρκεθ, γιατί ήθελε να ακολουθήσει δρόμο διαφορετικό από το οδηγική στυλ του μάρκεθ. Όπως εντελώς τυχαία οδηγαει ακόμα με το πλαίσιο του 2014 ή ότι βγαίνει ο κρατσλοου εν έτη 2017 ,στον τρίτο χρόνο με χοντα, και λέει ότι πρέπει η χοντα να σταματήσει τους αναβατες από τα φρεναρουν σαν ηλιθιους, ότι χάσαμε πολλούς μήνες με το κινητήρα και ότι πρέπει να εστιασουμε εκεί, γιατί έχει οδηγήσει και γιαμαχα και ντουκατι και ξέρει ότι χωράει πολύ δουλειά εκεί.
Όχι ότι ο μάρκεθ δεν θέλει αναβάθμιση στο πλαίσιο, να ανέβει επίπεδο, απλά οι υπόλοιποι αναβατες θέλουν διαφορετικό δρόμο από αυτόν του μάρκεθ, και λογικό ακούγεται . Αυτά δλδ δεν πρέπει να τα λάβουμε υπόψιν που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, από κει που ήταν διαστημικος το 2012 με πολ, νίκες, ταχύτερος γύρους και ότι δεν του δίνει την αίσθηση που θέλει το μηχανάκι γιατί η εταιρία έχει εστιάσει στον μάρκεθ ? Απλώς τον βγάζουμε ότι φοβάται να προσπεράσει. Δεν μπορώ να καταλάβω κάποιος που βλέπει πολλά και συνεχόμενα χρόνια gp να λέει τέτοιο πράγμα.


“We know we need to stop braking like idiots, because that’s our only ammunition,” Crutchlow said.

“If we can build a chassis that helps us do that, then OK. But it’s not going to happen tomorrow and it probably won’t happen this year.

“That’s not a comment against my manufacturer, against my team or anything like that. It’s more of a comment that we’ve looked at the engine for the last two years and I believe a lot will come from the chassis.

“I’ve ridden the other bikes [Tech 3 Yamaha and Ducati], I know what the chassis is doing and I believe that’s an area where we could improve a lot.”

mario27
04/06/2017, 08:56
Επίσημα πλέον

383183


383184


383185

mario27
04/06/2017, 08:58
383186


383187

GIOTIS750
15/06/2017, 17:38
http://gpxtra.com/2017/06/14/iannone-back-to-pramac-morbidelli-to-suzuki-the-latest-rumours/


Iannone back to Pramac? Morbidelli to Suzuki? The latest rumours
June 14, 2017 Aaron Rowles 0 Comments MotoGP

Once the MotoGP paddock gets into the meat of the season, it’s silly season begins. Whilst last year saw it begin from the first round of the season, all factory riders are currently in the first year of two year deals, thus meaning speculation is a little quieter this year, although it hasn’t stopped the rumour mill being fired up.

The biggest name in this year’s rumours is that of Andrea Iannone. Overlooked by the Ducati factory as the man to partner Jorge Lorenzo for the next two years, ‘The Manaic’ was selected as the man to replace the Yamaha bound Maverick Viñales in the Suzuki factory. However, it hasn’t worked yet for the Italian just yet, and he is currently sat in fifteenth in the World Championship on just 21 points.

With Iannone not enjoying his time with Suzuki, he has supposedly been looking for a way out. Rumours circulating around the paddock in Barcelona were that Iannone wanted to join Italian factory Aprilia. With Aleix Espargaro impressing and Sam Lowes taking his time to adapt to life in MotoGP, the Italian media have been pushing for a change, pressing to get the Italian to replace the Brit.

Despite Iannone’s best wishes, his manager, Carlo Pernat told German website speedweek.com that Iannone’s contract with Suzuki was “watertight”, which should have ended any speculation right there, but it hasn’t.

Despite Pernat’s comments, a move for Iannone still makes rumours. Along with Iannone, Aprilia are thought to be exploring other options should they wish to move on from Lowes after just one season, with former rider Alvaro Bautista also linked with a return – although he would likely turn down a chance to return to the Noale factory in favour of staying with the Aspar Ducati team on a GP17 next season.


συνεχεια εδω http://gpxtra.com/2017/06/14/iannone-back-to-pramac-morbidelli-to-suzuki-the-latest-rumours/

slzr:beer:

GIOTIS750
15/06/2017, 17:55
Transfers: Aprilia lures Petrucci, Nakagami at LCR
By Günther Wiesinger - 14.06.2017 08:12
At the factory, only one place at Aprilia (Sam Lowes must go) is free, Petrucci is a candidate. At LCR-Honda, Cal Crutchlow and Takaaki Nakagami (financed by Idemitsu) will be driving.

LCR-Honda and HRC are still a big secret, but we bet: in 2018 LCR-Honda will compete in the royal class with Cal Crutchlow and Takaaki Nakagami; This has been an open secret for weeks.

Cal Crutchlow continues to fool the journalists, but it has long been clear that he will be driving a fourth year at LCR-Honda. The two-time MotoGP winner of 2016 can count on an HRC contract, even if his results this year were not always an occasion for cheering. In Barcelona, ​​Cal drove from the 17th grid position, in Mugello from grid position 13, in the World Championship he is behind the two rookies Zarco and Folger on rank 9, in seven races it was only for a podium.

SPEEDWEEK.com saw LCR Honda driver Cal Crutchlow deepened on Friday night in Barcelona on leaving the paddock in conversation with Suzuki Ecstar-Teammanager Davide Brivio.

But this was a rather casual coincidence, although the soon-to-be-informed 32-year-old does not make a secret of the fact that he would like to go back to work - as in Ducati Corse in 2014.

The large workstations (Honda, Yamaha, Ducati, Suzuki and KTM) occupy the seats for 2018.

Only Aprilia will be a driver exchange. There Sam Lowes is understandably on the shooting list. With Suzuki, there is little enthusiasm about Alex Rins, the long-suffering rookie. But the Spaniard has a two-year contract - without an exit option, can be heard. Rins has not played a race since Argentina, he was replaced in Jerez by test driver Tsuda and later by Guintoli. On Monday, he took the Catalunya Monday test again for the first time.

Is Aprilia a possibility for Crutchlow?

"Anyone who has said Iannone will go to Aprilia is wrong," Crutchlow is convinced. "Let me say so: Yes, Aprilia would be a viable option, sure. But as I said: I am very, very happy at Honda. Everything is going very well. I am happy with the team. We will see."

"I am convinced that Aprilia is also an option for a few other drivers," added Crutchlow. "I've often emphasized that many drivers have a performance clause in the contract. So if I'm talking about Iannone going off at Suzuki, then he has such a clause in the contract ... I think there are a few possibilities for me. Not just one or two. There are many drivers who are currently not in the best shape. Let's wait."

Italian media reported last week that Andrea Iannone will change to Aprilia Racing in 2018, but the father of the idea will probably remain there. "Andrea has a two-year water-tight contract with Suzuki, which is 2018," Iannone manager Carlo Pernat told SPEEDWEEK.com. "So a change from Andrea is impossible. If Suzuki does not resolve the contract, Iannone will also go to Suzuki next year. There are contacts to Aprilia, but there is nothing concrete behind it. "

Sam Lowes is very vulnerable at Aprilia, which is true for Scott Redding at Pramac-Ducati, where Franco Morbidelli was contacted, and Miller was also asked. But Morbidelli is expected to be at Marc VDS and will go there with Honda in the MotoGP World Championship. Sam Lowes has also offered to Pramac.

At Aprilia Racing (Aleix Espargaró is considered as a fixed starter for 2018), Danilo Petrucci would also be very welcome, who last improved strongly with Pramac-Ducati with the 2017-Desmosedici, even if he crashed in the race in Barcelona.

Some experts can imagine a return from Scott Redding to Marc-VDS-Honda, if Miller should go to Pramac-Ducati. But Marc VDS wants to keep Miller and drive him next to Franco Morbidelli.

"My contract with HRC expires after three years. Of course, negotiations are now underway, "declared Jack Miller, 2016 winner of the MotoGP Regen GP in Assen. "My priority is to stay with Marc VDS-Honda. We are already talking with Marc VDS. But of course there are a few other offers. The large workstations are all full. There are still a few exciting possibilities ... My manager Aki Ajo speaks to all who are interested. So far, there is no decision. "

Tito Rabat will be looking for a new job at Marc VDS after two MotoGP years. He could only dock with Avintia-Ducati or Pull & Bear-Aspar-Ducati, he does not want to return to the Moto2 World Championship, so only a change to the Superbike World Championship remains.

At Aspar-Ducati, Álvaro Bautista (5th in Mugello, 7th in Barcelona) is set for 2018 http://www.speedweek.com/motogp/news/111348/Transfers-Aprilia-lockt-Petrucci-Nakagami-bei-LCR.html


slzr:beer:

GIOTIS750
15/06/2017, 18:09
Rossi enjoying new chassis

Movistar Yamaha's new chassis is has made MotoGP veteran Valentino Rossi a happy man following testing at Catalunya in Spain.

Yamaha were testing two new M1 frames around the Spanish circuit this week following the MotoGP weekend. Rossi was delighted with the results, revealing he was much more comfortable in the corners.

"I always struggle with this bike for turning, for the entry to the corner," said the Italian of the old chassis on crash.net.

"I'm never very comfortable…at 100%.

"So today we had a different chassis, a little bit, Yamaha work always very much under this point of view. And is better. I like. I prefer the bike like this. It's more easy. It's better for my style.

"For me the bike turns a bit better and I enter into the corner faster. So this is the way. You can be more precise and is also more fun to ride.

"There remain some other problems like the stress on the rear tyre that anyway is quite a lot in a track like this. So we have to continue. Try to improve. Tomorrow will be another day here. We have some other stuff to try so we hope to continue like this."

Rossi is coming off an eighth place finish in Catalunya, leaving him in fifth in the riders' championship.
http://www.foxsportsasia.com/motorsports/moto-gp/news/detail/item293214/rossi-enjoying-new-chassis/


ptc:beer:

mario27
27/06/2017, 10:19
https://youtu.be/A1BDLmoVnvA

THE DUCATI RIDER HAS BEEN USING A BREMBO THUMB-OPERATED MASTER CYLINDER FOR A YEAR NOW. HERE IS WHAT IT IS AND HOW IT WORKS:

After securing the double win last week (Italian GP and Catalan GP), Andrea Dovizioso is fulfilling the dreams of all the Ducati fans. The manufacturer from Borgo Panigale, Italy, hasn't celebrated two victories in a row since 2010 with Casey Stoner. There is just one question everyone is asking: what is the secret behind this rider's recent come back? Up until the first half of the last championship, Dovizioso had only won one MotoGP race. 

Now, in just seven days, he has added another two wins for a total of three when counting the 2016 Malaysia GP at the end of last season. He has undergone a total transformation in the last 12-15 races, probably due to a combination of factors. This rise coincided with his adopting a specific Brembo technical solution, that appeared to have been forgotten. 

Over the course of the second part of last season, Dovizioso got used to managing the rear brake with a hand lever, one that the Brembo engineers had dusted off to provide a technical solution just for him. In the last few months, Andrea has gotten very good at using this instrument and not just to slow the bike down in braking sections, but also to stay balanced when accelerating. 
To prevent dangerous skidding, Dovizioso uses the calibrated "clamps", which give him a kind of traction control that is literally manual. Let's take a better look at the advantages that there might be to using this unusual rear master cylinder designed and built by Brembo.



THE ORIGINS

The thumb-operated master cylinder was designed by Brembo engineers to compensate for the physical shortcomings of Mick Doohan. Mick had fallen during the 500cc test laps at the 1992 Dutch GP. 
The Australian rider risked having his right leg amputated after it was smashed in the accident. Since the rider had difficulty modulating the force with his leg, the Brembo engineers designed a solution specifically for him. 
The rear brake was activated with a hand control positioned on the left handlebar, rather than with a foot pedal on the right side. This was one of the factors that contributed to Mick Doohan returning to competition riding, leading him onto winning five consecutive world championships from 1994 to 1998. Many experts still claim today that the use of the thumb-operated master cylinder was a determining factor in his extraordinary winning streak.

REBIRTH 

On the wake of Doohan, other riders have adopted this same solution but with varied results and non have demonstrated the same skill as the Australian pilot. Having been placed on the back-burner, the thumb master cylinder is now coming back into fashion. Dovizioso has been using it since 2016 and as of this year Danilo Petrucci and others are in the experimental phase. In SBK, Tom Sykes is one of the biggest fans of the Brembo thumb master cylinder. 


ADVANTAGES

Its scope no longer matches the reason why it was created, that is to control the rear brake. In fact, lately the riders use it to avoid skidding in the corners. Practically speaking, the thumb master cylinder is use as a kind of traction control: it is activated mid-corner in order to stay close to the tire traction point, straightening out the bike as quickly as possible.
Also, with respect to the traditional rear brake, the thumb master cylinder is more ergonomic. Riders who have big feet and wear more than a size 43 find it difficult to use the lever mid-corner where the lean angle surpasses 60° because the movement space is limited by the tarmac that is increasingly adherent to the bike.
With a thumb-operated lever, the command is more sensitive and the rider can be more precise in managing it, however, it takes getting used to. 
In MotoGP today, the Brembo thumb master cylinder is used together with the pedal-operated master cylinder, and the rear master cylinder is replaced with a dual circuit Brembo master cylinder that can activate the rear brake with both the traditional pedal and the thumb, depending on the circumstances.

Συνέχεια εδω
http://www.brembo.com/en/company/news/master-cylinder-ducati-dovizioso-brembo-brakes

stam2
29/06/2017, 12:46
Από το 2018 θα επιτρέπονται μηνύματα των ομάδων να εμφανίζονται στις οθόνες των οδηγών του motogp. Ετσι θα βοηθηθούν οι τακτικές των ομάδων περισσότερο...
Εδώ βλέπουμε φωτό απο την μηχανή αγαπημένου οδηγού... :D

385166

mario27
30/06/2017, 09:05
At Assen the MotoGPs are 'beaten' by the SBKs

1’34”617 and 1’34”880. These are the two fastest lap times at Assen 2017, but the first belongs to MotoGP, Scott Redding with the Ducati, and the second to Superbike, Jonathan Rea with the Kawasaki. Well, behind these two numbers, and many others that we note when comparing the two categories, there is something that tells us that the Assen race, beyond the actual race result, requires closer analysis.

It is, above all, a sign that in MotoGP it only takes something small, a missed practice for example, for the situation to be turned on its head, with the impression that it is difficult for everyone to get to the heart of the matter. The final result at Assen, we feel, only goes so far in explaining the current situation in the reigning class,  particularly in terms of the effective competitiveness of the bikes.

The best lap time between the two categories has never been so close (aside from rare occasions twenty years ago). The SBKs performance in April are too close in this case, almost overlapping, with those of MotoGP. Let's not forget that, with the Superbikes, we're talking about production-derived bikes, which weigh at least 5 kg more, with brakes in steel not carbon, less advanced electronics and less extreme tyres.

We could say that the MotoGP practices were conditioned by the rain. It's true, but if we look at Friday's dry times, when riders are not looking to make flying laps, we see that Vinales already set an 1’33”130 in FP2, a prelude to some low 1’32”s by the end of qualifying. normally, in fact, between Friday and Saturday, times come down by almost a second. Now, the race pace on a dry track went up to 1’35”, very high, too high compared to Friday's practices. A pace that is only a fraction faster than that of the Superbikes, which suggests extreme difficulty in setting up the bikes with the Michelins, where any small thing can result in disaster. It's clear that something is not working as it should. In terms of overall performance, it seems that there is confusion, with the situation changing race after race.

For a correct comparison (Race 1 for the SBK) let's start with the weather. In SBK 10° air temperature, asphalt at 18° and 54% humidity. In MotoGP 18°, 25° and 76%, so the comparison is consistent.

The total race time for the first 17 laps in both categories (so before the rain started to fall in GP) was 27’00”8 for Rossi, with a 12 second advantage over Rea (27’12”4). Rea would have been twelfth in the race at this point, in fact, ahead of Iannone.Other data. The first lap sees the SBKs travelling faster than the MotoGPs: Davies completed it in a fantastic 1’39”890 to the 1’40”189 of Zarco. The first 5 flying laps: Rea 7’56”76, Zarco 7’54”44. Just over 2 seconds difference. Dovizioso was at 7’56”12. So we would have seen Rea right up behind Dovizioso and Davies just two tenths behind.

But the most disconcerting thing are the split times.

- 1st sector. Aside from Dovizioso in 31”093, Davies is quicker than everyone with a 31”137 and Rea with 31”213 is 1 tenth quicker than Petrucci.

- 2nd sector. Dovizioso 14”009 and Zarco 14”036, but Sykes sets an excellent 14”056, faster than Rossi. Remember that sector 2 is that where we see the bikes at maximum speed, where Dovi's Ducati travels at 312.1 kmh, Zarco at 307.4 and Rossi at 306,2. Sykes manages only 292.8 and Davies just 286.9. So we're talking about a difference of a good 15-20 kmh, more than just loose change. This data requires further reflection.

- 3rd sector, and here's the surprise, Davies with the Panigale sets an impressive 27”480, he's the fastest across the two categories (Zarco 27.503). Rea is at 27”587, almost the same as Rossi 27”529.

- Finally, the 4th sector, where only Petrucci (21”637) and Marquez (21”694) beat the SBK of Sykes (21.822).

So we ask ourselves: the MotoGP bikes are lighter, more powerful, brake better, accelerate better, are faster, have been mid-corner speed, have actual race bike geometry, high performance tyres and the riders too, at least those on the first/second row, are stronger too. And so? How is it possible that in certain sections there were slower than the SBKs? Did they simply not push as hard? If that's the case, we should all be asking where the category is headed...

We add a final note with Vittoriano Guareschi's opinion. Talking to Motosprint, the former team manager sees that something doesn't add up. “The production-derived bikes have grown a lot, but if we look at the current MotoGP times we see they're going slow. It's almost as if the manufacturers are unable to do everything within their power. And the riders don't seem to be riding with the same level of performance. Up until a while ago, only a few could fully exploit a MotoGP. That made the difference. So it's difficult to judge the bikes and riders right now”
https://www.gpone.com/en/2017/06/30/motogp/at-assen-the-motogps-are-beaten-by-the-sbks.html

karellen
30/06/2017, 09:45
Από το 2018 θα επιτρέπονται μηνύματα των ομάδων να εμφανίζονται στις οθόνες των οδηγών του motogp. Ετσι θα βοηθηθούν οι τακτικές των ομάδων περισσότερο...
Εδώ βλέπουμε φωτό απο την μηχανή αγαπημένου οδηγού... :D

385166

Μα οδηγάει fast! Απλώς τον δυσκολεύει η ζελατίνα του κράνους,η βρόχα που ήταν ακατάστατη και δεν έπιπτε στρέιτ θρου,ο Ερμής ήταν ανάδρομος και άλλοι πολλοί significant λόγοι.

GIOTIS750
06/07/2017, 11:12
Rossi: Συγχαρητήρια!
Στους αναβάτες της Monster Tech3
Νέα 05/07/2017 - 15:31
http://www.motograndprix.gr/content.aspx?id=26459






Pol Espargaro says KTM can be 'really proud' of its start in MotoGP

http://www.autosport.com/news/report.php/id/130561/ktm-can-be-really-proud-of-start-in-motogp

385807






O Miller στην Pramac
Ο Rabat στην Avintia
Νέα 05/07/2017 - 10:29
http://www.motograndprix.gr/content.aspx?id=26454






Cosmote και Nova διεκδικούν τα τηλεοπτικά δικαιώματα του MotoGP
Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 5 Ιουλίου 2017, 20:51


Πριν από μερικούς μήνες έγινε συνάντηση στην Αθήνα μεταξύ ανθρώπων της Dorna και της Nova...


http://www.zougla.gr/automoto/news/agora/article/cosmote-ke-nova-diekdikoun-ta-tileoptika-dikeomata-tou-motogp




Suzuki legend Kevin Schwantz says Andrea Iannone just "needs to get on with the job" after a dismal first half of the 2017 MotoGP season.


"I'd be happy to tell him what we all see, what everybody sees and everybody thinks," the 1993 500cc champion said. "He may not like what he hears.

"I spoke to him in Austin and he said he just can't believe it, because the bike doesn't stop, doesn't start and doesn't turn. Doesn't sound like it's much good, but he was okay in testing.

"In Qatar, he ran into the back of somebody in the middle of the corner, the bike cornering was pretty good there.


Andrea Iannone needs to raise his game - and fast

"He just needs to be told get on with the job, sometimes it is hard work.

"It's easy for him to sit in his chair and see the Ducatis doing as good as they are and say 'woah, I should still be there'.

"Don't forget, they fired you, they sent you packing! You don't have that opportunity anymore, so make the most of what you've got."

https://www.motorsport.com/motogp/news/iannone-just-needs-to-get-on-with-the-job-says-schwantz-926433/?s=1



MotoGP, Pernat: Yamaha, Ducati, Honda, Suzuki, how many errors in 2017
From the frame of the M1 to Lorenzo in red and the difficulties of the GSX-RR, here are all the manufacturers' mistakes

https://www.gpone.com/en/2017/07/03/motogp/pernat-yamaha-ducati-honda-suzuki-how-many-errors-in-2017.html




Dani Pedrosa: Rossi and I need to reinvent ourselves
"We race against 20 year-olds who have been dragging their elbows on the kerb for 10 years. I've never asked for favouritism, but it is true: I'm light for a MotoGP bike"


385809


https://www.gpone.com/en/blog/paolo-scalera/2017/04/07/dani-pedrosa-rossi-and-i-need-to-reinvent-ourselves.html




MotoGP, Lorenzo: eleventh place? It could have been worse
Jorge reveals: after the warm-up, I was one of the slowest, in the future I expect a big change from Ducati

https://www.gpone.com/en/2017/07/03/motogp/lorenzo-eleventh-place-it-could-have-been-worse.html




slzr:beer:

GIOTIS750
12/07/2017, 11:57
How do you solve a problem like Andrea?
by Mat Oxley on 12th July 2017



I’ve already said it, but I’ll say it again, I like Andrea Iannone, mostly because he’s funny. MotoGP is lucky at the moment, not least because the grid includes a full rainbow of characters, from angelic assassins and gritty little boxers to scary old men and (pantomime) gangsters.

It’s not me suggesting Iannone is a wannabe gangster. A journalist recently asked the Italian what he would do for a living if he didn’t race bikes and he immediately replied he would be a gangster.

ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ:vroum::vroum::vroum:
http://www.motorsportmagazine.com/opinion/motogp/how-do-you-solve-problem-andrea


SHOOTER045:beer:

RaGe_Raptor
15/07/2017, 06:34
Ωπ, τι έχουμε δω;
386407

argiris34
15/07/2017, 11:56
Ωπ, τι έχουμε δω;
386407

OOOOOOXIIIIIIIIII

sapila racing
15/07/2017, 12:16
Αν παει έτσι, που έτσι δείχνει, θα βρεθεί ο Redding στην Suzuki, o Iannone στην Aprilia και ο Miller στο Ducati Pramac στην θέση του Redding.
Tότε μένει να δούμε ποιός θα παρει το Honda Marc VDS του Miller.

RaGe_Raptor
15/07/2017, 12:25
Αν παει έτσι, που έτσι δείχνει, θα βρεθεί ο Redding στην Suzuki, o Iannone στην Aprilia και ο Miller στο Ducati Pramac στην θέση του Redding.
Tότε μένει να δούμε ποιός θα παρει το Honda Marc VDS του Miller.

H Suzuki θέλει και satellite ομάδα. Ενδεχόμενο.

sapila racing
15/07/2017, 12:31
H Suzuki θέλει και satellite ομάδα. Ενδεχόμενο.

Και να θέλει, δεν νομίζω οτι υπάρχουν θέσεις στο grid.

Ζεύκας
15/07/2017, 14:23
o Iannone στην Aprilia

οκ να φύγει ο Σαμ από την Απρίλια που τα πάει σκατά αλλά όχι να έρθει ο Ιαννόνε

sapila racing
15/07/2017, 14:29
οκ να φύγει ο Σαμ από την Απρίλια που τα πάει σκατά αλλά όχι να έρθει ο Ιαννόνε

E ας δώσει κατι παραπάνω η Aprilia να παρει τον Lorenzo. :bawl:

Ζεύκας
15/07/2017, 14:42
Γτ βρε Άρη να καταστραφεί μια ελπιδοφόρα ομάδα;
Μέχρι τώρα η Απρίλια όλο βελτιώνεται όχι να τη στείλουμε στα αζήτητα!