Σύνδεση

View Full Version : Σχολη ασφαλούς οδηγησης



Σελίδες : 1 [2]

nopattern
03/02/2019, 12:02
Μετά από κουβέντα τον teos, τηγανίστηκα να παρακολουθήσω τον πρώτο κύκλο μαθημάτων του Χούντρα, οπότε θα το προγραμματίσω σχετικά σύντομα. Φήμες λένε ότι αν μαζευτούμε μερικοί νοματαίοι, παίζει να μας κάνει καλύτερη τιμή. Όσοι ενδιαφέρεστε, ειδοποιήστε με, ώστε να το κανονίσουμε.

3 Μαρτίου έχουμε δηλώσει ήδη τρία άτομα

Panos76
03/02/2019, 13:45
Εγώ λέω για μέσα Ιουνίου με αρχές Ιουλίου.

Θα πρέπει να έχω αγοράσει το μηχανάκι πρώτα!

anavatis19
03/02/2019, 16:35
η εκπτωση για το φορουμ ειναι 120ευρω αντι για 160

karateo
03/02/2019, 16:58
16-24 Μαρτίου θα είμαι Αθήνα με πολλές οικογενειακές υποχρεώσεις

Απο τη μία πρέπει να βολέψει η μέρα και απο την άλλη να φέρω και τη μηχανή Αθήνα.
Αν και θα το ήθελα για το μάθημα και την παρέα.

karateo
22/02/2019, 17:29
Ο χρήστης Riding School Θανάσης Χούντρας πρόσθεσε μια εκδήλωση.
12 Φεβρουαρίου στις 3:45 μ.μ. ·

Η Άνοιξη πλησιάζει ολοταχώς. Υποδεχθείτε τη με τη συμμετοχή σας σε μια Ημερίδα του Riding School! Στις 3/3 Riding 1 & 3, στις 24/3 Riding 1 & 2. Και ανάμεσα σε αυτά, στις 17/3 πάμε στην Κρήτη για Riding 1&2

Γκαντέμης? :D

νεοσσός
24/03/2019, 17:40
Σχετικά πρόσφατα (πριν καμιά ώρα δηλαδή :p) παρακολούθησα τον πρώτο κύκλο μαθημάτων του Riding School του Θανάση Χούντρα.

Ειδικά για τα μέλη του moto.gr, που έχουν ημερομηνία εγγραφής στο forum παλαιότερη του έτους, παρέχεται έκπτωση από τα 160€ στα 120€. Η τιμή δε συμπεριλαμβάνει τις προαιρετικές φωτογραφίες, οι οποίες κοστίζουν επιπλέον 20€. Σου παρέχουν καθ' όλη την ημέρα φαγητό, φρούτα, καφέ, μιας και η διάρκεια είναι από τις 8 το πρωί μέχρι τις 5 το απόγευμα. Το περιβάλλον είναι εξαιρετικά φιλικό, η οργάνωση άψογη και η όλη κατάσταση σε κάνει πολύ σύντομα να αισθανθείς οικεία στο χώρο. Όλοι οι εργαζόμενοι πασχίζουν να νιώσεις ικανοποιημένος από την εμπειρία στο χώρο τους.

Στην αρχή του μαθήματος σου εξηγούν τους αυστηρούς κανόνες ασφαλείας του χώρου, με τους οποίους προσπαθούν να διαχειριστούν όσο το δυνατόν καλύτερα ποικιλία περιστατικών. Αν δεν έχεις πλήρη προστατευτικό εξοπλισμό, στον παρέχουν εκείνοι. Υπάρχει συνεχής διαδοχή θεωρίας - πρακτικής εξάσκησης - διαλείμματος, με εικοσάλεπτη διάρκεια στο καθένα. Η αλήθεια είναι ότι τα διαλείμματα μου φάνηκαν μεγάλα, διότι ανυπομονούσα για την επόμενη θεωρία και την εφαρμογή της στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο. Δεν μπορεί να γίνει όμως αλλιώς, διότι την ίδια ώρα κάνουν εξάσκηση διάφορα γκρουπ.

Το πρώτο μάθημα θα μπορούσε να λέγεται "Η στροφή", διότι ουσιαστικά σου δείχνει πώς να την πάρεις (με την καλή έννοια, ε!) με τον ασφαλέστερο και ταχύτερο τρόπο. Σου εξηγεί τα λάθη που κάνεις εξαιτίας του ένστικτου επιβίωσης και της συνηθισμένης ανθρώπινης δραστηριότητας και πώς να βάλεις το μυαλό σου στη διαδικασία να παίρνει τις σωστές αποφάσεις, μέσα από βιωματικές ασκήσεις. Εξηγεί αναλυτικά τη στάση του σώματος, το χειρισμό της μοτοσυκλέτας, τα σημεία που επιβραδύνεις και επιταχύνεις, το πώς πρέπει να σκέφτεσαι και να μη σκέφτεσαι.

Η θεωρία όμως δεν αρκεί από μόνη της. Μπορεί για παράδειγμα να έχεις δει το Twist of the wrist ή να έχεις ακούσει φίλους σύντροχους να σου λένε συμβουλές. Κάποια πράγματα τα είχα ακούσει από το Θοδωρή και το Χάρη, άλλα τα είχα δει σε video. Η ειδοποιός διαφορά εντοπίζεται στην άμεση, εποπτευόμενη, πρακτική εφαρμογή των λεχθέντων στην θεωρία. Όλα αυτά σε ελεγχόμενο, ασφαλές περιβάλλον, με το οποίο αποκτάς ολοένα και περισσότερη οικειότητα, αφού πρόκειται για μία πίστα του ενός χιλιομέτρου, στην οποία διανύσεις συνολικά περίπου 50 χιλιόμετρα. Μαθαίνεις καλύτερα τη μοτοσυκλέτα σου, αλλά κυρίως επιτυγχάνεις τη βελτίωση της δικής σου τεχνικής. Μάλιστα όχι μόνο στο βαθμό που το αντιλαμβάνεσαι εσύ, αλλά στο μέτρο που το βλέπει ο εκπαιδευτής που σε ακολουθεί με μοτοσυκλέτα από πίσω και κατόπιν περνάει μπροστά σου για να σου δείξει το σωστό τρόπο. "Πολύ καλό αυτό, αλλά πρέπει να διορθώσεις εκείνο." "Βελτιώθηκες στον τάδε τομέα, αλλά εξακολουθείς να κάνεις λάθος στο δείνα."

Το μάθημα είναι μεστό, αποδοτικό και πολύ ευχάριστο. Σίγουρα αξίζει τα χρήματα και το χρόνο που αφιερώνεις. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα παρακολουθήσω κάποια στιγμή το δεύτερο κύκλο μαθημάτων, αφού νιώσω ότι έχουν γίνει κτήμα μου, οι άρτι αποκτηθείσες γνώσεις. Ιδανικά θα μου άρεσε σαν σχολή ασφαλούς οδήγησης, να περιέχει περισσότερες συμβουλές για συνθήκες οδήγησης στην πόλη, όπως π.χ. παρουσιάζονται στο βιβλίο του Χούντρα, με τη χορηγία της Αττικής Οδού.

Ο βασικός ενδοιασμός μου για τέτοιες σχολές είναι να μη συνδυαστεί η απόκτηση γνώσεων, με έπαρση, δηλαδή αύξηση της αυτοπεποίθησης σε τέτοιο βαθμό, που παρόλο που έχεις περισσότερες γνώσεις, να κινδυνεύεις στο δρόμο, επειδή θα κινείσαι πιο γρήγορα. Αυτό όμως δεν έχει να κάνει τόσο με τη σχολή, αλλά είναι περισσότερο προσωπικό στοίχημα εγκράτειας και σύνεσης.

KamaDuca
26/03/2019, 12:02
Πολύ καλά τα σχολεία ασφαλούς οδήγησης, έτσι και εγώ αποφάσισα να κάνω το css στις Σέρρες
Είναι κάποιος άλλος που θα τον πετύχω στο σχολείο 18 Μαΐου;

sanctusan
14/10/2019, 09:39
Η άποψη μου για το R.S.1 του Χούντρα γιατί το έκανα χθες.

Καλώς ή κακώς λόγο ότι είχα ψαχτεί για τη θεωρία και τα περισσότερα τα ήξερα (άλλο αν δεν το είχα κάνει εφαρμογή).
Βέβαια ο Θανάσης είχε απάντηση σε κάθε ερώτημα που γεννιόταν με άνεση και σιγουριά και πολύ καλύτερους τρόπους να εξηγήσει τα πάντα. Έβαλε σε μια σειρά ότι είχα διαβάσει, και τα πήγε ένα επίπεδο παραπέρα. Επίσης πολύ μεταδοτικός.
Μέσα στην πίστα η πράξη μετά τη θεωρία ήταν πολύ σημαντική. Ο Λίνος που είχα εκπαιδευτή ήταν πολύ καλός. Διόρθωνε τα λάθη και έμπαινε μπροστά να μου δείξει. Στο τέλος με κάθε διάθεση να λύσει απορίες.
Μόνο μειονέκτημα (κατά τη γνώμη μου) η πίστα ήταν πολύ μικρή και στο μάθημα για τα φρένα δεν μπορούσα να βρω εφαρμογή γιατί δεν υπήρχε λόγος να πατήσω φρένο αφού δεν υπήρχε χώρος να ανοίξω γκάζι.

Συμπέρασμα: Θα κάνω και το lvl 2 σύντομα.

harris_x
14/10/2019, 09:56
η πίστα ήταν πολύ μικρή και στο μάθημα για τα φρένα δεν μπορούσα να βρω εφαρμογή γιατί δεν υπήρχε λόγος να πατήσω φρένο αφού δεν υπήρχε χώρος να ανοίξω γκάζι.
σας έχω πει ότι τα χοντα δεν είναι μηχανάκια... δεν ακούτε :lol:

Πάρε ένα 675 να σου πω εγω αν θα προλάβεις να χρειαστείς φρένα :lol:

leftos
15/10/2019, 09:20
Μήπως ξερει κανείς αν ισχύει η προσφορά για το riding του Χουντρα για εκπτωση και αν πρέπει να κάνουμε κάτι απο εδω η απλά πέρνω τηλεφωνο και λέω το nickname μου.
Ευχαριστω!

Panos76
15/10/2019, 09:31
Μήπως ξερει κανείς αν ισχύει η προσφορά για το riding του Χουντρα για εκπτωση και αν πρέπει να κάνουμε κάτι απο εδω η απλά πέρνω τηλεφωνο και λέω το nickname μου.
Ευχαριστω!


Τηλεφωνείς σε ένα από τα δύο κινητά ή σταθερό, λες ότι είσαι μέλος στο φόρουμ από το 2010, κανονίζεις την ημέρα που θέλεις, μπαίνεις στο γκρουπ και τέλος.

Μπορείς να πληρώσεις και μετρητά εκεί, όταν πας το πρωϊ.

harris_x
15/10/2019, 09:32
Μήπως ξερει κανείς αν ισχύει η προσφορά για το riding του Χουντρα για εκπτωση και αν πρέπει να κάνουμε κάτι απο εδω η απλά πέρνω τηλεφωνο και λέω το nickname μου.
Ευχαριστω!

Ισχύει.

Πάρε τηλ την Ιωάννα και δώσε της το nickname σου.

karateo
09/12/2019, 09:47
Χτές παρακολούθησα και εγώ το Level 1.
Η πίστα στα 4 πρώτα πρακτικά ήταν βρεγμένη και στα πρώτα 2 έριχνε και ψιχάλες. (5 πρακτικά σύνολο)

Δυστυχώς ένας μαθητής έπεσε σχεδόν στατικά (περνώντας μία μεγάλη λακούβα με λάσπες και νερά) αλλά ευτυχώς δεν έπαθε τίποτα και συνέχισε.

Συμφωνώ 100% με τον sanctusan λίγα ποστς νωρίτερα.
Αυτά που ήξερα μπήκαν σε μία σειρά και υπο την ασφάλεια της πίστας είχα την ευκαιρία να βρώ και να τεντώσω λίγο τα όρια μου ή καλύτερα να εμπιστευτώ περισσότερο τη μηχανή μου. Έξυσα και 5-6 φορές τα μαρσπιέ όταν είχα ένα γρήγορο μπροστά και κρατούσα ρυθμό :) αλλά το ζητούμενο ήταν να μήν ρίχνω τη μηχανή οπότε δε ξέρω τελικά αν πήγαινα πιο γρήγορα βάζοντας και σώμα σωστά όπως μου είπε ότι έκανα ο εκπαιδευτής απο το 2ο πρακτικό κομμάτι ή όχι.


Η παλιά πίστα καρτ στην Αλικαρνασσό Ηρακλείου Κρήτης είναι μια χαρά για το μάθημα απλά θα έπρεπε να είμαστε λιγότερα άτομα μέσα.
Έβρισκα το ρυθμό μου όταν ήμουν μόνος, αλλά μετά απο λίγο έπεφτα πάλι σε κάποιον λίγο πιο αργό και δεν είχαμε και ευθείες για ασφαλή προσπέραση (3 μέτρα απόσταση όπως μας είπαν). Έτσι δε μπορούσα να κάνω εφαρμογή αυτά που έλεγε, όταν αναγκαζόμουν να περνάω μία στροφή των >40χλμ/ώρα με 20 γιατί ούτε κλίση μπορούσα να δώσω ούτε τα φρένα κλπ κλπ κλπ. Και μου έπαιρνε και τα μάτια απο το σωστό σημείο γιατί κολλούσα στον μπροστινό και κοιτούσα πού θα πάει.

Είχαμε και 1 γρήγορο που έκανε προσπεράσεις επάνω στις στροφές παρόλο που οι εντολές ήταν ότι δεν επιτρεπόταν και με εκνεύρισε λίγο.
(Ο οποίος είπε και σε ένα διάλειμμα ότι δεν έχει πατήσει ποτέ του τέρμα τα φρένα για να μπεί το ABS!!!!!)

Γενικά επειδή δεν είχα ξαναμπεί σε πίστα νομίζω ότι όσο ήμουν μόνος τα έκανα όλα σωστά (χέρια, σώμα, μάτια, γκάζι στη στροφή) όπως κάνω γενικά αλλά όταν είχα άλλον μπροστά έμπαινα σε οδηγική κατάσταση δημόσιου δρόμου (μάτια κυρίως).

Θα πάω και στο επόμενο level κάποια στιγμή αλλά το ιδανικό θα ήταν να βρώ χρόνο και χώρο (πίστα) να φτάσω στο 100% αυτά που είπαμε στο level 1.

νεοσσός
17/02/2020, 20:20
Στο video που ακολουθεί εξηγούνται με παραστατικά παραδείγματα τα μη διαισθητικά θέματα της στροφορμής και του γυροσκοπικού φαινομένου. Ξεκινάει από το 14ο λεπτό. Μπορείτε να προσπεράσετε τα διανυσματικά μαθηματικά και να δείτε μόνο τα παραστατικά παραδείγματα με τον τρόχο. Μεταξύ άλλων καταλαβαίνετε γιατί είναι πιο εύκολο να δώσουμε κλίση στη μοτοσυκλέτα σπρώχνοντας το εσωτερικό χέρι, αντί να βάλουμε βάρος.

8.01x - Lect 24 - Rolling Motion, Gyroscopes, VERY NON-INTUITIVE (https://www.youtube.com/watch?v=XPUuF_dECVI&t=845)

Ίσως θα μπορούσαν να μπουν μερικά τέτοια παραδείγματα στη διάλεξη του Χούντρα, για να εξηγεί με παραδείγματα πώς το γυροσκοπικό φαινόμενο επηρεάζει την ευστάθεια και την κλίση τη μοτοσυκλέτας, αλλά και πώς το αξιοποιούμε προς όφελός μας.

RaGe_Raptor
17/02/2020, 20:37
Στο video που ακολουθεί εξηγούνται με παραστατικά παραδείγματα τα μη διαισθητικά θέματα της στροφορμής και του γυροσκοπικού φαινομένου. Ξεκινάει από το 14ο λεπτό. Μπορείτε να προσπεράσετε τα διανυσματικά μαθηματικά και να δείτε μόνο τα παραστατικά παραδείγματα με τον τρόχο. Μεταξύ άλλων καταλαβαίνετε γιατί είναι πιο εύκολο να δώσουμε κλίση στη μοτοσυκλέτα σπρώχνοντας το εσωτερικό χέρι, αντί να βάλουμε βάρος.

8.01x - Lect 24 - Rolling Motion, Gyroscopes, VERY NON-INTUITIVE (https://www.youtube.com/watch?v=XPUuF_dECVI&t=845)

Ίσως θα μπορούσαν να μπουν μερικά τέτοια παραδείγματα στη διάλεξη του Χούντρα, για να εξηγεί με παραδείγματα πώς το γυροσκοπικό φαινόμενο επηρεάζει την ευστάθεια και την κλίση τη μοτοσυκλέτας, αλλά και πώς το αξιοποιούμε προς όφελός μας.


πάρα πολύ καλός λέκτορας. κάνει πάντα 2-3 dry runs πριν την κανονική διάλεξη. έχω παρακολουθήσει αρκετό υλικό.


στο θέμα μας: αν κατανοήσουμε ότι αναλόγως της κατάστασης, δεν θες πάντα το πιο γρήγηρο turn-in rate,τότε θα καταλάβουμε γιατί το countersteering δεν είναι το μόνο όπλο στη φαρέτρα μας.

Αν θες να ελέγχεις αποτελεσματικά την τροχιά σου και στην είσοδο,το κάνεις με φρένα υπό κλίση. Trail-braking και βίαιο countersteering δεν τα πάνε και πολύ καλά.

αυτό μόνο.πις :D

o teos
17/02/2020, 22:33
Ωραία η θεωρία και το μπλα μπλα αλλά άμα δεν περάσεις στην πράξη το πράμα δε το σωζεις που να σου κάνει μάθημα ο Βαλεντίνος ο ροσσις ο 46ης...Και για να τα κάνεις πράξη αυτά που έμαθες στη θεωρία θες 2 πράγματα 1ον στις βόλτες πάμε με μηχανή Όχι με το αμάξι 2ον θες το στομάχι και για να το πω πιο απλά ένα ζευγάρι κοχονες...Αν κάνεις αυτά και γνωρίζεις τη θεωρία είσαι σε πολύ καλό δρόμο...Αυτά και από δω :wave2:

RaGe_Raptor
17/02/2020, 22:54
Στο video που ακολουθεί εξηγούνται με παραστατικά παραδείγματα τα μη διαισθητικά θέματα της στροφορμής και του γυροσκοπικού φαινομένου. Ξεκινάει από το 14ο λεπτό. Μπορείτε να προσπεράσετε τα διανυσματικά μαθηματικά και να δείτε μόνο τα παραστατικά παραδείγματα με τον τρόχο. Μεταξύ άλλων καταλαβαίνετε γιατί είναι πιο εύκολο να δώσουμε κλίση στη μοτοσυκλέτα σπρώχνοντας το εσωτερικό χέρι, αντί να βάλουμε βάρος.

8.01x - Lect 24 - Rolling Motion, Gyroscopes, VERY NON-INTUITIVE (https://www.youtube.com/watch?v=XPUuF_dECVI&t=845)

Ίσως θα μπορούσαν να μπουν μερικά τέτοια παραδείγματα στη διάλεξη του Χούντρα, για να εξηγεί με παραδείγματα πώς το γυροσκοπικό φαινόμενο επηρεάζει την ευστάθεια και την κλίση τη μοτοσυκλέτας, αλλά και πώς το αξιοποιούμε προς όφελός μας.

επίσης το countersteering δεν δουλεύει λόγω του gyroscopic precession αλλά κυρίως λόγω της εκτροπής της μοτοσυκλέτας προς την επιθυμητή κατεύθυνση μέσω της αντίστροφης περιστροφής του τιμονιού.

harris_x
18/02/2020, 08:23
Ίσως θα μπορούσαν να μπουν μερικά τέτοια παραδείγματα στη διάλεξη του Χούντρα, για να εξηγεί με παραδείγματα πώς το γυροσκοπικό φαινόμενο επηρεάζει την ευστάθεια και την κλίση τη μοτοσυκλέτας, αλλά και πώς το αξιοποιούμε προς όφελός μας.
Δεν το εννοείς φαντάζομαι....

harris_x
18/02/2020, 09:57
επίσης το countersteering δεν δουλεύει λόγω του gyroscopic precession αλλά κυρίως λόγω της εκτροπής της μοτοσυκλέτας προς την επιθυμητή κατεύθυνση μέσω της αντίστροφης περιστροφής του τιμονιού.

εξήγησέ το λιγάκι παραπάνω αυτό plz

sniper
18/02/2020, 12:07
Δεν το εννοείς φαντάζομαι....


εξήγησέ το λιγάκι παραπάνω αυτό plz

+954

RaGe_Raptor
18/02/2020, 12:52
εξήγησέ το λιγάκι παραπάνω αυτό plz

Οπως όλα τα αντικείμενα, έτσι και η μοτοσυκλέτα θέλει να συνεχίσει ευθεία όταν πας να της αλλάξεις την πορεία. Λόγω της φύσης της όμως (single track vehicle) πέφτοντας(κυριολεκτικά) στην αντίθετη πλευρά (από εκείνη προς την οποία στρίβεις το τιμόνι) , στρίβει προς εκείνη την κατεύθυνση.

harris_x
18/02/2020, 12:59
Οπως όλα τα αντικείμενα, έτσι και η μοτοσυκλέτα θέλει να συνεχίσει ευθεία όταν πας να της αλλάξεις την πορεία. Λόγω της φύσης της όμως (single track vehicle) πέφτοντας(κυριολεκτικά) στην αντίθετη πλευρά (από εκείνη προς την οποία στρίβεις το τιμόνι) , στρίβει προς εκείνη την κατεύθυνση.

Και πώς γίνεται αυτό; Edit: Πως γίνεται να αλλάζει κλήση;

Γιατι εγώ ξέρω ότι αυτό γίνεται λόγω/μέσω γυροσκοπικού φαινομένου.

sniper
18/02/2020, 13:05
Και πώς γίνεται αυτό;

Γιατι εγώ ξέρω ότι αυτό γίνεται λόγω γυροσκοπικού φαινομένου.

Μάλλον εννοεί ότι το γυρισκοπικό κάνει τη μηχανή σταθερή, ενώ η τριβή του τροχού και οι αντίθετες δυνάμεις την κάνουν να στρίβει.

harris_x
18/02/2020, 13:46
Μάλλον εννοεί ότι το γυρισκοπικό κάνει τη μηχανή σταθερή, ενώ η τριβή του τροχού και οι αντίθετες δυνάμεις την κάνουν να στρίβει.

Το ζήτημα είναι πώς γίνεται και αλλάζει κλήση η μηχανή όταν, όπως γράφει ο RaGe_Raptor (https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=152433&page=8&p=3035026&viewfull=1#post3035026), αυτό δεν γίνεται λόγω γυροσκοπικού.

BLiTzER
18/02/2020, 13:47
Το ζήτημα είναι ποιος νοιάζεται.

harris_x
18/02/2020, 13:48
Το ζήτημα είναι ποιος νοιάζεται.

το ζήτημα είναι ότι αν κάποιος νοιαστεί και μπει εδώ, δεν θα διαβάσει σωστές πληροφορίες.

ο ένας θέλει διάλεξη του MIT για να μάθει πώς στρίβει το μηχανάκι και ο άλλος λέει ότι δεν στρίβει λόγω γυροσκοπικού... (το τελευταίο με επιφύλαξη γιατί μπορεί να μην κατάλαβα καλά το νόημα όσων γράφει)

o teos
18/02/2020, 14:04
Εγω φιλαι θα σας λυσω τις αποριες οοοολες να ουμ....το μηχανακι στριβει γιατι ετσι γουσταρει και οπως γουσταρει..τραβα εσυ τιμονια πατα πανω του καβαλα το τεποζιτο....αμα δε θελει το ρημαδι νααααααα....σχολεια λεει και γυροσκοπικα και τριβες και αρχ...........ΜΕΘΑΝΙΩΤΙΚΑ ΡΕΕΕ ΟΛΝΤ ΣΚΟΥΛ γκαζι τερμα γαμωτ γαμωτ και παλι καλα που γυρισαμε σπιτι σημερα.....ΦΛΩΡΟΙ.....


415286415286

harris_x
18/02/2020, 14:13
Εγω φιλαι θα σας λυσω τις αποριες οοοολες να ουμ....το μηχανακι στριβει γιατι ετσι γουσταρει και οπως γουσταρει..τραβα εσυ τιμονια πατα πανω του καβαλα το τεποζιτο....αμα δε θελει το ρημαδι νααααααα....σχολεια λεει και γυροσκοπικα και τριβες και αρχ...........ΜΕΘΑΝΙΩΤΙΚΑ ΡΕΕΕ ΟΛΝΤ ΣΚΟΥΛ γκαζι τερμα γαμωτ γαμωτ και παλι καλα που γυρισαμε σπιτι σημερα.....ΦΛΩΡΟΙ.....


415286415286
:lol:

sniper
18/02/2020, 14:14
Το ζήτημα είναι πώς γίνεται και αλλάζει κλήση η μηχανή όταν, όπως γράφει ο RaGe_Raptor (https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=152433&page=8&p=3035026&viewfull=1#post3035026), αυτό δεν γίνεται λόγω γυροσκοπικού.


Και γιατί δεν τον ρωτάς ευθέως πως νομίζει εκείνος ότι στρίβει το μοτοσακό του;

harris_x
18/02/2020, 14:42
Και γιατί δεν τον ρωτάς ευθέως πως νομίζει εκείνος ότι στρίβει το μοτοσακό του;
ντρέπΟΥμαι :blush:


Αν και νομίζω πως ρώτησα:


Και πώς γίνεται αυτό; Edit: Πως γίνεται να αλλάζει κλήση;

Γιατι εγώ ξέρω ότι αυτό γίνεται λόγω/μέσω γυροσκοπικού φαινομένου.

Bladerunner
18/02/2020, 14:51
Κι όμως!

Στρίβοντας το τιμόνι π.χ αριστερά, το κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας εκτρέπεται έξω και δεξιά. Οπότε και η μοτοσυκλέτα "πέφτει" δεξιά!

harris_x
18/02/2020, 14:56
Κι όμως!

Στρίβοντας το τιμόνι π.χ αριστερά, το κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας εκτρέπεται έξω και δεξιά. Οπότε και η μοτοσυκλέτα "πέφτει" δεξιά!

ναι άλλα ταυτόχρονα εφαρμόζεται και γυροσκοπικό

RaGe_Raptor
18/02/2020, 14:58
Εδώ εξηγείται το στρίψιμο μόνο με γυροσκοπικό. Δεν θα στρίψεις ποτέ *(relative term, πολύ αργό turn in rate).
Χρειάζεσαι την τριβή μεταξύ των ελαστικών και της ασφάλτου για να εκτρεψουν την μοτοσυκλέτα προς την επιθυμητή κατεύθυνση (ανάποδο τιμόνι, countersteering)
415288
415289
415290
415291

harris_x
18/02/2020, 15:00
Εδώ εξηγείται το στρίψιμο μόνο με γυροσκοπικό. Δεν θα στρίψεις ποτέ *(relative term, πολύ αργό turn in rate).
Χρειάζεσαι την τριβή μεταξύ των ελαστικών και της ασφάλτου για να εκτρεψουν την μοτοσυκλέτα προς την επιθυμητή κατεύθυνση (ανάποδο τιμόνι, countersteering)
415288
415289
415290
415291
Μάλιστα....
ok, thanks.

Bladerunner
18/02/2020, 15:05
ναι άλλα ταυτόχρονα εφαρμόζεται και γυροσκοπικό

Αν με τον όρο "γυροσκοπικό" εννοείς το στρίψιμο του τιμονιού προς την αντίθετη της στροφής κατεύθυνση, ναι... αυτή η κίνηση εκτρέπει το βάρος.

sniper
18/02/2020, 15:08
Εδώ εξηγείται...
....

Βασικά καλησπέρα σας.


Τι ακριβώς είναι αυτό το εδώ;

sniper
18/02/2020, 15:09
Αν με τον όρο "γυροσκοπικό" εννοείς το στρίψιμο του τιμονιού προς την αντίθετη της στροφής κατεύθυνση, ναι... αυτή η κίνηση εκτρέπει το βάρος.


Βασικά, έχουμε μπερδέψει το γυροσκοπικό με το counter steering.

RaGe_Raptor
18/02/2020, 15:11
Βασικά καλησπέρα σας.


Τι ακριβώς είναι αυτό το εδώ;

Διάβασε το summary μωρέ!

Bladerunner
18/02/2020, 15:11
Βασικά, έχουμε μπερδέψει το γυροσκοπικό με το counter steering.

To ξέρω :)

RaGe_Raptor
18/02/2020, 15:12
Βασικά, έχουμε μπερδέψει το γυροσκοπικό με το counter steering.

Εξακτλυ. 2 διαφορετικα πράγματα

sniper
18/02/2020, 15:13
Διάβασε το summary μωρέ!


Δεν χρειάζεται διατριβή για να καταλάβουμε ότι χρειάζεται μια αντίθετη δύναμη για να στρίψει κάτι.


@Oldman : Αδράνεια man, στα λεγε ο crs-k και τον λοιδορούσες.

sniper
18/02/2020, 15:14
To ξέρω :)


Ρητορικό ήταν. :tooth:

RaGe_Raptor
18/02/2020, 15:22
Δεν χρειάζεται διατριβή για να καταλάβουμε ότι χρειάζεται μια αντίθετη δύναμη για να στρίψει κάτι.


@Oldman : Αδράνεια man, στα λεγε ο crs-k και τον λοιδορούσες.

Τίποτα από αυτά δεν χρειάζεται , δικέ μου. Είναι όμως ωραίο να τα ξέρεις.

Αδράνεια ρουλζ, φίλαι™

harris_x
18/02/2020, 15:24
Αν με τον όρο "γυροσκοπικό" εννοείς το στρίψιμο του τιμονιού προς την αντίθετη της στροφής κατεύθυνση, ναι... αυτή η κίνηση εκτρέπει το βάρος.
όχι δεν εννοώ αυτό

εννοώ ότι λόγω του ότι ο εμπρός τροχός λειτουργεί ως γυροσκοπιο και λόγω του ότι μέσω του τιμονιού εφαρμόζουμε κάποια ροπή στον άξονά του (του τροχού), λόγω του γυροσκοπικού φαινομένου ο τροχός τείνει στο να πάρει κλίση οπότε και η μοτοσυκλέτα παίρνει κλίση.

sniper
18/02/2020, 15:24
Τίποτα από αυτά δεν χρειάζεται , δικέ μου. Είναι όμως ωραίο να τα ξέρεις.

Αδράνεια ρουλζ, φίλαι™


Αν δεν χρειαζεται δικέ μου© τότε τις μας τα κάνεις μαούνες;

Ασε που το δικό μου στρίβει με τη σκέψη.... :smokin:

o teos
18/02/2020, 15:28
Ασε που το δικό μου στρίβει με τη σκέψη.... :smokin:


Anakin εσύ???νομίζαμε ότι σε χάσαμε βρε θηρίο...:lol:

RaGe_Raptor
18/02/2020, 15:49
Αν δεν χρειαζεται δικέ μου© τότε τις μας τα κάνεις μαούνες;

Ασε που το δικό μου στρίβει με τη σκέψη.... :smokin:

Τι σκέψη είναι αυτή ρε δικέ μου!
Teach me, master!:D

sniper
18/02/2020, 15:53
Τι σκέψη είναι αυτή ρε δικέ μου!
Teach me, master!:D


Not for all the knowledge is

RaGe_Raptor
18/02/2020, 16:40
Δεν χρειάζεται διατριβή για να καταλάβουμε ότι χρειάζεται μια αντίθετη δύναμη για να στρίψει κάτι.


πάνω σε αυτό:ναι,στο αυτοκίνητο έτσι είναι.

στα single track vehicles όμως, αρχικά κάνει τη δουλειά η αντίθετη της αντίθετης δύναμης :tooth: (κατά το counter steering) ,ούτως ώστε να εκτραπεί η μοτοσυκλέτα προς την επιθυμητή κατεύθυνση,με τελικό στόχο να αναλάβει η (απλώς) αντίθετη δύναμη για να στρίψει (κεντρομόλος) όταν πια έχουμε την επιθυμητή κλίση και το τιμόνι μας έχει περιστραφεί προς τα μέσα/όχι αντίθετα.


κι εδώ ένα πολύ καλό βιντεάκι που είχα ποστάρει κάποτες: spinning (https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=155332&highlight=spinning)

billy84
22/02/2020, 20:06
Υπάρχει ένα μπέρδεμα με το ''γυροσκοπικό φαινόμενο'' το οποίο προφανώς ξεκίνησε απο μια λάθος τοποθέτηση και αναμασάται μέχρι σήμερα στα ελληνικά φόρουμς.Κάποιος κάποτε έγραψε ''στριβουμε με γυροσκοπικό'' και έγινε σλογκαν.

Το Γυροσκοπικό φαινόμενο είναι το φαινόμενο που τείνει να κρατήσει τους άξονες περιστροφής σταθερούς.Ετσι δουλεύει το φρισμπι που παίζουμε στην παραλία.Δοκιμάστε να το πετάξετε χωρίς να του δώσετε περιστροφή,θα πέσει μέσα σε λίγα μέτρα.Το ίδιο και με ένα τραπουλοχαρτο,αν προσπαθήσουμε να το πετάξουμε έτσι απλά θα πέσει κάτω,ενώ αν του δώσουμε περιστροφική κίνηση φεύγει βολίδα.Ακόμη και οι σφαίρες χρησιμοποιούν το γυροσκοπικό φαινόμενο καθώς περιστρέφονται δεν εκτινάσσονται απλά απο το όπλο.Το ίδιο λοιπόν συμβαίνει με τους τροχούς της μοτοσυκλέτας αλλιώς δε θα υπήρχε μοτοσυκλέτα καν.Πολύ σωστά ο rage raptor ανέφερε οτι δεν σχετίζεται το γυροσκοπικό φαινόμενο με το counterstreering.Δε στρίβουμε λοιπόν με γυροσκοπικό,είναι λανθασμένη έκφραση.Στρίβουμε με steering με ελάχιστα km και με countersteering σε όλες υπόλοιπες περιπτώσεις με περισσότερα km

karateo
22/02/2020, 21:10
Δε στρίβουμε λοιπόν με γυροσκοπικό,είναι λανθασμένη έκφραση.Στρίβουμε με steering με ελάχιστα km και με countersteering σε όλες υπόλοιπες περιπτώσεις με περισσότερα km

Δεν είναι με ελάχιστα αλλά >0
Ακόμα και για να ξεκινήσει κανείς στρίβοντας κόβει ανάποδα τιμόνι.

Για να ξεκινήσουμε να στρίβουμε χρησιμοποιούμε το γυροσκοπικό ανάποδα.
Του πάμε κόντρα για να μας ρίξει απο τη πλευρά που θέλουμε.

Δεν είναι ότι στρίβουμε με το γυροσκοπικό αλλά αφού υπάρχει πρέπει να το νικήσουμε ή να το μπερδέψουμε κάπως

νεοσσός
22/02/2020, 21:37
Στα λίγα χιλιόμετρα είναι ελάχιστη η δύναμη που χρειάζεται για να το υπερνικήσουμε. Δεν είναι καν ικανό να κρατήσει το δίκυκλο σε ισορροπία (κατακόρυφα), αν κάνουμε έστω και μικρούς λανθασμένους χειρισμούς.

RaGe_Raptor
22/02/2020, 22:08
Υπάρχει ένα μπέρδεμα με το ''γυροσκοπικό φαινόμενο'' το οποίο προφανώς ξεκίνησε απο μια λάθος τοποθέτηση και αναμασάται μέχρι σήμερα στα ελληνικά φόρουμς.Κάποιος κάποτε έγραψε ''στριβουμε με γυροσκοπικό'' και έγινε σλογκαν.

Το Γυροσκοπικό φαινόμενο είναι το φαινόμενο που τείνει να κρατήσει τους άξονες περιστροφής σταθερούς.Ετσι δουλεύει το φρισμπι που παίζουμε στην παραλία.Δοκιμάστε να το πετάξετε χωρίς να του δώσετε περιστροφή,θα πέσει μέσα σε λίγα μέτρα.Το ίδιο και με ένα τραπουλοχαρτο,αν προσπαθήσουμε να το πετάξουμε έτσι απλά θα πέσει κάτω,ενώ αν του δώσουμε περιστροφική κίνηση φεύγει βολίδα.Ακόμη και οι σφαίρες χρησιμοποιούν το γυροσκοπικό φαινόμενο καθώς περιστρέφονται δεν εκτινάσσονται απλά απο το όπλο.Το ίδιο λοιπόν συμβαίνει με τους τροχούς της μοτοσυκλέτας αλλιώς δε θα υπήρχε μοτοσυκλέτα καν.Πολύ σωστά ο rage raptor ανέφερε οτι δεν σχετίζεται το γυροσκοπικό φαινόμενο με το counterstreering.Δε στρίβουμε λοιπόν με γυροσκοπικό,είναι λανθασμένη έκφραση.Στρίβουμε με steering με ελάχιστα km και με countersteering σε όλες υπόλοιπες περιπτώσεις με περισσότερα km

εντάξει δεν είναι μόνο η σταθερότητα,υπάρχει και η torque-induced gyroscopic precession αλλά ,όπως έγραψα και παραπίσω, η επίδρασή της είναι μικρή,δεν στρίβουμε εξαιτίας της. άρα σωστά είναι λάθος ( :D ) το "εφαρμόζουμε/στρίβουμε με γυροσκοπικό"


επίσης το steering θέλει πρόσημο στην περίπτωσή μας:

pro-steering σε walking pace
counter-steering για οτιδήποτε πάνω από αυτό


:)

gjp
24/02/2020, 12:32
γυροσκοπικο αναπτυσεται και στους τροχους του αυτοκινητου το οποιο στριβει με steering λογω της υπαρξης 4 τροχων

RaGe_Raptor
24/02/2020, 13:30
όχι δεν εννοώ αυτό

εννοώ ότι λόγω του ότι ο εμπρός τροχός λειτουργεί ως γυροσκοπιο και λόγω του ότι μέσω του τιμονιού εφαρμόζουμε κάποια ροπή στον άξονά του (του τροχού), λόγω του γυροσκοπικού φαινομένου ο τροχός τείνει στο να πάρει κλίση οπότε και η μοτοσυκλέτα παίρνει κλίση.

Και αυτό ισχύει, Χάρη, όμως σε πολύ μικρότερο βαθμό απ'ότι είναι διαδεδομένο.
Αντιγράφω από Foale:

However, despite this head start on the part of the gyroscopic reactions they are of minor importance to the overall roll torque


Όπου roll torque, το turn-in rate.

RaGe_Raptor
24/02/2020, 13:42
Επίσης, κλίση και στρίψιμο είναι 2 διαφορετικά πράγματα.

Πάλι από Φοαλε :

To start to turn quickly (as opposed to lean quickly) we must build up the inward lateral force on the tyres as soon as possible, without that lateral force we just go straight on regardless of the speed of leaning.

GeorgeHellas
27/05/2020, 10:58
Αραγε τωρα το καλοκαίρι θα γινονται μαθηματα στα riding school? Εχω το διπλωμα εδω και κανα χρονο, αλλα τωρα πηρα μηχανη και θα ηθελα ν κανω μαθήματα ασφαλους οδηγησης. Ειμαι απο την επαρχια, οποτε θα προτιμουσα κατι αυθημερόν αν γινεται. Τι προτεινετε;

o teos
27/05/2020, 11:10
Αραγε τωρα το καλοκαίρι θα γινονται μαθηματα στα riding school? Εχω το διπλωμα εδω και κανα χρονο, αλλα τωρα πηρα μηχανη και θα ηθελα ν κανω μαθήματα ασφαλους οδηγησης. Ειμαι απο την επαρχια, οποτε θα προτιμουσα κατι αυθημερόν αν γινεται. Τι προτεινετε;

Riding school του Θανάση χουντρα...λεβελ 1 Κυριακές αυθημερόν..ΑΞΙΖΕΙ με τα 1000...για το πρόγραμμα Κάνε ένα τηλ στην Ιωάννα...Έχει τα τηλ στην ιστοσελίδα τους η στο fb..

Εδώ η εντύπωση μου απ το 1ο https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=158590

Sachry
26/07/2020, 14:16
Γεια σας . Ενδιαφέρομαι να κάνω μαθήματα ασφαλούς οδήγησης για πόλη. Θέλω να είμαι προετοιμασμενος πριν καβαλήσω την πρώτη μου μηχανή. Ποιο πρόγραμμα είναι ; Πόσο κοστίζει ; Πόσες ώρες διαρκεί και πόσο καιρό πριν πρέπει να κλείσω ραντεβού; Είδα βίντεο του χουντρα και έδειχνε μια γυναίκα που δεν είχε ιδέα από μηχανή και σε μία ώρα οδηγούσε . Έκπτωση υπάρχει σε όλα τα μέλη ( ρωτάω γιατί οι καιροί είναι δύσκολοι)

doctoras
26/07/2020, 16:13
Γεια σας . Ενδιαφέρομαι να κάνω μαθήματα ασφαλούς οδήγησης για πόλη. Θέλω να είμαι προετοιμασμενος πριν καβαλήσω την πρώτη μου μηχανή. Ποιο πρόγραμμα είναι ; Πόσο κοστίζει ; Πόσες ώρες διαρκεί και πόσο καιρό πριν πρέπει να κλείσω ραντεβού; Είδα βίντεο του χουντρα και έδειχνε μια γυναίκα που δεν είχε ιδέα από μηχανή και σε μία ώρα οδηγούσε . Έκπτωση υπάρχει σε όλα τα μέλη ( ρωτάω γιατί οι καιροί είναι δύσκολοι)

Γκουγκαρε: 1. California superbike school, 2. Riding school (Θανάσης Χουντρας) θα μαθεις απο τα site αναλυτικα τα πάντα

harris_x
27/07/2020, 11:23
Γεια σας . Ενδιαφέρομαι να κάνω μαθήματα ασφαλούς οδήγησης για πόλη. Θέλω να είμαι προετοιμασμενος πριν καβαλήσω την πρώτη μου μηχανή. Ποιο πρόγραμμα είναι ; Πόσο κοστίζει ; Πόσες ώρες διαρκεί και πόσο καιρό πριν πρέπει να κλείσω ραντεβού; Είδα βίντεο του χουντρα και έδειχνε μια γυναίκα που δεν είχε ιδέα από μηχανή και σε μία ώρα οδηγούσε . Έκπτωση υπάρχει σε όλα τα μέλη ( ρωτάω γιατί οι καιροί είναι δύσκολοι)

Λόγω του ότι ο τρόπος οδήγησης του δίκυκλου δεν αλλάζει αν είσαι στην πόλη ή έξω από αυτή, κάνε κάποιο σχολείο ασφαλούς οδήγησης και "ξεκοκάλισε" το παρακάτω:

Πάτησε για άμεσο download:
Οδηγήστε έξυπνα και με ασφάλεια (http://bit.ly/2qJ6AB6)
Οδηγήστε έξυπνα και με ασφάλεια (2) (http://bit.ly/2rrD93K)