PDA

View Full Version : Αγορά νέας μοτοσυκλέτας και ανελαστικότητα ζήτησης...



ptc
01/12/2018, 21:26
Στο προηγουμενο ΜΟΤΟ (το περιοδικο) υπηρχε παρουσιαση του νεου Duke 790. Το αρθρο εκλεινε με ένα συλλογισμο του δημοσιογραφου που μου ακουστηκε πολύ σωστος. Ελεγε λοιπον (πανω κατω) ότι είναι πολύ κριμα που αυτό το Duke παρουσιαζεται σημερα στην Ελλαδα, οπου επειδη εχει ουσιαστικα χαθει η μεση οικονομικη ταξη μια μηχανη αυτης της τιμης είναι καταδικασμενη να αποτυχει. Η λογικη του ηταν πως στην Ελλαδα του σημερα αν καποιος εχει να διαθεσει τα 11,5 χιλιαρικα που κανει το 790 μαλλον εχει να διαθεσει και τα 18 που κανει το Super Duke.

Διαβαζω τελευταια και τις συζητησεις εδώ μεσα για τις τιμες των νεων μοντελων οπου υπαρχει η γνωστη γκρινια (πχ 600αρια ss στα +12000, 790 adv στα 14000,κτλ) και σκεφτομαι αν οντως υπαρχει τελικα λογος οι εταιριες να προσπαθησουν να πουλησουν πιο φθηνα τις ακριβες τους μηχανες. Πραγματικα δηλαδη αν αντι για 14 το 790adv βγει στα 12 τι θα αλλαξει ακριβως; Θα τρεξει ο κοσμος να το αγορασει; Μοντελα όπως οι GS κυριαρχουν στις πωλησεις καινουριων. Κι αυτό δε λεει κατι;
Δε λεω φυσικα πως η τιμη δεν παιζει ρολο, απλα παιζει περισσοτερο στα φθηνοτερα μηχανακια. Πχ μπορει να αγορασω το ΜΤ09 στα 8000€ αντι για το Street triple (κι ας προτιμω το δευτερο) ή το Ζ650 αντι για το CB650. Αλλα καποιος που εχει το χρημα για να φτασει στα 11-12-13 φτου και βγαινω, μαλλον εχει και την ανεση να παει ακομα παραπανω, ή να μη νοιαστει τοσο πολυ για τις διαφορες στην τιμη.

Υπαρχει στην οικονομολογια ο ορος ελαστικοτητα ζητησης. Είναι ο βαθμός στον οποίο η ζητούμενη ποσότητα ενός προϊόντος ανταποκρίνεται στη μεταβολή της τιμής του. Πιστευω λοιπον πως στις μοτοσυκλετες ανω των 10000€ υπαρχει ανελαστικοτητα ζητησης, δηλαδη οι πωλησεις δεν επηρεαζονται και τοσο πολύ από την αυξηση της τιμης. Είναι ηδη τοσο λιγοι αυτοι που μπορουν να δωσουν αυτά τα λεφτα, που δε θα νοιαστουν για τα 1-2-3 χιλιαρικα διαφορα που μπορει να εχει το T7 από το 790adv. Η μεσαια ταξη που παλιοτερα ειχε τα 3-4 χιλιαρικα στο χερι και θα επαιρνε και το δανειο για να αποκτησει το νέο Hornet πλεον εχει σχεδον εκλειψει. Και σιγουρα εχουν εκλειψει τα ευκολα δανεια. Αυτό φαινεται και από τις πωλησεις των νεων μοτοσυκλετων.

Προφανως αυτή η θεωρια προερχεται από μακροχρονια κοινωνικοοικονομικη μελετη που εχω πραγματοποιησει στο μυαλο μου το τελευταιο δεκαλεπτο :D και επιδεχεται αφθονης κριτικης.

ggs
01/12/2018, 21:56
Χμμμ...
Δεν ξέρω πόσο ισχύει στην πραγματικότητα η υπόθεση ότι αφού μπορεί κάποιος να δώσει 10 ,μπορεί να δώσει και 12 και αφού θα δώσει 12 ας δώσει 14 κλπ

Ειδικά αυτή την εποχή που δεν υπάρχουν μετρητά, τα δάνεια είναι δύσκολα και ακριβά, το χρήμα έχει μεγαλύτερη αξία.

Οι καταναλωτές δεν τα δίνουν εύκολα τα 2-3 Χιλ παραπάνω.
Αντίθετα, επιβραβεύουν την τίμια και λογική τιμολογιακή πολιτική, όπως της γιαμαχα με τα MT, καθώς επίσης επιβραβεύουν καλά χρηματοδοτικά προγράμματα , όπως της BMW...η BMW δεν πουλάει μόνο για το όνομα..

rainmike
01/12/2018, 22:17
Χμμμ...
Δεν ξέρω πόσο ισχύει στην πραγματικότητα η υπόθεση ότι αφού μπορεί κάποιος να δώσει 10 ,μπορεί να δώσει και 12 και αφού θα δώσει 12 ας δώσει 14 κλπ

Ειδικά αυτή την εποχή που δεν υπάρχουν μετρητά, τα δάνεια είναι δύσκολα και ακριβά, το χρήμα έχει μεγαλύτερη αξία.

Οι καταναλωτές δεν τα δίνουν εύκολα τα 2-3 Χιλ παραπάνω.
Αντίθετα, επιβραβεύουν την τίμια και λογική τιμολογιακή πολιτική, όπως της γιαμαχα με τα MT, καθώς επίσης επιβραβεύουν καλά χρηματοδοτικά προγράμματα , όπως της BMW...η BMW δεν πουλάει μόνο για το όνομα..

Υπάρχουν 2 είδη καταναλωτών αυτοί που παίρνουν μηχανή για να πάρουν μηχανή και αυτοί που παίρνουν την ΜΗΧΑΝΗ οι πρώτοι συμβιβάζονται οι δεύτεροι όχι

nickald
01/12/2018, 22:20
Επίσης η τιμολογιακή πολιτική κάθε εταιρείας δεν αποφασίζεται με βάση την οικονομική δυνατότητα του μέσου Έλληνα.

AUFGEBRACHT
02/12/2018, 18:15
Υπαρχει στην οικονομολογια ο ορος ελαστικοτητα ζητησης. Είναι ο βαθμός στον οποίο η ζητούμενη ποσότητα ενός προϊόντος ανταποκρίνεται στη μεταβολή της τιμής του.

Για την ακρίβεια, ελαστικότητα ζήτησης είναι η μέτρηση του βαθμού επίδρασης που δέχεται η ζητούμενη ποσότητα ενός συγκεκριμένου προϊόντος, από μια δεδομένη αλλαγή σε μια εκ των ανεξάρτητων μεταβλητών, οι οποίες επηρεάζουν τη ζήτηση του εν λόγω προϊόντος.

ptc
02/12/2018, 18:35
Για την ακρίβεια...

401743

mia_zoi_kawa
02/12/2018, 23:43
Πολύ ωραίο θέμα άνοιξες ptc. Προσωπικά πιστεύω ότι οι περισσότερες μοτοσυκλέτες άνω των 10 12κ στην τιμή τους δεν αντικατοπτρίζεται η χρηστικότητα ή η λειτουργικότητα τους αλλά αλλά άυλα πράγματα (όπως το status). Φυσικά απευθύνονται στο κοινό που μπορεί και το πληρώνει (και που το έχει και αναγκη στην τελική γιατί άμα έχεις φράγκα θες να ξεχωρίζεις). Τώρα αν η μαρίδα (τα φτωχαδακια ,οι πολλοί) πάει και τα αγοράζει ή μυξοκλαιει για την τιμή είναι επέιδη είναι λίγο έως πολύ μπερδεμένη...

devil's animal
03/12/2018, 18:34
Θα συμφωνήσω με τον ggs...
Τα 2-3-5 χιλιάρικα είναι ένα καλό ποσό που μπορεί να διατεθεί σε πολλά πράγματα που έχουν σχέση με το μηχανάκι.. Για έναν ss rider είναι 4-6-10 μέρες στην πίστα με φρέσκα λάστιχα κλπ..κλπ...
Για έναν on-off rider ή εναν sport touring είναι 1-2-3 εβδομάδες ταξίδι...
Για κάποιον άλλον με naked μπορεί να είναι οι βενζίνες του χρόνου... And so on...
Να ήταν 500-1000-1500 να πω οκ...στα 10-12-14 χιλιάρικα δεν έχουν τόσο σημασία... Αλλά 3-4 χιλιάρικα είναι ένα έξτρα μηχανάκι..δλδ κάποιος παίρνει αυτό που θέλει και παίρνει και ένα μεταχειρισμενο για την πόλη...
Αυτά τα αποπανω για κάποιον που τα έχει στο χερι τα λεφτά.. Γιατί αν είναι να βάλεις δόσεις και να πάρεις δάνειο ούτως ή αλλιώς θα σε δαγκώνει η τράπεζα... Δεν θα σε νοιαξει να αποπληρωσεις στα 3 χρόνια ή στα 3,5 χρόνια...
Μετά δεν βλέπεις μετρητά που χάνεις, βλέπεις χρόνο αποπληρωμης...

buckley
03/12/2018, 18:57
Θα συμφωνήσω με τον ggs...
Τα 2-3-5 χιλιάρικα είναι ένα καλό ποσό που μπορεί να διατεθεί σε πολλά πράγματα που έχουν σχέση με το μηχανάκι.. Για έναν ss rider είναι 4-6-10 μέρες στην πίστα με φρέσκα λάστιχα κλπ..κλπ...
Για έναν on-off rider ή εναν sport touring είναι 1-2-3 εβδομάδες ταξίδι...
Για κάποιον άλλον με naked μπορεί να είναι οι βενζίνες του χρόνου... And so on...
Να ήταν 500-1000-1500 να πω οκ...στα 10-12-14 χιλιάρικα δεν έχουν τόσο σημασία... Αλλά 3-4 χιλιάρικα είναι ένα έξτρα μηχανάκι..δλδ κάποιος παίρνει αυτό που θέλει και παίρνει και ένα μεταχειρισμενο για την πόλη...
Αυτά τα αποπανω για κάποιον που τα έχει στο χερι τα λεφτά.. Γιατί αν είναι να βάλεις δόσεις και να πάρεις δάνειο ούτως ή αλλιώς θα σε δαγκώνει η τράπεζα... Δεν θα σε νοιαξει να αποπληρωσεις στα 3 χρόνια ή στα 3,5 χρόνια...
Μετά δεν βλέπεις μετρητά που χάνεις, βλέπεις χρόνο αποπληρωμης...

Ρε πατρίδα για την Ελλάδα δεν μιλάμε ή όχι ,γιατί ο ψηλός λέει ότι το χρήμα βγαίνει από τη τσέπη πια εξαιρετικά δύσκολα ενώ εσύ βλέπω ότι ξεκινάς να γράφεις για αναβάτες που χαλάνε σε "αναλώσιμα" 5 χιλιάρικα σε 10 μέρες ! εκτός αν μιλάς για τον Τζώνυ την Αλεπού ...

ptc
03/12/2018, 19:04
Θα συμφωνήσω με τον ggs...
Τα 2-3-5 χιλιάρικα είναι ένα καλό ποσό που μπορεί να διατεθεί σε πολλά πράγματα που έχουν σχέση με το μηχανάκι.. Για έναν ss rider είναι 4-6-10 μέρες στην πίστα με φρέσκα λάστιχα κλπ..κλπ...
Για έναν on-off rider ή εναν sport touring είναι 1-2-3 εβδομάδες ταξίδι...
Για κάποιον άλλον με naked μπορεί να είναι οι βενζίνες του χρόνου... And so on...
Να ήταν 500-1000-1500 να πω οκ...στα 10-12-14 χιλιάρικα δεν έχουν τόσο σημασία... Αλλά 3-4 χιλιάρικα είναι ένα έξτρα μηχανάκι..δλδ κάποιος παίρνει αυτό που θέλει και παίρνει και ένα μεταχειρισμενο για την πόλη...
Αυτά τα αποπανω για κάποιον που τα έχει στο χερι τα λεφτά.. Γιατί αν είναι να βάλεις δόσεις και να πάρεις δάνειο ούτως ή αλλιώς θα σε δαγκώνει η τράπεζα... Δεν θα σε νοιαξει να αποπληρωσεις στα 3 χρόνια ή στα 3,5 χρόνια...
Μετά δεν βλέπεις μετρητά που χάνεις, βλέπεις χρόνο αποπληρωμης...

Εχεις φυσικα δικιο, κι εγω ετσι το σκεφτομαι. Η διαφορα ειναι πως εσυ κι εγω (και οι περισσοτεροι εδω μεσα δηλαδη) δεν ειμαστε ο καταναλωτης που θα διαθεσει αυτα τα λεφτα για τα οποια μιλαμε ωστε να παρει καινουριο μηχανακι. Αρα λογικο ειναι να σκεφτομαστε με πιο μαζεμενα οικονομικα δεδομενα.

Εσυ κι εγω που θα γκρινιαξουμε για την τιμη του ZX6R δε θα το αγορασουμε ποτε, δεν ειμαστε το καταναλωτικο κοινο στο οποιο πλεον απευθυνεται η Kawasaki και η καθε Kawasaki. Πριν δεκα χρονια ησουν, τωρα οχι. Ειναι αυτο που λεω οτι εχει χαθει ουσιαστικα η μεση οικονομικη ταξη απο την ελληνικη αγορα.

Γιατι να νοιαζει την ΚΤΜ η γνωμη σου για την τιμη του καινουριου 1290 super adventure αν εσυ κοιτας για μεταχειρισμενα tracer; Καταλαβαινεις τι εννοω;

Δε λεω πως δεν πρεπει να εχουμε γνωμη κι εμεις, απλα λεω πως η γνωμη μας ειναι λιγο πολυ irrelevant για τις εταιρειες. Για να το πω αλλιως, βλεπω πως στα αντιστοιχα νηματα γραφονται περισσοτερες σελιδες απο οσα μηχανακια προκειται να πουληθουν. :D

ggs
03/12/2018, 19:19
Προφανώς, καμία εταιρία δεν σχεδιάζει την τιμολογιακή της πολιτική με βάση την Ελληνική αγορά και οικονομία.

Ίσως όμως ένα "θετικό" που ήρθε μαζί με όλα τα κακά της κρίσης , είναι ότι αποκτήσαμε λίγο περισσότερη καταναλωτική συνείδηση...ίσως και με το ζόρι...

Σε άλλες χώρες υπήρχε και υπάρχει χρόνια τώρα και εκεί η τιμολογιακή πολιτική τών εταιριών πρέπει να δώσει μάχη για να πείσει τον καταναλωτή ότι αξίζει το προϊόν.

Δεν φτάνει μόνο ένα βιντεάκι στο γιουτιουμπ ...

rainmike
03/12/2018, 19:32
Το δύσκολο κατεμέ δεν είναι το να αγοράσεις μηχανάκι το δύσκολο είναι να το συντηρήσεις.Και είναι το κομμάτι που
θέλει ιδαίτερη σκέψη ειδικά όταν πηγαίνεις για καινούριο η μετάχειρο.Το να μπορείς να διαθέσεις 10 12 14 χιλιάρικα οκ
μπορείς να τα βρείς ,τα μαζέυεις τα δανείζεσαι κάνεις το σκατό σου παξιμάδι τα δίνεις. Ακόμα και να βρείς κάτι ποιο
οικονομικό και να γλιτώσεις κάτι ,κάνα 2 χιλιάρικα ας πούμε δε λέει κάτι αν δεν έχεις ένα standar ποσό που πρέπει
να δίνεις για συντήρηση το χρόνο.Πολλοί είναι που δίνουν μηχανάκια τσίλικα επειδή απλά δεν μπορούν να τα συντηρήσουν.

devil's animal
03/12/2018, 19:40
Ρε πατρίδα για την Ελλάδα δεν μιλάμε ή όχι ,γιατί ο ψηλός λέει ότι το χρήμα βγαίνει από τη τσέπη πια εξαιρετικά δύσκολα ενώ εσύ βλέπω ότι ξεκινάς να γράφεις για αναβάτες που χαλάνε σε "αναλώσιμα" 5 χιλιάρικα σε 10 μέρες ! εκτός αν μιλάς για τον Τζώνυ την Αλεπού ...


Οποίος ασχολείται σοβαρά με την πίστα τα λεφτά αυτά τα δίνει...
Μπορεί όχι κατά την διάρκεια ενός έτους (αν και υπάρχουν και αυτοί) αλλά μπορεί σε 2-3 χρόνια να τα δώσεις τα 5χιλιάρικα...
Δεν είναι υπερβολικό ποσό...
Όπως επίσης και αν πηγαίνεις μια δυο εκδρομές στο εσωτερικό ετησιως και μια μεγάλη στο εξωτερικό εύκολα βγαίνουν τα ποσά...

basilis_k6
03/12/2018, 23:04
ωραιο θεμα.

συμφωνώ εν μέρη με το πρόβλημα που έχουν τα ακριβα μηχανάκια να απευθύνονται αυτομάτως στη ίδια μερίδα αγοραστών που απευθύνονται και τα πολύ ακριβα. Οντως ειναι ενα δικο μας "ελληνικο" πρόβλημα. Όμως δεν συμφωνω με την επιλογη του duke σαν παράδειγμα ουτε πιστευω πως οι διαφορές της τάξης των 3-4κ ευρω ειναι αμελητέες ακομη και για τον άνετο οικονομικα. Υπάρχει πολύς κοσμος που έχει λεφτα αλλα δεν αγοράζει overpriced προιοντα και το 790 ειναι τέτοιο. Πολλα μηχανάκια ειναι overpriced αυτη τη στιγμη.
Οι τιμές απο τις αντιπροσωπίες και τα εργοστάσια πρέπει να εξετάζουν και τοπικούς παράγοντες. Το κάνουν άλλωστε οταν ένα μοντέλο έχει καλή φημη σε κάποιες χωρες και το πάνε πιο ακριβα απο οτι σε άλλες χωρες.
Συγκεκριμένα για το duke, η τιμή ειναι τσιμπημένη αρκετα. Ανεξάρτητα απο το πορτοφόλι του αγοραστή και την τιμή του μεγάλου δουκα, υπαρχει ανταγωνισμος και μάλιστα πουλαει! Τα μηχανάκια ο αγοραστής τα συγκρινει ειτε με παρόμοια/ιδιας κατηγορίας είτε με οτιδήποτε στην ίδια τιμη. Αυτη τη στιγμη το 790 ειναι 2 χιλιάρικα πιο ακριβο απο το mt09 -που μάλιστα ειναι 900αρι-, πιο ακριβο απο 675s/r και ελάχιστα πιο φθηνο απο το 765rs που ειναι φορτωμένο "άσχημα".

α και ολα αυτα ενω το duke4 πάτωσε και το 790 ξενέρωσε στην τελική του μορφη όλο τον πλανήτη.

katsar
05/12/2018, 08:42
'Εχει και φτηνές αξιόπιστες επώνυμες μοτοσυκλέτες.Τα Ohlins,τα Brembo και τα λοιπά πληρώνονται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.Στα αυτοκίνητα δεν ισχύει το ίδιο μήπως;Ή σε οτιδήποτε.Έχει και καινούργια CBX,MT,CB650,NC,ZX,Z,rebel,SV κτλ για εμάς τους μπατίρηδες ή μεταχειρισμένα.Όποιος μπορεί να χαρεί τσίλικο μοτόρι των 14κ,μάγκας.Από την στιγμή που υπάρχουν σύγχρονες μοτοσυκλέτες σε όλες τις κατηγορίες σε καλή τιμή δεν με απασχολεί που το 790 κοστίζει 14,και 11.500 να είχε πάλι δύσκολα θα το αγόραζα και εγώ και η πλειοψηφία.Και δεν πιστεύω πως δεν τα αξίζει,ούτε αυτό ούτε τα SS600.Τα traction control,τα ηλεκτρονικά στις αναρτήσεις,διαφορετικούς χάρτες στον εγκέφαλο με ένα κουμπί κτλ θα τα πληρώσεις εξτρα,that's life and life is a bitch που λένε και στην εξωτική Ηλεία.Επίσης τα γούστα (και οι μαλακίες) πληρώνονται και πολλά άλλα τσιτάτα.

AUFGEBRACHT
06/12/2018, 18:45
Προφανώς, καμία εταιρία δεν σχεδιάζει την τιμολογιακή της πολιτική με βάση την Ελληνική αγορά και οικονομία.

Ίσως όμως ένα "θετικό" που ήρθε μαζί με όλα τα κακά της κρίσης , είναι ότι αποκτήσαμε λίγο περισσότερη καταναλωτική συνείδηση...ίσως και με το ζόρι...


Όταν βλέπω εικόνες να ξημεροβραδιάζονται α λα ΗΠΑ για να αγοράσουν το νέο iPhone, ή να αγοράζουν με το κιλό τις τηλεοράσεις ελέω Black Friday, δε θα ήμουν τόσο αισιόδοξος ότι αποκτήσαμε λίγο περισσότερη καταναλωτική συνείδηση...

Lioulios
06/12/2018, 18:55
Θυμαται κανεις ποσο κοστιζε το 950 adv το 2003 που πρωτοπαρουσιαστηκε ...ποσο το 990 το 2006 , ποσο το 1190 και ποσο σημερα το 1290 super adv ...και τι φοραει πανω ??
Πανω κατω ιδια τιμη αναλογικα .
Περιμενε κανεις δηλ 800αρι μηχανακι ετοιμο ΚΤΜ κατω απο το 14αρι ?

borgiriadis1
19/12/2018, 12:21
Τώρα έτυχε και διάβασα αυτό το θέμα. Αλλά δεν καταλαβαίνω ακριβώς ποιος είναι τελικά ο προβληματισμός? Ότι τα μηχανάκια είναι ακριβά γενικά ή ότι δεν μπορεί να τα αγοράσει ο μέσος Έλληνας πλέον?

Προφανέστατα η τιμολογιακή πολιτική των εταιριών δεν εστιάζεται στην Ελλάδα με 10 μύρια κόσμο πόσο μάλλον στους 100 που μπορούν και θέλουν να αγοράσουν μια μοτο των 10000+ ευρώ.Το ότι παλιά το κάνανε και άλλοι δεν σημαίνει οτι μπορούσανε. Παλιά είχαμε και ορθόδοξο ΠΑΣΟΚ. Παλιά πήγαινες στο βενζινάδικο και φουλαρες. Παλιά έπαιρνες διακοποδάνειο. ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΩ? Γτ μπορώ να γράφω σελίδες με το τι γινότανε παλιά. Ζούσαμε σε μια φούσκα και χρόνια τώρα που έσκασε δεν μπορούμε να το δεχτούμε.
Το ότι υπάρχουν μηχανές που κοστίζουν 10 χιλιάρικα και πάνω δεν σημαίνει οτι μπορείς να τις αγοράσεις.
Αν το σκεφτείς αναλογικά μαι μηχανή των 10000 ευρώ είναι σαν αμάξι των 30000 ευρώ. Δεν έχεις αμάξι των 30000 οπότε γτ να έχεις μηχανή των 10000.Τώρα αν μπορείς να δώσεις τα 10 και συμβιβάζεσαι με το να κρυώνεις να βρέχεσαι να ταλαιπώρησε κλπ, για αυτό είσαι μηχανόβιος. Αλλά όλα μαζί δεν μπορείς να τα κάνεις.Το μόνο ευτυχές σε όλη την ιστορία είναι οτι οι περισσότεροι που είχαν μεγάλου κυβισμού μηχανές για να πάνε στην καφετέρια τις σκοτώνουνε και έτσι αυτά τα εργαλεία πουλιούνται σε τιμή ξεφτίλα.(Το ίδιο και για τα αμάξια αλλά ας μην το πάω αλλού γτ είναι άλλα τα κοστολόγια εκεί)