Σύνδεση

View Full Version : BULTACO Προβλήματα



Hlos969
07/12/2021, 15:03
Καλησπέρα

παρακολουθώ εδώ και καιρό τις αναρτήσεις σας και τις συμβουλές σας που αρκετές φορές μου έχουν δώσει ιδέες και έμπνευση. Γράφω για πρώτη φορά μια και τώρα έχω φτάσει σε πρόβλημα για το οποίο δεν βρίσκω καμιά πληροφορία.

Πριν μερικά χρόνια μου χάρισαν το πλαίσιο από ένα bultaco frontera 370 Mk10 του 1977. Ακόμα και σαν σκέτο πλαίσιο ήταν πολύ όμορφο για να το αγνοήσω.
Δεδομένου ότι δεν υπήρχαν όλα τα υπόλοιπα μεσολάβησε μια μακρυά περίοδος έρευνας και περισυλλογής , που όμως λόγω της σπανιότητας της μάρκας στην Ελλάδα προσαρμόστηκαν μέρη από άλλα μοντέλα:π.χ πηρούνι από pursang 175 , και κινητήρας από αγωνιστικό kart της bultaco.

Ειδικότερα όσον αφορά τον κινητήρα ήρθε με λυμένη την κεφαλή και ένα τρύπιο καρμπυρατέρ bing, όπου και τα δύο χρειάστηκαν πολλή δουλειά και αρκετά ανταλλακτικά για να επισκευαστούν.

Σήμερα που το project θα έπρεπε να τελειώνει , το μηχανάκι δεν μπορεί να δουλέψει κανονικά , προβληματίζοντάς με αν τελικά όλη η βάση πάνω στην οποία βασίστηκε είναι λάθος.

Το ένα του πρόβλημα με λίγα λόγια είναι ότι ενώ παίρνει μπροστά εύκολα και κρατάει σταθερό ρελαντί, ο ήχος όταν ανεβαίνουν οι στροφές ακούγεται μπουκωμένος. Την ίδια στιγμή υπάρχει μεγάλη ποσότητα καυσίμου που ψεκάζεται αντίστροφα προς το φιλτρο αέρα, ενώ βγάζει τεράστιες ποσότητες καπνού (ακόμα και για δίχρονο του 77)

Το δεύτερο πρόβλημα (που δεν μπορώ να καταλάβω αν σχετίζεται με το πρώτο) είναι ότι όταν κουμπώσεις ταχύτητα και ζητήσεις από τον κινητήρα δύναμη φαίνεται να μην μπορεί να ανεβάσει στροφές, τόσο που σε κάποιες ανηφόρες σβήνει.

Δεν έχω εμπειρία με ανάρτηση σε forum οπότε θα προσπαθήσω να βάλω φωτογραφίες και βίντεο σε επόμενες αναρτήσεις.

Ιδέες και προτάσεις θα ήταν πολύ χρήσιμες μια και δεν έχω εμπειρία με δίχρονους κινητήρες.

karellen
07/12/2021, 15:36
Κάτσε να το δει ο @Bulmont.

bulmont
07/12/2021, 15:40
Κάτσε να το δει ο @Bulmont.

Το βλέπω ρε Νικο, αλλά απο που ν' αρχίσεις;;;;;;

bulmont
07/12/2021, 15:54
432744

Προφανώς θέλει άλλο καρμπυρατέρ για αρχή....

Hlos969
07/12/2021, 17:49
Σχετικά με το καρμπυρατέρ πρέπει να παραδεχτώ ότι πράγματι θέλει αλλαγή . Για μεγάλο διάστημα κυρίως από πείσμα προσπαθούσα να το κάνω να δουλέψει, πιστεύοντας ότι αφού με κάποιο τρόπο δούλευε πριν έρθει στα χέρια μου θα έπρεπε να γίνει ξανά. Έτσι εκτός από τον καθαρισμό και επισκευή σε διάφορα προβλήματα που είχε, επικοινώνησα και με την bing για βοήθεια. Αυτοί μου έδωσαν ένα αρχείο με όλα τα set up στα μηχανάκια εκείνης της εποχής όπου μπόρεσα να προτάσεις και να δοκιμάσω διαφορετικά set up σε ζιγκλέρ και βελόνες. Παρόλα αυτά ανεξάρτητα από όποιο συνδυασμό δεν υπήρξε διαφορά στην παραπάνω συμπεριφορά432745432746432747432748432749432750

kostaskk
07/12/2021, 17:53
Θεωριτικα έχει πολύ πλούσιο μίγμα, αν ναι ,και το πιστόνι έχει σκούρο χρώμα στο πάνω μέρος,όπως και η κεφαλή σχεδόν Μαύρο και το μπουζί είναι μαύρο χρώμα τότε θέλει μικρότερο ζιγκλέρ ίσως αρκετά νούμερα και χαμήλωμα τις βελωνας του καρπυρατερ,.

Σιγουρεψου ότι φοράει το σωστό μπουζί όπως και τον σωστό θερμικό βαθμό, αν όχι μπορεί να κολλήσει όπως κ για πολλούς άλλους λόγους αν κάτι έχει πειράχτει από κάποιον που δεν ξέρει.

Για το λάδι η τρόμπα λαδιού πρέπει να είναι ρυθμισμένη σωστά και χωρίς διαρροές, α δεν έχει τότε η αναλογία λαδιού πρέπει να είναι σωστά μετρούμενη,. Τα σημερινά καλά λάδια δουλεύουν καλά με κοντά 2% αναλογία, άντε 2,5 άντε 3 με το ζορι. Αν έχεις παραπάνω τότε αυτός είναι ο λόγος που καπνίζει, επίσης αν έχει χαλάσει η τσιμουχα στρόφαλου θα καει τα λάδια του σασμάν με κακές συνέπειες. Θα έχουν διαφορετική μυρωδιά και πυκνωτήτα καπνού ενώ μπορεί να δεις και χαρακιές στο πιστόνι αν δούλευε καιρό έτσι.

Για την επιστροφή καυσίμου τσεκαρε την βαλβίδα reed αν έχει,. Τα φύλλα τις τι κενό αφήνουν.

Επειδή θα μπορούσε να είναι και πάρα πολύ φτωχό αν δεις άσπρο μπουζί, η καθαρό πιστόνι, η η πάνω πλευρά του να είναι σαν να πέρασε αμμοβολή τότε σταματά κ μην το ξαναβάλεις μπρος μέχρι να ρυθμιστεί το μίγμα σωστά.
Το ρελαντί πρέπει να είναι χαμηλό όσο λέει ο κατασκευαστής, αν είναι ποιο ψηλά=παίρνει αέρα από κάπου κάποια Ένωση Κάρτερ,εισαγωγή,κύλινδρο κ θα κολλήσει.

Όσο είναι λυμένο καλό θα ήταν να μετριθουν: διάκενο πιστονιού-κυλινδρου, απόσταση πιστονιού κεφαλής, υψως αυτών, να βεβαιωθεί ότι κάτι από αυτά δεν έχει υποστεί πλανισμα, όγκος κεφαλής, πάχος φλαντζών, και ο κύλινδρος να είναι καλός, γυαλί,να φαίνονται οι χιαστί γρατσουνιές του honing και τίποτα άλλο. Να μην είναι οβάλ,

kostaskk
07/12/2021, 17:56
Θα βοηθούσε καλητερη φοτο του πιστονιού, υπερβολικό μαύρισμα κάτω από τα δαχτυλίδια σημαίνει πεσμένα δαχτυλίδια η πιστόνι με μεγάλη ανοχή, δλδ πας για καινούριο πιστόνι,.

Το καρμπ δουλευει μέχρι συγκεκριμένη γωνία που δουλεύει, συνιθος είναι οκ όταν το μπολ του είναι επίπεδο με το δάπεδο με όρθια την μηχανή, επίσης η στάθμη μέσα στο μπολ πρέπει να μετρηθεί αν είναι στα όρια του κατασκευαστη

Hlos969
07/12/2021, 17:58
https://youtu.be/PC1CmWeAngs

https://youtu.be/eWDTs0Sa66o

https://youtu.be/ZpBqdwE-EEQ

bulmont
07/12/2021, 18:14
Για το λάδι η τρόμπα λαδιού πρέπει να είναι ρυθμισμένη σωστά ,

Οταν κυκλοφορουσαν αυτα τα μηχανακια η μιξη γινοταν χειροπιαστα στο ''περιπου'' ή απο
τρομπα ....

Hlos969
07/12/2021, 18:25
Αυτό που δεν έχω κάνει σαφές είναι ότι ο κινητήρας λύθηκε εντελώς και ξαναδέθηκε με νέα ρουλεμάν τσιμούχες και πιστόνια. Έκτοτε έχει δουλέψει ελάχιστα, και μόνο στατικά .
Δεν έχει τρόμπα λαδιού ούτε και βαλβίδες reed . To ρελαντί του είναι πολύ σταθερό και «ακούει» στη ρύθμιση.
Όσον αφορά το πιστόνι και τις μετρήσεις , εκεί βρίσκεται κυρίως ο προβληματισμός μου. Ήλπιζα ότι δεν θα χρειαστεί να τον ξαναλύσω....
432751432752

nikosk2
08/12/2021, 06:49
Θεωριτικα έχει πολύ πλούσιο μίγμα, αν ναι ,και το πιστόνι έχει σκούρο χρώμα στο πάνω μέρος,όπως και η κεφαλή σχεδόν Μαύρο και το μπουζί είναι μαύρο χρώμα τότε θέλει μικρότερο ζιγκλέρ ίσως αρκετά νούμερα και χαμήλωμα τις βελωνας του καρπυρατερ,.

Σιγουρεψου ότι φοράει το σωστό μπουζί όπως και τον σωστό θερμικό βαθμό, αν όχι μπορεί να κολλήσει όπως κ για πολλούς άλλους λόγους αν κάτι έχει πειράχτει από κάποιον που δεν ξέρει.

Για το λάδι η τρόμπα λαδιού πρέπει να είναι ρυθμισμένη σωστά και χωρίς διαρροές, α δεν έχει τότε η αναλογία λαδιού πρέπει να είναι σωστά μετρούμενη,. Τα σημερινά καλά λάδια δουλεύουν καλά με κοντά 2% αναλογία, άντε 2,5 άντε 3 με το ζορι. Αν έχεις παραπάνω τότε αυτός είναι ο λόγος που καπνίζει, επίσης αν έχει χαλάσει η τσιμουχα στρόφαλου θα καει τα λάδια του σασμάν με κακές συνέπειες. Θα έχουν διαφορετική μυρωδιά και πυκνωτήτα καπνού ενώ μπορεί να δεις και χαρακιές στο πιστόνι αν δούλευε καιρό έτσι.

Για την επιστροφή καυσίμου τσεκαρε την βαλβίδα reed αν έχει,. Τα φύλλα τις τι κενό αφήνουν.

Επειδή θα μπορούσε να είναι και πάρα πολύ φτωχό αν δεις άσπρο μπουζί, η καθαρό πιστόνι, η η πάνω πλευρά του να είναι σαν να πέρασε αμμοβολή τότε σταματά κ μην το ξαναβάλεις μπρος μέχρι να ρυθμιστεί το μίγμα σωστά.
Το ρελαντί πρέπει να είναι χαμηλό όσο λέει ο κατασκευαστής, αν είναι ποιο ψηλά=παίρνει αέρα από κάπου κάποια Ένωση Κάρτερ,εισαγωγή,κύλινδρο κ θα κολλήσει.

Όσο είναι λυμένο καλό θα ήταν να μετριθουν: διάκενο πιστονιού-κυλινδρου, απόσταση πιστονιού κεφαλής, υψως αυτών, να βεβαιωθεί ότι κάτι από αυτά δεν έχει υποστεί πλανισμα, όγκος κεφαλής, πάχος φλαντζών, και ο κύλινδρος να είναι καλός, γυαλί,να φαίνονται οι χιαστί γρατσουνιές του honing και τίποτα άλλο. Να μην είναι οβάλ,

Κώστα σωστά οσα λες, αλλά για τον συγκεκριμένο κινητήρα δεν υπάρχουν κατασκευαστικά χαρακτηριστικά που να γνωρίζουμε, , , , γνωρίζεις ΕΣΥ κάτι να βοηθήσεις??

bulmont
08/12/2021, 07:12
Γενικά για δίχρονους κινητήρες πιό σύγχρονους ισχύουν όλα αυτά, και τα περισσότερα ισχύουν και γιά τον συγκεκριμένο κινητήρα..Ομως αυτός είναι αρκετά ''πρωτόγονος'' ούτε τρόμπα λαδιου έχει, ούτε ριντ, και θέλει αρκετό ψάξιμο στα πάντα από ρεύματα μέχρι συμβατότητας του πιστονιου με τον
κύλινδρο λόγω θυρίδων......

Hlos969
08/12/2021, 07:57
τα ρεύματα είναι σχετικά απλά και ρυθμισμένα με βάση τα manual της bultaco. Προφανώς το μηχανάκι είναι λίγο frankenstein και όσο και να στήθηκε με βάση τα manual παραμένει ένας εξαιρετικά σπάνιος κινητήρας που σε κάποια σημεία μοιάζει με το καθαρόαιμο 250 της εποχής (pursang 250) όπως π.χ. το κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά ήταν μια ξεχωριστή σειρά κινητήρων από μόνη της. Αυτό κάνει το ψάξιμο να είναι στα λίγο "στα τυφλά".

Δεδομένου ότι το βασικό πρόβλημα είναι ότι το μηχανάκι δεν μπορεί να κινηθεί ή κινείται με μεγάλη δυσκολία μιας και "στολάρει" σκέφτομαι σήμερα να κοιτάξω την συμπίεση του κυλίνδρου. Η λογική μου πίσω από αυτό είναι ότι φτιάχνοντας τον κινητήρα κατάλαβα ότι όσο δούλευε (προφανώς ώς καρτ) είχε βιαστεί ποικιλοτρόπως. Λόγω υπερβάλλοντα ενθουσιασμού αλλά και επειδή δεν γνώριζα ακόμα πολλές πηγές (όχι οτι υπάρχουν) πηγές για ανταλλακτικά απλά πηρα ένα καινούριο πιστόνι με ελατήρια και το έβαλα επάνω, χωρίς να μετρήσω τον κύλινδρο αν έχει φάει (και πόσα) ρεκτιφιέ.

Πιστεύω ότι μετρώντας την πίεση που από τα forum για το pursang 250 θα πρέπει να είναι γύρω στο 135 θα απαντήσω αν είναι τουλάχιστον το σωστό πιστόνι.

Bowleno
08/12/2021, 08:00
Κάτσε να το δει ο @Bulmont.


Το βλέπω ρε Νικο, αλλά απο που ν' αρχίσεις;;;;;;

Που είναι ο γέρος; :D

toyar
08/12/2021, 08:38
Απο εξατμιση τι παιζει;
Ειναι το ιδιο σημαντικη με την τροφοδοσια στο διχρονο

Hlos969
08/12/2021, 09:07
Σωστή παρατήρηση..... ΚΑΙ εκεί υπάρχει ένα πρόβλημα.

Η εξάτμιση ήρθε από frontera 370 , βρέθηκε από Γαλλία από "Γκουρού" των bultaco που μου είπε ότι παρόλα τα μικρότερα κυβικά του κινητήρα θα δούλευε κανονικά. Παρόλα αυτά όταν τοποθετήθηκε πάνω δεν στεγάνωσε καλά, με αποτέλεσμα να χάνει από μπροστά.432759432760

Parking
08/12/2021, 10:30
Τέτοια μηχανή είχε ο παππούς μου (νομίζω)
:rolleyes:
Δεν είχα ξαναδεί!

Δεν ξέρω τι είπε ο γκουρού αλλά τα 2Τ απ όσο ξέρω εγώ
είναι 2 οι μαγκιές που παίζουν
Καρμπ και εξάτμιση άρα δεν νομίζω να παίζει σε μικρότερα κυβικά

nikosk2
08/12/2021, 11:22
Που είναι ο γέρος; :D

από το στόμα μου το πείρες

bulmont
08/12/2021, 14:51
Τέτοια μηχανή είχε ο παππούς μου (νομίζω)
Δεν είχα ξαναδεί!!!!!..............


https://www.youtube.com/watch?v=kzDnbA_6t4k

OldMan
08/12/2021, 14:59
Ο γερος κανει την παπια γιατι εχει βαθια τραυματα απο μια Alpina 370 6-ταχυτη, της οποιας το καρμπυρατερ ακομη κοσμεί την βιβλιοθηκη του κατοχου, εν ειδει βιβλιοστατου..

Hlos969
08/12/2021, 15:03
o frankenstein έχει και από αυτό : τεπόζιτο και πηρούνι:lol:

432763

nikosk2
08/12/2021, 15:06
Για πες, , , ενδιαφέρον ακούγεται

Hlos969
08/12/2021, 15:51
432764

να και η μέτρηση της πίεσης!!!!

stefanos
08/12/2021, 18:35
Τέρμα ανοιχτό το γκάζι και πολλαπλές απανωτές γενναίες μανιβελιές?
Για 135 δεν φαίνεται.

Hlos969
08/12/2021, 18:48
Τέρμα ανοιχτό το γκάζι και πολλές γενναίες μανιβελιές!

Προφανώς εκεί ήταν η πηγή του βασικού προβλήματος (ότι δεν πάει)

Εκ των υστέρων καταλαβαίνω την ανοησία μου που παρότι είχα πολλές ενδείξεις ότι ο κινητήρας είχε περάσει δύσκολες στιγμές εγώ δεν μέτρησα τον κύλινδρο πόσα ρεκτιφιέ είχε φάει. Λογικά η επιλογή του πιστονιού θα έπρεπε να είχε γίνει μετά τις μετρήσεις.

kostaskk
08/12/2021, 19:19
Νομίζω θέλει και ζεστό μοτέρ η μέτρηση συμπίεσης.

Δεν χάλασε κ ο κόσμος, 4 παξιμάδια θα λύσεις, αλλά 2 για να βγει η εξάτμιση και πήρες το πιστόνι στο χέρι. Ούτε μισή ώρα δουλεία,αμα βάλω και το καρμπ και την κεφαλή σε περίπτωση που δεν βγαίνει δεμένη πάνω στον κύλινδρο κ χρειάζεται λύσιμο.

Ναι πρώτα μετράς τον κυλινδρο, βλέπεις τι διάκενο προτείνει ο κατασκευαστής, κάνεις τον υπολογισμό και μετα
παραγγέλνεις πιστόνι,

αλλιώς πας τελείως στην τύχη, κ είναι θαύμα που εστω δούλεψε,. Θα μπορούσε να φρακαρει σπάσει μπιελες αν ήταν σφιχτό, να κοπάναει σπάσει φούστα πιστονιού αν έχει πολύ μεγάλες, η να μην παίρνει καν μπρος. Δεν είναι μόνο τα ρεκτιφιε που μπορεί να έχει, και η κανονική χρήση φθείρει τον κύλινδρο κ αλλάζει τις διαστάσεις.

lykourgi
08/12/2021, 19:27
Σωστή παρατήρηση..... ΚΑΙ εκεί υπάρχει ένα πρόβλημα.

Η εξάτμιση ήρθε από frontera 370 , βρέθηκε από Γαλλία από "Γκουρού" των bultaco που μου είπε ότι παρόλα τα μικρότερα κυβικά του κινητήρα θα δούλευε κανονικά. Παρόλα αυτά όταν τοποθετήθηκε πάνω δεν στεγάνωσε καλά, με αποτέλεσμα να χάνει από μπροστά.432759
Αυτό δεν είναι εξάτμιση. Είναι wheelie control.
Και άσε τους άλλους να παιδεύονται με αισθητήρες και ηλεκτρονικά.

Τώρα σοβαρά, είναι δυνατόν αυτό το πράγμα να δουλέψει σωστά στο συγκεκριμένο μηχανάκι; Σοβαρά ρωτάω.

thunder ace
08/12/2021, 19:44
432766
Αυτή είναι η σωστή εξάτμιση.
Α..ρε χρόνια!!!!!!!

stefanos
08/12/2021, 19:47
Εκ των υστέρων καταλαβαίνω την ανοησία μου που παρότι είχα πολλές ενδείξεις ότι ο κινητήρας είχε περάσει δύσκολες στιγμές εγώ δεν μέτρησα τον κύλινδρο πόσα ρεκτιφιέ είχε φάει. Λογικά η επιλογή του πιστονιού θα έπρεπε να είχε γίνει μετά τις μετρήσεις.

Ok δεν τρέχει τίποτα. Ενα πιστόνι και ίσως ρεκτιφιέ.
Κοντά 40 άλογα χωρίς ριντ και βαλβίδα...
Μόλις θα ροπιάζει θα γίνεται πανηγύρι
Αξίζει και τον κόπο και το χρήμα.

Hlos969
08/12/2021, 20:20
Η αλήθεια είναι ότι είμαι λίγο ανακουφισμένος που εντοπίστηκε η ρίζα του βασικού προβλήματος. Τις επόμενες μέρες θα το λύσω και θα σας κρατήσω ενήμερους. Σας ευχαριστώ όλους για το χρόνο και τις ιδέες.

Hlos969
08/12/2021, 20:20
Ok δεν τρέχει τίποτα. Ενα πιστόνι και ίσως ρεκτιφιέ.
Κοντά 40 άλογα χωρίς ριντ και βαλβίδα...
Μόλις θα ροπιάζει θα γίνεται πανηγύρι
Αξίζει και τον κόπο και το χρήμα.

Βάλε και στην εξίσωση ότι είναι δεν ειναι 100 κιλά.

bulmont
09/12/2021, 08:55
Yπάρχουν και αρκετες διαφορες στις θυρίδες του κυλίνδρου. Αυτος που έχεις από
τον καρτοκινητήρα έχει περισσότερες από τους μοτοσυκλεττιστικους κινητηρες των BULTACO
και γι' αυτό (μάλλον) εχει και μεγαλύτερες επιδόσεις......

Kύλινδρος από 250 alpina

432772

με 6 θυρίδες (4εισ.-2εξαγ.)

432773

bulmont
09/12/2021, 09:00
Και πρέπει να προσέξεις την θέση που έχουν οι πείροι των ελατηρίων
μιάς και το πιστόνι δεν είναι το γνήσιο, γιατί θα 'ναι κρίμα να ανοίγεις
κινητήρα, για να βρεις τα κομμάτια από τα σπασμένα ελατήρια....

Hlos969
09/12/2021, 09:15
Yπάρχουν και αρκετες διαφορες στις θυρίδες του κυλίνδρου. Αυτος που έχεις από
τον καρτοκινητήρα έχει περισσότερες από τους μοτοσυκλεττιστικους κινητηρες των BULTACO
και γι' αυτό (μάλλον) εχει και μεγαλύτερες επιδόσεις......

Kύλινδρος από 250 alpina

432772

με 6 θυρίδες (4εισ.-2εξαγ.)

432773

432774
Πράγματι μεγάλη διαφορά!!

Hlos969
09/12/2021, 09:24
Και πρέπει να προσέξεις την θέση που έχουν οι πείροι των ελατηρίων
μιάς και το πιστόνι δεν είναι το γνήσιο, γιατί θα 'ναι κρίμα να ανοίγεις
κινητήρα, για να βρεις τα κομμάτια από τα σπασμένα ελατήρια....

Εδώ θα ήθελα λίγο παραπάνω διευκρίνηση. Δλδ , αν καταλαβαίνω καλά η διαδρομή που κάνουν οι ακρες των ελατηρίων να μην πέφτουν πάνω στις θυρίδες γιατί θα μαγκώσουν . Σωστά?

bulmont
09/12/2021, 09:34
Ακριβώς αυτό.

Εαν πέφτουν σε θυρίδα, χρειάζεται μηχανουργειο ωστε να τοποθετήσει νέους
πείρους (καταργώντας τους παλιούς.....) ετσι ώστε τα ελατήρια να κλείνουν σε
σημείο που δεν υπάρχει θυρίδα.....

stefanos
09/12/2021, 14:29
Εάν υπάρχει διαφορά στις θυρίδες δεν θα υπάρχει και διαφορά στα πιστόνια που ουσιαστικά ελέγχουν πότε ανοιγοκλείνει η θυρίδα?

OldMan
09/12/2021, 16:15
Εάν υπάρχει διαφορά στις θυρίδες δεν θα υπάρχει και διαφορά στα πιστόνια που ουσιαστικά ελέγχουν πότε ανοιγοκλείνει η θυρίδα?

Τη βλεπω τη δουλεια να ξεκιναει απο ενα σετ λιμες..;)

bulmont
09/12/2021, 16:26
Ο γερος κανει την παπια γιατι εχει βαθια τραυματα απο μια Alpina 370 6-ταχυτη, της οποιας το καρμπυρατερ ακομη κοσμεί την βιβλιοθηκη του κατοχου, εν ειδει βιβλιοστατου..


Τη βλεπω τη δουλεια να ξεκιναει απο ενα σετ λιμες..;)


Μπά;;;; Ξεπεράσαμε τα βαθιά παιδικά μας τραύματα από τις βαρβάτες, βίαιες ισπανίδες;;;;;;;;; :bawl::bawl::bawl:

Hlos969
09/12/2021, 18:30
BULTACO el misterio se espesa

νέα δεδομένα:

Άνοιξα την κεφαλή και πριν βγάλω κυλινδροπίστονα μέτρησα την διαδρομή και διάμετρο. Και εκεί παρουσιάζεται άλλη μια απορία. Με βάση τα manual τα μοντέλα bultaco έχουν διαστάσει 72mm*60mm για τα 250cc και 83,2mm*64mm για τα 350cc.

Το εν λόγω έχει 72*64mm. (φυσικά). Η απορία λοιπόν είναι : είναι έτσι ρυθμισμένο από το εργοστάσιο ειδικά για αυτή την σειρά κινητήρων των κάρτ? ή κάποια στιγμή η μπιέλα αντικαταστάθηκε με ότι ήταν πρόχειρο.....

Ακολουθούν και μερικές φωτογραφίες.432829432830432831432832432833

Μέτρησα και τα ελατήρια μέσα στον κύλινδρο όπου έχουν 0,9mm διάκενο

nic mor
09/12/2021, 18:46
Άσχετο με το πρόβλημα,απλώς έπεσε μπροστά
μου νωρίτερα και μου άρεσε.
Σόρρυ για το σπαμ.

stefanos
09/12/2021, 18:50
Η διαδρομή δεν αλλάζει αλλάζοντας την μπιέλα.
Δεν ξέρω αν με έκκεντρο κομβίο μπορεί να πάρεις 2mm, φαντάζομαι μπορεί,
αλλά πιθανόν να έχει στρόφαλο 350.

Hlos969
09/12/2021, 18:55
Η διαδρομή δεν αλλάζει αλλάζοντας την μπιέλα.
Δεν ξέρω αν με έκκεντρο κομβίο μπορεί να πάρεις 2mm, φαντάζομαι μπορεί,
αλλά πιθανόν να έχει στρόφαλο 350.

Και είναι αυτό πρόβλημα?

kostaskk
09/12/2021, 19:47
Πολύ πιθανόν το μοτέρ σου να είναι 350αρι με 250αρι κύλινδρο. Το διάκενο δαχτυλίδιου στο στοπ του, χώρισμα δεν έχει τόσο νόημα να το μετράς,.

Το βασικό είναι το διάκενο ανάμεσα σε πιστόνι και κύλινδρο, είτε χώνεις φίλερ ανάμεσα τους,είτε μετράς με μικρόμετρο το πιστόνι και τον κύλινδρο(σε συγκεκριμένα σημεία) και κάνεις την αφαίρεση, ο αριθμός που θα βγει είναι οι ανοχές κυλινδρου-πιστονιου. Μετά βλέπεις πόσο λέει ο κατασκευαστής.

Δες το άνοιγμα των ελατηρίων να μην περνάει πάνω,μέσα από θυρίδα, πρέπει πάντα να περνάνε από καθαρό μέταλο, αλλιώς βγαίνουν προς τα έξω,χτυπάνε στην οροφή η πάτο θυρίδας και σπάνε η κάνουν χαρακιές. Συνιθες θέμα όταν μπαίνει το πιστόνι ανάποδα κ χτυπάνε στην εξαγωγή. Η όταν βάζουν πιστόνια η κυλινδρα από άλλα μοντέλα.
Πάντα οι κοπές των ελατηρίων κοιτάνε στην πίσω μεριά του κυλίνδρου,δλδ απέναντι από την εξαγωγή.

Εφόσων στο άνω νεκρό σημείο το πιστόνι έρχεται σχεδόν φλατ με την επιφάνεια φλάντζας κεφαλής και στο κάτω νεκρό σημείο το πιστόνι έρχεται φλατ με το κάτω μέρος των θυρίδων μεταφοράς τότε δεν θα έχεις θέματα με τον χρονισμό κτλ, είναι σχεδόν όπως μαμά.
Ίσως με μια λεπτότερη φλάντζα βάσης κυλινδρου να κατεβάζες τον κύλινδρο ώστε το πιστόνι να έρθει εντελος φλατ με το πάνω μέρος του κυλίνδρου για να έχεις καλή συμπίεση..
Αν το κενό είναι μεγάλο τότε ίσως θέλει πλανισμα ο κύλινδρος όσο μεγαλύτερο το σκαλοπάτι τόσο χάνεις συμπίεση, ίσως κ αυτός να είναι ένας λόγος που δεν είχες καλή συμπίεση.

Επίσης ο κύλινδρος σου δεν είναι σε καλή κατάσταση, έχει χαρακιές παντού κ κάτω από την εξαγωγή, ίσως έχει φάει ελαφρύ κόλλημα αλλά εμένα αυτες οι χαρακιές κάθετες κ παντού στον κύλινδρο μου θυμίζουν χαλασμένη δεξιά τσιμουχα στρόφαλου κ διαρροή σασμανολαδου μέσα στον στρόφαλο, τα ρινίσματα από το σασμάν δημιουργούν τις χαρακιές όπως και η μη επαρκή λιπανση,η καταστροφή του φιλμ που δημιουργεί το διχρονολαδο από το σασμανολαδο.

Χρησιμοποιείται κ έτσι αλλά δεν είναι ότι καλητερο, κ οι φοτο σου δεν βοηθάνε, αν νιώθεις τις χαρακιές με το χέρι, νύχι τότε μάλλον πας για κύλινδρο η ρεκτιφιε.

kostaskk
09/12/2021, 19:55
Ξέχασα να πω ότι όσο πειράζεις το ύψος κυλίνδρου, είτε από λεπτότερη, παχύτερη φλάντζα είτε με πλανισμα η πλακάκι αλλάζει ο χρονισμός του μοτέρ.

stefanos
09/12/2021, 23:48
Και είναι αυτό πρόβλημα?

Απλά αναρωτιέμαι πώς βολέψαν τα 2mm παραπάνω ύψος στο ΑΝΣ με δεδομένο το ύψος του κυλίνδρου και το πιστόνι από το 250.
Αν δούλευε δεν βλέπω γιατί να είναι πρόβλημα.

Hlos969
13/12/2021, 16:28
καλησπέρα και καλή εβδομάδα.

Επανέρχομαι λοιπόν μετά που βγήκε ο κύλινδρος και το πιστόνι και μετρήθηκαν. Χωρίς να γίνω καθόλου σοφότερος.

432865432866

Οι μετρήσεις μου :

Οι μετρήσεις :
Κύλινδρος 73,12-73,14mm
Πιστόνι 72,94mm


Δεν ξέρω και πολλά αλλά αν καταλαβαίνω καλά, ο κύλινδρος βρίσκεται μετά το 4ο ρεκτιφιέ και η ανοχή του σε σχέση με το πιστόνι είναι 73,12-72,9 = 0,18mm. Το οποίο είναι στο όριο της ανοχής (: βλέπω στον πίνακα maximum piston clearance before replacement 0,007 της ιντσας = 0,1778mm)

Τα νούμερα σαφώς δεν είναι καλά αλλά εξηγούν τόσο μεγάλη πτώση στην συμπίεση?

Πονοκέφαλος..........

kostaskk
13/12/2021, 23:35
Άρα έχεις περάσει το όριο ανοχής που προτείνει για να γίνει αλλαγή πιστονιού. ( Κατα 0,0022 mm στην καλητερη) μπορεί και πολύ παραπάνω αν πάρω την μετρισης σου στα 73,14. Γενικά θέλει πολύ καλή ακρίβεια στις μετρισεις κ να είναι σωστές από πολλές πλευρές για να δεις τι παίζει.

Οπότε ίσως αυτό φταίει για χαμηλή συμπίεση κ θα μπορούσε να γίνει κ σοβαρή ζημιά αν δούλευε έτσι( σπάσιμο φούστας πιστονιού, κόλλημα)

από ότι βλέπω το σωστό πρέπει να είναι ανάμεσα σε 0,002 με 0,0035 για σωστή λειτουργία,. Και στο 0.007 αν πας αλλάζεις πιστόνι,. (Ιντσες).

Μέτρα και τις διαστάσεις του κυλίνδρου,υψος, υψος θυρίδων για να δεις αν έχουν πλανιαρει,πειράξει κάτι για αρχή, ότι μπορείς βασικά μέτρα. Όπως τα βλέπω αν έκανα σωστά τις πράξεις στο περίπου το πιστόνι σου θα έπρεπε να είναι 73,03mm με 73,05

Hlos969
14/12/2021, 08:24
Ειλικρινά ευχαριστώ για το χρόνο και τις πληροφορίες. Όσο το κοιτάω με τις μετρήσεις βλέπω από παντού σημάδια ότι είμαι πέραν των ανοχών του κινητήρα π.χ. το διάκενο του δαχτυλιδιού 0,9mm που είναι πάνω στο όριο αλλαγής (0,899mm = 0,035in.).

To ερώτημα είναι τι γίνεται από εδώ και εμπρός, μια και σύμφωνα με τον πίνακα βρίσκομαι μετά το τέλος των ρεκτιφιέ (4ο). Μπορώ να βρώ πιστόνι 73,03mm? Ή μήπως είναι σοφότερο να βρω νέο χιτώνιο.

Σε μια πρώτη έρευνα που έκανα χθες βρήκα από κατάστημα στην Αγγλία κάποιο που φαινομενικά ταιριάζει. Σύμφωνα με τον πωλητή είναι για Pursang 250 που είναι συμβατό με το δικό μου κύλινδρο. Όμως το συγκεκριμένο αφορά μια έκδοση με βαλβίδες reed. Έχετε ιδέα αν μπορεί να ταιριάξει? Βάζω παρακάτω και τις φωτογραφίες του πωλητή.

432875432876432877432878432879432880

Hlos969
15/12/2021, 13:35
Καλημέρα και σήμερα

είπα σήμερα να ανεβάσω μερικές φωτογραφίες που να φαίνεται καλύτερο το θυρίδωμα του δικού μου κυλίνδρου σε σχέση με αυτό που βρίσκω (φωτό παραπάνω) ώστε να μπορεί να γίνει μια σύγκριση. Εμένα μου φαίνεται ότι μοιάζουν αρκετά , γιαυτό και ζήτησα από τον πωλητή να μου δώσει ότι μετρήσεις μπορεί ώστε να γίνει κάποια καλύτερη σύγκριση.
432896432897432898432899

stefanos
15/12/2021, 17:16
Φιλικά και χωρίς παρεξήγηση, στη θέση σου θα πήγαινα από ένα ρεκτιφιέ να μετρήσουν κύλινδρο και πιστόνι.
Ετοιμάζεσαι αφενός να μπείς σε έξοδα για ψώνια.
Αφετέρου κάποιος πρέπει να το πρεσάρει το χιτώνιο να του κάνει ρεκτιφιέ και φτιάξει τις θυρίδες και δεν ξέρω τι άλλο ακόμα που αγνοώ.
Προσωπικά αυτά τα θεωρώ σημαντικότερα από το ίδιο το χιτώνιο.

Hlos969
16/12/2021, 07:44
Φιλικά και χωρίς παρεξήγηση, στη θέση σου θα πήγαινα από ένα ρεκτιφιέ να μετρήσουν κύλινδρο και πιστόνι.
Ετοιμάζεσαι αφενός να μπείς σε έξοδα για ψώνια.
Αφετέρου κάποιος πρέπει να το πρεσάρει το χιτώνιο να του κάνει ρεκτιφιέ και φτιάξει τις θυρίδες και δεν ξέρω τι άλλο ακόμα που αγνοώ.
Προσωπικά αυτά τα θεωρώ σημαντικότερα από το ίδιο το χιτώνιο.

Καλημέρα ! το έκανα και έχω βάλει τις μετρήσεις παραπάνω. Αν καταλαβαίνω καλά η κατάσταση του κυλίνδρου είναι ότι έχει εξαντλήσει τα όριά του και χρειάζεται μεγαλύτερο πιστόνι (π.χ 73,05mm όπως αναφέρει ο kostask παραπάνω), το οποίο δεν έχω βρει ακόμα (και δεν είμαι αισιόδοξος). Η δεύτερη εναλλακτική είναι ένα νέο χιτώνιο όπως αυτό παραπάνω , που εμφανισιακά δείχνει πολύ όμοιο με το δικό μου. Η λύση παρόλο που δεν την προτιμώ λόγω κοστολογίου (χιτώνιο + νέο σετ πιστόνι) φαίνεται να είναι η πιο ενδεδειγμένη από τον πίνακα ανοχών της εταιρίας . Έτσι ζήτησα από τον πωλητή να μου δώσει μετρήσεις και με βάση αυτές θα πάω στο μηχανουργείο να τα συγκρίνω.

Τίποτα όμως από τα παραπάνω δεν είναι σίγουρο μαι και πραγματικά είμαι ανίδεος για την κατεύθυνση και τα επόμενα βήματα που πρέπει να κάνω. Ιδιαίτερα διότι δεν είχα ποτέ καμία άλλη επαφή με δίχρονο κινητήρα. Κάνω λοιπόν κάθε βήμα στα τυφλά, οπότε οποιαδήποτε πρόταση και ιδέα από εσάς είναι πολύ σημαντική.