Σύνδεση

View Full Version : ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ SUZUKI GSXR 750 '88



Σελίδες : [1] 2

csofos
19/03/2022, 10:07
Άντε επιτέλους, ήρθε η ώρα να καταπιαστώ με το GSXR 750 γιατί στο τέλος θα σκουριάσει μέσα στο γκαράζ! Η ψηφοφορία στο YouTube έδειξε ότι οι περισσότεροι θέλουν ανακατασκευή Suzuki! Αφού οι περισσότεροι το θέλουν... θα το κάνουμε.

Εδώ να πως ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όσους ψήφισαν, ότι και να ψήφισαν! Επίσης και σε όσους το είχαν στα υπόψιν τους, αλλά το ανέβαλαν για τους δικούς του λόγους! Να είστε όλοι καλά παιδιά!

Μιας και έχω άδεια, είπα να αρχίσω σήμερα το ξήλωμα.

Αλλά πρώτα μερικές φώτο, πριν αρχίσουμε :)

434746

434747

Θα έχουμε δουλειά εδώ!
434748

434750

Και μια όλος ο στόλος μαζί.
434745

doctoras
19/03/2022, 10:22
καλή αρχή!!
:wave2:

sapila racing
19/03/2022, 10:53
:beer: :beer:

ΟΚΤΑΝΙΟ
19/03/2022, 11:17
:beer:

telegonos
19/03/2022, 12:08
ΕΓΩ θα το τελειώνα ΠΛΗΡΩΣ βγάζοντας φωτογραφίες, και ΜΕΤΑ θα πόσταρα την πορεία, όλη μαζί, μαζεμένη-τακτοποιημένη, με ένα στυλ και διάθεσης γραφής, να μπει κάποιος να την διαβάσει μια και όξω, να τελειώνει.

Σηριαλ που κρατάνε καιρό, τα βαριέται ο κόσμος, δεν τελειώνουνε και ποτέ, και χάνεται η ροή της ιστορίας μέσα σε ποστ-απαντήσεις-σχόλια και ανάλογα την διάθεση της κάθε μέρας αλλάζει και το στυλ γραφής οπότε χάνεται η συνέχεια κ.ο.κ.

Εγώ φυσικά τα λέω αυτά, ο καθένας όπως νομίζει καλύτερα για τον ευατό του κάνει, και πολύ καλά κάνει.

Καλές εργασίες εύχομαι.

Pew
19/03/2022, 12:22
Καλη ευκολία !!! Πατησα subscribe με κομπρεσερ!!! :a014:

csofos
19/03/2022, 12:44
ΕΓΩ θα το τελειώνα ΠΛΗΡΩΣ βγάζοντας φωτογραφίες, και ΜΕΤΑ θα πόσταρα την πορεία, όλη μαζί, μαζεμένη-τακτοποιημένη, με ένα στυλ και διάθεσης γραφής, να μπει κάποιος να την διαβάσει μια και όξω, να τελειώνει.

Σηριαλ που κρατάνε καιρό, τα βαριέται ο κόσμος, δεν τελειώνουνε και ποτέ, και χάνεται η ροή της ιστορίας μέσα σε ποστ-απαντήσεις-σχόλια και ανάλογα την διάθεση της κάθε μέρας αλλάζει και το στυλ γραφής οπότε χάνεται η συνέχεια κ.ο.κ.

Εγώ φυσικά τα λέω αυτά, ο καθένας όπως νομίζει καλύτερα για τον ευατό του κάνει, και πολύ καλά κάνει.

Καλές εργασίες εύχομαι.

Να 'σαι καλά!
Ωστόσο, δεν μπορώ να περιμένω να τελιώσει όλη η ανακατασκευή για να τη βάλω μια κι έξω. Καμιά φορά που θα κολλήσω σε κάποιο πρόβλημα, θα με βοηθήσει ιδιαίτερα η δική σας εμπηρεία εδώ μέσα, ώστε να κάνω κάτι της προκοπής.
Θα ήταν σαφώς καλό για τον αναγνώστη, αλλά δεν θα είχα τη δική σας βοήθεια.
Όσο για το στυλ γραφής... τι να σου πω? Μακάρι να ήμουν συγγραφέας, αλλά δεν :bawl:

ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
19/03/2022, 22:28
Τι ωραία φωτογραφία αυτή πού είναι και οι 3 γριουλες μαζι!Αν και είμαι απο αυτούς που ψήφισαν το νιντζα σου εύχομαι καλή αρχή!

Πρέπει να σου πω το χρωμα στο τζιεσεξαρ είναι πολύ φρεσκαδουρα για τόσο χρόνων μηχανάκι! Ουαοοο!!!!

csofos
19/03/2022, 23:18
Ξεκίνησε το ξήλωμα
434766

434767

Ξέρει κάποιος πως στο διάολο βγαίνει αυτό το φιλτροκούτι (όχι το φίλτρο) από εκεί μέσα? Όσο και να το πίεσα, δεν έβρισκα τρόπο να το βγάλω. Η μόνη λύση φαίνεται να είναι να βγει ο κινητήρας από τη μέση. Φαντάζομαι ότι δεν είναι ότι καλύτερο για κάποιον που θα ήθελε να αλλάξει φιλτροκούτι χωρίς να κατεβάσει κινητήρα.
434768

telegonos
20/03/2022, 10:43
Να 'σαι καλά!
Ωστόσο, δεν μπορώ να περιμένω να τελιώσει όλη η ανακατασκευή για να τη βάλω μια κι έξω. Καμιά φορά που θα κολλήσω σε κάποιο πρόβλημα, θα με βοηθήσει ιδιαίτερα η δική σας εμπηρεία εδώ μέσα, ώστε να κάνω κάτι της προκοπής.
Θα ήταν σαφώς καλό για τον αναγνώστη, αλλά δεν θα είχα τη δική σας βοήθεια.
Όσο για το στυλ γραφής... τι να σου πω? Μακάρι να ήμουν συγγραφέας, αλλά δεν :bawl:

Eύχομαι να του κάνεις ότι η Ζωή στο έρημο Βουνό, κι ας ηττηθείς για λίγο στην μέση.


https://www.youtube.com/watch?v=3eG_O1wEJ40

Lakisss
20/03/2022, 12:19
Διάβασε εδώ μήπως βρεις άκρη. Κάποιοι λένε ότι πρέπει να βγει το alternator.
https://www.gixxer.com/threads/stock-air-box-removal.27317/
https://www.gixxer.com/threads/how-to-remove-your-stock-airbox-in-3-minutes.197937/
https://www.gixxer.com/threads/2nd-gen-airbox-removal.222431/

csofos
20/03/2022, 22:01
Διάβασε εδώ μήπως βρεις άκρη. Κάποιοι λένε ότι πρέπει να βγει το alternator.
Το είδα αφού είχα κάνει λίγες ακόμα αργασίες. Θα το τσεκάρω αύριο. Σε ευχαριστώ!


Έφτασα μέχρι εδώ για την ώρα.
434797

434798

Grafton 505
21/03/2022, 18:56
:beer::a014:

Σου λείπει και ένα Honda από την συλλογή, ή είναι κάπου κρυμμένο ; :lol:

csofos
23/03/2022, 22:53
Προχώρησα λίγο ακόμα σήμερα. Έβγαλα τροχούς, πιρούνι, πίσω φτερό. Παρατήρησα πολύ λάδι (ξεραμένο) στο πίσω μέρος του κινητήρα. Τώρα, είναι από το λάδι του αμορτισέρ? Είναι από τον κινητήρα? Θα εξεταστεί όταν βγει ο κινητήρας έξω. Η συμπίεση στους κυλίνδρους είναι πολύ καλή για 34 χρονών μοτοσικλέτα με 95.000χλμ
1ος κύλινδρος 170psi
2ος κύλινδρος 160psi
3ος κύλινδρος 165psi
4ος κύλινδρος 167psi

434834

telegonos
23/03/2022, 23:04
Προχώρησα λίγο ακόμα σήμερα. Έβγαλα τροχούς, πιρούνι, πίσω φτερό. Παρατήρησα πολύ λάδι (ξεραμένο) στο πίσω μέρος του κινητήρα. Τώρα, είναι από το λάδι του αμορτισέρ? Είναι από τον κινητήρα? Θα εξεταστεί όταν βγει ο κινητήρας έξω. Η συμπίεση στους κυλίνδρους είναι πολύ καλή για 34 χρονών μοτοσικλέτα με 95.000χλμ
1ος κύλινδρος 170psi
2ος κύλινδρος 160psi
3ος κύλινδρος 165psi
4ος κύλινδρος 167psi

434834

Ή λάδι αλυσίδας ή λάδι από αναθυμιάσεις φιλτρόκουτου. Το φιλτρόκουτο, ήταν στεγνό μέσα ή είχε λαδίλες;

csofos
24/03/2022, 06:39
Ή λάδι αλυσίδας ή λάδι από αναθυμιάσεις φιλτρόκουτου. Το φιλτρόκουτο, ήταν στεγνό μέσα ή είχε λαδίλες;
Μου φάνηκε να είναι βρεγμένο με λάδι το εσωτερικό του. Ένα λεπτό στρώμα όμως, όχι να κολυμπάει και στο λάδι.

Pew
24/03/2022, 14:44
Πολυ καλα για κρυα συμπιεση.
Ψαξε για ενα leak down tester, ειναι πολυ πιο χρησιμο καθως ετσι μπορεις να εχεις μια εικονα και για τις βαλβιδες, φλατζα εκκρηξεως ή και ελατηρια εμβολων.
(αναλογα απο το που θα χανει αερα!!)

Προυποθετει ομως να φερνεις το καθε εμβολο για τον κυλινδρο που μετρας, στο ανω νεκρο σημειο στη φαση της αναφλεξης (βαλβιδες κλειστες).

Φανταζομαι τα ξερεις... ακομα και ετσι ομως, τα νουμερα που ειδες, ειναι μια πολυ καλη αρχη!!

csofos
25/03/2022, 09:26
Με ζόρισε σήμερα ο κινητήρας για να βγει από πάνω! Τελικά τον κατέβασα! Μένει το ψαλίδι και οι τιμονόπλακες, για να αρχίσει το καθάρισμα.

Με....
434868

Με χωρίς...
434869

Και ο δράστης...
Τηλέγονε δίκιο είχες. Λάδια από την αλυσίδα ήταν. Τσάμπα ανυσηχούσα.
434870

doctoras
25/03/2022, 20:48
Aero το εργαλείο!

toyar
26/03/2022, 06:11
Oil....

csofos
26/03/2022, 07:12
Σήμερα καθάρισα το πλαίσιο! Κανονική μπουγάδα. Μου πήρε αρκετή ώρα τρίψε και ξύσε, αλλά άξιζε τον κόπο. Πρώτα με degreaser και μετά με σαπουνόνερο. Μένει τώρα να κάνω και το ψαλίδι.
Επίσης, ερώτηση: Πως τσεκάρω αν το αμορτισέρ είναι σε καλή κατάσταση? Αν δεν είναι (το πιο πιθανό), που υπάρχουν κιτ ανακατασκευής τους?

434915

434916

434917

doctoras
26/03/2022, 08:09
αν δεν έχει βρει μανιουαλ τσέκαρε και αυτό (https://www.manualedereparatie.info/en/download/Suzuki-GSX-R-750-93-95-Service-Manual.html), είναι του '93 κάποια πράγματα μπορεί να παραμένουν ίδια

το αμορτισερ πρέπει να είναι πλήρως ρυθμιζόμενο. Ρωτάς σε αναρτισάδικο για επισκευή, το ελατήριο του αμορτισερ αν γνωριζεις οτι δεν έχει πολλά χλμ πάνω δεν θα έχει θέμα, το ίδιο ισυει και για τα ελατήρια πιρουνιού. Ο τρόπος ελέγχου στα ελατήρια είναι να μετρήσεις το free length τους αν είναι εντός προδιαγραφών

πάντως το gsxr εκείνης της περιόδου ηταν τα πιο ελκυστικά ss :pink:

*το μοτέρ φαίνεται λουλούδι!

Rac3rX
26/03/2022, 09:37
Δεν θα βρείς κιτ επισκευής για το αμορτισέρ, είναι μη ανοιγόμενο. Kατά την Suzuki αυτό, αν το πας όμως σε ένα καλό αναρτησάδικο κατά πάσα πιθανότητα θα στο επισκευάσει μια χαρά. Αν δεν έχεις ήδη βρεί το manual πες μου να σου στείλω σε μήνυμα από πού θα το κατεβάσεις.

csofos
26/03/2022, 12:30
Δεν θα βρείς κιτ επισκευής για το αμορτισέρ, είναι μη ανοιγόμενο. Kατά την Suzuki αυτό, αν το πας όμως σε ένα καλό αναρτησάδικο κατά πάσα πιθανότητα θα στο επισκευάσει μια χαρά. Αν δεν έχεις ήδη βρεί το manual πες μου να σου στείλω σε μήνυμα από πού θα το κατεβάσεις.


αν δεν έχει βρει μανιουαλ τσέκαρε και αυτό (https://www.manualedereparatie.info/en/download/Suzuki-GSX-R-750-93-95-Service-Manual.html), είναι του '93 κάποια πράγματα μπορεί να παραμένουν ίδια

το αμορτισερ πρέπει να είναι πλήρως ρυθμιζόμενο. Ρωτάς σε αναρτισάδικο για επισκευή, το ελατήριο του αμορτισερ αν γνωριζεις οτι δεν έχει πολλά χλμ πάνω δεν θα έχει θέμα, το ίδιο ισυει και για τα ελατήρια πιρουνιού. Ο τρόπος ελέγχου στα ελατήρια είναι να μετρήσεις το free length τους αν είναι εντός προδιαγραφών

πάντως το gsxr εκείνης της περιόδου ηταν τα πιο ελκυστικά ss :pink:

*το μοτέρ φαίνεται λουλούδι!

Έχω το γνήσιο manual της Suzuki. Μου το έδωσε ο προηγούμενος ιδιοκτήτης. Δε λέει όμως πουθενά για το πως ανοίγεις το αμορτισέρ για να το επισκευάσεις. Μάλλον θα πάω για καινούριο (ιμιτασιόν βέβαια). Σας ευχαριστώ πολύ παιδιά!

telegonos
26/03/2022, 14:11
Πως τσεκάρω αν το αμορτισέρ είναι σε καλή κατάσταση?

Καταρχάς αφού το καθαρίσεις καλά, δεν πρέπει να έχει οπτικά σημάδια ζημειάς, όπως γραντζουνισμένη επιφάνεια ή σκουριά στον άξονα, διαρροή λιπαντικού κ.ο.κ. Γύρνα το γύρω-γύρω για ρωγμές στο μέταλο, και ειδικά στις υποδοχές σύνδεσης με το μοχλικό και το άνω άκρο στο πλαίσιο, καθώς και στα σημεία που ακουμπάνε το ελατήριο. Αν έχει silent block στο πάνω άκρο, τσεκαρε ότι δεν είναι λιωμένο το λάστιχο του silent block.

Στην συνέχεια, το πας σε ένα βουλκανιζατέρ αυτοκινήτων που να αλλάζει και αναρτήσεις σε αμάξια. Αυτοί έχουν συμπιεστή ελατηρίου, δλδ ένα πράγμα με βίδες, που πιάνει το ελατήριο και το συμπιέζει.
434919
Θα συμπιέσετε το ελατήριο ώστε να ελευθερωθεί και να βγει ο πάτος που το κρατάει στην θέση του, και έτσι το ελατήριο θα φύγει τελείως από το αμορτισέρ.

Υπάρχουν και αμορτισέρ που το ελατήριο βγαίνει και χωρίς συμπιεστή, αρκεί να πας τέρμα πάνω το παξιμάδι προφόρτισης απελευθερώνεται ο πάτος, αλλά από ότι είδα από τις φωτό, το δικό σου ΔΕΝ είναι από αυτά. Μπορεί να κάνω και λάθος, τσέκαρε.

Ο πάτος που θέλεις να απελευθερωθεί, είναι απόσο βλέπω στην φωτό, αυτά τα δυο ημικύκλια στην τρίτη φωτό στο ''ανω'' άκρο. Αν σταματήσει το ελατήριο να τα πατάει, αυτά βγαίνουν-ξεκαλουπώνουν, και τότε φεύγει και όλο το ελατήριο.

Ο σκοπός σου, είναι να πάρεις το ΣΚΕΤΟ αμορτισέρ στο χέρι, σκέτο=χωρίς ελατήριο πάνω του.

Τότε πρέπει να συμπιέζεται δύσκολα=να βάζεις σοβαρή δύναμη για να το πας δλδ, να επανέρχεται αργά με σταθερή ταχύτητα όταν το αφήνεις, και πάντα να φτάνει μέχρι το μέγιστο της διαδρομής με την ίδια ταχύτητα. Αν πειράξεις το ρυθμιστή απόσβεσης, πρέπει να βλέπεις διαφορά στην ταχύτητα επαναφοράς.

Αν όλα αυτά τα κάνει, είναι καλό.

Αν δεις και συμπιέζεται εύκολα, αν δεις και επανέρχεται γρήγορα σαν σκέτο ελατήριο, αν δεις να μην επανέρχεται στην πλήρη διαδρομή, αν δεις να αλλάζει ταχύτητα επαναφοράς ενώ κινείται στην διαδρομή, έχει πρόβλημα, το οποίο κυμαίνεται από το θέλει συμπλήρωμα το άζωτο, μέχρι του είναι όλα διαλυμένα μέσα του. Στο στάδιο αυτό, είναι πλέον θέμα του ειδικού αναρτησά, δεν μπορείς να κάνεις κάτι μόνος σου ή με απλά εργαλεία για να το επισκευάσεις.

Επίσης, κοιτώντας την φωτογραφία, έχω μια υποψία, το αμορτισέρ σου, για κάποιο λόγο έχει τοποθετηθεί ΑΝΑΠΟΔΑ. Το πάνω άκρο, κάτω. Δεν ξέρω γιατί έχει μπει έτσι, συνήθως ο άξονας είναι από κάτω, και το υδραυλικό από πάνω, γιατί εσένα είναι ανάποδα, δεν ξέρω αν έτσι πρέπει να είναι ή κάποιος το έχει βάλει ανάποδα στο παρελθόν. Δες κανά service manual, έτσι πρέπει να είναι;

csofos
26/03/2022, 22:34
Καταρχάς αφού το καθαρίσεις καλά, δεν πρέπει να έχει οπτικά σημάδια ζημειάς, όπως γραντζουνισμένη επιφάνεια ή σκουριά στον άξονα, διαρροή λιπαντικού κ.ο.κ.
Ο σκοπός σου, είναι να πάρεις το ΣΚΕΤΟ αμορτισέρ στο χέρι, σκέτο=χωρίς ελατήριο πάνω του.

Τότε πρέπει να συμπιέζεται δύσκολα=να βάζεις σοβαρή δύναμη για να το πας δλδ, να επανέρχεται αργά με σταθερή ταχύτητα όταν το αφήνεις, και πάντα να φτάνει μέχρι το μέγιστο της διαδρομής με την ίδια ταχύτητα. Αν πειράξεις το ρυθμιστή απόσβεσης, πρέπει να βλέπεις διαφορά στην ταχύτητα επαναφοράς.

Αν όλα αυτά τα κάνει, είναι καλό.

Αν δεις και συμπιέζεται εύκολα, αν δεις και επανέρχεται γρήγορα σαν σκέτο ελατήριο, αν δεις να μην επανέρχεται στην πλήρη διαδρομή, αν δεις να αλλάζει ταχύτητα επαναφοράς ενώ κινείται στην διαδρομή.

Επίσης, κοιτώντας την φωτογραφία, έχω μια υποψία, το αμορτισέρ σου, για κάποιο λόγο έχει τοποθετηθεί ΑΝΑΠΟΔΑ. ;

Τηλέγονε είναι πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες που μου έδωσες! Θα τα κοιτάξω όλα αυτά που μου είπες και θα σας ενημερώσω. Σε ευχαριστώ πολύ! :beer:

viper1
28/03/2022, 19:04
Air oil cooled

doctoras
29/03/2022, 06:25
Oil....


Air oil cooled

Παίδες, τo λάδι(είτε στο μινι ψυγειάκι είτε πάνω στις ψύκτρες των κυλίνδρων) πως ψύχεται? δεν ψύχεται με τον αέρα? αερόψυκτο το λέγεται στην μηχανική.
:wave2:

doctor_john
29/03/2022, 07:55
και όταν βρέχει; :lol:

Μήπως το αερο - ελαιόψυκτο περιγράφει τον κινητήρα;
Και οι υδρόψυκτοι με τον αέρα δεν ψύχονται;

alex14
29/03/2022, 07:59
Παίδες, τo λάδι(είτε στο μινι ψυγειάκι είτε πάνω στις ψύκτρες των κυλίνδρων) πως ψύχεται? δεν ψύχεται με τον αέρα? αερόψυκτο το λέγεται στην μηχανική.
:wave2:

Οχι

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Advanced_Cooling_System

sapila racing
29/03/2022, 08:24
Παίδες, τo λάδι(είτε στο μινι ψυγειάκι είτε πάνω στις ψύκτρες των κυλίνδρων) πως ψύχεται? δεν ψύχεται με τον αέρα? αερόψυκτο το λέγεται στην μηχανική.
:wave2:

Αν θέλεις να το καταταξεις με παραδοσιακούς ορους μηχανολογίας ναι ειναι αερόψυκτο, αλλά ειναι ειδική περίπτωση.
Δεν εχει ψυγειάκι αλλά ψυγειάρα λαδιού, και χρησιμοποιεί το λάδι για ψύξη με τελείως διαφορετικό τροπο απο τους προυπαρχοντες.


Οχι

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Advanced_Cooling_System

:a10:

viper1
29/03/2022, 08:54
Παίδες, τo λάδι(είτε στο μινι ψυγειάκι είτε πάνω στις ψύκτρες των κυλίνδρων) πως ψύχεται? δεν ψύχεται με τον αέρα? αερόψυκτο το λέγεται στην μηχανική.
:wave2:

Αεροελεοψυκτο. Αν δεν είχε ψυγείο λαδιού τότε αεροψυκτο

pektis
29/03/2022, 09:41
Αεροελεοψυκτο. Αν δεν είχε ψυγείο λαδιού τότε αεροψυκτο

:beer:

DoctoR_k6
29/03/2022, 10:01
Θεωρουσα οτι ηταν γνωστα τα αεροελαιοψυκτα.
Εδω το 2005 εβγαλε το τελευταιο αεροελαιοψυκτο Bandit 650 εως το 2007 που αλλαξε σε υδροψυκτο.
Α ρε Σουζουκαρα τι μοτερουκλες εβγαζες κ βγαζεις. :D

Περιμενουμε την ολοκληρωση της ανακατασκευης. :beer:

toyar
29/03/2022, 11:03
Σε ολα η θερμοτητα στον αερα καταληγει
Στα αεροψυκτα μεσα απο τα μεταλλα
Στα υδροψυκτα μεταλλα και νερο
Στα ελαιοψυκτα μεταλλα και λαδι
Δουλευουν μαζι αγωγη μεταφορα ακτινοβολια αλλα διαφερει το μεσο μεταδοσης

sapila racing
29/03/2022, 12:39
Αεροελεοψυκτο. Αν δεν είχε ψυγείο λαδιού τότε αεροψυκτο

Οχι ακριβως.
Δες παραπανω το link που εβαλε ο alex14, εξηγεί τις διαφορές που εχουν αυτοί οι κινητήρες που ειναι τέτοιες ωστε να δικαιολογούν την ονομασία air/oil cooled (αεροελαιόψυκτο).

Γιατι αν το παρουμε οπως το λες, τότε ακόμα κι ενα μονοκυλινδρο αερόψυκτο που του κοτσάραμε ενα ψυγείο λαδιού γίνεται αεροελαιόψυκτο κάτι που δεν ισχύει.
Oπως επίσης τα αερόψυκτα που απλά έχουν κι ενα ψυγείο λαδιού σχετικά μικρών διαστάσεων για να ψυχουν το λάδι δεν ειναι αεροελαιόψυκτα αλλά αερόψυκτα με ψυγειο λαδιού.

ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
29/03/2022, 15:31
Αεροελεοψυκτο ηταν και το φριγουιντ όπως επίσης και τα τζιεσεξαρ τουλάχιστον απο το 2005 και παλαιότερα!
Και νομίζω ότι αν όχι όλες κάποιες μοτοσυκλέτες τον τζιπι χρησιμοποιούν και ψυγείο λαδιού και νερού!

viper1
29/03/2022, 16:21
Οχι ακριβως.
Δες παραπανω το link που εβαλε ο alex14, εξηγεί τις διαφορές που εχουν αυτοί οι κινητήρες που ειναι τέτοιες ωστε να δικαιολογούν την ονομασία air/oil cooled (αεροελαιόψυκτο).

Γιατι αν το παρουμε οπως το λες, τότε ακόμα κι ενα μονοκυλινδρο αερόψυκτο που του κοτσάραμε ενα ψυγείο λαδιού γίνεται αεροελαιόψυκτο κάτι που δεν ισχύει.
Oπως επίσης τα αερόψυκτα που απλά έχουν κι ενα ψυγείο λαδιού σχετικά μικρών διαστάσεων για να ψυχουν το λάδι δεν ειναι αεροελαιόψυκτα αλλά αερόψυκτα με ψυγειο λαδιού.

Αυτό που βάλε ο Alex έχει να κάνει με το σύστημα λίπανσης.
Μια από της ιδιότητες του λαδιού είναι να ψύχει. Όταν όμως το λάδι επιστρέφει ζεστό και η θερμοκρασία του παραμένει υψηλή τότε θα πρέπει η θερμοκρασία να πέσει χρησιμοποιώντας ψυγείο λαδιού το οποίο χρησιμοποιεί τον αέρα περιβάλλοντος. Παράλληλα οι κατασκευαστές για να μειώσουν την θερμοκρασία κινητήρα έχουν τις ψύκτρες περιμετρικά των κυλινδρων στο Κάρτερ και κάποιοι και στις κεφαλές. Αν λοιπόν η εσωτερική κυκλοφορία λαδιού σε συνδυασμό με τις ψύκτρες του κινητήρα είναι αρκετό ώστε να κρατήσει την θερμοκρασία λειτουργίας σε νορμάλ τιμές τότε αναφέρονται σαν αεροψυκτα. Αν όμως υπάρχουν κινητήρες υψηλών επιδόσεων και ο παραπάνω συνδυασμός δεν είναι αρκετός για να κρατήσει την θερμοκρασία και λαδιού και κινητήρα σε νορμάλ τιμές τοποθετείται ψυγείο λαδιού. Και αυτό το κάνει αεροελαιόψυκτο. Και ο λόγος είναι ότι χρησιμοποιεί τον αέρα περιβάλλοντος για να ψύξει και το λάδι και μέσω ψύκτρας τον κινητήρα.
Το gsx1400 έχει ψυγείο λαδιού και βεντιλατερ στο ψυγείο. 2 αν δεν κανω λάθος.
Όσο για αυτό που έγραψες αν βάλεις ψυγείο λαδιού after market . Το κάνεις για να ρίξεις την θερμοκρασία του λαδιού και να ψύχεται καλύτερα ο κινητήρας. Σε αυτήν την περίπτωση γίνεται αεροελαιόψυκτο ναι .
Η ταπεινή μου γνώμη.

Σε άλλους κινητήρες υπάρχει συνδυασμός air cool oil cooler και fueled cool oil cooler . Αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία :beer:

sapila racing
29/03/2022, 16:48
Αυτό που βάλε ο Alex έχει να κάνει με το σύστημα λίπανσης.
Μια από της ιδιότητες του λαδιού είναι να ψύχει. Όταν όμως το λάδι επιστρέφει ζεστό και η θερμοκρασία του παραμένει υψηλή τότε θα πρέπει η θερμοκρασία να πέσει χρησιμοποιώντας ψυγείο λαδιού το οποίο χρησιμοποιεί τον αέρα περιβάλλοντος. Παράλληλα οι κατασκευαστές για να μειώσουν την θερμοκρασία κινητήρα έχουν τις ψύκτρες περιμετρικά των κυλινδρων στο Κάρτερ και κάποιοι και στις κεφαλές. Αν λοιπόν η εσωτερική κυκλοφορία λαδιού σε συνδυασμό με τις ψύκτρες του κινητήρα είναι αρκετό ώστε να κρατήσει την θερμοκρασία λειτουργίας σε νορμάλ τιμές τότε αναφέρονται σαν αεροψυκτα. Αν όμως υπάρχουν κινητήρες υψηλών επιδόσεων και ο παραπάνω συνδυασμός δεν είναι αρκετός για να κρατήσει την θερμοκρασία και λαδιού και κινητήρα σε νορμάλ τιμές τοποθετείται ψυγείο λαδιού. Και αυτό το κάνει αεροελαιόψυκτο. Και ο λόγος είναι ότι χρησιμοποιεί τον αέρα περιβάλλοντος για να ψύξει και το λάδι και μέσω ψύκτρας τον κινητήρα.
Το gsx1400 έχει ψυγείο λαδιού και βεντιλατερ στο ψυγείο. 2 αν δεν κανω λάθος.
Όσο για αυτό που έγραψες αν βάλεις ψυγείο λαδιού after market . Το κάνεις για να ρίξεις την θερμοκρασία του λαδιού και να ψύχεται καλύτερα ο κινητήρας. Σε αυτήν την περίπτωση γίνεται αεροελαιόψυκτο ναι .
Η ταπεινή μου γνώμη.

Σε άλλους κινητήρες υπάρχει συνδυασμός air cool oil cooler και fueled cool oil cooler . Αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία :beer:


Με την λογική αυτή και το GPz 750 θα επρεπε να λεγεται αεροελαιόψυκτο μια και ειχε ψυγείο λαδιού απο το εργοστάσιο.
Χωρίς να μπω σε ολες τις λεπτομέρειες η βασική διαφορά σε αυτα τα GSXR κλπ ειναι το οτι βαζει πολύ μεγαλύτερο ψυγείο λαδιού και μετά χρησιμοποιεί το λάδι για ψύξη του κινητήρα με τελείως διαφορετικό τρόπο απο ενα κλασσικό αερόψυκτο με ψυγειο λαδιού.
Ψεκαζει το λάδι σε ορισμένα καίρια σημεία στην ουσία.

Βασικά το ίδιο λέμε, κι ετσι κι αλλιώς ο όρος 'αεροελαιόψυκτος' δεν ειναι κατα βαση δόκιμος όρος στην Μηχανολογία. Κατεληξε όμως να χρησιμοποιείται γι αυτα τα μοτέρ που ψεκάζουν το λάδι κατω απο τα εμβολα, πανω απο τον θάλαμο καυσης κλπ για να μπορέσουν να καλύψουν μεγαλες αναγκες ψύξης.
:wave2:
Αυτό εγινε όταν περασαν πλέον τους 100 ίππους απο 750cc, και φυσικά το επόμενο βημα ηταν η υγρόψυξη.

Το κακο ειναι οτι μετα τα βαρυναν πολύ, αλλά αυτό είναι παλι αλλο κεφάλαιο.

Χριστόδουλε sorry αν το τραβηξαμε πολύ. Αν θέλεις τα διαχωρίζω, αν και καλα ειναι εδω νομιζω.

:wave2:

telegonos
29/03/2022, 21:08
Ψεκασμός λαδιού κάτω από τα πιστόνια, υπάρχει και σε υδρόψυκτους κινητήρες. Δεν αποτελεί κάποιο χαρακτηριστικό σοβαρής διαφοροποίησης αυτό, ούτε μπορεί αυτό να ορίσει ξεχωριστή κλάση κινητήρων.

Μια διαφορά, που ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ να δικαιολογεί ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗ διαφορά του αερόψυκτου από τον αεροελαιόψυκτο, θα ήταν ο αεροελαιόψυκτος να έχει θαλάμους ψυκτικού γύρω από τα χιτώνια των κυλίνδρων, όπως έχουν οι υΔρόψυκτοι κινητήρες, αλλά με λάδι μέσα αντί για νερό.

Κάτι τέτοιο, απόσο ξέρω, δεν συμβαίνει.

Αρα δεν έχει κάτι σημαντικά διαφορετικό σαν έννοια ο αερόψυκτος, από τον αεροελαιόψυκτο, και τελικά ο αεροελαιόψυκτος είναι απλά ένας αερόψυκτος με μεγάλο ψυγείο λαδιού.

kostaskk
29/03/2022, 23:20
The SACS system uses high volumes of engine oil aimed at strategic points of the engine, like the top of the combustion chamber, which are not typically well served by air cooling alone. In order to provide enough oil for both cooling and lubrication, the system uses a double-chamber oil pump, using the high-pressure side for lubrication of the parts (crankshaft, connecting rods, valvetrain), while the low-pressure, high-volume side provides oil to the cooling and filtering circuit. The oil removes heat from hot engine parts through direct contact, is pumped away and subsequently routed through the oil filter, followed by routing through an oil cooler before being returned to the main sump.

kostaskk
29/03/2022, 23:22
Like air-cooled motorcycles, radial engines used in many early aircraft suffered from heat and reliability issues. To overcome these problems, aircraft engineers often used oil jets aimed at the bottom of an engine's pistons to carry away excess heat. Following their example, Yokouchi decided to apply the approach to motorcycles. The result was a success.

doctoras
30/03/2022, 06:41
το εξηγεί εδώ και με οπτικοακουστικό τρόπο
https://www.youtube.com/watch?v=02scvgFihGk&ab_channel=wheel2gram

thunder ace
30/03/2022, 06:54
Θυμαμαι παντως ,απο τοτε που πρωτοβγηκαν αυτα τα ρημαδια,αεροελαιοψυκτα τα λεγανε και οχι αεροψυκτα.
Το τι καψιμο εφαγα στα ποδια αυγουστο του 90 με ολοκαινουριο αστρωτο 750 του 90,σε μποτιλιαρισμα στην παραλιακη,θα το θυμαμαι για πολλα χρονια ακομα.

csofos
30/03/2022, 10:41
Μια μικρή πρόοδος σήμερα. Το ψαλίδι με την ανάρτηση καθάρισα. Ο κινητήρας αύριο, μιας και έχω δανείσει το πιεστικό σε φίλο.

434957

Grafton 505
30/03/2022, 19:40
Επίσης, κοιτώντας την φωτογραφία, έχω μια υποψία, το αμορτισέρ σου, για κάποιο λόγο έχει τοποθετηθεί ΑΝΑΠΟΔΑ. Το πάνω άκρο, κάτω. Δεν ξέρω γιατί έχει μπει έτσι, συνήθως ο άξονας είναι από κάτω, και το υδραυλικό από πάνω, γιατί εσένα είναι ανάποδα, δεν ξέρω αν έτσι πρέπει να είναι ή κάποιος το έχει βάλει ανάποδα στο παρελθόν. Δες κανά service manual, έτσι πρέπει να είναι;

Σύμφωνα με το parts cataloge (https://www.cmsnl.com/suzuki-gsxr750-1988-j-usa-e03_model16084/partslist/BLCK0068.html#.YkSVcdR94ts), έτσι πρέπει να είναι.

434960

kostaskk
30/03/2022, 20:05
Η ανάρτηση σωστά είναι βιδωμενη στο πλαίσιο με το διχαλο κάτω. Το εσωτερικό τις (πίσω από το ελατήριο) φαίνεται να είναι αναποδα σε σχέση με ποιο σημερινες,. Το βαρύ κομμάτι που έχει μέσα εμβολο-λαδια συνιθος είναι στην πάνω μεριά ενώ σε εσένα ειναι στην κάτω, κάτι ίσως φυσιολογικό σε μια εποχή πειραματισμού των κατασκευαστών.

csofos
31/03/2022, 08:08
Και σήμερα είχε πλύσιμο κινητήρα. Δεν ήθελα να τον κάνω τέλειο φυσικά. Απλά να φύγουν οι χοντρές βρωμιές για αργότερα που θα αρχίσει το ξήλωμα.

434966

434967

doctoras
31/03/2022, 11:09
τουμπανο το μοτερ και σαν καινούργιο εμφανισιακά!

dynagrego
31/03/2022, 21:08
Δεν του πετας ενα χιλιαεκατο πανω;

csofos
01/04/2022, 16:00
Μέχρι σήμερα έφτασα εδώ. Καθαρισμός διάφορων μερών της μοτοσικλέτας. Παραγγέλνω ρουλεμάν τιμονιού και ψαλιδιού καθώς και χρώμα για βαφή τροχών. Μετά τη βαφή λάστιχα και δέσιμο για να αρχίσω να δένω, να το βάλω να πατήσει και μετά να πιάσω τον κινητήρα.
434989

Αυτές τις βάσεις των μαρσπιέ όμως πρέπει να τις καθαρίσω από τη μπογιά (μάλλον με σπρέι) που τις έχουν ρίξει πάνω τους. Αν βάλω διαβρωτικό χρώματος, θα πειράξει την ανοδίωσή τους? Ή να τους κάνω υαλοβολή?
434990

Grafton 505
01/04/2022, 16:10
Αυτές τις βάσεις των μαρσπιέ όμως πρέπει να τις καθαρίσω από τη μπογιά (μάλλον με σπρέι) που τις έχουν ρίξει πάνω τους. Αν βάλω διαβρωτικό χρώματος, θα πειράξει την ανοδίωσή τους? Ή να τους κάνω υαλοβολή?

Εάν μπορείς να βρεις ατμοβολή (vapor blasting) θα είναι το καλύτερο.

doctor_john
01/04/2022, 22:13
Το διαβρωτικό νίτρου δεν μπορεί να επηρεάσει ανοδίωση αλουμινίου.
Για να αφαιρέσεις την ανοδίωση χρειάζεσαι θερμή καυστική ποτάσα για λίγα δευτερόλεπτα.

Δεν έχω καταλάβει όμως ποια ανοδίωση θες να προστατέψεις.
Αν υπάρχει μια κοντινή φωτό από NOS εξάρτημα θα σου πω και αν έχει νόημα να προστατεύσεις αυτό που έχει
και πως μπορείς να κάνεις το ίδιο με το εργοστάσιο.

Η ηλεκτροστατική (παχύτερη και μη διαφανής) μπορεί να χαλάσει αλλά άν έχει την ίδια από το '88 είναι καλύτερα να αφαιρεθεί
και να ξαναγίνει. Εκτός και αν υπάρχει βεβαιότητα ότι το κομμάτι είναι από κράμα της σειράς 6 (πχ 6001, 6061 κλπ).

Αν το έχουν βάψει με σπρεϋ είναι πολύ πιθανό να καθαρίζει με διαλυτικό νίτρου και καθαρά πανιά.

Μια που αναφερόμαστε στο νίτρο, να θυμηθούμε πως με "νίτρο" πάνω σε χλωροφύλλη προκαλείται φωτιά.

doctor_john
02/04/2022, 08:12
...
434990

Αυτή την λευκή γραμμή λες; την διάβαζα σαν γυαλάδα.

Μοιάζει να έχουν σημαδέψει και όχι να έχουν βάψει για κάποιο λόγο.
Ξεκίνησε με ζεστό νερό, βαρύ καθαριστικό πατώματος και σκληρό σφουγγάρι.*
Νομίζω πως αν του βάλεις διαλυτικό με πανί, το σκουπίσεις και επαναλάβεις, θα φύγει.

Δεν την έχω ξαναδεί τελικά αυτή την επιφάνεια. Μοιάζει με βαφή που έχω δει σε κινητήρα χάρλεϋ.
Αλλιώς είναι βαριά αμμοβολή με κάποιο είδος οξείδωσης; γκρι ανοδίωση πιστεύω θα είχε επιτρέψει οξείδωση τόσα χρόνια.
Το σημάδι στην τρύπα δείχνει να έχει την συμπεριφορά του αλουμινίου, δεν μοιάζει κεραμική βαφή.

σκούπισε το να φύγει :a30:

McGyver
02/04/2022, 08:33
Για να αφαιρέσεις την ανοδίωση χρειάζεσαι θερμή καυστική ποτάσα για λίγα δευτερόλεπτα.

Ή καθαριστικό φούρνου...

https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=144577

csofos
03/04/2022, 12:13
Τελικά προσπάθησα σήμερα με την υαλοβολή και όλα πήγαν καλά. Όπως βλέπετε και στη φωτογραφία, με το ένα κομμάτι καθαρό από τη μπογιά (μετά την υαλοβολή) και το άλλο γεμάτο με αυτήν, όχι μόνο καθάρισε, αλλά και η ανοδίωση που έχει πάνω του ΔΕΝ πειράχτηκε καθόλου! Στη φωτογραφία έχω τις βάσεις να φαίνονται από τη μέσα μεριά, την οποία είχαν βάψει πλήρως με σπρέι. Για ποιον λόγο....δεν ξέρω!

435049

doctor_john
03/04/2022, 12:23
το τσέκαρες με πολύμετρο;!

telegonos
03/04/2022, 12:25
Συμβουλή: Οτι αλουμινένιο, βάψτο με ΗΛΕΚΤΡΟΣΤΑΤΙΚΗ βαφή. Κατά προτίμηση σε βαφέα ηλεκτροστατικής που φτιάχνει εξαρτήματα μοτοσυκλετών, όχι σε γενικό κι αόριστο βαφείο ηλεκτροστατικής.

Οχι με κοινή υγρή βαφή.

Ισως κοστίζει κάτι παραπάνω, αλλά το φτιάχνεις για καλό δικό σου, δεν το φτιάχνεις να το πάρει ο πελάτης να φύγει. Κάντο να αντέξει χρόνια.

csofos
03/04/2022, 13:06
το τσέκαρες με πολύμετρο;!
:lol: Καλό!!!


Συμβουλή: Οτι αλουμινένιο, βάψτο με ΗΛΕΚΤΡΟΣΤΑΤΙΚΗ βαφή. Κατά προτίμηση σε βαφέα ηλεκτροστατικής που φτιάχνει εξαρτήματα μοτοσυκλετών, όχι σε γενικό κι αόριστο βαφείο ηλεκτροστατικής.

Οχι με κοινή υγρή βαφή.

Ισως κοστίζει κάτι παραπάνω, αλλά το φτιάχνεις για καλό δικό σου, δεν το φτιάχνεις να το πάρει ο πελάτης να φύγει. Κάντο να αντέξει χρόνια.

Αν χρειαστεί να το κάνω, τότε ναι. Αλλά αυτές οι βάσεις δεν είχαν κανένα απολύτως πρόβλημα με την ηλεκτροστατική τους. Απλά ήθελα να φύγει από πάνω τους αυτή η μπογιά του σπρέι που είχα ρίξει δεν ξέρω και εγώ για ποιον λόγο :confused:

doctor_john
03/04/2022, 13:45
Ξέρω εγώ! ήταν μαύρες του '88 :lol:

https://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_gsxr750%2088.htm

Τώρα δείχνουν καθαρό αλουμίνιο, δεν είναι πολύ καλό να μείνουν έτσι.

csofos
03/04/2022, 15:25
Ξέρω εγώ! ήταν μαύρες του '88 :lol:

https://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_gsxr750%2088.htm

Τώρα δείχνουν καθαρό αλουμίνιο, δεν είναι πολύ καλό να μείνουν έτσι.

Και ήταν μισοβαμένες? Πολύ κακή βαφή πρέπει να τους έκανε η "Suzuki" :lol:
Μπορεί να φαίνονται Γιάννη, αλλά δεν είναι. Η ανοδίωση δεν έχει πειραχτεί καθόλου. Τις κοίταξα καλά. Ούτε την παραμικρή γρατζουνιά δεν έκαναν οι μπίλιες γυαλιού!

doctor_john
03/04/2022, 15:33
Aν είναι μαύρες είναι λογικό να έχει καεί το χρώμα απο το ΄88..
Αν ήταν απο έξω το fade μπορεί να τα αλλοίωσε η εξάτμιση. Που θα στοιχημάτιζα ότι μοιράζονται την βαφή.
Σε περίπτωση που το θες όπως ήταν ακριβώς το ανέφερα.
Πριν τα ξεβάψεις νόμιζα πως ήθελες να βγάλεις το άσπρο σπρεϋ χωρίς να χαλάσει το μαύρο.

αν δεν βγεί πολύμετρο οι κουβέντες είναι περιττές :cool:

mankam
05/04/2022, 22:19
:a014::a014::a014:

csofos
18/04/2022, 12:47
Άλλαξα τσιμούχες-ξύστρες και λάδι στα καλάμια πριν μερικές μέρες. Λάδι SAE 10W και ποσότητα 407κ.εκ έκαστο. Αν και δεν έχαναν λάδι, την όλη δουλειά την έκανα απλά για να έχω το κεφάλι μου ήσυχο! Επίσης, το λάδι του ήταν κάπως μαυρισμένο όταν το άλλαξα. Τώρα είναι όλα τζάμι!
435301

Τα ελλατήρια ήταν στα 326χιλ και τα δύο. Η Suzuki δίνει ελάχιστο μήκος ελλατηρίων τα 299.5χιλ
435302

csofos
22/04/2022, 14:15
Σήμερα είχε ενασχόληση με τον πίσω τροχό. Έβγαλα λοιπόν το λάστιχο. Για να ξεκολλήσω το ελαστικό από τη ζάντα χρησιμοποίησα το μόνο μέσο που είχα. Την υδραυλική πρέσσα :D
435419

Μετά έπεσε διαβρωτικό χρώματος. Αμέσως μετά στέγνωμα και καμπίνα αμμοβολής.
435420

Τα αποτελέσματα μετά την καμπίνα αμμοβολής.
435421

csofos
04/05/2022, 10:14
Και για να μην έχω τα ρουλεμάν του λαιμού να κάθονται, τα έβαλα πάνω μετά από ένα καλό γρασσάρισμα.
Το κάτω ρουλεμάν, μόνο με αυτό τον τρόπο μπόρεσα να το βγάλω
435593

Γρασσάρισμα στο καινούριο και πέρασμα.
435594

'Ολη η τριπλέτα μαζί.
435595

Καινούρια ρουλεμάν σε εμπρός και πίσω τροχό. Τα βάζω τώρα, για να μη ριψοκινδυνεύω να χτυπάω τις ζάντες αργότερα, που θα είναι φρεσκοβαμένες.
435596

435597

Είχα αγοράσει εδώ και καιρό τώρα, άλλο ένα ζευγάρι τρχούς για το 750. Ο μπροστινός, ήταν σε πολύ καλή κατάσταση, οπότε δεν τον πείραξα, Επειδή όμως ο πίσω ήταν εντελώς χάλια, πέρασε από την ίδια διαδικασία. Στη βαφή λοιπόν, θα έχουμε τρεις τροχούς.
435598

Έγινε και ένα καλό καθάρισμα σε διάφορα άλλα εξαρτήματα, αναμεταξύ αυτών και οι άξονες των τροχών με γραναζιερα κλπ και οι δίσκοι φρένων.
435599

435600

435601

Το επόμενο βήμα είναι η βαφή των τροχών. Έχω βγάλει χρώμα, έχω πάρει βερνίκι και αστάρι. Απλά περιμένω να βρω το χρόνο για να το κάνω...

Leon67
04/05/2022, 21:55
Αεροελεοψυκτο ηταν και το φριγουιντ όπως επίσης και τα τζιεσεξαρ τουλάχιστον απο το 2005 και παλαιότερα!
Και νομίζω ότι αν όχι όλες κάποιες μοτοσυκλέτες τον τζιπι χρησιμοποιούν και ψυγείο λαδιού και νερού!

Τα GSXR ηταν αεροελαιόψυκτα μεχρι το 1ο εξάμηνο του 1992 το 1100Ν δηλαδη. Εχω ακόμα το L δηλαδη του 1990-το πρωτο με ανάποδο.

csofos
06/05/2022, 14:36
Ο πίσω δίσκος φρένου είναι σε καλή κατάσταση. Για να μην ξοδεύομαι έξτρα, είπα απλώς να του φρεσκάρω το χρώμα και τέλος. Όταν το είχα οδηγήσει, δε μου έκανε κανένα νούμερο στο φρενάρισμα (μπρος ή πίσω). Αλλά θα έδιχνε πολύ άσχημα επάνω σε φρεσκοβαμμένες ζάντες, φαντάζομαι, αν τον άφηνα έτσι.
Τον έβαλα λοιπόν στην καμπίνα αμμοβολής, του αφαίρεσα το χρώμα και μετά από ένα καλό καθάρισμα, είχε χάρτωμα. Έριξα αστάρι υψηλής θερμοκρασίας και μετά χρώμα αλουμινίου υψηλής θερμοκρασίας.

Πριν την αμμοβολή
435647

Μετά την αμμοβολή (με μπίλιες γυαλιού)
435648

Χάρτωμα και αστάρωμα
435649

Έτοιμος. Όχι κάτι ιδιαίτερο βέβαια, αλλά έτσι, για τη φιγούρα
435650

csofos
09/05/2022, 11:01
Σήμερα πιάστηκα με την εξάτμιση λίγο. Πιο συγκεκγριμένα με τις πολλαπλές. Αφού τους έγινε αμμοβολής για να βγει όσο βρώμα κια σκουριά είχαν πάνω τους, τις έβαψα με σπρέι υψηλής θερμοκρασίας. Μετά από ένα καλό καθαρισμό, έριξα αστάρι, μετά χρώμα και τέος βερνίκι σατινέ. Όλα υψηλής θερμοκρασίας της VHT. Υποτίθεται πως αντέχουν μέχρι 1093C, αλλά αυτό θα δείξει. Ωφείλω βέβαια να ομολογήσω πως, πολλοί που χρησιμοποίησαν τα ίδια ακριβώς χρώματα, ανάφεραν πολύ καλή αντοχή στις θερμοκρασίες αλλά και στο χρόνο.
Την υπόλοιπη εξάτμιση θα την κάνω με την ίδια διαδικασία, αλλά πρέπει πρώτα να κολλήσω ένα μικρό ράγισμα που πρόσεξα μόλις χτες. Εκτός του ότι θα πρέπει να βρω άλλο τρόπο για να την ξύσω. Δε χωράει στην καμπίνα αμμοβολής.

Μετά την υαλοβολή
435727

Αστάρωμα
435728

Χρώμα
435729

Βερνίκι
435730

Pew
09/05/2022, 12:36
Οι λαιμοι ειναι απο ανοξειδωτο κραμα;
Αν ναι, πως δεν ασχοληθηκες με ψιλο γυαλοχαρτο, πανοβουρτσα κτλ να γινουν καθρεπτης;

csofos
09/05/2022, 12:45
Οι λαιμοι ειναι απο ανοξειδωτο κραμα;
Αν ναι, πως δεν ασχοληθηκες με ψιλο γυαλοχαρτο, πανοβουρτσα κτλ να γινουν καθρεπτης;

Δεν είναι. Αλλιώς δε θα είχε σκουριές. Διάλεξα την υαλλοβολή, γιατί είναι πιο γρήγορη, αλλά και μπορεί να πάει σε κάθε γωνιά και να βγάλει όλες τις βρωμιές. Με το γυαλόχαρτο, θα έπεφτε πολύ τυράνια :lol:
Κάτι που με κάνει να σκέφτομαι τι με περιμένει όταν θα πιαστώ με την υπόλοιπη εξάτμιση :plaf:

Pew
09/05/2022, 13:55
Δεν είναι. Αλλιώς δε θα είχε σκουριές. Διάλεξα την υαλλοβολή, γιατί είναι πιο γρήγορη, αλλά και μπορεί να πάει σε κάθε γωνιά και να βγάλει όλες τις βρωμιές. Με το γυαλόχαρτο, θα έπεφτε πολύ τυράνια :lol:
Κάτι που με κάνει να σκέφτομαι τι με περιμένει όταν θα πιαστώ με την υπόλοιπη εξάτμιση :plaf:
Υπομονη τοτε και λιγο λιγο θα καθαρισει!

Ως προς το χρωμα και εγω διατηρω επιφυλαξη, καθως οσο ανθεκτικο και αν ειναι, σαν την επιμεταλλωση δεν εχει!
Βεβαια αν η μηχανη δεν κανει ταξιδι σε βροχη οπου ατμοποιειται το νερο επανω στο καυτο χρωμα ή γενικα, δεν κανει πολλα και ζορικα χιλιομετρα, οι πιθανοτητες να αντεξει για χρονια ειναι μεγαλες!

doctor_john
09/05/2022, 15:21
Καλά και η επιμετάλλωση μη νομίζεις ότι είναι πάντα ότι καλύτερο. Πρέπει να γίνει πάρα πολύ καλή δουλειά για να είσαι σίγουρος.
Κεραμική βαφή είναι μια λύση που έχει αποδείξει την αξία της αλλά έχει ταλαιπωρία αν θέλεις εφέ χρωμίου.

Η βαφή που έκανε ο Χριστόδουλος θέλει ψήσιμο ή πολλές μέρες στέγνωμα. Μην την πιάνεις για λίγο.

telegonos
09/05/2022, 15:49
Δεν είναι.

For future reference: Αν το έλκει μαγνήτης, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ανοξείδωτο.

doctor_john
10/05/2022, 11:13
Υπάρχουν αρκετά κράματα ανοξείδωτου που μαγνητίζονται.
Οι συνθήκες που δημιουργούν την πυκνότητα αυτή δεν είναι δύσκολο να συμβούν σε εξάτμιση μοτό.

https://www.carpentertechnology.com/blog/magnetic-properties-of-stainless-steels

csofos
10/05/2022, 12:04
Σήμερα είχαμε αστάρωμα.

Πρώτα με αστάρι για αλουμίνια...
435755

Και μετά απλό αστάρι. Αύριο χρώμα και βερνίκι.
435756

Α ναι! Η τρίτη ζάντα είναι έξτρα. Την είχα βρει με την μπορστινή της σε τιμή ευκαιρίας. Η μπροστινή ήταν φρεσκοβαμμένη, οπότε έκανα μόνο την πίσω. Όποιος την αγοράσει τη Suzuki, θα την πάρει προίκα :lol:

csofos
13/05/2022, 10:45
Έτοιμες!
435790

csofos
25/05/2022, 10:37
Έχω μερικές μέρες τώρα που καταπιάστηκα με τις εξατμίσεις, αλλά δεν μπορώ να βρω χρόνο να τις τελειώσω μια κι έξω. Αλλά, τι να κάνουμε? Υπομονή!
436000

Ανακάλυψα μετά από το ξύσιμο της βρωμιάς και του χρώματος, αυτό εδώ το ράγισμα που δε φαινόταν πριν.
436001

Το κόλλησα με μια ηλεκτροκόλληση με σύρμα που έχω και είναι χωρίς αέριο. Δεν κάνει και το καλύτερο κόλλημα, αλλά και αυτό καλό είναι.
436002

Σήμερα έφτασα ως εδώ: αστάρι υψηλής θερμοκρασίας της VHT. Υποτείθεται πως αντέχει μέχρι 1093C και είναι ειδικό για εξατμίσεις. Αύριο χρώμα και ματ βερνίκι της ίδιας εταιρίας.
436003

csofos
26/05/2022, 11:04
Πάει κι αυτό. 'Ετοιμη με βερνίκι σατινέ. Μένει να δούμε αν το χρώμα πραγματικά θα αντέξει όπως ισχυρίζεται η εταιρία!
436056

csofos
12/06/2022, 14:09
Να σας ενημερώσω παίδες, ότι το υπόλοιπο της ανακατασκευής θα κάνει κάμποσο χρόνο να συνεχιστεί. Στις 23 του μηνός πρέπει να πετάξω για Ελλάδα για σοβαρό οικογενειακό θέμα. Θα μείνω εκεί μέχρι τις 12 Σεπτεμβρίου. Συνεπώς, δεν θα κάνω κάποια δουλειά στο Suzuki. Αν, κάποια στιγμή βρω χρόνο στην Ελλάδα και κάνω κάτι σχετικό με μοτοσικλέτα, θα το ανεβάσω εδώ στο forum. Να είστε όλοι καλά και να προσέχετε τους εαυτούς σας και τις οικογένειές σας :wave2:

ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
12/06/2022, 15:39
Να σας ενημερώσω παίδες, ότι το υπόλοιπο της ανακατασκευής θα κάνει κάμποσο χρόνο να συνεχιστεί. Στις 23 του μηνός πρέπει να πετάξω για Ελλάδα για σοβαρό οικογενειακό θέμα. Θα μείνω εκεί μέχρι τις 12 Σεπτεμβρίου. Συνεπώς, δεν θα κάνω κάποια δουλειά στο Suzuki. Αν, κάποια στιγμή βρω χρόνο στην Ελλάδα και κάνω κάτι σχετικό με μοτοσικλέτα, θα το ανεβάσω εδώ στο forum. Να είστε όλοι καλά και να προσέχετε τους εαυτούς σας και τις οικογένειές σας :wave2:

Ναι είσαι κι εσυ καλά! Εύχομαι να πάνε όλα καλά!

csofos
25/09/2022, 17:03
Γεια σε όλους μετά από πολύ καιρό. Γύρισα και πάλι Αυστραλία την περασμένη Κυριακή μετά από 3 μήνες στην Ελλάδα.
Σήμερα μόλις βρήκα ευκαιρία και κουράγιο να ξαναπιάσω το 750! Για την ακρίβεια, τα καρμπιρατέρ!

Εδώ, γεμάτα βρωμιά από έξω. Μέσα, για να πω την αλήθεια, ήταν αρκετά καθαρά για μοτοσικλέτα τόσων χρονών. Άρα, μάλλον ο προηγούμενος ιδιοκτήτης θα της έκανε καμιά δουλειά!
438379

438380

Μετά από μια 30λεπτη βουτιά στον καθαριστή υπερήχων, έγιναν κουκλάκια!
438381

438382

438383

csofos
26/09/2022, 07:26
Χρησιμοποίησα καινούρια o-ring από την εταιρία Litetek την οποία ανακάλυψα τυχαία. Έχει έδρα την Ταϊλάνδη. Είμαι πολύ ευχαριστημένος από την εφαρμογή των προϊόντων της! Ο καιρός θα δείξει αν είναι της προκοπής ή όχι.
Ορίστε και το link:
https://litetek.co/

Εδώ λοιπόν μερικές φώτο με τα καρμπυρατέρ πλέον δεμένα, καθαρά, με καινούρια o-rings, περιμένοντας να έρθει αυτή η άγια μέρα να μπουν πάνω στον κινητήρα :lol:

438384

438385

438386

csofos
01/10/2022, 06:21
Και ήρθε η ώρα για τη μεγάλη δουλειά: τον κινητήρα!
Σήμερα λοιπόν, που το πρωί είχα χρόνο, άρχισα το ξήλωμα. Έβγαλα το καπάκι βαλβίδων.

438474

Μετά αφαιρέθηκαν οι εκκεντροφόροι, η μίζα και η γεννήτρια.
438475

Μετά η κεφαλή, την οποία περίμενα σε χειρότερη κατάσταση. Λογικός βαθμός καπνιάς!
438476

Οι κύλινδροι επίσης σε λογική κατάσταση, χωρίς να υπάρχουν νύχια ή γρατζουνιές στα τοιχώματα!
438477

Τα πιστόνια εκτός από την καπνιά, δεν έχουν κάποιο άλλο ορατό πρόβλημα.
438478

Τα αφαίρεσα και αυτά...
438479

...και τώρα βρίσκομαι εδώ. Περισσότερα αύριο. Λέω να κόψω τον κινητήρα στη μέση, για να δω τι γίνεται με τα κομβία στροφάλου, μπιελών και το κιβώτιο.
438480

toyar
01/10/2022, 09:20
Απο το καπακι βαλβιδων φαινοταν οτι ο κινητηρας δεν θελει ανοιγμα
Εκτος αν υπηρχε συμπτωμα
Σαν καινουριος δειχνει

csofos
03/10/2022, 09:43
Και σήμερα είχε το άνοιγμα των κάρτερ. Αύριο ταυτοποίηση τι μέταλλα βάσεως, μπιελών, ελαττήρια, τσιμούχες, λαστιχάκια κλπ και παραγγελία.

438540

438541

438542

Pew
03/10/2022, 13:51
Χριστοδουλε, το μοτερ δειχνει σε εξαιρετικη κατασταση! Εξωτερικα, σκεφτεσαι να προχωρησεις σε υαλοβολη, καλο ξεπλυμα και βαψιμο απο την αρχη; Θα ηταν πολυ καλη ευκαιρια κατα την αποψη μου, αφου θα δωσεις ενα σεβαστο ποσο για εσωτερικο φρεσκαρισμα.
Το σαζμαν, ειναι ενταξει;

Leon67
03/10/2022, 15:13
Ρωτα πρωτα για μεταλλα στροφαλου κτλ, δεν ειναι σιγουρο οτι υπάρχουν ολα
τα χρώματα ή αν υπάρχουν γενικά.

csofos
03/10/2022, 23:57
Χριστοδουλε, το μοτερ δειχνει σε εξαιρετικη κατασταση! Εξωτερικα, σκεφτεσαι να προχωρησεις σε υαλοβολη, καλο ξεπλυμα και βαψιμο απο την αρχη; Θα ηταν πολυ καλη ευκαιρια κατα την αποψη μου, αφου θα δωσεις ενα σεβαστο ποσο για εσωτερικο φρεσκαρισμα.
Το σαζμαν, ειναι ενταξει;

Αυτό ακριβώς σκέφτομαι να κάνω, αλλά είμαι στη διαδικασία να βρω τον κωδικό χρώματος. Επίσης, ένα απλό χρώμα φοβάμαι ότι δεν θα κάνει. Θα πρέπει να είναι χρώμα που έχει αντοχές σε κάποιους βαθμούς θερμοκρασίας κινητήρα. Μήπως ξέρει κανείς που και τι?
Το σασμάν με μια πρώτη ματιά, δείχνει οκ. Σήμερα θα το δω εκτενέστερα.

Pew
04/10/2022, 13:00
Αυτό ακριβώς σκέφτομαι να κάνω, αλλά είμαι στη διαδικασία να βρω τον κωδικό χρώματος. Επίσης, ένα απλό χρώμα φοβάμαι ότι δεν θα κάνει. Θα πρέπει να είναι χρώμα που έχει αντοχές σε κάποιους βαθμούς θερμοκρασίας κινητήρα. Μήπως ξέρει κανείς που και τι?
Το σασμάν με μια πρώτη ματιά, δείχνει οκ. Σήμερα θα το δω εκτενέστερα.

Μη φανταστεις οτι καμια ηλεκτροστατικη τρελη απο το εργοστασιο! Ανθεκτικο χρωμα μονης ειναι!
Το παν ειναι η προεργασια φυσικα, καθως αφου εφτασες με τις κασες στο χερι, χρειαζεται υαλοβολη, ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ καθαρισμα-ξεπλυμα και βαψιμο.
Αν βαψεις τον κινητηρα με πιστολι, ολες οι μεγαλες εταιρειες βγαζουν βερνικι και χρωμα για αντοχη σε θερμοκρασιες... δεν ξερω τι μαρκες παιζουν εκει, αλλα ενα καταστημα σιγουρα θα σε κατατοπισει ή με μια ερωτηση σε φανοποιειο, μπορεις να βγαλεις ακρη!

csofos
09/10/2022, 09:06
'Ολα έχουν λυθεί και από αύριο πάω να ρωτήσω για ανταλλακτικά.

438690

Εν τω μεταξύ σήμερα είχε λύσιμο και καθάρισμα κεφαλής.

438691

438692

438693

Μετά από μια βουτιά στον καθαριστή υπερήχων. Δε χώραγε ολόκληρη, οπότε αναγκάστηκα να αφήσω το πάνω μέρος (στο πάνω μέρος της φωτογραφίας) έξω από το δοχείο. Εννοείται ότι γύρισα την κεφαλή ανάποδα και έπεσε άλλη μια βουτιά. Μπορεί να δει κανείς καθαρά τις βρωμιές στο πάνω μέρος.

438694

vaska
11/10/2022, 09:33
Ομορφιές. σαν τον παλιό καλο καιρό. ΠαρακολουθΑμε με ενδιαφέρον.
Τζιτζιλόνι θα γίνει το αεροελαιόψυκτο Suzuki
Ευχαριστούμε για τις πορνο φωτο. Συνέχισε και βγαζε φωτό να τρέχουν τα σάλια μας :beer:

csofos
14/10/2022, 13:22
Εδώ παιδιά θα με συγχωρέσετε, αλλά θα κάνω ένα spam! Δεν μπορούσα να αντισταθώ χωρίς να ανεβάσω μερικές φωτογραφίες. Εξάλλου, η ανακατασκευή σταμάτησε αυτές τις μέρες για τον αγώνα Moto GP στο Phillip Island. Έτυχε να βρεθώ εκεί και είχα την ευκαιρία να μιλήσω με μερικούς οδηγούς, αλλά και να βγω μερικές φωτογραφίες.

Στα paddock
438802

Με τον Pecco Bagnaia
438803

Με τις Aprilia που έκαναν τρομερό θόρυβο!!!
438804

Με το Marco Bezzechi
438805

Μεον Casey Stoner
438806

Με τον Fabio Quartararo
438807

Και με τη Honda του Marc Marquez
438808

lospsi
14/10/2022, 17:38
Ωραίος!

borgiriadis1
18/10/2022, 14:15
Ωραίος.Σ εσένα αναφερόταν ο ΔΔ στο motogp paddock?

est
18/10/2022, 17:21
Ε όχι και σπαμάρισμα στο ποστ σου!:lol:
Σε είδα κι εγώ στη συνέντευξη και με το που είπε restoring και είδα το όνομα είπα Ωπ!
Ωραίες φωτό! Σίγουρα από τις αναμνήσεις που θα μείνουν!
:beer:

stavrouliasp
19/10/2022, 16:03
Ωραία πράγματα..

csofos
22/10/2022, 09:59
Σας ευχαριστώ όλους! Τα ωραία όμως πέρασαν και πάμε πάλι στα δικά μας!

Σκεφτόμουνα πως να βλάλω το χρώμα από τον κινητήρα για να τον ξαναβάψω. Εννοείται ότι βρήκα το χρώμα του! Σκεφτόμουνα με την υαλοβολή, αλλά αν πάνε μέσα σε αγωγούς λαδιού οι μπίλιες και μείνει καμιά εκεί μέσα....κάηκα! Πάει ο κινητήρας!!! Οπότε, η πιο εύκολη και απλή λύση, ήταν το διαβρωτικό χρώματος!
438911

Έκανα ένα πείραμα με αυτά τα δύο καπάκια. Μόλις βγήκε τελείως το χρώμα, τα έξυσα με scotch brite και τα καθάρισα για να βαφτούν.
438912

Εδώ με αστάρι
438913

Και εδώ το τελικό με το χρώμα. Ο φανοποιός που πηγαίνω να μου βρει το χρώμα μου είπε ότι είναι ένα απλό χρώμα, χωρίς βερνίκι. Ο κωδικός του χρώματος για τους κινητήρες των Suzuki GSXR αυτής της χρονιάς είναι "RAL7021"
438914

csofos
31/10/2022, 07:31
Το πάω πολύ αργά αυτές τις μέρες. Δεν ξέρω τι έχω πάθει. Σήμερα λοιπόν, καθάρισα τις βαλβίδες με υαλοβολή.

Με την καρβουνιά πάνω τους...
439044

Και χωρίς αυτή...
439045

Έτσι, με τη βοήθεια της υαλοβολής, είχα ένα σετ από βαλβίδες πεντακάθαρο. Το μόνο που μένει τώρα είναι να τους περάσω καινούριες τσιμούχες και να τις τρίψω!
439046

csofos
22/11/2022, 10:20
Να με συγχωρείτε παιδιά, αλλά τελευταία δεν έχω καλή διάθεση και έτσι δεν καταπιάνομαι με την ανακατασκευή όσο συχνά θα έπρεπε. Μόλις πριν μερικές μέρες έκανα το άνω μέρος του κάρτερ.

Εδώ αφού είχα βγάλει όλο το χρώμα
439546

Μετά με το αστάρι
439547

Και τέλος με το χρώμα
439548