PDA

View Full Version : Φρενο Honda CB125F 2023 μπροστινό



Anritsu
07/10/2024, 09:19
Καλημέρα .
Μια βόηθεια απο τους πιο έμπειρους .

Αλλάξα πρώτη φορα στο μηχανάκι του τίτλου , τακάκια και υγρά φρένων . Το μηχανάκι εχει CBS τριπίστονη δαγκάνα μπρός . Τα δύο πιστονια πάνω και κάτω κουνάνε με την εμπρός μανέτα και το μέσαιο και μικρότερο με το πίσω φρένο .

Αντί για τα γνήσια Nissin 06455KPNE21 για διάφορους λόγους έβαλα τα Premier P537 που με τη σειρά τους ειναι rebrand τα EBC FA 716 . Βγήκαν τα παλιά χωρίς προβλήματα , ευκολα γύρισα πίσω τα πιστόνια , καθάρισα ψέκασα , γράσαρα τις γλίστρες έβαλα τα καινουρια , αλλάξα υγρά μπρος και πίσω και όλα καλά .

Μετά απο 100 -150 χλμ αρχίσα να ακούω απο μπροστά ένα τικ οποτε πάταγα φρένο , μπροστά ή πίσω , σαν να σφαλιαρίζει το πίστονι το τακάκι . Επίσης οταν ρόλαρει η μηχανή σβηστή και κοπάναει το μπροστινό ακούγεται απο μέσα ενα τσικ τσικ σαν να κουναει ο δίσκος το τακάκι απο την πλευρά των πιστονιών . Απο ελεγχο που έκανα βάζοντας λίγο δάχτυλο είδα οτι το τακάκι απο την μεριά των πιστονιών εχει ενα τζόγο πάνω κάτω ίσως και αριστερα δεξιά . Το συγκεκριμένο απο την πάνω μέρια φωλιάζει στην βάση και απο την κάτω εχει τρύπα οπου περνάει πίρος . Μου κάνει εντύπωση που έχει αυτόν τον τζόγο πάνω κάτω αφού λογικά η τρύπα για τον πύρο κάτω πρέπει να είναι τόση όση ο πύρος . Επίσης δεξιά αριστερά γιατί να έχει πάιξιμο . Δεν θα έπρεπε τα δύο πίστονια να μένουν έπανω στο τακάκι και αυτό επάνω στον δίσκο ίσα να γλύφει σε ελευθέρη κίνηση ; Πέρα απο αυτο το μηχανάκι φρενάρει κανονικά . Απλά ανησυχω μήπως κάτι δεν πάταει σωστά και μου φάει το δίσκο .

Οπως το βλέπω οταν πάτω το φρένο δουλευει κάνονικά αλλά όταν αφήνω μάνετα το πίστονι γύριζει πιο πίσω το τακάκι ας πούμε 1mm και ακούω το τακάκι να χορευει στις ανωμαλίες του δίσκου . Θα το λύσω να το ξαναδώ αλλά προβληματίζομαι αν είναι θέμα δικής μου παράβλεψης ή το τακάκι δεν είναι οπως πρέπει σε διαστάσεις . Καμιά ιδεα ;

456460

456462

telegonos
07/10/2024, 09:37
Καλημέρα .
Μια βόηθεια απο τους πιο έμπειρους .

Αλλάξα πρώτη φορα στο μηχανάκι του τίτλου , τακάκια και υγρά φρένων . Το μηχανάκι εχει CBS τριπίστονη δαγκάνα μπρός . Τα δύο πιστονια πάνω και κάτω κουνάνε με την εμπρός μανέτα και το μέσαιο και μικρότερο με το πίσω φρένο .

Αντί για τα γνήσια Nissin 06455KPNE21 για διάφορους λόγους έβαλα τα Premier P537 που με τη σειρά τους ειναι rebrand τα EBC FA 716 . Βγήκαν τα παλιά χωρίς προβλήματα , ευκολα γύρισα πίσω τα πιστόνια , καθάρισα ψέκασα , γράσαρα τις γλίστρες έβαλα τα καινουρια , αλλάξα υγρά μπρος και πίσω και όλα καλά .

Μετά απο 100 -150 χλμ αρχίσα να ακούω απο μπροστά ένα τικ οποτε πάταγα φρένο , μπροστά ή πίσω , σαν να σφαλιαρίζει το πίστονι το τακάκι . Επίσης οταν ρόλαρει η μηχανή σβηστή και κοπάναει το μπροστινό ακούγεται απο μέσα ενα τσικ τσικ σαν να κουναει ο δίσκος το τακάκι απο την πλευρά των πιστονιών . Απο ελεγχο που έκανα βάζοντας λίγο δάχτυλο είδα οτι το τακάκι απο την μεριά των πιστονιών εχει ενα τζόγο πάνω κάτω ίσως και αριστερα δεξιά . Το συγκεκριμένο απο την πάνω μέρια φωλιάζει στην βάση και απο την κάτω εχει τρύπα οπου περνάει πίρος . Μου κάνει εντύπωση που έχει αυτόν τον τζόγο πάνω κάτω αφού λογικά η τρύπα για τον πύρο κάτω πρέπει να είναι τόση όση ο πύρος . Επίσης δεξιά αριστερά γιατί να έχει πάιξιμο . Δεν θα έπρεπε τα δύο πίστονια να μένουν έπανω στο τακάκι και αυτό επάνω στον δίσκο ίσα να γλύφει σε ελευθέρη κίνηση ; Πέρα απο αυτο το μηχανάκι φρενάρει κανονικά . Απλά ανησυχω μήπως κάτι δεν πάταει σωστά και μου φάει το δίσκο .

Οπως το βλέπω οταν πάτω το φρένο δουλευει κάνονικά αλλά όταν αφήνω μάνετα το πίστονι γύριζει πιο πίσω το τακάκι ας πούμε 1mm και ακούω το τακάκι να χορευει στις ανωμαλίες του δίσκου . Θα το λύσω να το ξαναδώ αλλά προβληματίζομαι αν είναι θέμα δικής μου παράβλεψης ή το τακάκι δεν είναι οπως πρέπει σε διαστάσεις . Καμιά ιδεα ;

456460

456462

Μάλλον είναι μια μικροδιαφορές στο μήκος στα τακάκια και παίζουν πολύ ελαφρά μέσα στην δαγκάνα όταν είναι ελεύθερα. Δεν θα έδινα ιδιαίτερη σημασία, μέτρα εσύ αν θες με ένα παχυμετρο διαστάσεις παλιών και νέων, να σου φύγει η απορία.

Α και πουσαι, πιρος. Με Γιώτα. Με Υ παραπέμπει σε φωτιά

azar41
07/10/2024, 13:18
Παίζει να έχει πιο μεγάλη τρύπα στον πίρο;

karellen
07/10/2024, 16:08
Τα περισσοτερα τριξιματα λύνονται με λίγη πάστα χαλκου στο πίσω μέρος και στο πλάι του τακακίου.

telegonos
07/10/2024, 18:26
Παίζει να έχει πιο μεγάλη τρύπα στον πίρο;

Για να μην συμβαίνουν τέτοια φαινόμενα, η δαγκάνα έχει ένα ή δύο ελάσματα. Μπας και έχεις ξεχάσει κάποιο;

Anritsu
08/10/2024, 20:14
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις . Ελύσα σήμερα την δαγκάνα και μάλιστα μέτρησα τις τρυπες για τον κατω βιδωτό πίρο . Με ψηφιακό παχύμετρο δείχνουν σχεδόν ίδιες . Λύνοντας ππιστέυω πως εντόπισα το πρόβλημα .

Παρατήρησα πως η δαγκάνα απάνω στην βάση της δεν έκανε καθόλου κίνηση . Ήταν σαν κολλημένη και έβαλα αρκετή δύναμη , ίσως και μοχλό για να την βγάλω . Οι πίροι της βάσης βγήκαν εντελώς στεγνοί , ενώ όπως βλέπετε και επάνω είχα βάλει γράσο , της Bosch μάλιστα που αγόρασα ειδικά για φρένο . Έτσι όπως το αντιλαμβάνομαι κόλλησε η δαγκάνα από την μεριά της βάσης . Ετσι όταν πάταγα φρένο το τακάκι είχε ένα κενό , και μόλις έβρισκε το τακάκι ακούγα το κλακ .Οταν άφηνα το φρένο , η δαγκάνα έμενε εκεί που ήταν χωρίς να γλυστράει πίσω , ενώ το πιστόνι έκανε λόγω πίεσης την διαδρομή προς τα πίσω .

Ετσι έμενε ένα κενό μεταξύ πιστονιού και τακακίου με αποτέλεσμα το τακάκι να χορέυει μέσα στην δαγκάνα είτε δεξιά αριστερά είτε ενα κλικ πάνω κάτω οπως κοπαναει ο τροχός . Ξαναέβαλα γράσο περισσότερο στους πίρους και στην πλάτη απο τα τακάκια . Ενα μεταλλικό έλασμα που εχει μέσα είναι στην μέση του απλά κρατάει κόντρα . δεν κουμπώνουν εκεί τα τακάκια . Έβαλα και εκεί λίγο γράσο . Την πήγα και μια βόλτα και όλα καλά . Δεν ακούγεται τίποτα , φρενάρει άψογα . Βέβαια και την τελευταία φορά εκανα κάπου 100 χλ για να αρχισει το θέμα Απο την άλλη σκέφτομαι πως αν η δαγκάνα δεν έκανε κίνηση θα πρέπει να πήγαινα φρεναριστός και να ειναι και τα δύο τακάκια μόνιμα επάνω . Απο τεστ που εκανα με την ρόδα στο άερα αυτή γύριζε με το κλασσικο χρρρρ της ελάχιστης επαφής .

Αν ξαναρχίσει θα το πάω να το δει κάποιος πιο σχετικός γιατί εχω ξεμείνει απο ιδέες .... Ξέρουμε κάποιον που να ασχολείται με φρένα μοτό ;

456536