Σύνδεση

View Full Version : Μεταχειρισμένα ελαστικά - διαφορετική διάσταση;



kostaszx
06/04/2025, 09:31
Καλησπέρα σε όλους, έχω τη γιαγιά αφημένη στο γκαράζ στο πατρικό μου εδώ και 2 χρόνια και παρότι πλέον κινούμαι με το scooter έλεγα να της δώσω μια μικρή πνοή ζωής... βασικά να την περάσω σερβις+ΚΤΕΟ μηπως βγει για καμια βολτα εκτός πόλης. Το πρόβλημα και εδώ θέλω τις συμβουλές σας, δεν είμαι σίγουρος αν περνάει ΚΤΕΟ με τα ελαστικά που φοράει (DOT 2017) παρότι αυτά είναι σε αρκετά καλή κατάσταση και αφού δε θα γίνεται συχνή χρήση μου είναι δύσκολο να δικαιολογήσω αγορά νέου σετ. Έχω βρει σετ νεότερων μεταχειρισμένων σε καλή κατάσταση και καλή τιμή αλλά η πίσω διάσταση είναι διαφορετική, απο το τωρινά 130-70-17 εκείνο είναι 150-60-17. Το μοντέλο μου (kawa er5) απο ότι έχω διαβάσει είναι κάπως περιβόητο για το μικρό πίσω ελαστικό και αρκετός κόσμος βάζει μεγαλύτερο, έως και τη συγκεκριμένη διάσταση που είπα πάνω. Στο μυαλό μου άντε να χάσει λίγο σε επιτάχυνση, και ίσως λίγο σε πλάγιασμα. Δεν οδηγώ για επιδόσεις, οπότε τα συγκεκριμένα δε με ενδιαφέρουν. Τι λέτε; Είναι χαζή ιδέα η στέκει;

Edit γιατί το είχα απορία, άραγε περνάνε ΚΤΕΟ αν το ελαστικό είναι σε καλή κατάσταση παρότι του ΄17;

taisteal
06/04/2025, 10:38
8 χρόνια λάστιχα;
Όχι.
Μην τσιγγουνεύεστε βασικά πράγματα όσον αφορά την ασφάλεια.

motojojo
06/04/2025, 10:52
Εμένα μου έκαναν απλά παρατήσηση και μάλιστα προφορικά, αλλά όχι για τόσο παλιά λάστιχα.

Πιθανοτατα θα περάσει αλλά εγω δεν θα τα κρατουσα.

kostaszx
06/04/2025, 10:56
Και εγώ τείνω στο οτι είναι υπερβολή και παράλογο να κρατηθούν τα υπάρχοντα, για αυτό κοιτούσα την ενδιάμεση λύση 2ο χέρι. Καμία ιδέα για το θέμα μεγέθους που έθιξα πιο πάνω;

katsar
06/04/2025, 11:11
Καλημέρα.
Στο δικό μου όχημα φόρεσα κάποτε πίσω ελαστικό 160/60 αντί για 150/70. Δεν ένιωσα πως κινδυνεύω κάπου και ξέρω αρκετούς που έχουν κάνει μόνιμη την αλλαγή.
Η μόνη διαφορά που εντόπισα ήταν πως μου φάνηκε λίγο
πιο αργή - βαριά η μοτοσυκλέτα στις απότομες και γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης .
Βέβαια ζάντα με ζάντα διαφέρει.

kostaszx
06/04/2025, 11:33
Η μόνη διαφορά που εντόπισα ήταν πως μου φάνηκε λίγο
πιο αργή - βαριά η μοτοσυκλέτα στις απότομες και γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης .
Βέβαια ζάντα με ζάντα διαφέρει.

Σωστό. Το δικό μου άνετα παίρνει 140, το 150 γενικά φαίνεται να είναι το πιο μεγάλο που βάζουν. Επειδη δεν εχω ψαχτει με διαστασεις ελαστικων παω καθαρα με τη θεωρια. Ισως αξιζει μονο και μονο για την εμπειρια να δω πως ειναι.

telegonos
06/04/2025, 11:39
1928 χιλιοστά περίμετρο το 130.70.17
1922 χιλιοστά περίπετρο το 150.60.17

μιλάμε για 6 χιλιοστά διαφορά, δλδ περίπου 3/1000 = 0.3% διαφορά στην μετάδοση, πιο κοντό το 150.60.17, ουσιαστικά δεν αλλάζει τίποτα.

Το 150 ως πιο φαρδύ αν μπει στην ίδια ζάντα που ειναι για το 130, θα καμπυλώσει παραπάνω απόσο πρέπει το πέλμα του, και παίζει αυτό να κάνει απόκλιση από τα παραπάνω νούμερα, και πάλι όμως, όχι κάτι ιδιαίτερο.

Αν οντως δεν είναι πρακτικό να βρεις το δικό του, και αν δεν υπάρχει θέμα να βρίσκει στο ψαλίδι το λίγο φαρδύτερο 150, βάλτο, δεν θα αισθανθείς διαφορά.

Δεν νομίζω ότι σε κόβουν στο ΚΤΕΟ βάση ημερομηνίας, εφόσον το λάστιχο δεν είναι ορατά φαγωμένο ή δεν είναι ορατά ξεραμένο (σκασίματα ξεραίλας στην επιφάνειά του). Καλό είναι όμως να τα αλλάξεις, γιατί μόνο η Ηλιακή ακτινοβολία τόσα χρόνια, τα έχει χαλάσει ακόμα κι αυτό δεν φαίνεται, και ενδεχομένως δεν έχουν την πρόσφυση που θα έπρεπε, με αποτέλεσμα να κινδυνεύεις ΕΣΥ, όχι το ΚΤΕΟ.

Sorath
06/04/2025, 13:08
Πέρναγα ΚΤΕΟ χωρίς καν παρατήρηση, με λάστιχα 10ετίας+ Ο λόγος οτι την κινούσα ελάχιστα για χρόνια, μιλάμε ούτε 1500χλμ τον χρόνο.

kostaszx
07/04/2025, 19:52
1928 χιλιοστά περίμετρο το 130.70.17
1922 χιλιοστά περίπετρο το 150.60.17

μιλάμε για 6 χιλιοστά διαφορά, δλδ περίπου 3/1000 = 0.3% διαφορά στην μετάδοση, πιο κοντό το 150.60.17, ουσιαστικά δεν αλλάζει τίποτα.

Το 150 ως πιο φαρδύ αν μπει στην ίδια ζάντα που ειναι για το 130, θα καμπυλώσει παραπάνω απόσο πρέπει το πέλμα του, και παίζει αυτό να κάνει απόκλιση από τα παραπάνω νούμερα, και πάλι όμως, όχι κάτι ιδιαίτερο.

Αν οντως δεν είναι πρακτικό να βρεις το δικό του, και αν δεν υπάρχει θέμα να βρίσκει στο ψαλίδι το λίγο φαρδύτερο 150, βάλτο, δεν θα αισθανθείς διαφορά.

Δεν νομίζω ότι σε κόβουν στο ΚΤΕΟ βάση ημερομηνίας, εφόσον το λάστιχο δεν είναι ορατά φαγωμένο ή δεν είναι ορατά ξεραμένο (σκασίματα ξεραίλας στην επιφάνειά του). Καλό είναι όμως να τα αλλάξεις, γιατί μόνο η Ηλιακή ακτινοβολία τόσα χρόνια, τα έχει χαλάσει ακόμα κι αυτό δεν φαίνεται, και ενδεχομένως δεν έχουν την πρόσφυση που θα έπρεπε, με αποτέλεσμα να κινδυνεύεις ΕΣΥ, όχι το ΚΤΕΟ.

Η αλήθεια είναι οτι ήλπιζα να διαβάσεις το ποστ, έχω πετύχει και παλιές σου απαντήσεις σε σχετικά θέματα ελαστικών και ήταν πολύ κατατοπιστικές. Αφού λοιπόν επιβεβαιώνονται οι υποψίες και οι υπολογισμοί μου, αποφάσισα να βάλω τα 2ο χέρι Metzeler που βρήκα φθηνά με το 150-60-17 πίσω και αν είναι πατάτα για οποιοδήποτε λόγο έχει καλώς, δε θα σκασω για αυτη τη μηχανή που έχει καταλήξει να είναι προκτζεκτάκι. Πολλά ευχαριστώ!