View Full Version : Βενζίνη Ε20 – Πότε έρχεται
giorgosb
04/07/2025, 12:18
"Τα καύσιμα στις αντλίες μας πιθανόν θα αλλάξουν συντομότερα από ότι περιμένουμε, με την βενζίνη τύπου E20 να έρχεται πιθανώς νωρίτερα από το 2028 – αν «περάσει» η πίεση προς τους νομοθέτες της Ευρώπης.
E20 σημαίνει Ethanol 20, δηλαδή βενζίνη με ποσοστό αιθανόλης στο 20% - και όταν λέμε αιθανόλη, εννοούμε το γνωστό σε όλους μας καθαρό οινόπνευμα, το οποίο μπορεί να παράγεται με βιώσιμο και ανανεώσιμο τρόπο, ενώ συμβάλλει σε μία καθαρότερη καύση και άρα, σε μείωση των ρύπων.
Τα ελάχιστα οκτάνια της βενζίνης E20 αναμένεται να είναι τα 98, κάτι που σίγουρα θα βοηθήσει τα νέα οχήματα με υψηλή συμπίεση, αισθητήρες προανάφλεξης και εξελιγμένη χαρτογράφηση ψεκασμού και ανάφλεξης.
Δεν θα αλλάξει κάτι «σε πρώτη φάση» όταν εισαχθεί το νέο καύσιμο. Θα διατίθεται κανονικά στα πρατήρια, σε τιμή ίδια ή και ελαφρώς χαμηλότερη με την τρέχουσα βενζίνη, ενώ οι κατασκευαστές έχουν ήδη ξεκινήσει να προσαρμόζουν τις μοτοσυκλέτες στις απαιτήσεις του καυσίμου με αιθανόλη.
Η νέα βενζίνη με 20% αιθανόλη πιθανόν να προκαλέσει μεγάλες ζημιές στις παλαιότερες μοτοσυκλέτες, που δεν είναι σχεδιασμένες να λειτουργούν με αυτό. Από καταστροφή των σωληνώσεων και των o-rings, μέχρι και σκουριά στο ρεζερβουάρ λόγω της ιδιότητας της αλκοόλης να απορροφά το νερό, είναι πολύ πιθανόν ότι η νέα βενζίνη θα είναι «χαριστική βολή» για πολλές παλαιότερες μοτοσυκλέτες."
Πηγή: bikeit.gr (https://www.bikeit.gr/nea-kosmou/item/42321-venzini-e20-pote-erxetai-kai-giati-isos-katastrefei-tis-palioteres-motosykletes)
463487
Αφού έχουν πρόβλημα σωληνώσεις και o-rings,δεν θα έχουν και τα πλαστικά τεποζιτα;
strokt up
04/07/2025, 13:29
Αφού έχουν πρόβλημα σωληνώσεις και o-rings,δεν θα έχουν και τα πλαστικά τεποζιτα;
Θέλω να πιστεύω ότι έχει προβλεφθεί γιατί η πλειοψηφία των μηχανών αλλά και των αυτοκινήτων έχουν πλαστικά ντεπόζιτα.
bros400pgm
04/07/2025, 14:03
Στο Αμερικα πανε και ερχονται τα καντηλια για την βενζινη τους και την ζημια που κανει στα πλαστικα τεποζιτα. Δεν θυμαμαι σε τί ποσοστο είναι η αιθανολη, αλλα προφανως δεν εχει προβλεφθει εκει :D
grinderx
04/07/2025, 14:46
είναι πολύ πιθανόν ότι η νέα βενζίνη θα είναι «χαριστική βολή» για πολλές παλαιότερες μοτοσυκλέτες.
Για πόσο παλιές δηλαδή μιλάμε;
grinderx
04/07/2025, 14:54
Πωλείται Hyper.
Κιόλας;; :p
Πωλείται Hyper.
Ντάξ΄το τερμάτισες λέμε! :bawl::bawl:
Πωλείται Hyper.
Στη σειρά σου κύριος!
Peterjackson
04/07/2025, 23:20
Βάλε και τις αντλίες μέσα.
Βλέπω να τρώει πωλητήριο το αυτοκίνητο όσο είναι καιρός.
Πάντως με ένα γρήγορο ψάξιμο, διαβάζω ότι η Suzuki India έχει προβλέψει ήδη ώστε οι νέες τις μηχανές να είναι πιο ανθεκτικές σε αυτές τις φθορές. Βέβαια δεν μπαίνουν σε λεπτομέρειες για το τι άλλαξαν.
Αν δεν κάνω λάθος, στη Λατινική Αμερική διατίθεται ήδη εδώ και πολλά χρόνια.
Προφανώς επηρεάζει κινητήρες επιδόσεων, καιρός για επιστροφή στα μικρά κυβικά.
KostasRS
05/07/2025, 10:05
είναι πολύ πιθανόν ότι η νέα βενζίνη θα είναι «χαριστική βολή» για πολλές παλαιότερες μοτοσυκλέτες
ενώ οι νέες μοτοσυκλέτες είναι κατασκευασμένες με αρίστης ποιότητας υλικά και δεν θα παθαίνουν τίποτα :D
motojojo
05/07/2025, 10:21
Πολλή φασαρία για το τίποτα.
telegonos
05/07/2025, 23:19
Οτι δλδ κάποιος έχει για παράδειγμα μια καρμπυρατέρ μοτό, προ 2001, και σε όλα αυτά τα χρονια, δεν χρειάστηκαν ΠΟΤΕ αλλαγή τα orings συνδέσμων ας πούμε, γιατί αυτά δεν χαλάνε με την κοινή βενζίνη (που ειναι εξαιρετικός διαλύτης ελαστικών και πλαστικών υλών), και θα μπει το οινόπνευμα τώρα (που είναι κατά πολύ λιγότερο ικανός διαλύτης από την βενζίνη) και θα χαλάσουνε, και θα καταστραφεί αυτός, και θα φάει ''χαριστική βολή'' η μηχανή, άμα δώσει και ξέρω γω, 10-20-30 ευρώ, να τα αλλάξει.
463504
Ε ρε τρομολαγνεία και σαχλαμάρα που κυκλοφοράει στον ''ειδικό τύπο''
Οτι δλδ κάποιος έχει για παράδειγμα μια καρμπυρατέρ μοτό, προ 2001, και σε όλα αυτά τα χρονια, δεν χρειάστηκαν ΠΟΤΕ αλλαγή τα orings συνδέσμων ας πούμε, γιατί αυτά δεν χαλάνε με την κοινή βενζίνη (που ειναι εξαιρετικός διαλύτης ελαστικών και πλαστικών υλών), και θα μπει το οινόπνευμα τώρα (που είναι κατά πολύ λιγότερο ικανός διαλύτης από την βενζίνη) και θα χαλάσουνε, και θα καταστραφεί αυτός, και θα φάει ''χαριστική βολή'' η μηχανή, άμα δώσει και ξέρω γω, 10-20-30 ευρώ, να τα αλλάξει.
Ε ρε τρομολαγνεία και σαχλαμάρα που κυκλοφοράει στον ''ειδικό τύπο''
Η αιθανόλη είναι πολικό μόριο και ως πολικός διαλύτης μπορεί να προκαλέσει ισχυρότερη διάβρωση ή διάλυση σε κάποιες κατηγορίες πλαστικών. Μέχρι και χημική αντίδραση με κάποια μέταλλα κάνει και μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία ιζήματος που θα βουλώσει το σύστημα τροφοδοσίας. Επομένως, οχήματα 25 χρόνια πίσω, στα οποία δεν είχε προβλεφθεί μείγμα αλκοόλης στο καύσιμο, δυστυχώς έχουν πολυμερή στοιχεία που θα καταστραφούν γρήγορα. Μπορεί πολλά οχήματα να είναι ανθεκτικά σε Ε5, αλλά σε Ε10 αντέχουν κυρίως οχήματα που σχεδιάστηκαν μετά το 2010 και σε Ε20 πιο καινούρια οχήματα.
Το δεύτερο στοιχείο που διαφοροποιεί την αιθανόλη, είναι η υγροσκοπικότητα. Απορροφά νερό, οπότε θα συμβάλει στην οξείδωση μεταλλικών επιφανειών.
Το τρίτο είναι η τάση να διαχωρίζεται το διάλυμα Ε20 (διαχωρισμός φάσης), αν η αιθανόλη απορροφήσει νερό πάνω από κάποιο όριο. Τότε η αιθανόλη+νερό διαχωρίζονται σε κάποιο βαθμό από το πρότερο ομογενές διάλυμα με τη βενζίνη. Πηγαίνουν πιο κάτω στο ντεπόζιτο και η βενζίνη πάνω, κάτι που έχει μέρος των συμπτωμάτων που κάποιοι έχουν δει με μερικούς τύπους νοθευμένης βενζίνη.
Συμπερασματικά, αν ο κατασκευαστής δεν αναφέρει ρητά συμβατότητα με Ε10 ή Ε20, θα πρέπει να αποφεύγονται αντίστοιχα καύσιμα. Κι αν μπει Ε20, δεν θα πρέπει να μείνει στο ντεπόζιτο, αν το όχημα μείνει ακινητοποιημένο για περισσότερο από έναν μήνα. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις σταθεροποιητή καυσίμου, αλλά για μεγάλα χρονικά διαστήματα ακινησίας, καλό είναι να αδειάζει το ντεπόζιτο.
telegonos
05/07/2025, 23:53
Η αιθανόλη είναι πολικό μόριο
η αιθανόλη+νερό διαχωρίζονται σε κάποιο βαθμό από το πρότερο ομογενές διάλυμα, πηγαίνουν πιο κάτω στο ντεπόζιτο και η βενζίνη πάνω
Αυτό το κάνει η βενζίνη από....δημιουργίας της. Δεν ανακατεύεται με το νερό, το νερό πάει κάτω, και...πρόβλημα.
Οσο για το πολικό μόριο, πιο πολικό μόριο από το κοινό νερό, Η2Ο δεν υπάρχει, μάλιστα είναι τόσο πολικό που έλκει το ένα μόριο Η2Ο το άλλο και σχηματίζουν αλυσίδες για αυτό και είναι σε υγρή μορφή και όχι σε αέρια όπως θα έπρεπε αν δεν ηταν πολικό, κι όμως δεν καταστρέφει πλαστικα και ελαστικά. Δεν στέκει αυτό που έγραψες, τουλάχιστον όχι όπως το έγραψες.
Αυτό το κάνει η βενζίνη από....δημιουργίας της. Δεν ανακατεύεται με το νερό, το νερό πάει κάτω, και...πρόβλημα.
Οσο για το πολικό μόριο, πιο πολικό μόριο από το κοινό νερό, Η2Ο δεν υπάρχει, μάλιστα είναι τόσο πολικό που έλκει το ένα μόριο Η2Ο το άλλο και σχηματίζουν αλυσίδες για αυτό και είναι σε υγρή μορφή και όχι σε αέρια όπως θα έπρεπε αν δεν ηταν πολικό, κι όμως δεν καταστρέφει πλαστικα και ελαστικά. Δεν στέκει αυτό που έγραψες, τουλάχιστον όχι όπως το έγραψες.
Έχεις δίκιο, δεν το ανέλυσα πλήρως.
Η αιθανόλη λοιπόν είναι αμφίφιλη (https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%BC%CF%86%CE%AF%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CF%82), έχει οργανικό μέρος και ομάδα υδροξυλίου. Το οργανικό μέρος τής επιτρέπει να διεισδύει σε πολυμερή, ενώ το -ΟΗ κάνει κατόπιν διάφορους υδρογονικούς δεσμούς με γειτονικά άτομα και τελικά σπάει πιο ασθενείς δεσμούς πολυμερών.
Το νερό, αν και πολικό, είναι αδρανές απέναντι στα περισσότερα πολυμερή, επειδή δεν έχει οργανικό μέρος.
Αν δει το νήμα ο Taz, θα τα εξηγήσει σίγουρα καλύτερα. Μας είχε κάνει μία ωραία διάλεξη στα πετρελαιοειδή, στην παραλία Βαρνάβα. :)
AUFGEBRACHT
06/07/2025, 06:59
Θέλω να πιστεύω ότι έχει προβλεφθεί γιατί η πλειοψηφία των μηχανών αλλά και των αυτοκινήτων έχουν πλαστικά ντεπόζιτα.
Από το manual του κατασκευαστή, μοντέλο 2022.
463507
Από το manual του κατασκευαστή, μοντέλο 2022.
463507
Το ίδιο ακριβώς είναι και το R1300GS του 2024.
Αναφορικά με το τι κάνει η αιθανόλη στα πλαστικά γνωρίζω ότι και οι περισσότεροι, δηλαδή σχεδόν τίποτα.
Τώρα αν μιλάμε για μέταλλα και συγκολλήσεις εκεί αλλάζει το πράγμα.
giorgosb
06/07/2025, 11:17
Από το δικό μου manual, V-Strom 650 του 2006.
463509
Peterjackson
06/07/2025, 11:23
Κάτι που δεν μπορώ να ξεκαθαρίσω από αυτά που γράφουν. Υπάρχει πλανο έτσι ώστε η Ε20 να αντικαταστήσει πλήρως κάποιον από τους υπάρχοντες τύπου καυσίμου ή θα έχουμε τρίτη αντλία στο πρατήριο επι πρόσθετα των 5 και 10;
motojojo
06/07/2025, 11:26
Όπως ειπώθηκε, βενζίνη με προσθήκη αιθανόλης υπάρχει ήδη στο εξωτερικό. Σχεδόν όλες οι βενζίνες (95 και 98) ειναι Ε5 στη Γερμανια. Υπάρχει και Ε10 εδω και χρόνια ελαχιστα φτηνότερη απο την Ε5 αλλά για κάποιο λογο δεν την προτιμουσαν. Αλλά το Ε5 δεν μπορούσες να το αποφυγεις. Και δεν ειναι ότι ολα τα μηχανακια ειναι καινουργια εκει, κυκλοφορεί πολλή αρχαιολογία και δεν μπορώ να φανταστώ ότι ολοι αυτοι βάζουν κατοστάρα.
Το ότι ολα τα καινουργια μοντέλα ειναι συμβατά με Ε5 ή Ε10 κλπ δε νομίζω να έχει να κάνει με τα υλικά στο συστημα τροφοδοσίας, πιστευω ότι το λογισμικό τους είναι τέτοιο που μπορεί να διαχειριστεί καλύτερα τέτοιο καύσιμο.
Είναι λίγο παράδοξο μέσα στο χαμό που γίνεται για τους ρύπους να διοχετευσουν ένα καυσιμο στην αγορά που μπορεί να προκαλέσει ζημιά.
Αυτο που εγω δεν κατάλαβα ειναι ποιος πιεζει τους νομοθέτες να το περάσουν; Συνηθως το ανάποδο δεν γίνεται; Δηλαδη θέλει κάποιος βενζινη με αιθανολη στην αγορα και λεει ο νομοθέτης όχι;
Πάντως εδώ στην Ελλάδα δεν χρειάζεται να ανυσηχουμε. Βάζουμε στα οχηματα μας βενζίνη με 10 και 20% νοθεία, λίγο οινοπνευμα φοβόμαστε; :lol:
Κάτι που δεν μπορώ να ξεκαθαρίσω από αυτά που γράφουν. Υπάρχει πλανο έτσι ώστε η Ε20 να αντικαταστήσει πλήρως κάποιον από τους υπάρχοντες τύπου καυσίμου ή θα έχουμε τρίτη αντλία στο πρατήριο επι πρόσθετα των 5 και 10;
Τρίτη αντλία χλωμότατο το βλέπω......
Πάντως εδώ στην Ελλάδα δεν χρειάζεται να ανυσηχουμε. Βάζουμε στα οχηματα μας βενζίνη με 10 και 20% νοθεία, λίγο οινοπνευμα φοβόμαστε; :lol:
Το αυτό....:cry::lol:
dumutrus
06/07/2025, 12:40
463511
463510
Από το μάνουαλ του cb-1.Η χόντα το 89 επέτρεπε την αιθανόλη και τη μεθανόλη μάλλον επειδή ήταν για την ιαπωνια και την αμερικάνικη αγορά είχαν προβλέψει.Αυτό που αν κστάλαβα από τα λίγα αγγλικά που ξέρω όταν χρησιμοποιήται αλκοόλη θα πρέπει τα οκτάνια να είναιβστα ανώτερα που προβλέπονται.
kostaskk
06/07/2025, 12:54
Λέει όχι Ethanol πάνω από 10%
Όχι methanol πάνω από 5%
Και σε καμία περίπτωση μεθανόλη χωρίς πρόσθετα για διάβρωση και διαλύτες.
Και δεν καλύπτει τίποτα από εγγύηση για τα παραπάνω.
Οπότε είσαι εκτός, το νέο καύσιμο έχει 20% Ethanol
kostaskk
06/07/2025, 12:56
Λέει όχι Ethanol πάνω από 10%
Όχι methanol πάνω από 5%
Και σε καμία περίπτωση μεθανόλη χωρίς πρόσθετα για διάβρωση και διαλύτες.
Και δεν καλύπτει τίποτα από εγγύηση για τα παραπάνω.
Οπότε είναι εκτός,, το νέο καύσιμο έχει 20%
Βλέπω να επιστρέφει η διαφήμιση των ΄90s "καίω και αμόλυβδη"..... σε "καίω και Ε20"
dumutrus
06/07/2025, 13:16
Λέει όχι Ethanol πάνω από 10%
Όχι methanol πάνω από 5%
Και σε καμία περίπτωση μεθανόλη χωρίς πρόσθετα για διάβρωση και διαλύτες.
Και δεν καλύπτει τίποτα από εγγύηση για τα παραπάνω.
Οπότε είσαι εκτός, το νέο καύσιμο έχει 20% Ethanol
Αν εννοείς εμένα το ξέρω απλά σχολίασα περισσότερο οτι από το 89 είχαν πρόβλεψη για αιθανόλρς επειδή πιθανότατα στην ιαπωνία και στην αμερική της δουλεύαν πιο νωρίς από την ευρώπη.
kostaskk
06/07/2025, 14:22
Δεν είναι πρόβλεψη, αφού δεν δίνουν εγγύηση αν βαλεις αιθανόλη... Απλά σου λένε αν βάλεις βάλε μέχρι τόσο και αυτό. αλλά εγγύηση μηδέν.
Σαν τα racing πράγματα Κιτ hrc, το βάζεις και αν ανατιναχτεί το μηχανάκι η ευθύνη είναι όλη δική σου
karellen
06/07/2025, 19:28
Pure meth Mr White!
panavour
06/07/2025, 19:36
Οι Κορεάτες θα σώσουν τα θερμικά αυτοκίνητα - Ο νέος κινητήρας που ετοιμάζουν | carandmotor.gr https://share.google/tGKGQWs9I5q71CBbm
Μην ανησυχειτε ερχεται η λύση.
Η απόδοση θα είναι η ίδια;
Η κατανάλωση;
panavour
06/07/2025, 20:15
ΙΔΩΜΕΝ.
Εννοώ με την Ε20 βενζίνη :)
panavour
06/07/2025, 20:38
Λίγο λιγοτερη.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.