Σύνδεση

View Full Version : Τί εγινε με τα κρανη (sharp);;;



Σελίδες : 1 [2]

div400
27/09/2008, 08:20
Αρχικά δημιουργήθηκε από madox
δηλαδη αν ενα ακριβο κρανος αδυνατει ενα φτηνο τα καταφερνει μια χαρα σε αυτα τα σημεια?γιατι εγω αυτο καταλαβα απο τα αποτελεσματα.
Παντως ταπερ των 50ε δεν φοραω στο κεφαλι μου.Οποιος θελει ας το φορεσει ειναι πενταστερο.


γιατί επιμένεις να συνδέεις την ΤΙΜΗ με την ασφάλεια*?!? :confused:

ΔΕΝ έχουν άμεση σχέση αυτά τα 2! ένα θερμοπλαστικό κράνος χωρίς γραφικά, χωρίς αεροδυναμική σχεδίαση (μελέτη), με απλή επένδυση, κτλ κτλ θα είναι εξ ορισμού φθηνότερο απο ένα CF κράνος που εχει ενσωματώσει ολα τα παραπάνω. μπορεί κάλλιστα όμως να περνάει τις προδιαγραφές ασφαλείας!

εξάλλου οι προδιαγραφές είναι ΚΟΙΝΕΣ για όλους του κατασκευαστές και όλα τα κράνη και δυσκολεύομαι να πιστέψω οτι ο Χ κατασκευαστής θα ξοδέψει περισσότερα χρήματα από ότι είναι απαραίτητο για κάνει το κράνος του να περνάει τις προδιαγραφές. μην ξεχνάμε ότι είναι κερδοσκοπικές εταιρείες και όχι φιλανθρωπικά ιδρύματα! αλλά ας πούμε ότι το κάνει και κατασκευάζει κράνος που ΥΠΕΡΚΑΛΥΠΤΕΙ τις προδιαγραφές....δεν θα το διατυμπάνιζε? δεν το χρησιμοποιούσε (με hard evidence) για σκοπούς marketing? η απλή αναφορά ότι το προϊόν υπερκαλύπτει τις προδιαγραφές δεν με πείθει και εξάλλου αυτό το λένε όλοι οι κατασκευαστές!

δεν λέω ότι τα arai/shoei κτλ είναι άχρηστα (υπερτιμημένα ίσως..) ούτε προσπαθώ να πείσω κανέναν να πάρει κράνος των 50?. υπάρχουν πολλοί και σοβαροί λόγοι για να επενδύσει κάποιος σε ένα κράνος των 800? αλλά δεν έχουν σχέση με την ασφάλεια*!

*όπου ασφαλεια= η ικανότητα να απορροφά την κρούση. τα πόσα g, με άλλα λόγια, θα αφήσει να περάσουν στο κρανίο. αυτό είναι το βασικό καθήκον του κράνους και όσο χαμηλότερο φορτίο περάσει τόσο καλύτερο, από άποψη ασφάλειας είναι το κράνος....

και το κριτήριο για το παραπάνω δεν μπορεί να είναι η τιμή του κράνους σε απόλυτες τιμές! μπορεί, αν θέλεις, να είναι μια ένδειξη ότι το κράνος είναι ποιοτικά ανώτερο του ανταγωνισμού άλλα δεν μπορείς από το αυτό να συμπεραίνεις ότι είναι και εξ ορισμού ασφαλέστερο....

με απλά λόγια: ποιότητα=τιμή και όχι τιμή =ασφάλεια

bentouza
05/10/2008, 13:05
ενα αρθρακι απο μοτο τριτη

http://www.mototriti.gr/news/preview_news.asp?CATEGORY_id=82&NEWS_DATA_ID=72114

αναφερεται και σε καποιο αρθρο της MCN αλλα δεν το βρηκα

gixxerpap
05/10/2008, 13:09
Αρχικά δημιουργήθηκε από div400
γιατί επιμένεις να συνδέεις την ΤΙΜΗ με την ασφάλεια*?!? :confused:

ΔΕΝ έχουν άμεση σχέση αυτά τα 2! ένα θερμοπλαστικό κράνος χωρίς γραφικά, χωρίς αεροδυναμική σχεδίαση (μελέτη), με απλή επένδυση, κτλ κτλ θα είναι εξ ορισμού φθηνότερο απο ένα CF κράνος που εχει ενσωματώσει ολα τα παραπάνω. μπορεί κάλλιστα όμως να περνάει τις προδιαγραφές ασφαλείας!

εξάλλου οι προδιαγραφές είναι ΚΟΙΝΕΣ για όλους του κατασκευαστές και όλα τα κράνη και δυσκολεύομαι να πιστέψω οτι ο Χ κατασκευαστής θα ξοδέψει περισσότερα χρήματα από ότι είναι απαραίτητο για κάνει το κράνος του να περνάει τις προδιαγραφές. μην ξεχνάμε ότι είναι κερδοσκοπικές εταιρείες και όχι φιλανθρωπικά ιδρύματα! αλλά ας πούμε ότι το κάνει και κατασκευάζει κράνος που ΥΠΕΡΚΑΛΥΠΤΕΙ τις προδιαγραφές....δεν θα το διατυμπάνιζε? δεν το χρησιμοποιούσε (με hard evidence) για σκοπούς marketing? η απλή αναφορά ότι το προϊόν υπερκαλύπτει τις προδιαγραφές δεν με πείθει και εξάλλου αυτό το λένε όλοι οι κατασκευαστές!

δεν λέω ότι τα arai/shoei κτλ είναι άχρηστα (υπερτιμημένα ίσως..) ούτε προσπαθώ να πείσω κανέναν να πάρει κράνος των 50?. υπάρχουν πολλοί και σοβαροί λόγοι για να επενδύσει κάποιος σε ένα κράνος των 800? αλλά δεν έχουν σχέση με την ασφάλεια*!

*όπου ασφαλεια= η ικανότητα να απορροφά την κρούση. τα πόσα g, με άλλα λόγια, θα αφήσει να περάσουν στο κρανίο. αυτό είναι το βασικό καθήκον του κράνους και όσο χαμηλότερο φορτίο περάσει τόσο καλύτερο, από άποψη ασφάλειας είναι το κράνος....

και το κριτήριο για το παραπάνω δεν μπορεί να είναι η τιμή του κράνους σε απόλυτες τιμές! μπορεί, αν θέλεις, να είναι μια ένδειξη ότι το κράνος είναι ποιοτικά ανώτερο του ανταγωνισμού άλλα δεν μπορείς από το αυτό να συμπεραίνεις ότι είναι και εξ ορισμού ασφαλέστερο....

με απλά λόγια: ποιότητα=τιμή και όχι τιμή =ασφάλεια

εγώ πάντως θα διαφωνήσω σ' αυτό .... η τιμή συνδεέται άμεσα με την ασφάλεια.... θεωρείς ότι μια εταιρεία που κατασκευάζει κράνη των 50-100 ευρω δαπανά τα ίδια χρήματα για ερευνα με τις επώνυμες εταιρείες που κατασκευάζουν κράνη των ?500+ ??? με ποια εμπειρία, με τι τεχνογνωσία και σε ποιά εργαστήρια?

εξάλλου, το ζητούμενο σε ένα κράνος δεν είναι μόνο να σε προστατέψει σε περίπτωση ατυχήματος ... η σωστή εφαρμογή, η επικοινωνία με την υπόλοιπη κυκλοφορία,η προσεκτική αεροδυναμική σχεδίαση κάνουν την οδήγηση πολυ πιο ξεκούραστη και ασφαλή!
δε θα είναι υπερβολή να πούμε ότ η χρήση ενός καλού κράνους μπορεί να αποτρέψει ένα ατύχημα! όσοι έχουν οδηγήσει σε ανοιχτό δρόμο με υψηλές ταχύτητες, φορώντας ένα κακό κράνος μπορούν να το επιβεβαιώσουν ...

και ναι, υπάρχουν εταιρείες που κατασκευάζουν τα κράνη τους, έτσι ώστε να ξεπερνούν με άνεση τις υπάρχουσες προδιαγραφές! χαρακτηριστικό παράδειγμα η δοκιμή διάτρησης που δεν είναι καν υποχρεωτική, ή η κάλυψη αμερικάνικων προδιαγραφών (SNELL) που είναι αυστηρότερες των ευρωπαικών, ακόμα και τα κράνη που προορίζονται για την ευρωπαική αγορά...

σαφώς και μέρος των χρημάτων που πληρώνεις για την αγορά ενός ακριβού κράνους, οφείλεται στην καλύτερη βαφή, στη διαφήμιση, στο μεγαλύτερο δίκτυο διανομής, στο after sales service κλπ κλπ, αλλά μην τα ισοπεδώνουμε όλα ...

madox
05/10/2008, 18:06
Αρχικά δημιουργήθηκε από div400
γιατί επιμένεις να συνδέεις την ΤΙΜΗ με την ασφάλεια*?!? :confused:

ΔΕΝ έχουν άμεση σχέση αυτά τα 2! ένα θερμοπλαστικό κράνος χωρίς γραφικά, χωρίς αεροδυναμική σχεδίαση (μελέτη), με απλή επένδυση, κτλ κτλ θα είναι εξ ορισμού φθηνότερο απο ένα CF κράνος που εχει ενσωματώσει ολα τα παραπάνω. μπορεί κάλλιστα όμως να περνάει τις προδιαγραφές ασφαλείας!

εξάλλου οι προδιαγραφές είναι ΚΟΙΝΕΣ για όλους του κατασκευαστές και όλα τα κράνη και δυσκολεύομαι να πιστέψω οτι ο Χ κατασκευαστής θα ξοδέψει περισσότερα χρήματα από ότι είναι απαραίτητο για κάνει το κράνος του να περνάει τις προδιαγραφές. μην ξεχνάμε ότι είναι κερδοσκοπικές εταιρείες και όχι φιλανθρωπικά ιδρύματα! αλλά ας πούμε ότι το κάνει και κατασκευάζει κράνος που ΥΠΕΡΚΑΛΥΠΤΕΙ τις προδιαγραφές....δεν θα το διατυμπάνιζε? δεν το χρησιμοποιούσε (με hard evidence) για σκοπούς marketing? η απλή αναφορά ότι το προϊόν υπερκαλύπτει τις προδιαγραφές δεν με πείθει και εξάλλου αυτό το λένε όλοι οι κατασκευαστές!

δεν λέω ότι τα arai/shoei κτλ είναι άχρηστα (υπερτιμημένα ίσως..) ούτε προσπαθώ να πείσω κανέναν να πάρει κράνος των 50?. υπάρχουν πολλοί και σοβαροί λόγοι για να επενδύσει κάποιος σε ένα κράνος των 800? αλλά δεν έχουν σχέση με την ασφάλεια*!

*όπου ασφαλεια= η ικανότητα να απορροφά την κρούση. τα πόσα g, με άλλα λόγια, θα αφήσει να περάσουν στο κρανίο. αυτό είναι το βασικό καθήκον του κράνους και όσο χαμηλότερο φορτίο περάσει τόσο καλύτερο, από άποψη ασφάλειας είναι το κράνος....

και το κριτήριο για το παραπάνω δεν μπορεί να είναι η τιμή του κράνους σε απόλυτες τιμές! μπορεί, αν θέλεις, να είναι μια ένδειξη ότι το κράνος είναι ποιοτικά ανώτερο του ανταγωνισμού άλλα δεν μπορείς από το αυτό να συμπεραίνεις ότι είναι και εξ ορισμού ασφαλέστερο....

με απλά λόγια: ποιότητα=τιμή και όχι τιμή =ασφάλεια


Εσυ τι κρανος φορας αν επιτερεπεται?

McTalas
05/10/2008, 19:43
Στο τευχος Οκτωμβριου του 0-300, αναφερει την επισημη αποψη της arai για την εν λογω βαθμολογιση, αν βρω την ορεξη θα το γραψω!!

εγω παντως μια χαρα ειμια ικανοποιημενος απο το arai μου και συντομα θα παρω και δευτερο και αν βγαλει και το RX7-GP σε κανενα ομορφο χρωματισμο θα το παρω και αυτο.

div400
05/10/2008, 21:21
Αρχικά δημιουργήθηκε από gixxerpap
εγώ πάντως θα διαφωνήσω σ' αυτό .... η τιμή συνδεέται άμεσα με την ασφάλεια.... θεωρείς ότι μια εταιρεία που κατασκευάζει κράνη των 50-100 ευρω δαπανά τα ίδια χρήματα για ερευνα με τις επώνυμες εταιρείες που κατασκευάζουν κράνη των ?500+ ??? με ποια εμπειρία, με τι τεχνογνωσία και σε ποιά εργαστήρια?

εξάλλου, το ζητούμενο σε ένα κράνος δεν είναι μόνο να σε προστατέψει σε περίπτωση ατυχήματος ... η σωστή εφαρμογή, η επικοινωνία με την υπόλοιπη κυκλοφορία,η προσεκτική αεροδυναμική σχεδίαση κάνουν την οδήγηση πολυ πιο ξεκούραστη και ασφαλή!
δε θα είναι υπερβολή να πούμε ότ η χρήση ενός καλού κράνους μπορεί να αποτρέψει ένα ατύχημα! όσοι έχουν οδηγήσει σε ανοιχτό δρόμο με υψηλές ταχύτητες, φορώντας ένα κακό κράνος μπορούν να το επιβεβαιώσουν ...

και ναι, υπάρχουν εταιρείες που κατασκευάζουν τα κράνη τους, έτσι ώστε να ξεπερνούν με άνεση τις υπάρχουσες προδιαγραφές! χαρακτηριστικό παράδειγμα η δοκιμή διάτρησης που δεν είναι καν υποχρεωτική, ή η κάλυψη αμερικάνικων προδιαγραφών (SNELL) που είναι αυστηρότερες των ευρωπαικών, ακόμα και τα κράνη που προορίζονται για την ευρωπαική αγορά...

σαφώς και μέρος των χρημάτων που πληρώνεις για την αγορά ενός ακριβού κράνους, οφείλεται στην καλύτερη βαφή, στη διαφήμιση, στο μεγαλύτερο δίκτυο διανομής, στο after sales service κλπ κλπ, αλλά μην τα ισοπεδώνουμε όλα ...

Γιώργο, το πρώτο, κυρίως και κυρίαρχο καθήκον του κράνους είναι να απορροφά την κρούση!
Η ορατότητα, ηχομόνωση κτλ (προσοχή θα πω κάτι αιρετικό..) είναι δευτερεύοντα χαρακτηριστικά, ΑΛΛΑ ΕΞΙΣΟΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ (το έσωσα?:D ) απλά γιατί ένα κράνος που δεν εχει σωστή εφαρμογή ΔΕΝ ΤΟ ΦΟΡΑΣ, ένα κράνος που σε πονοκεφαλιάζει από τον θόρυβο ΔΕΝ ΤΟ ΦΟΡΑΣ γιαυτό και δεν είναι ΑΣΦΑΛΕΣ!

και σίγουρα η κατασκευάστρια των NOVA δεν έχει κάνει αεροδυναμικές μελέτες γιαυτό και τα πουλάει και 50?!

με άλλα λόγια ΔΕΝ ΔΙΑΦΩΝΩ με αυτά που λες, διαφωνώ όμως με την ''λογική'' :
''α να αυτό κάνει 800? σίγουρα ειναι ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΟ από αυτό των 300? δεν μπορεί! ''

δυστυχώς το πόσα g αφήνει να περάσει το κράνος δεν αντανακλάται απόλυτα στην τιμή αγοράς του!
άλλα ας υποθέσουμε οτι ισχύει η παραπάνω ''λογική''...

τότε το xr1000 στο δίνα κατ/μα στην Καλλιρρόης που κάνει 800? θα είναι πιο ασφαλές από το xr1000 που πουλάει το τάδε eshop στην μισή τιμή. ΣΩΣΤΑ?!?

και αν η shark τρελαθεί αύριο το πρωί και δεκαπλασιάσει την τιμή του s500 που τώρα το πουλάει 150? θα σημαίνει οτι έχει δεκαπλασιαστεί και η ασφάλεια του ΣΩΣΤΑ?!?

αντίστοιχα αν η ARAI μειώσει στο 1/10 τις τιμές τις η ασφάλεια τους θα είναι αντίστοιχη των NOVA ΣΩΣΤΑ?!?
*τυχαία παραδείγματα και τυχαίες τιμές*

δεν διαφωνώ με το να ΕΠΕΝΔΥΟΥΜΕ και 500 και 1000? σε ένα κράνος! το λέω και παραπάνω η ανώτερη ποιότητα κατασκευής/υλικών και η χρονική αντοχή δικαιολογεί τα χρήματα!
διαφωνώ απλά με την λανθασμένη λογική του οτι τιμή = ασφάλεια!
από την στιγμή που ένα κράνος έχει περάσει την χ προδιαγραφή δεν είναι λιγότερο ή περισσότερο ασφαλές από ένα άλλο κράνος που έχει περάσει την ίδια προδιαγραφή!

''ωπα ωπα μεγάλε εδώ είσαι λάθος'' σε ακούω να λες. ''μα στα διαφορά τεστ βλέπουμε οτι υπάρχουν διαφορές στα πόσα g απορροφούν τα διαφορά κράνη''
ΣΩΣΤΑ! μόνο που όταν είσαι στο κατ/μα και βλέπεις 30-40 κράνη στο ράφι αραδιασμένα ΔΕΝ ξέρεις (οι περισσότεροι) ποιο έχει την καλύτερη απόδοση σε αυτό τον τομέα! το μόνο που βλέπεις/ξέρεις είναι : α) ποια προδιαγραφή έχει περάσει το κράνος και β) την τιμή του!

άρα ως αγοραστή/χρήστη από άποψη ασφάλειας είναι όλα ισοδύναμα και οι διαφορές παίζονται (για εσένα που θες να αγοράσεις) στην ποιότητα. ποιο έχει αφαιρούμενη επένδυση, ποιο έχει καλό εξαερισμό κτλ κτλ όλα δηλ εκείνα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά κατασκευής που επηρεάζουν την τιμή. και ναι σίγουρα καλά θα κάνεις να πάρει εκείνο που είναι καλύτερο στα παραπάνω!
edit: σαφώς με βάση την λογική, το μοναδικό κριτήριο για την αγορά κράνους θα ήταν η απόδοσή του με βάση αυτές τις δοκιμές. Αλλά τί, κάθε φορά που θα δημοσιεύεται ενα νεό τεστ, που διαφοροποιεί τα δεδομένα έστω και ελάχιστα, θα τρέχουμε να αγοράζουμε καινούργιο κράνος?
εξάλλου όλοι λίγο πολύ αμφισβητούμε κάθε τεστ που έχει δημοσιευτεί (πολλές φορές με αστεία και παράλογα επιχειρήματα...λες και είμαστε ειδήμονες ΚΑΙ σε αυτό τον τομέα...:rolleyes: )

άρα?

:wave2:


υγ: γιατί η SNELL είναι αυστηρότερη από την ECE22-05? και είναι αυτό καλύτερο για εμάς ή όχι?

div400
05/10/2008, 21:30
Αρχικά δημιουργήθηκε από madox
Εσυ τι κρανος φορας αν επιτερεπεται?

Shark s500 για τις καθημερινές μου μετακινήσεις (έχω ήδη αλλάξει 3 τέτοια) και ένα Shark RSX για βόλτες/ταξίδια κτλ κτλ...

και κατέληξα στα παραπάνω απλά και μόνο γιατί ήταν τα μόνα (ειδικά το RSX) που μου εφάρμοζαν σωστά από όλα τα κράνη που δοκίμασα...και ναι οι πρώτες εταιρίες που δοκίμασα ήταν shoei/arai !

γιατί ρωτάς?:look:

bentouza
06/10/2008, 11:06
Αρχικά δημιουργήθηκε από McTalas
Στο τευχος Οκτωμβριου του 0-300, αναφερει την επισημη αποψη της arai για την εν λογω βαθμολογιση, αν βρω την ορεξη θα το γραψω!!

εγω παντως μια χαρα ειμια ικανοποιημενος απο το arai μου και συντομα θα παρω και δευτερο και αν βγαλει και το RX7-GP σε κανενα ομορφο χρωματισμο θα το παρω και αυτο.

δεν λεει κ τιποτα σπουδαιο.

με 2 λογια, τα σημεια του κρανους χαμηλα στο πλαι ειναι σχετικα πιο μαλακα γιατι στις περισσοτερες περιπτωσεις προστατευονται απο τον ωμο. δεν συμφωνω προσωπικα.

επισης, οτι η sharp το μονο που εκανε ηταν να αλλαξει τα σημεια κρουσης της ECE με αλλα, βαση μιας αλλης ερευνας στην οποια στηριχθηκε.
ουσιαστικα η Arai αμφισβητει την ερευνα αυτη και ολες τις δοκιμες που βασιστηκαν επανω της.

SnakeMJK
10/10/2008, 10:56
Τα πρόσφατα test αντοχής κρανών του προγράμματος SHARP, προκάλεσαν αναστάτωση με τα αποτελέσματα τους, αφού πολλά από τα καταξιωμένα στην συνείδηση των αναβατών κράνη, αξιολογήθηκαν με μικρή βαθμολογία. Είναι όμως η διαδικασία προσομοίωσης των συγκρούσεων σωστή;



Το υποστηριζόμενο από την Βρετανική κυβέρνηση πρόγραμμα SHARP, αφορά στην αξιολόγηση της προστασίας που προσφέρουν τα μοτοσικλετιστικά κράνη της αγοράς. Τα πρώτα αποτελέσματα των εργαστηριακών δοκιμών αντοχής δόθηκαν στην δημοσιότητα τον Ιούνιο και επεφύλασσαν αρκετές εκπλήξεις, αφού πολλά από τα κορυφαία μοντέλα μεγάλων και πασίγνωστων εταιρειών κατασκευής κρανών, βαθμολογήθηκαν κάτω από το αναμενόμενο. Το γεγονός προκάλεσε μεγάλη αίσθηση στους μοτοσικλετιστικούς κύκλους προκαλώντας ανησυχία σε χιλιάδες αναβάτες, που επί σειρά ετών εμπιστευόντουσαν συγκεκριμένες εταιρείες με γνώμονα την ασφάλεια που προσφέρουν τα κράνη τους.

Είναι όμως τα αποτελέσματα του SHARP σωστά;

Αυτό φαίνεται να αμφισβητεί δημοσίευμα της MCN, στο οποίο αναφέρεται πως η εργαστηριακή προσομοίωση των συγκρούσεων του SHARP, έχει βασιστεί σε λάθος δεδομένα.
Συγκεκριμένα, βάση του δημοσιεύματος της Βρετανικής εφημερίδας, τα test του SHARP εστιάζουν στην αντοχή των πλευρικών περιοχών ενός κράνους, δεχόμενοι ότι αυτό είναι το σημείο το οποίο δέχεται πιο συχνά χτυπήματα σε περίπτωση ατυχήματος. Σύμφωνα λοιπόν με το SHARP, το 53% των χτυπημάτων συμβαίνει στα πλαϊνά και αυτό είναι ένα συμπέρασμα στο οποίο κατέληξαν εξετάζοντας τις περιοχές οι οποίες έφεραν εμφανή σημάδια σύγκρουσης, σε κράνη μοτοσικλετιστών που ενεπλάκησαν σε ατυχήματα. Στοιχεία που προκύπτουν από άλλες έρευνες όμως, καταδεικνύουν την μπροστινή πλευρά ενός κράνους ως την περιοχή που δέχεται τα περισσότερα χτυπήματα και μάλιστα σε ποσοστό που ξεπερνά τα 2/3 των περιπτώσεων, ενώ σε ότι αφορά τις πλαϊνές περιοχές, αυτές έχουν λιγότερο από 15% πιθανότητα να δεχτούν χτύπημα. Εκτός από τα αντικρουόμενα αυτά στοιχεία, αμφιβολίες υπάρχουν και για τον τρόπο με τον οποίο το SHARP κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι πλαϊνές περιοχές δέχονται τα περισσότερα χτυπήματα, αφού η παρατήρηση του κελύφους των κρανών δεν αρκεί, δεδομένου ότι σε περίπτωση ατυχήματος είναι πολύ πιθανόν το κράνος να φέρει σημάδια σύγκρουσης σε πολλά σημεία. Σημαντικότατο είναι επίσης το γεγονός πως το πρώτο χτύπημα είναι αυτό που προκαλεί συνήθως σοβαρούς τραυματισμούς ή θάνατο και όχι τα χτυπήματα που έπονται αυτού.

tifoso4ever
04/11/2008, 15:16
http://sharp.direct.gov.uk/search/results/?sort=manufacturer&dir=asc&manufacturer=0&type=0&rating=0&size=0&price=0



για τσεκαρετε εδω να δειτε ποσοι μυθοι καταριπτονται...

div400
04/11/2008, 19:01
κοίτα ΕΔΩ (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?threadid=61124) φίλε για περισσότερα :wave2:

tifoso4ever
21/11/2008, 12:33
εγω προσωπικα διαφωνουσα και θα διαφωνω παντα με τα διαφορα "αστερακια" για τον απλουστατο λογο οτι ΔΕΝ μπορουν να αναπαραχθουν οι συνθηκες ενος ατυχηματος στο εργαστηριο, οσο εξελιγμενο κι αν ειναι...
ΙΣΩΣ καποτε στο μακρινο μελλον, να μπορει...
Μεχρι τοτε, το καλυτερο κρανος ειναι αυτο που εφαρμοζει ΤΕΛΕΙΑ στο κεφαλι του ιδιοκτητη.
Το πολυ μπλα μπλα ειναι μιζερια...
Παντα ορθιοι!!!
:beer:

madox
21/11/2008, 13:01
Αρχικά δημιουργήθηκε από div400
Shark s500 για τις καθημερινές μου μετακινήσεις (έχω ήδη αλλάξει 3 τέτοια) και ένα Shark RSX για βόλτες/ταξίδια κτλ κτλ...

και κατέληξα στα παραπάνω απλά και μόνο γιατί ήταν τα μόνα (ειδικά το RSX) που μου εφάρμοζαν σωστά από όλα τα κράνη που δοκίμασα...και ναι οι πρώτες εταιρίες που δοκίμασα ήταν shoei/arai !

γιατί ρωτάς?:look:

Ο λογος που ρωτησα (sorry για την καθυστερημενη απαντηση)ειναι πως και εσυ που εισαι υπερμαχος του εν λογο τεστ αγορασες ενα ακριβο κρανος για την προστασια του κεφαλιου σου(προφανως την αγορα την εκανες προτου βγουν τα αποτελεσματα) και αφησες κατα μερος τσουκαλια τυπου nitro.:wave2:

div400
21/11/2008, 18:42
Αρχικά δημιουργήθηκε από madox
Ο λογος που ρωτησα (sorry για την καθυστερημενη απαντηση)ειναι πως και εσυ που εισαι υπερμαχος του εν λογο τεστ αγορασες ενα ακριβο κρανος για την προστασια του κεφαλιου σου(προφανως την αγορα την εκανες προτου βγουν τα αποτελεσματα) και αφησες κατα μερος τσουκαλια τυπου nitro.:wave2:

αντιλαμβάνομαι από την απάντηση σου ότι μάλλον έχεις παρερμηνεύσει τις απόψεις μου....:smilea:

καταρχήν είμαι υπέρ κάθε οργανισμού που θα δοκιμάσει κράνη και θα μας πληροφορήσει για την απόδοση τους. διότι μόνο έτσι μπορούμε να σχηματίσουμε μια ολοκληρωμένη άποψη για το ποιο κράνος να προτιμήσουμε κτλ κτλ.
δεν είμαι όμως αντιπρόσωπος/δικηγόρος/υπερασπιστής κανενός, παρά μόνο του εαυτού μου :winka:

σαφώς και ΔΕΝ θα αγόραζα ''τσουκάλια''!!! όχι γιατί δεν είναι ασφαλή (αν όντως πληρούν τις προδιαγραφές...ακόμα και εγώ το αμφισβητώ αυτό βέβαια.. :D ) αλλά απλά γιατί η ποιότητα τους ( βαφή, επένδυση, ζελατίνα, κτλ κτλ) δεν ήταν αντάξια των απαιτήσεων μου! απλά.
με αλλά λόγια, αν (και είναι μεγάλο ΑΝ) έβρισκα ένα κράνος στην τιμή του ''τσουκαλιού'' αλλά με την ασφάλεια και την ποιότητα του shark, σαφώς και θα αγόραζα αυτό!
:wave2:

υγ:
s500=150?
rsi2=130? (από το bazaar της Μοτοδυναμικής)
rsx=350?
δεν θεωρώ ότι είναι ακριβά τα κράνη που έχω, άλλα αυτό είναι εν πολλής και υποκειμενικό θέμα...

npat
07/12/2008, 00:30
Αρχικά δημιουργήθηκε από gixxerpap

για παράδειγμα τα arai βαθμολογούνται χαμηλά επειδή τα 2 απο τα 5 σημεία που δοκιμάζονται στα τεστ, είναι τα πλαινά του κράνους. η έρευνες όμως της arai έχουν δείξει ότι ελάχιστα χτυπήματα καταλήγουν στα συγκεκριμένα σημεία επειδή προστατεύονται απο του ώμους του αναβάτη! γι αυτό το λόγο η συγκεκριμένη εταιρία, μειώνει το πάχος στα σημεία αυτά έτσι ώστε να επιτύχουν καλύτερη εφαρμογή και ο αναβάτης να μπορεί να ακούει την κυκλοφορία.
...

Μια και έτυχε να πέσω επάνω στο λινκ, να η σχετική απάντηση της Arai δια στόματος του βρετανού αντιπροσώπου της (που λέει, με περισσότερα λόγια, αυτά που λέει και ο Παπ):

http://www.whyarai.co.uk/sharp.php

GATHAN
19/02/2009, 04:17
πάντως δεν σας φαινεται παράξενο που ένα ανοιγόμενο κράνος
(Schuberth c2) παίρνει 4 * όταν το fullface Schuberth - S1 Pro παίρνει μόλις 2* ?????????

TR00PER
19/02/2009, 04:29
Αυτο μας δειχνει την "αντικειμενικοτητα" και την σοβαροτητα της δοκιμης....

stefanos
19/02/2009, 04:47
Νομίζω οτι δείχνει την λούφα που πέφτει προκειμένου να εξοικονομίσουμε χρήμα.
Δημιουργούμε ένα προιόν έτσι ώστε να περνάει τις τρέχουσες προδιαγραφές και τίποτα παραπάνω.
Και επί της ουσίας σου λένε οτι εφόσον τουμπάρεις εκτός προδιαγραφών το κράνος δεν σε καλύπτει.
Φανερά δεν εξομοιώνονται οι συνθήκες του δρόμου με εργαστηριακά τέστ, αλλά όταν δεν αντέχουν ούτε εάν αλλάξουμε το εργαστηριακό τότε ...:wave2:

GATHAN
19/02/2009, 04:48
αυτό δεν εξηγεί πως το c2 τσιμπάει 4 αστεράκια...

stefanos
19/02/2009, 04:54
Αρχικά δημιουργήθηκε από GATHAN
αυτό δεν εξηγεί πως το c2 τσιμπάει 4 αστεράκια...

Τι περίεργο βλέπεις?
Υπάρχει κανένα φυσικό αξίωμα που το απαγορεύει?

drspeed
19/02/2009, 20:50
Καλά τα τέστ και τα αστεράκια και μακάρι να βγούν και 1000 τέστ ακόμα αλλά όταν ένας οργανισμός αρχίζει να βγάζει καλύτερα τα φθηνά από τα ακρυβά κράνη της ίδιας εταιρίας τότε απλά κάτι βρωμάει.
Το ότι ένα κράνος τα πήγε καλύτερα σε ένα τεστ από ένα άλλο δεν πάει να πεί αυτόματα ότι είναι και καλύτερο ή ασφαλέστερο από ένα άλλο που δεν πήγε τόσο καλά σε αυτό το τέστ.
Άμα εγώ αναίβω δηλαδή στο μπαλκόνι και ρίξω ένα nova και ένα x-spirit και δώ ότι το δευτερο έγινε κομμάτια ενώ το πρώτο είναι ανέπαφο τότε αυτόματα το nova είναι καλύτερο από το x-spirit?
Η μεθοδολογία που ακολουθεί το SHARP είναι λίγο κουλή και τα στοιχία που δίνει για τα ποσοστά των χτυπημάτων είναι αρκετα μακρυά από την πραγματικότητα και μόνο αν κάποιος οδηγάει χωρίς σώμα μπορούν να αναπαραχθούν στον δρόμο.
Π.χ. λένε ότι σταθεροποιούν το κράνος κατά την ελεύθερη πτώση, δηλαδή όταν εγώ πέσω ο λαιμός μου θα μήνει εντελώς άκαμπτος.Αυτό λέει το κάνανε για να έχουν όσο γίνεται λιγότερες μεταβλητές στις μετρήσεις τους ,πράγμα το οποίο είναι εντελώς λανθασμένο.Έχουν και άλλα τέτοια κουλά στις μετρήσεις τους.
Δεν λέω ότι τα shark,AGV,ixs κλπ δεν είναι καλά και ποιοτηκά κράνη επιδή τυχαίνει να φοράω shoei αλλά όχι επιδή μου βγάζουν αυτοί το Nitro και καλά καλύτερο από το xr1000 και από το ARAI να πετάξω το SHOEI και να πάω να πάρω Νitro!!!!
Εγώ πάντως το κεφάλι μου σε κουβαδάκι δεν το βάζω!

Το αγαπητό υπυργείο μεταφορών της Αγγλίας θα μπορούσε κάληστα να προτέψει και τα υπόλοιπα Υ.Μ. της ΕΕ να απαγορεύσουν να πωλούνται στην ΕΕ κράνη χωρίς πιστοποιήσεις και να κάνει και μία καμπάνια για την μείωση των φόρων σε εξοπλισμούς ασφαλείας και τότε να του βγάλουμε το καπέλο και να πούμε μπράβο γιατί έκανε κάτι χρήσημο παρά να βγάζει στην δημοσιώτητα νούμερα από αμφιβόλου εγκυρότητας δοκημασίες.

div400
20/02/2009, 02:40
Αρχικά δημιουργήθηκε από drspeed
Καλά τα τέστ και τα αστεράκια και μακάρι να βγούν και 1000 τέστ ακόμα αλλά όταν ένας οργανισμός αρχίζει να βγάζει καλύτερα τα φθηνά από τα ακρυβά κράνη της ίδιας εταιρίας τότε απλά κάτι βρωμάει.

και βέβαια κάτι βρωμάει διότι είναι γνωστό ότι η τιμή είναι ευθέως ανάλογη με την ικανότητας απορρόφησης των g......:rolleyes:. με άλλα λόγια ένα κράνος 50? απορροφά 50 g και ένα κράνος 800? απορροφά 800g.....
θα ήθελα να πολύ να μάθω με βάση ποια στοιχεία έχει επικρατήσει αυτη άποψη οτι η τιμη=ασφάλεια.


Αρχικά δημιουργήθηκε από drspeed
Το ότι ένα κράνος τα πήγε καλύτερα σε ένα τεστ από ένα άλλο δεν πάει να πεί αυτόματα ότι είναι και καλύτερο ή ασφαλέστερο από ένα άλλο που δεν πήγε τόσο καλά σε αυτό το τέστ.
Άμα εγώ αναίβω δηλαδή στο μπαλκόνι και ρίξω ένα nova και ένα x-spirit και δώ ότι το δευτερο έγινε κομμάτια ενώ το πρώτο είναι ανέπαφο τότε αυτόματα το nova είναι καλύτερο από το x-spirit?
Η μεθοδολογία που ακολουθεί το SHARP είναι λίγο κουλή και τα στοιχία που δίνει για τα ποσοστά των χτυπημάτων είναι αρκετα μακρυά από την πραγματικότητα και μόνο αν κάποιος οδηγάει χωρίς σώμα μπορούν να αναπαραχθούν στον δρόμο.
Π.χ. λένε ότι σταθεροποιούν το κράνος κατά την ελεύθερη πτώση, δηλαδή όταν εγώ πέσω ο λαιμός μου θα μήνει εντελώς άκαμπτος.Αυτό λέει το κάνανε για να έχουν όσο γίνεται λιγότερες μεταβλητές στις μετρήσεις τους ,πράγμα το οποίο είναι εντελώς λανθασμένο.Έχουν και άλλα τέτοια κουλά στις μετρήσεις τους.

η μέθοδος δοκιμής (μιλάω για τα drop tests) της SHARP είναι κοινή με εκείνη όλων των κατασκευαστών και τους οργανισμούς που πιστοποιούν τα κράνη!
αν έχεις εσύ να τους προτείνεις μια μέθοδος που θα μπορεί να αναπαριστά ΟΛΑ τα είδη ατυχήματος και ΟΛΑ τα είδη πτώσης, σε ΟΛΑ τα περιβάλλοντα, με ΟΛΕΣ τις καιρικές συνθήκες, με ΟΛΕΣ τις ταχύτητες, με ΟΛΑ τα είδη μοτοσυκλετών, σε ΜΙΑ μόνο δοκιμή πολύ θα ήθελα να την ακούσω...δεν φαντάζομαι να εννοείς το μπαλκόνι σου ε?
ή μήπως οι κατασκευαστές και οι οργανισμοί να κάνουν για ΚΑΘΕ κράνος ξεχωριστή δοκιμή για ΚΑΘΕ περίπτωση?
μάλλον καταλαβαίνεις ότι είναι ουτοπικό αυτό! εξάλλου δεν γίνεται αναπαράσταση ατυχήματος αλλά δοκιμή το πόσα g απορροφά το κράνος! και είναι αναγκαίο να γίνει σε εργαστήριο με ελεγχόμενες συνθήκες ώστε να μπορούν να συγκρίνονται διαφορετικά κράνη μεταξύ τους υπό τις ίδιες συνθήκες!
το ότι η μεθοδολογία της sharp (και γενικά ο τρόπος δοκιμών) είναι εκτός πραγματικότητας το στηρίζεις σε ποια δεδομένα? (ρωτάω οχι για να στην πω, αλλά απο ενδιαφέρον...):winka:


Αρχικά δημιουργήθηκε από drspeed
Δεν λέω ότι τα shark,AGV,ixs κλπ δεν είναι καλά και ποιοτηκά κράνη επιδή τυχαίνει να φοράω shoei αλλά όχι επιδή μου βγάζουν αυτοί το Nitro και καλά καλύτερο από το xr1000 και από το ARAI να πετάξω το SHOEI και να πάω να πάρω Νitro!!!!
Εγώ πάντως το κεφάλι μου σε κουβαδάκι δεν το βάζω!

ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΘΑ ΚΑΝΕΙΣ!!! όποιο πιστοποιημένο κράνος και να επιλέξεις θα μπορείς να είσαι βέβαιος για την ασφάλειά σου! απλά από εκεί και πέρα επιλέγεις την ΠΟΙΟΤΗΤΑ που αντέχει η τσέπη σου! :winka:


Αρχικά δημιουργήθηκε από drspeed
[BΤο αγαπητό υπυργείο μεταφορών της Αγγλίας θα μπορούσε κάληστα να προτέψει και τα υπόλοιπα Υ.Μ. της ΕΕ να απαγορεύσουν να πωλούνται στην ΕΕ κράνη χωρίς πιστοποιήσεις και να κάνει και μία καμπάνια για την μείωση των φόρων σε εξοπλισμούς ασφαλείας και τότε να του βγάλουμε το καπέλο και να πούμε μπράβο γιατί έκανε κάτι χρήσημο παρά να βγάζει στην δημοσιώτητα νούμερα από αμφιβόλου εγκυρότητας δοκημασίες. [/B]

+1000 μαζί σου!!! :beer:

υγ: δεν προσπαθώ να σε πικάρω έτσι... απλά δεν θεωρώ ότι είναι σωστή λογική να θεωρούμε την τιμή ως άμεση ένδειξη της ασφάλειας που παρέχει το κράνος (και όχι δεν θα βαρεθώ ποτέ να το λέω αυτό!). ότι το ίδιο κράνος σε eshop ειναι 100?+ φθηνότερο από το εν Ελλάδι κατάστημα, σημαίνει ότι ο έμπορας εδώ έχει μαγικά αυξήσει την ασφάλεια του?
εξάλλου μην ξεχνάμε ότι όλα τα κράνη κατασκευάζονται ώστε να καλύπτουν συγκεκριμένες προδιαγραφές ασφαλείας. οπότε ΟΛΑ τα κράνη (που έχουν πιστοποιηθεί) προσφέρουν τουλάχιστον το ίδιο επίπεδο ασφαλείας (αυτό που ορίζει η έκαστη προδιαγραφή δηλ). το ποιό απο εκεί και πέρα προφέρει επιπλέον ασφάλεια και πόσο ( δηλ. ποιο κράνος υπερκαλύπτει και πόσο την προδιαγραφή με βάση την οποία πιστοποιήθηκε) θα το μάθουμε μόνο απο τέτοιου είδους δοκιμές και όχι από το καρτελάκι που αναγράφει την τιμή (ή το διαφημιστικό υλικό του κατασκευαστή)

SeNNinhA
20/02/2009, 03:12
Οταν κάνεις ΤΕΣΤ σε οτιδήποτε, ΣΩΣΤΑ πρέπει να ελαχιστοποιήσεις τους παράγοντες που επηρεάζουν το αποτέλεσμα ωστε τα επιμέρους τέστ να είναι συγκρίσιμα και να μπορείς να δεις και να μετρήσεις τις διαφορές όταν αλλάζεις κάτι.

Δεν υπάρχει περίπτωση να παραμετροποιήσεις και να μετρήσεις εργαστηριακά όλες τις πιθανές περιπτώσεις γι αυτό και όπως λένε και αυτοί προσπάθησαν να εξομοιώσουν τις περιπτώσεις που σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία από τα ατυχήματα, συμβαίνουν πιο συχνά.

Ακόμη κι αν αυτό το τέστ και η παραδοχές που έχουν γίνει σε αυτό δεν είναι οι βέλτιστες δυνατές, πάλι είναι μια προσπάθεια να προσεγγιστεί τουλάχιστον η πραγματικότητα και σίγουρα θα υπάρξουν βελτιώσεις μελλοντικά.

Μην ξεχνάς ότι και τα crash test στην αρχή δεν ήταν ίδια με τώρα. Άλλη μεθοδολογία ακολουθούσαν στην αρχή και άλλη τώρα. Και γι αυτά έλεγαν τα ίδια πράγματα και τώρα όλοι βάζουν με περιφάνεια τα αστεράκια τους.

Και μάλιστα δεν μπορείς να κατηγορήσεις τους τύπους για μεροληψία μιας και κράνη της ίδιας εταιρείας είχαν πού διαφορετικά αποτελέσματα (θετικά και αρνητικά).

Εαν δείτε πάντως τα κράνη με πιο στρογγυλεμένο σχήμα έχουν καλύτερα αποτελέσματα από τα πιο αεροδυναμικά με γωνίες και αεροτομές και είναι λογικό μιας και το στρογγυλεμένο σχήμα γλυστράει καλύτερα και κατανέμει πιο ομοιόμορφα την όποια δύναμη κρούσης.

bentouza
20/02/2009, 07:39
Αρχικά δημιουργήθηκε από SeNNinhA
Εαν δείτε πάντως τα κράνη με πιο στρογγυλεμένο σχήμα έχουν καλύτερα αποτελέσματα από τα πιο αεροδυναμικά με γωνίες και αεροτομές και είναι λογικό μιας και το στρογγυλεμένο σχήμα γλυστράει καλύτερα και κατανέμει πιο ομοιόμορφα την όποια δύναμη κρούσης.

δεν ξερω αν αυτο στεκει..
παντως ολα τα κορυφαια κρανη( τα καλυτερα τελοσπαντων των μεγαλυτερων εταιρειων..) εχουν σρογγυλο κελυφος κ εξτρα αεροτομες-αεραγωγους στερεωμενους πανω σ'αυτο.
δηλαδη δεν "σπαει" πουθενα η καμπυλοτητα του κρανους για να ενσωματοθουν αεραγωγοι..

παρατηρηστε το KBC VR2 που εχει φυτευτους αεραγωγους μπροστα,αλλα κ στο πισω μερος το ιδιο το κελυφος δημιουργει την αεροτομη-αρα δεν ειναι πλεον στρογγυλο.

σε αντιθεση τα RX-7 RSR2 κτλ ειναι απολυτα στραγγυλα κ το κελυφος τρυπημενο σε συγκεκριμενα σημεια πανω απο τα οποια υπαρχουν εξτρα κομματια ως αεραγωγοι-αεροτομες.

δεν το θεωρω τυχαιο.

drspeed
20/02/2009, 10:55
Φίλε div400 σε αυτό πουλές για την τιμή είμαι μαζί σου, αυτό που ήθελα να πώ και δεν έγινα κατανοητός είναι πώς είναι δυνατόν το απλό κράνος μίας εταιρίας να είναι καλύτερο από το racing κράνος της ίδιας εταιρίας άσχετα από την τιμή.Το ότι σμπεριφέρθηκε καλύτερα σε ένα τεστ δεν το κάνει κάλύτερο κράνος.

Όταν παραμετροποιείς μία δοκιμασία τέτοιου τύπου ποτέ μα ποτέ δεν παραμετροποιείς τις μεταβλητές που δεν σε βολεύουν γιατί κάποιοι αριθμοί σου βγαίνουν όρτσα,απλά κάτι έχεις κάνει λάθος και πρέπει να αλάξεις το όλο στήσιμο της δοκμασίας.

Πχ στα crash test των αυτοκινήτων δεν έχω δεί κανέναν να βάζει παραπάνω βάρος στο πορτ μπαγκάζ γιατί αμάξι συκώνεται πίσω από την στούκα, φτιάξανε έναν λογάριθμο που δεν λαμβάνει υπόψην του την μεταβλητή αυτή και τέλος.

Μακάρι στο μέλον να βγεί ένα αξιόπιστο τέστ για τα κράνη όπως και με τα αυτοκίνητα αλλά πολύ φοβάμαι ότι μετά οι τιμές θα πάνε στον θεό ,ακόμα και για τα σήμερα φθηνά κράνη και θα βλέπουμε ακόμα περισότερουν ξεκράνοτους αλλά αυτή την φορά όχι λόγο βαρεμάρας η χαζομάρας αλλά λόγο οικονομικής αδυναμίας.

SeNNinhA
20/02/2009, 11:25
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί κάνετε την παραδοχή

Αγωνιστικό=Πιο Ασφαλές

Το αντίθετο είναι πιο λογικό να υποτεθεί. Αγωνιστικών προδιαγραφών σημαίνει πολλά πράγματα αλλά όχι και απαραίτητα πιο ασφαλές (είναι πιθανό αλλά όχι απαραίτητο).

Αγωνιστικό σημαίνει πιο πχ ελαφρύ, πιο αεροδυναμικό, πιο καλά αεριζόμενο, με ζελατίνες tear-off κλπ.

Αγωνιστικό δεν σημαίνει πχ πιο αθόρυβο, πιο λειτουργικό, μεγαλύτερης αντοχής κλπ.

Οπως και οτιδήποτε αγωνιστικό το βάρος πχ είναι πρόβλημα. Έτσι μπορεί (υποθέτω) να γίνονται κάποιοι συμβιβασμοί σε αυτό ώστε να είναι μεν ασφαλές (στα όρια) προς κέρδος το λιγότερο βάρος, ή αντίστοιχα το κέλυφος να είναι πιο αεροδυναμικό με μειωμένη όμως ασφάλεια σε σχέση με ενα άλλο λιγότερο αεροδυναμικό.

Όπως και τα αυτοκίνητα (μιας και μιλήσαμε για crash test), τα πιο sport δεν είναι και τα καλύτερα στα crash test στα οποία θριαμβέυουν κάποια οικογενειακά μοντέλα.


Και φυσικά δεν σημαίνει ότι τα κράνη με 3 αστέρια πχ δεν είναι ασφαλή, αλλά απλά ότι σε συγκεκριμένες συνθήκες προστατεύουν λιγότερο από άλλα με περισσότερα αστέρια (γι αυτές τις συνθήκες). Αυτό δεν είναι αμφισβητήσιμο εκτός κι αν αμφισβητείτε τα ίδια τα τεστ.

Ο καθένας αφού έχει ΚΑΙ αυτές τις πληροφορίες είναι ελεύθερος να διαλέξει με τα δικά του κριτήρια όποια κι αν είναι αυτά.

;) ;) ;)


Υ.Γ.

Και κάτι άλλο επίσης. Δεν έχουμε δει πουθενά δημοσιοποιημένα τα αποτελέσματα από της δοκιμές κρούσης που γίνονται για να πάρουν άδεια κυκλοφορίας τα κράνη από την Ε.Ε. Ξέρουμε απλά ότι περνάνε τα όρια αλλα όχι κατά πόσο το καθένα. Είναι πιθανό ακόμη και σε αυτές τις δοκιμές να εχουμε μια κατάταξη παρόμοια με την κατάταξη στις δοκιμές Sharp :confused: :confused: :confused:

div400
20/02/2009, 12:43
Αρχικά δημιουργήθηκε από drspeed
............
Όταν παραμετροποιείς μία δοκιμασία τέτοιου τύπου ποτέ μα ποτέ δεν παραμετροποιείς τις μεταβλητές που δεν σε βολεύουν γιατί κάποιοι αριθμοί σου βγαίνουν όρτσα,απλά κάτι έχεις κάνει λάθος και πρέπει να αλάξεις το όλο στήσιμο της δοκμασίας.
Πχ στα crash test των αυτοκινήτων δεν έχω δεί κανέναν να βάζει παραπάνω βάρος στο πορτ μπαγκάζ γιατί αμάξι συκώνεται πίσω από την στούκα, φτιάξανε έναν λογάριθμο που δεν λαμβάνει υπόψην του την μεταβλητή αυτή και τέλος.
Μακάρι στο μέλον να βγεί ένα αξιόπιστο τέστ για τα κράνη όπως και με τα αυτοκίνητα αλλά πολύ φοβάμαι ότι μετά οι τιμές θα πάνε στον θεό ,ακόμα και για τα σήμερα φθηνά κράνη και θα βλέπουμε ακόμα περισότερουν ξεκράνοτους αλλά αυτή την φορά όχι λόγο βαρεμάρας η χαζομάρας αλλά λόγο οικονομικής αδυναμίας.

η αλήθεια είναι οτι απο το παραπάνω δεν κατάλαβα τι θες να πεις....:look: αλλά υποψιάζομαι που το πας..(αν κάνω λάθος απλά διορθωσέ με) και σου απαντάω ως εξής:

έστω λοιπόν οτι στήνουμε μια μέθοδο δοκιμών με όλες τις μεταβλητές (είδος μηχανής, ταχύτητα κρούσης, είδος ατυχήματος, σωματότυπου αναβάτη, περιβάλλον, καιρικές συνθήκες.....) και αρχίζουμε τις δοκιμές αλλάζοντας μια μεταβλητή κάθε φορά. θα καταλήξουμε να έχουμε μερικές δις δοκιμές τις οποίες θα πρέπει να επαναλάβουμε για κάθε κράνος που δοκιμάζουμε!!!!
έστω ακόμα, ότι βρίσκουμε κάποιον με αρκετά λεφτά,χρόνο και τρέλα να το κάνει! είμαι βέβαιος ότι θα καταλήξουμε σε συμπεράσματα του τύπου:

Το τάδε κράνος είναι ασφαλέστερο όταν σκάσεις με το κεφάλι από highside στα Μέγαρα με beta alp.
Το δείνα κράνος είναι ασφαλέστερο όταν στουκάρεις με 128,67χαω στο μπροστά αριστερό φτερό μιας BWM M3 υπό βροχή και ούριο άνεμο 4 μποφόρ.
Το ταδεδείνα κράνος είναι ασφαλέστερο όταν φύγεις με Lowside δικάβαλος και μπαγκάζια στον Μπράλο με Varadero
Το ΧΨΖ κράνος είναι ασφαλέστερο όταν σκάσεις με το κεφάλι από άλμα 5 μέτρων με GSXR750 και είσαι γυναίκα βάρους 76,54κιλών.
(συμβάντα βγαλμένα από την ζωή!!! :lol: )

τι χρησιμότητα θα είχαν τα παραπάνω συμπεράσματα για εμάς? ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ!!!
αφενός γιατί δεν είναι συγκρίσιμα μεταξύ τους τα αποτελέσματα και αφετέρου απλά διότι δεν μπορείς να ξέρεις πότε,πού και πως θα έχεις ατύχημα για να επιλέξεις το κατάλληλο κράνος!!!

γιαυτό λοιπόν δοκιμάζεις τα κράνη υπό ελεγχόμενες εργαστηριακές συνθήκες για να ξέρεις και να μπορείς να συγκρίνεις άμεσα τις επιδόσεις των κρανών που εξέτασες.

:wave2:

div400
20/02/2009, 12:50
Αρχικά δημιουργήθηκε από SeNNinhA
................
Και κάτι άλλο επίσης. Δεν έχουμε δει πουθενά δημοσιοποιημένα τα αποτελέσματα από της δοκιμές κρούσης που γίνονται για να πάρουν άδεια κυκλοφορίας τα κράνη από την Ε.Ε. Ξέρουμε απλά ότι περνάνε τα όρια αλλα όχι κατά πόσο το καθένα. Είναι πιθανό ακόμη και σε αυτές τις δοκιμές να εχουμε μια κατάταξη παρόμοια με την κατάταξη στις δοκιμές Sharp :confused: :confused: :confused:

δεν τα έχεις δει γιατί απλά γιατί δεν έχουν διαρρεύσει (ακόμα) και επίσης γιατί οι δοκιμές πιστοποίησης δεν γίνονται για να συγκριθούν μεταξύ τους τα κράνη. γίνονται να διαπιστωθεί αν περνούν ή όχι τις προδιαγραφές.
στις ΗΠΑ τα αποτελέσματα (ποια κράνη πέρασαν και ποια όχι και γιατί) δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του Υπ. Μεταφορών (θα ψάξω για το link και θα το ποστάρω)


:wave2:

stefanos
20/02/2009, 13:42
Αρχικά δημιουργήθηκε από SeNNinhA
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί κάνετε την παραδοχή

Αγωνιστικό=Πιο Ασφαλές

Το αντίθετο είναι πιο λογικό να υποτεθεί. Αγωνιστικών προδιαγραφών σημαίνει πολλά πράγματα αλλά όχι και απαραίτητα πιο ασφαλές (είναι πιθανό αλλά όχι απαραίτητο).

Αγωνιστικό σημαίνει πιο πχ ελαφρύ, πιο αεροδυναμικό, πιο καλά αεριζόμενο, με ζελατίνες tear-off κλπ.

Αγωνιστικό δεν σημαίνει πχ πιο αθόρυβο, πιο λειτουργικό, μεγαλύτερης αντοχής κλπ.

Οπως και οτιδήποτε αγωνιστικό το βάρος πχ είναι πρόβλημα. Έτσι μπορεί (υποθέτω) να γίνονται κάποιοι συμβιβασμοί σε αυτό ώστε να είναι μεν ασφαλές (στα όρια) προς κέρδος το λιγότερο βάρος, ή αντίστοιχα το κέλυφος να είναι πιο αεροδυναμικό με μειωμένη όμως ασφάλεια σε σχέση με ενα άλλο λιγότερο αεροδυναμικό.

:confused: :confused: :confused:


Νομίζω οτι ακριβώς το ίδιο είπε και ο αντιπρόσωπος της Arai.
Προκειμένου να προάγουν την άνεση και γιατί οχι και την μείωση του βάρους επανασχεδίασαν τα πλαινά που δεν παίζουν στις προδιαγραφές.
Η διαδικασία αυτή οπωσδήποτε έχει κάποιο επιπλέον κόστος απο την ομοιογενή κατασκευή ενός κελύφους φτηνού κράνους και απαιτεί και κάποια επιπλέον έρευνα και δοκιμές δηλαδή επιπλέον κόστος.
Βέβαια όλα αυτά είναι υποθέσεις.
Αυτό που πραγματικά με ενοχλεί είναι πώς κάποιος κατασκευαστής ισχυρίζεται οτι δεν απαιτείται τόση προστασία στο σημείο α,β,γ, διότι στατιστικά εκεί μόνο το χ% χτυπάει.
Ωραία ρε φίλε και αν το χ% κάτσει σε μένα δεν δικαιούμαι προστασία?

kioup
05/04/2009, 01:39
re paidia telika poio einai poio kallo kranos k se thema asfaleiaas k anesis k genika...???

apo arai viper gt vs x-lite 802 replica

nikos1400
01/12/2009, 21:49
Αρχικά δημιουργήθηκε από kioup
re paidia telika poio einai poio kallo kranos k se thema asfaleiaas k anesis k genika...???

apo arai viper gt vs x-lite 802 replica

το shark rsi....(που πηρα προχτες)


νομιζω οτι δε θα βρεις απαντηση σε αυτο που ρωτας.
σε παρομοιου επιπεδου κρανη
παρε οποιο σου εφαρμοζει καλύτερα στο κεφαλι το δικο σου.

christostr
02/12/2009, 11:58
Τα Bell φαίνονται καλά