PDA

View Full Version : Τελικά φρενάρουμε πάνω στη στροφή....?



Σελίδες : 1 [2] 3

PaNick67
19/09/2024, 16:43
Έχει αναφερθεί και πριν αλλά μάλλον δεν μπορεί να αναφερθεί αρκετά, και με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο, οτι ιδανικά δεν χρειάζεται να φτάνουμε σε τέτοια όρια την οδήγηση στο δημόσιο δρόμο για να προσθέτουμε και να πολυπλοκοποιούμε τόσες παραμέτρους. Αυτό μάλλον συμβαίνει σε περίπτωσης έκτακτης ανάγκης ή απροόπτου, που υποτίθεται δεν είναι η νόρμα της καθημερινότητας, όσο περνάει από το δικό μας χέρι τουλάχιστον.

Οταν ερθει η εκτακτη εκεινη αναγκη καπου θα πρεπει να εχεις προπονηθει πρωτα για να την εφαρμοσεις σωστα. Αλλιως εκεινη την ωρα η θεωρια θα μεινει θεωρια κι η πραξη θα εχει ασχημα αποτελεσματα. :)

McGyver
19/09/2024, 18:51
Γιατι κατα την μετατόπιση του κέντρου βάρους στο φρενάρισμα μέσα στη στροφή, η μοτοσυκλέτα έχει μεγαλύτερη τάση να ανοίξει τη στροφή?

https://youtu.be/d_DyKJtrZ6w?feature=shared&t=1616

grinderx
19/09/2024, 21:15
Δεν ξέρω αν έχουν ξαναμπεί:

https://www.youtube.com/watch?v=myjmMxveyF8
https://www.youtube.com/watch?v=qb-aCyYbGFs

Volpad
20/09/2024, 10:11
https://youtu.be/d_DyKJtrZ6w?feature=shared&t=1616

Τέλεια. Αρα είναι αυτό που φανταζόμουν. Αλλάζει το πάτημα του ελαστικού στο δρόμο.

Και ρωτάω λοιπόν εγώ.
Αυτό συμβαίνει πάντα όταν φρενάρει κάποιος πάνω στη στροφή, είτε λίγο, είτε πολύ. Απλά όταν τα φρένα είναι ισχυρά, το φαινόμενο είναι έντονο.

Όταν δεν φρενάρεις ισχυρά ή όταν κάνεις πχ trail braking, πώς καταπολεμάς αυτό το φαινόμενο, ωστε να στρίψεις προς τα μέσα στη στροφή και να μην σηκωθεί η μηχανή?

geioann
20/09/2024, 10:37
Τέλεια. Αρα είναι αυτό που φανταζόμουν. Αλλάζει το πάτημα του ελαστικού στο δρόμο.

Και ρωτάω λοιπόν εγώ.
Αυτό συμβαίνει πάντα όταν φρενάρει κάποιος πάνω στη στροφή, είτε λίγο, είτε πολύ. Απλά όταν τα φρένα είναι ισχυρά, το φαινόμενο είναι έντονο.

Όταν δεν φρενάρεις ισχυρά ή όταν κάνεις πχ trail braking, πώς καταπολεμάς αυτό το φαινόμενο, ωστε να στρίψεις προς τα μέσα στη στροφή και να μην σηκωθεί η μηχανή?

Με counter steering

BLiTzER
20/09/2024, 10:41
Με counter steering

Εγγυημένο low.



Όλοι εσείς οι επιστήμονες, δεν πάτε να στρίψετε αντί να μελετάτε δυνάμεις και συνιστώσες; Εκεί θα βρείτε τις απαντήσεις σας, όχι στα βιβλία και στο youtube.

geioann
20/09/2024, 11:02
Εγγυημένο low.



Ε πες μας τον τρόπο ντε

RaGe_Raptor
20/09/2024, 11:07
Εγγυημένο low.



Όλοι εσείς οι επιστήμονες, δεν πάτε να στρίψετε αντί να μελετάτε δυνάμεις και συνιστώσες; Εκεί θα βρείτε τις απαντήσεις σας, όχι στα βιβλία και στο youtube.


:bawl:

το βιβλίο μελετά το γιατί πίσω από τα συμβαίνοντα.

πάντως και το αυτοκίνητο έχει την τάση να ανοίξει τροχιά με τον μπροστά αξονα και πριν την ολίσθηση σε δυνατά φρένα . αυτό ως επιπλέον προβληματισμός :lol:

BLiTzER
20/09/2024, 11:14
Μη μου δίνετε σημασία, εγώ σκούτερ καβαλάω. :lol:

RaGe_Raptor
20/09/2024, 11:17
Μη μου δίνετε σημασία, εγώ σκούτερ καβαλάω. :lol:

ασταυτά βρε κουλάτζα. το πατάς το φρενάκι σου στη στροφή....:bawl:

asxetost
20/09/2024, 11:23
Συν οτι με όλο αυτό το κάψιμο μάλλον φεύγει και όλο το νόημα που είναι η χαρά του να καβαλάς χωρίς σκεψη. Αν κάτι δεν σου βγαίνει φυσικά ή δεν έχεις "προγραμματιστεί" -με εκπαίδευση ή οτι- να σου βγαίνει, μάλλον μη το κάνεις καλύτερα.

BLiTzER
20/09/2024, 11:23
ασταυτά βρε κουλάτζα. το πατάς το φρενάκι σου στη στροφή....:bawl:

Όσο και να το πατήσω δεν κάνει τίποτα. :lol:

CorpseAlive
20/09/2024, 11:58
Όσο και να το πατήσω δεν κάνει τίποτα. :lol:

Σταματάς με τα πόδια και έτσι?

zephyr1
20/09/2024, 12:18
Τέλεια. Αρα είναι αυτό που φανταζόμουν. Αλλάζει το πάτημα του ελαστικού στο δρόμο.

Και ρωτάω λοιπόν εγώ.
Αυτό συμβαίνει πάντα όταν φρενάρει κάποιος πάνω στη στροφή, είτε λίγο, είτε πολύ. Απλά όταν τα φρένα είναι ισχυρά, το φαινόμενο είναι έντονο.

Όταν δεν φρενάρεις ισχυρά ή όταν κάνεις πχ trail braking, πώς καταπολεμάς αυτό το φαινόμενο, ωστε να στρίψεις προς τα μέσα στη στροφή και να μην σηκωθεί η μηχανή?

Με γκαζι(καρυδα).
Δες στο βιντεο του Χουντρα το παραδειγμα του Stoner.

geioann
20/09/2024, 12:46
Δεν ξέρω ρε παιδιά αλλά εγώ αλλιώς τα είχα μάθει/μου είχαν πει. Ήξερα χοντρικά πως το tb βοηθάει την μηχανή να στρίψει πιο εύκολα και πως με το γκάζι η μηχανή σηκώνεται και ανοίγει τη γραμμή.

Αυτά που γράφετε εδώ και 3 σελίδες είναι το ακριβώς αντίθετο.

doctor_john
20/09/2024, 13:18
Και εγώ έτσι λειτουργώ, κλείνοντας το γκάζι πηγαίνω προς την εσωτερική, ανοίγοντας προς την έξω.
Φρένα στον εμπρός ανοίγουν την τροχιά λίγο ή πολύ, με μικρές ταχύτητες την κλείνουν.
Σήκωμα της μοτό ανάλογο με το μέγεθος του εμπρός: 21" χαλαρό, 19" νορμαλ, 17" έντονο.
Συγκράτηση με διατήρηση του cs και της θέσης του βάρους.

Αν δεν έχω κάτσει σωστά, το κλείσιμο του γκαζιού και το φρένο είναι αρκετά για να αναιρέσουν λίγο από το βάρος που βάζω.
Πλέον το ζυγίζω με λίγη ακόμα πίεση αλλά προσέχω κιόλας να κάθομαι σαν άνθρωπος.

Προφανώς δεν μαζεύω χλμ έτσι. Το συζητάμε στα πλαίσια που οι συνθήκες το επιτρέπουν, όσον αφορά τον χειρισμό.
Αν γίνει στραβή και πρέπει να μαζέψω, θα την σηκώσω θα τα καρφώσω και θα την ξαναρίξω και ας γίνει ότι θέλει :lol:

TheRegulator
20/09/2024, 15:14
Εν τω μεταξυ πιστευω οτι αμα καναμε αυτη τη συζητηση θα βγαζαμε μια ακρη, ζητω συγγνωμη που ξεκινησα τετοιο μπαραζ.
Νομιζω οτι η συζητηση εμπλεξε γιατι ειπωθηκαν πολλα διαφορετικα πραγματα κυριως απ την καγκουρια μου και την ορεξη μου για χαβαλε.
Το Trail braking ειναι σταδιακο αφημα στην στροφη και εχει διαφορετικο αποτελεσμα με το παταω φρενο στην στροφη..
Αυτο που εμαθα εγω και το εχω δει και στην πραξη ειναι οτι οταν ενεργοποιεις το μπροστινο φρενο υπο κλιση το μηχανακι εχει την ταση να σηκωνεται και να σε βγαζει προς τα εξω. (Δεν λεω τσαρουχωμα στο φρενο αλλα πολυ απαλο και προοδευτικο τσιμπημα γιατι δεν ησουν αρκετα committed στη στροφη, γιατι θες να αποφυγεις κατι κτλ).
Αυτο που παρατηρησα στην περασμενη βολτα και ισως να ηταν η εντυπωση μου ειναι οτι με την ενεργοποιηση του πισω το μηχανακι σε μαζευει προς την μεσα μερια. Αλλα ισως να εγινε τυχαια οταν πατησα πισω φρενο, μπορει να πηγαινα αργα και να μου φανηκε το φαινομενο που λεει ο Ντοκτορ απο πανω....

Βεβαια το νεο συστημα της νεας Panigale ενεργοποιει και τα δυο φρενα οποτε για να υπαρχει αυτο ισως να σημαινει πως ανακαλυψα την βαρυτητα. (ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ).

RaGe_Raptor
20/09/2024, 16:12
Εν τω μεταξυ πιστευω οτι αμα καναμε αυτη τη συζητηση θα βγαζαμε μια ακρη, ζητω συγγνωμη που ξεκινησα τετοιο μπαραζ.
Νομιζω οτι η συζητηση εμπλεξε γιατι ειπωθηκαν πολλα διαφορετικα πραγματα κυριως απ την καγκουρια μου και την ορεξη μου για χαβαλε.
Το Trail braking ειναι σταδιακο αφημα στην στροφη και εχει διαφορετικο αποτελεσμα με το παταω φρενο στην στροφη..
Αυτο που εμαθα εγω και το εχω δει και στην πραξη ειναι οτι οταν ενεργοποιεις το μπροστινο φρενο υπο κλιση το μηχανακι εχει την ταση να σηκωνεται και να σε βγαζει προς τα εξω. (Δεν λεω τσαρουχωμα στο φρενο αλλα πολυ απαλο και προοδευτικο τσιμπημα γιατι δεν ησουν αρκετα committed στη στροφη, γιατι θες να αποφυγεις κατι κτλ).
Αυτο που παρατηρησα στην περασμενη βολτα και ισως να ηταν η εντυπωση μου ειναι οτι με την ενεργοποιηση του πισω το μηχανακι σε μαζευει προς την μεσα μερια. Αλλα ισως να εγινε τυχαια οταν πατησα πισω φρενο, μπορει να πηγαινα αργα και να μου φανηκε το φαινομενο που λεει ο Ντοκτορ απο πανω....

Βεβαια το νεο συστημα της νεας Panigale ενεργοποιει και τα δυο φρενα οποτε για να υπαρχει αυτο ισως να σημαινει πως ανακαλυψα την βαρυτητα. (ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ).

Δεν ξέρω αν η εντατικη ενασχόλησή σου με την πίστα παίζει τον ρόλο της αλλά για εμενα είσαι spot on σε όλα όσα αναφέρεις. :beer:

RaGe_Raptor
20/09/2024, 16:43
Δεν ξέρω ρε παιδιά αλλά εγώ αλλιώς τα είχα μάθει/μου είχαν πει. Ήξερα χοντρικά πως το tb βοηθάει την μηχανή να στρίψει πιο εύκολα και πως με το γκάζι η μηχανή σηκώνεται και ανοίγει τη γραμμή.

Αυτά που γράφετε εδώ και 3 σελίδες είναι το ακριβώς αντίθετο.

Έτσι είναι οπως το λες. Απλά άλλο να μπαίνεις στη στροφη αφήνοντας σταδιακά φρένο (βοηθάει στο στρίψιμο ) κι άλλο να τα πατάς ενώ είσαι ήδη μέσα. Εκεί πιθανότατα θα σε σηκώσει, πρέπει να είσαι χειρουργός για να πατήσεις τόσο όσο. Αντιθέτως με το πισω γίνεται πολύ πιο εύκολα.

TheRegulator
20/09/2024, 20:38
:bawl:

το βιβλίο μελετά το γιατί πίσω από τα συμβαίνοντα.

πάντως και το αυτοκίνητο έχει την τάση να ανοίξει τροχιά με τον μπροστά αξονα και πριν την ολίσθηση σε δυνατά φρένα . αυτό ως επιπλέον προβληματισμός :lol:


Να δώσω την απάντηση? Τουλάχιστον εκεί ξέρω ακριβώς γιατί εχουμε το φαινόμενο της υποστροφής. :lol:..

Εν τω μεταξύ το άλλο point που ειπώθηκε είναι το καρύδωμα του γκαζιού υπό κλίση.
Ισως ο όρος να ήταν αδόκιμος γιατί εγώ στο μυαλό μου το καρυδωμα το έχω σαν απότομο άνοιγμα στο τέρμα του γκαζιού (on-off switch και όχι modulation) και δεν ξέρω πως ένα όχημα (όχι μόνο μηχανάκι) χωρίς ηλεκτρονικά δεν θα σε στείλει αδιάβαστο αμα το κανεις ειδικά στο torque range…

Στα αυτοκίνητα ανάλογα με τον τύπο κίνησης έχεις διαφορετικό φαινόμενο. Μπροστοκινητο βγάζει μούτρα (υποστρεφει), πισωκίνητο ανοίγει καρφώνει μούτρα μέσα και υπερστρεφει.
Θεωρητικά μιλώντας πάντα στην μηχανή αμα είναι κάτι χωρίς ροπή όπως το δικό μου που είναι 35αρι και έχει μισό γκάζι (κυριολεκτικά η γκαζιέρα σταματάει στην μέση) μπορείς να το καρυδώσεις και θα σε μαζέψει αμα κανεις run wide αλλά σε ένα 10αρι χωρις TC πιστεύω ότι στην καλύτερη θα φύγεις γλιστρώντας (power slide) στην χειρότερη θα φύγεις φέτα και θα σε μαζεύουν.

BLiTzER
20/09/2024, 21:31
Μιλάμε για αντρικά οχήματα εδώ, χωρίς βοηθητικές.

TheRegulator
20/09/2024, 21:36
Μιλάμε για αντρικά οχήματα εδώ, χωρίς βοηθητικές.

Δεν σε ξέρω αλλά το New Year’s resolution μου για το 2026 ειναι να σε κάνω να αγαπήσεις τα αυτοκίνητα!

Πέρα απ την πλάκα αν και οι γραμμές είναι διαφορετικές (θα κάτσω αύριο να βγάλω τις γραμμές μου απ τις Σέρρες για να τις συγκρίνουμε με τις ιδανικές γραμμές για μηχανές) καποιες βασικές αρχές στα μάτια μου είναι παρόμοιες…

Το ξαναλέω είμαι άσχετος με τα μηχανάκια και κουλαντζα μεγάλη, τώρα μαθαίνω!

BLiTzER
20/09/2024, 21:41
Δεν σε ξέρω αλλά το New Year’s resolution μου για το 2026 ειναι να σε κάνω να αγαπήσεις τα αυτοκίνητα!

Εννοούσα χωρίς ηλεκτρονικά βοηθήματα.

Μια χαρά τα αγαπάω και τα αυτοκίνητα. Ό,τι οδηγείται γρήγορα μου αρέσει. :D

TheRegulator
20/09/2024, 21:47
Εννοούσα χωρίς ηλεκτρονικά βοηθήματα.

Μια χαρά τα αγαπάω και τα αυτοκίνητα. Ό,τι οδηγείται γρήγορα μου αρέσει. :D

Τώρα μπερδεύτηκα, δεν ξέρω αν τρολαρεις ή όχι! :bawl: :lol:

grinderx
20/09/2024, 21:50
Μια χαρά τα αγαπάω και τα αυτοκίνητα. Ό,τι οδηγείται γρήγορα μου αρέσει. :D
Ακόμα και skateboard σε κατηφόρα;;; :p

BLiTzER
20/09/2024, 21:52
Ακόμα και skateboard σε κατηφόρα;;; :p

Τελευταία φορά που βρέθηκα σε τέτοια κατάσταση δεν είχα δέρμα από το γόνατο μέχρι τον αστράγαλο και με έτρεχαν οι γονείς μου για αντιτετανικό. Τρου στόρι.

TheRegulator
20/09/2024, 21:59
Ακόμα και skateboard σε κατηφόρα;;; :p

Μου έχει πεταχτεί τέτοιο γμωμανο χιπστεροσκουπιδι στο δρόμο του γκουρνιγκελ με ένα wakeboard κοβωντας κυριολεκτικά το δρόμο στην μέση.. πάλι καλά ήμουν με το Μ2 που έχει αγωνιστικά τακάκια και τα λοιπά και δεν τον έστειλα να συναντήσει τον δημιουργό του!

BLiTzER
20/09/2024, 22:01
Μου έχει πεταχτεί τέτοιο γμωμανο χιπστεροσκουπιδι στο δρόμο του γκουρνιγκελ με ένα wakeboard κοβωντας κυριολεκτικά το δρόμο στην μέση.. πάλι καλά ήμουν με το Μ2 που έχει αγωνιστικά τακάκια και τα λοιπά και δεν τον έστειλα να συναντήσει τον δημιουργό του!

Εκτός αν ήσουν με βάρκα, λίγο δύσκολο να ήταν wakeboard. :p

TheRegulator
20/09/2024, 22:09
Εκτός αν ήσουν με βάρκα, λίγο δύσκολο να ήταν wakeboard. :p

Χαχαχαχαχαχαχαχαχα πως την λένε εκείνη την μαλακια που είναι πιο μεγάλη από σκέιτμπορντ και κάνουν όλοι οι απλ… εννοώ χίπηδες?

BLiTzER
20/09/2024, 22:15
Longboard. Αν εννοείς αυτό που καταλαβαίνω.

RaGe_Raptor
20/09/2024, 22:28
Να δώσω την απάντηση? Τουλάχιστον εκεί ξέρω ακριβώς γιατί εχουμε το φαινόμενο της υποστροφής. :lol:..

Εν τω μεταξύ το άλλο point που ειπώθηκε είναι το καρύδωμα του γκαζιού υπό κλίση.
Ισως ο όρος να ήταν αδόκιμος γιατί εγώ στο μυαλό μου το καρυδωμα το έχω σαν απότομο άνοιγμα στο τέρμα του γκαζιού (on-off switch και όχι modulation) και δεν ξέρω πως ένα όχημα (όχι μόνο μηχανάκι) χωρίς ηλεκτρονικά δεν θα σε στείλει αδιάβαστο αμα το κανεις ειδικά στο torque range…

Στα αυτοκίνητα ανάλογα με τον τύπο κίνησης έχεις διαφορετικό φαινόμενο. Μπροστοκινητο βγάζει μούτρα (υποστρεφει), πισωκίνητο ανοίγει καρφώνει μούτρα μέσα και υπερστρεφει.
Θεωρητικά μιλώντας πάντα στην μηχανή αμα είναι κάτι χωρίς ροπή όπως το δικό μου που είναι 35αρι και έχει μισό γκάζι (κυριολεκτικά η γκαζιέρα σταματάει στην μέση) μπορείς να το καρυδώσεις και θα σε μαζέψει αμα κανεις run wide αλλά σε ένα 10αρι χωρις TC πιστεύω ότι στην καλύτερη θα φύγεις γλιστρώντας (power slide) στην χειρότερη θα φύγεις φέτα και θα σε μαζεύουν.

Μιλάμε ακόμα για φρενα ή για γκάζι? Μπερδεύτηκα. Επειδή μιλάς για άξονα κίνησης.

grinderx
21/09/2024, 00:29
Τελευταία φορά που βρέθηκα σε τέτοια κατάσταση δεν είχα δέρμα από το γόνατο μέχρι τον αστράγαλο και με έτρεχαν οι γονείς μου για αντιτετανικό. Τρου στόρι.

Μου έχει πεταχτεί τέτοιο γμωμανο χιπστεροσκουπιδι στο δρόμο του γκουρνιγκελ με ένα wakeboard κοβωντας κυριολεκτικά το δρόμο στην μέση.. πάλι καλά ήμουν με το Μ2 που έχει αγωνιστικά τακάκια και τα λοιπά και δεν τον έστειλα να συναντήσει τον δημιουργό του!
Χα! Χτύπησα ευαίσθητη χορδή με τη σαχλαμάρα που είπα :p

(συγνώμη για το offtopic :))

TheRegulator
21/09/2024, 07:27
Μιλάμε ακόμα για φρενα ή για γκάζι? Μπερδεύτηκα. Επειδή μιλάς για άξονα κίνησης.

Μιλάμε για γκάζι γιατί ειπώθηκε μερικά σχόλια πιο πίσω!

RaGe_Raptor
21/09/2024, 07:57
Μιλάμε για γκάζι γιατί ειπώθηκε μερικά σχόλια πιο πίσω!

Οκ, μάλλον αναφέρεσαι στο σχόλιο του zephyr . Το καρυδωμα του γκαζιού όσο ακόμα είσαι μέσα είναι για εμένα μια αυτοκτονική διαδικασία, ιδιαίτερα σε μεγάλες μηχανές χωρις ηλεκτρονικά.

Ο στονερ εχει πει σε 4ωρη συνέντευξη του ότι σε πολύ συγκεκριμένες στροφές έμπαινε ντριφταροντας το πισω με το γκάζι για να εχει την κατεύθυνση που ήθελε στην έξοδο και γιαυτό τον ζόριζε ένα φρέσκο πισω λάστιχο , προτιμούσε τα λίγο φαγωμένα ! Αλλά μιλούσε για πολύ συγκεκριμένες στροφές.

Δε νομίζω πως η συμβουλή του στονερ θα ήταν "απλώς καρύδωσέ το" .

TheRegulator
21/09/2024, 18:00
Οκ, μάλλον αναφέρεσαι στο σχόλιο του zephyr . Το καρυδωμα του γκαζιού όσο ακόμα είσαι μέσα είναι για εμένα μια αυτοκτονική διαδικασία, ιδιαίτερα σε μεγάλες μηχανές χωρις ηλεκτρονικά.

Ο στονερ εχει πει σε 4ωρη συνέντευξη του ότι σε πολύ συγκεκριμένες στροφές έμπαινε ντριφταροντας το πισω με το γκάζι για να εχει την κατεύθυνση που ήθελε στην έξοδο και γιαυτό τον ζόριζε ένα φρέσκο πισω λάστιχο , προτιμούσε τα λίγο φαγωμένα ! Αλλά μιλούσε για πολύ συγκεκριμένες στροφές.

Δε νομίζω πως η συμβουλή του στονερ θα ήταν "απλώς καρύδωσέ το" .

Αυτο ακριβως. Το πλασαρισμα ντριφταρωντας ειναι διαφορετικο με καρυδωμα υπο κλιση. Προσωπικα το γουσταρω σε σημειο του να το κυνηγαω το ψιλομπλοκαρισμα με τις κατεβασιες πριν την εισοδο... Δεν το εχω δοκιμασει στην πιστα με την μηχανη αλλα στον δρομο για καποιο περιεργο λογο ειναι το "happy and safe place" μου. Το να βγεις με powerslide δεν νομιζω οτι θα μπορεσω ποτε να το κανω... Βεβαια ποτε δεν ξερεις... ισως να γινει καταλαθος και ευελπιστω να μπορεσει να αποτυπωθει σε βιντεο η εστω φωτο ωστε να την κανω κορνιζα και να φλεξαρω στο moto.gr ! :lol:

menelaos46
21/09/2024, 19:00
Όπως έλεγε και ο Κέβιν, δεν φρενάρεις αν δεν δεις τον Θεό! Και μετά αναγκαστικά φρενάρουμε και μέσα στη στροφή...:smokin:

TheRegulator
30/09/2024, 21:30
Λοιπον βρηκα την απαντηση στο ερωτημα που ειχαμε.
Ο λογος για την αλλαγη συμπεριφορας ειναι η αλυσιδα και πως μικραινει ή μεγαλωνει το μετατροχιο link: https://www.youtube.com/@AlbertoNaskaDELETED

Peterjackson
23/05/2025, 13:13
Έκανα μια βόλτα τις προάλλες από Ιωάννινα προς Καλαρρύτες, Μπάρο και πίσω. Αναφέρω τον δρόμο γιατί πιστεύω ότι λίγο πολύ θα τον έχετε περάσει.

Παρατηρώ τα εξής και θα ήθελα κάποιες συμβουλές αν είναι εύκολο.
Για τις κατηφορικές στροφές. Ποιο είναι το σωστό φρενάρισμα; Εφόσον με παίρνει η κατηφόρα αναγκάζομαι να κρατάω τα φρένα για περισσότερο και ειδικά αν είναι κλειστή νιώθω ότι είτε χάνω την γραμμή μου προς το άλλο ρεύμα, είτε ότι θα πεσω προς τα μέσα αν γείρω την μηχανή. Επισης, νιώθω ότι εχω περισσότερο έλεγχο της μηχανής αν τσιμπάω λίγο τον συμπλέκτη, κάτι που όμως δεν έχω δει να αναφέρεται πουθενά. Όσον φόρα τον συμπλέκτη, τον χρησιμοποιώ αρκετά και μέσα στην πόλη γιατί εκτός του ότι δεν μου σβήνει στις χαμηλές ταχύτητες, νιώθω ότι έχω και καλύτερο έλεγχο στην ροπή και την πρόσφυση.

Γενικά οι κατηφόρες και ειδικά αν έχω και στροφή μου δίνουν την αίσθηση ότι δεν έχω και τόσο έλεγχο στην μηχανή. Κατεβάζω ταχύτητα/ες και πλακώνομαι στα φρένα.
Αποκορύφωμα όταν έπρεπε να κατέβω γκαλντερίμι στο Ζαγόρι και τσουλούσα με τα πόδια :D

azar41
23/05/2025, 13:42
Ναι,στα πολύ αργά πέταλα δεν είναι προβλημα να συμπλεκτάρεις,έχεις καλύτερο έλανχο!

harris_x
23/05/2025, 13:56
Έκανα μια βόλτα τις προάλλες από Ιωάννινα προς Καλαρρύτες, Μπάρο και πίσω. Αναφέρω τον δρόμο γιατί πιστεύω ότι λίγο πολύ θα τον έχετε περάσει.

Παρατηρώ τα εξής και θα ήθελα κάποιες συμβουλές αν είναι εύκολο.
Για τις κατηφορικές στροφές. Ποιο είναι το σωστό φρενάρισμα; Εφόσον με παίρνει η κατηφόρα αναγκάζομαι να κρατάω τα φρένα για περισσότερο και ειδικά αν είναι κλειστή νιώθω ότι είτε χάνω την γραμμή μου προς το άλλο ρεύμα, είτε ότι θα πεσω προς τα μέσα αν γείρω την μηχανή. Επισης, νιώθω ότι εχω περισσότερο έλεγχο της μηχανής αν τσιμπάω λίγο τον συμπλέκτη, κάτι που όμως δεν έχω δει να αναφέρεται πουθενά. Όσον φόρα τον συμπλέκτη, τον χρησιμοποιώ αρκετά και μέσα στην πόλη γιατί εκτός του ότι δεν μου σβήνει στις χαμηλές ταχύτητες, νιώθω ότι έχω και καλύτερο έλεγχο στην ροπή και την πρόσφυση.

Γενικά οι κατηφόρες και ειδικά αν έχω και στροφή μου δίνουν την αίσθηση ότι δεν έχω και τόσο έλεγχο στην μηχανή. Κατεβάζω ταχύτητα/ες και πλακώνομαι στα φρένα.
Αποκορύφωμα όταν έπρεπε να κατέβω γκαλντερίμι στο Ζαγόρι και τσουλούσα με τα πόδια :D

Στη στροφή δεν φρενάρουμε εκτός κι αν ξέρουμε πώς να το κάνουμε που σημαίνει ότι δεν έχουμε αυτή την απορία.
Αν πάντως σας χρειαστεί, σιγουρευτείτε ότι κρατάτε κόντρα στο τιμόνι για να μη σας διπλώσει.

Γενικώς όλες οι στροφές ανεξάρτητα από την κλίση τους, θέλουν γκάζι. Σταθερό, ή ιδανικά, σταδιακά ανοιγόμενο.
Το σωστό φρενάρισμα γίνεται πάντα πριν την κάθε στροφή για να ρυθμίσουμε την ταχύτητά μας έτσι ώστε να μπορούμε μέσα στη στροφή να ανοίξουμε το γκάζι.

Το ότι χάνεις τη γραμμή σου προς το άλλο ρεύμα ή έξω από το δρόμο, οφείλεται στο ότι φοβάσαι, σφίγγεσαι και κοιτάζεις έξω.
Ξεκίνα γυρνώντας το κεφάλι σου όσο πάει προς το μέσα της στροφής και θα διορθωθείς αρκετά.

Τα υπόλοιπα ερωτήματά σου, μπορούν να λυθούν αν κάνεις κάποιο σχολείο ή σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης.

RaGe_Raptor
23/05/2025, 14:06
Σα γενικές γραμμές αν χρειαστεί να φρενάρεις μέσα στη στροφή πάει να πει ότι κάτι έκτακτο έγινε ή έκανες λάθος υπολογισμο.
1 ανεπαίσθητο τσίμπημα στα φρένα και ειδικότερα πίσω σώνει την κατάσταση τις περισσότερες φορές.
Αν το παρακάνεις ειδικότερα με τα μπροστά τότε δυσάρεστα πράγματα συμβαίνουν.
Για εμένα το να μάθεις να χρησιμοποιείς σωστά τα φρένα σου υπο κλίση είναι ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που μπορείς να κάνεις για την ασφάλεια σου.

CorpseAlive
23/05/2025, 14:07
Σα γενικές γραμμές αν χρειαστεί να φρενάρεις μέσα στη στροφή πάει να πει ότι κάτι έκτακτο έγινε ή έκανες λάθος υπολογισμο.
1 ανεπαίσθητο τσίμπημα στα φρένα και ειδικότερα πίσω σώνει την κατάσταση τις περισσότερες φορές.
Αν το παρακάνεις ειδικότερα με τα μπροστά τότε δυσάρεστα πράγματα συμβαίνουν.
Για εμένα το να μάθεις να χρησιμοποιείς σωστά τα φρένα σου υπο κλίση είναι ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που μπορείς να κάνεις για την ασφάλεια σου.


Στη στροφή δεν φρενάρουμε εκτός κι αν ξέρουμε πώς να το κάνουμε που σημαίνει ότι δεν έχουμε αυτή την απορία.
Αν πάντως σας χρειαστεί, σιγουρευτείτε ότι κρατάτε κόντρα στο τιμόνι για να μη σας διπλώσει.

Γενικώς όλες οι στροφές ανεξάρτητα από την κλίση τους, θέλουν γκάζι. Σταθερό, ή ιδανικά, σταδιακά ανοιγόμενο.
Το σωστό φρενάρισμα γίνεται πάντα πριν την κάθε στροφή για να ρυθμίσουμε την ταχύτητά μας έτσι ώστε να μπορούμε μέσα στη στροφή να ανοίξουμε το γκάζι.

Το ότι χάνεις τη γραμμή σου προς το άλλο ρεύμα ή έξω από το δρόμο, οφείλεται στο ότι φοβάσαι, σφίγγεσαι και κοιτάζεις έξω.
Ξεκίνα γυρνώντας το κεφάλι σου όσο πάει προς το μέσα της στροφής και θα διορθωθείς αρκετά.

Τα υπόλοιπα ερωτήματά σου, μπορούν να λυθούν αν κάνεις κάποιο σχολείο ή σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης.

Παίδες μιας και μαζευτήκατε, Trailbraking πως κάνουμε?

harris_x
23/05/2025, 14:15
Παίδες μιας και μαζευτήκατε, Trailbraking πως κάνουμε?

Αυτα σε κάποιο σχολείο :tooth:

grinderx
23/05/2025, 14:15
Στη στροφή δεν φρενάρουμε εκτός κι αν ξέρουμε πώς να το κάνουμε που σημαίνει ότι δεν έχουμε αυτή την απορία.
Αν πάντως σας χρειαστεί, σιγουρευτείτε ότι κρατάτε κόντρα στο τιμόνι για να μη σας διπλώσει.

Γενικώς όλες οι στροφές ανεξάρτητα από την κλίση τους, θέλουν γκάζι. Σταθερό, ή ιδανικά, σταδιακά ανοιγόμενο.
Το σωστό φρενάρισμα γίνεται πάντα πριν την κάθε στροφή για να ρυθμίσουμε την ταχύτητά μας έτσι ώστε να μπορούμε μέσα στη στροφή να ανοίξουμε το γκάζι.

Το ότι χάνεις τη γραμμή σου προς το άλλο ρεύμα ή έξω από το δρόμο, οφείλεται στο ότι φοβάσαι, σφίγγεσαι και κοιτάζεις έξω.
Ξεκίνα γυρνώντας το κεφάλι σου όσο πάει προς το μέσα της στροφής και θα διορθωθείς αρκετά.

Τα υπόλοιπα ερωτήματά σου, μπορούν να λυθούν αν κάνεις κάποιο σχολείο ή σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης.
Και σχετικά βίντεο:

https://www.youtube.com/watch?v=qb-aCyYbGFs
https://www.youtube.com/watch?v=pF2KbjQLi5g
https://www.youtube.com/watch?v=zcW7R5xlwTo
https://www.youtube.com/watch?v=M4VESlr8twE

husky21
23/05/2025, 14:22
Σα γενικές γραμμές αν χρειαστεί να φρενάρεις μέσα στη στροφή πάει να πει ότι κάτι έκτακτο έγινε ή έκανες λάθος υπολογισμο.
1 ανεπαίσθητο τσίμπημα στα φρένα και ειδικότερα πίσω σώνει την κατάσταση τις περισσότερες φορές.
Αν το παρακάνεις ειδικότερα με τα μπροστά τότε δυσάρεστα πράγματα συμβαίνουν.
Για εμένα το να μάθεις να χρησιμοποιείς σωστά τα φρένα σου υπο κλίση είναι ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που μπορείς να κάνεις για την ασφάλεια σου.

ακριβως το αναποδο ειναι το σημαντικοτερο για την ασφαλη οδηγηση στον δημοσιο δρομο
να μαθεις να οδηγεις ετσι ωστε να μην χρειαστει ποτε να χρησιμοποιησεις τα φρενα σου μεσα στην στροφη

harris_x
23/05/2025, 14:27
Ισχύει αν έχεις εκπαιδευτεί από κάποιον σε ελεγχόμενο περιβάλλον:

Για εμένα το να μάθεις να χρησιμοποιείς σωστά τα φρένα σου υπο κλίση είναι ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που μπορείς να κάνεις για την ασφάλεια σου.


Ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις:

να μαθεις να οδηγεις ετσι ωστε να μην χρειαστει ποτε να χρησιμοποιησεις τα φρενα σου μεσα στην στροφη







Γενικώς όμως, αν έχεις εκπαιδευτεί από κάποιον σε ελεγχόμενο περιβάλλον, το να ξέρεις να φρενάρεις μέσα στη στροφή είναι όντως ό,τι πιο χρήσιμο για την ασφάλειά σου.
Είτε πας συντηρητικά, είτε με την ταυτότητα στο στόμα.

RaGe_Raptor
23/05/2025, 14:45
Ισχύει αν έχεις εκπαιδευτεί από κάποιον σε ελεγχόμενο περιβάλλον:



Ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις:








Γενικώς όμως, αν έχεις εκπαιδευτεί από κάποιον σε ελεγχόμενο περιβάλλον, το να ξέρεις να φρενάρεις μέσα στη στροφή είναι όντως ό,τι πιο χρήσιμο για την ασφάλειά σου.
Είτε πας συντηρητικά, είτε με την ταυτότητα στο στόμα.


Χαρη, Το θέμα είναι ότι δεν έχει όλη η Ελλάδα (γεωγραφικά μιλώντας) την δυνατότητα να πάει σε κάποιο legit σχολείο. Και με δεδομένο ότι στο δρόμο το άγνωστο καραδοκεί, έστω κι αν πας τερμα συντηρητικά,τότε καλο είναι να δοκιμασει ο καθενας ανεπαίσθητη εφαρμογή φρενου και την επιπτωση αυτού στη γραμμή του ,για οσο το δυνατόν περισσότερες επιλογές κ καλύτερο έλεγχο την κρίσιμη στιγμή.

CorpseAlive
23/05/2025, 14:47
Χαρη, Το θέμα είναι ότι δεν έχει όλη η Ελλάδα (γεωγραφικά μιλώντας) την δυνατότητα να πάει σε κάποιο legit σχολείο. Και με δεδομένο ότι στο δρόμο το άγνωστο καραδοκεί, έστω κι αν πας τερμα συντηρητικά,τότε καλο είναι να δοκιμασει ο καθενας ανεπαίσθητη εφαρμογή φρενου και την επιπτωση αυτού στη γραμμή του ,για οσο το δυνατόν περισσότερες επιλογές κ καλύτερο έλεγχο την κρίσιμη στιγμή.

462626

harris_x
23/05/2025, 14:48
462626

:lol:

RaGe_Raptor
23/05/2025, 14:48
ακριβως το αναποδο ειναι το σημαντικοτερο για την ασφαλη οδηγηση στον δημοσιο δρομο
να μαθεις να οδηγεις ετσι ωστε να μην χρειαστει ποτε να χρησιμοποιησεις τα φρενα σου μεσα στην στροφη

Αντε και συμφωνησα στο "ποτέ φρένα στη στροφή " (που δεν...) πως θα διασφαλισεις το οτι δεν θα σου χρειαστούν ποτέ και ειδικά σε δημόσιο/ kinder έκπληξη δρόμο?

harris_x
23/05/2025, 14:50
Χαρη, Το θέμα είναι ότι δεν έχει όλη η Ελλάδα (γεωγραφικά μιλώντας) την δυνατότητα να πάει σε κάποιο legit σχολείο. Και με δεδομένο ότι στο δρόμο το άγνωστο καραδοκεί, έστω κι αν πας τερμα συντηρητικά,τότε καλο είναι να δοκιμασει ο καθενας ανεπαίσθητη εφαρμογή φρενου και την επιπτωση αυτού στη γραμμή του ,για οσο το δυνατόν περισσότερες επιλογές κ καλύτερο έλεγχο την κρίσιμη στιγμή.

Δε διαφωνώ, άλλωστε γι' αυτό έγραψα και το παρακάτω:


Αν πάντως σας χρειαστεί, σιγουρευτείτε ότι κρατάτε κόντρα στο τιμόνι για να μη σας διπλώσει.

RaGe_Raptor
23/05/2025, 14:51
462626

Δε νομίζω Τάκη (Χάρη)
462627

RaGe_Raptor
23/05/2025, 14:53
Παίδες μιας και μαζευτήκατε, Trailbraking πως κάνουμε?

Μόνο με leg dangle, αλλιως κουλός

Peterjackson
23/05/2025, 16:14
Οπως είπε και ο Raptor, διαπίστωσα, αργά βέβαια, ότι αυτό που με σώνει στις κατηφόρες είναι το πίσω, το οποίο βέβαια στις πολύ κλειστές στροφές το είχα μόνιμα σε χρήση. Βέβαια και τέλεια γραμμή να έχεις, στους επαρχιακούς δρόμους που έχουμε είναι πολύ πιθανό μόλις βρεθείς στα μισά να βρεις το οτιδήποτε μπροστά σου και να πρέπει να φρενάρεις/αλλάξεις πορεία. Στην ανηφόρα τα πράγματα είναι πιο εύκολα για εμένα, αλλά στην κατηφόρα, με παρασυρε το ρέμα, μάνα μου δεν είναι ψέμα. Οπότε εκεί, αν επιταχύνει λόγω βαρύτητας, περισσότερο από όσο θες πως το μαζεύεις; Εκτός του πίσω φρένου, η άλλη λυση που δούλεψε ηταν να έχω πρώτη για να με φρενάρει η μηχανή :D

Όσον αφορά το riding, εκτός της απόστασης, μου είναι και δύσκολο να παρακολουθήσω το οποιοδήποτε σχολείο κι λόγω επαγγέλματος, αφού βρίσκομαι μονίμως και σε άλλη χωρα, ενώ και οι άδειες είναι κάτι που δεν κανονίζονται εύκολα. Ε και δεν μπορείς να πεις στην γυναίκα, μια άδεια έχουμε φιξαρισμένη για φέτος, ας πάμε στην Αθήνα να κάνω εγώ κάτι μαθήματα, οπότε την ψάχνω με βίντεο και διάβασμα μπας και μάθω τι πρέπει να κάνω, μέχρις ότου βρεθεί η κατάλληλη ευκαιρία.


Κάπου είδα τον Χουντρα να λέει ότι το trail braking διδάσκεται στο level 3. Ισχύει;

ΥΓ: Εκείνη την ημέρα είχε πολλά γκρουπ μηχανών προς Καλαρρύτες, Πράμαντα και Ιερά Μονή Κηπίνας. Επειδή έδινα σημασία στον δρόμο δεν πολύ κοιτούσα τους καθρέφτες μέχρι που κάποια στιγμή, κάποια μηχανή με κόρναρε, κάνω δεξιά και πέρασε ολόκληρη ίλη. Αν διαβάζετε σχωράτε με, τώρα μαθαίνω :D ευτυχώς ήταν άλλος ένας με ένα Tenere από κάποιο γκρουπ που κι αυτός δεινοπαθούσε και είχα παρέα :beer:

BLiTzER
23/05/2025, 16:25
Εσύ πρέπει να αλλάζεις τακάκια πιο συχνά από λάδια.

kostaskk
23/05/2025, 17:22
Ο συνδιασμός κατηφόρα και εμπρός φρένο μέσα σε στροφή είναι ότι χειρότερο για να σου γλίστρησει η εμπρός ρόδα. και να βρεθείς κάτω

Φορτίζεται- όλο το βάρος πάει στην μπροστά ρόδα.
Για αυτό και τα endo γίνονται ευκολότερα σε κατηφόρα και οι σούπες σε ανηφόρα.

byron
23/05/2025, 18:36
Εκτός του πίσω φρένου, η άλλη λυση που δούλεψε ηταν να έχω πρώτη για να με φρενάρει η μηχανή :D



Πρώτη;; :uplate:

Νομίζω πως το τελευταίο πράγμα που θα σου ήταν χρήσιμο να μάθεις πως γίνεται, ειναι το trail braking και παρόμοιες τεχνικές.

asxetost
23/05/2025, 19:11
Φίλε με όλο το θάρρος επειδή καταλαβαίνω οτι σου είναι δύσκολο από θέμα χρόνου/απόστασης/κανονισματος με δουλειά κτλ,
10000 φορές να χάσεις ένα μεροκάματο αν σου βγαίνει και να φας ταλαιπωρία να το κάνεις μονοήμερο για να παρακολουθήσεις ενα riding.
Αν το καταφέρεις θα καταλάβεις πόσο μέρα με νύχτα είναι κάποια πράγματα που κάνουμε/δεν κάνουμε και μας βαζουν σε μεγάλο κίνδυνο όπως και δεν μας αφήνουν να χαρούμε τη βόλτα μας.

Ούτε γνωρίζω τον Χούντρα προσωπικά ούτε κανένα συμφέρον να του κάνω διαφήμιση έχω, απλά σαν σημείωση.

grinderx
23/05/2025, 19:15
Φίλε με όλο το θάρρος επειδή καταλαβαίνω οτι σου είναι δύσκολο από θέμα χρόνου/απόστασης/κανονισματος με δουλειά κτλ,
10000 φορές να χάσεις ένα μεροκάματο αν σου βγαίνει και να φας ταλαιπωρία να το κάνεις μονοήμερο για να παρακολουθήσεις ενα riding.
Αν το καταφέρεις θα καταλάβεις πόσο μέρα με νύχτα είναι κάποια πράγματα που κάνουμε/δεν κάνουμε και μας βαζουν σε μεγάλο κίνδυνο όπως και δεν μας αφήνουν να χαρούμε τη βόλτα μας.

Ούτε γνωρίζω τον Χούντρα προσωπικά ούτε κανένα συμφέρον να του κάνω διαφήμιση έχω, απλά σαν σημείωση.
Ακριβώς αυτό! Είναι πολύ δύσκολο να αποβάλεις μετά τις κακές συνήθειες.

Peterjackson
23/05/2025, 23:47
@asxetost, Δεν είναι θέμα μεροκάματου. Φαντάσου ότι κάνω μια δουλειά σαν του ναυτικού αλλά στην στεριά. Ούτε οι δικοί μου δεν ξέρουν σε ποια χώρα θα ξημερώσω. Το σύνηθες είναι να επιστρέφω για 5 μέρες προτού ξαναφύγω. Τώρα που μετακομίσαμε στα Ιωάννινα, πρέπει να κάτσει ημερομηνία στην Θεσσαλονίκη ή να μείνω στην Αθήνα και να πάω με νοικιασμένο μηχανάκι. Το riding το είχα στο πρόγραμμα πριν καν ξεκινήσω για το δίπλωμα, αλλά δεν κάθεται ποτέ. Είχα κλείσει να κάνω το μοτοθεσις που περιόδευε εδώ τριγύρω, αλλά κι αυτό το ακύρωσα τελευταία στιγμή.

@byron, Δεν λέω ότι πηγαίνω σε όλες τις στροφές με πρώτη, αλλά έχει κάτι κατεβασιές που αν δεν βάλεις το κέντρο βάρους του σώματος πίσω, νιώθεις ότι θα σε φέρει καπάκι, οπότε πάνω στον πειραματισμό, θα δοκιμάσεις και το φρένο του κινητήρα.
Οπότε καλύτερα σιγά και με γρηγορότερα φθαρμένα τακάκια παρά στα θυμαράκια.

@harris_x, Διόρθωσέ με αν κάνω λάθος, αλλά στις χαμηλές ταχύτητες που απαιτούν αυτές οι στροφές, ειδικά από έναν αρχάριο, δεν νομίζω ότι μπορεί να σου διπλώσει το τιμόνι προς την αντίθετη κατεύθυνση τόσο εύκολα. Παρόλα αυτά καταλαβαίνω τι εννοείς. Από την άλλη, αυτό που βλέπω με το κράτημα του πίσω φρένου και το σταδιακό άφημά του καθώς πλησιάζει η κορυφή της στροφής, ειναι ττο μηχανάκι να παίρνει πιο εύκολα μόνο του την σωστή του γραμμή και να την χάνει όταν φοβηθώ να ρίξω το σώμα μου προς τα μέσα.

Πάει να γίνει καφενειακή η κουβέντα και καταλαβαίνω ότι όλα αυτά εγκυμονούν κινδύνους στον δρόμο, ειδικά τα πειράματα, αλλά καλώς ή κακώς στην δεδομένη κατάσταση κάνω το καλύτερο που μπορώ, χωρίς να με έχω εκθέσει σε κίνδυνο.

Μόλις ξανακαβαλήσω θα πάρω κι έναν με αυτοκίνητο να με τραβήξει βίντεο, για να δω πως κάθομαι και πως κουνιέμαι πάνω στο μηχανάκι. Πιστεύω ότι θα βοηθήσει αρκετά.

katsar
24/05/2025, 00:30
Σε διαδρομές όπως αυτή που έγραψες Μπάρος δηλαδή και τα πέριξ δεν οδηγάς όπως σε έναν πιο ανοιχτό επαρχιακό.
Δεν μπορείς να κρατήσεις σταθερό ρυθμό και τις κατηφορικές φουρκέτες θα τις πάρεις αναγκαστικά με πολύ λίγα χλμ/ω
αφού θα έχεις κόψει από πριν,τις περισσότερες με 1η μέσα γιατί οτιδήποτε άλλο έχει ρίσκο.Με τόσα λίγα φυσικά και θα πατήσεις και πίσω φρένο ,για να το πατάμε υπάρχει :wave2:

moto_Princess
24/05/2025, 01:02
Εγώ δεν μπορώ να σου αν πρέπει η όχι γιατί δεν είμαι η κατάλληλη.
Μπορώ να σου πω ότι είδα μεγάλη βελτίωση στην οδηγηση ένα καλοκαίρι που πήγα διακοπές στην Καλαμάτα και ένας φίλος μου έδινε ένα TTR250 να το οδηγάω στο χώμα.
Οι τουμπες ήταν σίριαλ και τα χαμόγελα κόπηκαν πάτ κιούτ αλλά η άσφαλτος μετά μου φάνηκε ποιο εύκολη.

peterTHErider
24/05/2025, 08:19
Επίσης πολύ σημαντικό σε κατεβάσματα όπως του Μπαρου προς Ιωάννινα που έχει πολλές διαδοχικές φουρκέτες με μεγάλη κατηφορική κλίση, ειδικά σε όσους είναι δικαβαλοι και φορτωμένοι όχι πολλά φρενα παιδιά,όσο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το φρένο του κινητήρα.ειναι πολύ πιθανό να βράσουν τα υγρά και να μείνετε από φρένα.
Χαμηλές ταχύτητες και πολύ engine brake και ελάχιστα φρένα.

Bowleno
24/05/2025, 09:02
Ακριβώς αυτό! Είναι πολύ δύσκολο να αποβάλεις μετά τις κακές συνήθειες.

Το αυτό....
Είναι ο λόγος που ΔΕΝ έχω παρακολουθήσει τέτοια μαθήματα. Όταν οδηγείς πάνω από 40 χρόνια "όπως νάναι αρκεί να μην πέσουμε" είναι αδύνατον μετά να αφομοιώσεις πρωτόγνωρα για το μυαλό και το σώμα, πράγματα.
Περίπου σαν το Bowling, όσες φορές προσπάθησα να κάνω αυτά που έλεγαν οι δάσκαλοι/προπονητές απλά απέτυχα και με αποδιοργάνωσαν, κιόλας, τελείως.
Η πλάκα, σε αυτό το ζήτημα, είναι ότι στην αντιπέρα όχθη του Ατλαντικού, οι επαγγελματίες που παίζουν "By the book" είναι μετρημένοι (κυριολεκτικά!) στα δάχτυλα του ενός χεριού.....

rex4539
24/05/2025, 09:13
Εγώ έχω αντίθετη εμπειρία. Οδηγούσα 32 χρόνια "όπως νά'ναι" πριν κάνω το πρώτο riding school. Είναι απίστευτο πόσο γρήγορα αφομοίωσα αυτά που έμαθα, που δεν θυμάμαι πια τον τρόπο που οδηγούσα πριν. Καμιά φορά προσπαθώ να θυμηθώ πως το έκανα έτσι για πλάκα και δεν μου βγαίνει πια :lol:

telegonos
24/05/2025, 09:21
Το αυτό....
Είναι ο λόγος που ΔΕΝ έχω παρακολουθήσει τέτοια μαθήματα. Όταν οδηγείς πάνω από 40 χρόνια "όπως νάναι αρκεί να μην πέσουμε" είναι αδύνατον μετά να αφομοιώσεις πρωτόγνωρα για το μυαλό και το σώμα, πράγματα.
Περίπου σαν το Bowling, όσες φορές προσπάθησα να κάνω αυτά που έλεγαν οι δάσκαλοι/προπονητές απλά απέτυχα και με αποδιοργάνωσαν, κιόλας, τελείως.
Η πλάκα, σε αυτό το ζήτημα, είναι ότι στην αντιπέρα όχθη του Ατλαντικού, οι επαγγελματίες που παίζουν "By the book" είναι μετρημένοι (κυριολεκτικά!) στα δάχτυλα του ενός χεριού.....

Το ίδιο ισχύει και στους αγωνιζόμενους μοτό. Κανείς δεν πάει με τους κανόνες και τα συστήματα των σχολών.

karellen
24/05/2025, 10:00
Μάγκες μη λέτε ό,τι να ναι,μια χαρά ξεμαθαίνεις παλιές συνήθειες παρακολουθώντας ένα σχολείο.
Απλώς όσο πιο μεγάλος είσαι τόσο πιο δύσκολο είναι να αφομοιώσεις τα νέα πράγματα,όμως βελτιώνεσαι κατά πολύ.

Εγώ όταν πήγα στο Χούντρα ήμουν 60 παρά και ο άνθρωπος μού άνοιξε άλλους δρόμους.

o teos
24/05/2025, 10:02
Brakes are for p¥ss¡es:D:cool:

Problem solved..:a15:

byron
25/05/2025, 11:22
Το αυτό....
Είναι ο λόγος που ΔΕΝ έχω παρακολουθήσει τέτοια μαθήματα. Όταν οδηγείς πάνω από 40 χρόνια "όπως νάναι αρκεί να μην πέσουμε" είναι αδύνατον μετά να αφομοιώσεις πρωτόγνωρα για το μυαλό και το σώμα, πράγματα.
Περίπου σαν το Bowling, όσες φορές προσπάθησα να κάνω αυτά που έλεγαν οι δάσκαλοι/προπονητές απλά απέτυχα και με αποδιοργάνωσαν, κιόλας,

Δεν ισχύει αυτό που λες. Οδηγούσα 25 χρόνια πριν πάω το 2006 στο πρώτο σχολείο. Πηγαίνεις με ανοιχτό μυαλό και εμπιστεύεσαι τους εκπαιδευτές σε ό,τι λένε ακόμα και αν φαίνεται απίθανο να το κάνεις.
Αν πας εκεί με σκοπό να ακούσεις την θεωρία, αλλα στο πρακτικό κομμάτι να κάνεις αυτό που έκανες, απλά δεν πηγαίνεις.

Τα σχολεία δεν απευθύνονται σε νέους οδηγούς που είναι υπό "διαμόρφωση", αλλά σε όλους όσους έχουν διάθεση να δοκιμάσουν και να μάθουν τρόπους οδήγησης που (σίγουρα) σε βελτιώνουν.

byron
25/05/2025, 11:39
@byron, Δεν λέω ότι πηγαίνω σε όλες τις στροφές με πρώτη, αλλά έχει κάτι κατεβασιές που αν δεν βάλεις το κέντρο βάρους του σώματος πίσω, νιώθεις ότι θα σε φέρει καπάκι, οπότε πάνω στον πειραματισμό, θα δοκιμάσεις και το φρένο του κινητήρα.
Οπότε καλύτερα σιγά και με γρηγορότερα φθαρμένα τακάκια παρά στα θυμαράκια

Για να μην υπάρχει παρανόηση, το trail braking αφορά τεχνική που αφορά μεγάλη ταχύτητα εισόδου μέσα στη στροφή και πως θα την διαχειριστει κάποιος για να πάει πιο γρήγορα.
Δεν είσαι σε αυτήν την κατάσταση, το οποίο είναι απολύτως κατανοητό εφόσον δεν έχεις εμπειρία.
Είναι σαν να ρωταει κάποιος, ενώ του σβηνει το μηχανάκι στο ξεκίνημα, πως να μάθει σούζα και να αλλάζει ταχύτητες στον αέρα.

1η στο κιβώτιο μου φαίνεται εξαιρετικά περίεργο να χρησιμοποιηθεί ακόμα και σε κατηφορική φουρκέτα, ουσιαστικά στραμπουλάς το μηχανάκι προκειμένου να διασχίσεις την στροφή, δεν μπορεί να υπάρχει ροή με 1η στο κιβώτιο.
Το μεταφορά του βάρους πίσω, αν το καταλαβα καλά, σημαίνει πως τραβιέσαι πίσω; Τεντώνεις χέρια και κοντράρεις το τιμόνι για να μην πας μπροστά;
Δεν είναι σωστό αυτό πάντως. Καταλαβαίνω πως το κάνεις επειδή νιώθεις ασφάλεια, αλλά η αλήθεια είναι πως πρέπει να κάνεις το αντίθετο απ ότι κάνεις για να στρίψεις με ασφάλεια.

grinderx
25/05/2025, 19:06
Δεν ισχύει αυτό που λες. Οδηγούσα 25 χρόνια πριν πάω το 2006 στο πρώτο σχολείο. Πηγαίνεις με ανοιχτό μυαλό και εμπιστεύεσαι τους εκπαιδευτές σε ό,τι λένε ακόμα και αν φαίνεται απίθανο να το κάνεις.
Αν πας εκεί με σκοπό να ακούσεις την θεωρία, αλλα στο πρακτικό κομμάτι να κάνεις αυτό που έκανες, απλά δεν πηγαίνεις.

Τα σχολεία δεν απευθύνονται σε νέους οδηγούς που είναι υπό "διαμόρφωση", αλλά σε όλους όσους έχουν διάθεση να δοκιμάσουν και να μάθουν τρόπους οδήγησης που (σίγουρα) σε βελτιώνουν.
:a013:

Bowleno
25/05/2025, 19:27
Μάγκες μη λέτε ό,τι να ναι,μια χαρά ξεμαθαίνεις παλιές συνήθειες παρακολουθώντας ένα σχολείο.
Απλώς όσο πιο μεγάλος είσαι τόσο πιο δύσκολο είναι να αφομοιώσεις τα νέα πράγματα,όμως βελτιώνεσαι κατά πολύ.

Εγώ όταν πήγα στο Χούντρα ήμουν 60 παρά και ο άνθρωπος μού άνοιξε άλλους δρόμους.


Δεν ισχύει αυτό που λες. Οδηγούσα 25 χρόνια πριν πάω το 2006 στο πρώτο σχολείο. Πηγαίνεις με ανοιχτό μυαλό και εμπιστεύεσαι τους εκπαιδευτές σε ό,τι λένε ακόμα και αν φαίνεται απίθανο να το κάνεις.
Αν πας εκεί με σκοπό να ακούσεις την θεωρία, αλλα στο πρακτικό κομμάτι να κάνεις αυτό που έκανες, απλά δεν πηγαίνεις.

Τα σχολεία δεν απευθύνονται σε νέους οδηγούς που είναι υπό "διαμόρφωση", αλλά σε όλους όσους έχουν διάθεση να δοκιμάσουν και να μάθουν τρόπους οδήγησης που (σίγουρα) σε βελτιώνουν.



Ρε σεις....εγώ μίλησα για μένα, προσωπικά....με τις όποιες ιδιαιτερότητες που καλώς η κακώς, έχω. Το να μου μιλάει κάποιος μέσα από το κράνος, ας πούμε, για να μου πει τι πρέπει να κάνω, σε μια πίστα (η και οπουδήποτε) είναι σαν να μιλάει στον τοίχο....
Δεν αμφιβάλω, επ΄ουδενί ότι οι περισσότεροι θα βελτιωθούν κ.λ.π.

harris_x
25/05/2025, 20:07
Ρε σεις....εγώ μίλησα για μένα, προσωπικά....με τις όποιες ιδιαιτερότητες που καλώς η κακώς, έχω. Το να μου μιλάει κάποιος μέσα από το κράνος, ας πούμε, για να μου πει τι πρέπει να κάνω, σε μια πίστα (η και οπουδήποτε) είναι σαν να μιλάει στον τοίχο....
Δεν αμφιβάλω, επ΄ουδενί ότι οι περισσότεροι θα βελτιωθούν κ.λ.π.

Δεν πρόκειται να σου μιλήσει κάποιος μέσα απο το κράνος.

Με νοήματα εν κινήσει και κουβέντες ενω έχετε βγει στην άκρη γίνεται η δουλειά.

byron
25/05/2025, 20:18
Ρε σεις....εγώ μίλησα για μένα, προσωπικά....με τις όποιες ιδιαιτερότητες που καλώς η κακώς, έχω. Το να μου μιλάει κάποιος μέσα από το κράνος, ας πούμε, για να μου πει τι πρέπει να κάνω, σε μια πίστα (η και οπουδήποτε) είναι σαν να μιλάει στον τοίχο....
Δεν αμφιβάλω, επ΄ουδενί ότι οι περισσότεροι θα βελτιωθούν κ.λ.π.

Όπως είπε ο Χαρης. Δεν σου μιλάει κανείς, σου δείχνουν σημεία που πρέπει να κάνεις ότι είναι να κάνεις, ή σου λένε να ακολουθήσεις πίσω τους κλπ.

Δεν υπάρχει ενδοσυνενοηση και τέτοια κόλπα. Αμόλα και στρίψε είναι η φάση :D

o teos
25/05/2025, 20:51
Τελικά.....κανα φρένο πατατε?:lol:

byron
25/05/2025, 20:52
Τελικά.....κανα φρένο πατατε?:lol:

Ότι λέει η υπογραφή μου :tooth:

billyka
25/05/2025, 21:30
Στα Μέθανα πατάνε φρένο μόνο μεσα στην στροφή!Στην ευθεία έχουν τέρμα γκάζι!:lol:

Peterjackson
26/05/2025, 00:04
Θα παίξει επανάληψη του Μπαρου, να δω και την όποια βελτίωση. Νομίζω ότι με έμαθε πολλά περισσότερα για τις στροφές από ότι οποιοδήποτε άλλο επαρχιακό δίκτυο.
Θα βγάλω φιρμάνι για την περίπτωση που βρεθούνε κι άλλοι ενδιαφερόμενοι.

Peterjackson
28/05/2025, 01:57
Ορίστε κι ένας συνάδελφος εδώ που πασχίζει να στρίψει το Panigale του σε μια άκρως παρόμοια κατάσταση.
https://www.reddit.com/r/Ducati/comments/14m478l/should_i_get_a_panigale_as_my_first_bike/

bulmont
28/05/2025, 06:00
Ορίστε κι ένας συνάδελφος εδώ που πασχίζει να στρίψει το Panigale του σε μια άκρως παρόμοια κατάσταση.
https://www.reddit.com/r/Ducati/comments/14m478l/should_i_get_a_panigale_as_my_first_bike/

Eντάξει, ο τύπος μάλλον δεν ξέρει ούτε ποδήλατο....ισορροπία δηλαδής.........

byron
28/05/2025, 07:58
Ορίστε κι ένας συνάδελφος εδώ που πασχίζει να στρίψει το Panigale του σε μια άκρως παρόμοια κατάσταση.
https://www.reddit.com/r/Ducati/comments/14m478l/should_i_get_a_panigale_as_my_first_bike/

Το Panigale τον μάρανε...

harris_x
28/05/2025, 09:10
Ορίστε κι ένας συνάδελφος εδώ που πασχίζει να στρίψει το Panigale του σε μια άκρως παρόμοια κατάσταση.
https://www.reddit.com/r/Ducati/comments/14m478l/should_i_get_a_panigale_as_my_first_bike/
Τραγωδία ρε πστμ.... :plaf:

o teos
28/05/2025, 09:14
Δεν υπάρχει σωτηρία :priest::eleison:

DoctoR_k6
28/05/2025, 09:22
Καλα το τι μοτοσακο εριχνε ξαπλες στις φουρκετες στο Στελβιο δε λεγεται. :lol:
Ορεξη να ειχες να σταματας να τους σηκωνεις απο κατω...

BLiTzER
28/05/2025, 09:26
Το Panigale τον μάρανε...

Τυπικός οδηγός πανάκριβου Ducati.

harris_x
28/05/2025, 09:29
Τυπικός οδηγός πανάκριβου Ducati.

και ΚΤΜ και BMW θα προσθέσω (τα ξέχασες, ντροπή)

grinderx
28/05/2025, 09:33
Καλα το τι μοτοσακο εριχνε ξαπλες στις φουρκετες στο Στελβιο δε λεγεται. :lol:
Ορεξη να ειχες να σταματας να τους σηκωνεις απο κατω...
Ειλικρινής ερώτηση: Γιατί όμως; Από ασχετοσύνη/ανικανότητα (ή αντίθετα υπερβολική εμπιστοσύνη) ή/και γιατί η συγκεκριμένη διαδρομή είναι τεχνικά πολύ δύσκολη;

DoctoR_k6
28/05/2025, 09:33
και ΚΤΜ και BMW θα προσθέσω (τα ξέχασες, ντροπή)

Οι ΚΤΜαδες μπορω να πω πως οι περισσοτεροι δεν ειναι κουλαδια σαν τους περισσοτερους Ντουκατιστι/BMWαδακηδες...
Ξερουν γιατι το αγορασανε και συνηθως το πανε καλα. :D

@grinderx Οι περισσοτεροι δεν ξερουν να καβαλανε καλα-καλα και η διαδρομη με τοσο κλειστες φουρκετες και λιγα χλμ ειναι δυσκολη αν ειναι νεου...

grinderx
28/05/2025, 09:38
@grinderx Οι περισσοτεροι δεν ξερουν να καβαλανε καλα-καλα και η διαδρομη με τοσο κλειστες φουρκετες και λιγα χλμ ειναι δυσκολη αν ειναι νεου...
Κατάλαβα, ευχαριστώ.

Nomand
28/05/2025, 10:27
Κατάλαβα, ευχαριστώ.

Είναι ένας τύπος που βγάζει πολύ ψωμάκι απο τις μαλακιες στο stelvio pass στο u tube το εχει κάνει μεροκάματο ψάξε τον έχει πολύ γέλιο

Nostradamus
28/05/2025, 11:05
Τον λυπηθηκε η ψυχη μου..

panos_zip
28/05/2025, 12:21
Τυπικός οδηγός πανάκριβου Ducati.

Με φώναξε κανείς;;;;
:bawl:

BLiTzER
28/05/2025, 12:40
Με φώναξε κανείς;;;;
:bawl:

Εσύ δεν έδωσες λεφτά για καινούριο, ακριβό ντουκάτι. :p

bulmont
28/05/2025, 12:45
Τυπικός οδηγός πανάκριβου Ducati.


και ΚΤΜ και BMW θα προσθέσω (τα ξέχασες, ντροπή)

Κανονικά θα 'πρεπε όπως οδηγάει, να έχει χόντα σκούτερ....

BLiTzER
28/05/2025, 12:46
Κανονικά θα 'πρεπε όπως οδηγάει, να έχει χόντα σκούτερ....

Και με χόντα σκούτερ έτσι θα πήγαινε. Τυπικός οδηγός ακριβού ντουκάτι.

harris_x
28/05/2025, 13:09
Κανονικά θα 'πρεπε όπως οδηγάει, να έχει χόντα σκούτερ....

Μη κρίνεις απο τον Blitzer, οι υπόλοιποι οδηγοί σκουτερ πάνε πιο γρήγορα :tooth:

BLiTzER
28/05/2025, 13:14
Μη κρίνεις απο τον Blitzer, οι υπόλοιποι οδηγοί σκουτερ πάνε πιο γρήγορα :tooth:

Δε χρειαζόταν να το πεις αυτό. :(

harris_x
28/05/2025, 13:19
Δε χρειαζόταν να το πεις αυτό. :(

Έλα, σώπα :hug:

peterTHErider
28/05/2025, 16:33
Νομίζω στην αργοπορία την πρωτιά έχουν οι χονταιοι.κατι transalpafricavaraderonc αναβάτες που είναι μαλωμενοι με την ταχύτητα.

BLiTzER
28/05/2025, 16:44
Νομίζω στην αργοπορία την πρωτιά έχουν οι χονταιοι.κατι transalpafricavaraderonc αναβάτες που είναι μαλωμενοι με την ταχύτητα.

Ναι, αλλά δεν έδωσαν 30 χιλιάρικα για 200 άλογα, οπότε μπορούν δικαιολογημένα να πηγαίνουν όπως θέλουν.

Εννοώ... ποιος περιμένει από ΤΑ να κινηθεί γρήγορα; :lol: