Gandalf dr685sm
16/03/2009, 09:42
και οχι .. είναι για εδώ και αρκετό καιρό ... μοτοσυκλετιστικό...:D
Τι θα γίνει επιτέλους με τους «υποψήφιους δολοφόνους» , που κυκλοφορούν κάθε μέρα στους δρόμους της Ελλάδος; Γνωρίζουμε όλοι οτι ο Έλληνας οδηγός είναι , επιεικώς, ανεκπαίδευτος και σίγουρα επικίνδυνος. Να τολμήσω να δώσω μια εικόνα;
Ας πάρουμε την κίνηση εντός πόλης. Οι δρόμοι σαφώς και είναι σχεδιασμένοι για το 1/3 του σημερινού στόλου οχημάτων και αποδυκνείεται σίγουρα πολύ δύσκολο να υποστηρίξουν την καθημερινότητα των πολιτών. Παρόλα αυτά , αντί οι ίδιοι να αντιληφθούμε πως σε μια τέτοια κατάσταση , θα ήταν καλύτερα για όλους ο μετριασμός της χρήσης των Ι.Χ και η στροφή σε δίκυκλο (ποδήλατο/μηχανή) ή στα ΜΜΜ (Μέσα Μαζικής Μεταφοράς) θα διευκόλυνε πάρα πολύ την κατάσταση , εμείς αντίθετα λοιπον , στρεφόμαστε σε απόκτηση αγοράς SUV θηρίων που σίγουρα θέλουν τον διπλάσιο χώρο κίνησης και παρκαρίσματος. Αποτέλεσμα;... ακόμα περισσότερο «πήξιμο» και μποτιλιάρισμα στον δρόμο. Αυτό φυσικά οδηγεί στην αύξηση του βαθμού αναμονής εντός του Ι.Χ. και στην μεγαλύτερη δημιουργία εκνευρισμού στον οδηγό.
Οδηγός λοιπόν , ανεκπαίδευτος , εκνευρισμένος σε μια περιοχή που ο χώρος κίνησης , υπολογίζεται στα 5-20km/hr , σπαταλά περίπου 2 με 3 ώρες καθημερινώς ( !!! ) μέσα στο όχημα του , μόνο για την διαδρομή σπίτι – εργασία. Αυτό ορίζεται ώς περίπου 2 μέρες μέσα στο αυτοκίνητο μόνο για τις εργάσιμες μέρες του μήνα. Είναι αναμενόμενο λοιπόν να υπάρξει μια αίσθηση εκνευρισμού. Το δυστυχές όμως της υπόθεσης , είναι οτι μαζί με αυτόν , λόγω της ηλίθιας νοοτροπίας και της ανύπαρκτης παιδικής αγωγής μας, να οδηγούμαστε σε παραβιάσεις ΚΟΚ και αψυχολογήτες κινήσεις απο αυτούς, που θα βάλουν σε κίνδυνο και την ακεραιότητα των άλλων αλλά και των ιδίων.
Παράδειγμα αψυχολόγητης κίνησης , είναι η άσκοπη αλλαγή λωρίδας , για να κερδισούν 5-10 μέτρα χώρου , κάτι όμως που συνεπάγεται και περαιτέρω καθυστέρηση στους υπόλοιπους που θα περιμένουν την κίνηση αυτού του οδηγού. Επιπροσθέτως σε αυτό , η κίνηση αλλαγής θα γίνει ώς επι το πλείστον χωρίς να γίνει χρήση του φλάς και έλεγχο καθρέφτη για επερχόμενο όχημα. Ειδικά εδώ να βάλουμε το θέμα μηχανή στην πόλη , που με την ανοχή του νόμου , μπαίνει στην διαδικασία της διύθησης. Σίγουρα αυτό σύμφωνα με τον νόμο απαγορεύεται , αλλά κανείς δεν το απαγορεύει στην πρακτική , αφού αν προστεθούν στους στοίχους κατά ακολουθία , ο στόλος του ενός εκατομμυρίου δικύκλων , μάλλον θα πρέπει να τα παρκάρουν όλοι τα οχήματα τους ώς έχουν και να αρχίσουν να περπατούν. Κάτι βέβαια που σύμφωνα με έρευνες κοντά στο έτος 2010 θα συμβεί με την γεωμετρική αύξηση του πληθυσμού εντός της πρωτεύουσας και τις πωλήσεις Ι.Χ.
Μένοντας όμως στο θέμα ας προσπαθήσω να μείνω και λίγο στο θέμα κυκλοφοριακής αγωγής.
Στην πόλη αλλά και εκτός πόλης, θα δούμε οδηγούς που πλέον εμπιστεύονται πιο πολύ απο όσο πρέπει το όχημα τους οτι θα φρενάρει , ενώ οι ίδιοι δεν γνωρίζουν καν τα βασικά μηχανολογικά του , άρα και τις οριακές του αντιδράσεις.
Το περασμένο καλοκαίρι ας πούμε, επέστρεφα με την μηχανή απο την μεριά του Διονύσσου , (Γερμανικό Νεκροταφείο) κινούμενος ώς συνήθως με την ταχύτητα που θα είχε ενα πούλμαν με συμπαθείς Γιαπωνέζους τουρίστες που φωτογραφίζουν τα πάντα...
δηλαδή με 30-40χιλιόμετρα την ώρα, περισσότερο απολαμβάνοντας την διαδρομή, αλλά και επειδή γνωρίζοντας την διαδρομή, υπάρχει και γνώση των πολύ σοβαρών ατυχημάτων που γίνονται στην περιοχή.
Μερικές δεκάδες μέτρα μετά , υπάρχει κλειστή ανηφορική αριστερή (δεξιά κατηφορική για όσους πάνε προς Ν.Μάκρη) όπου πριν φτάσω εκεί μείωσα ακόμα περισσότερο για καλή μου τύχη, όπως φάνηκε! Στα επόμενα δεύτερα επερχόμενο μπλέ Hundai με 4 νεαρούς μάλλον επιβάτες, έχασε την στροφή αφού πήγαινε σίγουρα με πολλά χιλιόμετρα, αφού ο οδηγός σίγουρα προδόθηκε απο την ανικανότητα του και την έλλειψη γνώσης του οχήματος του. Το αυτοκίνητο δεν μπόρεσε απλά να στρίψει , μιας και δεν είναι στημένο για να μπαίνει με αγωνιστικά χιλιόμετρα και να συγκρατήσει μια κλειστή γραμμή. Ακόμα όμως και αν ήταν αυτό εφικτό , μιλάμε για δημόσιο δρόμο, όπου ο παράγοντας άγνωστο είναι εκείνος που θα κάνει 9 στις 10 την εμφάνιση του , σε αναπάντεχο χρονικό σημείο. Ο οδηγός λοιπόν της υπόθεσης δείχνει σαφώς οτι χάνει τον έλεγχο , μπαίνει στην δική μου λωρίδα (αντίθετη) με εμένα να έχω φυσικά κοκκαλώσει την μηχανή απο το φρενάρισμα και προσπαθώντας να κερδίσω λίγα μέτρα προς το κέντρο για να μην πέσω πάνω του αφού έβγαινε δεξιά μου. Ο οδηγός αφού διαπίστωσε οτι είχε φύγει το όχημα του , φρενάρει ακόμα περισσότερο και για να μην με χτυπήσει κόβει και πάλι αριστερά και μπαίνει σε ενα παράδρομο. Για καλή του τύχη βέβαια δεν είχε άλλο αυτοκίνητο πίσω του και φυσικά η δική μου κίνηση είχε μπλοκάρει την άλλη λωρίδα και τα οχήματα πίσω μου.
Ο άνθρωπος αυτός λοιπόν, λόγω σαφής υπερεκτίμησης των οδηγικών ικανοτήτων του αλλά και του οχήματος του, ρίσκαρε εκείνη την στιγμή 5 ζωές που δεν του έφταιγαν απολύτως τίποτα. Και γιατί αυτό, αλήθεια;... για να αποδείξει τι ακριβώς;.. ποιός είναι εκείνος ο sponsor που θα του δώσει τα ευρώ για την επιτυχή διαδρομή του σε λίγα δεύτερα κάτω ή επιτυγχάνοντας να πάει τον Κορεάτικο ματρακά του σε οριακές διαδρομές; Έχοντας μάλιστα και 3 ακόμα ανθρώπους μέσα , επιβαρρύνοντας ακόμα περισσότερο το μηχανολογικό όριο του οχήματος του; Μήπως τελικά σε αυτούς τους ανθρώπους θα έπρεπε να αφαιρείται η άδεια οδήγησης αλλά και ο περιορισμός τους κατ’ οίκον , σε ημέρες εκδρομών και εξόδων αφού είναι ικανοί για το χειρότερο αυτές τις ημέρες; Βέβαια αν γίνει κάτι τέτοιο μιλάμε για το 70-80% των Ελλήνων οδηγών που θα μείνουν περιορισμένοι.
Ας αφήσουμε όμως τους υποψήφιους Schumacher του Ελληνικού δημόσιο δρόμου και ας πιάσουμε τους υποψήφιους Rossi. Μιλώ για τους «δήθεν» αναβάτες μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων. Πρόκειται για την άλλη τάξη οδηγών που θεωρούν οτι οι σφήνες σε πηγμένος δρόμους, η παράνομη αντίθετη κίνηση σε μονόδρομους ή πάνω σε πεζοδρόμια καθώς και η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, αποτελεί προνόμιο τους. Ειδικά κάποια δίκυκλα μικρού κυβισμού (παπιά, scooters) που με την δικαιολογία του «παραδίδω κάτι» δεν δίνουν σημασία στον κώδικα και φυσικά ρισκάρουν τόσο την ζωή τους, αλλά μερικές φορές και των υπόλοιπων. Βλέπεις λοιπόν μηχανές να κάνουν διύθηση με 100-120 χλμ/ωρα μέσα στην Κηφισίας ή στην Πατησίων και αναρρωτιέσαι σε ποιό ακριβώς σημείο , θα γίνει ο αναβάτης αυτός , «ήχος και φώς» σε μια πρόσκρουση του. Φαινόμενο αυξητικό ιδιαίτερα τις καλοκαιρινές μέρες που αυξάνονται οι εποχικοί αναβάτες μηχανών.
Εποχικοί κυρίως επειδή όλες τις άλλες εποχές προτιμούν το Ι.Χ. τους. Αυτό βέβαια δεν είναι κακό , αλλά η εν γέννει συμπεριφορά τους και νοοτροπία τους, είτε με Ι.Χ. είτε με δίκυκλο είναι εκείνη που προκαλεί αυτή την εντύπωση.
Επειδή όμως μιλάμε για θεωρία μέχρι στιγμής ας βάλω και μερικά κακώς κείμενα που όλοι βλέπουμε στους δρόμους μας.
Τι θα γίνει επιτέλους με τους «υποψήφιους δολοφόνους» , που κυκλοφορούν κάθε μέρα στους δρόμους της Ελλάδος; Γνωρίζουμε όλοι οτι ο Έλληνας οδηγός είναι , επιεικώς, ανεκπαίδευτος και σίγουρα επικίνδυνος. Να τολμήσω να δώσω μια εικόνα;
Ας πάρουμε την κίνηση εντός πόλης. Οι δρόμοι σαφώς και είναι σχεδιασμένοι για το 1/3 του σημερινού στόλου οχημάτων και αποδυκνείεται σίγουρα πολύ δύσκολο να υποστηρίξουν την καθημερινότητα των πολιτών. Παρόλα αυτά , αντί οι ίδιοι να αντιληφθούμε πως σε μια τέτοια κατάσταση , θα ήταν καλύτερα για όλους ο μετριασμός της χρήσης των Ι.Χ και η στροφή σε δίκυκλο (ποδήλατο/μηχανή) ή στα ΜΜΜ (Μέσα Μαζικής Μεταφοράς) θα διευκόλυνε πάρα πολύ την κατάσταση , εμείς αντίθετα λοιπον , στρεφόμαστε σε απόκτηση αγοράς SUV θηρίων που σίγουρα θέλουν τον διπλάσιο χώρο κίνησης και παρκαρίσματος. Αποτέλεσμα;... ακόμα περισσότερο «πήξιμο» και μποτιλιάρισμα στον δρόμο. Αυτό φυσικά οδηγεί στην αύξηση του βαθμού αναμονής εντός του Ι.Χ. και στην μεγαλύτερη δημιουργία εκνευρισμού στον οδηγό.
Οδηγός λοιπόν , ανεκπαίδευτος , εκνευρισμένος σε μια περιοχή που ο χώρος κίνησης , υπολογίζεται στα 5-20km/hr , σπαταλά περίπου 2 με 3 ώρες καθημερινώς ( !!! ) μέσα στο όχημα του , μόνο για την διαδρομή σπίτι – εργασία. Αυτό ορίζεται ώς περίπου 2 μέρες μέσα στο αυτοκίνητο μόνο για τις εργάσιμες μέρες του μήνα. Είναι αναμενόμενο λοιπόν να υπάρξει μια αίσθηση εκνευρισμού. Το δυστυχές όμως της υπόθεσης , είναι οτι μαζί με αυτόν , λόγω της ηλίθιας νοοτροπίας και της ανύπαρκτης παιδικής αγωγής μας, να οδηγούμαστε σε παραβιάσεις ΚΟΚ και αψυχολογήτες κινήσεις απο αυτούς, που θα βάλουν σε κίνδυνο και την ακεραιότητα των άλλων αλλά και των ιδίων.
Παράδειγμα αψυχολόγητης κίνησης , είναι η άσκοπη αλλαγή λωρίδας , για να κερδισούν 5-10 μέτρα χώρου , κάτι όμως που συνεπάγεται και περαιτέρω καθυστέρηση στους υπόλοιπους που θα περιμένουν την κίνηση αυτού του οδηγού. Επιπροσθέτως σε αυτό , η κίνηση αλλαγής θα γίνει ώς επι το πλείστον χωρίς να γίνει χρήση του φλάς και έλεγχο καθρέφτη για επερχόμενο όχημα. Ειδικά εδώ να βάλουμε το θέμα μηχανή στην πόλη , που με την ανοχή του νόμου , μπαίνει στην διαδικασία της διύθησης. Σίγουρα αυτό σύμφωνα με τον νόμο απαγορεύεται , αλλά κανείς δεν το απαγορεύει στην πρακτική , αφού αν προστεθούν στους στοίχους κατά ακολουθία , ο στόλος του ενός εκατομμυρίου δικύκλων , μάλλον θα πρέπει να τα παρκάρουν όλοι τα οχήματα τους ώς έχουν και να αρχίσουν να περπατούν. Κάτι βέβαια που σύμφωνα με έρευνες κοντά στο έτος 2010 θα συμβεί με την γεωμετρική αύξηση του πληθυσμού εντός της πρωτεύουσας και τις πωλήσεις Ι.Χ.
Μένοντας όμως στο θέμα ας προσπαθήσω να μείνω και λίγο στο θέμα κυκλοφοριακής αγωγής.
Στην πόλη αλλά και εκτός πόλης, θα δούμε οδηγούς που πλέον εμπιστεύονται πιο πολύ απο όσο πρέπει το όχημα τους οτι θα φρενάρει , ενώ οι ίδιοι δεν γνωρίζουν καν τα βασικά μηχανολογικά του , άρα και τις οριακές του αντιδράσεις.
Το περασμένο καλοκαίρι ας πούμε, επέστρεφα με την μηχανή απο την μεριά του Διονύσσου , (Γερμανικό Νεκροταφείο) κινούμενος ώς συνήθως με την ταχύτητα που θα είχε ενα πούλμαν με συμπαθείς Γιαπωνέζους τουρίστες που φωτογραφίζουν τα πάντα...
δηλαδή με 30-40χιλιόμετρα την ώρα, περισσότερο απολαμβάνοντας την διαδρομή, αλλά και επειδή γνωρίζοντας την διαδρομή, υπάρχει και γνώση των πολύ σοβαρών ατυχημάτων που γίνονται στην περιοχή.
Μερικές δεκάδες μέτρα μετά , υπάρχει κλειστή ανηφορική αριστερή (δεξιά κατηφορική για όσους πάνε προς Ν.Μάκρη) όπου πριν φτάσω εκεί μείωσα ακόμα περισσότερο για καλή μου τύχη, όπως φάνηκε! Στα επόμενα δεύτερα επερχόμενο μπλέ Hundai με 4 νεαρούς μάλλον επιβάτες, έχασε την στροφή αφού πήγαινε σίγουρα με πολλά χιλιόμετρα, αφού ο οδηγός σίγουρα προδόθηκε απο την ανικανότητα του και την έλλειψη γνώσης του οχήματος του. Το αυτοκίνητο δεν μπόρεσε απλά να στρίψει , μιας και δεν είναι στημένο για να μπαίνει με αγωνιστικά χιλιόμετρα και να συγκρατήσει μια κλειστή γραμμή. Ακόμα όμως και αν ήταν αυτό εφικτό , μιλάμε για δημόσιο δρόμο, όπου ο παράγοντας άγνωστο είναι εκείνος που θα κάνει 9 στις 10 την εμφάνιση του , σε αναπάντεχο χρονικό σημείο. Ο οδηγός λοιπόν της υπόθεσης δείχνει σαφώς οτι χάνει τον έλεγχο , μπαίνει στην δική μου λωρίδα (αντίθετη) με εμένα να έχω φυσικά κοκκαλώσει την μηχανή απο το φρενάρισμα και προσπαθώντας να κερδίσω λίγα μέτρα προς το κέντρο για να μην πέσω πάνω του αφού έβγαινε δεξιά μου. Ο οδηγός αφού διαπίστωσε οτι είχε φύγει το όχημα του , φρενάρει ακόμα περισσότερο και για να μην με χτυπήσει κόβει και πάλι αριστερά και μπαίνει σε ενα παράδρομο. Για καλή του τύχη βέβαια δεν είχε άλλο αυτοκίνητο πίσω του και φυσικά η δική μου κίνηση είχε μπλοκάρει την άλλη λωρίδα και τα οχήματα πίσω μου.
Ο άνθρωπος αυτός λοιπόν, λόγω σαφής υπερεκτίμησης των οδηγικών ικανοτήτων του αλλά και του οχήματος του, ρίσκαρε εκείνη την στιγμή 5 ζωές που δεν του έφταιγαν απολύτως τίποτα. Και γιατί αυτό, αλήθεια;... για να αποδείξει τι ακριβώς;.. ποιός είναι εκείνος ο sponsor που θα του δώσει τα ευρώ για την επιτυχή διαδρομή του σε λίγα δεύτερα κάτω ή επιτυγχάνοντας να πάει τον Κορεάτικο ματρακά του σε οριακές διαδρομές; Έχοντας μάλιστα και 3 ακόμα ανθρώπους μέσα , επιβαρρύνοντας ακόμα περισσότερο το μηχανολογικό όριο του οχήματος του; Μήπως τελικά σε αυτούς τους ανθρώπους θα έπρεπε να αφαιρείται η άδεια οδήγησης αλλά και ο περιορισμός τους κατ’ οίκον , σε ημέρες εκδρομών και εξόδων αφού είναι ικανοί για το χειρότερο αυτές τις ημέρες; Βέβαια αν γίνει κάτι τέτοιο μιλάμε για το 70-80% των Ελλήνων οδηγών που θα μείνουν περιορισμένοι.
Ας αφήσουμε όμως τους υποψήφιους Schumacher του Ελληνικού δημόσιο δρόμου και ας πιάσουμε τους υποψήφιους Rossi. Μιλώ για τους «δήθεν» αναβάτες μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων. Πρόκειται για την άλλη τάξη οδηγών που θεωρούν οτι οι σφήνες σε πηγμένος δρόμους, η παράνομη αντίθετη κίνηση σε μονόδρομους ή πάνω σε πεζοδρόμια καθώς και η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, αποτελεί προνόμιο τους. Ειδικά κάποια δίκυκλα μικρού κυβισμού (παπιά, scooters) που με την δικαιολογία του «παραδίδω κάτι» δεν δίνουν σημασία στον κώδικα και φυσικά ρισκάρουν τόσο την ζωή τους, αλλά μερικές φορές και των υπόλοιπων. Βλέπεις λοιπόν μηχανές να κάνουν διύθηση με 100-120 χλμ/ωρα μέσα στην Κηφισίας ή στην Πατησίων και αναρρωτιέσαι σε ποιό ακριβώς σημείο , θα γίνει ο αναβάτης αυτός , «ήχος και φώς» σε μια πρόσκρουση του. Φαινόμενο αυξητικό ιδιαίτερα τις καλοκαιρινές μέρες που αυξάνονται οι εποχικοί αναβάτες μηχανών.
Εποχικοί κυρίως επειδή όλες τις άλλες εποχές προτιμούν το Ι.Χ. τους. Αυτό βέβαια δεν είναι κακό , αλλά η εν γέννει συμπεριφορά τους και νοοτροπία τους, είτε με Ι.Χ. είτε με δίκυκλο είναι εκείνη που προκαλεί αυτή την εντύπωση.
Επειδή όμως μιλάμε για θεωρία μέχρι στιγμής ας βάλω και μερικά κακώς κείμενα που όλοι βλέπουμε στους δρόμους μας.