Σύνδεση

View Full Version : ανοιχτό πανεπιστήμιο



Σελίδες : 1 [2]

aris_n
18/12/2010, 15:32
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Μα....αυτό που γράφεις ισχύει γιά όλους όσους αποφασίσουν να σπουδάσουν κάτι άλλο σε σχέση με την επιστήμη τους μεν, αλλά ισχύει και για όσους καταθέτουν αίτηση για προπτυχιακές σπουδές δε.

Ενας πρωτοετής φοιτητής οποιασδήποτε σχολής, με έναν πρωτοετή προπτυχιακό φοιτητή του ΕΑΠ μπαστούνια θα τα βρούν. Κάνω λάθος? :confused:

Αναφορικά με το πρώτο που λες δεν είναι ακριβώς έτσι. Σε μια συνέντευξη για μεταπτυχιακές σπουδές το πρώτο που θα κοιτάξει η επιτροπή επιλογής είναι η συνάφεια του προπτυχιακού τίτλου σπουδών με το γνωστικό αντικείμενο του ΜΔΕ. Θα κοιτάξουν την συνάφεια για να δούν αν μπορεί ο υποψήφιος μεταπτυχιακός φοιτητής να ανταποκριθεί στο πρόγραμμα σπουδών. Την αναλυτική του βαθμολογία, τα σχετικά μαθήματα που έχει περάσει στο προπτυχιακό επίπεδο που είναι συναφή με το ΜΔΕ και αν σε αυτά ο βαθμός ήταν επαρκής κτλ κτλ. Έχουν δε την δυνατότητα σε περίπτωση που κρίνουν (απο την συνέντευξη συνήθως) οτι ο φοιτητής έχει μεγάλη θέληση, άρα θα προσπαθήσει πολύ στο ΜΔΕ να πετύχει, να τον υποβάλουν σε προπτυχιακά μαθήματα σχετικά με το αντικείμενο και εφόσον πετύχει τότε και μόνο τότε να του επιτραπεί η είσοδος στο ΜΔΕ. Κάτι τέτοιο στο ΕΑΠ δεν υπάρχει.

Για το δεύτερο που λες επίσης διαφωνώ, ο πρωτοετής προπτυχιακός φοιτητής έχει περάσει απο μια διαδικασία κρίσης των γνώσεων του και κατατάχθηκε σε μια σχολή που την επέλεξε και οι επιδόσεις του έφταναν ως εκεί. Να στο πω και διαφορετικά, το παιδί που μπαίνει με 15 στο φυσικό θα τα βγάλει πέρα γιατί για εκεί κάνει. Αν του δινόταν η ευκαιρία να κληρωθεί, χωρίς κανένα άλλο κριτήριο και του έβγαινε Ιατρική ή Ηλεκτρολόγοι μηχανικοί, προφανώς και θα τα έβρισκε μπαστούνια που λες και εσύ. Αυτή είναι η άποψη μου και η εμπειρία μου.

byron
18/12/2010, 16:18
Αρχικά δημιουργήθηκε από aris_n
Αναφορικά με το πρώτο που λες δεν είναι ακριβώς έτσι. Σε μια συνέντευξη για μεταπτυχιακές σπουδές το πρώτο που θα κοιτάξει η επιτροπή επιλογής είναι η συνάφεια του προπτυχιακού τίτλου σπουδών με το γνωστικό αντικείμενο του ΜΔΕ. Θα κοιτάξουν την συνάφεια για να δούν αν μπορεί ο υποψήφιος μεταπτυχιακός φοιτητής να ανταποκριθεί στο πρόγραμμα σπουδών. Την αναλυτική του βαθμολογία, τα σχετικά μαθήματα που έχει περάσει στο προπτυχιακό επίπεδο που είναι συναφή με το ΜΔΕ και αν σε αυτά ο βαθμός ήταν επαρκής κτλ κτλ. Έχουν δε την δυνατότητα σε περίπτωση που κρίνουν (απο την συνέντευξη συνήθως) οτι ο φοιτητής έχει μεγάλη θέληση, άρα θα προσπαθήσει πολύ στο ΜΔΕ να πετύχει, να τον υποβάλουν σε προπτυχιακά μαθήματα σχετικά με το αντικείμενο και εφόσον πετύχει τότε και μόνο τότε να του επιτραπεί η είσοδος στο ΜΔΕ. Κάτι τέτοιο στο ΕΑΠ δεν υπάρχει.

Για το δεύτερο που λες επίσης διαφωνώ, ο πρωτοετής προπτυχιακός φοιτητής έχει περάσει απο μια διαδικασία κρίσης των γνώσεων του και κατατάχθηκε σε μια σχολή που την επέλεξε και οι επιδόσεις του έφταναν ως εκεί. Να στο πω και διαφορετικά, το παιδί που μπαίνει με 15 στο φυσικό θα τα βγάλει πέρα γιατί για εκεί κάνει. Αν του δινόταν η ευκαιρία να κληρωθεί, χωρίς κανένα άλλο κριτήριο και του έβγαινε Ιατρική ή Ηλεκτρολόγοι μηχανικοί, προφανώς και θα τα έβρισκε μπαστούνια που λες και εσύ. Αυτή είναι η άποψη μου και η εμπειρία μου.

Για το πρωτο που λες, η επιλογή μου φαίνεται απολύτως λογική και όντως θα έπρεπε να ισχύει και για το ΕΑΠ. Ισα ίσα που σε μερικές περιπτώσεις συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο όπως σε κάποιο μεταπτυχιακό όπως οι "Σπουδές στην Εκπαίδευση " που αποκλείονται οι πτυχιούχοι του Παιδαγωγικού για μια περίοδο 3 ή 5 ετών απ΄την ημερ/νία απόκτησης πτυχίου. Για ποιό λόγο δεν καταλαβαίνω, αλλά καθώς το έψαχνε η γυναίκα μου κάποια στιγμή μου είχε κάνει εντύπωση. Η περίοδος που μεσολαβεί είναι τεράστια, μιας και συνήθως ο ενδιαφερόμενος έχει βάλει την ζωή του σε ένα διαφορετικό πρόγραμμα που δεν χωράει πλέον το μεταπτυχιακό.

Για το 2ο που λες, απλά καταλαβαίνω ότι διαφωνείς γενικά με την λειτουργία του ΕΑΠ και θεωρείς ότι ο μοναδικός τρόπος εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση είναι μέσω εξετάσεων. Προφανώς κάτι πολύ περισσότερο θα ξέρεις από εμένα σε ότι αφορά την ποιότητα σπουδών που παρέχει. :wave2:

aris_n
18/12/2010, 16:37
Για τον περιορισμό που λες παραπάνω για τους αποφοίτους παιδαγωγικών σχολών ομολογώ πως δεν τον γνωρίζω αλλά κάπου μπορεί να πάει το μυαλό μου. Κυρίως στο οτι οι πτυχιούχοι παιδαγωγικών σχολών διορίζονται άμεσα στο δημόσιο, οπότε ίσως ο περιορισμός ισχύει ως αντικίνητρο, γιατί όπως λες και εσυ μετά απο 5 χρόνια οι προτεραιότητες αλλάζουν, για να μην έχουμε σωρεία δασκάλων με ΜΔΕ που σημαίνει μεγαλύτερος μισθός και σε κάποιες περιπτώσεις, θέση σε κάποιο γραφείο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κτλ κτλ. Αλλά αυτό είναι απλά εικασία δική μου.
Ναι σαφώς και είμαι υπέρ ενός συστήματος οχι απαραίτητα εξετάσεων με την στενή έννοια του όρου, αλλά σίγουρα είμαι υπέρ κάποιου μηχανισμού που να διαχωρίζει τους υποψηφίους με βάση το γνωστικό τους υπόβαθρο. Αλλιώς υποβιβάζουμε όλοι τα πτυχία μας γιατί ως γνωστόν αν μπείς....θα βγείς (ειδικά οταν πληρώνεις ενα σκασμό λεφτά). Επίσης, σαν τροφή για σκέψη, οι εισακτέοι τώρα που κοίταξα με αφορμή τον φίλο είναι 500 (Αυτο το νούμερο βάλτε το επι το ποσό που δίνει ο καθένας). 500+ περίπου είναι και οι εισακτέοι στα 5 τμήματα φυσικής ανα την Ελλάδα (Αθήνα, Θεσσαλονίκα, Πάτρα, Γιάννενα, Ηράκλειο). Το πολυνομοσχέδιο του ΥΠΔΜΘ για την παιδεία λέει οτι τα δημόσια Πανεπιστήμια θα τροφοδοτούνται απο τον κρατικό προυπολογισμό μόνο για να καλύψουν τις μισθολογικές ανάγκες του διδακτικού και διοικητικού προσωπικού(όπως και στο ΕΑΠ). Τα υπόλοιπα για έρευνα, εργαστήρια κτλ κτλ είναι "αγνωστο" που θα βρεθούν. Εγώ που είμαι κακός και δύσπιστος άνθρωπος, ποιος θα με πείσει οτι δεν θα έρθει η τρόικα σε κάποιο άλλο αναθεωρημένο μνημόνιο να πει, εδώ έχετε ολάκερο δημόσιο Πανεπιστήμιο που πληρώνουνε αδρά και σφάζονται μάλιστα για να μπούνε (υπερδιπλάσιες οι αιτήσεις απο τις θέσεις) γιατί δεν τα κάνετε ολα έτσι;:sick:

aris_n
18/12/2010, 16:49
Και θα πω ακόμα αυτό και θα κλείσω για να μην σας κουράσω άλλο. Με στεναχωρεί, ως άνθρωπο που κάνω μάθημα σε Πανεπιστήμιο και εχω περάσει τα 2/3 περίπου της ζωής μου σε Πανεπιστήμια της Ελλάδος αλλά και του εξωτερικού, να βλέπω να αντιμετωπίζεται η εισαγωγή στα Πανεπιστήμια όχι ως μια διαδικασία παραγωγική, στην διαδρομή της οποίας θα πρέπει να έχεις αποκομίσει γνώσεις και να συναγωνιστείς αξιοκρατικά τους συνυποψηφίους σου, αλλά ως μια ρουλέτα, ένας τζόγος, που λες ποντάρω εκεί και άμα κάτσει η μπίλια έκατσε και μετά βλέπουμε. Αυτή είναι η ταπεινή μου άποψη. :wave2:

byron
18/12/2010, 16:53
Αρχικά δημιουργήθηκε από aris_n
Τα υπόλοιπα για έρευνα, εργαστήρια κτλ κτλ είναι "αγνωστο" που θα βρεθούν. Εγώ που είμαι κακός και δύσπιστος άνθρωπος, ποιος θα με πείσει οτι δεν θα έρθει η τρόικα σε κάποιο άλλο αναθεωρημένο μνημόνιο να πει, εδώ έχετε ολάκερο δημόσιο Πανεπιστήμιο που πληρώνουνε αδρά και σφάζονται μάλιστα για να μπούνε (υπερδιπλάσιες οι αιτήσεις απο τις θέσεις) γιατί δεν τα κάνετε ολα έτσι;:sick:


Ίσως να ετοιμαζουν το πράσινο φως για τις εταιρίες που θα επιτρέπουν την χρηματοδότηση (και εκμετάλλευση?) κάποιων project που έχουν ενδιαφέρον. Δεν με βρίσκει αντίθετο προσωπικά...

Για την δωρεάν ή μη παιδεία και τυχόν σχέδια που θα πέσουν στο τραπέζι, τι ισχύει για τους φοιτητες στο US (στην Αγγλία βλέπουμε τι γίνεται...) που βρίσκεσαι ? Και δεν μιλάω για υπότροφους προφανώς.

aris_n
18/12/2010, 17:05
Αναφορικά με τις εταιρείες στα Πανεπιστήμια και εμένα δεν με βρίσκει αντίθετο, ίσα ίσα, θα μπορούσε να λειτουργήσει και ως μοχλός ανάπτυξης.
Για τις ΗΠΑ ο όρος δωρεάν παιδεία δεν υπάρχει, ακόμα και στα πολιτειακά Πανεπιστήμια, τα δίδακτρα υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν. Αλλά παρόλο που δίδακτρα επιβάλλονται, τα κριτήρια εισαγωγής είναι πάρα πολύ αυστηρά και συνυπολογίζεται μια πλειάδα πραγμάτων. Αυτό δυστυχώς για τα παιδιά των Αμερικανών δεν θα αλλάξει και το ακόμη χειρότερο είναι οτι το σπουδαστικό δάνειο βαρύνει αποκλειστικά τον φοιτητή. Αυτός υπογράφει την σύμβαση και όχι οι γονείς του π.χ για εκείνον. Η δωρεάν παιδεία, έστω αυτή η πολλές φορές κατ' επίφαση δωρεάν παιδεία, είναι κατάκτηση για την ελληνική κοινωνία και πρέπει να παραμείνει έτσι. Δεν μπορείτε να φανταστείτε το αγχος και την αγωνία ενός παιδιού 22-23 ετών, να πρέπει να αποπληρώσει απο $80.000 αν είναι σε πολιτειακό Πανεπιστήμιο, μέχρι $300.000 αν είναι σε ενα μεγάλο αναγνωρίσιμο Πανεπιστήμιο και τελειώνει μηχανικός ή γιατρός.

byron
18/12/2010, 18:14
Αρη δεν νομίζω ότι μπορώ να διαφωνήσω κάπου με τις απόψεις που έχεις για την ανώτατη εκπάιδευση. Το θέμα είναι ότι η έννοια "δωρεάν ανώτατη εκπαιδευση" είναι και ακούγεται πολύ όμορφη (σαφώς και είναι κατάκτηση), αρκεί κάποιος να πληρώνει για να παραμένει "ανώτατη". Και δυστυχώς τα πράγματα είναι άσχημα (εώς πολύ άσχημα αν λάβουμε υπ όψη μας τις κατατάξεις των ελληνικών πανεπιστημίων στον κόσμο.)


Αρχικά δημιουργήθηκε από aris_n
βλέπω να αντιμετωπίζεται η εισαγωγή στα Πανεπιστήμια όχι ως μια διαδικασία παραγωγική, στην διαδρομή της οποίας θα πρέπει να έχεις αποκομίσει γνώσεις και να συναγωνιστείς αξιοκρατικά τους συνυποψηφίους σου, αλλά ως μια ρουλέτα, ένας τζόγος, που λες ποντάρω εκεί και άμα κάτσει η μπίλια έκατσε και μετά βλέπουμε. Αυτή είναι η ταπεινή μου άποψη. :wave2:

Κάπου παλαιότερα είχα γράψει σε αυτό το thread το εξής που εξακολουθώ να το πιστεύω.


Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Το θέμα με την ανώτατη εκπαίδευση στην Ελλάδα θα παραμείνει νοσηρό όσο υπάρχει η νοοτροπία στην ελληνική κοινωνία ότι ο κάτοχος πτυχίου αυτόματα ανεβαίνει κοινωνικό επίπεδο.
Αυτό χρηματοδοτούν οι γονείς απ΄το γυμνάσιο με τα φροντιστήρια μέχρι και τις πανελλήνιες ενώ γνωρίζουν (και αδιαφορούν) ότι το πτυχίο του θα είναι άχρηστο αφού συνήθως σε οδηγεί σε 15χρονη ανεργία.

Τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο. Όσα λεφτά και αν δωθούν, όσα ΤΕΙ-ΑΕΙ και αν ιδρυθούν το αποτέλεσμα θα είναι μια τρύπα στο νερό. Εκατομμύρια εκατομμυρίων ξοδεύονται στην λειτουργία ιδρυμάτων που μοναδικό σκοπό έχουν να συντηρούν οι φοιτητές την επαρχία.

Όσο το θέμα ανώτατη εκπαίδευση αντιμετωπίζεται με αυτόν τον τρόπο απ΄την κοινωνία (και την πολιτεία) δεν αλλάζει τίποτα. Είμαι 10000% σίγουρος ότι αν αύριο έβγαινε η τρόϊκα και επέβαλλε την ελεύθερη αλλά επί πληρωμή είσοδο στα πανεπιστήμια, οι αντιδράσεις της κοινωνίας θα ήταν τουλάχιστον χλιαρές.
Αν μη τι άλλο, οι σπουδές (ότι να΄ναι, αρκεί να πάρει πτυχίο) δίπλα στο σπίτι, είναι φθηνότερες απ΄τις σπουδές στη Ρουμανία/Βουλγαρία/βάλε ότι θέλεις.
Προσωπικά ξέρω 3 περιπτώσεις (πολύ κοντινές μου) όπου ο ένας πήρε πτυχίο Μηχανολογίας μετά από 14 χρόνια (!!), ο άλλος Φαρμακευτική μετά από 12 :lol: (Ιταλία και οι δύο), ενώ μια γνωστή μου στα ΤΕΙ Κοινωνικών Λειτουργων πήρε πτυχίο μετά από μόλις .....9. :lol:
Και η πλάκα είναι ότι και των 3 οι οικογένειες το θεωρούσαν.....φυσιολογικό. :bawl:

aris_n
18/12/2010, 18:27
Συμφωνώ και εγώ στα λεγόμενα σου και πιστεύω οτι στην Ελλάδα παρόλα τα δεινά που πέρασε περνάει και ενας θεός ξέρει για πόσο θα τα περνάει ακόμα, έχουμε φοιτητές, έχουμε καθηγητές με όρεξη και δουλειά και σημαντικό έργο να επιδείξουν. Αρκεί να μην συνεχίζουμε την απαξίωση του Ελληνικού Πανεπιστημίου.

Για το δεύτερο που αναφέρεις, είναι δυστυχώς μια νοσηρή πραγματικότητα της οποίας θύματα είναι πρώτα απόλα οι ίδιοι οι φοιτητές, μετά οι οικογένειες τους και μετά η κοινωνία στην οποία οι άνθρωποι αυτοί θα κληθούν να δραστηριοποιηθούν και να εφαρμόσουν τι όποιες "γνώσεις" τους.
Προσπαθώ να θυμάμαι πάντα τις λέξεις που γράφει το πτυχίο μου και είναι οτι "απονέμεται το πτυχίο με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που το συνοδεύουν....". Δυστυχώς στα πτυχία μας όλοι βλέπουμε τα δικαιώματα και όχι τις υποχρεώσεις που απορρέουν απο αυτά. Το πήρες...αλλά τι πήρες;Πόσο μπορεί να υποστηρίξει τον τίτλο που κατέχει ο καθένας μας; Εδώ είναι το ζουμί...και δυστυχώς ενα μεγάλο ποσοστό των αποφοίτων σήμερα απλά κατέχει τον τίτλο, χωρίς να μπορεί να τον υποστηρίξει και αυτό είναι το πιο λυπηρό απ' ολα...οι "ανάπηροι" πτυχιούχοι όπως τους ονομάζω...:sad:

sergiosm
19/12/2010, 02:32
Αρχικά δημιουργήθηκε από aris_n
Αυτό ακριβώς λέω.
Κοίτα τι γράφεις:
Κοινωνιολόγος με 10 χρόνια δουλειά σε φροντιστήρια, που αν θυμάμαι καλά η κοινωνιολογία δεν είναι στις παννελήνιες (άρα "δίδασκε" κάποιο άλλο μάθημα; ) και ξαφνικά είπε...."Ρε δε πάω να μάθω πως διοικείται μια μονάδα υγείας;" Δεν παει να μην έχει ιδέα απο οικονομικά, απο διοικητικά, είναι κοινωνιολόγος, ΠΕ δηλαδή....μέσα και αυτός. Ε πως να μην θέλει διάβασμα να τελειώσει; Αυτό έλειπε να του το δώσουν και ταχυδρομικά το πτυχίο (δεν απέχει και πολύ πάντως). Και εμένα αν με έβαζες να τελειώσω ιστορικό αρχαιολογικό τώρα που έχω τελειώσει το φυσικό εδώ και καμια δεκαριά χρόνια, δύσκολο θα μου φανεί...αυτό δεν σημαίνει οτι είναι και αντικειμενικά δύσκολο....Σύγκρινε μόνο προγράμματα σπουδών μεταξύ όμορων σχολών και θα σου λυθούν οι απορίες....
:wave2:

Τους δίδασκε πολιτική οικονομία.

Αυτό που λες για το επίπεδο "γενικά" των εισακτέων σε μια σχολή είναι απολύτως σωστό.

Τώρα για τα προγράμματα σπουδών για να πω την αλήθεια δεν ξέρω. Δεν ενδιαφέρθηκα ποτέ να μπω στο ΕΑΠ (ίσως γιατί δεν έχει κάποιο αντικείμενο που θα με ενδιέφερε) και δεν τα έχω δει.

Κρίνω από τα λεγόμενα ανθρώπων που έχουν "επίπεδο" και έχουν πει ότι είναι δύσκολο και ότι θέλει δουλειά.

:wave2:

Elesun
20/12/2010, 03:38
Το ΕΑΠ απευθύνεται κυρίως σε ανθρώπους που για τον οποιοδήποτε λόγο δεν σπούδασαν μετά το λύκειο. Για πολλούς αποτελεί απωθημένο και για κάποιους άλλους προσωπικό στοίχημα. Θα συμφωνήσω με τον Άρη ότι οι περισσότεροι έχουν ήδη επιλέξει επαγγελματικό προσανατολισμό και απλά θέλουν ένα πτυχίο σαν "επιστέγασμα". Αν κρίνω και από τον μέσο όρο ηλικίας των εισακτέων, ο οποίος είναι κοντά στα 35+, ελάχιστοι είναι αυτοί που περιμένουν το πτυχίο να τους ανοίξει τα μάτια και τους επαγγελματικούς ορίζοντες. Βέβαια αν κάποιος επιθυμεί να ασχοληθεί πραγματικά με το αντικείμενο, πιστεύω ότι του δίνονται ευκαιρίες μέσω των καθηγητών - συμβούλων. Όσον αφορά την ύλη, είναι αρκετά συμπυκνωμένη και σε καμιά περίπτωση εύκολη.
Το παν είναι τι πραγματικά σε ενδιαφέρει. Το ίδιο όμως δεν ισχύει και με τα κανονικά εγχώρια πανεπιστήμια;