Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 16

Θέμα: Απώλεια πίεσης στη μανέτα φρένου σε λακούβα. (abs)

  1. #1
    The Tech guy Το avatar του/της George_Sp
    Εγγραφή
    04/06/2012
    Μηνύματα
    2.118

    Απώλεια πίεσης στη μανέτα φρένου σε λακούβα. (abs)

    Καλησπέρα σε όλους.

    Η ερώτησή μου είναι απλή και αν και έχω διαβάσει διάφορα στο ίντερνετ θα ήθελα να το κουβεντιάσουμε λιγάκι και εδώ.

    Το σενάριο λέει το εξής:
    Θέλουμε να φρενάρουμε με τη μηχανή που διαθέτει abs και στο δρόμο υπάρχει λακούβα, σαμαράκι. Δυνατότητα ελιγμού ΔΕΝ υπάρχει και το φρενάρισμα ΠΡΕΠΕΙ να γίνει αναγκαστικά πατώντας πάνω στην λακούβα ή το σαμαράκι. Το φυσιολογικό είναι να υπάρχει απώλεια πρόσφυσης και η μανέτα να κλοτσάει λόγω abs. Γνωρίζω οτι το ιδανικό είναι να μην φρενάρουμε όταν ο τροχός περνάει πάνω από λακούβα ή σαμαράκι, τί άλλο μπορεί να γίνει όμως;

    Αυτό το κλώτσημα πρέπει να οδηγήσει αποτρεπτικά ωστέ να χαλαρώσουμε τη δύναμη στη μανέτα ώστε να έρθει η πρόσφυση γρηγορότερα και να προσπαθήσουμε νέο φρενάρισμα ή να πιέσουμε περισσότερο αφήνοντας το abs να κάνει τη δουλειά του;

    Σας παρακαλώ ας αφήσουμε στην άκρη την συζήτηση περί ελιγμού,αποφυγή και ας επικεντρωθούμε μόνο στο τί κάνουμε με τη μανέτα.

  2. #2
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από George_Sp Προβολή μηνύματος
    Καλησπέρα σε όλους.

    Η ερώτησή μου είναι απλή και αν και έχω διαβάσει διάφορα στο ίντερνετ θα ήθελα να το κουβεντιάσουμε λιγάκι και εδώ.

    Το σενάριο λέει το εξής:
    Θέλουμε να φρενάρουμε με τη μηχανή που διαθέτει abs και στο δρόμο υπάρχει λακούβα, σαμαράκι. Δυνατότητα ελιγμού ΔΕΝ υπάρχει και το φρενάρισμα ΠΡΕΠΕΙ να γίνει αναγκαστικά πατώντας πάνω στην λακούβα ή το σαμαράκι. Το φυσιολογικό είναι να υπάρχει απώλεια πρόσφυσης και η μανέτα να κλοτσάει λόγω abs. Γνωρίζω οτι το ιδανικό είναι να μην φρενάρουμε όταν ο τροχός περνάει πάνω από λακούβα ή σαμαράκι, τί άλλο μπορεί να γίνει όμως;

    Αυτό το κλώτσημα πρέπει να οδηγήσει αποτρεπτικά ωστέ να χαλαρώσουμε τη δύναμη στη μανέτα ώστε να έρθει η πρόσφυση γρηγορότερα και να προσπαθήσουμε νέο φρενάρισμα ή να πιέσουμε περισσότερο αφήνοντας το abs να κάνει τη δουλειά του;

    Σας παρακαλώ ας αφήσουμε στην άκρη την συζήτηση περί ελιγμού,αποφυγή και ας επικεντρωθούμε μόνο στο τί κάνουμε με τη μανέτα.
    Από τη στιγμή που έχεις ABS το αφήνεις να κάνεις τη δουλειά του συνεχίζοντας να πιέζεις τη μανέτα.
    Αν ΔΕΝ είχες θα αμόλαγες στιγμιαία το φρένο περνώντας από τη λακούβα και θα το έπιανες ξανά αμέσως μετά για να ξαναβρείς πρόσφυση.
    ...next thing you know, they'll take my thoughts away...
    KTM RC8
    Moto Guzzi V85TT
    SYM Symphony ST 125

  3. #3
    Το μπαμπούρι Το avatar του/της Bradipous
    Εγγραφή
    25/08/2012
    Μηνύματα
    1.171
    Ειτε εχει ειτε δεν εχει abs δεν θα πρεπει να αφησει το φρενο την στιγμη που περναει απο την λακουβα για να μην παρει τη ροδα κολαρο ;
    TO AVOID HELL-MET ALWAYS WEAR HELMET
    GO AT LEAST ONCE A YEAR TO A PLACE YOU HAVE NEVER BEEN BEFORE!

  4. #4
    Από συνήθεια με το αυτοκίνητο, όταν πέφτω σε λακκούβα no matter what αφήνω τα φρένα στιγμιαία για να μην στρεσάρω το μπροστινό σύστημα.
    Τώρα αν είναι να στουκάρω φυσικά και θα πατήσω μέχρι να γλιτώσω το κακό.

  5. #5
    Το ζήτημα είναι να μπορεί η ανάρτηση να κανει τη δουλειά της και το φρένο τη δική του. Θεωρητικά πρέπει να μην πέσεις στο σαμάρι με τα φρένα γιατί ήδη θα έχεις συμπιεσει την ανάρτηση εμπρός, πιθανώς να την τερματίσει το σαμάρι, πάντως την βγαζεις εκτός ιδανικού πεδίου λειτουργίας, που είναι το μεσαίο 1/3 αυτής. Αν δεν φρεναρεις δυνατά και αν εχεις σωστά ρυθμισμένο το μπροστινό (σπάνιο) τοτε ίσως να μην πάθει αμόκ το abs αφού η ρόδα θα μπορεί να ακολουθήσει το δρόμο.

    Γενικά θα έλεγα, φρένο μέχρι όσο πιό κοντά στο σαμάρι, ανεβασμα-κατεβασμα, μόλις έρθει το πηρούνι στην θέση ισορροπίας ξανά φρένο.

  6. #6
    Μέλος
    Εγγραφή
    27/12/2012
    Μηνύματα
    113
    Ιδανικά,
    το πάτημα της μανέττας θα πρέπει να είναι τόσο, όσο να μην ενεργοποιηθεί το ABS.
    Από την στιγμή που ενεργοποιηθεί το ABS σημαίνει ότι η απόσταση φρεναρίσματος θα μεγαλώσει -ανοίγει η δαγκάνα(ες) για τον όποιο μικροχρόνο- .
    Τώρα, εφόσον έχει ενεργοποιηθεί το ABS, θα έλεγα η αντίδραση εξαρτάται από την γενιά του συστήματος και το πόσο αποτελεσματικό είναι. Γενικά τα τελευταίας γενιάς διαχειρίζονται πολύ καλά αυτού το είδους τις καταστάσεις, οπότε πάτημα τέρμα την μανέττα.
    Θυμάμαι παλαιότερα -με αυτοκίνητο- με ABS της δεκαετίας του 90 κατεβαίνοντας την Φραντζή με κατσαρό οδόστρωμα στο τἐλος της, αποφάσισα ότι το πορτοκαλί δεν με έφτανε, τσαρουχώνοντας το ποδόφρενο, ανάγκασα αυτούς με το πράσινο να κάνουν μικρό-ελιγμό για να με αποφύγουν... σταμάτησα μετά το φανἀρι. Το δοκίμασα ξανά με αντίστοιχες ταχύτητες και διαπίστωσα ότι χαλαρώνοντας την πίεση στο φρένο σταματούσα έγκαιρα.
    / Β
    Τελευταία τροποποίηση από vassat; 09/03/2014 στις 19:11.

  7. #7
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της gior-gos
    Εγγραφή
    22/02/2014
    Μηνύματα
    1.263
    Εγω αφηνω στιγμιαια τα φρενα και χαλαρωνω τα χερια στο τιμονι για να μη μπιστιξει το μπροστινο και αν προλαβω σηκωνομαι λιγο απο τη σελα.

    Δεν μου αρεσει η αισθηση της μηχανης οταν ενεργοποιειται το abs και γι αυτο αν μπορω το αποφευγω (προσπαθω δηλαδη να πατησω τα φρενα τοσο ωστε να μην ενεργοποιηθει το abs) αλλα ενοψει σαμαρακιου λακουβας κτλ το κυριο μελημα μου ειναι να μην μπιστιξει το μπροστινο και αρχισει το τιμονι τα δικα του..

  8. #8
    Εγω που τα σαμαρακια και τις λακκουβες τα περναω με γκαζι μαλλον θελω μαθηματα


  9. #9
    The Tech guy Το avatar του/της George_Sp
    Εγγραφή
    04/06/2012
    Μηνύματα
    2.118
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από taisteal Προβολή μηνύματος
    Εγω που τα σαμαρακια και τις λακκουβες τα περναω με γκαζι μαλλον θελω μαθηματα


    Παρακαλώ μην ξεφεύγουμε. Μιλάω σε περίπτωση που πρέπει να επιβραδύνουμε γιατί πρέπει να σταματήσουμε.

  10. #10


    Βασικα εγω αφηνω την μανετα,ειτε οδηγω μηχανακι χωρις abs,ειτε με,γιατι βυθιζεται το μπροστινο και το χανεις,
    οποτε φρεναρω και αφηνω την μανετα πριν το σαμαρακι η την λακκουβα.

  11. #11
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της gior-gos
    Εγγραφή
    22/02/2014
    Μηνύματα
    1.263
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από taisteal Προβολή μηνύματος
    Εγω που τα σαμαρακια και τις λακκουβες τα περναω με γκαζι μαλλον θελω μαθηματα



    Το καλυτερο ειναι γκαζι και σουζα

  12. #12
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της gior-gos
    Εγγραφή
    22/02/2014
    Μηνύματα
    1.263
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από George_Sp Προβολή μηνύματος
    Παρακαλώ μην ξεφεύγουμε. Μιλάω σε περίπτωση που πρέπει να επιβραδύνουμε γιατί πρέπει να σταματήσουμε.
    Ωπ, sorry George

  13. #13
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της dimzan
    Εγγραφή
    25/05/2010
    Μηνύματα
    1.101
    αυτο ακριβως που περιγραφεις το εχω δοκιμασει σε πλαστικο σαμαρακι πολλες φορες. η προσφυση στο συγκεκριμενο σαμαρακι ειναι παντα μικροτερη και ειναι σχετικα πλατυ και οχι κατακορυφο.

    επειδη περναω συχνα απο αυτο το σημειο δοκιμαζω το abs (σε bandit k8) να δω πως θα αντιδρασει. αυτο που παρατηρησα ειναι οτι μου τιναζει τη μανετα για οση ωρα ειναι η μπροστινη ροδα πανω στο σαμαρακι, αρα και εχει λιγοτερη προσφυση, και μετα πιανει αμεσως κανονικα. Το ποσο αμεσως δε μπορω να στο πω σε νουμερο, δηλαδη τοση αποσταση μετα το κατεβασμα της ροδας απο το σαμαρακι, αλλα οταν προσπαθησα να αφησω τη μανετα πριν και πανω στο σαμαρακι, και να πατησω φρενο ξανα σταματουσα σε μεγαλυτερη αποσταση.

    στην περιπτωση που η ροδα αναπηδησει ειχε εχεις abs ειτε οχι δεν εχει νοημα να πατησεις φρενο οσο η ροδα ειναι στον αερα ή εχει πολυ χαμηλη προσφυση. Αν πατησεις φρενο στον αερα με abs θα σου τιναξει τη μανετα οσο εινια στον αερα και μετα θα πιασει κανονικα.

    εαν παλι πλησιαζεις φρεναριστος σε λακουβα ή σαμαρακι καλο ειναι να αφησεις το φρενο πριν το σαμαρακι για να μην τερματισεις την αναρτηση. Αλλα και φρεναριστος να πεσεις σε λακουβα το abs δεν αντιδρα περιεργα. Σε εμενα τουλαχιστο μυο χει τυχει σε σκατοδρομο της Αθηνας να πεσω φρεναριστος σε λακουβαρα ΝΑ . Προφανως τερματισε καικοπανησε η μπροστινη αναρτηση , όμως το abs με φρεναρε σωστα. Επισης, μια φορα που εφυγα στα χορτα (πλαϊνο διπλα απ την ασφαλτο) με 130+χλμ, και προφανως μιλαμε για ανωμαλο εδαφος με λακουβες και σαμαρια και πετρες, το abs δουλεψε υπερωριες οσο παταγα τερμα τη μανετα και το πεταλ. Ειναι θαυμα που ζω, αλλα αυτο ειναι αλλη υποθεση. Η υποθεση ειανι τοι δεν εχω και κανα μηχανακι με τρομερα φρενα ή κανα σουπερ εξελιγμενο abs, ομως διαπιστωσα απο πρωτο χερι οτι μια χαρα δουλευει ακομα και σε ακραιες συνθηκες.

    Κοινως, αμα εχεις abs, τα πατας ολα τερμα και εισαι οκ.
    Να μου θυμιζετε οτι ειμαι νεος οδηγος στις μηχανες και δεν πρεπει να παιρνουν τα μυαλα μου αερα...

    για να μπορουμε να μιλαμε κι αυριο!

  14. #14
    vlepis oti ta politismena proionta ine gia politismenous topous stin elada me tous xalia dromous pou pantou ise se idiki diadromi ta ABS ine axrista opote ke ta ksilonis i den ta agorazis stin lakouva panta anigoume gkazi ke travame timoni mpros ta piso gia na perasi o mprostinos troxos oso ginete ston aera to freno ine katastrofiko se poles periptosis

    ke gia ton piso troxo sikonoume kolo apo tin sela gia na min epivarinoume ton gdoupo...
    afrotwin
    egkegramenos apo 9/12/2003

  15. #15
    The Tech guy Το avatar του/της George_Sp
    Εγγραφή
    04/06/2012
    Μηνύματα
    2.118
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από dimzan Προβολή μηνύματος
    αυτο ακριβως που περιγραφεις το εχω δοκιμασει σε πλαστικο σαμαρακι πολλες φορες. η προσφυση στο συγκεκριμενο σαμαρακι ειναι παντα μικροτερη και ειναι σχετικα πλατυ και οχι κατακορυφο.

    επειδη περναω συχνα απο αυτο το σημειο δοκιμαζω το abs (σε bandit k8) να δω πως θα αντιδρασει. αυτο που παρατηρησα ειναι οτι μου τιναζει τη μανετα για οση ωρα ειναι η μπροστινη ροδα πανω στο σαμαρακι, αρα και εχει λιγοτερη προσφυση, και μετα πιανει αμεσως κανονικα. Το ποσο αμεσως δε μπορω να στο πω σε νουμερο, δηλαδη τοση αποσταση μετα το κατεβασμα της ροδας απο το σαμαρακι, αλλα οταν προσπαθησα να αφησω τη μανετα πριν και πανω στο σαμαρακι, και να πατησω φρενο ξανα σταματουσα σε μεγαλυτερη αποσταση.

    στην περιπτωση που η ροδα αναπηδησει ειχε εχεις abs ειτε οχι δεν εχει νοημα να πατησεις φρενο οσο η ροδα ειναι στον αερα ή εχει πολυ χαμηλη προσφυση. Αν πατησεις φρενο στον αερα με abs θα σου τιναξει τη μανετα οσο εινια στον αερα και μετα θα πιασει κανονικα.

    εαν παλι πλησιαζεις φρεναριστος σε λακουβα ή σαμαρακι καλο ειναι να αφησεις το φρενο πριν το σαμαρακι για να μην τερματισεις την αναρτηση. Αλλα και φρεναριστος να πεσεις σε λακουβα το abs δεν αντιδρα περιεργα. Σε εμενα τουλαχιστο μυο χει τυχει σε σκατοδρομο της Αθηνας να πεσω φρεναριστος σε λακουβαρα ΝΑ . Προφανως τερματισε καικοπανησε η μπροστινη αναρτηση , όμως το abs με φρεναρε σωστα. Επισης, μια φορα που εφυγα στα χορτα (πλαϊνο διπλα απ την ασφαλτο) με 130+χλμ, και προφανως μιλαμε για ανωμαλο εδαφος με λακουβες και σαμαρια και πετρες, το abs δουλεψε υπερωριες οσο παταγα τερμα τη μανετα και το πεταλ. Ειναι θαυμα που ζω, αλλα αυτο ειναι αλλη υποθεση. Η υποθεση ειανι τοι δεν εχω και κανα μηχανακι με τρομερα φρενα ή κανα σουπερ εξελιγμενο abs, ομως διαπιστωσα απο πρωτο χερι οτι μια χαρα δουλευει ακομα και σε ακραιες συνθηκες.

    Κοινως, αμα εχεις abs, τα πατας ολα τερμα και εισαι οκ.
    περιεκτικότατος και με πολλά διαφορετικά παραδείγματα. τσάκω μια μπυρίτσα

Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. Απαντήσεις: 12
    Τελευταίο μήνυμα: 17/03/2010, 19:38
  2. Διακοπή τροφοδοσίας μετά από λακούβα.
    από BUSA MAKIS στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 20
    Τελευταίο μήνυμα: 08/06/2007, 19:56
  3. Έετσι θα ειμαστε μετα απο 50 χρονια!!!
    από dela στο forum Ανέκδοτα & χιούμορ
    Απαντήσεις: 0
    Τελευταίο μήνυμα: 12/11/2003, 19:36

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF