Αλλαζουμε γραναζια στη μηχανη μας.
Για ποιο λογο,τι κερδιζουμε,τι χανουμε?
Γιατι να αλλαξω το μπροστα και οχι το πισω η το αντιθετο?
Αξιζει τον κοπο η κανουμε ζημια στη μηχανη μας?
ΥΓ Δεν με ενθουσιαζουναι οι πολυ επιστημονικες προσεγγισεις.
Αλλαζουμε γραναζια στη μηχανη μας.
Για ποιο λογο,τι κερδιζουμε,τι χανουμε?
Γιατι να αλλαξω το μπροστα και οχι το πισω η το αντιθετο?
Αξιζει τον κοπο η κανουμε ζημια στη μηχανη μας?
ΥΓ Δεν με ενθουσιαζουναι οι πολυ επιστημονικες προσεγγισεις.
Αλλάζεις τις σχέσεις μετάδωσης.
Ερχεται ο Άρης (Aka σαπιλας) με το σχετικό manual
Αλίμονο σ’ αυτούς που δεν ξέρουν ότι δεν ξέρουν αυτά που δεν ξέρουν.
Μεγααααλη ιστορία, θυμάμαι όταν είχα αρχίσει να ασχολούμαι σοβαρά με τα χώματα, που προσπαθούσα να απλώσω τις σχέσεις σε ένα CR250 που είχα τότε.
Δοκιμές επί δοκιμών, μακραινε πολύ, έχανε νεύρο, έβραζε και πέταγε νερά,μεχρι να το φέρω στα μέτρα που ήθελα γέμισα ένα τελάρο γραναζια
Εγώ έβαλα πάντως στο hornet από 525, 520 και αλουμινένια γρανάζια μπρος πίσω και νιώθω ότι εχω μι ταχύτητα κάτω , με ιδία δόντια.
Αααα και σηκώνετε η πρώτη αν έχω καλή άσφαλτο.ασε το γραναζομα και κάνε κάτι τέτοιο.
Rule of thumb: +1 εμπρός = -3 πίσω
Αυξάνοντας τα δόντια εμπρός (ή μειώνοντας τα πίσω) "μακραίνεις" τη μετάδοση, οπότε:
1) χάνεις σε ρεπρίζ
2) κερδίζεις σε τελική ταχύτητα
3) γενικά μειώνεις τις στροφές συγκριτικά με την ταχύτητα που κινείσαι
Μειώνοντας τα δόντια εμπρός (ή αυξάνοντας τα πίσω) "κονταίνεις" τη μετάδοση και αντιστρέφεις τα παραπάνω.
Αλλάζεις το μπροστά γιατί:
α) είναι πιο εύκολο
β) είναι φθηνότερο
γ) με συν/πλην 1 δόντι πετυχαίνεις ό,τι με συν/πλην 3 στο πίσω
Αλλάζεις το πίσω γιατί:
i) μπορείς να παίξεις πιο "μικρομετρικά" με συν/πλην 1 ή 2 δόντια
ii) έχεις αισθητήρα ταχύτητας στο κιβώτιο και θέλεις να έχεις ακριβή ένδειξη στο κοντέρ
Για το (ii) έχω μια επιφύλαξη για το αν επηρεάζεται γενικά από την αλλαγή της σχέσης μετάδοσης, ας μιλήσουν οι εμπειρότεροι.
Εμένα σκασίλα μου, έχω ατέρμονα.
Δεν θελω να αλλαξω γραναζια,να μαθω θελω.Εκανα συγκεκριμενες ερωτησεις.
Αλλάζεις τη σχέση τελικής μετάδοσης. Δηλ. τη "μακραίνεις" ή την "κονταίνεις".
Ουσιαστικά, το κάνουμε για να εκμεταλλευτούμε καλύτερα τον κινητήρα μας στις συνθήκες στις οποίες συνήθως οδηγούμε.
Συνήθως αλλάζουμε πίσω γρανάζι, παρόλο που είναι ακριβότερο. Το μπροστά έχει μεγαλύτερη επίδραση (περίπου, εμπρός/πίσω = 1/3), αλλά έχει και περιορισμούς. Δεν μπορείς να το μεγαλώσεις ιδιαίτερα, ούτε να το μικρύνεις κάτω από κάποιο αριθμό δοντιών.
Αξίζει, αν ξέρεις τι θέλεις να πετύχεις.
Το τι θα πετύχεις συγκεκριμένα στη δική σου μοτοσυκλέτα μπορείς να το δεις εδώ : http://www.gearingcommander.com/
Χαίρομαι που ηρθε κι ο Αντωνης οπότε δεν χρειάζεταινα πω κατι αλλο εγω.
Pan(dvs) να σου απαντησω εν συντομία, γιατί δεν εχω και πολύ χρόνο τώρα.
Αλλάζεις γρανάζωμα γενικά οταν έχεις διαφορετικές απαιτήσεις απο την μοτο σου σε σχέση με το πως την παραδίδει ο κατασκευαστής.
πχ
Αν θέλεις να κανεις συνεχώς ταξίδια και να έχεις τον κινητήρα σου να γυρίζει σε λιγότερες στροφές για ιδια ταχύτητα, αλλά και για οικονομία, τότε το μακραίνεις.
Το πόσο, εξαρτάται απο την χρήση και φυσικά και απο την μοτοσυκλέτα.
Αν θέλεις να πηγαίνεις μόνο στην πίστα και να έχεις παντού γεμάτο το μοτέρ παρ όλο που είναι 600cc το κονταίνεις.
Για τις πίστες στην Ελλάδα παντα το κονταίνεις, και μαλιστα πολύ, γιατί δεν υπάρχει περίπτωση να πιάσεις τελική ετσι κι αλλιώς αφού οι ευθείες είναι μικρές.
Αν είσαι stunt freak και θελεις να σηκώνεται με τη μια και χωρίς πολύ γκάζι η αμπραγιαρισμα, βαζεις ταψί πίσω και μικρό μπροστά. Μπορεί να εχεις μετα ενα superbike με τελική 100 χλμ/ωρα αλλά δεν σε νοιάζει αυτό.
sapila racing team
bimota SB6 1995
Hornet 900 2005
Yamaha SR500 1981
BMW R75/6 1975
BMW R26 1957
Oχι ρε,οντως ειναι ενα θεμα που ηθελα να το ψαξω,με αφορμη παρομοιο θεμα που ξεκινησε σε ληστοφορουμ.
Δεν ειμαι ασχετος ,αλλα θελω να ακουσω καποιες αποψεις.
Δηλαδη οταν βαζω μεγαλυτερο γραναζι πισω και κερδιζω σε τελικη.Περα απο αυτο εχω αλλα ωφελη,κανω ζημια στη μηχανη?