Μιας και αναφερατε τα παρτάλια που ανατινάζονται, βρήκα κάτι σχετικό που δείχνει ότι σε δυναμόμετρο αδράνειας (όπως ανέφερε ο Αγης) όντως υπάρχει μια διαφορά αφού η διαφορά της επιτάχυνσης εκφράζεται ως μεγαλύτερη ιπποδύναμη αλλά και ροπή.Αρχικά δημιουργήθηκε από Tpap
Γιατρέ μου, επειδήΣ τώρα είσαι on point,
θα σΕ έλεγα ότι συμφωνώ μόνο κατά το ήμισυ της παραπάνω θέσης σου. Πιστεύω ότι η ισχύ θα είναι μικρότερη αλλά η ροπή μεγαλλίτερη.
Δεν μπορώ να υποθέσω ποσότητες στις διαφορές, αλλά έστω και λίγο, η ροπή μάλλον θα είναι περισσότερη.
Ωστόσο αν θυμάμαι καλά, το θέμα που άγγιξες παραπάνω για ελαφρώματα βολάν έχει πάλι κάπου αναπτυχθεί...
ο Βύρωνας ξέρει καλλίτερα γιατί αφορούσε το παρτάλι του.![]()
![]()
Τέτοιου είδους διαφορά στην ιπποδύναμη θα φανεί και με ελαφρύτερη αλυσίδα, ή ακόμα και με ελαφρύτερες ζάντες.
Το διάγραμμα παρακάτω αφορά το ίδιο μηχανάκι με και χωρίς βάρος στο βολάν (1 kg) μετρημένο με 1 ώρα διαφορά μεταξύ των 2 μετρήσεων.
Here is a dynograph of a bone stock bike with Slip-on's vs the same bike with the lighter flywheel. the weather conditions were basically identical as the tests were done less than 1 hour apart.
Please remember that the Dynojet dyno is an 'Inertia' dyno so this is measuring acceleration, we get the same basic graph when we have the bottom scale in rpm, speed or time but I left it as rpm as not to confuse anyone The bike does not have a powercommander, custom map or anything like that in it, but rather than look at the 'number' look at the effect a 2lb lighter flywheel has on 'acceleration'
![]()