@sapila....
Έπεσα πάνω σε κατασκευή που ίσως σε ενδιαφέρει.
Τις συγκεκριμένες μπαταρίες τις χρησιμοποιώ και γω, εδώ και ένα χρόνο.....πολύ ικανοποιημένος
@sapila....
Έπεσα πάνω σε κατασκευή που ίσως σε ενδιαφέρει.
Τις συγκεκριμένες μπαταρίες τις χρησιμοποιώ και γω, εδώ και ένα χρόνο.....πολύ ικανοποιημένος
Στων χιλιομέτρων την ερημιά....
..... και στη σιωπή των χρονομέτρων
Γνωρίζοντας την ονομαστική χωρητικότητα της μπαταρίας σου (και υποθέτοντας ότι είναι τυπική μπαταρία οξέων μολύβδου, πλήρως φορτισμένη και σε καλή κατάσταση) τότε μπορείς να υπολογίσεις τον χρόνο εκφόρτισής της χρησιμοποιώντας τον νόμο του Peukert (πάντως σίγουρα δεν αρκεί μια απλή διαίρεση):
t = H * ((C * V) / (P * H)) ^ k
η αλλιώς
t = H * exp(k * ln((C * V) / (P * H)))
Όπου t ο χρόνος εκφόρτισης που θέλεις να υπολογίσεις, Η ο χρόνος στον οποίο μετρήθηκε η ονομαστική χωρητικότητα της μπαταρίας (τυπικά 20 ώρες), V η τάση της μπαταρίας (τυπικά 12 Volt), [i]P[i] η ισχύς που τραβάς από την μπαταρία και k μια σταθερά που, για μπαταρίες οξέων μολύβδου, είναι γύρω στο 1.2. Άρα:
t = 20 * exp(1.2 * ln((C * 12) / (P * 20)))
άρα μια μπαταρία ονομαστικής χωρητικότητας 6Ah, με συνολικό φορτίο 50Watt (για παράδειγμα), θα την αποφορτίσεις εντελώς σε:
t = 20 * exp(1.2 * ln((6 * 12) / (50 * 20))) = 0.85 ώρες = 51 λεπτά
(Τώρα το 'δα το θέμα και είπα να πω τη μαλακία μου. Με το μπαρδόν, έτσι...)
Σωστά.....αλλά άμα βρεις κατασκευαστή (ακόμα και από τους μεγάλους) να σου δώσουν τον αριθμό Peukert
να μΕ το πεις και μένα...είναι σχεδόν εμπειρικός, και διαφοροποιείται τα μάλα ακόμα και από μπαταρία σε μπαταρία της ίδιας παρτίδας κατασκευής
Στων χιλιομέτρων την ερημιά....
..... και στη σιωπή των χρονομέτρων
(α) Το λινκ φαίνεται να μην παίζει EDIT: ΑΚΥΡΟ
(β) Δίκιο έχεις είμαι σίγουρος, αλλά φαντάζομαι ακόμα και με ένα k (γι' αυτό δε μιλάμε?) απ' το πανέρι (δηλ. αντιπροσωπευτικό για τον τύπο της μπαταρίας) παίρνεις μια κάπως καλύτερη εκτίμηση απ' το να διαιρέσεις απλά τα αμπερώρια. Για μεγαλύτερη ακρίβεια, έχεις φυσικά δίκιο...
εγώ τώρα δηλαδή που με σχετικά αποδεκτή ακρίβεια έβαλα 4,2 Ah σε μια 11Ah μπαταρία μετά από πλήρη αποφόρτιση αρχίζω οικονομίες ή αντέχει ακόμα?
Δεν σε κατάλαβα ρε stefanos ..."έβαλα" ή μήπως εννοείς "έβγαλα"....??
αν είναι το δεύτερο είσαι κάτω από το 50% της ονομαστικής, άρα η μπαταρία είναι για αλλαγή, αλλά παίζει ρόλο πως έκανες την εκφόρτιση...
@npat Ο αριθμός Peukert επηρεάζει το αποτέλεσμα λογαριθμικά.Μιά μικρή διαφορά από 1.08 στο 1,5 και έβγαλες σχεδόν 100Ah διαφορά στην ίδια μπαταρία (δες στο link)
Στων χιλιομέτρων την ερημιά....
..... και στη σιωπή των χρονομέτρων
Μπαταριολόγοι να κάνω μια ερώτηση ?
Σε μια μπαταρία κλειστού τύπου με υγρά μπορεί κάποιος να περιγράψει την διαδικασία πρώτης ενεργοποίησης της , και φόρτισης .![]()
Λογικά μέσα στο κουτί έχει ένα μπουκαλάκι, και ένα χαρτί που περιγράφει την διαδικασία πρώτης ενεργοποίησης...
Γενικά...... ανοίγεις τα καπάκια στο πάνω μέρος της μπαταρίας, προσθέτεις το υγρό από το μπουκαλάκι, στο επίπεδο του δείκτη, και αφήνεις την Φύση να κάνει την δουλειά της για 1-2 ώρες (με ανοιχτά τα καπάκια και σε αεριζόμενο μέρος).
Κατόπιν μετράς την τάση στους πόλους την μπαταρίας....αν είσαι περίπου στα 13,5 Volt -και πάνω-πήρες καλή μπαταρία.....μετά κλείνεις τα καπάκια ερμητικά.
εγώ μετά από αυτό, θα την έβαζα και κανένα τρίωρο στον φορτιστή, πριν την βάλω στην μηχανή
Στων χιλιομέτρων την ερημιά....
..... και στη σιωπή των χρονομέτρων
οκ !! και γω κάπως έτσι το ξέρω .
Η απορία μου είναι μόνο στο διάστημα που πρέπει να μείνει ανοιχτό το καπάκι με τα υγρά μέσα .
Άλλοι λένε για ένα χρονικό διάστημα 30 λεπτών και άλλοι υποστηρίζουν πως κατευθείαν κουμπώνεις χωρίς να περιμένεις . :wacko:
Αν χάσει υγρά από το 30 λεπτό με τι συμπληρώνω , με αυτά που πουλάνε στα βενζινάδικα ?![]()
Κανονικά η ποσότητα του ηλεκτρολύτη που θα χάσει πρέπει να είναι ελάχιστη, και δεν θα το αντιληφθείς ......
Για να είσαι σίγουρος πότε θα κλείσεις τα καπάκια, βάλε το αυτί σου κοντά στα ανοιγμένα καπάκια (χωρίς τσιγάρο στο στόμα εεεε...!!!!) ...στην αρχή θα ακούς φυσαλίδες όπως όταν βάζεις φρεσκοανοιγμένη γκαζόζα σε ποτήρι....όταν δεν ακούς πια τίποτε , κλείστα.
Στων χιλιομέτρων την ερημιά....
..... και στη σιωπή των χρονομέτρων
Ρε παιδια για να μην ανοιγω νεο θεμα,μηπως ξερει κανεις τις μπαταριες exide?
εχω βρει αυτην εδω http://www.louis.de/index.php?topic=...036769&lang=en
αλλα δεν καταλαβαινω γιατι εχει τοσο πολυ ακριβα...
υπαρχει κανας μπαταριολογος που να καταλαβαινει τιποτα παραπανω?![]()
Motoadv.gr- The Best Motorcycle Travel Blog
Χοντρικά , επειδή είναι τεχνολογίας agm όπως και οι odyssey .
Τώρα τι είναι η τεχνολογία agm και γιατί πρέπει να τι πληρώνουμε τόσο ακριβά , θα σου πει καλύτερα κάποιος άλλος που θα το ξέρει καλύτερα .![]()
θενκς παιδες...
Motoadv.gr- The Best Motorcycle Travel Blog
AGM =Absorbed glass mat
Στην ουσία ο ηλεκτρολύτης απλώνεται πάνω σε ένα στρώμα με υαλονήματα ανάμεσα στα ηλεκτρόδια του κάθε στοιχείου της μπαταρίας.Αυξάνει την ποσότητα του ηλεκτρολύτη μέσα στην μπαταρία με συνέπεια την αύξηση της διάρκειας ζωής της μπαταρίας.Η κατασκευή τους είναι πιο δύσκολη και γιαυτό και το κόστος υψηλότερο......too much κατά την γνώμη μου
Στων χιλιομέτρων την ερημιά....
..... και στη σιωπή των χρονομέτρων