Σελίδα 1 από 5 12345 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 66

Θέμα: Μπαταρία και σωστα Ah ?

  1. #1
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της PortisHead
    Εγγραφή
    25/05/2006
    Μηνύματα
    2.603

    Μπαταρία και σωστα Ah ?

    Δυστυχώς έμεινα απο μπαταρια.
    Τη μια πάνω στη μηχανη , σταματω σε ΑΤΜ για να βγαλω χρήματα , την άλλη...νεκρη η μπαταρια.
    Και στα αμαξια και στις μηχανες , παντα ετσι με αφηνει...χωρις καμια προειδοποίηση.
    Τεσπα...ειχε κοντα εναν τύπο που πουλουσε μπαταριες , και ενω η μαμισια ιαπωνεζικη ήταν

    12V - 10Ah

    βάλαμε μία

    12V - 11Ah (δεν ειχε άλλη που να ταιριάζει)

    Παίζει κανεναν ρόλο ?
    Κάνει κάπου ζημιά οτι ειναι 1Αh παραπάνω ?
    Αποτι μου είπε ο "επιστήμονας" τα Volt εινα ιαυτα που μετράνε και πρέπει να ειναι σωστα.


  2. #2
    αμουσο μελος Το avatar του/της DrBig
    Εγγραφή
    26/11/2007
    Μηνύματα
    6.558
    Αυτο που βασικα μετραει (εκτος απο το προφανες των βολτ) ειναι τα CCA (cold cranking amps), δηλαδη να μπορει η μπαταρια να δωσει το ρευμα που απαιτει η μιζα να γυρισει οταν η μηχανη ειναι κρυα και η θερμοκρασια χαμηλη. Τα Ah σχετιζονται με την ενεργεια που μπορει να αποθηκευσει μια μπαταρια, δηλαδη ποση ωρα μπορει να δουλευει η μιζα αν η μηχανη δυσκολευεται να παρει μπροστα.
    Αν θεωρητικα μια μηχανη δεν εχει κανενα προβλημα στο ξεκινημα, τοτε και μια μπαταρια λιθιου με πολυ λιγοτερα Ah απο τα προτεινομενα του κατασκευαστη μπορει να σε καλυψει. Αυτες βγαζουν πολυ περισσοτερα CCA απο τις μολυβδου, ειναι πολυ μικροτερες και ελαφρυτερες αλλα και πιο ακριβες. Το καλο τους ειναι οτι αν εχεις πανω απο μια μηχανη, χρειαζεσαι μονο μία μιας και χωρανε παντου λογω διαστασεων.
    Ολα περναν αλλα αφηνουν τρυπα.

  3. #3
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της balakia
    Εγγραφή
    10/04/2010
    Μηνύματα
    223
    τα ah σου λενε ποσα αμπερ αντεχη να δωσει η μπαταρια για μια ωρα.

  4. #4
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της PortisHead
    Εγγραφή
    25/05/2006
    Μηνύματα
    2.603
    ΟΚ , thanks.
    Αρα δεν κινδυνευει το κυκλωμα απο κατι.

  5. #5
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.703
    Αρχικά δημιουργήθηκε από balakia
    τα ah σου λενε ποσα αμπερ αντεχη να δωσει η μπαταρια για μια ωρα.
    Βαριά κουβέντα αλλά ας πούμε ότι έτσι είναι ...

    Η χωρητικότητα της μπαταρίας δίνεται από τους κατασκευαστές με λίγο tricky τρόπο και ΠΟΤΕ δεν μετριέται με φορτίο που τραβάει πάνω από το 1/20 της ονομαστικής της χωρητικότητας σε Amperes, για ακρως ευνόητους λόγους...
    (οι οποίοι απλά συνίστανται στο ότι ο ρυθμός εκφόρτισης δεν έιναι απλά το γινόμενο του ρεύματιος επί τον χρόνο αλλά και του ΠΟΣΟΥ ρεύματος)

    Μια μπαταρία π.χ. 50Ah ΔΕΝ εκφορτίζεται στον ίδιο βαθμό με 50Α Χ 1h και με 5Α Χ 10h..


    @PortisHead: Δεν κινδυνεύει το κύκλωμά σου από τίποτε αλλά μην νομίσεις ότι έκανες και κάτι σοβαρό με 10% oversizing στη χωρητικότητα...
    (χώρια που θα πρέπει να κάνεις 10% περισσότερα χλμ για να φορτίσει πλήρως η καινούρια μπαταρία.. )
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  6. #6
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της PortisHead
    Εγγραφή
    25/05/2006
    Μηνύματα
    2.603
    Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan


    @PortisHead: Δεν κινδυνεύει το κύκλωμά σου από τίποτε αλλά μην νομίσεις ότι έκανες και κάτι σοβαρό με 10% oversizing στη χωρητικότητα...
    (χώρια που θα πρέπει να κάνεις 10% περισσότερα χλμ για να φορτίσει πλήρως η καινούρια μπαταρία.. )
    ΟΚ ,thanks.
    Δεν το επιδίωξα...ηταν η μονη που ταιριαζε απο αποψη μεγέθους.

  7. #7
    Ο ΠΡΟΕΔΡΑΣ Το avatar του/της Anty12
    Εγγραφή
    04/09/2006
    Μηνύματα
    2.210
    Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
    Αυτο που βασικα μετραει (εκτος απο το προφανες των βολτ) ειναι τα CCA (cold cranking amps), δηλαδη να μπορει η μπαταρια να δωσει το ρευμα που απαιτει η μιζα να γυρισει οταν η μηχανη ειναι κρυα και η θερμοκρασια χαμηλη. Τα Ah σχετιζονται με την ενεργεια που μπορει να αποθηκευσει μια μπαταρια, δηλαδη ποση ωρα μπορει να δουλευει η μιζα αν η μηχανη δυσκολευεται να παρει μπροστα.
    Αν θεωρητικα μια μηχανη δεν εχει κανενα προβλημα στο ξεκινημα, τοτε και μια μπαταρια λιθιου με πολυ λιγοτερα Ah απο τα προτεινομενα του κατασκευαστη μπορει να σε καλυψει. Αυτες βγαζουν πολυ περισσοτερα CCA απο τις μολυβδου, ειναι πολυ μικροτερες και ελαφρυτερες αλλα και πιο ακριβες. Το καλο τους ειναι οτι αν εχεις πανω απο μια μηχανη, χρειαζεσαι μονο μία μιας και χωρανε παντου λογω διαστασεων.

    Καλό είναι να αποφεύγονται οι λιθίου στα τροχοφόρα...αυτές θέλουν smart chargers για να είμαστε ασφαλείς και να αποφύγουμε τα χειρότερα...
    Στων χιλιομέτρων την ερημιά....
    ..... και στη σιωπή των χρονομέτρων

  8. #8
    αμουσο μελος Το avatar του/της DrBig
    Εγγραφή
    26/11/2007
    Μηνύματα
    6.558
    Αρχικά δημιουργήθηκε από Anty12
    Καλό είναι να αποφεύγονται οι λιθίου στα τροχοφόρα...αυτές θέλουν smart chargers για να είμαστε ασφαλείς και να αποφύγουμε τα χειρότερα...
    Δεν ειχα ποτε μου, αλλα οι κατασκευαστες τους τις φτιαχνουν ειδικα για τροχοφορα και δεν υπαρχουν προβληματα περαν εκκινησεων σε πολυ χαμηλες θερμοκρασιας.
    Ολα περναν αλλα αφηνουν τρυπα.

  9. #9
    Ο ΠΡΟΕΔΡΑΣ Το avatar του/της Anty12
    Εγγραφή
    04/09/2006
    Μηνύματα
    2.210
    Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
    Δεν ειχα ποτε μου, αλλα οι κατασκευαστες τους τις φτιαχνουν ειδικα για τροχοφορα και δεν υπαρχουν προβληματα περαν εκκινησεων σε πολυ χαμηλες θερμοκρασιας.

    Κοίτα το πρόβλημα με τις περισσότερες από αυτές (λιθίου) είναι ότι θέλουν φορτιστές CCCV (constant-current / constant voltage) και απ' όσο ξέρω κανένα μηχανάκι δεν έχει τέτοιο σύστημα.

    Όλες οι μηχανές έχουν ένα απλό σύστημα ανόρθωσης, στο οποίο η τάση μεταβάλλεται αναλόγως των στροφών, πράγμα κακό για τις λιθίου.

    Ασε που οι μολύβδου αντέχουν σαν γαϊδούρια σε κρύα, ζέστες , υψηλές τάσης φόρτισης, βρώμικο περιβάλλον ....μόνο η επαναλαμβανόμενη βαθιά εκφόρτιση τις καταστρέφει γρήγορα.

    Αν έχεις κανένα link από τους κατασκευαστές που αναφέρεσαι πρόχειρο, ρίχτο, να δούμε αν παρεμβάλουν/προσθέτουν κάτι πριν την μπαταρία.
    Στων χιλιομέτρων την ερημιά....
    ..... και στη σιωπή των χρονομέτρων

  10. #10
    Στρογγυλοφάναρος Το avatar του/της sapila racing
    Moderator
    Εγγραφή
    26/07/2005
    Μηνύματα
    18.224
    Αρχικά δημιουργήθηκε από Anty12
    Κοίτα το πρόβλημα με τις περισσότερες από αυτές (λιθίου) είναι ότι θέλουν φορτιστές CCCV (constant-current / constant voltage) και απ' όσο ξέρω κανένα μηχανάκι δεν έχει τέτοιο σύστημα.

    Όλες οι μηχανές έχουν ένα απλό σύστημα ανόρθωσης, στο οποίο η τάση μεταβάλλεται αναλόγως των στροφών, πράγμα κακό για τις λιθίου.

    Ασε που οι μολύβδου αντέχουν σαν γαϊδούρια σε κρύα, ζέστες , υψηλές τάσης φόρτισης, βρώμικο περιβάλλον ....μόνο η επαναλαμβανόμενη βαθιά εκφόρτιση τις καταστρέφει γρήγορα.

    Αν έχεις κανένα link από τους κατασκευαστές που αναφέρεσαι πρόχειρο, ρίχτο, να δούμε αν παρεμβάλουν/προσθέτουν κάτι πριν την μπαταρία.

    Οι Lithium Phosphate μπαταρίες, δεν εχουν τέτοια προβλήματα και χρησιμοποιούνται εδω και καιρό και σε μοτοσυκλέτες. Απλά είναι ακριβές.

    http://racingbatteries.co.uk/
    sapila racing team

    bimota SB6 1995

    Hornet 900 2005
    Yamaha SR500 1981
    BMW R75/6 1975
    BMW R26 1957

  11. #11
    Ο ΠΡΟΕΔΡΑΣ Το avatar του/της Anty12
    Εγγραφή
    04/09/2006
    Μηνύματα
    2.210
    Αρχικά δημιουργήθηκε από sapila racing
    Οι Lithium Phosphate μπαταρίες, δεν εχουν τέτοια προβλήματα και χρησιμοποιούνται εδω και καιρό και σε μοτοσυκλέτες. Απλά είναι ακριβές.

    http://racingbatteries.co.uk/

    Λάθος ......

    Οι LiFePO4 έχουν μεγάλη ευαισθησία στην φόρτιση προς τα πάνω, και τεράστια, στην εκφόρτιση προς τα κάτω.

    Οι LiFePO4 της Headway , που χρησιμοποιώ στο ποδήλατο μου, έχουν ταβάνι τα 3.65V/cell και πάτωμα τα 2V/cell ....έξω από αυτά τα όρια τις "έχασες".

    Οι Thundersky που είναι πιο διαδεδομένες το ίδιο.


    Και θέλουν και πολύ καλούς φορτιστές......
    Στων χιλιομέτρων την ερημιά....
    ..... και στη σιωπή των χρονομέτρων

  12. #12
    Στρογγυλοφάναρος Το avatar του/της sapila racing
    Moderator
    Εγγραφή
    26/07/2005
    Μηνύματα
    18.224
    Αρχικά δημιουργήθηκε από Anty12
    Λάθος ......

    Οι LiFePO4 έχουν μεγάλη ευαισθησία στην φόρτιση προς τα πάνω, και τεράστια, στην εκφόρτιση προς τα κάτω.

    Οι LiFePO4 της Headway , που χρησιμοποιώ στο ποδήλατο μου, έχουν ταβάνι τα 3.65V/cell και πάτωμα τα 2V/cell ....έξω από αυτά τα όρια τις "έχασες".

    Οι Thundersky που είναι πιο διαδεδομένες το ίδιο.


    Και θέλουν και πολύ καλούς φορτιστές......
    Δεν κατάλαβες τι εννοούσα.
    Ανέφερες οτι χρειάζονται οπωσδήποτε constant-current / constant voltage, και απο ότι φαίνεται αυτό δεν ισχύει.
    Το οτι δεν σηκώνουν overcharging/overdischarging και μαλιστα σε σχετικά στενά περιθώρια ειναι το μειονέκτημά τους.
    Απο την αλλη υπάρχουν πολλοί πλέον κατασκευαστές που πουλάνε τέτοιου είδους μπαταρίες για μοτοσυκλέτες και δουλευουν χωρία να παρεμβάλλεται τίποτα στο κύκλωμα.
    Υπαρχουν και Ελληνικής κατασκευής η μαλλον συναρμολόγησης.

    Τωρα τι ακριβώς εχουν μεσα για να προστατευουν από υπερφόρτωση δεν ξέρω. Απο υπερβολική εκφόρτιση κινδυνευουν επίσης αλλά δεν νομίζω να υπαρψχει καποιο σύστημα προστασίας.
    sapila racing team

    bimota SB6 1995

    Hornet 900 2005
    Yamaha SR500 1981
    BMW R75/6 1975
    BMW R26 1957

  13. #13
    Ο ΠΡΟΕΔΡΑΣ Το avatar του/της Anty12
    Εγγραφή
    04/09/2006
    Μηνύματα
    2.210
    Αρχικά δημιουργήθηκε από sapila racing
    Δεν κατάλαβες τι εννοούσα.
    Ανέφερες οτι χρειάζονται οπωσδήποτε constant-current / constant voltage, και απο ότι φαίνεται αυτό δεν ισχύει.
    Το οτι δεν σηκώνουν overcharging/overdischarging και μαλιστα σε σχετικά στενά περιθώρια ειναι το μειονέκτημά τους.
    Απο την αλλη υπάρχουν πολλοί πλέον κατασκευαστές που πουλάνε τέτοιου είδους μπαταρίες για μοτοσυκλέτες και δουλευουν χωρία να παρεμβάλλεται τίποτα στο κύκλωμα.
    Υπαρχουν και Ελληνικής κατασκευής η μαλλον συναρμολόγησης.

    Τωρα τι ακριβώς εχουν μεσα για να προστατευουν από υπερφόρτωση δεν ξέρω. Απο υπερβολική εκφόρτιση κινδυνευουν επίσης αλλά δεν νομίζω να υπαρψχει καποιο σύστημα προστασίας.

    Ναι έχω δει κάποια παιδιά από Βόλο, με τις μπαταρίες τους στο e-bay.

    Χωρίς προστασία προς τα πάνω και προς τα κάτω, είναι πεταμένα λεφτά.....
    στα ίδια χρήματα που θα σου κοστίσει η μία από αυτές, έχεις πληρώσει τις μολύβδου (με λίγη προσοχή στην χρήση/συντήρηση) για 10-12 χρόνια.......just my two cents.




    edit: Με φόρτιση CCCV και την μέγιστη χωρητικότητα τους εκμεταλλεύεσαι, και τον χρόνο ζωής φτάνεις σε αυτόν που δίνει ο κατασκευαστής.....ας αλλάξουμε το "οπωσδήποτε" σε "καταλληλότερο"
    Στων χιλιομέτρων την ερημιά....
    ..... και στη σιωπή των χρονομέτρων

  14. #14
    Στρογγυλοφάναρος Το avatar του/της sapila racing
    Moderator
    Εγγραφή
    26/07/2005
    Μηνύματα
    18.224
    Αρχικά δημιουργήθηκε από Anty12
    Ναι έχω δει κάποια παιδιά από Βόλο, με τις μπαταρίες τους στο e-bay.

    Χωρίς προστασία προς τα πάνω και προς τα κάτω, είναι πεταμένα λεφτά.....
    στα ίδια χρήματα που θα σου κοστίσει η μία από αυτές, έχεις πληρώσει τις μολύβδου (με λίγη προσοχή στην χρήση/συντήρηση) για 10-12 χρόνια.......just my two cents.




    edit: Με φόρτιση CCCV και την μέγιστη χωρητικότητα τους εκμεταλλεύεσαι, και τον χρόνο ζωής φτάνεις σε αυτόν που δίνει ο κατασκευαστής.....ας αλλάξουμε το "οπωσδήποτε" σε "καταλληλότερο"
    Συμφωνώ απόλυτα με το 'καταλληλότερο'.

    Ομως δεν ειναι πεταμένα λεφτά με τίποτα. Απλά εξαρτάται απο την χρήση.
    Για μια καθημερινή μοτοσυκλέτα δεν νομίζω οτι υπάρχει λόγος, αλλά για μια μοτοσυκλέτα SS που παει στην πίστα η μια Enduro που θα συνέφερε να χάσει βάρος, μαλλον αξίζει.

    Οταν πχ μπορείς να γλυτώσεις πανω από 2 κιλά σε ενα V2 1000cc, η να βρείς αλλη θέση για την μπαταρία αφού ειναι πολύ μικρότερη, μπορεί το κόστος να δικαιολογείται.
    sapila racing team

    bimota SB6 1995

    Hornet 900 2005
    Yamaha SR500 1981
    BMW R75/6 1975
    BMW R26 1957

  15. #15
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της stefanos
    Εγγραφή
    16/06/2002
    Μηνύματα
    6.067
    πάντως δεν βλέπω γιατί να μην μπορεί να τοποθετηθεί ένας charger-balancer πάνω στη μηχανή και να αναλάβει το έργο της φόρτισης.

Σελίδα 1 από 5 12345 ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. Απαντήσεις: 98
    Τελευταίο μήνυμα: 07/01/2018, 21:20
  2. μπαταρια και xenon σε hornet 08
    από hornettrela στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 3
    Τελευταίο μήνυμα: 18/06/2013, 20:58
  3. Μπαταρία και συναγερμος
    από Pepito στο forum Honda VFR's
    Απαντήσεις: 4
    Τελευταίο μήνυμα: 13/03/2007, 00:02
  4. Μπαταρία και συναγερμος
    από Pepito στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 12
    Τελευταίο μήνυμα: 06/03/2007, 02:40

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF