Σελίδα 1 από 4 1234 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 56

Θέμα: Αλλαγή πίεσης σε ζεστά ελαστικά

  1. #1

    Αλλαγή πίεσης σε ζεστά ελαστικά

    Υπάρχει θέμα αν κατεβάσω/ανεβάσω πίεση στα λάστιχα όταν αυτά είναι ζεστά;

    Έστω ότι ξεκινάω και κάνω 200χλμ εθνική (ξέρω πόση πίεση έχω με κρύα λάστιχα πριν ξεκινήσω) και ξέρω ότι θα κάνω άλλα τόσα σε στροφές μετά. Πειράζει να αφαιρέσω όσα psi ξέρω ότι "χρειάζομαι" (για να φτάσω την αντίστοιχη σε κρύα) ξεκινώντας από την οποιαδήποτε μέτρηση θα έχω εκείνη την στιγμή; Θα έχω κάποιο σφάλμα; (με το ίδιο μαραφέτι πες θα γίνουν οι μετρήσεις).

    Ίσως χαζή ερώτηση οκ αλλά θέλω επιβεβαίωση

  2. #2
    Στρογγυλοφάναρος Το avatar του/της sapila racing
    Moderator
    Εγγραφή
    26/07/2005
    Μηνύματα
    18.229
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Joyrider Προβολή μηνύματος
    Υπάρχει θέμα αν κατεβάσω/ανεβάσω πίεση στα λάστιχα όταν αυτά είναι ζεστά;

    Έστω ότι ξεκινάω και κάνω 200χλμ εθνική (ξέρω πόση πίεση έχω με κρύα λάστιχα πριν ξεκινήσω) και ξέρω ότι θα κάνω άλλα τόσα σε στροφές μετά. Πειράζει να αφαιρέσω όσα psi ξέρω ότι "χρειάζομαι" (για να φτάσω την αντίστοιχη σε κρύα) ξεκινώντας από την οποιαδήποτε μέτρηση θα έχω εκείνη την στιγμή; Θα έχω κάποιο σφάλμα; (με το ίδιο μαραφέτι πες θα γίνουν οι μετρήσεις).

    Ίσως χαζή ερώτηση οκ αλλά θέλω επιβεβαίωση
    Θα είσαι στο περίπου, αλλά ΟΚ δεν ειναι πρόβλημα.
    sapila racing team

    bimota SB6 1995

    Hornet 900 2005
    Yamaha SR500 1981
    BMW R75/6 1975
    BMW R26 1957

  3. #3
    M.A.E.Θ.Ρ.Α.Τ. Το avatar του/της sniper
    Εγγραφή
    11/11/2002
    Μηνύματα
    15.787
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Joyrider Προβολή μηνύματος
    ....
    Ίσως χαζή ερώτηση οκ αλλά θέλω επιβεβαίωση
    Είναι.
    Αλίμονο σ’ αυτούς που δεν ξέρουν ότι δεν ξέρουν αυτά που δεν ξέρουν.

  4. #4
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Joyrider Προβολή μηνύματος
    Πειράζει να αφαιρέσω όσα psi ξέρω ότι "χρειάζομαι" (για να φτάσω την αντίστοιχη σε κρύα) ξεκινώντας από την οποιαδήποτε μέτρηση θα έχω εκείνη την στιγμή;
    Μπορείς να γνωρίζεις πόση πίεση θα είχαν τα ελαστικά σου, αν ξεκίναγες με χαμηλότερες πιέσεις, κάτω από τις ίδιες ακριβώς συνθήκες;
    Think faster than you ride

  5. #5
    Ευχαριστώ για τις απαντήσεις

    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Bladerunner Προβολή μηνύματος
    Μπορείς να γνωρίζεις πόση πίεση θα είχαν τα ελαστικά σου, αν ξεκίναγες με χαμηλότερες πιέσεις, κάτω από τις ίδιες ακριβώς συνθήκες;
    Αν το δοκιμάσω υποθέτω ναι. Ο στόχος της ερώτησης είναι για να μην φάω τα ελαστικά στην εθνική και να μην χρειάζεται να περιμένω να κρυώσουν για να μετρήσω.

  6. #6
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Με καταστατική εξίσωση αερίων, 2ο Νόμο Αδερφής-Lussac και υπολογισμό της λανθάνουσας θερμότητας θα την βρεις την άκρη ..
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  7. #7
    Αν έχεις καταγράψει πόση πίεση έχει το κάθε ελαστικό σε διάφορες θερμοκρασίες του, ξεκινώντας πάντα από "αγωνιστικές" πιέσεις, και γνωρίζεις ποια είναι η ιδανική θερμοκρασία για τη χρήση που θέλεις, κι επίσης έχεις το θερμόμετρο μαζί σου για να μετρήσεις εκείνη την ώρα και να συγκρίνεις τα δεδομένα με αυτά που έχεις καταγράψει σε χαρτί ή στο i-pad που έχεις μαζί σου, τότε ...ναι. Στο περίπου θα είσαι εντάξει!

    Σημείωση:
    Στην πίστα κατεβάζουμε πίεση, ώστε να προλάβουν να έρθουν στην ιδανική τους θερμοκρασία λειτουργίας στον λίγο χρόνο που διαρκεί ένα session ή αγώνας. Δε μας ενδιαφέρει ούτε η χιλιομετρική απόδοση ούτε η οικονομία καυσίμου.

    Όταν φτάσεις στο σημείο που ξεκινάνε τα 200km στροφών, κάτι μου λέει ότι τα λάστιχά σου θα είναι ήδη ζεστά (μετά από 200km δρόμου), και δεν θα σε προβληματίσουν με τη συμπεριφορά τους. Αν χαμηλώσεις την πίεση όπως λες, ακόμα και με τον ορθό τρόπο -περιμένοντας να κρυώσουν-, μήπως υπερθερμανθούν με τόσο δρόμο μπροστά σου; Και τελικά έχεις τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που επιδιώκεις;
    Think faster than you ride

  8. #8
    M.A.E.Θ.Ρ.Α.Τ. Το avatar του/της sniper
    Εγγραφή
    11/11/2002
    Μηνύματα
    15.787
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Bladerunner Προβολή μηνύματος
    .....

    Όταν φτάσεις στο σημείο που ξεκινάνε τα 200km στροφών, κάτι μου λέει ότι τα λάστιχά σου θα είναι ήδη ζεστά (μετά από 200km δρόμου), και δεν θα σε προβληματίσουν με τη συμπεριφορά τους. Αν χαμηλώσεις την πίεση όπως λες, ακόμα και με τον ορθό τρόπο -περιμένοντας να κρυώσουν-, μήπως υπερθερμανθούν με τόσο δρόμο μπροστά σου; Και τελικά έχεις τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που επιδιώκεις;
    Και τελικά, η τελική επιδίωξη ποια είναι; Η οικονομία καυσίμου, το κράτημα, η οικονομία ελαστικού,...; Μας λείπει αυτή η πληροφορία.
    Αλίμονο σ’ αυτούς που δεν ξέρουν ότι δεν ξέρουν αυτά που δεν ξέρουν.

  9. #9
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από sniper Προβολή μηνύματος
    Και τελικά, η τελική επιδίωξη ποια είναι;
    Η δική του, φαντάζομαι το κράτημα.

    Η δική μου, να περάσει ευχάριστα (και λίγο εποικοδομητικά) το διάλειμμα που κάνω.
    Think faster than you ride

  10. #10
    Για την μέγιστη ακρίβεια με καλύψατε. Όμως δεν έχω θερμόμετρο και τα λάστιχα είναι σχετικά καινούρια οπότε δεν έχω ακόμα κάνει συγκρίσεις σε διάφορες πιέσεις.

    Όσο για την επιδίωξη είναι όλα αυτά που λες σνάιπερ, όταν φυσικά η διαδρομή είναι μικτή (εθνική/στροφιλίκι όπως στο παράδειγμα). Δεν ψάχνω χρυσή τομή για συγκεκριμένες συνθήκες αλλά ευκολία αλλαγής προτεραιότητας μόνο με ένα μετρητή πίεσης.

  11. #11
    αμουσο μελος Το avatar του/της DrBig
    Εγγραφή
    26/11/2007
    Μηνύματα
    6.558
    Αν υποθεσουμε οτι κρυα τα λαστιχα εχουν 35 psi και ζεστα εχουν 40 psi, και βγαλεις απο τα 40 2 και πας στα 38, τοτε (χοντρικα) οταν αυτα ξανακρυωσουν ΔΕΝ θα εχεις 33, αλλα 35 - 2*35/40 = 35.3 psi

    αυτο ρωτας?
    Ολα περναν αλλα αφηνουν τρυπα.

  12. #12
    Joyrider, για συνεχόμενη οδήγηση τόσες ώρες στο δρόμο, χρειάζεσαι πιέσεις δρόμου.

    Ακόμα και τον γύρο του Μπράλου να κάνεις, ειλικρινά δε βλέπω το λόγο να αλλάξεις πίεση.
    Think faster than you ride

  13. #13
    M.A.E.Θ.Ρ.Α.Τ. Το avatar του/της sniper
    Εγγραφή
    11/11/2002
    Μηνύματα
    15.787
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Bladerunner Προβολή μηνύματος
    Joyrider, για συνεχόμενη οδήγηση τόσες ώρες στο δρόμο, χρειάζεσαι πιέσεις δρόμου.

    Ακόμα και τον γύρο του Μπράλου να κάνεις, ειλικρινά δε βλέπω το λόγο να αλλάξεις πίεση.
    Oh.... Brallos... :a07:
    Αλίμονο σ’ αυτούς που δεν ξέρουν ότι δεν ξέρουν αυτά που δεν ξέρουν.

  14. #14
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από DrBig Προβολή μηνύματος
    Αν υποθεσουμε οτι κρυα τα λαστιχα εχουν 35 psi και ζεστα εχουν 40 psi, και βγαλεις απο τα 40 2 και πας στα 38, τοτε (χοντρικα) οταν αυτα ξανακρυωσουν ΔΕΝ θα εχεις 33, αλλα 35 - 2*35/40 = 35.3 psi
    αυτο ρωτας?
    Ναι αυτό. Υπάρχει δηλαδή κάποιο μικρό σφάλμα.
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Bladerunner Προβολή μηνύματος
    Joyrider, για συνεχόμενη οδήγηση τόσες ώρες στο δρόμο, χρειάζεσαι πιέσεις δρόμου.
    Ακόμα και τον γύρο του Μπράλου να κάνεις, ειλικρινά δε βλέπω το λόγο να αλλάξεις πίεση.
    Δηλαδή άπαξ και φτάσω την άριστη θερμοκρασία για στροφές δρόμου δεν παίζει ρόλο πόση πίεση θα έχω; Απλά αλλάζει ο χρόνος μέχρι να την πιάσω όταν έχω διαφορετική "κρύα" πίεση εκκίνησης;

  15. #15
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Joyrider Προβολή μηνύματος
    Δηλαδή άπαξ και φτάσω την άριστη θερμοκρασία για στροφές δρόμου δεν παίζει ρόλο πόση πίεση θα έχω;
    "Άριστη θερμοκρασία"* ίσον και "άριστη πίεση"*. Και το αντίστροφο.

    Το θέμα είναι τι ακριβώς θέλεις να κάνεις. Υποθέτω ότι θες αυξημένο κράτημα στις στροφές. Δηλαδή (πολύ απλοϊκά) ζεστά ελαστικά. Επαναλαμβάνω ότι τα λάστιχά σου θα είναι ήδη ζεστά! Αν τα ξεφουσκώσεις παραπάνω ή λιγότερο από αυτό που νομίζεις ότι πρέπει, υπάρχει κίνδυνος να υπερθερμανθούν και να γλιστράνε. Χώρια τη μείωση της ζωής τους.

    *Για τις εκάστοτε συνθήκες.
    Think faster than you ride

Σελίδα 1 από 4 1234 ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. Αλλαγή σέλας σε CBF-600
    από el_hymador στο forum Honda CBF's
    Απαντήσεις: 7
    Τελευταίο μήνυμα: 04/08/2006, 16:12
  2. Αλλαγη τιμονιου σε Hornet
    από RαNd στο forum Ανταλλακτικά, βελτιώσεις & aftermarket
    Απαντήσεις: 8
    Τελευταίο μήνυμα: 11/04/2006, 15:56
  3. Αλλαγή ελαστικών σε cbf600s
    από startengine στο forum Ανταλλακτικά, βελτιώσεις & aftermarket
    Απαντήσεις: 0
    Τελευταίο μήνυμα: 28/12/2005, 13:32
  4. ΑΛΛΑΓΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ ΣΕ Tdm 900
    από georgemav στο forum Ανταλλακτικά, βελτιώσεις & aftermarket
    Απαντήσεις: 4
    Τελευταίο μήνυμα: 27/11/2005, 00:49
  5. Αλλαγη λαδιων σε Pc (piii)
    από sonic22 στο forum Off topic
    Απαντήσεις: 24
    Τελευταίο μήνυμα: 27/08/2005, 00:42

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF