
Δημοσιεύθηκε αρχικά από
AUFGEBRACHT
Για να μην το κουράζουμε, η θέση μου επί ανασφάλιστου οχήματος για να μην φέρω άλλο παράδειγμα και ξανακαταλάβεις άλλα, είναι ότι
Καλό είναι όταν έχουμε διάλογο με κάποιον, να μην υποθέτουμε πως είναι ηλίθιος. Δεν «ξανακατάλαβα» άλλα. Πρώτον το «ξανά» είναι άτοπο εκτός αν μου δείξεις προηγούμενη παρανόηση και δεύτερον κατάλαβα καλά αυτό που είπες, το οποίο δεν είναι αυτό που λες τώρα. Όλοι έχουμε ατυχείς - υπερβολικές εκφράσεις κατά καιρούς, καλό είναι να το δεχόμαστε ή τουλάχιστον να τις αναδιατυπώνουμε και όχι να λέμε το κλασσικό «δεν κατάλαβες».
Κατάλαβα, γι αυτό και απάντησα πως τα όπλα είναι φτιαγμένα για άλλο σκοπό. Μη θέλοντας όμως να κάνεις πίσω, μου απαντάς ημι-ειρωνικά για τη σκοποβολή λαμβάνοντας ακόμη πιο άκαμπτη στάση. Δεν κάνει πάντα ο άλλος το λάθος.
όχημα το οποίο ανά πάσα στιγμή για τον οποιοδήποτε χ,ψ,ζ λόγο θα κινηθεί έστω και για ένα μέτρο και για δύο δευτερόλεπτα πρέπει να ασφαλίζεται, τελεία και παύλα. Δεν πάει να το έχεις 364,5 μέρες ακινητοποιημένο και αραγμένο μέσα στο σαλόνι σου, εάν κινηθεί για μισή μέρα το χρόνο πρέπει να έχει ασφάλεια.
Σε αυτό δεν διαφωνούμε στο παραμικρό. Φυσικά και αν υπάρχει έστω και η παραμικρή περίπτωση να κινηθεί το όχημα, θα πρέπει να ασφαλίζεται εκ των προτέρων. Αυτό που λες όμως, μου δείχνει πως απλά δεν με εμπιστεύεσαι όταν σου λέω πως το δικό μου ακινητοποιημένο δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να κινηθεί. Αυτό σημαίνει πως θεωρείς εκ των προτέρων πως θα κάνω κάτι παράνομο. Σύμφωνοι, μπορείς να θεωρείς ότι θέλεις, αλλά δεν είμαστε όλοι σαν το συνάδελφό σου. Μερικοί από εμάς όταν λένε πως το όχημα είναι ακινητοποιημένο, το εννοούν απόλυτα. Το κλασσικό «και γιατί δεν δίνεις πινακίδες ρε μεγάλε», επιφέρει αρκετά πρακτικά προβλήματα ανά περιπτώσεις. Αν δεχθείς πως έχω έστω και ψήγματα δικαίου, θα χαρώ να σου αναφέρω παραδείγματα αν και ήδη έχει γίνει κάτι τέτοιο στο νήμα.
Αυτό όμως που είναι το ενοχλητικό δεν είναι το να καταθέσεις πινακίδες, ούτε το ότι το μέτρο είναι εισπρακτικού χαρακτήρα. Δεν είναι το πρώτο, ούτε το τελευταίο. Είναι πως ο νομοθέτης αλλάζει αντίληψη για τον πολίτη καταργώντας το τεκμήριο της αθωότητας (ξέρεις, αυτό το «αθώος μέχρι αποδείξεως του εναντίου»), θεωρώντας εκ προοιμίου ένοχο κάθε κάτοχο ανασφάλιστου οχήματος (ακόμη και αν είναι σε κούτες).
Το λυπηρό είναι πως σε αυτή του τη θεώρηση, βρίσκει υποστηρικτές. Στην ουσία. το θέμα με τις πινακίδες και τις ασφάλειες αν και θα επιφέρει αρκετά πρακτικά προβλήματα σε κάποιους, είναι μηδαμινής σημασίας.
Το ότι αλλάζει όμως η ματιά του νομοθέτη ως προς τον πολίτη θεωρώντας τον εκ προοιμίου ένοχο (αλλιώς γιατί να επιβάλλει ποινές; ), είναι ένα πετραδάκι που αν το αφήσουμε να κυλήσει, θα πάρει φόρα και δεν θα μπορέσουμε να το σταματήσουμε ποτέ ξανά.
Δεν θα ήθελα να με χτυπήσει κάποιος χωρίς ασφάλεια και να μου πει δικαιολογία "ξέρεις δεν έχω ασφάλεια γιατί το είχα ακινητοποιημένο" κι έτυχε τώρα η κακιά η ώρα...γιαυτό τη λένε κακιά ώρα γιατί δεν ξέρεις πότε θα έρθει!!! Έχω συνάδελφο ο οποίος τη μηχανή την κινεί καθημερινά μόνο το καλοκαίρι και πάει και κάνει ασφάλεια μόνο για 3 μήνες μόνο για να μην πληρώνει λέει κερατιάτικα...όταν του τυχαίνει όμως κάτι με το αυτοκίνητο και χρειάζεται όχημα την καβαλάει να κάνει τη δουλειά του ανασφάλιστη με τη λογική "έλα μωρέ τί να γίνει για μία φορά που την πήρα"... ελπίζω τώρα να έγινα αντιληπτός.