Φαίνεται ότι στις πιο μικρές πίστες οι διαφορές μειώνονται.. Όπως και με τα CRT σε Saschenring και Phillip Island...
Θα ήταν ενδιαφέρον να είχαμε και στοιχεία όπως αέρας, θερμοκρασία, υγρασία κτλ...
Φαίνεται ότι στις πιο μικρές πίστες οι διαφορές μειώνονται.. Όπως και με τα CRT σε Saschenring και Phillip Island...
Θα ήταν ενδιαφέρον να είχαμε και στοιχεία όπως αέρας, θερμοκρασία, υγρασία κτλ...
Give me fuel, Give me fire
Τέρμα πάπαλα φινίτοαλήτη εσπελέτα
http://translate.google.com/translat...tbb=1&ie=UTF-8
it's all a matter of perception
ο ορισμός του ανθρωπάκου: look on and do nothing
http://motomatters.com/news/2013/10/...winter_te.html
Εύχομαι μόνο να επιτύχει η Dorna αυτό που θέλει με τους κανονισμούς, να προσελκύσει δλδ περισσότερες συμμετοχές και να μην βρεθούμε προ εκπλήξεως... Ενδιαφέρον θα έχει αν θα παρουσιαστούν σπεσιαλάκια για να πάρουν ομολογκασιόν γιατί όπως λέει και το άρθρο, στα Superstock παίζουν μόνο 2 εταιρείες, Kawasaki, BMW και Ducati...
Άψογος ο μπαλαφούτρε![]()
Αυτή είναι η ιστορία σήμερα με τα μονοπώλια στα παγκόσμια πρωταθλήματα και με μια αρχή διεφθαρμένη ως το κόκαλο και υπάλληλο της dorna.
Το αλισβερίσι του καραγκιόζη εζπελέτα με την Honda κατέληξε σε συμφωνίαΝ γάμου λοιπόν και εμείς με την ανακοίνωση της fim διαβάσαμε το προσκλητήριο.
Μας καλούν κιόλας φίλε μουλαμόγια
Τα σόγια λοιπόν συμφώνησαν και μένει να δούμε την νέα νύφη που απο ότι μας έχουν πει οι Hondοι θα είναι κούκλα.
it's all a matter of perception
ο ορισμός του ανθρωπάκου: look on and do nothing
Αμφιβάλω αν θα έχει μείνει έστω και μια σοβαρή νέα ιδιωτική συμμετοχή σε 2 χρόνια μετά το 15. Πάλι τα εργοστάσια θα κάνουν κουμάντο, πάλι αυτοί θα είναι μπροστά και αυτό το στηρίζω στο γεγονός του ότι στους αγώνες μοτό όσες φορές οι κανονισμοί σφίγγουν χωρίς να υπάρχει εναλλακτική για πρωτοτυπία απο κάποιον ιδιώτη, κερδισμένοι είναι μόνο αυτοί που αποφάσισαν να σπρώξουν τα πιο πολλά λεφτά.
Όσο σφίγγουν οι κανονισμοί τόσο η κάθε Altea και ο κάθε Bata θα κρέμονται απο τις ιδιωτικές δοκιμές που θα κάνει το εργοστάσιο για να τους προμηθεύσει το σούπερ εξειδικευμένο παρτ.
it's all a matter of perception
ο ορισμός του ανθρωπάκου: look on and do nothing
Απλά με αυτούς τους κανονισμούς στενεύουν τα περιθώρια να υπάρχει αυτό το σπέσιαλ κομμάτι, καθότι ναι μεν θα μπορείς να κάνεις αλλαγές σε πλαίσιο/ψαλίδι αλλά ο κινητήρας θα είναι σε παραπλήσια μορφή του στοκ, δεν θα μπορείς να αλλάζεις τα κύρια μέρη του, το μόνο που κατάλαβα είναι ότι θα επιτρέπεται "πείραγμα" στους εκκεντροφόρους... Οπότε το μηχανάκι της βιτρίνας θα έχει περισσότερη σχέση με αυτό που τρέχει απ'ότι τώρα. Αλλά είπαμε, μην αρχίσουν και βγαίνουν σπεσιαλάκια από το πουθενά...
Ποσώς μας απασχολεί το αν το δικό μας έχει περισσότερη σχέση με αυτό, υπάρχει το πρωτάθλημα stock για αντιπροσωπεύσει τα δικά μας. Ποια δικά μας δηλαδή; Τα limited edition αντιπροσωπεύει.
Ο ρόλος των SBK ήταν απ αρχής το develop των δικών μας. Ήταν για πειραματισμό και εφαρμογή special parts με αποτέλεσμα εμείς να μπορούμε να τα αγοράσουμε αν θέλουμε.
Το αποτέλεσμα των SBK είναι πραγματικά απίστευτα μοτά σαν τα Κ τα s1000 τα R1 τα ΖΧ τα panigale κλπ τούμπανα που μαζί με ένα σωρό after market parts εμείς μπορούμε να αγοράσουμε.
Σε αντίθεση με το motogp που η ουσία του είναι ένα μάτσο τίποτα, (τι πο τα...) αλλά η πολιτική της tv, της μπίζνας και η star chanel οπτική απο τις ορδές των νεοάσχετων που δεν παίρνουν μυρωδιά επικράτησε. Τι άλλο θα γινόταν;
it's all a matter of perception
ο ορισμός του ανθρωπάκου: look on and do nothing
Να ρωτήξω κάτι κι εγώ ο άσχετος? (δε μιλάω ειρωνικά. Αλήθεια να για να καταλάβω ρωτάω γιατί όντως δεν έχω ιδέα.)
(θα μπακαλίσω λίγο για να μπορέσω να εκφράσω την ερώτησή μου)
Το motogp είναι πρωτάθλημα prototype, σωστά? Τρέχουν μηχανές που απαρτίζονται από μέρη που σχεδιάζονται από το μηδέν (χοντρικά). Με άλλα λόγια, σκαρφίζονται 40 σχιστομάτηδες ένα μπιχλιμπίδι που θα μπει σε ένα μοτό και δεν υπήρχε πριν αλλού, κι αυτό το μπιχλιμπίδι θα κάνει αυτό το μοτό πιο γρήγορο (ή σταθερό, ή στριφτερό, γουατέβα).
Εγώ κρατάω εδώ προς το παρόν αυτό το γεγονός σαν την "παρθενογέννεση" τρόπον τινά. Ένα κιβώτιο που μπορεί να μη φτάσει αυτούσιο ποτέ στα δικά μας μοτά (αλλά θα φτάσει η τεχνογνωσία που απαιτείται γιατί δε φτιάχτηκε μόνο του το κιβώτιο, γλιτώνουμε το κομμάτι του "trial and error" που το τρώνε οι οδηγοί δοκιμών και οι αγωνιζόμενοι, γιατί καλά τα σχέδια αλλά το τί δουλεύει και τί όχι φαίνεται κυρίως αφού δοκιμαστεί στην πράξη).
Θα φτάσει τέλος πάντων ένα κιβώτιο σε μας, το οποίο άμεση σχέση με αυτό που κουμαντάρει ο Μάρκεζ μπορεί να μην έχει, αλλά αν δεν είχαν ασχοληθεί να φτιάξουν ένα καινούριο κιβώτιο για το Μάρκεζ δε θα μάθαιναν ποτέ ούτε πώς φτιάχνεται ένα καλύτερο κιβώτιο από το προηγούμενο, ούτε τα υλικά που πρέπει να χρησιμοποιήσουν, ούτε στο τέλος να φτάσει και σε εμάς αυτή η τεχνολογία έστω και με το σταγονόμετρο.
Κοινώς, η γενεσιουργός πηγή όλων των μηχανακίων και των μερών που τα αποτελούν, δεν είναι στην ουσία τα gp? Και η εξέλιξη φυσικά αυτών (δε φτιάχνουμε καινούριο μπιχλιμπίδι κάθε μέρα, βελτιώνουμε και το παλιό).
Αν πάμε τώρα στα SBK, εκεί τρέχουν μηχανάκια που βασίζονται στα δικά μας (ή ίσως πιο σωστά τρέχουν "τα δικά μας") αλλά βελτιωμένα τούμπανα με πολλά after κλπ.
Όπως είπες κι εσύ νωρίτερα:
(στο δεύτερο μέρος τη πρότασης δεν πάω γιατί το έχω καταλάβει)Δημοσιεύθηκε αρχικά από endopandou
Η απορία μου είναι η εξής:
Θα υπήρχαν τα δικά μας για να τα εξελίξει το SBK αν δεν τα είχε παράγει αρχικά η εταιρεία στην αρχική τους μορφή?
(και με παράδειγμα τελείως άσχετο κι άκυρο ίσως αλλά αυτή η εταιρία μου έρχεται τώρα)
Θα υπήρχε R1 για να το εξελίξει στα επιμέρους σημεία του το SBK, αν δεν είχε παραχθεί αρχικά το R1?
Που οφείλεται η ύπαρξη του R1 (πέραν του εμπορικού τμήματος του R&D της Yamaha)? Δεν οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην "τριβή" με τα πρωτότυπα? (τεχνογνωσία, τεχνολογία, υλικά κλπ, που απαιτήθηκαν και χρειάστηκαν για να βγαίνει όλο και κάτι καινούριο καλύτερο και ανταγωνιστικότερο από το παλιό)
Κοινώς, αν είχαν σταματήσει τα motogp γύρω στο 2000 πες. Θα υπήρχε το σημερινό R1, Fireblade, ZX, οτιθεςβάλε, έτσι όπως είναι σήμερα, ή θα καβαλάγαμε αυτό του τότε, εξελιγμένο από τα SBK με ohlins και δεν ξέρω εγώ τί άλλο?
Αν ανοίγω μεγάλο θέμα ή είναι άκυρο τελείως με το θρεντ χέσ'το. Δε θέλω να σε βάλω να γράφεις σεντόνια.
Πάιπ το r1 καθώς και άλλα πολλά υπήρχαν πρίν γίνουν τετράχρονα τα mgp.
Ότι βλέπεις στα παραγωγής εξελίχτηκε στα sbk. Ούτε καν το κιβώτιο δεν δίνει κανένας μαρκέζ. Τίποτα δεν δίνουν, τίποτα δεν έδωσαν, καμία πρωτοτυπία δεν πήραμε απο τα motogp (με εξαίρεση το κιβώτιο τύπου κασέτας). Ο μόνος λόγος που ονομάζονται πρωτότυπα είναι γιατί δεν πωλούνται, κανένας άλλος. Καμία ουσιαστική πρωτοτυπία δεν υπάρχει πλήν του τάδε σέσνσορα που εμάς δεν μας ωφέλησε ποτέ. Εμείς σαν αναβάτες κερδίσαμε μόνο απο την εξέλιξη των sbk. Μόνο.
it's all a matter of perception
ο ορισμός του ανθρωπάκου: look on and do nothing
Αυτό είναι εξαιρετικά κοντόφθαλμη άποψη.
Η τεχνογνωσία κατασκευής και μελέτης της απαραίτητης ακαμψίας για ένα πλαίσιο-ψαλίδι για μια μοτοσυκλέτα πίστας, έρχεται από το Moto GP.
Η τεχνογνωσία κατασκευής αναρτήσεων της Ohlins για παράδειγμα, έρχεται από το Moto GP.
Η εξέλιξη των ελαστικών κάθε εταιρίας προέρχεται από τις απαιτήσεις των αγώνων. Δηλαδή για την Bridgestone (και την Michelin παλιότερα) έρχεται από το Moto GP.
Η εξέλιξη των ηλεκτρονικών και των αλγορίθμων ελέγχου των, έρχεται από το Moto GP.
Η τεχνογνωσία του πως μπορείς να «ξεζουμίσεις» ισχύ από έναν δεδομένης χωρητικότητας κινητήρα έρχεται από το Moto GP.
Οι περισσότερες δοκιμές και αλλαγές για την αεροδυναμική απόδοση ενός φαίρινγκ μοτοσυκλέτας γίνονται στο Moto GP.
Και αν δεν είχαν γίνει τόσο περιοριστικοί οι κανονισμοί, ακόμα και οι καινοτομίες (που πλέον δεν υπάρχουν λόγω κόστους), από εκεί θα προερχόταν.
Πρόσεχε τι εύχεσαι, γιατί κάποτε μπορεί και να συμβεί!
Θεωρώ σωστό το ότι μπαίνει ένα "στοπ" στην "πρωτοτυποποίηση" των Superbike καθότι προς τα εκεί οδεύανε. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα Yamaha-Honda να μην είναι διατεθειμένες να τα σκάνε χοντρά τόσο στα GP όσο και στα SBK, η Yamaha σηκώθηκε και έφυγε, η Honda και καλά είναι Factory με τον Τεν Κάτε, αλλά @@, Suzuki υπάρχει και δεν υπάρχει, BMW μας αποχαιρετά και μένει ουσιαστικά Aprilia, Kawasaki, Ducati
Και όπως ειπώθηκε παραπάνω, η εξέλιξη στις μηχανές μας προέρχεται από τα GP. Απλά, εν αντιθέσει με τους 4 τροχούς και την F1, ότι καινοτομία βρεις στα MotoGP, μπορείς χαλαρά να την περάσεις και στο μηχανάκι παραγωγής που θα πουλήσεις, είτε είναι SS, είτε Sport Touring.
Όσο για τη βιτρίνα που ανέφερα, προσωπικά θα θελα να ξέρω ότι το μηχανάκι που κερδίζει την Κυριακή έχει μία σχέση με αυτό που αγόρασα (που ίσως και να το αγόρασα επειδή κερδίζει την Κυριακή, που στα μάτια μου σημαίνει ότι για να κερδίζει πρέπει να είναι ένα πολύ καλό μηχανάκι) και όχι να έχουν αλλαχτεί κυριολεκτικά όλα...