Bύρωνα δε νομίζω ότι θα αλλάξω ως άνθρωπος, είτε αν αποδειχθώ απευθείας απόγονος του Ιμπραήμ είτε του Μωάμεθ είτε του Πλάτωνα...
Bύρωνα δε νομίζω ότι θα αλλάξω ως άνθρωπος, είτε αν αποδειχθώ απευθείας απόγονος του Ιμπραήμ είτε του Μωάμεθ είτε του Πλάτωνα...
ψυχή μου πιες, πιες όσο θες μήπως και πάρεις στροφές
Ο Γλάρος / ψόφα φούστη γλάρε
ψαναψόφα φούστη γλάρε
1 Αγ Σοφία
2 ο Αγ Αυγουστίνος
3 Βιβλιοθήκες (αυτοκρατορικές, ιδιωτικές, Πατριαρχικές)
(να σου θυμίσω ακόμα ότι οι Άραβες εκεί βρήκαν ότι διατήρησαν και ότι η Αναγέννηση
αρχίζει αφού πέφτει η Πόλη και πολλοί μετακομίζουν στη Δύση)
Επί γης παράδεισος φυσικά δεν υπάρχει)
υγ
Τώρα που είπα Δύση Ο Γούεστ έφαγε 2 χρόνια για ντόπινγκ
Τελευταία τροποποίηση από MG-KTiNoS; 29/11/2013 στις 08:30.
ανανήψαντας
ψυχή μου πιες, πιες όσο θες μήπως και πάρεις στροφές
Ο Γλάρος / ψόφα φούστη γλάρε
ψαναψόφα φούστη γλάρε
οσο τα μνημεια χρησιμοποιουνται απο ταγους (πολιτικους/θρησκευτικους) με σκοπιμοτητα, τοσο θα θελω να γκρεμιστουνε!
οσο παλι τα ιδια μνημεια χρησιμοποιουνται με σκοπο την επιστημονικη γνωση και την ιστορικη γνωση τοσο θα θελω να διατηρηθουνε και να ειναι αναλλοιωτα και προσβασιμα σε ολους.
εχω θετικα και αρνητικα τοσο για να πανε ολα στο διαλο οσο και για να μην χαλασει ουτε πετραδακι σε καθε μνημειο.
το θεμα ειναι ΓΙΑΤΙ θελουνε οι μεν να το κανουνε τζαμι και ΓΙΑΤΙ θελουνε οι δε να μην το κανουνε![]()
ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΚΑΚΟ ΧΕΡΟΒΟΛΟ, ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΚΑΚΟ ΔΕΜΑΤΙ...
Ο Αυγουστίνος δεν ήταν βυζαντινός, ήταν στην άλλη πάντα, καθολικός... και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί φιλόσοφος κάποιος που αναπτύσσει τους στοχασμούς του με πνευματικό αγκυρβόλιο την ντεφάκτο αποδοχή ύπαρξης ενός Θεού και μιας θρησκείας. Τα ίδια έκαναν και αυτοί στους οποίος καταχραστικά αποδίδεται ο όρος "βυζαντινοί φιλόσοφοι", μελέτησαν τα κείμενα των ελλήνων φιλοσόφων και όλο το έργο τους αναλώθηκε στην αποσπασματική προσαρμογή και υϊοθέτηση τμημάτων τους στην ορθόδοξη πίστη. Σε ότι αφορά στην Αγ. Σοφία, δεν διαφωνώ στο ότι πρόκειται για ένα εξαίρετο και μεγαλειώδες έργο αρχιτεκτονικής, αλλά αποτελλεί και το μοναδικό, μια εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα του ότι πέρα από μοναστήρια και εικόνες συγκεκριμένης τεχνοτροπίας δεν παρήχθει τίποτα άλλο, ούτε θέατρο, ούτε ποίηση, ούτε γλυπτική, ούτε μουσική, καθότι όλες οι εκφάνσεις της ανθρώπινης δημιουργίας που προήγαγαν το πνεύμα μάλλον θεωρούνταν κολάσιμες. Σε κάθε περίπτωση οποιοδήποτε πνευμνατικό κεκτημένο μεταλλάχθηκε και χρησιμοποιήθηκε απογυμνωμένο από την "ντροπιαστική" ανθρώπινη φύση του προκειμένου να εξυπηρετήσει την λατρεία του Θεού. Για αυτό λέω ότι είναι διαμετρικά αντίθετες η έννοιες ελληνισμός (όχι ως καταγωγή) και η αβρααμικές μονοθεϊστικές θρησκείες. Οι βιβλιοθήκες από την άλλη μάλλον ως συλλογές μπορούν να χαρακτηριστούν αντίστοιχες αυτών που βρίκοντουσαν και βρίσκονται στα μπουντρούμια του βατικανού. Ποιο το νόημα μιας βιβλιοθήκης, αν αυτή δεν είναι προσβάσιμη από τον καθένα; Αυτό είναι απόκρυψη της γνώσης! Επι Θεοδοσίου άλλωστε μην ξεχνάμε ότι ολοκληρώθηκε και η καταστροφή της βιβιλοθήκης της Αλεξάνδρειας.
Όπως και να έχει δεν γίνεται η ιστορία να αλλάξει και ούτε μπορούμε να κάνουμε υποθέσεις "και αν γινόταν αυτό;". Μπορούμε όμως να την δούμε ως μια συρραφή γεγονότων που αποτέλεσαν τα κομβικά σημεία στον ρου της ανθρώπινης ιστορίας. Φυσικά αυτό εξαρτάται πάντα από το πως προσδιορίζεται ο καθένας σήμερα, οπότε δεν αποτελλεί μια αντικειμενική πραγματικότητα. Εγώ λοιπόν τυγχάνει να βάζω αρνητικό πρόσημο στο βυζάντιο κάποιος άλλος μπορεί να βάζει θετικό. Καλό είναι αυτό, να υπάρχει και διάσταση απόψων και να την ψάχνουμε. Απλά το κλείνω λέγοντας ότι το γεγονός του ότι έχουμε ελευθερία γνώμης / άποψης και συνυπάρχουμε δεν το οφείλουμε στο βυζάντιο ουτε στην καθολική εκκλήσια.![]()
συγνωμη που το λεω & παλι αλλα διαβασε κατι σχετικα με το βυζαντιο , μην γενικολογεις ετσι αυθαιρετα , αν θες υπαρχουν & ξενοι , πιο αντικειμενικοι συγγραφεις ιστορικοι & λογοτεχνες , το να εχεις την αποψη σου ειναι δικαιωμα σου , δεν γινεται να παρουσιαζεις την αποψη αυτη ομως ως πραγματικο γεγονος
στο βυζαντιο εγραφαν & μιλαγαν ελληνικα , σπουδαζαν & αποκτουσαν ελληνικη παιδεια , τιποτα δεν ειχε μεινει κρυφο , αφου η ελληνικη γλωσσα & διαπεδαγωσιση εμπεριεχουν & το ελληνιστικο στοιχειο & πνευμα ,
μουσικη , θεατρο - (με το οποιο γενικα εχω ασχοληθει κιολας) - , γλυπτικη(η τεχνοτροπια αλλαζει) , ψηφιδωτο , θετικες επιστημες , ιατρικη κτλ βεβαιως & αναπτυχθηκαν στο βυζαντιο, μπορεις να διαβασεις σχετικα , επισης αυτο που λες για - βυζαντινους φιλοσοφους που ενσωματωσαν κτλ - , τα γραφεις προφανως γιατι δεν εχεις διαβασει κατι σχετικο με το πως αντιλαμβανονται στην ορθοδοξη πιστη την πανανθρωπινη ιστορια η οποια γινεται εκ των πραγματων αποδεκτη με καθε αξια & αρετη απο ολες τις φυλες & τις κουλτουρες των ανθρωπων
η ιστορια , η φιλοσοφια , ο στοχασμος , η αναζητηση & η προσεγγιση του υπερβατικου & του μεταφυσικου θεωρειται ως αλληλενδετο κομματι της ανθρωπινης υπαρξης & της ιστοριας για τους ορθοδοξους πχ & για μυθοπλασιες , για τον προμηθεα & την διασωση του απο τον ηρακλη εχουν γραφτει αρκετα πραγματα απο ορθοδοξους , εχουν γινει μελετες & αναλυσεις μυθων , φιλοσοφιων διαφορων λαων απο ορθοδοξους στοχαστες , ιερεις , μοναχους , θεολογους κτλ , ο ιδιος ο Χριστος ειπε οτι αποδεχομαστε τους "εθνικους" που σημαινει ολους τους υπολοιπους λαους
αυτη η αποδοχη δεν ειναι δυνατον να διαχωρισει αρετες & αξιες που συμπιπτουν με τις αξιες του χριστιανισμου που ουτως ή αλλως αρκετες προυπηρχαν & ειναι αποδεχτες απο ολους τους ανθρωπους
ισχυει βεβαιως & το αντιστροφο , πχ το κομματι της ορθοδοξης πιστης που ονομαζεται φιλοκαλια , που δεν τελειωνει μονο σε μια φιλοσοφικη αναζητηση αλλα εξελισσεται σε μια ολοκληρη σταση & τροπο ζωης & "εκπαιδευει" τον ανθρωπο στην ανιδιοτελεια & την αγαπη , την αποδεχονται & την ασπαζονται αθεοι ή πιστοι αλλων θρησκειων οπως επισης διαβαζουν & μελετουν τους φιλοκαλικους σε ολο τον κοσμο , με λιγα λογια οι ανθρωπινες αξιες & αρετες ειναι απολυτα λογικο να ταυτιζονται & να εμπεριεχονται η μια μεσα στην αλλη σε πανανθρωπινο επιπεδο
αυτοσκοπος δεν υπηρχε για τον αφανισμο του ελληνικου στοιχειου μεσα στο βυζαντιο ,
ειπαμε το βυζαντιο μεσα σε 1.000 χρονια , μιλαμε για 1.000 χρονια , αλλαξε βασιλιαδες , αυλικους , ευγενεις , ελληνες & αλλοεθνεις , συμφεροντα υπηρχαν , πολλες φορες ο λαος ηταν "φιμωμενος" & "υπνωτισμενος" , ασκητες , ιερεις , μοναχοι & ορθοδοξοι λογιοι ηρθαν σε συγκρουση με το κεντρο εξουσιας ,
κατα περιπτωση & αναλογα με το συμφερον της εξουσιας οι παντες & τα παντα μπορουσαν οπως & σημερα να βρεθουν υπο διωγμο , ξαναλεω οποιος θελει η πληροφορια & η γνωση υπαρχουν μπορει αν θελει να ασχοληθει & να μαθει ,
προσωπικα αν δεν εχω ασχοληθει μονος μου με κατι απο ολες τις πλευρες οσο περισσοτερο μπορω , δεν ανοιγω ή δεν συμμετεχω σε μια συζητηση , καλο ειναι να μελεταμε πρωτα & μετα να διαμορφωνουμε αποψη & ειδικα με οτι εχει να κανει με ιστορια
Μου λες ότι γενικολογώ και δεν γράφεις τίποτα συγκεκριμένο παρά μόνο τις δικές σου προσωπικές πεποιθήσεις. Πως άκμασαν η φιλοσοφία και οι τέχνες στο βυζάντιο και ποιοι είναι οι εκπρόσωποι και εκφραστές τους; Το να λες ότι συνέβει επειδή έτσι πιστεύεις δεν αποδεικνύει τίποτα απολύτως. Προσπάθησε να τα δεις λίγο αποστασιοποιημένα τα πράγματα. Το θέμα με το βυζάντιο και τις επιλογές του έχει να κάνει καθαρά με πολιτικές σκοπιμότητες και μόνο. Πάσχιζαν να βρουν ένα συνδετικό κρίκο μεταξύ των πολυπολιτισμικών στοιχείων και των λαών που απάρτιζαν την αυτοκρατορία, ένα κεντρικό σημειο αναφοράς που θα ολοκλήρωνε σαν ξεχωριστή οντότητα την ανατολική ρωμαϊκή αυτοκρατορία, διαφοροποιόντας την από την δυτική και αυτός ήταν ο χριστιανισμός, ο οποίος εκέινη την εποχή πήγαινε τρένο και είχε ιδιαίτερη απήχηση στα λαίκά στρώματα. Το γεγονός όμως ότι ο ελληνισμός ως φορέας σκέψης και τρόπου ζωής ασκούσε ακόμη μεγάλη επίδραση στους δυτικούς, ήταν ένα ακανθώδες ζήτημα για το βυζάντιο... πως ήταν δυνατόν η κοιτίδα που γέννησε τον ελληνισμό να συμπεριλάμβάνεται στις κτήσεις της ανατολικής περιφέρειας; Μήπως ήταν μια ωρολογιακή βόμβα έτοιμη να εκραγεί ανά πάσα στιγμή στο εσωτερικά τους οδηγώντας σε αρνητικές εξελίξεις; Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι προσπάθησαν πάση θυσία να εξαλέιψουν τον ελληνισμό και αυτό αποδεικνύεται ιστορικά με τα απανωτά διατάγματα, τις απογορεύσεις, τις διώξεις και τις καταστροφές όσων στοιχείων και πληθυσμιακών ομάδων διαττηρούσαν ακόμη την ελληνικότητα τους. Πολύ απλά ο ελληνισμός τους χαλούσε τα σχέδια. Όταν μετά από κάποιους αιώνες βέβαια τα κόζια και οι ισορροπίες άλλαξαν και ο χριστιανισμός δεν αρκούσε, ξαναθυμήθηκαν τον ελληνισμό και τον χρησιμοποιήσαν αυτή την φορά ως ενωτικό στοιχείο, αλλά πλέον είχε υποστεί τέτοιο εκφυλισμό και παραχάραξη που δεν θύμιζε τίποτα από την παλιά του αίγλη και ήταν στην ουσία απλά ένα προσδιορισμός ταυτότητας και "εθνότητας".