Ζητημα ειναι αν 5 πορωμενα ατομα στον κοσμο πεταξαν το ψεκασμο στο 690 για να βαλουν FCR.
Τα RR τα προοριζουνε για να φανε πολυ σκονη, και να καθαριζονται ευκολα αν χρειαστει. Εχουν close ratio κιβωτιο, μαζι με διαφορα αλλα.
Τα ψεκαστα 690 δεν καινε τιποτα με ανθρωπινη οδηγηση
Ας συνεισφέρω στο νήμα ,μια και...
Eίχα ΚΤΜ950ADV(για 2 χρόνια) & ΚΤΜ950SM(για άλλα 2 χρόνια) & ΚΤΜ250ΕΧCF(1,5 χρόνο).
Εχω οδηγήσει εκτενώς (δοκιμαστικά) το ΚΤΜ690Enduro ,το οποίο ,ήταν ενα απο τα δυό υποψήφια που σκεφτόμουν να πάρω.(το άλλο ήταν το ΧΤΖ)
Και τελικά ,εδώ και σχεδόν 3,5 χρόνια ,έχω ένα ΧΤΖ660Teneke'(βελτιωμένο επαρκώς στα σημεία)
Οπότε ,μάλλον έχω διαβεί το δίλλημα ,του δημιουργού αυτού του νήματος.
Μετά απο 35 χρόνια καβάλα ,κι έχοντας δοκιμάσει όλες τις κατασκευαστικές "σχολές" ,έχω καταλήξει στο συμπέρασμα οτι ,τα Γιαπανέζικα ευρείας παραγωγής ,όπως αυτά βγαίνουν απο τη βιτρίνα ,είναι επιεικώς μέτρια.
Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό ,για κάποιον που ψάχνει απλά για 2κυκλο μέσο μετακίνησης.
Γι'αυτόν όμως που ψάχνει 2κυκλες συγκινήσεις κι εκρήξεις αδρεναλίνης και ενδορφίνης ,ο δρόμος είναι μονόδρομος με κατεύθυνση την Ευρωπαϊκή σχολή.
Οντας ΚΤΜικός τα τελευταία 5-6 χρόνια ,κι έχοντας ζήσει το χαμόγελο που μπορούν να προσφέρουν τα περτικαλιά ,η πρώτη μου επιλογή ,αυτό που ήθελα ,ήταν το ΚΤΜ690Enduro
Ειναι υπέροχο για καθημερινή χρήση ,βγάζοντας χαμόγελα κ τον κάγκουρα απο μέσα σου ,ανανεώνοντας την ψυχική σου υγεία ,κ μειώνοντας ταυτόχρονα την ψυχολογική σου ηλικία.
Με μιά μαμά ζελατινούλα στη μάσκα του ,μια χαρά μπορεί να σε πάει μονοκάβαλες ασφαλτιάδες των 100-150 κμέτρων (με κάποιους συμβιβασμούς στην άνεση) ,ταξιδεύοντας με 120-130 κμ/ω ,μέχρι να φτάσεις στον χωματόδρομο που θέλεις να εξερευνήσεις.
Μόλις μπείς στο χώμα ,καταλαβαίνεις γιατί το πήρες ,και μπορείς να τριγυρνάς όλη μέρα στα βουνά ,παίζοντας με το γκάζι του ,το στήσιμό του ,και με το μυαλό σου.
Με κάποιες επεμβάσεις σε στήσιμο κ ταξιδιωτικά αξεσουάρ,ειναι μακράν το καταλληλότερο μοτό για εκδρομικό enduro που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στην αγορά.
Σε έμπειρα χέρια μπορεί να ανταπεξέλθει αξιοπρεπέστατα ακόμα κ σε (σχεδόν) real enduro καταστάσεις.
Για κάποιον που έχει σκοπό να οδηγεί αποκλειστικά μονοκάβαλος ,να κάνει σχετικά μικρές ασφάλτινες αποστάσεις (κ μιά στο τόσο μέχρι 100-150κμ) ,κ γουστάρει να βγάζει κέφια ολούθε (άσφαλτο & χώμα) , το ΚΤΜ690Enduro είναι Η κορυφαία επιλογή.
Αλλά...
Δεν κάνει για μεγάλα ασφάλτινα ταξίδια (σέλα-στήσιμο-ανεμοκάλυψη-αυτονομία)
Δεν κάνει για 2κάβαλο ταξίδι (σέλα-χώροι)
Δεν κάνει για φόρτωμα (πλαστικό τεπόζιτο/υποπλαίσιο-τάπα πλήρωσης στο πίσω φτερό)
Γιατί πήρα το Τενερέ;
Γιατί ,λόγω συρρίκνωσης των οικονομικών μου ,χρειαζόμουν ένα μηχανάκι που:
να είναι το μοναδικό μοτό μου ,το οποίο θα χρησιμοποιώ και καθημερινά
να έχει μικρό κόστος συντήρησης (για service & αναλώσιμα)
να έχει μικρό κόστος χρήσης (κυρίως χαμηλή κατανάλωση καυσίμου)
να έχει μεγάλη αυτονομία καυσίμου
να μπορεί να με πάει αξιοπρεπώς στο χώμα (εκδρομικό en-touring ,απο δασικούς χωματόδρομους ,με τις δυσκολίες που μπορεί να προκύψουν)
αλλά να μπορεί να με πάει αξιοπρεπώς κ' στην άσφαλτο
να έχει επαρκή ανεμοκάλυψη
να έχει χώρους για 2 άτομα
να ταξιδεύει στην Εθν.Οδό με τουλάχιστον 140 συνεχή πραγματικά κμ/ω μονοκάβαλο-ή-δικάβαλο-ή κ'-φορτωμένο
να μπορώ να πάω με αυτό 36άωρο
να μπορώ να πάω με αυτό μονοήμερη-2κάβαλη εκδρομή των 500 κμ
να μπορώ να πάω ασφάλτινο 2-3ήμερο 2κάβαλο 3βάλιτσο εκδρομικό ταξιδάκι
να μου αρέσει όταν το βλέπω
κ να μπορώ να κάνω το 95% των εργασιών συντήρησης μόνος μου.
Οντας απαιτητικός ,λόγω της Ευρωπαϊκής μοτο-προϊστορίας μου ,δεν πήρα το φτηνότερο που βρήκα ,αλλά το ακριβότερο ,μια και ήταν βελτιωμένο στην κατεύθυνση που ήθελα ,κι έτσι κι αλλιώς ,ακόμα κ μαμά να το'παιρνα είχα σκοπό να το αναβαθμίσω.
Το αναβάθμισα περαιτέρω όσο κ' όπου μπορούσα/νόμιζα ,κ πλέον το μόνο που θα ήθελα να βελτιώσω ,είναι το ύψος σέλας (τρώω χαζές στατικές τούμπες στο επικλινές χωμάτινο τεραίν επειδή δεν φτάνει το ποδάριμ) ,κ' οι κραδασμοί στο τιμόνι ,όχι επειδή είναι υπερβολικοί για μονοκύλινδρο ,αλλά επειδή εγώ πλέον είμαι σχεδόν 50άρης με εκτεταμένες τενοντίτιδες.
Στο χώμα το βάρος του φαίνεται(στα δύσκολα κ αργά κομμάτια) κ θέτει τα όρια ,τα οποία ,όσον αφορά το εκδρομικό χώμα ,είναι πολύ πάνω απο αυτά που θα χρειαστεί ο μέσος όρος αναβατών.
Προσωπικά ,δοκιμάστηκα μαζί του σε αρκετές δύσκολες χωμάτινες καταστάσεις (μέχρι κ TrailRide) ,κ' διαπίστωσα οτι ,το όριό του ,είμαι εγώ.
Αυτά.
Ελπίζω να βοήθησα.
![]()
Τελευταία τροποποίηση από el-Gatto; 30/01/2015 στις 19:36.
Μάστορα άσε κάτω τη σέλα, θα τ'αλλάξω μόνος μου τα λάδια!
" the PouroDuro team "
Οι "αντιστάσεις" είναι είναι ένας φθηνός τρόπος για να φέρει κάποιος το μείγμα του πιο κοντά στην καινούρια εξάτμιση και φίλτρο που έβαλε. Ίσως να έχεις δίκιο να μην είναι τόσο κακός ο ψεκασμός στις μηχανές και απλά να μας φαίνεται έτσι λόγο της μικρότερης αναλογίας κιλών/ίππο που έχουν απ' τα αυτοκίνητα. Σταματάω εδώ γιατί θα περάσω σε ερωτήσεις και θα ξεφύγουμε απ' το θέμα.
Πάνω που είχε πιάσει τη ζυγαριά με το χέρι και την έγερνε απ' τη μεριά που ήθελε, ήρθες εσύ και του έριξες μια βιτσιά στα δάχτυλα![]()
Αυτοί οι κερατάδες οι Ιάπωνες, φτιάχνουν ένα μηχανάκι και ενώ δεν το κάνουν καλό, δεν το κάνουν ούτε πολύ κακό για να ξεμπερδεύουμε!![]()
Sent from me using a computer.
Για τα περί βελτίωσης της απόδοσης στο tenere υπάρχει και αυτό το φόρουμ
http://www.xt660.com/index.php
Έχει πολλές πληροφορίες για το 660 μοτέρ μιας και χρησιμοποιείται σε αρκετά μοντέλα.
Ακόμα και extreme λύσεις με 790cc κλπ κλπ
Τελευταία τροποποίηση από panos_zip; 31/01/2015 στις 03:20.
- Triumph Daytona 675 (Track Bike)
- Ducati Multistrada 1200s
- IMR Corse 190RR
Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο με τον κ. Γάτο!!!
Τα έχουμε πει χιλιάδες φορές... το 690 είναι ειδικό μηχανάκι με τα συν και τα πλην του...
Σύμφωνα όμως με τη χρήση που περιέγραψες στην αρχή του νήματος, η πιο ταιριαστή επιλογή είναι το Tenere... Κακά τα ψέματα!
Και μάλιστα "μαμά"!!! Μεγάλα τα κόστη των μετατροπών για μικρά κέρδη στην απόδοση... κατά τη γνώμη μου...
Είναι ένα τίμιο μηχανάκι που κάνει με το παραπάνω αυτά που υπόσχεται... ακόμα κι αν έχασε την ευκαιρία να μείνει στην ιστορία (όπως πολύ σωστά έγραψε ο daz) σαν το σύγχρονο 640Adv (συμπληρώνω εγώ)!!!
Πάρτο γι' αυτό που είναι, όχι γι' αυτό που θα ήθελες να είναι!!!
Καλές αγορές
Εχθές έριξα μια πιο αναλυτική ματιά στο θέμα "αντιστάσεις" και τελικά έχεις απόλυτο δίκιο. Εμπλουτίζοντας το μείγμα στον κλειστό βρόγχο η αίσθηση διακόπτη on-off κατά τη μετάβαση σε ανοιχτό λογικά πρέπει να εξαφανίζεται γιατί δεν υπάρχει πλέων η μεγάλη διαφορά από φτωχό σε πιο πλούσιο μείγμα.
Για βελτίωση τόσο του κινητήρα όσο και της υπόλοιπης μηχανής υπάρχουν πάρα πολλές πηγές.
Στον κινητήρα δεν συμφέρει να κάνεις τίποτα. Οι στροφές που λειτουργεί δεν επιτρέπουν σημαντική αύξηση των επιδόσεων αν δεν αυξηθεί ο κυβισμός ή η συμπίεση ενώ οι εκκεντροφόροι το μόνο που θα κάνουν είναι να μεταφέρουν τη δύναμη απ' τα χαμηλά στα ψηλά. Απλά δεν υπάρχει λόγος για όλα αυτά σε ένα χτ.
Πολύ εύκολα και σχετικά οικονομικά μπορούμε να το κάνουμε πιο πρόθυμο να ανεβάσει στροφές και να μειώσουμε σημαντικά το σκορτσάρισμα στα χαμηλά κερδίζοντας και λίγο βάρος. Αυτά με ένα γραναζάκι μεγαλύτερο πίσω μπορούν να του δώσουν λίγη απ' τη σπιρτάδα που του λείπει και να το βελτιώσουν στο βαθμό που μας συμφέρει και αξίζει.
Στο υπόλοιπο μηχανάκι καλό είναι να πετάξουμε το πίσω αμορτισέρ, να βάλουμε ένα άλλο ελατήριο μαζί με διαφορετικό λαδάκι εμπρός και να αποφύγουμε να το βαρύνουμε χωρίς λόγο με άχρηστα πράγματα.
Υπάρχουν πολλά τενερέ που τα έχουν όλα αυτά και ακόμα περισσότερα σε σούπερ τιμή.
Sent from me using a computer.
Για κάποιον που έχει συμβιώσει με ΚΤΜ950/990ADV ,"αυτό που είναι" το ΧΤΖ απο τη "μάνα" του ,μόνο να τον ξενερώσει μπορεί.
Κακά τα ψέματα.
Εκτός κι αν κάποιος ξαφνικά ,αλλάξει εντελώς φιλοσοφία ,και είναι πλέον αδιάφορος για κράτημα ,δύναμη ,λειτουργία αναρτήσεων ΟN-&-OFF Road.
Το δικό μου έχει PCV+DNA filter+DNA snorkel+Akrapovič(oi οποίες προσδίδουν κ το πολύ σημαντικό κέρδος βάρους πίσω+ψηλά)
6-7 άλογα παραπάνω έχει πάρει μόνο ,αλλά το σημαντικό είναι ο τρόπος λειτουργίας κ το εύρος της σπιρτάδας σε όλο το φάσμα των στροφών.
Κάποια στιγμή τα "ξεκούμπωσα" όλα ,κ το έκανα "μαμά" ,για να νιώσω διαφορές κ να αποφανθώ για την αναγκαιότητα ή όχι αυτών των αλλαγών.
Μια βόλτα μεχρι Ναύπλιο πήγα όλη κι όλη.
Ηταν τόσο εμφανής η διαφορά κ τόσο μεγάλη η ξενέρα ,που στο δρόμο της επιστροφής ,δεν έβλεπα την ώρα να φτάσω σπίτι κ να το "ξανακουμπώσω" όπως ήταν.
Πλέον υπάρχουν γνώστες τεχνικοί ,που ξεκλειδώνουν τον μαμά εγκέφαλο κ τον ρυθμίζουν custom στο δυναμόμετρο.
Αυτός ο τρόπος είναι κ πιό σωστός κ πιό φτηνός.
Ασε που μπορούν να ρυθμιστούν τα πάντα όλα με λεπτομέρεια.(μικρομετρική ρύθμιση μίγματος - πρόβλεψη υψομετρου - ο κόφτης να μπαίνει σε υψηλότερες στροφές - κτλ)
Αρκεί να ασχοληθεί σοβαρά με το μηχανάκι σου ο εκάστοτε βελτιωτής.
Εχοντας πολύχρονη εμπειρία επαφής με μάστορες ,αμφιβάλω για την σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζουν τους πελάτες τους.
Ειδικά τους μή γνώστες.
Γι'αυτό κι έχω μείνει στο PCV ,και ,αν το κρατήσω ,κάποια στιγμη θα προσθέσω κ TUNE ECU.
Oι αναρτήσεις που του βαλε η Γιαμάπα ,είναι για τον μπέο.
Το πίσω αμορτισέρ θέλει πέταμα στα 30,000κμ βαριά-βαριά ,αφού πλέον έχει "κλάσει" κ δεν έχει κ καμία ρύθμιση.
Η αντικατάστασή του με καποιο καλό επώνυμο είναι μονόδρομος αν έχεις απαιτήσεις.
Μεταμορφώνεται βέβαια σε τελείως άλλη μοτοσυκλέτα απο άποψη αίσθησης χρήσης ,αλλά κυρίως απο άποψη αίσθησης ασφάλειας.
Το μπροστινό του το θεωρώ ανεπαρκές για τον προσανατολισμό της μοτοσυκλέτας.
Ειδικά με όλο αυτό το βάρος ψηλά κ εμπρός ,λόγω καυσίμου(23lt) κ' σχήματος τεπόζιτου.
Η κατάσταση βελτιώνεται με ελατήρια κ παιχνίδι SAE+ποσότητας λαδιού.
To δικό μου φοράει WP προοδευτικά ελατήρια ,μαμά οδηγία SAE ,αλλά έχω δοκιμάσει 3-4 διαφορετικές μάρκες λαδιών κ εχω παίξει πολύ με αποστάτες κ ύψος στάθμης.
Τώρα πιά είναι επαρκές κ προβλέψιμο ,κ συνεργάζεται ικανοποιητικά με το πίσω.
WP δεν θα γίνει ποτέ όμως.
Αυτές οι αλλαγές είναι (κατα την άποψή μου) αναγκαίες ,για να μπορώ να το χαίρομαι όταν το καβαλάω.
Αν το άφηνα μαμά ,με πολύ ζόρι ,θα το κράταγα κανα 6μηνο.
Μάστορα άσε κάτω τη σέλα, θα τ'αλλάξω μόνος μου τα λάδια!
" the PouroDuro team "
Tenere subforum το κάνατε τελικά το νήμα![]()
RIDE MORE TALK LESS
Ακούει αλλα δε μιλάει
Εσυ ξερεις καλυτερα τις ανυσυχίες μου.Όσο για το gs επειδή είχα rotax (CCM 604SM) θυμάμαι οτι ηταν "ψόφιο".
Δε θελω και να ειμαι όρθιος με 5η αλλα να ειναι και λιγο ξύπνιο το μοτερ.
Ναι στο budget αυτο μετα του 08 παρα πολυ δύσκολα...Βέβαια , περιμένω , μπορω να περιμένω.