όταν γράφω το πιο λογικό πράγμα που ισχύει στην παγκόσμια αγορά του ιντερνετ , νομίζω ότι απλά εμείς εδώ στην Ελλάδα
δεν έχουμε βρει τον τρόπο να προσαρμοστούμε.
Δεν είναι δυνατόν όλη η παγκόσμια κοινότητα να χρησιμοποιεί το ιντερνετ για να ψωνίσει από την μια πινέζα μέχρι ...αυτοκίνητο ,
κι εμείς να εμμένουμε στον παλιό τρόπο και μην κολλάς στο παράδειγμα του μεγέθους του κράνους.
μπορεί να φαίνεται απόλυτο το ύφος μου αλλά μάλλον το παρεξηγείς,
όμως παρατράβηξε αυτή η ιστορία
ότι κατάλαβε ο καθένας ...κατάλαβε
και η ζωή συνεχίζεται...
Τα πάντα εξελλίσονται και προχωράνε και δυστυχώς αν δεν ανέβεις στο τρένο.......bye bye
Ο free rider επί της ουσίας έχει δίκιο σε όσα γράφει αν και τα εκφράζει κάπως δογματικά.
Δε νοείται επιχείρηση το 2016 που να ασχολείται με πώληση προϊόντων που να μην έχει επαγγελματική ιστοσελίδα.
Στην Ελληνική πραγματικότητα είμαστε ακόμα πολύ πίσω τεχνολογικά στη προώθηση υπηρεσιών και αγαθών μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά όσοι επέλεξαν τον εκσυγχρονισμό δικαιώθηκαν ενώ όσοι επέλεξαν τη παλιά σχολή μόνο φυσικού καταστήματος τους τρώει η μαρμάγκα.
Στη μέση του πουθενά να είσαι αν έχεις μια σωστή ιστοσελίδα και ένα σωστό πρόσωπο στην επικοινωνία και στο presales και aftersales support, θα υπάρχει πάντα κίνηση. Και ας μην είσαι ο φθηνότερος του skroutz.
Πλέον λόγω κρίσης ο κόσμος ξυπνάει σιγά σιγά, κατανοεί τον ανταγωνισμό και το χαμό στην αγορά και έχει 1002 εργαλεία αναζήτησης και επιλογής για να πάρει το φθηνότερο και το καλύτερο σε αυτό που ψάχνει.
Δεν υπάρχουν πλέον οι χαλαρότητες του να αγοράσεις κάτι λάθος και δε βαριέσαι, θα πάρουμε άλλο γιατί ξέρουν οτι αυτό σημαίνει χασούρα σε χρήματα και χρόνο.
Κατά τη γνώμη μου στις περισσότερες κατηγορίες έχουμε και στην Ελλάδα καταστήματα με σωστή διαχείριση τιμών και με καλή φυσική έδρα αλλά και με σωστή εξυπηρέτηση σε επίπεδο τιμών και υποστήριξης.
Τηρουμένων πάντα των αναλογιών για τα δεδομένα και τα μεγέθη της Ελλάδος καθώς και τις επιβαρύνσεις λόγω κρατικού παραλογισμού σε ΦΠΑ και λοιπές κρατήσεις.
Κανένα ελληνικό μαγαζί δε μπορεί να χτυπήσει στα ίσια κολοσσούς στη Γερμανία, στην Αγγλία στην Ισπανία και αλλού (helmetcity, fcmoto, κλπ). άλλο να ζητάει ο Έλληνας έμπορος 100κράνη το μήνα στην AGV και άλλο να ζητάει 1000κράνη την εβδομάδα ο Γερμανός....και προφανώς αλλιώς πληρώνει ο Γερμανός (cash) και αλλιώς ο Έλληνας (ιδίως εν μέσω capital controls)
Προσωπικά και για να κλείσω το ποστ, ψωνίζω κοιτώντας πάντα το skroutz αλλά ποτέ δε θα ψάξω το φθηνότερο παρότι δε μου περισσεύει ούτε το ευρώ στη τσέπη.
Συνεκτιμώ και το πρόσωπο του καταστήματος στον τομέα της εξυπηρέτησης, της υποστήριξης αλλά και το οτι έχω μια εικόνα της αγοράς για να ξέρω πότε κάποιο κατάστημα μου κάνει μια φιλική τιμή και πότε απλά με κοροιδεύει για να το παίξει καλός ή πότε πραγματικά δεν έχει άλλο περιθώριο για πιο κάτω.
Αρκετά μαγαζιά έχουν βάλει μυαλό. Βρείτε τα και αγοράστε εδώ και όχι απέξω. Οι λόγοι εκτείνονται στο άμεσο περιβάλλον σας και στην τοπική κοινωνία και το χρήμα που κυκλοφορεί είναι τεράστιο αποκούμπι.
και η ζωή συνεχίζεται...
κι όμως μπορεί,
φαντάσου λέω να εφάρμοζε την τεχνική των συνοδευτικών υπηρεσιών μετά την πώληση
π.χ offering ένα ψιλοσέρβις στο μηχανάκι μετά την αγορά κράνους , λάδωμα της αλυσίδας, ή ρύθμιση των αναρτήσεων ή δυναμομέτρηση...!!!!
φαντάσου τι μπαμ θα έκανε μια τέτοια εταιρία...
βλέπεις , η τοπική αγορά μπορεί να βρει δυναμικές λύσεις αρκεί να βγει έξω από τον πάγκο.
Καινοτομία και εξωστρέφια.
that's all I'm talking about
αλλιώς καλύτερα .... άστο ρε φίλε
και η ζωή συνεχίζεται...
αυτά θα είχαν εφαρμογή σε μια υγιή οικονομία. απλά ξεχνάς οτι αυτή τη στιγμή η ελληνική αγορά και επιχειρηματικότητα αλλάζει 10 pampers την ημέρα και δε ξέρει τί της ξημερώνει το επόμενο πρωί.
επομένως μην περιμένεις κάποιος έλληνας επιχειρηματίας να επενδύσει δίχως φόβο σε τέτοιες κινήσεις.
Τα βασικά για ιστοσελίδα και ένα επαρκές call center ή support οκ....τα υπόλοιπα όμως που κοστίζουν σε προσωπικό και υλικά και χρόνο, πολύ δύσκολα να εφαρμοστούν.
εντάξει, εκ πρώτης όψως δείχνουν να είναι ακριβά, ωστόσο
έχω εμπιστοσύνη στην εφευρετικότητα της ελληνικής ευφυίας.
δεν είναι τυχαίο το ότι διαθέτουμε τα καλύτερα μυαλά
Η ελληνική εταιρία έχει την δύναμη της επαφής με τον πελάτη και ουσιαστικά αυτή την αφήνει ανεκμετάλλευτη
ποιος από αυτές τις εταιρίες έχει ένα στέλεχος μαρκετινγκ?
τι λέω τώρα ε?...
μήπως καλύτερα να πάρει έναν μικρό να πληρώνει τους λογαριασμούς στην τράπεζα, να κουβαλάει και τους καφέδες το πρωί?
και η ζωή συνεχίζεται...
πολύ μ'αρέσει να διαβάζω κάτι τέτοιες αναλύσεις όπως οι παραπάνω.
νομίζω ότι όλα συμβαίνουν σε μια φανταστική χώρα.
έχει εικόνα κανείς που μιλάει για sites, presales, aftersales, support και λοιπά ένθετα-παρένθετα ότι εκτός Αθηνών τα μοτομάγαζα είναι 2 μεγάλα στη Θεσ/νίκη άντε και άλλα 1-2 μικρότερα, 1 στην Πάτρα και μισό στην Κρήτη και αν;
... και δε νομίζω ότι από τη συμμετοχή των μελών εδώ μέσα διαφαίνεται ότι η μοτοσυκλέτα στη λοιπή Ελλάδα είναι αμελητέα ποσότητα.
Το περιεργο ειναι οτι εδω σε μια μικρη πολη της επαρχιας,το μοναδικο μαγαζι που φερνει εξοπλισμο δουλευει εδω και πολυ καιρο
γιατι φερνει συνεχεια πραγματα,και τα πουλαει.
Εφερε ενα μπουφαν που ηξερε οτι θα μου αρεσε πολυ,και ασχετα με το γεγονος οτι ειχα ηδη μπουφαν,το τσιμπησα.
Ετσι κανει με ολους,και μαγκια του.
Απο ακριβα κρανη μεχρι οτιδηποτε αφορα αναβατη η μηχανακι,αξεσουαρ,τα παντα.
Ειναι αλλιως να βλεπεις και να δοκιμαζεις κατι και αλλιως το ιντερνετ.
Περα απο το γεγονος οτι εγω προσωπικα προτιμω να μιλω με φυσικο προσωπο face to face και οχι με email.
το λοιπόν...
θάχει παρατηρήσει κανείς ότι το fc-moto η το louis.de παρά τη διεθνή τους παρουσία και τα γαμάτα sites, διατηρούν μοτομάγαζα σε πάμπολλες επαρχιακές πόλεις στη Γερμανία με πληθυσμό πολύ μικρότερο από τη Λάρισα η τα Γιάννενα ας πούμε, η το πελατειακό κοινό που αυτές μπορούν να προσελκύσουν στα αντίστοιχα εδαφικά διαμερίσματα απ τις γύρω περιοχές.
για μένα μια επιχείρηση του κλάδου που σέβεται τον πελάτη της και θέλει νάχει ισχυρή παρουσία, πρέπει πρώτα από όλα να εντείνει το φυσικό της ίχνος και το δίκτυό της, γιατί μοτοσυκλέτα δεν έχει μόνο στην Αθήνα. τι να την κάνω την ιστοσελίδα, θα προτιμούσα να επισκεφτώ το motobazaar η το motomarket της πόλης μου και ας ψώνιζα κι από κατάλογο, γνωρίζοντας όμως ότι θάχω το προϊόν την επόμενη μέρα η 2-3 επιλογές για να διαλέξω.
προλαβαίνοντας τπτ οικονομικές αναλύσεις, να σημειώσω ότι δεν δουλεύουν όλα π.χ. τα e-shop.gr ούτε οι κωτσόβολοι πανελλαδικά με κέρδος.
Συμφωνώ σε όλα.
Πιστεύεις όμως οτι πέρα από μεμονομένα μέλη μοτοφόρουμ π.χ. 1 στα Ψαχνά Ευβοίας, 2 στο Γαλαξίδι κλπ μπορούν να στηρίξουν τις αγορές από μοτομάγαζα στην επαρχιακή Ελλάδα του 2016?
Εδώ για πιο βασικά πράγματα (ιατροφαρμακευτική περίθαλψη) και αναγκαστικά τρέχεις στις μεγαλουπόλεις για τις ανάγκες σου.
Για ένα μπουφάν ή ένα κράνος που το αγοράζεις μια φορά στα 3-5 χρόνια (με βάση και το μέσο μισθό) θα ανοίξει ο άλλος υποκατάστημα σε κάθε νομό?
Στη Ρόδο με 100.000 κατοίκους και δε μπορούσα να βρω αναλώσιμα ανταλλακτικά για το μικρό αυτοκίνητο της οικογένειας. Βάζουν οι άνθρωποι τα οχήματά τους για service και μένουν 2 μέρες μέσα γιατί τους στέλνουν τα ανταλλακτικά και τα μπουζί με τα πλοία από Αθήνα.
ναι το πιστεύω.
η για να ακριβολογήσω, πιστεύω ότι θα δουλέψει καλύτερα με 1 μαγαζί στην Αθήνα, 1 στη Θεσ/νίκη αλλά και από 1 στα Γιάννενα, την Ξάνθη, τη Λάρισα αντί για 3 στην Αθήνα και 2 στη Θεσ/νίκη η ίδια εταιρεία. διότι στην Ξάνθη θα καλύψει από Καβάλα μέχρι Αλεξανδρούπολη, στη Λάρισα τη Θεσσαλία και τη Φθιώτιδα κλπ. και αυτό γιατί δεν πιστεύω ότι και τα 3 στην Αθήνα είναι εξίσου κερδοφόρα.
αλλά και πάλι επαναλαμβάνω την κερδοφορία θα την φέρει ο σεβασμός στις ανάγκες μαι με την παραπάνω κίνηση επιδεικνύεται ο σεβασμός στον πελάτη.
εδώ μπαίνει κάποιος να ρωτήσει τι μηχανάκι να πάρει και αρχίζουμε:
- γειά σας είμαι από την Κάλυμνο και έχω 1500. τι να πάρω;
- να πάρεις με 1000 και να δώσεις 500 για εξοπλισμό.
- μάστα, πέστε μου κάνα καλό ιντερνετομάγαζο ρε παιδιά.
- όοοοοοχι φλρκ, θα κλείσεις 2-3 μέρες ξενοδοχείο, θα πάρεις το καραβάκι σου και θάρθεις στην Αθήνα να στηρίξεις τον έμπορα και το Ελληνικό επιχειρείν στον κλάδο.
- μπας ρε παιδιά κι αυτός ο έμπορας βγάζει κάνα βανάκι στη γύρα με δείγματα από καμιά 15αριά μπουφάν, μπότες, κράνη κλπ σε συνεργασία με τις τοπικές Λέσχες να πεταχτώ στην πρωτεύουσα για να διαλέξω;
- είσαι καλά, ποιος νομίζεις ότι είσαι ρε;
- ρε δε πάτε να @#$%@$# και σεις και η στήριξη στα μοτομάγαζά σας!
.........................................
κλπ, κλπ.
το θέμα μας δεν είναι τόσο η κερδοφορία αλλά ότι το εμπόριο εξοπλισμού μοτοσυκλέτας βολεύτηκε στην ανάπτυξη καταστημάτων με τον ευχερή τρόπο διοίκησης δλδ τον συγκεντρωτικό. 1 αποκεντρωμένο δίκτυο απαιτεί σοβαρή ενασχόληση, εγρήγορση και κόπο απ τον επαγγελματία και κυρίως ρίσκο. ο σεβασμός όμως στις ανάγκες και η απλωμένη παρουσία θα είχε την ανάλογη ανταμοιβή. δεν το θέλει; ε, θα συνεχίσω να ψωνίζω μανιωδώς και από άποψη απέξω κι ας την πατήσω και καμιά φορά με μεγέθη, ποιότητα κλπ. πιο φτηνά θα μούρθει απ το να ξεσπιτώνομαι για να τον στηρίξω.