Και εγω σε φαναρι δεν βλεπω το λογο να κατεβασεις πρωτη πριν σταματησεις. Σε μποτιλιαρισμα που κινησε πολυ αργα η σε πολυ κλειστη ανηφορικη στροφη εκει ναι. Ισα ισα σε απειρο οδηγο ισως η πρωτη να ειναι προβλημα πριν την ακινητοποιηση της μοτο λογο φρενου κινητηρα.
Για να μην το κουράζουμε, εξαρτάται κυρίως από το μηχανάκι. Ναι, στα περισσότερα μηχανάκια, δεν κατεβάζεις 1η παρά μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις. Και στα αυτοκίνητα το ίδιο.
Life begins at 45°.
Έχετε βαλθεί να μας τρελανετε μερικοί.
Τι σημαίνει "γιατι να κουμπωσεις 1η"?
Απο ποτε απαγορεύεται, και μάλιστα με καθολικό τροπο, ασχέτως της μηχανης και του τρόπου οδήγησης του καθενός?
Καθόλου δεν απαγορεύεται και μια χαρα χρήσιμο ειναι σε άπειρες περιπτώσεις.
Ναι άλλες φορές μπορει κι απο 6η να κατεβάσεις σε νεκρά καθώς φτάνεις στο φανάρι, γιατι πηγαίνεις τα ζώα μου αργά σε άδειο δρόμο.
Άλλες φορές όμως μπορει να χορεύεις κλακέτες με τον επιλογέα.
Φιλε yamahaki:
Οταν λες "κατεβάζω 2α-Ν-1η" εννοείς οτι κουμπωνεις και τη νεκρά πριν κατεβάσεις σε 1η?
Αν ναι, κακώς, και λογικό ειναι να σου κλωτσάει η 1η οταν πας να την κουμπωσεις αν κινήσει μετά τη νεκρά.
Απο 2α κατεβάζεις κατευθείαν σε 1η. Δε χρειάζεται να βάλεις νεκρά.
Μονο απο λάθος αν γινει και σου πετάξει νεκρά το κιβώτιο στην αλλαγή.
Απο κει και πέρα....
Ρωτάς μεχρι ποσά χιλιόμετρα ή στροφές/λεπτό πρεπει να αφήνουμε την καθε σχέση.
Δεν υπαρχει τέτοιος κανόνας.
Ανάλογα το πώς θες να κινηθείς ανάλογα κανεις και τις αλλαγές σου στο κιβώτιο.
Μπορει να θες να τη φτάσεις μεχρι κοφτες την 1η, μπορει να εισαι σταματημένος σε κατηφορικό δρόμο και να μην την κουμπωσεις και καθόλου και να ξεκινήσεις με 2α.
Τις σχέσεις θα τις αλλάζεις κατα πώς σε βολεύει ανάλογα το ρυθμό που κινείσαι.
Αλλιώς αλλάζουμε οταν πηγαίνουμε μαλλιοκουβαρα, αλλιώς οταν ειμαστε δικαβαλοι με τις σακούλες του σούπερ μάρκετ.
Τις ξερογκαζιες αστες αν δεν νιώθεις άνετα.
Υπάρχουν πολυ πιο απαραίτητα πράγματα που πρεπει να κανεις σωστά όποτε επικεντρωσου σε αυτα.
Δεν τρέχει κατι.
Θα τις βρεις στην πορεία τις ξερογκαζιες, αλλα και ποτε να μην τις βρεις χεστηκες.
Ολα εχουν να κάνουν με τον τροπο που θες εσυ να κινηθείς.
Οσο για το κιβώτιο, οπως σου είπαν και τα υπόλοιπα παιδιά οντως δεν ειναι αφύσικα κάποια γκαπα γκουπα.
Αν νοιωθεις οτι γίνονται σε υπερβολικό βαθμό και πιστεύεις οτι κατι μπορει να τρέχει με το μηχανάκι, πήγαινε σε ενα μάστορα ή έλα καμια μερα σε καμια βόλτα που οργανώνουν πολλα παιδιά εδώ μεσα ή σε κανα καφέ και για να γνωριστείς και με αλλα μέλη, και για να ακούσει και κάποιος άλλος πιο έμπειρος το μηχανάκι και να σου πει αν ειναι ιδέα σου ή αν οντως κατι τρέχει.
Πανω απ'ολα χαλάρωσε και μην αγχωνεσαι
Τίποτα δεν απαγορεύεται, ο καθένας κάνει ότι θέλει. ..μπορει να πάρει και ένα σκεπαρνη και να αρχίσει να κοπανάει την μηχανη του.....Μπορείς Να μου πεις κάποιες από τις άπειρες περιπτώσεις που βάζεις πρώτη στο κιβώτιο σου?είμαι περίεργος. ...
Όταν θέλω να μπω με ελαφρώς ανάποδο τιμόνι έτσι για το κέφι για το about, σε κάνα στενό τη κουμπωνω τη πρώτη . Από Τρίτη, πρώτη και ρολαρει ο πίσω τροχός όμορφα.
Και εγω όταν κάνω burnout....
το μηχανακι μια χαρα ειναι, εσυ κανεις καλος στις αλλαγες. νεκρα θα βαλεις μονο οταν εχεις 0 χλμ στο κοντερ. για να μην ακουγεται πολυ δυνατο κρακ (λιγακι θα ακουγεται γιατι ετσι δουλευει το σασμαν, αλλα το δυνατο βελτιωνεται ευκολα), δοκιμασε ενω εισαι με 1η και χ στροφες να βαλεις 2α. αφου το κανεις με περισσοτερες στροφες θα καταλαβεις στις ποσες παιρνει γλυκα τις ταχυτητες. χονδρικα το "φαινομενο" λεγεται revmatching. ειναι χρησιμο στα ανεβασματα και τα κατεβασματα.
μην αγχωνεσαι, δεν γινεται να το μαθεις σε μια μερα. στο κουτι μου πηρε 1 μηνα και 30-40 ευρω πεταμενα στα ξερογκαζα.
υγ. γνωστος μου κουτακιας, βαζει Ν απο 100χλμ πριν φτιασει σε στοπ, φαναρι, οτιδηποτε
it was nothing, just the normal thing to do at the time
Απαντήσεις έδωσαν τα παιδιά.Από εμένα:
Καλώς ήρθες Βόρειε φίλε..
Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας!
Μάλλον ούτε εσείς τα είχατε λυμένα τα θέματά σας με την νεκρή και την πρώτη και έξυσα πληγές!
Φίλε pipe_smoker, δεν εννοώ ότι κουμπώνω την νεκρή, αλλά ότι κατεβάζοντας από 2α σε 1η περνάω αναγκαστικά από την νεκρή, όπου και σταματάει η εμπλοκή του συστήματος μετάδοσης και πάει να "ξανακλείσει" με την 1η. Εκεί μου δημιουργούνταν και το θέμα.
Και μιλάω σε παρελθοντικό χρόνο, γιατί σήμερα που έκανα και μεγάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάλη βόλτα πήγαν όλα πολύ καλύτερα!
Νομίζω ότι μετά από 9 μήνες που είμαι στο σπορ καιρός ήταν! Και σας ευχαριστώ όλους για αυτό!
Τώρα από εδώ και πέρα είναι θέμα εμπειρίας να εξαλείψω και την τελευταία φορά που θα γουργουρίσει πριν πάρει την ταχύτητα.
Όσο για τον καφέ και την βόλτα, δεν μου ακούγονται καθόλου κακές ιδέες! Τώρα μάλιστα που ανοίγει ο ( ας κάνουμε ένα ευχέλαιο στον κύριο γιατί νοσεί... ) καιρός, κάτι τέτοιο θα είναι ό,τι καλύτερο! (μετά τις γόμινες πάντα!)
Διάβασα και είδα και βιντεάκια για αυτό (προσπαθούσα καθαρά σαν αίσθηση να το κάνω αυτό) αλλά προσπαθούσα να εστιάσω στις αλλαγές των ταχυτήτων, που ουδεμία σχέση έχουν με αυτές του αυτοκινήτου.
Στην αλλαγή ταχύτητας στην μηχανή παίζουν όλα ρόλο απ' ότι φαίνεται. Πόσες στροφές έχει ο κινητήρας, αν την ώρα που αλλάζεις οι στροφές ανεβαίνουν ή κατεβαίνουν, και τα χιλιόμετρα που έχεις.
Φρέναρα αρκετά με 3η στο κιβώτιο και μετά δυσκολεύτηκα να βγάλω την τρίτη. Φαντάζομαι ότι και αυτό είναι φυσιολογικό... Ούτε μπορείς αν βάλεις 6η εν στάσει, ούτε και 1η εν κινήσει (με πολλά χιλιόμετρα, για να μην κυριεύσει πάλι ο πανικός :P )
Καλώς σας βρήκα!
Υ.Γ.1: Guys,
Υ.Γ.2: Sorry για το post σεντόνι!
Υ.Γ.3: Με πιάνει υστερία με τα υστεριόγραφα!
Καλό θα ήταν να ηρεμήσεις λίγο και να μην αντιδράς λες και σου πατήσανε την ουρά.
Από την αρχή του θρεντ τσινάς για τη χρήση της 1ης λες και σου θίξανε κάτι.
Δεν υπάρχει λόγος να κάτσω να αναλύσω πού κουμπώνω εγώ πρώτη.
Αν έχεις μάθει να μην κατεβάζεις σε πρώτη, μην κατεβάζεις. Γούστο σου καπέλο σου.
Αν έχεις πραγματική απορία και θες να μάθεις, άνοιξε ένα άλλο θρεντ και ρώτα.
Αλλά τα "θα μας τρελάνετε που κατεβάζετε σε 1η" και τα "πού τα μαθατε αυτά" μπορούν να λείπουν.
Ουτε εβρισα ουτε ειρωνευτικα κάποιον τώρα αν εσείς εδώ μέσα θέλετε να ακούτε μονο αυτά με τα οποία συμφωνειτε να με διαγραψεις.καμια ουρά δεν μου πατησανε και πουθενά δεν τσιναω,μάλλον ή δικιά σου ουρά σε ενοχλεί όταν σε ρωτησα να μας πεις μερικές περιπτωσεις απο το εκατομύριο που λες...
Σε πολλές μοτο η 1η χρειάζεται οπωσδήποτε σε ανηφορικές φουρκέτες.
Σε διήθηση οταν αναγκαστικά κόβεις ταχύτητα σε ελιγμούς με ελαχιστα χλμ βαζεις παλι 1η και συνεχίζεις χωρίς να σταματήσεις εφ όσον έχεις καλό έλεγχο της μοτοσυκλέτας.
Η 2α σε τέτοιες περιπτώσεις ειναι μακριά και μπορεί η μοτο να σβήσει, να σκορτσάρει άγρια, η να λιώνεις τον συμπλέκτη άσκοπα.
Σε δίχρονο κινητήρα θα χρεαστεί ακόμα περισσότερες φορές η 1η στην κίνηση για να βρεθεί παλι στην ωφέλιμη περιοχή ο κινητήρας.
Υπαρχουν λοιπόν πολλές περιπτώσεις που η 1η χρειάζεται να μπεί εν κινήσει ανάλογα και το μηχανακι και τον δρόμο βέβαια.
Συνεχίζεις να διαφωνείς?
sapila racing team
bimota SB6 1995
Hornet 900 2005
Yamaha SR500 1981
BMW R75/6 1975
BMW R26 1957