Και επανέρχομαι με ακόμα ένα κεφάλαιο στο σήριαλ, γιατί λίγο εκνευρισμό τον έχω με τα παλικάρια...
Περιττό να πω πως η παραγγελία είναι ακόμα στο στάδιο της "συλλογής". Τρεις μέρες από Αγ. Παρασκευή και με τα πόδια να το έφερνε ένας υπάλληλος, θα είχε φτάσει...
Αλλά ας αντιπαρέλθουμε της μαλακίας με την οποία φιλοσοφούν οι καταστηματάρχαι και ας συζητήσωμεν ένα θεματάκι ακόμα.
Πολλά εκ των λαπιτοπίων της αγοράς καλύπτονται από μονοετή εγγύηση. Οι εταιρίες πουλάνε σαν προϊόν με κωδικό επέκταση αυτής. Τα καταστήματα λιανικής, το ίδιο. Παίρνω λοιπόν σήμερα έναν μεταπωλητή HP που βρήκα στην σελίδα και ρωτάω το απλό: Να προτιμήσω να βρω εγγύηση HP ή να αγοράσω με το μηχάνημα την τριετή του Public, Κωτσόβολου, mediamarkt οτιδήποτε; Η απάντηση ήταν "λογικά, αφού δεν έχουν σέρβις και αποθήκες ανταλλακτικών κλπ, είναι front για να σας πουλάνε την εγγύηση της HP με άλλο όνομα και θα σας πρότεινα να το προτιμήσετε για να μην τρέχετε σε άλλα μαγαζιά και μπλέκετε σε περίεργες/χρονοβόρες διαδικασίες".
Για τον Σέλντον #2 τα είπαμε, "ΕΓΩ φίλε μου, ΕΔΩ έχω σέρβις και της μεγαλόχαρης τα μάτια και ΕΓΩ αν δεν φτιάχνεται ή αν χαλάσει τρις από την ίδια βλάβη, ΕΓΩ θα σου πιστώσω τα χρήματα να πάρεις κάτι άλλο" (αυτό το τρις εξαμαρτείν ίσον επιστροφή χρημάτων δεν το γράφει στο χαρτάκι). Φυσικά στα ψιλά (τόσο ψιλά που μου έχουν βγει τα μάτια γαμώ το βιβλιαράκι σας) της συμφωνίας του public που μου έδωσαν φωτοτυπία, αναφέρει ότι δεν καλύπτεται μπαταρία και φορτιστής (σχετικά λογικό το πρώτο, εντελώς μαλακία το δεύτερο), βλάβη από μετάπτωση τάσης της ΔΕΗ (αυτό δηλαδή... πως το διαπιστώνει ο Σέλντον; ), απόπειρα επισκευής/ανάβάθμισης από μη εξουσιοδοτημένο τεχνικό/κατάστημα (λογικό) και από... (καραμέλα) κακή χρήση. Αλλά αν σπάσει η οθόνη από πτώση άπαξ, την αντικαθιστούν. Αλλά μόνο αν είναι από πτώση (θα το διαπιστώσει ο Σέλντον).
Οπότε.... Αναβάθμιση του σκληρού σε SSD πουστοδιάολο, και ξανά... Επέκταση εγγύησης HP ή όποιου μεταπωλητή;
Τα φώτα σας....;
Δεν είναι υποχρεωμένοι να παρέχουν 2 χρόνια εγγύηση, βάσει οδηγίας ΕΕ;
Life begins at 45°.
Ναι
Δωρεάν, διετής εγγύηση (νόμιμη εγγύηση)
Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ έχετε πάντα το δικαίωμα ελάχιστης διετούς εγγύησης χωρίς καμία επιβάρυνση.
Αυτή η διετής εγγύηση είναι το ελάχιστο δικαίωμά σας. Η εθνική νομοθεσία της χώρα σας μπορεί να προβλέπει πρόσθετη προστασία: ωστόσο, κάθε απόκλιση από τους κανόνες της ΕΕ πρέπει να είναι πάντοτε προς το συμφέρον του καταναλωτή.
Την ίδια απορία είχα από τότε που είχε iphone η καλή μου και τελικώς η οδηγία είναι... οδηγία και όχι νομοθεσία, οπότε ο κάθε κατασκευαστής δίνει αυτό που θέλει να δώσει.
Το αυτό του ενός έτους πέραν της apple το είδα σε κάποια lenovo ακόμα και σε thinkpad, στην ΗΡ και σε άλλες (ακόμα και κάποια dell).
Αυτό που γράφεις Σαπαδάκιε τελικώς και εκ των συμφραζομένων αφορά περιπτώσεις DOA και όχι βλάβης.
δε βλεπω το λινκ να λεει για οδηγια...τωρα ειναι γνωστο οτι πολλα μαγαζια κανουν τους κινεζους στις εγγυησεις για να γλιτωσουν οτι μπορουν...αυτο μαλλον γιατι αν εινια οπως σε αλλες περιπτωσεις καισ τα ηλεκτρονικα, το κοστος το αναλαμβανει ο πωλητης/αντιπροσωπος και συνηθως στο τελος της χρονιας το εργοστασιο καλυπτει τα εξοδα...οποτε απο το να φεσονοντε εστω και προσωρινα προτιμουν να κανουν τις παπιες...γενικα το κακο ειναι οτι πρεπει να κανεις τσαμπουκαδες για να διεκδικησεις αυτο που σου αναλογει....
προσωπικα καθε φορα σχεδον που εχω χρειαστει εγγυησεις καταληγω να τσακωθω και να φωναζω προτου γινει αυτο που πρεπει (πλην παραδοξως του eshop, εκει οσες φορες πηγα κατι δεν ειχα θεμα, πηγα και ενα ποντικι σημερα θα σας πω σε μερικες μερες τι εγινε )
παιδιά δεν είναι θέμα μαγαζιού. Στο product sheet της HP γράφει ένα έτος εγγύηση.
Οχι βλάβης?
Νομίζω οτι είναι θέμα ανάγνωσης
Αν καεί πχ η κάρτα γραφικών δεν είναι ελαττωμα?Εάν εμπόρευμα που αγοράσατε οπουδήποτε στην ΕΕ αποδειχτεί ελαττωματικό ή δεν ανταποκρίνεται στα διαφημιζόμενα χαρακτηριστικά, ο πωλητής οφείλει είτε να προβεί στην επισκευή ή την αντικατάστασή του δωρεάν είτε να σας μειώσει την τιμή ή να σας επιστρέψει τα χρήματά σας.
Τα χετε κάνει λίγο σαλάτα.
DOA είναι άμεση αντικατάσταση λόγω οποιασδήποτε βλάβης εντός 14ημερών από την αγορά.
η 2ετής εγγύηση είναι μεν Ευρωπαική οδηγία αλλά υπερισχύει της ελληνικής νομοθεσίας. Έτσι αν η HP Hellas δίνει 1 έτος και το κυνηγήσετε μέσω ΙΝΚΑ κολλώντας τους στη μούρη πρωτοκολλημένη την αίτησή σας για κάλυψη εγγύησης, θα κάνουν τη πάπια και θα σας δώσουν κανονικά 2 έτη.
Ακόμα και αντικατάσταση σκληρού δίσκου να γίνει με SSD η εγγύηση ΔΕΝ ακυρώνεται και όποιος λέει το αντίθετο είναι βαλτός ή άσχετος γιατί έτσι του είπανε να λέει.
Η Dell, Η Toshiba και η Lenovo τουλάχιστον Ελλάδα (το ξέρω λόγω δουλειάς) δεν ακυρώνουν ΚΑΜΙΑ εγγύηση αν βάλετε χέρι στα πορτάκια που αναβαθμίζουν μνήμη ή σκληρό δίσκο.
Για μπαταρία δυστυχώς επειδή θεωρείται αναλώσιμο λόγω κατασκευής δίνεται από όλους ξεχωριστή εγγύηση καλής λειτουργίας 12μηνών. Αν σκάσει όμως γιατί είναι προβληματική και πάρει μαζί της στο τάφο και το υπόλοιπο λάπτοπ στο 6μηνο ας πούμε....η εγγύηση καλύπτει όλο το λάπτοπ κανονικά.
αυτά![]()
ΟΚ, δεκτόν, αυτό που έγραψα το έγραψα γιατί στο κείμενο που συζητάμε γράφει
Πώς να ζητήσετε επιδιόρθωση ή αντικατάσταση του εμπορεύματος, ή επιστροφή των χρημάτων σας
Η διετής περίοδος της νόμιμης εγγύησης ξεκινά με την παραλαβή των εμπορευμάτων.
Σε ορισμένες χώρες της ΕΕ, πρέπει να ενημερώσετε τον πωλητή για το πρόβλημα εντός δύο μηνών αφότου το ανακαλύψετε, διαφορετικά, μπορεί να χάσετε το δικαίωμά σας για εγγύηση.
Εντός έξι μηνών από την παραλαβή των εμπορευμάτων, θα πρέπει απλώς να αποδείξετε στον πωλητή ότι αυτά είναι ελαττωματικά ή δεν ανταποκρίνονται στα διαφημιζόμενα χαρακτηριστικά.
Αλλά, μετά από έξι μήνες, στις περισσότερες χώρες της ΕΕ πρέπει να αποδείξετε ότι το ελάττωμα υπήρχε ήδη κατά την παραλαβή των εμπορευμάτων, για παράδειγμα, δείχνοντας ότι το ελάττωμα οφείλεται στη χαμηλή ποιότητα του υλικού που χρησιμοποιήθηκε.
Ο έμπορος υποχρεούται πάντα να βρει μια λύση· σε ορισμένες χώρες της ΕΕ δικαιούστε επίσης να ζητήσετε αποζημίωση από τον κατασκευαστή.
Αυτό το εντός έξι μηνών από την παραλαβή και το εγγύηση δύο ετών δεν είναι ταιριαστά ή δεν καταλαβαίνω εγώ κάτι. Για αυτό μίλησα για DOA.
Αυτό το 6μηνών αναφέρεται σε ελάττωμα λόγω αστοχίας υλικού ή μη συνομολογημένης (πάντα το κάνω σχεδόν σαρδάμ αυτό) ιδιότητας.
Αν δηλαδή εντός 6μηνών δεις οτι το Bluray-writer δε γράφει blu-ray αλλά μόνο απλά dvd (και σαν μοντέλο δεν είναι μόνο blu-ray reader) μπορείς να αιτηθείς αντικατάσταση προιόντος.
Sapadak ποτέ δεν αποδεικνύει ο πελάτης οτι αυτός δε φέρει ευθύνη.
Η ευθύνη να αποδείξει οτι φταίει ο πελάτης είναι του μαγαζιού. Πρέπει δηλαδή να σου δώσει ΓΡΑΠΤΩΣ και ΥΠΟΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟ χαρτί ελέγχου service το κατάστημα οτι ο πελάτης φταίει γι αυτό και γι αυτό το λόγο.
Μάντεψε τί γίνεται και μυστηριωδώς ποτέ κανένα μαγαζί δε μπαίνει σε αυτή τη διαδικασία.....
Και σου πετάει ένα "κακή χρήση φίλος, είπαμε gaming αλλά εσύ το παράκανες με το Dirt Rally και το Warhammer και άντε γεια, τα λέγαμε"![]()
Οπότε η δική σου άποψη είναι να μην ξηλωθώ άλλα 100 για επέκταση εγγύησης στην παρούσα (για αυτή της HP ξέρω ότι την προσθέτεις ανά πάσα ώρα όσο ισχύει η θεωρητική του ενός έτους αν θέλεις και σε πιάνει αναδρομικά 3 χρόνια από την αγορά). Δεν είναι ότι μου περισσεύουν κιόλας, απλά λέω γίνονται τόσα και τόσα, ξέρω και 'γω...