"ΝΑΙ, ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΕΔΩ, ΣΤΟ… ΨΥΧΙΚΟ !
Ο ι περισσότεροι από τους δημότες μας μάλλον δεν το ξέρουν αλλά είναι γεγονός ότι οι πρώτος αγώνας ταχύτητας μοτοσυκλέτας σε ασφάλτινη κυκλική «πίστα» στην Ελλάδα, έγινε εδώ, στο Ψυχικό! Και μάλιστα στα πρότυπα του διασημότερου αγώνα μοτοσυκλέτας στον ΚΟΣΜΟ, του Tourist Trophy (ΤΤ) που γίνεται εδώ και… χρόνια στο γνωστό νησί Άϊλ οφ Μαν της Βρετανίας !!!
Αναφερόμαστε στο «1ο Τourist Τrophy ΨΥΧΙΚΟΥ», όπως είχε ονομαστεί, που είχε οργανωθεί τον Μάιο του 1927. Είχε σημειώσει μεγάλη αγωνιστική επιτυχία, συγκεντρώνοντας αρκετές χιλιάδες θεατών που είχαν έρθει με λεωφορεία και… άμαξες (!) να παρακολουθήσουν το πρωτόγνωρο θέαμα ! Πρωτόγνωρο όχι μόνο για την Ελλάδα, στην οποία δεν υπήρχαν πάνω από… 200 μοτοσυκλέτες (!) αλλά και για τον υπόλοιπο κόσμο, τότε που η μοτοσυκλέτα ήταν ακόμη στα πρώτα της βήματα!
Αυτόν ακριβώς τον ιστορικό αγώνα νοιώθει υπερήφανος που θα αναβιώσει ο δήμος μας, πάνω στην ιδέα-πρόταση του Πολιτισμικού Οργανισμού Motorcycle Republic (http://motorcyclerepublic.org). Είναι ο φορέας που λειτουργεί εδώ και δύο χρόνια το Ελληνικό Μουσείο Μοτοσυκλέτας, το μόνο του είδους του στην Ελλάδα και θα έχει την ευθύνη της διοργάνωσης. Είναι μέλος της ΦΙΛΠΑ και της FIVA, υπό την αιγίδα των οποίων διοργανώνεται η Αναβίωση του «1ου ΤΤ ΨΥΧΙΚΟΥ» . Η «αναβίωση» αυτή που θα γίνει στις 16 Οκτωβρίου (10π.μ.) με μοτοσυκλέτες εποχής και άλλες κορυφαίες κλασικές, δεν είναι ένας απλός αγώνας. Ουσιαστικά- πρόκειται για μία πολιτιστική εκδήλωση που θα ξυπνήσει ιστορικές μνήμες μιας εποχής που έφυγε, όχι μόνο για το Ψυχικό αλλά και για όλη την Ελλάδα. Άλλωστε, γι’ αυτό, θα υπάρχει στην Α! πλατεία και έκθεση μοτοσυκλετών εποχής!
Βέβαια, θα υπάρχει, αναγκαστικά, μία διαφορά του τότε κανονικού αγώνα και της σημερινής «Αναβίωσης». Ο σημερινός ΔΕΝ θα είναι αγώνας ταχύτητας όπως εκείνος του 1927, αλλά αγώνας ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ ή REGULARITE όπως χαρακτηρίζεται από την Διεθνή Ομοσπονδία FIVA. Βλέπετε, το 1927 το Ψυχικό ήταν πολύ αραιοκατοικημένο και οι δρόμοι προσφέρονταν για ταχύτητα! Σήμερα, όμως, το Ψυχικό έχει αλλάξει, όπως έχουν αλλάξει και οι κανονισμοί των αγώνων, σύμφωνα με τους οποίους ΔΕΝ επιτρέπεται αγώνας ταχύτητας σε μία κατοικημένη περιοχή σαν τον προάστιό μας.
Ας κάνομε, όμως, ένα flash back στο 1927, τότε που έγινε το «1ο Τourist Τrophy Ψυχικού». Είμαστε στην εποχή που η Ελλάδα συνέρχεται, σιγά-σιγά, από την δίνη της Μικρασιατικής Καταστροφής, του Διχασμού, της ανταλλαγής πληθυσμών κι η καθημερινή ζωή βρίσκει τον ρυθμό της.
Εκείνη, λοιπόν, την περίοδο έρχεται μία ομάδα νέων που τους αρέσει η μοτοσυκλέτα, κι αρχίζουν να κάνουν… αγώνες! Ξεκινούν με τα εύκολα, δηλαδή αγώνας χιλιομέτρου στην…. Λ. Συγγρού και στο Μενίδι για να καθιερώσουν το Πανελλήνιο Ρεκόρ Ταχύτητας και μετά ράλλυ σε δημόσιους δρόμους: Αθήνα- Χαλκίδα- Αθήνα !
Τους λείπει, όμως, η κορωνίδα των αγώνων, δηλαδή η ταχύτητα σε κυκλική πίστα! Oι δρόμοι του αραιοκατοικημένου, τότε, Ψυχικού αποτελούσαν ένα ολοκληρωμένο ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΜΕΝΟ σύνολο και ήταν η καλύτερη επιλογή για το καινούργιο άθλημα! Στην αφετηρία, που ήταν περίπου 40μ. μετά την Α! πλατεία, επί της Διαμαντίδου, συγκεντρώθηκαν 8 από τους 12-15 οδηγούς αγώνων που δραστηριοποιούνταν, τότε, στην Αθήνα. Όπως γράφουν και οι εφημερίδες της εποχής λεωφορεία αλλά και άμαξες έφερναν συνεχώς θεατές για να απολαύσουν το καινούργιο θέαμα!
Όπως και στο βρετανικό ΤΤ, έτσι κι εδώ, ξεκινούσαν ανά 15’’ μεταξύ τους, κάλυψαν 34 γύρους της διαδρομής των 2,89 χμ, είχαν εντονότατο συναγωνισμό, υπήρξαν μηχανικές βλάβες, πτώσεις, ακόμη και εγκατάλειψη λόγω… κόπωσης (!) και όλα όσα συμβαίνουν στους αγώνες! Νικητής – τι χρονική σύμπτωση – ένας … πρόσφυγας, 24 ετών από την Σμύρνη, τραπεζικός υπάλληλος πλέον, που κατοικούσε με την οικογένειά του στους Αμπελοκήπους, μετά τον ξεριζωμό τους από την Γή της Ιωνίας : Ήταν ο Ιορδάνης Καπλάνογλου με εγγλέζικη BSA Sloper (500κ.εκ.).
Για να ζήσομε όλη αυτή την ατμόσφαιρα, ο Δήμος Ψυχικού – Φιλοθέης και το Ελληνικό Μουσείο Μοτοσυκλέτας, σας καλούμε την Κυριακή 16 Οκτωβρίου στην ίδια ιστορική διαδρομή του 1ου ΤΤ ΨΥΧΙΚΟΥ, στην Αναβίωση του πρώτου αγώνα σε κυκλική ασφάλτινη διαδρομή που έγινε στην Ελλάδα ! Περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής στο τηλέφωνο του Μουσείου 210 9248646"
Πηγή: Φόρουμ κατοίκων Φιλοθέης-Ψυχικού στο Facebook