H παρουσίαση του ΚΤΜ 1090R έγινε (επιτέλους) σε Αμερικανούς δημοσιογράφους. Η ΚΤΜ παρά το ότι (σύμφωνα με παλιότερες πληροφορίες) θεωρεί το off road αστέρι να είναι το 1090R, μάλλον δεν θα του δώσει την λάμψη του "μεγάλου" οργανώνοντας εκδήλωση στην έρημο ή κάποια άλλη εξωτική τοποθεσία.
Μικρό το κακό γιατί εμάς μας ενδιέφερε να μάθουμε τι στο καλό είναι αυτό το μηχανάκι, πως συγκρίνεται με τον προκάτοχο (το 1190R δηλαδή) και κυρίως πως συγκρίνεται με τους άλλους ανταγωνιστές, οι οποίοι είναι... ΟΚ η Άφρικα μόνον, άμεσα, αλλά πρακτικά και το F800GS και το Tiger800 αφού οι τιμές τους δεν είναι πολύ διαφορετικές από το 1090R.
Οι πρώτες εντυπώσεις λοιπόν είναι αντίστοιχες με του μεγάλου! Δηλαδή η αναβάθμιση στις αναρτήσεις τόσο στα πιρούνια όσο και στο PDS αμορτισέρ που είναι πιο σκληρά από πριν οδηγούν σε λιγότερα τερματίσματα στο δύσκολο τερέν, το μοτέρ είναι πιο "γλυκό" στο δούλεμά του με λιγότερους κραδασμούς από το 1190 και κυρίως με καλύτερη ροπή χαμηλά και λιγότερα σκορτσαρίσματα, πράγμα που βοηθάει στις δύσκολες διαδρομές εκτός δρόμου (αλλά κατ' επέκταση θα βοηθάει και στην πόλη και σε χαλαρές βόλτες και σε σφιχτούς επαρχιακούς).
Δεν υπάρχει αναφορά στους τροχούς και αν είναι οι ίδιοι πιο "σκληροί" που φοράει και το 1290R, που υπόσχονται λιγότερα στραβώματα από το 1190R.
Να ξέρεις πάντως ότι και στα 1190 μοντέλα του 2016 άλλαξαν σε καλύτερης ποιότητας τροχούς μάρκας AKRONT.
Τα μοντέλα 2013-2015 φόραγαν SAXESS και όλα τα προβλήματα που είχαν ακουστεί ήταν με τις SAXESS.
Σε βίντεος και φωτος που έχω παρακολουθήσει το 1290R φαίνεται πως φοράει τις AKRONT.
Παρόλαυτα εγώ είχα στην κατοχή μου το 1290SA του 2015 και πριν 1 μήνα το πούλησα και αγόρασα 1190R του 2016.
Αν και θα έλεγε κανείς ότι "υποβιβάστηκα" εγώ δεν μπρορώ να κρύψω τη χαρά μου και την ικανοποίηση από αυτή την αλλαγή.
Πιστεὐω πως ὀλα είναι ψυχολογικά και θέμα μάρκετινγκ. Να έχουμε το τελευταίο μοντέλο και το πιο φανταχτερό...
Δεν κρύβω πως ήμουν σε μεγάλο δίλλημα: με ελάχιστα χρήματα παραπάνω που πήρα το 1190R θα μπορούσα να παραγγείλω το ολοκαίνουργιο 1090R.
Αλλά, το γεγονός ότι κανείς δεν μπορούσε να μου εγγυηθεί πότε θα έρθει (μόνο εικασίες) και ότι δεν έχει:
- κεντρικό σταντ
- TPMS (tire pressure monitoring system - να δείχνει την πίεση στα ελαστικά)
- cornering ABS
τα οποία το 1190R τα έχει, με έβγαλαν από τη δύσκολη απόφαση.
Για τα δικά μου θέλω και οδήγηση το 1190R λειτουργεί υποδειγματικά στις αναρτήσεις και στο μοτέρ. Βασικά και λόγω ύψους (1.93) κάθομαι καλύτερα στο R.
ΟΚ σίγουρα καταλαβαίνω τη διαφορά στον κινητήρα αλλά δεν είναι κάτι που ξενερώνω.
Επίσης το 1190 καίει ελάχιστα παραπάνω από το 1290. Δηλαδή εκεί που το 1290 θα έκαιγε 6 λτ/100χμ, το 1190 καίει 6.2 λτ/100χμ.
Και τα 2 φοράνε το DNA (powerparts) φίλτρο.
Πολύ ωραία
Αν θέλεις όταν γράψεις χιλιόμετρα κάνε μία συνολική κριτική/εντυπώσεις χρήσης στην κατηγορία της κτμ στο φόρουμ. Ίσως μεταφέρω και το παραπάνω σχόλιο έχει για να ξεχωρίσει γιατί οι πληροφορίες είναι χρήσιμες.
Και ένα σχετικό βίντεο με την παρουσίαση του 1090R...
https://www.youtube.com/watch?v=19hnpCbp6N8
Καθυστερούν οι παραδόσεις των 1290 R και S...
Η ΚΤΜ λέει πως υπάρχει καθυστέρηση λόγω κάποιου ανταλλακτικού και οι φήμες λένε πως το ανταλλακτικό αυτό είναι οι οθόνες της Bosch που δεν είναι έτοιμες σε ικανές ποσότητες για το νέο μοντέλο.
Έχουν παραδοθεί μηχανάκια, σε περιορισμένες ποσότητες όμως.
Ένα βίντεο-review ακόμα από την παρουσίαση του 1090R στην Αμερικάνικη αγορά. Γέλασα εκεί που είπε ότι το 1090R έχει τις KTM qualities όπως υδραυλικό συμπλέκτη. Σοβαρά τώρα
https://youtu.be/lvdQxB3aHow
Ο Chris Birch κάνει προπόνηση για το Hellas Rally....
https://www.facebook.com/ChrisBirchN...4532874289642/
Εχτές Καποδιστρίου 4:00μμ σταματάω στο φανάρι και δίπλα ένα 1290R του κουτιού. Λέω στον παλικάρι αν έχει 5 λεπτά και σταματάμε δεξιά. Πολύ ευγενικός, δεν το έπαιζε καθόλου παρόλο την 35 χρόνια εμπειρία του με μηχανές και γενικά απάντησε στις περίεργες ερωτήσεις μου σχετικά με το ύψος του. Να την χαίρεσαι φίλε αν και εγώ μέχρι την 1090R φτάνω και αυτή με ζόρι πολύ ζόρι αλλά ας όψεται ο γεροντοέρωτας. Η 1290R είναι μαι κούκλα. Δεν έχω ξαναδεί τόσο όμορφο onoff.
Τελευταία τροποποίηση από mazax; 09/05/2017 στις 08:53.
Ετοιμάζεται το ανανεωμένο KTM 1090 Adventure με πιθανή την αύξηση του κυβισμού του κοντά στα 1150cc.
Δε θα παρουσιαστεί αυτό το φθινόπωρο αλλά το επόμενο και θα είναι κατασκευασμένο σύμφωνα με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5 οι οποίες θα ισχύουν από το 2020.
Περισσότερα εδώ .
Νέες πληροφορίες και spy photos για το ανανεωμένο 1290 Super Adv που ετοιμάζεται.