
Δημοσιεύθηκε αρχικά από
maza
Καλησπέρα κι από μένα.
Σαν πιο έμπειρος (είμαι 53 και οδηγώ από τα 16) θα σου πω κι εγώ μερικές συμβουλές κι ελπίζω να τις λάβεις σοβαρά υπ' όψη σου, όπως και πολλοί άλλοι.
Κατ' αρχήν μου αρέσει η κάψα σου για τις μηχανές, την καταλαβαίνω γιατί κι εγώ την έχω ακόμη μετά από τόσα χρόνια και σε καμία περίπτωση δε θα προσπαθήσω να σε αποτρέψω από το να συνεχίσεις να γουστάρεις. Το βρίσκω απόλυτα υγιές και σου εύχομαι να γουστάρεις και να καβαλάς μέχρι τα γεράματα σου.
Η μηχανή και γενικά οτιδήποτε έχει πολλά άλογα, θέλει σεβασμό, εγκράτεια και το μυαλό στο κεφάλι. (Δάσκαλε που δίδασκες... είναι φορές που ξεφεύγω ακόμη και τώρα). Όταν με το καλό αποκτήσεις την καλή σου, κάνε για κανένα μήνα κοντινές βόλτες να τη μάθεις μια που θα πας κατευθείαν στα 900 κυβικά και σε καμιά 80ριά άλογα περισσότερα και μετά να πας το μακρινό ταξιδάκι. Εγώ όταν είχα πάρει τα πρώτα μου πολλά κυβικά, έφυγα μετά από μια μέρα ταξίδι από Αθήνα για Μετέωρα και μέχρι σήμερα θυμάμαι δύο στιγμές που από καθαρή τύχη γλίτωσα και ζω σήμερα. Αυτές ήταν λάθος χειρισμοί και αντιδράσεις που αν είχα την απαιτούμενη εμπειρία και εξοικείωση με τη μηχανή, δε θα γίνονταν. Το πρόβλημα με τα δυνατά εργαλεία είναι να μάθεις τα όρια και να αντιδράς σωστά. Να προβλέπεις και όταν γίνει η στραβή, να σου βγουν οι σωστές κινήσεις, που συνήθως είναι πολύ διαφορετικές από αυτές που σου υπαγορεύουν τα αντανακλαστικά σου. Αυτό απαιτεί εμπειρία. Καλό θα είναι να μπορέσεις στον προϋπολογισμό σου να βάλεις μερικά μαθήματα ασφαλούς οδήγησης. Εκεί θα σου μάθουν τα όρια της μηχανής και πως να "σβήσεις" τις λάθος συνήθεις και να "γράψεις" σωστές. Επίσης θα μάθεις και πολλά tips που ποτέ δεν είχες φανταστεί και όταν (το απεύχομαι) έρθει η κακιά στιγμή θα σε σώσουν από μεγάλες περιπέτειες. Άσε που η όλη φάση στην πίστα είναι πολύ διασκεδαστική.
Σχετικά με τον εξοπλισμό, να πάρεις πρώτα αυτόν και μετά τη μηχανή. Σας παρακαλώ όλους, μην καβαλάτε ποτέ χωρίς προστασία! Έχω δει πολλά και πιστέψτε με ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των κακών που συμβαίνουν θα είχαν αποφευχθεί αν δεν απουσίαζε ο εξοπλισμός. Πάντα κράνος, γάντια, μπουφάν, παντελόνι (για την πόλη αν δε θέλεις παντελόνι καλές είναι και οι επιγονατίδες) και μποτάκι. Τις επιγονατίδες μην τις υποτιμάς, γιατί ένα πέσιμο με 5 χιλιόμετρα στο πλάι με το γόνατο να βρει στο πεζοδρόμιο, μπορεί να σε στείλει στο χειρουργείο και για πολλούς μήνες στους φυσιοθεραπευτές. Και το τελευταίο που πολλοί δε δίνουν σημασία, είναι οι ωτασπίδες. Στα πολύωρα ταξίδια όταν οι ταχύτητες είναι πάνω από 100, η χρήση τους είναι επιβεβλημένη γιατί ο αέρας πάνω στο κράνος σου δίνει αρκετά ντεσιμπέλ, που σε βάθος χρόνου αθροιστικά προκαλούν μόνιμες βλάβες στην ακοή. Και πάντα στα ταξίδια καλού κακού έχουμε μαζί μας αδιάβροχα μπουφάν-παντελόνι-γκέτες σύνολο 50 ευρώ και δεν περνάει σταγόνα. Στεγνός (άρα και ζεστός) έχεις καλύτερη αυτοσυγκέντρωση, άρα και καλύτερες αντιδράσεις.
Όσο για το TDM, είναι πολύ καλό μηχανάκι. Το έχω από 2004 και είμαι πολύ ευχαριστημένος. Θέλει μόνο προσοχή στην αγορά, γιατί τα περισσότερα είναι κακομεταχειρισμένα. Ένας έλεγχος σε κάποιο εξουσιοδοτημένο της YAMAHA, πιθανότατα θα σε γλιτώσει από πολυέξοδες μελλοντικές επισκευές. Και να θυμάσαι, ό,τι γυαλίζει δεν είναι χρυσός.
Σου εύχομαι με το καλό να πάρεις την καλή σου, να την ευχαριστηθείς και πολλά όμορφα χιλιόμετρα.