Αν και η ανθρώπινη ζωή δεν πρέπει να μετριέται σε αριθμούς (μόνο ο Στάλιν είχε άλλη άποψη "χίλιοι νεκροί είναι τραγωδία, 1 εκατομμύριο είναι στατιστική..." ), βρίσκω πολύ υποκριτικό το γεγονός να θεσπίσουμε μέρα μνήμης για τα θύματα της εγχώριας τρομοκρατίας (24 τον αριθμό) και παρ' όλα αυτά να κωφεύουμε για τα εκατοντάδες θύματα των τροχαίων...
Τα οποία συνήθως καταλαμβάνουν την τελευταία γραμμή στις ειδήσεις για την έξοδο των τριημέρων στο στυλ: "...και αυτή η έξοδος δεν ήταν αναίμακτη..."
Διαβάστε και σκεφτείτε... Με όλη τη μείωση των τροχαίων, είχαμε σχεδόν 1500 νεκρούς σε ένα μόνο έτος...
Διαβάστε και τα επιμέρους στοιχεία... ειδικά αυτό με τα παιδικά καθίσματα.
Από τη σημερινή "Ελευθεροτυπία"
http://www.enet.gr/online/online_text?c=112&id=65960192
1.470 οι νεκροί το 2005
Εβδομήντα επτά νεκρούς λιγότερους και 194 λιγότερους σοβαρά τραυματίες από τροχαία σε όλη τη χώρα είχαμε το 2005 σε σχέση με το 2004. Μεγάλη η αύξηση, από την άλλη, στους ελαφρά τραυματίες, αφού τραυματίστηκαν 1.879 περισσότεροι άνθρωποι!
Πέρσι μόνο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του υπουργείου Δημόσιας Τάξης, έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο 1.470 άνθρωποι, 2.327 τραυματίστηκαν σοβαρά και 19.133 ελαφρά.
Οσον αφορά τις παραβάσεις, τα πράγματα δείχνουν ότι πέρσι τουλάχιστον οι οδηγοί είχαν περισσότερο μυαλό από πρόπερσι.
Τα στοιχεία από όλη την επικράτεια μαρτυρούν ότι το 2005 παρουσιάστηκε μείωση στις παραβάσεις ταχύτητας (-2,2%), στην παραβίαση προτεραιότητας (-4,1%), στην παραβίαση ερυθρού σηματοδότη (-17,2%), στους αντικανονικούς ελιγμούς (-15,5%), στην κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας (-14,6%), στο αντικανονικό προσπέρασμα (-3,5%), στη μη κίνηση στη δεξιά λωρίδα της οδού (-18,6%), στη μη χρήση ζώνης ασφαλείας (-4,5%), στη μη χρήση κράνους (-9,8%), στις παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων (-1,7%), στις παραβάσεις ΚΤΕΟ (-11,2%).
Μοναδική παραφωνία -αλλά ιδιαιτέρως σημαντική- η αύξηση κατά 41,4% στη μη χρήση παιδικών καθισμάτων!
Μεγάλη αύξηση (112%) παρουσίασαν και οι παραβάσεις που αφορούν την κίνηση των οχημάτων στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο της Πατρών - Αθηνών - Θεσσαλονίκης - Ευζώνων, συγκριτικά με το 2004. Μικρή μείωση, από την άλλη, με τη μη χρήση ζώνης, σημαντική μείωση με τους οδηγούς που εντοπίστηκαν να οδηγούν δίκυκλα χωρίς να φορούν κράνος και αύξηση στους οδηγούς που οδηγούσαν ενώ είχαν καταναλώσει αλκοόλ. Λιγότερες από χίλιες οι παραβάσεις που αφορούν την υπερβολική ταχύτητα.
![]()