καλησπέρα και καλή εβδομάδα.
Επανέρχομαι λοιπόν μετά που βγήκε ο κύλινδρος και το πιστόνι και μετρήθηκαν. Χωρίς να γίνω καθόλου σοφότερος.
Οι μετρήσεις μου :
Οι μετρήσεις :
Κύλινδρος 73,12-73,14mm
Πιστόνι 72,94mm
Δεν ξέρω και πολλά αλλά αν καταλαβαίνω καλά, ο κύλινδρος βρίσκεται μετά το 4ο ρεκτιφιέ και η ανοχή του σε σχέση με το πιστόνι είναι 73,12-72,9 = 0,18mm. Το οποίο είναι στο όριο της ανοχής (: βλέπω στον πίνακα maximum piston clearance before replacement 0,007 της ιντσας = 0,1778mm)
Τα νούμερα σαφώς δεν είναι καλά αλλά εξηγούν τόσο μεγάλη πτώση στην συμπίεση?
Πονοκέφαλος..........
Τελευταία τροποποίηση από Hlos969; 13/12/2021 στις 16:55.
Άρα έχεις περάσει το όριο ανοχής που προτείνει για να γίνει αλλαγή πιστονιού. ( Κατα 0,0022 mm στην καλητερη) μπορεί και πολύ παραπάνω αν πάρω την μετρισης σου στα 73,14. Γενικά θέλει πολύ καλή ακρίβεια στις μετρισεις κ να είναι σωστές από πολλές πλευρές για να δεις τι παίζει.
Οπότε ίσως αυτό φταίει για χαμηλή συμπίεση κ θα μπορούσε να γίνει κ σοβαρή ζημιά αν δούλευε έτσι( σπάσιμο φούστας πιστονιού, κόλλημα)
από ότι βλέπω το σωστό πρέπει να είναι ανάμεσα σε 0,002 με 0,0035 για σωστή λειτουργία,. Και στο 0.007 αν πας αλλάζεις πιστόνι,. (Ιντσες).
Μέτρα και τις διαστάσεις του κυλίνδρου,υψος, υψος θυρίδων για να δεις αν έχουν πλανιαρει,πειράξει κάτι για αρχή, ότι μπορείς βασικά μέτρα. Όπως τα βλέπω αν έκανα σωστά τις πράξεις στο περίπου το πιστόνι σου θα έπρεπε να είναι 73,03mm με 73,05
Τελευταία τροποποίηση από kostaskk; 13/12/2021 στις 23:47.
Ειλικρινά ευχαριστώ για το χρόνο και τις πληροφορίες. Όσο το κοιτάω με τις μετρήσεις βλέπω από παντού σημάδια ότι είμαι πέραν των ανοχών του κινητήρα π.χ. το διάκενο του δαχτυλιδιού 0,9mm που είναι πάνω στο όριο αλλαγής (0,899mm = 0,035in.).
To ερώτημα είναι τι γίνεται από εδώ και εμπρός, μια και σύμφωνα με τον πίνακα βρίσκομαι μετά το τέλος των ρεκτιφιέ (4ο). Μπορώ να βρώ πιστόνι 73,03mm? Ή μήπως είναι σοφότερο να βρω νέο χιτώνιο.
Σε μια πρώτη έρευνα που έκανα χθες βρήκα από κατάστημα στην Αγγλία κάποιο που φαινομενικά ταιριάζει. Σύμφωνα με τον πωλητή είναι για Pursang 250 που είναι συμβατό με το δικό μου κύλινδρο. Όμως το συγκεκριμένο αφορά μια έκδοση με βαλβίδες reed. Έχετε ιδέα αν μπορεί να ταιριάξει? Βάζω παρακάτω και τις φωτογραφίες του πωλητή.
![]()
Καλημέρα και σήμερα
είπα σήμερα να ανεβάσω μερικές φωτογραφίες που να φαίνεται καλύτερο το θυρίδωμα του δικού μου κυλίνδρου σε σχέση με αυτό που βρίσκω (φωτό παραπάνω) ώστε να μπορεί να γίνει μια σύγκριση. Εμένα μου φαίνεται ότι μοιάζουν αρκετά , γιαυτό και ζήτησα από τον πωλητή να μου δώσει ότι μετρήσεις μπορεί ώστε να γίνει κάποια καλύτερη σύγκριση.
![]()
Φιλικά και χωρίς παρεξήγηση, στη θέση σου θα πήγαινα από ένα ρεκτιφιέ να μετρήσουν κύλινδρο και πιστόνι.
Ετοιμάζεσαι αφενός να μπείς σε έξοδα για ψώνια.
Αφετέρου κάποιος πρέπει να το πρεσάρει το χιτώνιο να του κάνει ρεκτιφιέ και φτιάξει τις θυρίδες και δεν ξέρω τι άλλο ακόμα που αγνοώ.
Προσωπικά αυτά τα θεωρώ σημαντικότερα από το ίδιο το χιτώνιο.
Καλημέρα ! το έκανα και έχω βάλει τις μετρήσεις παραπάνω. Αν καταλαβαίνω καλά η κατάσταση του κυλίνδρου είναι ότι έχει εξαντλήσει τα όριά του και χρειάζεται μεγαλύτερο πιστόνι (π.χ 73,05mm όπως αναφέρει ο kostask παραπάνω), το οποίο δεν έχω βρει ακόμα (και δεν είμαι αισιόδοξος). Η δεύτερη εναλλακτική είναι ένα νέο χιτώνιο όπως αυτό παραπάνω , που εμφανισιακά δείχνει πολύ όμοιο με το δικό μου. Η λύση παρόλο που δεν την προτιμώ λόγω κοστολογίου (χιτώνιο + νέο σετ πιστόνι) φαίνεται να είναι η πιο ενδεδειγμένη από τον πίνακα ανοχών της εταιρίας . Έτσι ζήτησα από τον πωλητή να μου δώσει μετρήσεις και με βάση αυτές θα πάω στο μηχανουργείο να τα συγκρίνω.
Τίποτα όμως από τα παραπάνω δεν είναι σίγουρο μαι και πραγματικά είμαι ανίδεος για την κατεύθυνση και τα επόμενα βήματα που πρέπει να κάνω. Ιδιαίτερα διότι δεν είχα ποτέ καμία άλλη επαφή με δίχρονο κινητήρα. Κάνω λοιπόν κάθε βήμα στα τυφλά, οπότε οποιαδήποτε πρόταση και ιδέα από εσάς είναι πολύ σημαντική.