Σελίδα 1 από 5 12345 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 72

Θέμα: 10-30 ή 10-40 ;

  1. #1

    10-30 ή 10-40 ;

    Να απαντήσουν ΜΟΝΟ όσοι γνωρίζουν ...
    Για το CB500X του 23 , προτείνει ο κατασκευαστής 10-30 .
    Έλα όμως που τα διαθέσιμα λάδια στην αγορά είναι λίγα .
    Ενώ στο 10-40 υπάρχει πληθώρα επιλογών .
    Επίσης η αντίληψη (και σε αυτό το forum ) "χειμώνα 10-30 , καλοκαίρι 10-40 " είναι ευρέως διαδεδομένη.
    Σε διάφορα forum έχω διαβάσει ότι η Honda στους νέους κινητήρες προτείνει το 10-30 για οικονομία καυσίμων και γρηγορότερη προθέρμανση (άρα καλύτερη λειτουργία ) .
    Βέβαια αυτά είναι απόψεις διαφόρων και δεν υπάρχει κάποια τοποθέτηση επίσημη, οπότε δεν γνωρίζω αν στέκουν .
    Το ερώτημά μου είναι : Υπάρχει Θεός ? Μήπως λόγω της σχεδίασης του κινητήρα για λειτουργία με 30αρι λάδι , αν εγω του βάλω 40άρι , δεν έχει την ιδια ποσότητα παροχής προς την κεφαλή (διαμέσου των εδράνων του στροφάλου ) .
    Ή με άλλα λόγια μήπως οι ανοχές εκει είναι υπολογισμένες για 30άρι λάδι (λογικό), οπότε το 40άρι θα "ρέει πιο αργά " ?
    Οι υπόλοιπες εταιρίες (και η Honda παλιότερα ) δίνουν ένα διάγραμμα με θερμοκρασίες και ιξώδη , με βάση το οποίο θα έπρεπε να βάζουμε 10-40 .
    Μήπως λοιπόν είναι πλέον μονόδρομος για τους νέους κινητήρες το 10-30 ?
    Ή να βάλω το 10-40 και ότι ήθελε προκύψει ?
    Επισυνάπτω και το διάγραμμα λίπανσης (στα πορτογαλικά!!)
    Αν κάποιος γνωρίζει αν θα έχω λιγότερο λάδι στην κεφαλή ας απαντήσει ...
    Συνημμένες μικρογραφίες εικόνων Συνημμένες μικρογραφίες εικόνων Lubrication diagram 2.jpg‎  
    Τελευταία τροποποίηση από lazkal; 14/03/2025 στις 16:57.

  2. #2
    Σιδεροφαγος... Το avatar του/της DoctoR_k6
    Εγγραφή
    18/09/2006
    Μηνύματα
    4.234
    Το CB500 και Φριολ να βαλεις απο τον Σκλαβενιτη θα δουλευει μεχρι να μην μπορεις να το καβαλας...

    Πιστευω δεν χρειαζεται αγχος. Βαζεις 10-40 λογω θερμοκρασιων στην Ελλαδα τα καλοκαιρια και εισαι οκ.
    Τωρα αν μενεις πουθενα στο θεο που το χειμωνα ξεκινας με -15 βαθμους να το συζητησουμε.
    Ride(s) the wind of change...

  3. #3
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της gior-gos
    Εγγραφή
    22/02/2014
    Μηνύματα
    1.261
    Το ίδιο ερώτημα απασχολεί κι εμένα. Το μηχανάκι απ τη μάνα του είχε μέσα 10 - 30 ορυκτέλαιο (λάδι honda) το οποίο προτείνεται και στο μάνιουαλ. Στο πρώτο σέρβις και στα επόμενα που ακολούθησαν σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο honda βάζανε ημισυνθετικό 10 - 40. Τα τελευταία δύο σέρβις τα έκανα σε συνεργείο πιάτζιο και εκεί μου έβαλαν ημισυνθετικό 15 - 50 με το οποίο το μηχανάκι αργεί να στροφάρει. Μιας και το προτείνει η honda, και με το σκεπτικό του δόκτωρα από πάνω ότι ό,τι και να του βάλεις θα δουλεύει κανονικά, λέω στο επόμενο σέρβις να του βάλω καλό (συνθετικό) 10 - 30.

  4. #4
    custom freak Το avatar του/της doctor_john
    Εγγραφή
    06/08/2019
    Μηνύματα
    4.605
    Επίσης με βάση την ποσότητα λαδιού που χρειάζεται να ανέβει θα ήταν εξαιρετική λεπτομέρεια μηχανουργικά να "ρυθμίσουν" την δίοδο και να έχει διαφορά ανάμεσα σε αυτά τα δύο.
    Τελευταία τροποποίηση από doctor_john; 14/03/2025 στις 16:14.

  5. #5
    hercooligan Το avatar του/της doctoras
    Εγγραφή
    10/10/2007
    Μηνύματα
    5.009
    10w-30
    10 ιξώδες w(winter) - 30 θερμοκρασία περιβάλλοντος

    στη πράξη πολλές μοτοσυκλέτες (και στην ελλάδα) τρέχουν με συνιστώμενα 10w30 αρκετά χρόνια χωρίς κανένα θέμα
    επίσης έχω διαπιστώσει οτι το κιβώτιο δουλεύει καλύτερα με 10/30 συγκριτικά με τα 10/40 που προτείνουν όλα τα μαστόρια στην ελλάδα(πολύ πιθανόν για εμπορικούς λόγους και οτι συνεπάγεται)
    you rise you fall you're down then you rise again

  6. #6
    Ερχομαι!!!! Το avatar του/της zephyr1
    Εγγραφή
    01/12/2005
    Μηνύματα
    3.014
    Εχω το cbr500r που νομιζω εχει τον ιδιο κινητηρα,εξ αρχης κανω αλλαγη ανα 5.000 χλμ. 10-30 Honda λαδια.

    Στην πρωτη αλλαγη πηγα να βαλω 10-40 και ο πωλητης-μηχανικος μου λεει δεν ειναι τυχαιο οτι το μανιουαλ στις προδιαγραφες δινει 10-30.

    Αυτο μ εκανε να βαλω οτι λεει το μανιουαλ,δεν ξερω αν δουλευει και με τηγανολαδο ,αλλα 30.000 χλμ εχω κανει απροβληματιστα.

  7. #7
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από zephyr1 Προβολή μηνύματος
    Εχω το cbr500r που νομιζω εχει τον ιδιο κινητηρα,εξ αρχης κανω αλλαγη ανα 5.000 χλμ. 10-30 Honda λαδια.

    Στην πρωτη αλλαγη πηγα να βαλω 10-40 και ο πωλητης-μηχανικος μου λεει δεν ειναι τυχαιο οτι το μανιουαλ στις προδιαγραφες δινει 10-30.

    Αυτο μ εκανε να βαλω οτι λεει το μανιουαλ,δεν ξερω αν δουλευει και με τηγανολαδο ,αλλα 30.000 χλμ εχω κανει απροβληματιστα.
    Και εγώ έχω κάνει 27.000 χλμ απροβλημάτιστα , αλλά θα ήθελα να γυρίσω σε 10-40 (αν γινεται) λογω πληθώρας επιλογών

  8. #8
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της MG-KTiNoS
    Εγγραφή
    13/08/2011
    Μηνύματα
    8.032
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από gior-gos Προβολή μηνύματος
    Το ίδιο ερώτημα απασχολεί κι εμένα. Το μηχανάκι απ τη μάνα του είχε μέσα 10 - 30 ορυκτέλαιο (λάδι honda) το οποίο προτείνεται και στο μάνιουαλ. Στο πρώτο σέρβις και στα επόμενα που ακολούθησαν σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο honda βάζανε ημισυνθετικό 10 - 40. Τα τελευταία δύο σέρβις τα έκανα σε συνεργείο πιάτζιο και εκεί μου έβαλαν ημισυνθετικό 15 - 50 με το οποίο το μηχανάκι αργεί να στροφάρει. Μιας και το προτείνει η honda, και με το σκεπτικό του δόκτωρα από πάνω ότι ό,τι και να του βάλεις θα δουλεύει κανονικά, λέω στο επόμενο σέρβις να του βάλω καλό (συνθετικό) 10 - 30.
    Να αλλάξεις συνεργείο
    ανανήψαντας

  9. #9
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της gior-gos
    Εγγραφή
    22/02/2014
    Μηνύματα
    1.261
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από MG-KTiNoS Προβολή μηνύματος
    Να αλλάξεις συνεργείο
    Έχω αλλάξει πολλά

  10. #10
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της MG-KTiNoS
    Εγγραφή
    13/08/2011
    Μηνύματα
    8.032
    Όπως είπε και ο δόκτορ εξαρτάται που μένεις

    Το πρώτο νούμερο λοιπόν το 10 δείχνει (viscosity) την χαμηλή θερμοκρασία -10 δηλαδή περίπου
    Το δεύτερο νούμερο δείχνει την ψηλή, το 30 μας λέει 32 βαθμούς ενώ το 2ο πάνω από 40 βαθμούς κελσίου
    Αν μένεις ΑΘήνα πάντως και δεν αλλάζεις 2 φορές το χρόνο λάδια θα έλεγα 10 40
    ανανήψαντας

  11. #11
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της MG-KTiNoS
    Εγγραφή
    13/08/2011
    Μηνύματα
    8.032
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από gior-gos Προβολή μηνύματος
    Έχω αλλάξει πολλά
    αυτός που έβαλε το 15 50 ήταν στο Ντουμπάι να υποθέσω.....
    ανανήψαντας

  12. #12
    Μέλος Το avatar του/της Road Pirat
    Εγγραφή
    01/11/2015
    Μηνύματα
    421
    Πάντως με μια γρήγορη αναζήτηση υπάρχει 10w30 σχεδόν από όλες τις γνωστές μάρκες, δεν είδα κάτι δίσκο στο να βρεθεί, όσο για το 10w30-10w40 οι διαφορές δεν είναι και τόσο μεγάλες για να δημιουργηθεί το παραμικρό πρόβλημα στο μοτέρ. Περισσότερο ρόλο στην ζωή του μοτέρ θα παίξει ο τρόπος που οδηγάς και το ζεσταίνεις παρά το λάδι.

  13. #13
    Συντονιστής Το avatar του/της Volpad
    Moderator
    Εγγραφή
    28/03/2019
    Μηνύματα
    1.470
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από MG-KTiNoS Προβολή μηνύματος
    Όπως είπε και ο δόκτορ εξαρτάται που μένεις

    Το πρώτο νούμερο λοιπόν το 10 δείχνει (viscosity) την χαμηλή θερμοκρασία -10 δηλαδή περίπου
    Το δεύτερο νούμερο δείχνει την ψηλή, το 30 μας λέει 32 βαθμούς ενώ το 2ο πάνω από 40 βαθμούς κελσίου
    Αν μένεις ΑΘήνα πάντως και δεν αλλάζεις 2 φορές το χρόνο λάδια θα έλεγα 10 40
    Απο πού βγαίνουν το 32 και 40 βαθμούς?

    Το ιξώδες του λαδιού, δεν αναφέρει πουθενά θερμοκρασία, ούτε αντιστοιχεί σε θερμοκρασία.

  14. #14
    O Γαμωbowler Το avatar του/της Bowleno
    Moderator
    Εγγραφή
    29/12/2009
    Μηνύματα
    6.686
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Volpad Προβολή μηνύματος
    Απο πού βγαίνουν το 32 και 40 βαθμούς?

    Το ιξώδες του λαδιού, δεν αναφέρει πουθενά θερμοκρασία, ούτε αντιστοιχεί σε θερμοκρασία.
    Το αυτό.
    10 w το λάδι λειτουργεί με ιξώδες 10 τον χειμώνα και 40 ιξώδες το καλοκαίρι που λόγω εξωτερικών θερμοκρασιών γίνεται...κατρουλιό.
    Τώρα, αν μένεις σε καμιά Ανταρκτική, θες 0 w 10 (το παλιό mobil 1, ας πούμε).
    Εδώ Αθήνα μια χαρά δουλειά κάνει το 10 40, η διαφορά δεν είναι τέτοια που να προκαλεί θέματα.
    Σε παλιότερα μοτέρ που οι ανοχές τους έχουν γίνει... Σαν πορνοστάρ μετά από gangbang, προτείνουμε 20 50 για να μην βαράνε σαν τενεκέδες με καρφιά μέσα....
    εγώ άθεος; ισα-ισα, εχω τρεις: το μυαλό μου, τα χέρια μου και τα πόδια μου

  15. #15
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της gior-gos
    Εγγραφή
    22/02/2014
    Μηνύματα
    1.261
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από MG-KTiNoS Προβολή μηνύματος
    αυτός που έβαλε το 15 50 ήταν στο Ντουμπάι να υποθέσω.....
    δεν είχε άλλα

    Δηλαδή το 10 - 30 ρε παιδιά από ποιά μέχρι ποιά θερμοκρασία δουλεύει;

Σελίδα 1 από 5 12345 ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. Βίντεο από Wolf Racing SM Attack 30-31/10/2010
    από Zack στο forum Track Days
    Απαντήσεις: 0
    Τελευταίο μήνυμα: 26/11/2010, 09:54
  2. Απαντήσεις: 8
    Τελευταίο μήνυμα: 26/10/2010, 00:44
  3. Καλημέρες, Παρασκευή 30 Ιουλίου '10
    από Operater στο forum Καλημέρες κι ευχολόγια
    Απαντήσεις: 8
    Τελευταίο μήνυμα: 30/07/2010, 04:52
  4. Καλημέρες, Παρασκευή 30 Απρίλη '10
    από Operater στο forum Καλημέρες κι ευχολόγια
    Απαντήσεις: 8
    Τελευταίο μήνυμα: 30/04/2010, 08:35
  5. Kαλημέρες, Μ. Τρίτη 30 Μαρτη '10
    από Operater στο forum Καλημέρες κι ευχολόγια
    Απαντήσεις: 16
    Τελευταίο μήνυμα: 30/03/2010, 12:02

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF