Μετά από κάθε πτήση οι πιλότοι συμπληρώνουν μια φόρμα που ονομάζουν 'gripe sheet / στην οποία καταγράφονται τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν κατά την πτήση , έτσι ώστε οι μηχανικοί να τα διορθώσουν. Οι μηχανικοί διαβάζουν αυτή την λίστα , διορθώνουν το πρόβλημα και καταγράφουν στο κάτω μισό της φόρμας ποιες ενέργειες έγιναν σχετικά με το πρόβλημα αυτό . Πριν από την επόμενη πτήση οι πιλότοι συμβουλεύονται την φόρμα για να δουν αν το πρόβλημα έχει αντιμετωπιστεί .
Ακολουθεί μια λίστα με σφάλματα που έχουν παρατηρηθεί κατά την πτήση και έχουν καταγράφει από τους πιλότους της Qantas καθώς και η λύση που έχει δοθεί από τους μηχανικούς εδάφους . Αξίζει να σημειωθεί ότι η Qantas είναι η μοναδι κή μεγάλη αεροπορική εταιρεία που δεν έχει ατυχήματα στο ενεργητικό της .
(Π : Το πρόβλημα όπως καταγράφηκε από τον πιλότο .
Λ : Η λύση που δόθηκε από τον μηχανικό .)
Για μένα πάντως οι μηχανικοί είναι που έχουν πολύ χιούμορ !!
Π : Ο κυρίως αριστερός τροχός σχεδόν θέλει αντικατάσταση .
Λ : Ο κυρίως αριστερός τροχός σχεδόν αντικαταστάθηκε .
.............. .............. .............. .....
Π : Η δοκιμαστική πτήση ήταν Ο .Κ ., εκτός από το σύστημα αυτόματης προσγείωσης που ήταν κάπως απότομο .
Λ : Σύστημα αυτόματης προσγείωσης δεν έχει εγκατασταθεί σε αυτό το αεροσκάφος .
.............. .............. .............. .....
Π : Κάτι χαλαρό στο πιλοτήριο .
Λ : Κάτι σφίχτηκε στο πιλοτήριο .
.............. .............. .............. .....
Π : Ψόφια έντομα στο παρμπρίζ .
Λ : Ζωντανά έντομα στην πίσω μεριά .
.............. .............. .............. .....
Π : Ο αυτόματος πιλότος σε κατάσταση διατήρησης ύψους προκαλεί κάθοδο 200 πόδων το λεπτό .
Λ : Δεν μπορούμε να αναπαράγουμε το πρόβλημα στο έδαφος .
.............. .............. .............. .....
Π : Ενδείξεις διαρροής στο δεξιό κυρίως σύστημα προσγείωσης .
Λ : Οι ενδείξεις αφαιρέθηκαν .
.............. .............. .............. .....
Π : Τα επίπεδα θορύβου του DMA είναι απίστευτα υψηλά .
Λ : Ο θόρυβος του DMA ρυθμίστηκε σε πιο πιστευτά επίπεδα .
.............. .............. .............. .....
Π : Οι ασφάλειες τριβής προκα λούν κόλλημα του λεβιέ ισχύος .
Λ : Γι ' αυτό είναι εκεί .
.............. .............. .............. .....
Π : Το IFF δεν λειτουργεί .
Λ : Το IFF ποτέ δεν λειτουργεί σε κατάσταση 'OFF'.
.............. .............. .............. .....
Π : Υποψιάζομαι ότι υπάρχει ράγισμα στο παρμπρίζ .
Λ : Υποψιάζομαι ότι έχεις δίκιο .
.............. .............. .............. .....
Π : Η μηχανή Νο 3 λείπει .
Λ : Η μηχανή βρέθηκε στο δεξί φτερό μετά από σύντομη έρευνα .
.............. .............. .............. .....
Π : Το αεροσκάφος συμπεριφέρεται κάπως αστεία .
Λ : Προειδοποιήσαμε το αεροσκάφος να σοβαρευτεί .
.............. .............. .............. .....
Π : Το ραντάρ βουίζει .
Λ : Το ραντάρ επαναπρογραμματίστηκε με μουσική.
.............. .............. .............. .....
Π : Ποντίκι στο πιλοτήριο
Λ : Εγκαταστάθηκε γάτα .
.............. .............. .............. .....
Π : Θόρυβος προερχόμενος κάτω από τον πίνακα οργάνων . Μοιάζει σαν ένας νάνος να βαρ άει κάτι με το σφυρί του .
Λ : Πήραμε το σφυρί από το νάνο .
![]()
![]()
![]()
![]()