Ήθελα να το οδηγήσω και τελικά τα κατάφερα…
Φίλος πρότεινε μια βόλτα-καφέ κατά Σούνιο μεριά και δεν υπήρχε περίπτωση να χάσω την ευκαιρία. Την ώρα που ετοιμαζόμουνα, ο βαθύς ήχος των εξατμίσεων του Ζ1000 μου υπενθύμισε τι σημαίνει τετρακύλινδρος ήχος που με το Φείζερ το είχα ψιλοξεχάσει.
Χαλαρά ξεκινάμε και λίγο πριν την Γλυφάδα σχεδόν με το ζόρι τον κατεβάζω από το Ζ και ορμάω επάνω. Πρώτη εντύπωση…άστα να πάνε . Περίεργη θέση οδήγησης κάτι σε μοτάρντ μου θύμισε. Το μόνο που βλέπεις είναι ένα τεράστιο τιμόνι, λίγο-ελάχιστο από το μπροστινό φτερό και την γνωστή μαλακία το ψηφιακό πολυόργανο… Αν δεν υπήρχε το πορτοκαλί ντεπόζιτο θα ορκιζόσουνα ότι καβαλούσες ποδήλατο !
Προσπαθώ να το συνηθίσω και σεμνά στην αρχή ανεβοκατεβάζω ταχύτητες χωρίς πρόβλημα. Το μοτέρ ροπάτο με γεμάτο τράβηγμα με ψιλομπερδεύει στην αρχή και δεν καταλαβαίνω τι ταχύτητα έχω στο κιβώτιο. Παιχνιδιάρικη αίσθηση – νομίζεις ότι μπορείς να κάνεις τα πάντα…Στιβαρό-βράχος το μπροστινό και τα φρένα δείχνουν αρκετά δυνατά οπότε παύεις να ασχολείσαι μαζί τους.
Περνάμε την Βουλιαγμένη και στα λιμανάκια αρχίζω να ξεθαρρεύω λίγο. Το μηχανάκι αλλάζει πολύ εύκολα κατεύθυνση και το γκάζι έρχεται ομαλά χωρίς να τρομάζει.
Μπαίνει σχεδόν από μόνο του στην τροχιά, και έξοδος με οποιαδήποτε ταχύτητα στο κιβώτιο χωρίς πρόβλημα. Λίγο παραπάνω οι στροφές και το γκάζι, παρ΄ όλα αυτά ο πίσω τροχός δεν χάνει επαφή με την άσφαλτο – το μηχανάκι έχει πολύ ομαλή απόδοση δύναμης και μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης. Ίσως τα καινούργια Diablos που φόραγε να βοηθούσαν αρκετά.
Στην ευθεία της Βάρκιζας είπαμε να τα πάμε λίγο… Φοβούμενος να το ξεκινήσω με πολύ γκάζι δίνω στο Φείζερ την ευκαιρία να πεταχτεί πρώτο μπροστά και προλαβαίνει να κάνει μια διαφορά 3-4 μέτρα που το Ζ1000 αρχίζει να καλύπτει σιγά-σιγά μετά τα 100. Εκεί γύρω στα 150 το Ζ φτάνει δίπλα στο Φείζερ και μέτρο-μέτρο παίρνει κεφάλι. Μέχρι περίπου τα 200 είναι ήδη 3-4 μέτρα μπροστά και κάπου εκεί τερματίζεται η «κόντρα» γιατί ακολουθεί η δεξιά με την ανάποδη κλίση που έχει φάει αρκετό κόσμο….
Σε απόλυτα νούμερα η διαφορά των 2 μηχανών δεν είναι μεγάλη….Τα + 25 περίπου άλογα του Ζ δεν είναι ικανά να κάνουν την ξεκάθαρη διαφορά ενώ και η τελική των 2 μηχανών είναι παραπλήσια. Εκεί που η διαφορά είναι ξεκάθαρη και μεγάλη είναι στις χαμηλές-μεσαίες στροφές που το άρπαγμα του 1000 είναι πολύ δυνατότερο ενώ στο Φείζερ πρέπει να βρίσκεσαι στις 8-9Κ στροφές για να κρατηθείς δίπλα του…
Με σβέλτους ρυθμούς έγραψα αρκετά χιλιόμετρα στην σέλλα του χωρίς τίποτα να με ξενίσει και να με προβληματίσει. Σε 1-2 περιπτώσεις που πίεσα τα φρένα εκείνα ανταποκρίθηκαν άψογα και γενικά το όλο στήσιμο της μηχανής είναι πολύ στιβαρό και εμπνέει εμπιστοσύνη ακόμα και σε κάποιον που έχει κάνει λίγα χιλιόμετρα μαζί της. Το μοτεράκι αν και το περίμενα πιο δυνατό( ένα Φέιζερ1000 που είχα οδηγήσει αν δεν με γελάει η μνήμη μου μου φάνηκε σαφώς πιο δυνατό) τραβάει ομαλά και δυνατά από τις χαμηλές στροφές και ανεβάζει αναλογικά την δύναμη όσο σκαρφαλώνει το στροφόμετρο χωρίς πουθενά να σε τρομάξει. Ελάχιστοι κραδασμοί και επιτέλους ήχος μοτοσικλέτας…Μετά από μερικά χιλιόμετρα συνηθίζεις την έλλειψη του φαίρνκγ και η οπτική του δρόμου αποκτά άλλη αίσθηση…
Μπορώ να πω ότι μου άρεσε πολύ σε βαθμό που όταν στον γυρισμό ξανανέβηκα στο Φείζερ ένοιωσα περίεργα. Η δύναμη χαμηλά μου φάνηκε λίγη, το φαίρινκγ μου έκρυβε τον δρόμο, και η θέση οδήγησης μου φάνηκε ξεκομμένη από την υπόλοιπη μοτοσικλέτα Ταυτόχρονα μου φάνηκε πιο ασταθές χωρίς αυτή την αίσθηση στιβαρότητας του 1000 και σίγουρα χωρίς τον ήχο του.
Η αλήθεια είναι ότι τα 2 μηχανάκια δεν συγκρίνονται . Το γκάζι και κυρίως η δύναμη στις μεσαίες κάνουν το πρώτο κλικ της διαφοράς και το επόμενο έρχεται από το ανάποδο πηρούνι, την γεωμετρία και την θέση οδήγησης. Το Ζ1000 είναι μηχανάκι που φτιάχτηκε για το απόλυτο παιχνίδι και το δείχνει. Από την άλλη πλευρά το Φειζεράκι προσπαθεί με 400 κυβικά λιγότερα και κοστίζοντας τα 2/3 της τιμής να κάνει πολλά περισσότερα πράγματα από το Ζ και σε τελική ανάλυση δεν τα καταφέρνει άσχημα. Τελικά δεν μπορείς να τα έχεις όλα…
Θαυμάστε το….
![]()