Γεννήθηκε την 1η Σεπτεμβρίου 1919 στο Pobershau στην Σαξωνία της Γερμανίας. Ο πατέρας του εργαζόταν ως οδηγός στη DKW και όταν ήταν οκτώ ετών παρακολούθησε για πρώτη φορά αγώνες στη πίστα του Nimburgring, μια εμπειρία που από ότι φαίνεται καθόρισε τη μετέπειτα πορεία του ως μηχανικού. Σπούδασε μηχανολογία και εργάστηκε σε προγράμματα πυραυλοκίνησης. Το 1944 συλλαμβάνεται και φυλακίζεται από τους Αμερικανούς, μετά το τέλος του πολέμου επιστρέφει στο Zschopau όπου ασχολείται με το εμπόριο ξυλείας και επισκευάζει τις στέγες των σπιτιών που είχαν καταστραφεί από τους βομβαρδισμούς των συμμάχων. Με βάση ένα DKW 125 RT, που βρίσκει σε μια μάντρα με παλιοσίδερα, αρχίζει να σχολείται με τους δίχρονους κινητήρες και τις βελτιώσεις τους.
Αναλαμβάνει το αγωνιστικό τμήμα της IFA (αργότερα ΜΖ) το 1953 όταν τα δίχρονα έτειναν να εξαφανιστούν από το προσκήνιο των αγώνων, ο Kaaden όμως πίστευε πως είχαν πολλά ακόμη να προσφέρουν.
Η συνεργασία του με τον Zimmermann, εξπέρ στις περιστροφικές βαλβίδες…..
….αλλά και οι θάλαμοι διαστολής (τους οποίους είχε πρωτοκατασκευάσει ο Γερμανός μηχανικός Limbach το 1938) και εξέλιξε ο Kaaden, άρχισαν να δίνουν στα δίχρονα την απαραίτητη ώθηση.