χαχαχαχαχαχα
μια απο τα ιδια
KAFROS
www.myspace.com/maronsrad
Αποψη μου η ποιοτητα κατασκευης των oldies δεν εχει καμια σχεση με τα σημερινα δεδομενα , το ιδιο και το "παθος" , ομολογω οτι σε αυτα τα κυβικα δεν υπαρχει πια .
Αν κανω μια αναδρομη στα παλια 2τ 250cc και 4τ 400 cc (απο rd ,nsr , rgv μεχρι zxr , cbr , rvf -vfr κτλ... ) και κανω μια συγκριση με τα σημερινα δεδομενα θα διαπιστωσω οτι η εστιαση στο παθος του οδηγου εχει αντικατασταθει με την φιλικοτητα της μοτοσυκλετας ως προς τον οδηγο , την <<οικολογικη>> συνειδηση των νομων , την οικονομια στα καυσιμα κτλ..
στα μεγαλα ss ομως δεν μπορω να πω το ιδιο ... Δεν μπορω να φανταστω κανενα της παλιας σχολης ουτε για πλακα να στεκεται διπλα σε ενα triumph daytona 675r , σε ενα honda cbr 1000 fireblade sp κτλ... Ισως ο μονος τομεας που θα μπορουσαν να ειναι λιγο ανωτερα ειναι η "αισθηση" και το γεγονως οτι απαιτουσαν πραγματικα να εχει σοβαρες ικανοτητες ο οδηγος . Ενας αλλος τομεας ειναι η λεγομενη "ψυχη" που συνδιαζεται αμεσα με την αισθηση που προανεφερα και με το θρυλο που εχουν διμιουργησει οι παραπανω μοτοσυκλετες .
Οσον αφορα τον τιτλο του νηματως 2Τ vs 4T επειδη ειναι λιγο γενικος θα πω τη γνωμη μου οπως εγω αντιλαμβανομαι τα πραγματα και παντα συμφωνα με τα γουστα μου .
Αν διαλεγα εντουρο , θα διαλεγα ενα husaberg 300 TE . H διαφορα των παλιων εντουρο με αυτα του σημερα ειναι χαωδης (ειδικα στον τομεα των αναρτησεων)
Αν διαλεγα μεσαιο SS για track days , παλι θα διαλεγα κατι του σημερα και συγκεκριμενα ενα Triumph daytona 675 r , δεν μπορω να με φανταστω να το κανω με rd350 ...
Aν διαλεγα μικρο SS για track days , εκει θα διαλεγα κατι του χθες και συγκεκριμενα 2Τ (με εξαιρεση το RVF 400 που δε βρισκεται ευκολα) μιας που σημερα δεν υπαρχει αυτη η . κατηγορια κατα την αποψη μου .
Αν διαλεγα κατι να βολταρω ομως και να κανω το ρομαντζο μου , εκει σιγουρα θα προτιμουσα ενα παλιο 2τ θρυλο , πως να το κανουμε αλλο να εχεις ενα οποιοδοιποτε πιπινι . . και αλλο να εχεις την Μονικα Μπελουτσι ...
![]()
https://www.youtube.com/watch?v=D-rEt_WMJ-w
https://www.youtube.com/watch?v=pU3GvGaUbWs
μπορείς να καταλάβεις την διαφορα βλέποντας αυτά.
ακομα το οτι ειναι παλια δεν εχει καμια σημασία. το παλιο ειναι και καλητερο σε αυτες τις περιπτώσεις
τοτε το 1990 τα 250-400cc φτιάχνονταν με ποιότητα υλικων ιδια και καλύτερη απο τα τοτε 1000. φυσικά και η τιμη τους ηταν ανάλογη με αυτη των μεγάλων.
φαντασου δλδ ενα σημερινο ninja 250 ή cbr250 να κοστιζε 10 - 13.000 ευρώ. τετεια τεχνολογία και ποιότητα ειχαν πανω τους.
τα μικρα του τοτε οχι μονο ηταν καλύτερα σε επιδωσεις-μοτερ απο τα σημερινα αλλα
ειχαν ποιο καλα πλαίσια(αλουμινίου/deltabox/αντιγραφές αγωνιστικών πλαισίων κτλ) και οχι τα παπίσια πλαίσια που φορανε σήμερα.
ειχαν ποιο μεγάλα φρενα,ποιο χοντρες αναρτήσεις,ποιο πολλες ρυθμίσεις παντου, καλητερα ψαλίδια καλητερη ποιότητα και τεχνολογια παντού.
ειχαν τεχνολογικα πειράματα πανω τους και διάφορες περιεργες και ενδιαφερουσες τεχνολογίες.
ειχαν πανω τους εξωτικά υλικα οπως μαγνήσιο,κραματα αλουμινιου και η γενικη ποιοτητα ηταν τετεια που δεν παθαιναν τιποτα
ακομα και τα πλαστικα γυαλιζουν ακομα.
αν καποιος βαλει ενα cbr250rr/zxr250/gsxr250 κτλ και τα αντίστοιχα σημερινά σε ενα χωράφι και τα παρατήσει στην 5ετοια τα σημερινά θα ειναι άχρηστα και γεμάτα σκουριες και φθορές ενο τα παλια θα ειναι οκ
η μονη καλή τεχνολογία που εχουν τα σημερινά ειναι οι ψεκασμοι και διαφορα μπιμπιλικια οπως ψηφιακα οργανα και abs
αυτο συμβαίνει για εναν πολυ απλο λογο.
λεγετε marketing και τμήμα πωλήσεων.
παλια ο soichiro ελεγε στους μηχανικους του : φτιάξετε την καλύτερη μοτο που μπορειτε χωρις να σαν νοιαζει το κοστος.
τώρα το τμημα πωλήσεων κανει κουμάντο
και αν μια εταιρια ειναι αναγνωρισμενη και εχει σίγουρους πελατες που θα αγοράσουν ακομη και αν αυτη βαλει σκατα στα ραφια
φαντεζεσται απο που μπορουνε να βγαίνουνε κερδος.
μειωνουν την ποιότητα/τεχνολογια/χρονο επεξεργασιας εξαρτημάτων και την προσοχη που ριχνουν στις μοτο γενικα και βγαζουν αναλωσιμα μοτο με φτηνιαρικα υλικα.
η τιμη χαμηλή μεν, θα το αγορασουν πολλοι δε
αργοτερα αυτοι θα παρουν αλλο μεγαλητερο οπως λεει η μοδα
οποτε η ποιοτητα των υλικων ειναι τετεια ωστε να αντεχουν ισα ισα λιγα χρονακια τα εξαρτήματα.
βασικα να μην χαλαει μεσα στα 2 χρονια τις εγγύησης τους νοιάζει
οποτε βαζουνε παπισια πλαίσια,παλιες αδυνατες αναρτησεις απο τα ραφια χωρις καμια ρυθμιση
φρενα με μονες δαγκανες παπισια, μικρους δισκους, πλαστικα με φτηνο υλικο που καποτε θα πολυμεριστουν
μοτερ απλα τα οποια σερνονται και βγαζουν λιγη ροπη και αλογα για να μην σπανε και να μην καινε.
η τεχνολογία τους απλη, μονοκυλινδρα. (αντε και δικύλινδρα αν υπολογίσω το ninja το οποιο ομως φοραει πολυ παλαιότερο μοτερ,if you know what i mean)
μεχρι και tyre up απο το εργοστασιο έχουν πάνω. (τα μοτερ τους ειναι αξιόπιστα δεν λεω)
ομως εχουν παρατιριθει φαινομενα σκαρτων υλικων σε μοτερ απο παπια. βλεπε τις μπιελες στα ιννοβα. honda λεμεεε
ομως μου φαινετε η φτήνια των υλικων θα συνεχισει να αυξανετε και θα φτασει ακομα περισσοτερο ακομα και στα μεγαλα κυβικα.
εχουν αρχισει και υπαρχουν μερικα δειγματα τετειων μοτο.
Οι νέοι σήμερα 2 χρόνια αφού πάρουν μηχανάκι
-ότι μηχανάκι κι αν είν αι αυτό-
Θα σου πουν το βαρέθηκα και θέλω άλλο.
Άρα τι κουβεντιάζουμε?
Αλλάζει ο κόΖμος, αλλάζουν τα μηχανάκια, αλλάζουμε κι εμείς
-επιφυλλάσομαι για τα τεχνικά-
ανανήψαντας
Τα παλια 250 2Τ & 400αρια εχω την εντυπωση πως αντιστοιχουν στα σημερινα 600 και οχι με τα 250![]()
Αστοχos ο τιτλος του θεματος καθως σημερα εκτος απο καθαοαιμες κατασκευες εντουρο και μχ...δεν υπαρχουν 2τ ( και το θεμα απο οτι βλεπω παιρνει κλιση στο... παλια vs καινουργια....)
Στα παλια και 2τ & 4 τ .... ηταν γτπ καβαλα απο ποιοτητα κατασκευης , απο αναρτησεις, απο πλαισια .......
Οσο αφορα την εκρηκτικοτητα των κινητηρων ( οσο αφορα τα 2τ ) ηταν και αυτη μια απο τα ιδια.....
( Η περηφανεια πολλων ιδιοκτητων σε αυτα τα μηχανακια ηταν παντοτε εαν μπορεις να σταθεις πανω στο μηχανακι και οχι ποσο γρηγορο ηταν..... )
Για πια ανθεκτικοτητα κινητηρων μιλατε στα 4τ ...??? Για αυτη των παλιων 1300 , 1100 , 750 με τα 70,80,90 αλογα.... Εαν ηταν και ντηζελ θα αντεχαν ακομα παραπανω....
Για ποιες αναρτισεις μιλατε...?? Αυτες ηταν κλασμενες απο καινουργιες στα περισσοτερα μηχανακια χωρια που η αντοχη και το παχος τους τους ηταν κατι τις περισσοτερο απο τα καλαμακια του καφε....
Για ποια πλαστικα μιλατε.... Των rgvtzrkrfzrων Που για να σφιξει η βιδα οσο παταει η γατα χωρις να ραγισει το πλαστικο επρπε να κανεις ταματα...???
Ελα ρε παιδια....
Καλος ο ρομαντισμος αλλα μεχρι εκει....!!!
![]()
Χωρίς παρεξήγηση.
Μάλλον δεν έχεις βρεθεί κοντά σε CBR400, VFR400, GSXR400, ZXR400 να το περιεργαστείς προσεκτικά και να το καβαλήσεις.
Αυτο που (υποτίθεται) οτι είναι υπο συζήτηση είναι κατα πόσον ενα τέτοιο 400 αξίζει η όχι.
Εγώ είμαι της γνώμης οτι αξίζει υπό όρους. Για παραδειγμα έχω ενα VFR 400 του 1987 που ανέστησα και κυκλοφορεί εδώ και 3 χρόνια απροβλημάτιστα.
Εχει κόκκινο στις 14.000, κινηση εκκεντροφόρου με γρανάζια, πολύ καλό κράτημα και ποιότηατ κατασκευής που δεν υπάρχει σήμερα ούτε στα 1000ρια.
Παει άνετα 180 χωρίς να ζορίζεται, έχει καλά φρένα, μικρό σχετικά βάρος (στα 160κατι κιλα).
Εχει επίσης απο μαμα υδραυλική προφόρτιση για το πίσω αμορτισέρ με χειριστήριο στο πλαι της μοτο.
Το μείον είναι οτι για να το φέρω σε αυτην την κατασταση έφαγε 150ο Ευρω σε ανταλλακτικά και πολύ κόπο και χρόνο, δεν πήγε σε συνεργείο.
Το καλό είναι οτι μου το χάρισαν.
Αν πρoσπαθήσεις να το συγκρίνεις με σημερινά αντίστοιχα, θα δείς οτι απλά δεν υπάρχουν.
Αν υπήρχαν βεβαια καινούρια θα κόστιζαν όσο ενα CBR600RR.
sapila racing team
bimota SB6 1995
Hornet 900 2005
Yamaha SR500 1981
BMW R75/6 1975
BMW R26 1957
stubi ποιος ειπε οτι δεν υπαρχουν διχρονα?
http://www.2strokers.com/index.php?topic=796.105
το οτι δεν εχεις δει εσυ δεν σημαίνει οτι δεν υπάρχουν. οπως και πολλα ακόμα που ανακατασκευαζονται και κυκλοφορούν στους δρόμους και πιστες απο ατομα που δεν ασχολουνται με το internet
πες μου ενα 400αρι ή 250 τετραχρονο ή δίχρονο street του 1990 που να ειναι ποιο χάλια απο τα σημερινά στον τομεα πλαισιο-αναρτησεις-φρενα-ποιοτητα υλικων.
με αποδείξεις και οχι λογια του αερα. θελω να δω πλαισια και αναρτήσεις.
τσεκαρε ενα 400αρι του τοτε
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_RVF400
v4 μοτερ δεν χρειαζεται να πω κατι αλλο εκει.
αναποδα τουμπανα μπροστινα (41μμ), μεγαλοι διπλοι δισκοι φρενων
μονομπρατσο ψαλιδι και ελαφριά τουμπανη πλαισιαρα
ποιος ρομαντισμος? εδω μιλάνε καθαρα τα νουμερα
βεβαια υπαρχουν και εξερεσεις οπως τα καινούρια ktm (nuda 390) και κάποια ευρωπαϊκά μοτο που ειναι πολυ καλα απο περιφεριακα-στησιμο.
για μοντελα εκτος απο street λεω.
σε ποιοτητα ομως δεν θα φτασουν ποτέ τα παλια διαμάντια που γέννησε η 'κοντρα' μεταξύ των εταιριών
ακομα υπάρχουν και πολλα παλια μοτο που οντος ηταν λιγο χαλια.
τα φτηνά του τοτε. ας πουμε τα dt , rd250/350 ,tdr250,rg250,ns250 που δεν ηταν και οτι ποιο τοπ απο περιφεριακα και ποιοτητα
Tα παλια 250-400 (cbr,nsr,rgv,zxr κτλ) ηταν φτιαγμενα για την ιαπωνικη αγορα και τους αγωνες εκει.
Οντως η τεχνολογια ενος παλιου cbr400 ειναι κλασεις ανωτερη απο ενος σημερινου cbr250-500 αλλα το παλιο κοστιζε περισσοτερο απο το τοτε cbr 600 στην ιαπωνια.
Διαφορετικα μηχανακια φτιαγμενα για διαφορετικους λογους.Θα αγοραζε κανεις σημερα 400αρι που θα κοστιζε πανω απο 10χιλιαρικα??
Καταρχην τα μηχανακια που αναφερεις παραπανω τα εχω δοκιμασει ολα...... ( Ειδικα τους εκεντροφορους του gsxr τους παντρευτηκα κι ολας στο προσωπικο μου gsxf καθοτι οι δικοι του αντιπαθουσαν να δουλευει το μηχανακι στο μονο σταντ και παρεδωσαν το πνευμα....)
Aρη..... Θα κοστιζαν ενα CBR600RR οπως ειπες γαιτι απλουστατα ......
Τα 600 σαρια στην ουσια αντικατεστησαν τα 400σαρια στην ελλαδα..( ολα εισαγωγης απο ιαπωνια ) με την καταργηση των τεκμηριων ( καπου το 99 - 00 δεν θυμαμαι καλα...)
Γνωριζεις οτι εαν δεν υπηρχαν τα αυστηρα τεκμηρια εκεινη την εποχη τα συγκεκριμενα μηχανακια που αναφερεις θα ηταν 600 σαρια..??
Ειλικρινα... Δεν καταλαβαινω ....
Τι ειδους συγκρισεις πρεπει να κανουμε... εαν ας πουμε.....
Βαζαμε στο VFR 400 το μοτερ και την δυνατοτητα να διαχειριστει την δυναμη του cbr 600 και το αντιθετο..??? ( μιας και μου το αναφερεις απο οδηγικης αποψης..)
Στα συγκεκριμενα μηχανακια που αναφερεις ειδικα... Πλαισιο , αναρτησεις , φρενα, ηταν επιπεδα παραπανω απο τα μοτερ και το ξερεις αυτο...!
Αλλα εισαι και λιγο αδικουλης γιατι ....
Μιλατε γενικα για παλια και μου επιασες 4 κορυφαια μηχανακια της εποχης αγνοωντας ποια...??
Για ποιοτητα κατασκευης , πλαισιο, αναρτησεις κλπ
Το tzr...????
To rd 250, 500..??
Ta γυμνα rd...???
Τα fzr μεχρι το 92-93..??
Να θυμαμαι τι απο τα gpz...??
Ta πλαισια ..?? Τις αναρτησεις τους..???
Να θυμαμαι τι απο τα rd ( τα γυμνα κυριως... ) Τις ζαντουλες τους ? Τ φρενα τους ? η το οτι εαν καταφερνε ανθρωπος να ριξει γονατο στο μηχανακι οριακα σε στροφη περναγε στα ρεκορ γκινες...??
Εκτος απο το να τα θυμαμαι με νοσταλγια... να ζηλεψω και να συγκρινω τι ...?? Συγνωμη..???
Μα εγώ δεν μιλούσα γενικά. Πιάνω τα καλύτερα γιατί μόνο αυτα αξίζουν να σχοληθείς σήμερα.
Με 1500-2000 Ευρω συνολικά μαζί με την αγορά και το κόστος επισκευών, έχεις ενα μηχανάκι πολύ καλύτερο απο ενα σημερινό 250 που κοστίζει κάμποσο παραπάνω κι είναι και ψόφιο και γενικώς φτηνιάρικο.
Αυτό λέω!
sapila racing team
bimota SB6 1995
Hornet 900 2005
Yamaha SR500 1981
BMW R75/6 1975
BMW R26 1957