Σελίδα 1 από 12 12345611 ... ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 173

Θέμα: XT660Z - Φίλτρα - Εξατμίσεις - Μίγματα

  1. #1
    Κώστας - "Ανήσυχο" Μέλος Το avatar του/της el-Gatto
    Εγγραφή
    11/01/2008
    Μηνύματα
    1.113

    XT660Z - Φίλτρα - Εξατμίσεις - Μίγματα

    Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιος εδώ μέσα ,που δεν έχει ακούσει πολλάκις κι απο πολλούς κ διάφορους οτι ,αν βάλεις πιό ελεύθερο φίλτρο αέρα κ after εξατμίσεις ,τότε σίγουρα το μίγμα πλέον γίνεται φτωχότερο απ'ότι πρέπει ,κ για να σωθεί το μοτέρ ,χρειάζεται επειγόντως ,είτε επαναχαρτογράφηση της ECU ,είτε παράλληλος εγκέφαλος(PC) ,ωστε να ρυθμιστούν τα μίγματα πλουσιότερα κ σωστά.

    Εγώ πάντως το έχω ακούσει κ διαβάσει αμέτρητες φορές.
    Και λογικά σωστό ακούγεται ,αφούμε πιό ελεύθερη αναπνοή-εκπνοή κ τις ίδιες ρυθμίσεις ECU ,το μίγμα αέρα-βενζίνης θα "φτωχύνει" ως πρός την βενζίνη.
    Το ερώτημα είναι: θα φτωχύνει ελαφρώς κ αμελητέα; - θα φτωχύνει λίγο κ καλά θα κάνει; -ή- θα φτωχύνει επικίνδυνα;

    Ειδικά τα "μαστόρια" ,μόλις δούν ΧΤ660 με after εξατμίσεις ,"μαλλώνουν" τον πελάτη λέγοντας:
    "Δεν το ακούς που σκάει ρε μεγάλε;
    Καραμπινάτη ένδειξη φτωχού μίγματος.
    Θα το "κάψεις" το μοτέρ αν δεν.....€...€....€...€...€..."
    Μάστορα άσε κάτω τη σέλα, θα τ'αλλάξω μόνος μου τα λάδια!
    " the PouroDuro team "

  2. #2
    Κώστας - "Ανήσυχο" Μέλος Το avatar του/της el-Gatto
    Εγγραφή
    11/01/2008
    Μηνύματα
    1.113
    Μέχρι πρίν λίγο καιρό ,για τα σοβαρά ,ήμουν της άποψης "άστα για τους γνώστες" & τους "επαγγελματίες".
    Και είμαι ακόμα.
    Με δεδομένο όμως ,οτι ο γνώστης επαγγελματίας ,θα ασχοληθεί σοβαρά με την μοτό μου ,και θα πληρωθεί για να κάνει αυτό που πρέπει κ που ορκίζεται οτι πουλάει ,και που θα είναι το καλύτερο δυνατόν.

    Πόσες φορές όμως δεν πληρώσαμε για κάτι που δεν πήραμε τελικά;
    ή για κάτι που περισσότερο κακό παρά καλό μας έκανε;
    Και οι "επιστήμονες" δεν δέχονται κ κουβέντα αναγνώρισης των λαθών τους ,εννοείται.

    Κάπως έτσι λοιπόν ,αρχίσαμε να σκαλίζουμε κ να μαθαίνουμε την μοτό μας.
    Λάθη θα κάνουμε ,και θα τα πληρώσουμε.
    Αλλά
    1)Δεν θα πληρώνουμε άλλους ,για να κάνουν λάθη ,που και πάλι εμείς θα πληρώσουμε
    2)Θα μάθουμε απο τα λάθη μας ,και την επόμενη θα το κάνουμε σωστά ,αποσβένοντας μακροπρόθεσμα το κόστος των αρχικών λαθών μας.

    Κάπως έτσι αποφάσισα να ρυθμίσω για πρώτη φορά βαλβίδες ,που ήταν δουλειά "σιγά τα ωοά" ,ανακαλύπτοντας οτι πιθανότατα δεν είχαν ανοιχτεί-ρυθμιστεί ποτέ ως τότε ,κι ας είχαν πληρωθεί μαστόρια 3ις γι'αυτή την εργασία.

    Εκεί και απέρριψα πλέον την όποια επίσκεψή μου σε "επαγγελματίες" του χώρου.
    θα μου πείτε οτι δεν έιναι όλοι ίδιοι ,κ θα συμφωνήσω.
    Αλλά κ για τον τελευταίο μου μηχανικό την ίδια άποψη είχα.
    Μόνο που εκ των πραγμάτων αποδείχτηκε λάνθασμένη.

    ..............
    Μάστορα άσε κάτω τη σέλα, θα τ'αλλάξω μόνος μου τα λάδια!
    " the PouroDuro team "

  3. #3
    Κώστας - "Ανήσυχο" Μέλος Το avatar του/της el-Gatto
    Εγγραφή
    11/01/2008
    Μηνύματα
    1.113
    Το μηχανάκι μου (XT660Z Tenere 2008) φοραέι DNA Filter +DNA Stage2 Snorkel + 2 X ACRAP + PCV.
    Ετσι το πήρα απο τον πρώην του.
    Ο άνθρωπος ,προκειμένου να κάνει το καλύτερο για την μοτό του ,εκτός απο τα extras ,πλήρωσε αδρά και κάποιον "επιστήμονα" ιδιοκτήτη βελτιωτικού οικου ,ώστε να βάλει το μηχανάκι στο δυναμόμετρο ,και να του φτιάξει έναν custom χάρτη ,με σκοπό καλύτερες επιδόσεις κ ασφάλεια του μοτέρ.
    Χρόνια τώρα το οδηγώ με μιά τεράστια τρύπα μεταξύ 4.200-4.500 rpm.
    Kαι φυσικά χωρίς προσωπική γνώση ,για το αν τα μίγματα είναι αυτά που πρέπει.
    Δεν το πήγα σε ακόμα έναν "μάστορα" ,διότι:
    Με ποιό σκεπτικό να εμπιστευτώ άλλον έναν ,να τον ξανα πληρώσω ,μήπως κ κάνει κάτι kaλύτερο;

    Εχω πλέον χάσει την όποια εμπιστοσύνη μου στους "επαγγελματίες".
    Αποκλείωντας λοιπόν την περίπτωση να ξαναπληρώσω "απατεώνες" εν αγνοία μου ,γιατι βλέπετε δεν έχουν κ καμιά ταμπέλα στο κούτελο
    προτιμώ να το αφήσω να "καεί" ,ή να μάθω να βάζω εγώ χέρι παντού ,και ας "καεί" ,παρά να συνεχίσω να ελπίζω στο "φιλότιμο κ την αξιοπρέπεια" του όποιου "μάστορα".


    Κάπως έτσι λοιπόν ,αν και δεν έχω γνώσεις προγραμματισμού εγκεφάλων-μιγμάτων και χειρισμών μπλιπμπλικιών ,κ διαβάζοντας πολύ επι του θέματος σε μοτοφόρουμς (καλή ώρα) αποφάσισα να απευθυνθώ σε σύντροχους που ,έψαξαν σαν κ μένα ,έχοντας βέβαια κάποιο υπόβαθρο γνώσεων ,και αφού έμαθαν ,έχουν την καλή διάθεση να προσφέρουν αυτή τη γνώση απλόχερα κ αφιλοκερδώς ,σε άλλους σύντροχους.

    Ενα τέτοιο ευγενικό παλληκάρι ,ο διαδυκτιακά γνωστός as "DrBig" ,στον οποίον οφείλω ένα Δημόσιο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ,κ ο οποίος και γνώσεις έχει ,κ το'χει ψάξει πολύ το θέμα ,προθυμοποιήθηκε να απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις μου ,να μου αφιερώσει ενα πρωϊνό Σαββατιάτικο 5ωρο ,για να ελέγξει όπως μπορεί το θέμα μου ,και επίσης κ κυρίως ,να μου προσφέρει σεμιναριακή γνώση ,ωστε να καταλάβω περι τινος πρόκειται ,και να αρχίσω να το σκαλίζω μονάχος.

    Δεν έχω βρεί τον χρόνο ακόμα να το σκαλίσω προσωπικά ,ούτε το παίζω "γνώστης".
    Το αντίθετο ,άσχετος είμαι ,αλλά με όρεξη να μάθω ,και με κέρδος ήδη ,την γνωριμία μου μ'έναν αξιοπρεπή ,σοβαρό ,αξιόλογο ,και φιλότιμο άνθρωπο.

    Επειδή το θέμα θεωρώ οτι ενδιαφέρει κι άλλους ,θα προσπαθήσω να αποτυπώσω εδώ τα όποια δεδομένα ανακαλύπτω ,έτσι ώστε να λάβουν γνώση και άλλοι ενδιαφερόμενοι ,μοιράζοντας κι εγώ με την σειρά μου αφιλοκερδώς ,την όποια γνώση μου προσφέρεται κατα τον ίδιο τρόπο.


    συνεχίζεται.....



    ΥΓ.1.: Οτι γραφτεί εδώ δεν αποτελεί θέσφατο ούτε αξίωμα ,παρα μόνον προσωπικά συμπεράσματα.
    Ειπαμε ,άσχετος είμαι ,και παίρνω την ευθύνη να μάθω στο δικό μου το κεφάλι ,κι όχι στου Κασσίδη του πελάτη που πλερώνει.

    ΥΓ.2: Καλοπροαίρετες Γνώμες ,απο πραγματικούς γνώστες ,καλοδεχούμενες και αναγκαίες.
    Τελευταία τροποποίηση από el-Gatto; 02/11/2015 στις 19:22.
    Μάστορα άσε κάτω τη σέλα, θα τ'αλλάξω μόνος μου τα λάδια!
    " the PouroDuro team "

  4. #4
    Κώστας - "Ανήσυχο" Μέλος Το avatar του/της el-Gatto
    Εγγραφή
    11/01/2008
    Μηνύματα
    1.113
    Ενα Σαββατο με τον Dr.Big

    Οδήγησε αρχικά τον Τενεκέ μου ,για να διαπιστώσει κι εκείνος την τεράστια τρύπα.

    Μετά ,το μπρίζωσε στο λάπτοπ μου ,το οποίο είχα μαζί κ είχα κατεβάσει (κατόπιν οδηγιών του) ότι χρειαζόταν για τους ελέγχους ,και στο οποίο αφενώς εκπαιδεύθην (κ πάλι ευχαριστώ φίλε Αγη) ,αφεταίρου μου μειναν τα δεδομένα για να συνεχίσω να σκαλίζω κατα βούληση.

    Το πρώτο πραγμα που ξεδιπλώθηκε μπροστά στα μάτια μας ,ήταν ο χάρτης διαχείρισης καυσίμου ,που είχε φτιάξει ο επαγγελματίας "επιστήμονας".

    Ενιωσα δέος που κατάφερα για πρώτη φορά να διεισδήσω στα άδυτα του εγκεφάλου της μοτό μου.
    Και είδα (χωρίς να καταλαβαίνω τπτ πριν μου εξηγήσει ο Δρ.) αυτό:

    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	ph map colored.jpg 
Προβολές:	295 
Μέγεθος:	89,5 KB 
ID:	344140

    Εξηγώ τώρα με την σειρά μου ,τι βλέπουμε στο διάγραμμα του χάρτη καυσίμου (μίγματος):
    1) Η κάθετη αρίθμηση κελιών ,αφορά RPM (στροφές/λεπτό)
    2) Η οριζόντια αρίθμηση κελιών ,αφορά ποσοστό ανοίγματος γκαζιού (%-throttle)
    3) Οπου 0 στα κελιά ,σημαίνει οτι έχουν αφεθεί οι μαμά ρυθμίσεις εγκεφάλου ,όσον αφορά την διαχείριση καυσίμου.
    4) Οπου +.. στα κελιά ,σημαίνει οτι έχει δοθεί ..% πλουσιότερο μίγμα ,σε σχέση με τις μαμά ρυθμίσεις εγκεφάλου ,όσον αφορά την διαχείριση καυσίμου.
    5) Οπου -.. στα κελιά ,σημαίνει οτι έχει ρυθμιστεί ..% φτωχότερο μίγμα ,σε σχέση με τις μαμά ρυθμίσεις εγκεφάλου ,όσον αφορά την διαχείριση καυσίμου.


    Με μιά πρόχειρη ανάγνωση ,εγώ που είμαι άσχετος απο αυτά ,αλλά γνωρίζω καλά τον τρόπο που αποδίδει η μοτοσυκλέτα μου στην πράξη ,
    και μετά απο τις επεξηγήσεις του Dr.Big ,κατάλαβα άμεσα τις παρατηρήσεις του:

    1) Στο φάσμα 4-4500 rpm που έχω την "τρύπα" (πορτοκαλί πλαίσιο) ,εκεί δηλ. που το μοτέρ συμπεριφέρεται στιγμιαία σαν να μένει απο καύσιμο ,ο "επιστήμονας" έχει φτωχύνει το μίγμα σε όλο το φάσμα του ανοίγματος του γκαζιού.
    Με αποτέλεσμα να μην φτάνει το καύσιμο ,και να βουλιάζει στιγμιαία το μοτέρ απο την έλλειψή του.

    Θεωρώντας καλοπροαίρετα οτι ήξερε τι έκανε ,κι ότι αυτό ήταν το σωστό ,ερωτώ:
    Δεν είδε στο διάγραμμα την τρύπα ισχύος που δημιουργήθηκε ,ώστε να την διορθώσει;
    Δεν του έδωσε το δυναμόμετρο στοιχεία-δεδομένα διόρθωσης γι'αυτό το σημείο fail ?



    2) Στις 5000rpm ,που το μοτέρ ξεκόλλαγε απο την τρύπα κι έπαιρνε πάλι τα πάνω του (πράσινο πλαίσιο) ,το μίγμα είναι ρυθμισμένο πολύ πιό πλούσιο ,σε σχέση με αυτό των 4-4.500rpm.
    Αλλο ένα δείγμα ,οτι χρειαζόταν κάτι ανάλογο να γίνει κ πιό χαμηλά.

    Και ξανα-ερωτώ:
    Ούτε αυτό το πρόσεξε ο "επιστήμων";



    3) Στο φάσμα των υψηλών στροφών ,μετά τις 5.500rpm ,το μίγμα έχει ρυθμιστεί παντού φτωχότερο σε σχέση με την μαμά αναλογία.
    Και όσο ανεβαίνει το ποσοστό ανοίγματος του γκαζιού κ οι στροφές ,γίνεται όλο κ φτωχότερο.

    Αυτός είναι ενας γνωστός τρόπος ,ωστε να δώσεις εύκολα δύναμη σ'ένα μοτέρ ψηλά ,αφού δημιουργώντας φτωχότερο μίγμα ,έχεις και πιό γρήγορη & πιό τέλεια καύση ,άρα κ μεγαλύτερη θερμοδυναμική απόδοση ,άρα κ μεγαλύτερη δύναμη.

    Ξανα-Ματα-ρωτώ όμως:
    Είναι σωστό να ρυθμίζεις τόσο φτωχό το μίγμα στις υψηλές rpm?
    Ειδικά σε ένα μονοκύλινδρο ,το οποίο θα καλείται να δουλέυει φτωχά ,άρα και υπερθερμαινόμενο ,κι όλα αυτά στο άνω άκρω των στροφών λειτουργίας του;
    Είσαι σίγουρος "επιστήμονά" μου ,οτι δεν θα λιώσει το πιστόνι μου και δεν θα σπάσει το μοτέρ μου ,ειδικά με μένα στην γκαζιέρα του;
    ή
    Μήπως το φτιαξες έτσι ,για να δώ εγώ στο διάγραμμα 7-8 αλλόγατα παραπάνω ,να σε πλερώσω ευχαριστημένος ,κ σταρχ σου αμα σπάσει το μοτέρ μου;
    Στην τελική πάλι εσύ θα μου τα ξαναπάρεις για να μου το φτιάξεις.

    Κι αν εγώ όντως είμαι προκατελειμένος κ υπερβολικά καχύποπτος ,και αν όντως το σωστό τεχνικά ,είναι να μου φτωχύνεις το μίγμα ψηλά....
    Τότε γιατί ρε "μάστορα" λες σε όποιον βάλει ελεύθερο φίλτρο και πιό ελεύθερη εξάτμιση ,ότι θέλει παράλληλο εγκέφαλο και δυναμόμετρο κ επαναχαρτογράφηση ,γιατι αλλιώς ,το μίγμα του ,που είναι πλέον φτωχό ,θα του το σπάσει το μοτερ;;;
    Ε;;; Γιατί ρε "μεγάλε";;;
    Αφού όταν τον ξεφραγγιάσεις ,του το φτωχαίνεις κι άλλο ,για να του δείξεις τη δύναμη που του'βγαλες.
    Αλλά εσύ του πες οτι τον ξεφραγγιάζεις ,γιατί πρέπει να το κάνεις πιό πλούσιο ,για την ασφάλειά του μοτερ.
    Απάτη;... ίσως....

    Τροφή για σκέψη το ερώτημα......
    Τελευταία τροποποίηση από el-Gatto; 02/11/2015 στις 18:54.
    Μάστορα άσε κάτω τη σέλα, θα τ'αλλάξω μόνος μου τα λάδια!
    " the PouroDuro team "

  5. #5
    Κώστας - "Ανήσυχο" Μέλος Το avatar του/της el-Gatto
    Εγγραφή
    11/01/2008
    Μηνύματα
    1.113
    Συνεχίζω ακάθεκτος ,ω εσύ ηρωϊκέ αναγνώστη ,που αντέχεις κ διαβάζεις ακόμα...

    Οπου βλέπεις στα κελιά αριθμό με αρνητικό πρόσημο (-10 πχ) αυτό σημαίνει οτι εκεί ο μάστορης ,φτώχυνε το μίγμα κατα 10% σε σχέση με την μαμά εγκεφαλική ρύθμιση καυσίμου..

    Αν προσέξεις καλά τους πίνακες ,θα δείς οτι ,
    απο το 40% ανοίγματος γκαζιού κ πάνω και όσο ανεβαίνουν οι στροφές
    ο ειδικός μειώνει-φτωχαίνει το μίγμα έως και -13%.

    Με ποιά λογική λοιπόν σου λέει εσένα κι εμένα ,οτι με την απελευθέρωση εισπνοής-εκπνοής που του κανες δουλεύει φτωχά
    και γι'αυτό ,σκάστα για PCV + DYNAMOMETRA + ΧΑΡΤΕΣ να στο ρυθμίσω για να μην σκορπίσει
    άρα λογικά εννοεί "να στο κάνω πιό πλούσιο όπου δω οτι χρειάζεται" (αφού τωρα είναι φτωχό)
    και τελικά στο (μου) το κάνει πιό φτωχό σχεδόν παντού ;;;

    Αυτό που θέλω να πω ,είναι ότι ,όπως φαίνεται ,
    το καύσιμό του στην μαμά ΕCU είναι ρυθμισμένο πλουσιοπάροχα(μάλλον για αξιοπιστία)
    Απο πλούσιο λοιπόν που είναι ρυθμισμένο απο μαμά (γι'αυτό ίσως ρισκάρει να το φτωχαίνει τόσο χωρίς φόβο κ πάθος)
    με τις επεμβάσεις σε φίλτρο-εξάτμιση κ χωρίς να πειράξεις τιποτ'άλλο ,
    στην χειρότερη περίπτωση ,
    περισσότερες πιθανότητες υπάρχουν να πλησιάσει προς το ιδανικό ,
    και σχεδόν μηδαμινές να φτωχύνει τόσο ,που να θέλει πρόσθεση καυσίμου.


    Απλά όλα αυτά ,το 99% των χρηστών ,δεν έχουν την δυνατότητα να τα δούν ,ούτε τις γνώσεις να τα επεξεργαστούν.
    Κι ο επιστήμονας πουλάει "φύκια για μεταξωτές κορδέλλες"....Στην καλύτερη...
    ...γιατι στην χειρότερη ,σου καίει το μοτέρ με τις αλχημείες του ,κ μετά σε πείθει κιόλας οτι έφταιγες εσύ(εγώ).
    Κι όντως φταίγαμε...γιατι τον αφήσαμε να το ακουμπήσει.


    Να το κάνω λίγο πιό λιανά.
    Αν ήξερα αυτά τα δεδομένα ,ΠΟΤΕ μου δεν θα έσκαγα ούτε 1€ για τίποτα κ σε κανέναν ,για να σώσω το μοτέρ μου απο "φτωχό μίγμα".
    Γιατί πολύ απλά δεν φαίνεται να τίθεται τέτοιο θέμα.

    Απο την άλλη ,αν ήθελα να του βελτιώσω κι άλλο -αλλά με ασφάλεια για το μοτέρ- τις επιδόσεις ,τότε ναι ,
    θα προσπαθούσα να κατανοήσω μόνος μου τι πρέπει να γίνει ,κ θα έσκαγα χρήμα σε μπλιμπλίκια για να το κάνω.
    Εγώ όμως...κ σε περίπτωση που δεν γνωρίζω ,με την βοήθεια κάποιου ,που ΔΕΝ έχει ίδιον συμφέρον
    Και αυτό έχω σκοπό να κάνω.




    ΥΓ: Ο σύντροχος-φίλος Dr.Big ,ο οποίος είχε την καλή διάθεση να με βοηθήσει κ μυήσει στα κόλπα διαχείρισης καυσίμου ,δεν είναι επαγγελματίας του χώρου ,ούτε κ μου πήρε χρήματα για τον χρόνο κ τις γνώσεις που μου διέθεσε.

    Και ναι ,μου άλλαξε τον χάρτη προς το καλύτερο αλλά χωρίς τα απαραίτητα μηχανήματα ,άρα στο περίπου ,βάσει λογικής ,εμπειρίας και αίσθησης δοκιμών της μηχανής.
    Η "τρύπα" δεν υπάρχει πιά ,και η λειτουργία της μηχανής έγινε πιό smooth χαμηλά.
    Ψηλά το αφήσαμε προς το παρόν στο 0 (δηλ.μαμά ρύθμιση

    Για να γίνει ακριβής ρύθμιση ,χρειάζονται κι άλλα "εργαλεία" ,τα οποία προσανατολίζομαι σύντομα να αποκτήσω ,ωστε να μπορώ να επεμβαίνω μόνος μου με ακρίβεια κ ασφάλεια για τον κινητήρα.
    Τελευταία τροποποίηση από el-Gatto; 02/11/2015 στις 19:28.
    Μάστορα άσε κάτω τη σέλα, θα τ'αλλάξω μόνος μου τα λάδια!
    " the PouroDuro team "

  6. #6
    Έτσι τα φτιάχνουν τώρα Το avatar του/της 7Tolis
    Εγγραφή
    26/06/2014
    Μηνύματα
    3.827
    Δε καταλαβαίνω γιατί πάντα, και καλά, ο κατασκευαστής ΔΕΝ έχει κάνει κάτι και ο Ελληναρας ξέρει καλύτερα. Και όχι μόνο ξέρει καλύτερα αλλά είναι και ο μέγας μαγιστρος της τεχνολογίας ξέρω γω. Άμα θέλει κάποιος να πάει πιο δυνατά το μηχανάκι του, ας πάρει άλλο μηχανάκι.

    Θεωρώ πως ο κατασκευαστής ήξερε τι έκανε και τι έφτιαχνε όταν το έφτιαχνε. Εξατμίσεις φτιαγμένες για φασαρία και πουλ μουρ κλαιν μάιν μάρκετινγκ και χρωματιστες μπάλες με καθρεπτακια στους ιθαγενεις.

    Ντισκλεημερ:Δεν χρειάζεται να συμφωνείτε. Περιέχει ίχνη από ξηροκάρπια.

  7. #7
    ΤρεΛαμέΛος Το avatar του/της nihristo
    Εγγραφή
    26/09/2007
    Μηνύματα
    432
    χεχεχε, είσαι απηυδισμένος, αλλά είδες τελικά που σου έκανε καλό. Θα μάθεις και θα το στρώσεις μόνος σου. Αυτό δεν κατάλαβα μόνο:

    "Αυτός είναι ενας γνωστός τρόπος ,ωστε να δώσεις εύκολα δύναμη σ'ένα μοτέρ ψηλά ,αφού δημιουργώντας φτωχότερο μίγμα ,έχεις και πιό γρήγορη & πιό τέλεια καύση ,άρα κ μεγαλύτερη θερμοδυναμική απόδοση ,άρα κ μεγαλύτερη δύναμη."

    Αυτό το Autotune θα ήταν καλή φάση για να μπορέσεις να ρυθμίσεις χωρίς δυναμόμετρο το μοτέρ σου. Και εγώ κάτοχος XTZ είμαι, "έχω τις γνώσεις" να το χαρτογραφήσω αλλά δεν βρίσκω νόημα σε αυτό το μοτεράκι.
    Μια εξάτμιση θα αλλάξω και νομίζω φτάνει. Από εκεί και πέρα βέβαια, γούστα είναι αυτά! O Βig έχει tun-αρει το ktm του από ότι θυμάμαι και φαίνεται γνώστης. Εξάλλου δεν είναι καμιά επιστήμη η όλη υπόθεση, γίνεται να το κάνεις και αν δεν είσαι καθηγητής (Dr. Big)

    Θα ξαναδιαβάσω προσεκτικά να δω τι άλλο θα θελα να σχολιάσω. Ωραίος πάντως για το μεράκι σου.
    πριν τον αγώνα ελέγχουμε ΟΛΕΣ τις βίδες...

  8. #8
    Κώστας - "Ανήσυχο" Μέλος Το avatar του/της el-Gatto
    Εγγραφή
    11/01/2008
    Μηνύματα
    1.113
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από nihristo Προβολή μηνύματος
    Αυτό δεν κατάλαβα μόνο:
    "Αυτός είναι ενας γνωστός τρόπος ,ωστε να δώσεις εύκολα δύναμη σ'ένα μοτέρ ψηλά ,αφού δημιουργώντας φτωχότερο μίγμα ,έχεις και πιό γρήγορη & πιό τέλεια καύση ,άρα κ μεγαλύτερη θερμοδυναμική απόδοση ,άρα κ μεγαλύτερη δύναμη."
    Απ'όσα διάβασα κ μελέτησα ,κατάλαβα ότι ,αν φτωχύνεις ελαφρώς την αναλογία βενζίνης στο μίγμα ,τότε η καύση του γίνεται πιό ακαριαία ,πιό εκρηκτική ,με αποτέλεσμα την αυξημένη παραγωγή θερμοδυναμικής ενέργειας ,αλλά με ταυτόχρονα μεγαλύτερη έκκλυση θερμότητας.
    Εκ'τούτου κ η επικινδυνότητα του φτωχού μίγματος.

    Εκτός κι αν έχω καταλάβει λάθος.
    Αλλωστε το είπα οτι δεν είμαι γνώστης ,να μάθω προσπαθώ.
    Αν και όπου κάνω λάθος ή τα΄χω μπλέξει ,θα χαρώ να με διορθώσει κάποιος κ να μάθω το σωστό.
    Τελευταία τροποποίηση από el-Gatto; 02/11/2015 στις 20:21.
    Μάστορα άσε κάτω τη σέλα, θα τ'αλλάξω μόνος μου τα λάδια!
    " the PouroDuro team "

  9. #9
    Κώστας - "Ανήσυχο" Μέλος Το avatar του/της el-Gatto
    Εγγραφή
    11/01/2008
    Μηνύματα
    1.113
    Θέλω εδώ να τονίσω ότι ,χωρίς γνώσεις κ χωρίς μηχανήματα μέτρησης ,δεν μπορώ να έχω άποψη σωστού κ λάθους.
    Μπορεί δηλαδή ,ο ρυθμισμένος φτωχότερα custom χάρτης που φορούσα ,να έχει όντως τις τιμές καυσίμου που πρέπει.
    Αν δεν μετρήσω όμως AFR με αυτόν τον χάρτη κ σε όλη την κλίμακα στροφών ,δεν μπορώ να έχω άποψη.
    Προς το παρόν βαδίζω μόνο βασει λογικής ,η οποία μου λέει οτι ,ακόμα κ με την "μαμά" χαρτογράφηση ,φόβος για φτωχό μίγμα δεν υπάρχει.

    Στα άμεσα σχέδιά μου ,είναι να προμηθευτώ έναν Digital Wideband Air / Fuel Ratio Gauge (ηλεκτρονικό μετρητή AFR)
    τον οποίο θα φορέσω στο μηχανάκι μου ,για να βλέπω real time AFR data
    k με το οποίο μπλιμπλίκι μπορείς να μετρήσεις επακριβώς σε πραγματικές συνθήκες χρήσης το ΑFR
    άρα κ να ρυθμίσεις επακριβώς και ασφαλώς το μίγμα αέρα/καυσίμου ,σε όλο το φάσμα στροφών/ανοίγματος γκαζιού.

    Φτηνό δεν το λές το σετάκι
    http://www.aemeurope.gr/product_info...bd9ebadcb78065
    Koστίζει όσο μιά επίσκεψη σε "επιστήμονα".

    Αλλά είναι ένα εργαλείο το οποίο θα μου μείνει ,και θα μπορώ να ρυθμίζω μόνος μου σωστά ,οποιοδήποτε μοτέρ.

    Η άλλη επιλογή για παρόμοια αποτελέσματα ,με ευκολότερα μάλιστα τρόπο ,είναι το AUTO TUNE της DYNOJET ,που συνδέεται με το PCV ,και ρυθμίζει τα πάντα όλα ιδανικά κ αυτόματα ,εκτός κι αν της δώσεις εσύ δικά σου δεδομένα που θέλεις να μείνουν έτσι ,είτε σταθερά είτε εναλλασόμενα.

    Eίναι όμως ακόμα ακριβότερη λύση ,και δουλεύει αποκλειστικά κ μόνο σε συνεργασία με το PCV.
    http://www.tecnomoto.gr/gr/product/?id=8045
    Μάστορα άσε κάτω τη σέλα, θα τ'αλλάξω μόνος μου τα λάδια!
    " the PouroDuro team "

  10. #10
    Καλλίγραμμον Μέλος Το avatar του/της vaska
    Εγγραφή
    29/10/2007
    Μηνύματα
    7.117
    Γάτε μου αρέσουν οι ανησυχίες σου!

    LIFE IS TOO SHORT to remove usb safely
    "These violent delights have violent ends
    And in their triumph die, like fire and powder
    Which, as they kiss, consume" William Shakespeare (Romeo & Juliet).

  11. #11
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της toyar
    Εγγραφή
    27/02/2009
    Μηνύματα
    3.822
    εννοειται πως το πρωτο κριτηριο καθε κατασκευαστη ειναι οι ρυποι ωστε το προιον του να παρει εγκριση τυπου
    επισης εννοειται οτι οταν βαλει το χερι του ο ''βελτιωτης'' οι προδιαγραφες πανε περιπατο
    το φτωχο μιγμα δεν ειναι μονο επικινδυνο για το μοτερ αλλα εκτοξευει και τις τιμες οξειδιων του αζωτου NOx

  12. #12
    ΤρεΛαμέΛος Το avatar του/της nihristo
    Εγγραφή
    26/09/2007
    Μηνύματα
    432
    Κάθε καύσιμο μπορεί να αποδώσει μία συγκεκριμένη ποσότητα θερμότητας όταν καεί. Για να πάρεις αυτήν την μέγιστη ποσότητα θερμότητας για την βενζίνη, θεωρητικά πρέπει κάθε κιλό βενζίνης να "καίγεται" με 14,7 κιλά αέρα.
    Έτσι βγαίνει το AFR, Air to Fuel Ratio. Στην πραγματικότητα όμως τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Για να πάρεις την μέγιστη ισχύ, θα χρειαστείς λίγη ακόμα ποσότητα καυσίμου, δηλαδή το μίγμα σου να είναι ελαφρώς πλούσιο.

    Πολύ πλούσιο μίγμα σημαίνει κακή λίπανση κινητήρα, μικρότερη ιπποδύναμη, χάλια ρύπους.
    Πολύ φτωχό μίγμα, σημαίνει υψηλές θερμοκρασίες εντός του κυλίνδρου (η βενζίνη λειτουργεί και ως ψυκτικό), χάλια ρύπους.

    Ιδανικά θες λίγο πιο πλούσιο από το στοιχειομετρικό, όσον αφορά στην ιπποδύναμη. Οι κατασκευαστές όμως ενδιαφέρονται πολύ για την οικονομία και για τους ρύπους. Ειδικά στα αυτοκίνητα παίρνεις ένα στοιχειομετρικό προς φτωχό μίγμα.

    Τώρα, εσύ έχεις ένα κουτί (κύλινδρο), στο οποίο ανάλογα τις στροφές του κινητήρα στουμπώνεις και άλλη ποσότητα αέρα.
    Μέσα σε αυτό το κουτί θες κάθε στιγμή να έχεις την ιδανική αναλογία αέρα-καυσίμου για την χρήση που κάνεις. Αν είναι αγωνιστική, να παίρνεις δύναμη. Αν είναι βολτάδικη, να έχεις χαμηλή κατανάλωση.
    Οπότε ανάλογα ρυθμίζεις.

    Τώρα γιατί το μαστόρι σου φτώχυνε το μίγμα ψηλά, δεν μπορώ να καταλαβω. Ίσως ο δόκτωρ έχει μιά απάντηση.

    Πάντως, πέρα από τους "βασικούς" χάρτες που ρυθμίζουμε το μίγμα, την προπορεία έναυσης (πότε σκάει το μπουζί) κλπ, υπάρχουν και δευτερεύοντες χάρτες για την επιτάχυνση κλπ. Διορθώνουν το μίγμα (εμπλουτίζουν πχ) αν αντιληφτεί ο εγκέφαλος βίαιο άνοιγμα του γκαζιού. Δλδ ένα μίγμα που νορμάλ είναι ήδη ελαφρώς πλούσιο, ο δευτερεύων χάρτης θα το εμπλουτίσει κι άλλο στις απότομες επιταχύνσεις, γτ δεν μπορούμε να τον διορθώσουμε από το PCV.

    έχω λίγο μυαλό κουρκούτι, διορθώστε κατά το δοκούν και μαλώνουμε μετά :P
    Τελευταία τροποποίηση από nihristo; 02/11/2015 στις 21:33.
    πριν τον αγώνα ελέγχουμε ΟΛΕΣ τις βίδες...

  13. #13
    ΤρεΛαμέΛος Το avatar του/της nihristo
    Εγγραφή
    26/09/2007
    Μηνύματα
    432
    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	afr-hp-mpg.png 
Προβολές:	268 
Μέγεθος:	31,9 KB 
ID:	344148


    Tο διάγραμμα δείχνει ότι για να πάρουμε βέλτιστη ισχύ (πάνω καμπύλη)---> λίγο πλούσιο
    Για να πάρουμε βέλτιστη -ειδική- κατανάλωση (κάτω καμπύλη)---> λίιιιγο φτωχό.

    Ο άξονας x είναι το AFR.
    πριν τον αγώνα ελέγχουμε ΟΛΕΣ τις βίδες...

  14. #14
    Κώστας - "Ανήσυχο" Μέλος Το avatar του/της el-Gatto
    Εγγραφή
    11/01/2008
    Μηνύματα
    1.113
    Aυτά είναι.
    Ομορφα-Λιτά-&-Κατανοητά.

    Φίλε nihristo

    ....................................................................................

    Πάντως ,αυτό που εγώ διεπίστωσα στην πράξη ,είναι ότι ,όταν είχα τον χάρτη με το φτωχότερο μίγμα ,το μοτέρ ανέβαζε πολύ πιό σβέλτα στροφές απο τις 5.000 κ μέχρι τα κόκκινά του ,σε σχέση με τον 0-νικό χάρτη σε αυτή την κλίμακα ,που φοράω τώρα.
    Είχα επίσης 5-10 km τελικής παραπάνω αναλόγως συνθηκών.

    Δηλαδή έβλεπα περισσότερη δύναμη ,με φτωχότερο μίγμα.
    Αυτό πώς εξηγείται;
    Μάστορα άσε κάτω τη σέλα, θα τ'αλλάξω μόνος μου τα λάδια!
    " the PouroDuro team "

  15. #15
    ΤρεΛαμέΛος Το avatar του/της nihristo
    Εγγραφή
    26/09/2007
    Μηνύματα
    432
    Είχες φτωχότερο μίγμα, όχι φτωχό όμως. Τι εννοώ: Ίσως να είχες πολύ πλούσιο μίγμα και μόλις το φτώχυνες λίγο, τότε είχες απλά λίγο πλούσιο. Καταλαβαίνεις την σκέψη μου; Μπορεί όντως με το να έκανες πιο φτωχό το μίγμα να είσαι σε καλύτερη περιοχή. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι φτωχό όμως. Μόλις πάρεις το Wideband που λες νομίζω θα μας λυθούν αυτές οι απορίες.

    Με το PC, όπως και με όλους τους παράλληλους εγκεφάλους, ουσιαστικά παρεμβάλλεις το σήμα μεταξύ του εγκεφάλου και των σωμάτων ψεκασμού. Δηλαδή λέει ο εγκέφαλος ψέκασε πχ. 10--->εσύ πας και του λες ψέκασε 10*1.1.
    Οπότε δεν ξέρεις αν σε εκείνη την περιοχή είναι πλούσιο ή φτωχό. Ξέρεις μόνο αν ποσοστιαία το φτώχυνες ή το εμπλούτισες σε καύσιμο.

    Είχε ανοίξει ένα ωραίο θέμα ο Reinmeister που είναι της δουλειάς .
    Να το βρήκα--->http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=96797
    πριν τον αγώνα ελέγχουμε ΟΛΕΣ τις βίδες...

Σελίδα 1 από 12 12345611 ... ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. φιλτρα κτλ για kawa Z
    από idi στο forum Kawasaki Z series
    Απαντήσεις: 46
    Τελευταίο μήνυμα: 11/03/2007, 22:44
  2. Απαντήσεις: 9
    Τελευταίο μήνυμα: 13/12/2004, 16:08
  3. Εξατμισεις
    από anco στο forum Ανταλλακτικά, βελτιώσεις & aftermarket
    Απαντήσεις: 8
    Τελευταίο μήνυμα: 06/07/2004, 16:42
  4. Εξατμίσεις
    από milaber στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 3
    Τελευταίο μήνυμα: 23/04/2004, 11:20

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι OFF
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF