Άλλη μια εμπειρία "worth saying" που λένε σχετικά με το κύκλωμα ψύξης.
Ας πάρουμε τα πράγματα απο την αρχή. Όταν πήρα το ΚΤΜ μετάχειρο το 2013 περίπου ήταν ήδη 7 ετών (μοντέλο 2006). Τα χλμ του δεν ήταν πολλά. Μετά τις πρώτες βόλτες, οπότε και αρχισα να παρατηρώ περισσότερο την μηχανή, τρόπο λειτουργίας κλπ μου έιχε κάνει εντύπωση ότι η θερμοκρασία του ψυκτικού έπεφτε αρκετά δύσκολα. Μιλάμε για το μοτερ LC8 950. Βέβαια μαθημένος απο το 1000άρι fazer όπου έτσι κι έπεφτες σε κίνηση τα βεντιλατέρ ξεχνούσαν να σβήσουν δεν έδωσα ιδιαίτερη σημασία. Διαρροή δεν είχα απο πουθενά, αλλά το δοχείο υπερχείλισης του ψυκτικού έπρεπε να το συμπληρώνω κάπου κάπου γιατί έριχνε την στάθμη του.
Σκέφτομαι κάπου τα καίει τα νερά...φλάντζα κεφαλής και το 500άρικο να ετοιμάζεται. Ρίχνοντας το σχετικό ψάξιμο διαδικτυακα διαπιστώνω ότι το συγκεκριμένο θέμα είναι , ας πούμε εκ γενετής και δεν πρόκειται για αυτό που υπέθετα. Σχεδόν όλα τα LC8 μοτέρ βγάζουν το ίδιο θέμα και δεν είναι άλλο απο μια μικρή λαστιχένια τσιμούχα που στεγανοποιεί τον άξονα την αντλίας νερού. Με τον καιρό φθείρεται αφενός η τσιμούχα, αφετέρου όμως και ο ίδιος ο άξονας και επειδή το κύκλωμα είναι υπο πίεση, η διαρροή συμβαίνει απο την απο την μεριά της αντλίας προς τα κάρτερ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μολύνονται τα λάδια με παραφλού. Πράγμα που παρατήρησα κι εγώ στην μοτό απο νωρίς. Οπότε πάμε για μάστορα...
Ε αφού θα γίνει που θα γίνει η δουλειά, ας γίνει σωστά και απευθήνομαι σε εξουσιοδοτημένο. Το και το του λέω, μην ανησυχείς είναι κλασσική περίπτωση φτιάχνει. Όντως το αφήνω και την επόμενη μέρα το πήρα, τι σου οφείλω 40 μου λέει. Α ωραία σκέφτομαι, μπορεί να είναι μπουρδ€ΛΑ μηχανολογικά τα ΚΤΜ που λένε, αλλά είναι φθηνές οι βλάβες τους τουλάχιστον. Έφυγα ικανοποιημένος. Τα λάδια τα άλλαξα ο ίδιος. Όντως η μηχανή πλέον δεν ανέβαζε τόσο έυκολα θερμοκρασίες και τα βεντιλατέρ μπορούσαν να την ρίχνουν ικανοποιητικά. Όχι ότι δεν δούλευαν πάλι υπερωρίες στην κίνηση, αλλά το πάλευαν.
Έτσι κυλίσαν γύρω στις 15.000χλμ απροβλημάτιστα. Τα νερά μέναν σταθερά στην στάθμη κι άμα κόλλαγα σε κανα φανάρι την έσβηνα κίολας. Την ταξίδεψα , της ήπια το αίμα γιατί σου βγάζει τον αλήτικο εαυτό σου αυτό το μηχανάκι, την έβαλα και μια φορά πίστα.Ολα απροβλημάτιστα. Πρόσφατα σε ένα πλύσιμο εντοπίζω στο σημείο της αντλίας κάτι ασπρίλες σαν άλατα. Χμμ ενδιαφέρον. Το παρατηρώ για λίγο καιρό και βλέπω ότι η στάθμη του ψυκτικού στο διαστολής πέφτει. Ωραία λέω, έχουμε διαρροή εξωτερική μιας και τα λάδια ήταν καθαρά.
Προετοιμάζομαι ψυχολογικά, βρίσκω οδηγούς στο νετ για το σχeτικό waterpump overhauling και ψάχνομαι για ανταλλακτικά. Για καλή μου τύχη, οι Αυστριακοί δεν έχουν πολλά κόμπλεξ με τα service manuals τους κι έτσι βρίσκω εύκολα τι χρειάζεται. Επίσης τυχερός στάθηκα στο ότι ο αντιπρόσωπος που πήγα είχε πλήρες στοκ και ετοιμαπαράδοτα. Ακόμη τυχερότερος στο ότι η ΚΤΜ έχει αλλάξει τον κωδικό του άξονα, ο οποίος τελικά αποδείχτηκε ελλατωματικός και έχει δώσει καινούργιο απο άλλο μέταλλο ενισχυμένο. Υπέροχα! Πόσο κάνουν τα σχετικά...100€ μου λέει, ώπα ρε φίλε!2 φλάτζες, μια τσιμουχα, 2 ρουλεμαν και το αξονάκι 100γιούρια? Τα μισά κόστιζε μόνο το αξονάκι, ένα π@παράκ! 3 εκατοστων! Κάπου εκεί αρχίζουν και μου μπαίνουν ψύλλοι στ αυτιά για την δουλειά που μου είχε κάνει ο μηχανικός πριν 3χρόνια...Δε γίνεται τα ανταλλακτικά μόνο να κοστίζουν 100 κι αυτός να με χρέωσε μόνο 40...
Επειδή ο συγκεκριμένος είχε και συνεργείο ρωτάω τον μάστορά του, πόσο θέλεις να μου τα περάσεις πάνω,περίπου άλλα τόσα μου λέει. Ευχαριστώ...
Αποφασίζω να το κάνω μόνος μου κι αυτό, όπως άλλωστε τις περισσότερες εργασίες συντήρησης της μοτό. Service manual, κατέβασμα και τον οδηγό βήμα βήμα που είχε γράψει ένας αμερικεν. Γενικά το συγκεκριμένο μοτέρ έχει πάρα πολύ φανατικό κοινό και η αλήθεια είναι ότι αν έχεις όρεξη για διάβασμα, διαθέτεις κάποια εργαλεία και πιάνουν λίγο τα χέρια σου, μπορείς να απαλλαγείς απο τα μαστόρια. Ο τυπάς παρεπιμπτόντως είναι αναλυτικότατος σε σημείο που να ξεπερνάει σε σαφήνεια ακόμη και το ίδιο το service manual.
Λέω ότι γίνει θα γίνει.Το μόνο που θα με δυσκολέψει είναι η αλλαγή των ρουλεμάν. Τα υπόλοιπα είναι λύσε δέσε. Βέβαια πάντα έχω την "καβάτζα" αν τα κάνω ταναπου θα το πάω στο μάστορα και θα του πώ μάζεψε το και πάρε μου τα λεφτά...
Το συγκεκριμένο μοτέρ έχει μια ιδιαιτερότητα σχεδίασης. Είναι ξηρού κάρτερ και χωρίζεται κάθετως σε 4 κομμάτια, σε αντίθεση με τους 4κύλινδρους που χωρίζονται οριζοντίως.Εξ αιτίας αυτού η τρόμπα νερού είναι σε ένα ενιαίο κομμάτι με το σύστημα του συμπλέκτη, το οποίο σημαίνει ότι χρειάζεται να λύσεις πολύ πράμα για να αντικαταστήσεις ενα αξονάκι και 2 ρουλεμάν.
Ξεκινάω να λύνω λοιπόν και απο τα πρώτα βήματα αντιμετωπίζω αυτό