Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 9 από 9

Θέμα: Relay (Ρελέ)

  1. #1
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    13/12/2004
    Μηνύματα
    310

    Relay (Ρελέ)

    Ψάχνοντας να κάνω κάποιες τροποποιήσεις (απλουστεύσεις) στην πλεξούδα της μηχανής μου έφτασα και στο ρελιέ.
    Αφού έψαξα και διάβασα γα αυτό και θεώρησα ότι κατάλαβα τι πρέπει να κάνω διαπίστωσα ότι στη βάση του δεν υπάρχουν απλά 4 καλώδια (υποδοχές) αλλά κάτι διαφορετικό.
    Επίσης από όσο μπορώ να καταλάβω αυτά που διαβάζω για το πως συνδέεται το ρελιέ, δεν έχουν σωστή εφαρμογή στην περίπτωσή μου...

    Θα ήθελα τη βοήθειά σας σχετικά με το πως θα φτιάξω ένα ίδιο κύκλωμα με ανταλλακτικά του εμπορίου.

    Ακολουθούν φώτο από το μυστήριο ανταλλακτικό!
    Το εύκολο πρώτα:

    http://i264.photobucket.com/albums/i...ps8jeimx4a.jpg

    Οι επαφές του ρελιέ είναι οι παρακάτω και σύμφωνα με το ψάξιμο στο net θα έπρεπε να συνδέεται ως εξής:
    85 Earth (end of winding to ground or negative)
    86 Positive (trigger)
    87 Output (to consumer e.g. driving lamp)
    30 Positive supply (Input from + battery terminal, direct)

    Από πίσω όμως βλέπω αυτό:

    http://i264.photobucket.com/albums/i...pso4zgwmiw.jpg

    http://i264.photobucket.com/albums/i...psxlqcu3tg.jpg

    και όχι σκέτα καλώδια όπως κατάλαβα διαβάζοντας!

  2. #2
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της toyar
    Εγγραφή
    27/02/2009
    Μηνύματα
    5.575
    αν θελεις να αντιγραψεις το κυκλωμα πρεπει να ξερεις τι ελεγχει αυτο το ρελε

  3. #3
    Μάνος Το avatar του/της mankam
    Εγγραφή
    15/08/2009
    Μηνύματα
    1.347
    Προφανώς μέσα σε αυτό που φαίνεται σαν βάση και κουμπώνει το απλό ρελε της φωτογραφίας υπάρχει κυκλωματάκι, σε περίπτωση που είναι ρελέ αντλίας βενζίνης θα έχει διόδους και αντιστάσεις για χρονοκαθυστέρηση.
    Πρέπει να δείς το ηλεκτρικό διάγραμμα της μοτοσυκλέτας σου για να καταλάβεις πώς λειτουργεί.

    υ.γ. απο ποιά μοτοσυκλέτα είναι?

  4. #4
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    13/12/2004
    Μηνύματα
    310
    Το ηλεκτρικό διάγραμμα του συγκεκριμένου τμήματος του κυκλώματος που έχω στα χέρια μου είναι το παρακάτω.

    http://i264.photobucket.com/albums/i...psdjpzxisz.jpg

    Στο σχήμα αυτό φαίνεται ότι το συγκεκριμένο κύκλωμα, βάση του ρελέ (C1 στο διάγραμμα) χαρακτηρίζεται ως retarder.
    Το μηχανάκι είναι ένα CRF 250 R του 2015 το οποίο είναι enduro έκδοση. Αυτό σημαίνει ότι πέρασε από την Ιταλία και η Red Moto που κάνει τις μετατροπές motocross σε enduro για τη Honda πρόσθεσε κάποιες έξτρα πλεξούδες για φώτα, φλας, κόρνα, όργανα, διακόπτες τιμονιού, βαλβίδες stop κτλ.
    Επειδή όλα αυτά έχουν βγει από το μηχανάκι (εκτός από φώτα εμπρός και πίσω) έχουν μείνει πολλά καλώδια και αναμονές.

    Σκέφτηκα λοιπόν να απλοποιήσω λίγο την πρόσθετη πλεξούδα (δεν πειράζω τα εργοστασιακά ηλεκτρικά του CRF) και για να μην "κόβω" την Ιταλική πλεξούδα σκέφτηκα να φτιάξω μια καινούργια από την αρχή.
    Κολλάω όμως σε αυτό το κουτί...

    Υ.Γ. Από τα παραπάνω είναι αντιληπτό ότι δεν είναι ρελέ αντλίας βενζίνης μιας και αυτή τροφοδοτείται από τη "μαμά" πλεξούδα!

  5. #5
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της nik69
    Εγγραφή
    26/12/2014
    Μηνύματα
    589
    Retarder προφανώς σημαίνει ότι κλείνει την επαφή του με χρονοκαθυστέρηση.
    Έχεις 2 γενικές παροχές στο μηχανάκι μετά τις ασφάλειες .
    Μία πού παίρνει ρεύμα απ'ευθείας από τον ανορθωτή και προφανώς δίνει στην ανάφλεξη για να πάρει μπροστά ο κινητήρας. ( στο διάγραμμα C4)
    Η 2η C5 παίρνει ρεύμα μετά το ρελέ C1 και μάλλον δίνει στα φώτα (προφανώς η καθυστέρηση υπάρχει ώστε να έχει πάρει αρκετές στροφές ο κινητήρας να δίνει αρκετό ρεύμα ο εναλλακτης).

  6. #6
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της telegonos
    Εγγραφή
    18/03/2015
    Μηνύματα
    3.080
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από S16 Προβολή μηνύματος
    Ψάχνοντας να κάνω κάποιες τροποποιήσεις (απλουστεύσεις) στην πλεξούδα της μηχανής μου έφτασα και στο ρελιέ.
    Αφού έψαξα και διάβασα γα αυτό και θεώρησα ότι κατάλαβα τι πρέπει να κάνω διαπίστωσα ότι στη βάση του δεν υπάρχουν απλά 4 καλώδια (υποδοχές) αλλά κάτι διαφορετικό.
    Επίσης από όσο μπορώ να καταλάβω αυτά που διαβάζω για το πως συνδέεται το ρελιέ, δεν έχουν σωστή εφαρμογή στην περίπτωσή μου...

    Θα ήθελα τη βοήθειά σας σχετικά με το πως θα φτιάξω ένα ίδιο κύκλωμα με ανταλλακτικά του εμπορίου.

    Ακολουθούν φώτο από το μυστήριο ανταλλακτικό!
    Το εύκολο πρώτα:

    http://i264.photobucket.com/albums/i...ps8jeimx4a.jpg

    Οι επαφές του ρελιέ είναι οι παρακάτω και σύμφωνα με το ψάξιμο στο net θα έπρεπε να συνδέεται ως εξής:
    85 Earth (end of winding to ground or negative)
    86 Positive (trigger)
    87 Output (to consumer e.g. driving lamp)
    30 Positive supply (Input from + battery terminal, direct)

    Από πίσω όμως βλέπω αυτό:

    http://i264.photobucket.com/albums/i...pso4zgwmiw.jpg

    http://i264.photobucket.com/albums/i...psxlqcu3tg.jpg

    και όχι σκέτα καλώδια όπως κατάλαβα διαβάζοντας!
    Μια χαρά τα βλέπω εγώ. Έρχεται το ρεύμα, το ανοίγει κλείνει το ρελέ (και όχι ρελιέ) και απο κει διακλαδίζεται εκεί που κρίνει ο κατασκευαστής στις δυο ασφάλειες κ.ο.κ..

    Το ερώτημά σου, ποιό ακριβώς είναι;

  7. #7
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    13/12/2004
    Μηνύματα
    310
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από nik69 Προβολή μηνύματος
    Retarder προφανώς σημαίνει ότι κλείνει την επαφή του με χρονοκαθυστέρηση.
    Έχεις 2 γενικές παροχές στο μηχανάκι μετά τις ασφάλειες .
    Μία πού παίρνει ρεύμα απ'ευθείας από τον ανορθωτή και προφανώς δίνει στην ανάφλεξη για να πάρει μπροστά ο κινητήρας. ( στο διάγραμμα C4)
    Η 2η C5 παίρνει ρεύμα μετά το ρελέ C1 και μάλλον δίνει στα φώτα (προφανώς η καθυστέρηση υπάρχει ώστε να έχει πάρει αρκετές στροφές ο κινητήρας να δίνει αρκετό ρεύμα ο εναλλακτης).
    Κάτσε γιατί πέταξες ιδέα και είσαι σε καλό δρόμο!
    Όταν βάζω εμπρός τη μηχανή (με μανιβέλα μιας και μίζα δεν έχει) πράγματι περνάνε 2-3 δευτερόλεπτα μέχρι να ανάψουν τα φώτα. Άρα είναι σωστή η εξήγηση/χρήση που έδωσες!
    Οι παροχές που έχω είναι πράγματι δυο, οι C4 και C5. Καμία από αυτές δε δίνει ρεύμα στην ανάφλεξη γιατί αυτό το κάνει η εργοστασιακή japan πλεξούδα του CRF.
    Βασικά αυτή η πρόσθετη καλωδίωση (μια από τις τρεις επιπλέον που έχει) παίρνει ρεύμα από C6 (συνδέεται παράλληλα με τη γραμμή που πάει στον πυκνωτή με τη χρήση των C6 και C7) και μέσω C4 και C5 τροφοδοτεί όλα τα έξτρα που έχουν βάλει στο μηχανάκι (φώτα, φλας, κόρνα, όργανα, διακόπτες τιμονιού, βαλβίδες stop κτλ.).
    Η C4 και η C5 όπως βλέπω από το διάγραμμα έχουν ακριβώς την ίδια συμπεριφορά, απλά έχουν άλλα ampere.

    Τώρα το επόμενο βήμα με τις ερωτήσεις του:
    1. Μπορώ να καταργήσω το retarder και να κάνω αυτή τη δουλειά με το χέρι. Δηλαδή να βάζω εμπρός τη μηχανή και μετά από 5 δευτερόλεπτα να ανοίγω χειροκίνητα με διακόπτη τα φώτα;
    Προφανώς λόγω μανιβέλας και έλλειψης μπαταρίας στο CRF δε θέλουν τίποτα να κλέβει ρευμα κατά την εκκίνηση της μηχανής γι' αυτό σχεδίασαν έτσι το κύκλωμα.
    2. Το ρελε χρειάζεται για το retarder ή χρειάζεται έτσι και αλλιώς; Αν δηλαδή καταργήσω το retarder θα πρέπει να φτιάξω πλεξούδα με ρελέ ή όχι;

    Βασική πληροφορία για τη χρήση της μηχανής.
    Τα φώτα δε χρειάζονται σχεδόν ποτέ να δουλέψουν. Πράγμα που σημαίνει ότι στο 99% της χρήσης της μηχανής το κύκλωμα των φώτων θα είναι ανοιχτό, δε θα δουλεύει.
    Οπότε το να τα ανοίγω αφού έχω βάλει εμπρός δεν ενοχλεί, αφού αυτό γίνεται πραγματικά σπάνια!

  8. #8
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    13/12/2004
    Μηνύματα
    310
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από telegonos Προβολή μηνύματος
    Μια χαρά τα βλέπω εγώ. Έρχεται το ρεύμα, το ανοίγει κλείνει το ρελέ (και όχι ρελιέ) και απο κει διακλαδίζεται εκεί που κρίνει ο κατασκευαστής στις δυο ασφάλειες κ.ο.κ..

    Το ερώτημά σου, ποιό ακριβώς είναι;
    Το ρελε (ευχαριστώ για τη διόρθωση) δεν είναι συνδεδεμένο όπως θεωρητικά θα έπρεπε γιατί υπάρχει ένα μικρό έξτρα κυκλωματάκι στη βάση του ρελέ που "μπλέκει" τις επαφές του! Για παράδειγμα η 1 στο διάγραμμα φαίνεται να μην έχει καλώδιο, αλλά στην πράξη καταλήγει καλώδιο και εκεί από το μικρό κυκλωματάκι (retarder που λέει).
    Άμα προσέξεις λίγο τις φώτο θα δεις ότι κάτι υπάρχει στη βάση του ρελέ.

    Τα ερωτήματα πλέον που υπάρχουν είναι στο αμέσως από πάνω post.
    Το αρχικό ερώτημα που με έβαλε σε όλη αυτή τη διαδικασία είναι: "Μπορώ να φτιάξω μια πιο απλή (πρόσθετη) πλεξούδα, χωρίς όλες αυτές τις αναμονές και καλώδια που έτσι και αλλιώς δε χρησιμοποιώ;"

  9. #9
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της nik69
    Εγγραφή
    26/12/2014
    Μηνύματα
    589
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από S16 Προβολή μηνύματος
    Κάτσε γιατί πέταξες ιδέα και είσαι σε καλό δρόμο!
    Όταν βάζω εμπρός τη μηχανή (με μανιβέλα μιας και μίζα δεν έχει) πράγματι περνάνε 2-3 δευτερόλεπτα μέχρι να ανάψουν τα φώτα. Άρα είναι σωστή η εξήγηση/χρήση που έδωσες!
    Οι παροχές που έχω είναι πράγματι δυο, οι C4 και C5. Καμία από αυτές δε δίνει ρεύμα στην ανάφλεξη γιατί αυτό το κάνει η εργοστασιακή japan πλεξούδα του CRF.
    Βασικά αυτή η πρόσθετη καλωδίωση (μια από τις τρεις επιπλέον που έχει) παίρνει ρεύμα από C6 (συνδέεται παράλληλα με τη γραμμή που πάει στον πυκνωτή με τη χρήση των C6 και C7) και μέσω C4 και C5 τροφοδοτεί όλα τα έξτρα που έχουν βάλει στο μηχανάκι (φώτα, φλας, κόρνα, όργανα, διακόπτες τιμονιού, βαλβίδες stop κτλ.).
    Η C4 και η C5 όπως βλέπω από το διάγραμμα έχουν ακριβώς την ίδια συμπεριφορά, απλά έχουν άλλα ampere.

    Τώρα το επόμενο βήμα με τις ερωτήσεις του:
    1. Μπορώ να καταργήσω το retarder και να κάνω αυτή τη δουλειά με το χέρι. Δηλαδή να βάζω εμπρός τη μηχανή και μετά από 5 δευτερόλεπτα να ανοίγω χειροκίνητα με διακόπτη τα φώτα;
    Προφανώς λόγω μανιβέλας και έλλειψης μπαταρίας στο CRF δε θέλουν τίποτα να κλέβει ρευμα κατά την εκκίνηση της μηχανής γι' αυτό σχεδίασαν έτσι το κύκλωμα.
    2. Το ρελε χρειάζεται για το retarder ή χρειάζεται έτσι και αλλιώς; Αν δηλαδή καταργήσω το retarder θα πρέπει να φτιάξω πλεξούδα με ρελέ ή όχι;

    Βασική πληροφορία για τη χρήση της μηχανής.
    Τα φώτα δε χρειάζονται σχεδόν ποτέ να δουλέψουν. Πράγμα που σημαίνει ότι στο 99% της χρήσης της μηχανής το κύκλωμα των φώτων θα είναι ανοιχτό, δε θα δουλεύει.
    Οπότε το να τα ανοίγω αφού έχω βάλει εμπρός δεν ενοχλεί, αφού αυτό γίνεται πραγματικά σπάνια!
    Αφού θα κάνει το δάχτυλό σου την εκκίνηση προφανώς και μπορείς να καταργήσεις το χρονορελέ (προφανώς υπάρχει λόγω προδιαγραφών αφού τα φώτα πρέπει να είναι συνέχεια αναμμένα).
    Το ρελέ είναι απαραίτητο. Δεν σε συμφέρει (για προστασία της καλωδίωσης) να περνάς όλο το φορτίο από έναν διακόπτη στο τιμόνι. Από τον διακόπτη θα ελέγχεις το πηνίο του ρελέ που τραβάει μικρότερο ρεύμα (ίσως θα ήταν καλό να βάλεις και μια μικρή ασφάλεια 1-2Α προς τον διακόπτη που θα τοποθετήσεις).

Παρόμοια θέματα

  1. Fazer 600: Που βρίσκεται το ρελέ των φλας;
    από Locksmith στο forum Yamaha Fazer
    Απαντήσεις: 5
    Τελευταίο μήνυμα: 24/05/2009, 10:16
  2. ΚΑΜΕΝΑ ΡΕΛΕ ΧΤ
    από coco-75 στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 10
    Τελευταίο μήνυμα: 04/04/2009, 14:29
  3. ρελε για τα φλας
    από el_hymador στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 4
    Τελευταίο μήνυμα: 30/04/2008, 16:25

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF