
Δημοσιεύθηκε αρχικά από
ManLo
Καλησπέρα κι από εμένα.
Τον Νοέμβρη έβγαλα δίπλωμα κατηγορίας Α και είμαι στη φάση επιλογής πρώτης μοτοσυκλέτας. Από οδηγική εμπειρία, μιλάμε για 8 χρόνια με αυτοκίνητο (δόξα το θεό δεν έχω κάνει το παραμικρό μεχρι τα 26 μου) με τα τελευταία 2 να γράφω κατά μέσο όρο 1700-2000km/μήνα. Όσον αφορά στα δίκυκλα τώρα, η μόνη εμπειρία που είχα μέχρι τα μαθήματα, ήταν ό,τι είχα αποκομίσει από το ποδήλατο, μικρός. Πρώτη φορά καβάλησα μηχανή στα μαθήματα και πήγε πολύ καλά, από τη πρώτη κιόλας ημέρα (μάλιστα ο δάσκαλος δεν πιστευε ότι δεν έχω οδηγήσει ποτέ ξανά μηχανάκι). Όλα καλά μέχρι εδώ, στο ασφαλές περιβάλλον της πίστας. Έρχεται η ώρα όμως για τον δρόμο, που είναι άλλο κεφάλαιο (βέβαια πρωτο πραγμα μολις παρω μηχανη, θα ειναι να παω σε safety courses)...
Αρχική μου επιλογή λοιπόν, ήταν κάτι τύπου CB500, καινουργιο, μιας και δεν θέλω να μπλέξω με μεταχειρισμένα, αγοραπωλησίες κτλ. Έρχεται λοιπόν ένα κολληταρι που οδηγάει από τα 16 και μου λέει "προσεκτικός είσαι, είναι κοντά στο CB650, δεν το κοιτάς κι αυτο;". Και το κοίταξα και μ'άρεσε πάρα πολύ. Το είδα και από κοντά σε έκθεση και ήταν άλλος κόσμος σε σχέση με το Hornet που έδωσα εξετάσεις (από άποψη κατανομής βαρους και εργονομίας). Ενιωσα ότι ναι, με αυτή από άποψη χειρισμού τουλάχιστον, το'χω, δεν τη φοβάμαι (τώρα άλλο το πως συμπεριφερεσαι στο δρόμο, είπαμε, δεν τα κάνω όλα ισωμα, πρωταρης γαρ!) και μου αρέσει εμφανησιακά ΤΡΕΛΑ σαν μηχανή, είναι κόσμημα η άτιμη, μιλάμε για έρωτα!
Αρχίζοντας να ψάχνω κανένα μοντέλο παραπέρα, βλέπω μηχανές sport touring, που σου επιτρέπουν να πας και μια εκδρομή πολύ πιο άνετα (να σημειωθεί ότι για εκδρομική χρήση τη θέλω, όχι για εντός πόλης, οποτε το γυμνό μάλλον πρεπει να το ξεχάσω), που έχουν και καμιά IMU 6 αξόνων, που έχουν και καμιά ημιενεργητική ανάρτηση, ανεμοθώρακες, θερμαινόμενα grip κτλ και λέω "μήπως τελικά να πας προς τα εκει?". Εκεί όμως ανεβαίνουν παραπάνω και τα κυβικά. Πχ μ'αρέσει τρελά η F900XR, ή η Tracer 900, αλλά τα κυβικά πλέον είναι αρκετά...
Εν ολίγοις το θέμα μου είναι ότι δεν θέλω να δώσω ένα σκασμό λεφτά για να ανέβω λίγο-λίγο κατηγορίες μέσω μεταχειρισμενων και θέλω να πάρω κάτι που να είναι πιο προσανατολισμένο σε εκδρομικη χρήση, να έχει και τα ηλεκτρονικά του για έξτρα ασφάλεια, να είναι γενικά όσο πιο ολοκληρωμενο γίνεται σαν μηχάνημα για να το έχω για καιρό, αλλά να είναι βατή η καμπύλη εκμάθησής του για λογους ασφαλείας. Δεν έχω τη κάψα των κυβικών για το γκάζι, απλά στα πιο μεγάλα μοντέλα βρίσκω λύσεις πιο ώριμες θα έλεγα.
Μεγάλο πρόβλημα, είναι ότι δεν μπορώ να πάρω τίποτα για test ride από αντιπρόσωπο, γιατί δεν έχω κλείσει χρόνο που έχω το δίπλωμα και για τον ίδιο λόγο δεν μπορώ ούτε να νοικιάσω.
Οι πιο παλιοί τι προτείνετε για το ξεκινημα; Άλλοι λένε ότι και τα 650cc είναι πολλά για αρχή. Άλλοι ότι τουλάχιστον σε αυτές τις κατηγορίες έχεις καλά φρένα. Πως λέτε να κινηθώ με κύριο περιορισμό ότι δεν μιλάμε για μεταχειρισμένο και λαμβάνοντας υπόψη οτι το δεξί μου δεν με τρώει;