Ο Valentino Rossi είναι αδιαμφισβήτητα ένας ζωντανός θρύλος στο MotoGP, άλλα και στο παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Στα 28 του χρόνια δεν έχει χάσει ούτε στο ελάχιστο την αίγλη του, παρότι τα τελευταία δύο χρόνια δεν είχε τις επιτυχίες που μας είχε συνηθίσει. Ο «Γιατρός» φέτος πραγματοποίησε την χειρότερη εμφάνιση στην καριέρα του καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα, αντιμετωπίζοντας πολλά προβλήματα με τα ελαστικά του, την μοτοσικλέτα του άλλα και τον ίδιο του τον εαυτό, καθώς σε κρίσιμα σημεία δεν είχε το καθαρό μυαλό να οδηγήσει όπως μόνο εκείνος ξέρει. Πολλοί είπαν ότι ο Ιταλός τελείωσε. Ότι δεν έχει πλέον τη φλόγα για να ριχτεί και πάλι στη φωτιά, ενώ πολλοί έσπευσαν να δηλώσουν ότι δεν πρόκειται να ξαναπάρει τίτλο στην καριέρα του. Όλα αυτά βέβαια είναι σενάρια επιστημονικής φαντασίας, καθώς ο Valentino ήταν, είναι, και θα παραμείνει ο μεγαλύτερος αναβάτης μοτοσικλέτας στον κόσμο.
Το μήλο κάτω από τη μηλιά
Το «κακό» ξεκίνησε στις 16 Φεβρουαρίου 1979, όταν δηλαδή γεννήθηκε ο Valentino. Πατέρας του ο Graziano Rossi, πρώην αναβάτης κι ο ίδιος, ο οποίος ευθύνεται σε μεγάλο ποσοστό για τα κατορθώματα του γιού του. Στο Urbino έκανε τα πρώτα του βήματα, και λίγο πριν κλείσει τα 5 του χρόνια βρισκόταν πίσω από το τιμόνι ενός kart. Το 1990 κατέκτησε το πρώτο του πρωτάθλημα στα kart και κάπου εκεί άρχισε η τρέλα με τις μοτοσικλέτες. Τα minimoto κίνησαν το ενδιαφέρον του Valentino και πριν ολοκληρωθεί το 1991 κατάφερε να κερδίσει 16 αγώνες. Ο Graziano είχε περίεργη σχέση με τις μοτοσικλέτες και ήθελε ο Valentino να ακολουθήσει το δρόμο του αυτοκινήτου. Έτσι τον ώθησε να προχωρήσει σε εθνικό επίπεδο τους αγώνες kart, παραμερίζοντας τα minimoto. Το οικονομικό βάρος όμως ήταν αρκετά μεγάλο, με αποτέλεσμα τα επόμενα δύο χρόνια να μείνει στα minimoto και να μάθει καλά όλα τα μυστικά του.
Το 1993 ο Valentino αγόρασε την πρώτη του μεγάλη μοτοσικλέτα, μια Gaciva Mito 125cc, με την οποία πήρε το βάπτισμα του πυρός. Η πρώτη του επαφή δεν ήταν και η καλύτερη καθώς βγαίνοντας από τα pit κατάφερε να φτάσει, μέχρι την πρώτη στροφή και να πέσει. Το αστείο την υπόθεσης ήταν ότι όταν ο πατέρας του, και ο ίδιος, κατάφεραν να φτιάξουν την μοτοσικλέτα, ξαναμπήκε στην πίστα περνώντας ανέπαφος την πρώτη στροφή, άλλα στην δεύτερη δεν τα κατάφερε και έπεσε. Αυτό το περιστατικό έκανε τον Valentino να σκεφτεί σοβαρά αν οι μοτοσικλέτες ήταν πραγματικά γι’ αυτόν. Τελικά ο αγώνας μια ημέρα μετά δεν πήγε άσχημα, καταλαμβάνοντας την 9η θέση, ενώ όλη τη χρονιά η παρουσία του στο τοπικό πρωτάθλημα ήταν μάλλον μέτρια. Παρόλα αυτά δεν το έβαζε κάτω και προσπαθούσε συνεχώς να βελτιώνεται, φτάνοντας στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς να κατακτά την pole position και ένα βάθρο στον αγώνα του Misano.