Προφανως προκειται για μια ξεχωριστη κατηγορια οχηματων με στοιχεια τοσο απο τον κοσμο των μοτοσικλετων, οσο και απο τον κοσμο των Kart/ αυτοκινητων...ειχα μια συζητηση προσφατα και δεν καταληξαμε καπου...
Απο την μια εχουμε:
Τεσσερις ροδες, στατικη αλλα και εν μερη δυναμικη ισορροπια χωρις την συμμετοχη του οδηγου, οδηγικη συμπεριφορα τετρατροχου...(πισωκινητου)
Απ την αλλη εχουμε:
Θεση οδηγησης και χειριστηρια μοτοσικλετας, ενεργη συμμετοχη του σωματος στην οδηγηση, σουζες, endo, ανεξαρτητο συτημα πεδησης μπροστα/ πισω, επικινδυνοτητα μεγαλυτερη απο αυτη των αυτοκινητων...
Εν ολιγοις η μεγαλυτερη διαφορα σε σχεση με ενα αυτοκιντο (και η μεγαλυτερη ομοιοτητα με τις μοτοσικλετες) ειναι πως αν δεν χρησιμοποιησεις το σωμα σου σωστα εχεις φυγει αδιαβαστος στο λεπτο. Δεν υπαρχει αυτη η αποστασιοποιηση των αυτοκινητων οπου απλως στριβεις το τιμονι και το αμαξι υπακουει...(η δεν υπακουει)
Προωσπικα πιστευω πως αυτο και μονο το στοιχειο ειναι αρκετο για να αποδειξει οτι τα Quads εχεουν μεγαλυτερο βαθμο συγγενειας με τις μοτοσικλετες, παρα με τα αυτοκινητα....
...η αντιθετη αποψη προβαλει ως επιχειρημα πως απο την στιγμη που η στατικη και δυναμικη ισορροπια ειναι δεδομενη, διαφοροποιουνται κατα πολυ απο τις μοτοσικλετες, ενω η αδυναμια κλισεων στις στροφες και κατα συνεπεια η απουσια των δυναμεων που αναπτυσσονται οταν μια μοτοσικλετα στριβει, ειναι στοιχειο που τα κανει περισσοτερο αυτοκινητα παρα μοτοσικλετες.
Σε οτι αφορα στο τερεν οπου τα Quads αποδιδουν, ειναι σχεδον παρομοιο με το τερεν οπου αισθανονται στο σπιτι τους οι MX μοτοσικλετες. (τα enduro δεν τα πιανουν ουτε στον υπνο τους....)
Γαι πειτε....
(ρητορικη ειπαμε ειναι η ερωτηση...παντως προσφατα που οδηγησα ενα στο χωμα, μου κοπηκαν χερια και ανασες οπως και αν οδηγουσα ενα καθαροαιμο enduro/ ΜΧ...)
α και δεν μιλαμε για ATV Utility, αλλα για καθαροαιμα αγωνιστικα Quads...
![]()