Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 19

Θέμα: Αέρα ή Άζωτο...???

  1. #1
    Μια κατω ! Το avatar του/της STOYBI
    Εγγραφή
    19/12/2004
    Μηνύματα
    4.100

    Αερα..... η... Αζοτο...???

    Στα ελαστικα μας.......

    Στα υπερ ( συμφωνα με τα λεγομενα του λαστιχα.) Μηδενικη απωλεια στην πιεση των ελαστικων με το περασμα του καιρου...

    Στα υπερ η κατα ( αναλογα ) Πιο ελαφρια αισθηση στο οδηγημα.....



    Αν ξερει κατι παραπανω καποιος ... Περιμενουμε ενημερωση....





  2. #2
    Solomostrongos Το avatar του/της byron
    Εγγραφή
    20/10/2005
    Μηνύματα
    13.723

    Re: Αερα..... η... Αζοτο...???

    Αρχικά δημιουργήθηκε από STOYBI
    Στα υπερ η κατα ( αναλογα ) Πιο ελαφρια αισθηση στο οδηγημα.....


    Αυτό θα ήθελα πολύ να το εξηγήσει ο λαστιχάς :rotflmao: :rotflmao:

    Κώστα κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει σοβαρός λόγος για να βάλουμε άζωτο.

    http://www.moto.gr/forums/showthread...threadid=59835
    http://www.moto.gr/forums/showthread...threadid=15365
    http://www.moto.gr/forums/showthread.php?threadid=9424
    http://www.moto.gr/forums/showthread...threadid=40290

    SRX6 & Tuono Rulezzz
    Επί αμφιβολίας άνοιξε τέρμα το γκάζι. Μπορεί να μη δώσει λύση στο πρόβλημα αλλά θα δώσει τέλος στην αγωνία..

  3. #3
    δρόμο να 'χουμε... Το avatar του/της npat
    Moderator
    Εγγραφή
    13/09/2006
    Μηνύματα
    3.150
    Όταν γεμίζουμε τα λάστιχά μας με (ξηρό) αέρα στην πραγματικότητα τα γεμίζουμε με περίπου 78% (κατ' όγκο) άζωτο, 21% οξυγόνο, και 1% διάφορα άλλα ψιλά. Αν τα γεμίσουμε με καθαρό (100%) άζωτο, αντικαθιστούμε αυτό το 21% των καχεκτικών μορίων οξυγόνου με όμορφα, χοντρά μόρια αζώτου τα οποία περνούν πολύ πιο δύσκολα από τους πόρους του ελαστικού, άρα έχουμε ελάχιστα λιγότερη απώλεια αερίου με την πάροδο του χρόνου. Αν βέβαια ελέγχουμε τις πιέσεις των ελαστικών μας συχνά και συμπληρώνουμε το οξυγόνο που, και καλά, χάσαμε τότε το πλεονέκτημα εξανεμίζεται.

    Αν τώρα ο αέρας με τον οποίο γεμίζουμε τα ελαστικά μας δεν είναι ξηρός, τότε άντε στην χειρότερη περίπτωση να έχει ένα 5% υγρασία. Όταν γεμίζουμε τα λάστιχα με άζωτο τότε η υγρασία θεωρητικά είναι 0%. Η πυκνότητα του υγρού αέρα μεταβάλλεται πιο πολύ απ' ότι η πυκνότητα του ξηρού αέρα με την μεταβολή της θερμοκρασίας (ειδικά αν η θερμοκρασία ξεπεράσει τους 40 περίπου βαθμούς) οπότε αν χρησιμοποιήσουμε καθαρό άζωτο θεωρητικά θα έχουμε πιο σταθερή πίεση σε μεγαλύτερο εύρος θερμοκρασιών. Εντάξει, αν είσαι ο νέος Ρώσι και κυνηγάς τους καλύτερους χρόνους στο ανθυποδέκατο, μπορεί αυτή η ελαχίστως αυξημένη σταθερότητα στην πίεση να παίξει κάποιο ρόλο (παπάρια!). Απ' την άλλη, κοίτα να κάνεις κάτι για την κουλαμάρα σου, και άσε την μικρομετρία της πίεσης των ελαστικών σου για αργότερα.

    Η έλλειψη οξυγόνου που εξασφαλίζουμε φουσκώνοντας τα λάστιχά μας με άζωτο μπορεί επίσης να περιορίσει την οξείδωση των ζαντών καθώς και την αλλοίωση του ελαστικού απ' το οξυγόνο. Άν έχετε λοιπόν πρόβλημα και οι ζάντες σας σκουριάζουν γρήγορα απ την μέσα μεριά, ή αν κρατάτε τα ίδια λάστιχα για καμιά δεκαετία, βάλτε άζωτο. Αν, απ' την άλλη, ζείτε μαζί με μας στον ίδιο πλανήτη, μάλλον έχετε σχετικά ανοξείδωτες ζάντες και αλλάζετε λάστιχα συχνά, οπότε δεν αξίζει τον κόπο.

    Μετράτε λοιπόν ΤΑΚΤΙΚΑ τις πιέσεις των ελαστικών σας (πάντα με τα λάστιχα κρύα, τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα και κάθε φορά πριν από μεγάλη βόλτα η ταξίδι), χρησιμοποιείτε τις σωστές πιέσεις, και αφήστε το άζωτο για τα ψώνια που γουστάρουν να μοστράρουν τις φωσφοριζέ τάπες στις βαλβίδες των ελαστικών.


  4. #4
    δρόμο να 'χουμε... Το avatar του/της npat
    Moderator
    Εγγραφή
    13/09/2006
    Μηνύματα
    3.150

    Re: Re: Αερα..... η... Αζοτο...???

    Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
    Αυτό θα ήθελα πολύ να το εξηγήσει ο λαστιχάς :rotflmao: :rotflmao:
    Τα άζωτο είναι ελαφρύτερο απ' το οξυγόνο. Άρα κερδίζουμε σε βάρος (και μάλιστα μη-αναρτώμενο βάρος). Κερδίζουμε ίσα με 5 γραμμάρια. Τρελή διαφορά στη αίσθηση! Απ' την άλλη μπορούμε να απλά να ξεκολλήσουμε τα αυτοκόλλητα απ' το φτεράκι, οπότε το μηχανάκι θα μεταμορφωθεί τελείως!



  5. #5
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της gcrook
    Εγγραφή
    22/03/2003
    Μηνύματα
    6.231

    Re: Re: Re: Αερα..... η... Αζοτο...???

    Αρχικά δημιουργήθηκε από npat
    Απ' την άλλη μπορούμε να απλά να ξεκολλήσουμε τα αυτοκόλλητα απ' το φτεράκι, οπότε το μηχανάκι θα μεταμορφωθεί τελείως!

    Ειδικα αν σε καποια μηχανακι φυγει το αυτοκολλητο με τα πουπουλα,διοτι οι αναβατες τους μαθαινω οτι ειναι ΚΟΤΕΣ!

  6. #6
    δρόμο να 'χουμε... Το avatar του/της npat
    Moderator
    Εγγραφή
    13/09/2006
    Μηνύματα
    3.150

    Re: Re: Re: Re: Αερα..... η... Αζοτο...???

    Αρχικά δημιουργήθηκε από gcrook
    Ειδικα αν σε καποια μηχανακι φυγει το αυτοκολλητο με τα πουπουλα,
    Όχι, αν φύγει αυτό τότε θ' αρχίσει να χαλάει!

    Αρχικά δημιουργήθηκε από gcrook

    διοτι οι αναβατες τους μαθαινω οτι ειναι ΚΟΤΕΣ!
    (α) ποιος διαδίδει τέτοιες κακοήθειες, και τι μηχανάκι καβαλάει?
    (β) φουσκώνει τα λάστιχα με άζωτο?
    (γ) εσύ πολύ καπνίζεις (τσιγάρα ελπίζω, όχι άζωτο)

    :

  7. #7
    Μια κατω ! Το avatar του/της STOYBI
    Εγγραφή
    19/12/2004
    Μηνύματα
    4.100

    Re: Re: Αερα..... η... Αζοτο...???

    Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
    Αυτό θα ήθελα πολύ να το εξηγήσει ο λαστιχάς :rotflmao: :rotflmao:

    Κώστα κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει σοβαρός λόγος για να βάλουμε άζωτο.

    http://www.moto.gr/forums/showthread...threadid=59835
    http://www.moto.gr/forums/showthread...threadid=15365
    http://www.moto.gr/forums/showthread.php?threadid=9424
    http://www.moto.gr/forums/showthread...threadid=40290

    Eυχαριστω Βυρωνα.......

    ( Ποιος ακουει τον παλιογερο τωρα....)




  8. #8
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707

    Re: Re: Re: Αερα..... η... Αζοτο...???

    Αρχικά δημιουργήθηκε από npat
    (και μάλιστα μη-αναρτώμενο βάρος).
    Μη αναρτώμενη ΜΑΖΑ, γμτ το φελέκι μου ...



    (βάρος χωρίς μάζα έχει μόνο ο Κρούκης ...!!)
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  9. #9
    δρόμο να 'χουμε... Το avatar του/της npat
    Moderator
    Εγγραφή
    13/09/2006
    Μηνύματα
    3.150

    Re: Re: Re: Re: Αερα..... η... Αζοτο...???

    Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
    Μη αναρτώμενη ΜΑΖΑ, γμτ το φελέκι μου ...
    Δίκιο έχεις δημογέροντα. Αλλά μια ζωή μεσ' το βαρυτικό πεδίο έχουμε μάθει να τα μπερδεύουμε (να ξεμάθουμε θα μου πεις... και δίκιο θα 'χεις)

    Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan

    (βάρος χωρίς μάζα έχει μόνο ο Κρούκης ...!!)
    Μάζα χωρίς βάρος!


  10. #10
    Στρογγυλοφάναρος Το avatar του/της sapila racing
    Moderator
    Εγγραφή
    26/07/2005
    Μηνύματα
    18.227
    Αλλο ενα σημείο αξιο προσοχής περι αζώτου είναι οτι κανεις δεν ξερει τι πίεση πρέπει να βαλει για πίστα.

    Οταν αλλαξα τα λαστιχα στο SB6 μου εβαλαν αζωτο, αλλά οταν πήγα στις Σέρρες δεν ηξερα τι να κάνω και κανείς αλλος δεν ξερει τι παίζει με τις πιέσεις οταν εχεις αζωτο.

    Ετσι κι εγω πήγα στο κομπρσσεράκι της πίστας τα ξεφούσκωσα, τα ξαναφούσκωσα κι ησύχασα
    sapila racing team

    bimota SB6 1995

    Hornet 900 2005
    Yamaha SR500 1981
    BMW R75/6 1975
    BMW R26 1957

  11. #11
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Αρχικά δημιουργήθηκε από sapila racing
    Αλλο ενα σημείο αξιο προσοχής περι αζώτου είναι οτι κανεις δεν ξερει τι πίεση πρέπει να βαλει για πίστα.
    Οταν αλλαξα τα λαστιχα στο SB6 μου εβαλαν αζωτο, αλλά οταν πήγα στις Σέρρες δεν ηξερα τι να κάνω και κανείς αλλος δεν ξερει τι παίζει με τις πιέσεις οταν εχεις αζωτο.
    Ετσι κι εγω πήγα στο κομπρσσεράκι της πίστας τα ξεφούσκωσα, τα ξαναφούσκωσα κι ησύχασα
    Δεν έχω ασχοληθεί καθόλου με το θέμα (thank God), αλλά δεν στέκει κάτι "μπακάλικο" του τύπου: Η αναλογία των πιέσεων με αέρα σε δρόμο, πίστα, κρύο, ζέστη κ.λ.π να είναι η ίδια και για το άζωτο ...?
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  12. #12
    δρόμο να 'χουμε... Το avatar του/της npat
    Moderator
    Εγγραφή
    13/09/2006
    Μηνύματα
    3.150
    Αρχικά δημιουργήθηκε από sapila racing
    Αλλο ενα σημείο αξιο προσοχής περι αζώτου είναι οτι κανεις δεν ξερει τι πίεση πρέπει να βαλει για πίστα.
    Φαντάζομαι ότι η πίεση, σε θερμοκρασία λειτουργίας, πρέπει να είναι η ίδια είτε με άζωτο είτε με αέρα.

    (δηλ. δεν μπορώ να φανταστώ γιατί να ΜΗΝ είναι)

  13. #13
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707

    Re: Re: Re: Αερα..... η... Αζοτο...???

    Αρχικά δημιουργήθηκε από STOYBI
    Ποιος ακουει τον παλιογερο τωρα....)
    Άμα ξανασγράψεις το "Αζωτο" με όμικρον να δεις τι θα γίνει ...
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  14. #14
    Στρογγυλοφάναρος Το avatar του/της sapila racing
    Moderator
    Εγγραφή
    26/07/2005
    Μηνύματα
    18.227
    Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
    Δεν έχω ασχοληθεί καθόλου με το θέμα (thank God), αλλά δεν στέκει κάτι "μπακάλικο" του τύπου: Η αναλογία των πιέσεων με αέρα σε δρόμο, πίστα, κρύο, ζέστη κ.λ.π να είναι η ίδια και για το άζωτο ...?
    Δεν νομίζω, αφού υποτίθεται οτι με άζωτο δεν αλλάζει η πίεση με την μεταβολή της θερμοκρασίας.
    Εκεί είναι και το θέμα αφού στην πίστα βαζουμε αρκετα χαμηλότερες πιέσεις με το σκεπτικό οτι θα ανεβουν με το ζέσταμα.

    Στανταρ πίεση πιστας ειναι 32 μπροστα 30 πίσω με άερα και 120/180 λαστιχα.

    Με άζωτο??
    sapila racing team

    bimota SB6 1995

    Hornet 900 2005
    Yamaha SR500 1981
    BMW R75/6 1975
    BMW R26 1957

  15. #15
    Στρογγυλοφάναρος Το avatar του/της sapila racing
    Moderator
    Εγγραφή
    26/07/2005
    Μηνύματα
    18.227
    Αρχικά δημιουργήθηκε από npat
    Φαντάζομαι ότι η πίεση, σε θερμοκρασία λειτουργίας, πρέπει να είναι η ίδια είτε με άζωτο είτε με αέρα.

    (δηλ. δεν μπορώ να φανταστώ γιατί να ΜΗΝ είναι)
    Κι εγω αυτό είχα σκεφτεί, αλλά δεν εχω μετρήσει ποτέ τα λάστιχα βγαίνοντας, οπότε δεν ξερω τι πιεση ειχαν ζεστά.
    sapila racing team

    bimota SB6 1995

    Hornet 900 2005
    Yamaha SR500 1981
    BMW R75/6 1975
    BMW R26 1957

Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. αερα στα λαστιχα cb400
    από sloumos στο forum Honda CB series
    Απαντήσεις: 22
    Τελευταίο μήνυμα: 29/08/2005, 11:18
  2. Άζωτο
    από bonepeeler στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 22
    Τελευταίο μήνυμα: 23/07/2005, 13:41
  3. Απαντήσεις: 6
    Τελευταίο μήνυμα: 25/09/2004, 15:20

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF